אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": יבמ תגביל נסיעות פרטיות של עובדיה

42 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

42.
נראה לי שהנושא המרכזי פוספס
אם הבנתי נכון, בניגוד לחברות אחרות, IBM הגדירה את ההטבה לא כ"מגיע לך רכב מדרגה 3" אלא כסכום הכסף המקביל. כרגע, כאשר המחירים עלו, היא מעבירה את התוספת ישירות לעובדים. במילים אחרות, במכה אחת היא הורידה את דרגת הרכב לכל העובדים בחברה. נחמד, לא? מה היה קורה אם בחברה *שלכם* היו מנסים תרגיל זה?
חיים | 10.11.09
38.
טוקבקיסטים - פיספסתם את הנקודה העיקרית
הנקודה היא לא ההקצבה החודשית (250 ליטר לחודש מספיק לרוב האנשים) ולא העובדה שנסיעות מהבית לעבודה וחזרה נחשבות לנסיעה פרטית. הנקודה העיקרית היא ש IBM הולכים להתקין במכוניות העובדים מודול "האח הגדול" שירשום וידווח כל נסיעה: שעת הנסיעה, ק"מ וייתכן שגם מיקום לפי GPS מאוד לא נעים לי לחשוב שמידע מהסוג הזה יישמר אצל המעסיק שלי
פווקוס ליסינג | 09.11.09
37.
אילו היה ועד עובדים, לא היתה התוכנית באה לעולם
איך אפשר להצדיק שנסיעה מהבית למשרד איננה נסיעה עיסקית ?, מה זה בילוי ? ביטול השתתפות בכביש 6 כמוהו באיבוד זמן יקר יותר בפקקים, על חשבון מי ? והכי גרוע שיטות בסגנון "האח הגדול" שבו יהיה מתקן ברכב בו ידווח העובד האם הוא בנסיעה עיסקית, גובלת בעבירה על חוק שבו זכאי כל אדם לפרטיות, ואני כבר רואה את העורך דין הממומלח שיעלו לו מחשבות על יצוגית שמנה. והכי חשוב, זוהי הרעת תנאים פארקססלאנס, ולא אתפלא אם מאות עובדים יחזירו את הרכב, וירגישו שיבמ איננו מקום טוב לעבוד בו כבעבר. אם היו מי שניצלו לרעה את צריכת הדלק החופשית, יש למצות איתם נקודתית את הדין, התוכנית הזו בחטא נולדה (אולי בימים שליטר בנזין היה 7 ש"ח) והיא לדעתי קודם כל גול עצמי לחברה עצמה שמרעה מאד את התנאים שגם בגינם אנשים בחרו לעבוד בחברה, שכידוע רווחית במילאדי דולרים כל שנה.
בהלם מהתוכנית החדשה | 09.11.09
35.
יבמ חברה בנסיגה
ההקצבה סבירה ואפילו נדיבה במידה והנסיעה למקום העבודה וחזרה, לא היתה מוגדרת כנסיעה פרטית. ההגבלה על נסיעה בכביש 6 מראה על חוסר חשיבה עסקית, חסכון בדלק ובזמן נסיעה שווים הרבה כסף, נראה שיבמ אינה מעודדת את עובדיה לחסוך. כך ששתי ההנחיות סותרות אחת את השניה
חלם | 09.11.09
30.
עובדים עלינו!!!
המעביד מקבל את מלוא ההחזרים ממס הכנסה אם וכאשר הוא מציג למס הכנסה הוכחה לכך שעל הרכב משלם העובד שווי שימוש. חברות היי-טק פשוט מבלפות את המסכנים שעובדים שם, פעם אחת לוקחים להם עלות מהברוטו ובפעם השניה הולכים ולוקחים את הכסף בחזרה ממס הכנסה כי הפרייר משלם שווי שימוש. את מס הכנסה לא מעניין נסיעה עסקית או פרטית - פשוט קשקוש אחד גדול שנועד לסחוט כספים שלא כדין מהעובדים.
משה | 09.11.09
29.
לא תמיד שווה לקחת רכב ליסינג
על רכב דרגה 2 מורידים מהמשכורת 3500 ש"ח בערך, לא מקבלים על זה סוציאליות, ועוד שווי מס שיעלה לרמות של 2500 עד 3000 ש"ח. לפי מדרגת מס של 40% (כולל ביטוח לאומי ובריאות) יוצא בערך פחות 2400 ש"ח בנטו. למי שנוסע הרבה (אבל לא רק בגלל שיש לו רכב ליסינג...) שווה לקחת, ליתר, מציע לחשוב טוב טוב
אני | 09.11.09
25.
האם אתה בוחר לעבוד רחוק אם לא היה רכב של ליסינג - ירושלמי יקר
אנשים רצו לוילות ברחבי ישראל כי בין כה וכה לא עולה להם הדלק והקילומטרז לא ידפוק את המכירה כי זה ליסינג של העבודה , יש עובדים שאפילו גרים במצפים בצפו ועד גן יבנה. למה שיממנו להם את הנסיעות מהבית ? מישהו שלח אותם לגור שם ? זה לא צבא יש חברות שמחזיקות רכב בחניה של החברה והעובדים לוקחים אותם לפי הצורך, אבל עובד שהתרגל לחנוק על האוטו כי בין כה וכה מחליפים לו כל שלוש שנים ולא עולה כלום מעבר להורדה החודשית , אז הגיע הזמן לחתוך. ויפה שעה אחת קודם. בטוח שהם יפסיקו לחנות בחניונים מקורים לפי שעה ברגע שזה יהיה מהכיס שלהם ואולי הילד יפסיק להסיע את כל החבר'ה כי האח הגדול יסתכל על הקילומטרז. אל תשכחו שמדובר ביותר מ-50% פקידים שלא מוציאים את האף שלהם מהמשרד, בשביל מה לתת כאלה צ'ופרים? הם לא מביאים כסף לחברה .
בראץ  | 09.11.09
24.
IBM פחות שווה לעובדים
ההפסד של IBM יהיה גדול יותר כי הם יצטרכו להוציא כספים מיותרים על חיפוש עובדים מיומנים על חשבון אלה שיעזבו אותם. ל IBM יהיה קשה למצוא עובדים מיומנים וטובים שנמצאים במרחק של 50 קילומטרים ממקום העבודה. כי אף עובד חדש לא יקבל תוספת בשכר שלו. אני עובד ב HP, ונוסע כ 50 קילומטרים כל יום לעבודה ומשתמש באופן סביר ברכב. ובכל זאת אני נוסע כ 43000 קילומטרים בשנה בממוצע. אילו היו משנים את התנאים הללו אזי פשוט הייתי מתחיל לחפש עבודה חדשה.
אני | 09.11.09
20.
יבמ חברה בנסיגה
ההקצבה סבירה ואפילו נדיבה במידה והנסיעה למקום העבודה וחזרה, לא היתה מוגדרת כנסיעה פרטית. ההגבלה על נסיעה בכביש 6 מראה על חוסר חשיבה עסקית, חסכון בדלק ובזמן נסיעה שווים הרבה כסף, נראה שיבמ אינה מעודדת את עובדיה לחסוך. כך ששתי ההנחיות סותרות אחת את השניה
חלם | 09.11.09
18.
אני משאיר את הרכב בעבודה נמאס לי מהגזרות האלה..
מי שמקבל את הרכב כהטבה אז אין לי בעיה עם המס הזה. אבל אני ועוד אלפים עובדים כל היום עם הרכב לא יושבים במשרד והרכב בחניה או אצל האישה לא צריכים לשלם כזה מס. אם לא הייתי צריך לעבוד עם הרכב אף אחד לא היה נותן לי אותו. זה ההבדל הקטן שהוא גדול. רוב רכבי הליסינג הם של אנשי הייטק שיושבים כל היום במשרד , ובגלל כמות הרכבים שהחברות נותנות אז האוצר רוצה להרוויח יותר ומעלה את המס על רכב צמוד. איש הייטק יכול לתת את רכבו לבני משפחתו חופשי . לנו אסור לתת לאף אחד לנהוג ברכב חוץ מאיתנו . אז למה ריבונו של עולם אני צריך לשלם מס כמו איש הייטק על הרכב ??????
יניב | 09.11.09
9.
הגיע הזמן שיפסיקו את החגיגה אפילו שאני מהמגזר
כל פקיד שלוקח רכב ולא מזיז את התחת מהכסא במשרד , משאיר את הרכב לאשתו לסבבים ברחבי הארץ ובחלק מהמקרים לבן הזוג שעובד שעובד על האוטו כל זמן שזוגתו במשרד ואח"כ הילדים חונקים על האוטו . שלא לדבר על החניות הפרטיות. נראה שמישהו היה מנצל ככה את הרכב הפרטי שלו. אני אמשיך לנסוע באוטו שלי ושכולם יקפצו
במבי | 09.11.09
5.
רכב ליסינג שווה להוראת קבע למשרד האוצר
כל עוד אנחנו נוסעים ברכב ליסינג אנחנו חותמים על הוראת קבע בבנק ללא הגבלה לפקודת משרד האוצר , אחרי שלוקחים לך מס הטבה אז החברות מתחילות לקצץ בהטבה החזר ממשרד האוצר לא יהיה אז עדיף לקנות רכב ב 30-50K ולדרוש מהחברות כסף לשכר במקום הטבות פקטיביות
אש | 09.11.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת