אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט" - הנזק למשק כתוצאה מהפקק של המדינה: 12 ימי עבודה בשנה

103 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

84.
הפיתרון: לעבוד בעיר שבה אתם גרים או לגור בעיר שבה מקום העבודה שלכם
ככה תהיו פחות זמן על הכבישים הבינעירוניים על בסיס יום-יומי, ויהיו פחות פקקים לכולם. אני גר מרחק של 20 דקות נסיעה ממקום העבודה שלי, ונוסע בכבישים עירוניים בלבד, ועולה על כבישים בינעירוניים רק פעם בכ-10 ימים.
ארז | 09.11.09
74.
הפקק של המדינה בצפון
בין סומך ליגור בכל בוקר. העורק הראשי שמוביל (איכשהו) לחיפה ולשוק העבודה היחיד בצפון. הבעיה המרכזית - צומת זבולון וצומת יגור (סמוכות). כרמיאל, נהריה, עכו, צפת, שפרעם, משגב, מזרח הקריות, סחנין, ראש פינה, ועוד רבים - כל התנועה הענקית הזו זורמת דרומה לצוואר הבקבוק הבלתי אפשרי של צומת יגור. משם - ליקנעם ולמרכז או למפרץ ולמת"מ. סילבן שלום - אין עבודה בצפון - הבנו שאנשי ירושלים ותל אביב לא יתאמצו כדי שנוכל לעבוד במרחק של פחות מ 40 דקות נסיעה (רצופה) ושעה וחצי עם פקקים כל בוקר. לפחות תאפשרו לנו להגיע לשם - בנו לנו תשתיות לחיפה ! סילבן שלום - השר לפיתוח הנגב והגליל - מה אתה עושה בימים אלה ? עוד כנס ? קח את כל המשרד שלך, את היועצים ואנשי המחקר , את התרומות ואת הרצון הטוב - ושים את כל המשאבים ב 2 דברים מול משרד התשתיות : רכבת לכרמיאל ופתרון לצומת יגור. כל היתר ייפתר מעצמו ברגע שזה ייפתר ! הגליל יפה ומופלא. זוגות רבים במרכז רוצים לבוא. אבל זה מטורף ליסוע שעה וחצי למקום עבודה נורמאלי ! תעזרו לנו , אחרת יישארו רק הקיבוצים המושבים החקלאיים והכפרים הערביים בגליל לעבוד את האדמה ותו לא !
דביר | 09.11.09
63.
ל-28 הצפוני
אל תדאג, אתה לא לבד, גם אני מנוסעי הצ'ק פוסט ו/או עוקפיו; נסיעה ללא פקקים ברכב לוקחת לי לעבודה 25 דקות בדיוק. בשעות העומס - בוקר / אחה"צ - שעה ורבע בדיוק. בתחבורה ציבורית - בין שעתיים לשעתיים וחצי!!! כל יום לכל כיוון (כן, לפעמים אני נוסעת לעבודה 5 שעות בשביל לעבוד 9 שעות. לראות את הילדים - כנראה שזו הסיבה שהמציאו את הדור השלישי...). אז די לפנק או לרחם על התל אביבים, כן, יש במרחק שעה מכם (בלי פקקים כמובן) עוד כמה מיליונים שסובלים כל היום בפקקים הרבה יותר זמן, שטאפים הרבה יותר זיהום ומקבלים משכורת הרבה יותר נמוכה - אז תעבירו את הסקרים גם לצפון כי פער של פי 8 (!!!!!!!) בין נסיעה בלי פקקים לבין שעות העומס - לא הגיוני לחלוטין!!! לדעתי...
 | 09.11.09
59.
הייטק מטומטם - תמשיכו לפתוח חברות במרכז ולבזבז את הכסף שלכם על פקקים במקום על פיתוח וייצור
מדהים אותי מחדש איך חברות במצב של MAKE OR BREAK מוכנות לבזבז כסף על בעיות תשתית של המדינה. אל תספרו לי סיפורים על כח עבודה איכותי יותר במרכז... זה בולשיט - כח האדם הטכנולוגי האיכותי ביותר במדינה ובין הטובים בעולם יוצא מהטכניון בחיפה ורובם ישמחו להשאר בצפון רק צריך לארגן להם שם עבודה. קבלו את יקנעם כדוגמא מוצלחת. על כל 10 חברות סטרט-אפ שיוקמו בצפון יווצרו מאות משרות עבור כח אדם איכותי ומאות משרות תמיכה עבור כח אדם בעל הכשרה נמוכה בטווח קצר, אחת תשרוד לכדי חברה בינונית-גדולה שתכלכל את אותו מספר משרות בטווח הבינוני והארוך. ובכלל לא הזכרתי את האספקטים הבטחוניים בתפישה הזו...
סטארטפיסט בפריפריה | 09.11.09
58.
עידוד תחבורה פרטית וליסינג לשם מיסים
לכל מי שמשתמש בתחבורה ציבורית ברור העידוד של הממשלה לשימוש בתחבורה פרטית ומכוניות ליסינג. אין תחבורה ציבורית זמינה, אין תחנות אוטובוס במקומות מרכזיים, בונים עוד ועוד כבישים ומחלפים ומעודדים מפעלים לתת רכבים לעובדים שיגיעו לעבודה בזמן שנוח להם. בבוקר ובערב רואים אדם לרכב. אם ישבו 2 אנשים בכל רכב שתופס 5 מקומות ישיבה, יפחתו בחצי מספר המכוניות. ואם ישבו 50 - אוטובוס, אזי חשבו מה יקרה. אבל אין אינטרס כזה.
אורית | 09.11.09
56.
תחשבו על זה
לפי חישוב מהיר, הפסד ימי העבודה שווה ערך, לפי שכר מינימום של כמיליון נהגים בפקקים בכל יום, לכעשרים וחמש מיליארד שקל בשנה. וזה כפול אם מחשבים לפי שכר ממוצע. 100000 רוכבים חוסכים לפי זה כמאתיים וחמישים מיליון שקל בשנה. שוב, זה כפול אם מחשבים לפי שכר ממוצע במשק. אתם חושבים שענתבי הכניס את זה לחישוב כשהוא החליט לייקר את תעריפי הדו"ג?
כפיר | 09.11.09
51.
הפקק תנועה המתמשך של צפון המדינה
כנראה שלא יצאתם מאיזור המרכז כשעשיתם את הסקר כי הייתם מגלים את הקטע כביש בין צומת ישי לצומת המוביל. כל הכביש עובר שיפוץ והרחבה, פרוייקט של כמה שנים אבל הסבל לתושבי האיזור הוא רב מימדים. לא שהיה יותר טוב לפני עבודות הבניה, כל הנופשים בסופי שבוע בצפון מאיזור המרכז היו מוסיפים לפפקים כבר מיום ה' אחרי הצהריים. פשוט ביזיון כשאני רואה את הכבישים הדו נתיבים בשטחים שעוברים רכב או שתיים מדי רבע שעה. איזה בזבוז של כסף.
Dudu | 09.11.09
46.
העיקר להעלות את הביטוח לדו גלגלי, ואז כולנו נעמוד פי שתיים בכל כיוון
נכון שתחבורה ציבורית יעילה יכולה להוריד את הלחץ, תאורטית, מעשית, גם במדינות עם תחבורה ציבורית שגם עוד 30 שנה לא תהיה כאן אנשים תקועים שעות על גבי שעות בפקקים. מדינת ישראל בניגוד לאירופה יכולה לפתור הרבה מאוד מעומס התחבורה שלה בהשקעה מזערית, עידוד 5% מהנהגים להגיע לעבודה על דו"ג יכניס למדינה מיליונים וישחרר את הפקקים, ההשקעה הדרושה מצחיקה יחסית לכל פתרון אחר. גם סביבתית וגם כלכלית-המדינה חייבת לעודד דו"ג!!!
אבי | 09.11.09
45.
מה עם הפקק בצומת להבים כביש 31 וכביש 40
בגלל תכנון ישן (שאינו משקף את התנועה הנוכחית) של הנתיבים הפונים שמאלה הן מצפון והן מדרום בכביש 40 בצומת הנ"ל, נאספות מכוניות על הנתיב הזה עד חסימת הנתיב השמאלי הממשיך ישר כתוצאה מכך נוצר צוואר בקבוק בנתיב הממשיך ישר (הן מדרום לצפון והן מצפון לדרום ואז נוצר פקק. רק אחר כך מגיעה המשטרה ובמקום להרשות לתנועה הפונה שמאלה לנסוע באותו זמן יחד עם התנועה הממשיכה ישר (בהתאם לסדר עם כיוון השעון) השוטר המפעיל ידנית את הרמזורים פשוט ממשיך את הסדר הקודם (הפנייה שמאלה מופעלת בו זמנית משני הכיוונים) תוך הארכת זמן הרמזור הירוק. כמובן שברגע שהפנייה שמאלה נעצרת עקב מעבר הרמזור לאדום, צוואר הבקבוק ממשיך להתקיים והפקק שאחריו ממשיך להתקיים ואף גדלבגלל כל המכוניות שמגיעות לצומת בכביש 40 ורוצות לפנות שמאלה - פשוט חלם!!! בשבוע שעבר ביום חמישי ההסעה של מקום עבודתי עמדה בצומת מכיוון דרום לצפון במשך 40 דקות!!!
ליאור | 09.11.09
44.
שכחתם את פקק הדסה ואת נתיב השיירות
לצאת מבית החולים הדסה עין כרם שתקוע בשום מקום בין שני שבילי עיזים לכיוון מבשרת/תל-אביב לוקח לפחות 15 דקות בכל יום בגלל מעגל התנועה הגאוני במעוז ציון, דהיינו שעה ורבע בשבוע, חמש שעות בחודש השקעה לעבור את מעגל התנועה הזה. כפול 12 זה 60 שעות דהיינו 6 ימי ערנות מלאים אנחנו נותנים למדינה שמתכננת מעגלים גאוניים כפול אלפי הנהגים שנתקעים במעגל הגאוני הזה כל יום וחוזרים הביתה עייפים מדי מכדי לצרוח על השלטונות בגין מעגל התנועה שדופק להם את השכל. ומה עם נתיב השיירות בדרך לבירה שחסום על ידי משאיות? השקעה חודשית ממשית ובייחוד כשכל יומיים יש רכב תקוע או תאונת דרכים של נהגים עצבניים. לא ניסע בנתיב המהיר לתל אביב ונתקע את המדינה! די לסחיטת הכספים!
משה | 09.11.09
32.
250 מיליון דולר שהופכים לעשן מכוניות וזיהום אויר !!!
חישוב גס : תל"ג סביב 32,000 $ ימי עבודה בשנה 250 יום עבודה שווה 130 $ סה"כ אובדן 12 ימי עבודה = 1500 $ נעגל ל 10 ימים בממוצע סביב כל תל אביב= 1300 $ 200,000 רכבים שנכנסים לתל אביב = 260,000,000 $ בשנה !!!! וזה רק לזמן שאובד בפקק - כמה זמן בממוצע נהגים מחפשים חניה בתל אביב ? והמדינה עדיין מתעלמת מפתרון קל, פשוט וזמין - רכב דו גלגלי. לא עומד בפקקים לא תופש חניה ולמרות הדמגוגיה של משרד האוצר מזהם פחות (ולו רק בגלל שבמקום לעמוד שעה הוא נוסע 10 דקות). אז במקום לתת לזכיינים להקים נתיבי אגרה שבהם יוכלו לגבות כסף מהציבור (מתחיל להשמע מוכר הסיפור הזה - בו ניתן למשהו לגבות כסף עבור שירות שהציבור זכאי לו) תתחילו לעודד דו גלגליים. אילן
אילן | 09.11.09
30.
למדינה משתלם שיהיו כמה שיותר פקקים, עד לפני עצירה מוחלטת
מכיון שכל שר רואה רק את הקדנציה שלו שנמשכת כשנה וחצי שנתיים, ואינו מעוניין ששר אחר יגזור את הקופון על הפרויקט שהוא החל, ובנוסף, המדינה משקיעה בתשתיות וזה כסף שיוצא מתקציבה, בעוד כשאנחנו תקועים בפקק, ההוצאות שלנו על דלק וחלקי חילוף מאמירות ומזה המדינה גוזרת קופונים באמצעות המיסים, הרי שיש כאן צרוף מנצח של חוסר עניין של המגזר הציבורי להשקיע מעבר למינימום ההכרחי בתשתיות. ולעזאזל האזרח העובד ומשלם מיסים, איכות חיים אמרנו? מגזר ציבורי הרואה את עצמו אדוני הארץ ולא משרת ציבור כשמו באנגליה, אמרנו? עליבות הסקטור הציבורי אמרנו?
חומוס | 09.11.09
29.
הפקק הכי גדול במדינה- הרכבת
זמן הגעה מינימלי- איחור של 5 דקות. זמן איחור מקסימלי- שעה. זמן איחור ממוצע- 10 דקות. מס' נוסעים ליום מיליון- 10 מיליון דקות מבובזות ביום, 166 אלף שעות מבוזבזות ליום- בשכר מינימום (כי זה מה שמשלמים בישראל), 3.45 מיליון ש"ח מבובזים ביום,220 ימי עבודה בשנה, 770 מיליון שקל הפסד למשק בשנה, לפחות, כי בכל זאת לא כולנו מקבלים שכר מינימום, ולא כללתי את מחיר הכרטיס, והעובדה שאנשים מאחרים גם בדרך בחזרה.
וי פור ונדטה | 09.11.09
27.
אז חברת מחקר מפרסמת מחקר על עלות הפקקים דקה לפני פתיחת כביש אגרה?
מי מימן את המחקר הזה? את הבדיקה ? יכול להיות שהחברה שמעוניינת להצדיק את פתיחת נתיב האגרה??! מדהים שבישראל מחלקים כאלה דברים לחברות במקום להשקיע בתשתית רכבות לאומית רצינית. בנוסף אם תעלו את שווי השימוש לשווי האמיתי שלו ולא שווי שנקבע על ידי האינטרסים של חברות הליסינג, יעלמו לכם בערך 50% מהמכוניות בכביש ויעברו לרכבת. אבל ישראל מעדיפה לממן חבורת עם כבישי אגרה.
שמעון | 09.11.09
19.
הפיתרון - רכב דו-גלגלי!
אין משהו אחר אנשים! לא יעזור. תחבורה ציבורית אין בארץ. אין. פשוט אין. שאטל לקריה ולבורסה? ומה עם מי שעובד בכל שאר רחבי תל אביב? על רמת החייל שמעתם? או אולי אתם מעדיפים לשלם 20 שקל לכיוון אגרת גודש? זה הפיתרון? חברים, אין אין אין פיתרון אחר! המדינה ח-י-י-ב-ת לעודד שימוש בכלי רכב דו-גלגליים! ומה עושה המדינה? מעלה את מחירי הביטוח לדו-גלגליים! היום 33 דקות בכביש 1? אחרי ה-15 בנובמבר זה יהיה שעה! היום 35 דקות בכביש החוף? אחרי ה-15 בנובמבר זה יהיה שעה וחצי! לא מאמינים? חכו ותראו...
אובדת מדינה | 09.11.09
12.
זה עוד כלום,חכו לשבוע הבא שתעריפי הביטוח לדו גלגלי עולים!
תעריפי הביטוח לדו גלגלי יעלו ב25% בשבוע הבא ואז נראה בכמה הפקקים ייתארכו! מצד אחד לא נותנים פתרון לתחבורה זולה ,מהירה,יעילה ונקיה ומצד שני דופקים אותנו מכל הכיוונים! מה אני צריך לעשות למען השם בתור סטודנט חסר אמצעים שצריך להגיע לאוניברסיטה מחולון בכל יום? מה הפתרון של המדינה שלי?! בא לי לבכות...
קטנוען | 09.11.09
7.
אני רואה אתכם תקועים
כשאני חולף ביעף בשלווה על הקטנוע. אתם אולי תצליחו לדחוף לי התייקרות בביטוח אבל אני נוסע להנאתי בלי עצבים, מגיע בדיוק לפי התכנית, חונה מול המשרד ואין בי טיפת מתח . גם לא מהאידיוט שקורא עיתון בבוקר באוטו תוךכדי נהיגה ולא רואה שהגיע לרמזור
המשייט | 09.11.09
3.
הפקק הוא עובדה הפרסום והעיתוי מעולה !
הפקק הוא עובדה של מחדל ממשלתי נקודה ....,מדינת ישראל החלה באיחור ניכר להשקיע בתשתיות ובתחבורה ציבורית ,לעומת מצרים שם קיימת תחבורה ציבורית מפותחת כולל רכבות תחתית למעלה מ-30 שנים .......כבישי ישראל אינם רחבים לכמות המכוניות ועוד הכל מכשל רב שנים בנושא ....ויש לכך מחיר שהציבור משלם בדיוק כמו מס הבצורת ..
כרטיסן  | 08.11.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת