11. תפקיד האוצר הוא לגבות כמה שיותר מס איכות הסביבה אינה באחריות האוצר, תפקידו לגבות כמה שיותר מס ואת זה עושים פקידיו בהצלחה לא מבוטלת. אין ספק שמעבר למנועי דיזל יקטין באופן משמעותי את צריכת הדלק (יותר מ 40%) יקטין מאד גם את פליטת גזי החממה ואת הנזק לסביבה ולכדור הארץ. מנועי הדיזל של היום יעילים באופן מפתיע, שקטים וכאמור יחסכו לנו המון דלק וכסף אך כאמור זה לא מתפקידו של משרד האוצר ישראל | 15.11.09 (ל"ת)
10. המס על הדיזל מטפל רק ב-2 אחוז מרכבי הדיזל בארץ. פשוט בדיחה רעה 1. מנועי דיזל מודרניים צורכים 30-40 פחות דלק ממנועי בנזין מקבילים. בהתאם - גם זיהום האוויר שהם פולטים נמוך יותר. 2. מנועי דיזל אכן פולטים יותר חלקיקים זעירים הגורמים נזק לריאות. לוכדי החלקיקים במנועים החדישים פותרים בעיה זאת כמעט לחלוטין. 3. נוסחת זיהום האוויר הייחודית שהופעלה בישראל לקוחה מאיזו שיטה אירופאית לבדיקת עלות הנזק הרפואי המשוער בהתאם לסוגי מזהמים. לפי הנוסחה הזאת, מנועי דיזל פולטים 3-4 סוגי גז במידה פחותה בהרבה ממנועי בנזין אבל סוג אחד במידה גבוהה, וזה מה שהשפיע על הציון הסופי. בסך הכל, מדובר בחישוב אקדמי, שבשום מקום בעולם אינו מיושם, למעט ישראל. באירופה, הרגישה מאוד לזיהום האוויר הגלובלי, מדגישים דווקא את פליטת ה-co2 הנמוכה בדיזל. 4. חשוב לציין, ש-90 אחוז ויותר מזיהום האוויר בישראל שגורמים מנועי דיזל נגרם מאוטובוסים, משאיות, כלי רכב מסחריים, מוניות, קטרי רכבות ורכב חקלאי. אבל על אלה בכלל לא מוטל המס הירוק, אלא רק על 3-4 אחוז מכלי הרכב מונעי הדיזל (מכוניות פרטיות וג'יפים), שהם, אגב, גם הרכבים הכי חדישים בשוק והמזהמים פחות. בקיצור - מדובר במס בדיחה, שחוץ מלהכניס כסף לקופת האוצר ובדרך לחסל את שוק המכוניות החסכוניות אינו תורם דבר. בני | 15.11.09 (ל"ת)
8. בבקשה שיסיברו מדוע משאיות ואוטובסים ללא קנס מס ירוק ! אם הבעיה בסולר שישפרו את האיכות מהמס הירוק ,וגם זה לא נעשה בקיצור תשובות ופתרונות אין .... שמעון סודאי | 12.11.09 (ל"ת)
6. הסולר ברמת זיקוק הכי נמוכה,ולכן לא ניתן לטפל ברמת הזיהום הנפלט מסולר!! לא קיימת טכנולוגיה שמסוגלת לטפל ברמת הזיהום הנפלט מרכבי דיזל כמו רכבי הבנזין שזהו דלק מזוקק ונקי יותר!!! רונן | 12.11.09 (ל"ת)
3. שיהיה בהצלחה חשוב מאוד להראות מה ירוק ? כדאי שראשית תהיה הנחה משמעותית על מסנן לוכד חלקיקים ואז תצא האמת לאור ! באירופה למעלה מ- 70% מהמכוניות מונעות בדיזל ,מדוע בישראל לא ? עדין לא השתכנעתי עם כל ההסברים מדוע מס ירוק הדחיק את מנועי הסולר לקרן זווית ! וגרם לאי צדק משווע ------- את המס מטילים דווקא על בעלי רכב חדש ,היות ומאלה המשומשים כבר המס נלקח ,ומנגד כל הכספים ממס ירוק אינם מופנים לטובת צימצום הזיהום מכלי רכב ,שאחוז הפליטה ביחס למפעלים מזהמים קטן בהרבה . שמעון סודאי | 11.11.09 (ל"ת)
2. המדינה מחפשת כסף... לדוגמא: רכב סולר צורך פחות, לכן כדאי שלא ייקנו אותו - כי יהיה פחות מס על הדלק. נדרש ביטוח גבוה על אופנועים ( הכסף הזה לא יילך חלילה לבטיחות בכבישים). מס בצורת- שוב, הכסף לא יילך לפתרון... המסקנה: צריך לממן טיסות לחול, תקשורת, משרדים לחברי הכנסת... קרמר | 11.11.09 (ל"ת)
1. די כבר עם הלוביסטים רוצים להיות ירוקים? - תביאו מכוניות שלא פולטות מלא רעלים. קורא | 11.11.09 (ל"ת)
בוריס קרסני בשירות יבואני רכבי הדיזל
11 תגובות לכתיבת תגובה