אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מחקר בבריטניה: הגדלת מספר המכוניות החשמליות תגביר את הזיהום

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
מהזיהום ישאר,רק מיקומו ישונה
הטמטום ביוזמת אגסי הוא בכך שזיהום צריכת החשהל המופק מדלק זהה לזיהום שנגרם מצריכת דלק ישירה במכוניות, ואולי אף יותר כי השנוע של אנרגיה חשמלית גורם לפחת עקב התחממות הכבלים וזליגות. לו אגסי היה מלווה את "חזונו" במקור אנרגיה ידידותית שאניֿ, אך הרושם שלי הוא שהעניין האמיתי הוא ברווחים קלים של מונופול ותן לא. אז מה לעשות אם הפןליטיקאים ונשיא המדינה מעוניינים בכותרות ולא מסוגלים לחשוב בהגיון?
מור בטר פלייס | 14.11.09
12.
זה היה ברור והכתבה נכונה
החוק הראשון של התרמודינמיקה- שימור האנרגיה, אומר שלא משנה, את האנרגיה כדי לנסוע נוציא - חשמל או דלק. אבל מכיוון שיצור חשמל נעשה בדלק גם מכונית חשמלית נוסעת למעשה על ידי שריפת דלק ולכן הזיהום דומה. אבל מכונית חשמלית גם צריכה מצברים- וזה פתח לבעיה אקולוגית נוספת. הפיתרון הנכון זה אנרגיה נקיה - לחשמל (שמש, רוח, גיאוטרמית,,, אולי גם גרעינית) ושימוש במימן כדלק למכוניות.
לוג | 14.11.09
11.
ל - 8 - נורות פלואורסצנטיות זה פאסה
יש היום נורות לד - שמאירות באור חזק הרבה יותר, שאפשר לקבוע ברלות את צבע האור בהן, שלא צריכות "זמן חימום" כדי להגיע לעוצמת תאורה אופטימאלית, שיכולות לחיות עשרות שנים עם כיבוי והדלקה מרובים, ושצורכות מאית מהחשמל שצורכות נורות פלואורסצנטיות. אבל - מה ? אף אחד לא יעז להביא אותן לארץ.
 | 14.11.09
9.
עד כמה רכב מונע בחשמל בטוח לנוסעים בו ?
כתבת תחקיר לפני מספר שבועות הציגה קרינה אלקטרו מגנטית ברמות חריגות שנמדדה במספר כלי רכב היברידיים (מתוצרת הונדה וטויוטה). יש לשער שבמכונית בעלת מנוע חשמלי הבעיה תהיה אפילו חריפה יותר. אני תמה אם הנושא בכלל נבדק לפני פרישת תשתית מערכות הטעינה .
מוטי | 13.11.09
1.
נקודות למחשבה
השקעות ההון ברכב החשמלי צפויות להיות יקרות, אך השימוש השוטף ברכב החשמלי זול ביחס לרכבי הבעירה הפנימית, ולכן יהיה תמריץ כלכלי להרבות שימוש ברכבים החשמליים. כשהפזרנות בשימוש, (המאפיינת כיום את משתמשי הליסינג על חשבון אחרים), תועצם, יגדלו גם בעיות הסביבה שאינן קשורות דווקא בזיהום או בגזי חממה, אלא בצריכת קרקעות מופרזת לכבישים וחניונים ובגודש תנועה. ארגון טכנולוגי שוויצרי הציב חזון המכונה "2000 watt society". רכב חשמלי משפחתי מנוגד לחזון זה - הדורש חסכון והתייעלות בצריכת חשמל במדינות המתועשות. גם ייצור חשמל ממקורות מתחדשים גורם לבעיות סביבתיות - שטחי ענק של טורבינות רוח או לוחות סולאריים. פתרונות אפשריים - עידוד תחבורה חשמלית קומפקטית, או משותפת ועידוד צי כלי רכב חשמליים בשכירויות קצרות טווח ולא בבעלות.
עודד רוט | 12.11.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת