אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

להקים את אגף השיווק של מדינת ישראל

169 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

168.
שיווק - נשק המחר
..בשעה בה שכנותינו האיסלמיות רבות ביניהן על מי מהן היא הקיצונית / חשוכה /אטומה/מנותקת מן המציאות , ביחס למערב ככלל , ולישראל וארה"ב בפרט, לא נותר לי אלא להסכים עם ידידי המלומד , כותב המאמר ולחזק את ידיו . אין לנו אלא המכשיר האליפסי משובץ עיניים ואזניים המונח מעל צווארנו , והוא אשר יבדילנו משכנינו , צורת החשיבה האסטרטגית שלנו חייבת לעבור מטמורפוזה קרדינלית, לא עוד "יסמנים " אשר חוו"ד מ"טעמם" לא חותכות בבשר החי כשצריך , לא אומרות את אשר יכלו מפחד ה "עסקונה" , ובדרך המסורת מסקנות ליישום מטואטאות הרחק אל מתחת לשטיח . אלופי העולם בוועדות אנו, השכם והערב צצות הן , וככל שצומחות במהירות , כך גם קמלות , וקרנה של המדינהב ממשיכה ויורדת , מדד השחיתות ששם אותנו גבוה בטבלה האירופית , לא משאיר מקום לספק ,שווק אגרסיבי של מדינת ישראל הוא נשק יום הדין שלנו !!
רואה רחוק | 25.12.09
166.
מתעניין בנושא מעוניין להיות חלק
כבר שנים רבות אני מצפה למשהו שיזיז דברים בנושא כל כך רציני, ואני מעוניין להיות חלק מגוף רציני, בכדי שאנחנו לא נהיה במצב של התגוננות כבר שישים שנים,, ישנם דרכים ורעיונות שאפשר להגיע לדעתי תוך שנה,, שכל העולם יתמוך בנו,, מספיק לזחול,, רוב האנשים מהדור שלי קבלו מחלת שיכחה,,,, ראש הממשלה והשרים אינם רוצים לזכור, לדבר, ולהזכיר לעולם ולעם שלנו שהגיע מהתפוצות ואינו יודע דבר וחצי דבר על המדינה מתקופת הבריטים, החלוקה של הארץ,,,האמיר אבדלה,, האבא של חוסן המלך שנפטר,, והיורש,, המלך חוסן של היום שהוא הנכד,, אני משתוקק להביא לידיע דברים שנשכחו,, אני מבקש לצור איתי קשר בעברית, ולהיות חלק, מפני שאני עדיין זוכר דברים ,,,
גדי אפרת | 21.11.09
165.
ואיך עובדים שונאי ישראל?
כמו שמוצע כאן, הם מסבסדים ארגונים שונים שפועלים נגד ישראל, ארגונים וולונטאריים, מודעות תמיכה, מימון מחקרים נגד ישראל, ערבי עיון ועוד, וכך האיחוד האירופי, משרדי החוץ של נורבגיה ובריטניה ודומיהן מעבירים מיליוני שקלים בשנה ל"שוברים שתיקה", עם כל פרסום משמיץ על ישראל התרומות גוברות, ממש בונוסים על הצלחה,ל"בצלם", ל"עדאללה", ל"יוזמת ז'נבה" לנשים בשחור ועוד. הנתונים נחקרו ופורסמו על ידי NGO MONITOR
מנהל שיווק ציוני | 20.11.09
163.
כמה תשובות
1. לבודדים מבין הקוראים שעדיין סבורים שהבעיה היא במה שישראל עושה, אלה שסבורים שבאמת ישראל צריכה להיצלב מידי יום באמצעי התקשורת למרות כל מעשי הזוועה, הרצח והתועבות האחרות המתחוללות ברחבי העולם, אין לי אלא להניד ראש ולומר, הלוואי ובמהרה בימינו תתחברו למציאות, אם כי כנראה זה לא יקרה, הבעיה אצלכם עמוקה יותר. 2. לעצם הפעילות: אין הכוונה לנצח, אלא פחות להפסיד ואין הכוונה רק להסברה אלא גם לספינים שיסבו את האש מאיתנו, פשוט להזכיר לעולם את כל מעשי הזוועה שמתחוללים בכל מקום ולהפנות קצת תשומת לב. עיראק, דרפור, סעודיה למשל, על דיכוי נשים, קמצוץ טורקיה והארמנים, קצת ספרד והבסקים, איראן, לאו דווקא על אטום, אלא על רצח הומוסקסואלים, וכל זה על קצה המזלג. איני מתיימר כאן לפתור את כל הבעיות. צוות מומחים יקבע סדרי עדיפויות וינתב את המשאבים למקומות המועילים ביותר. 3. הטיפול אינו רק במדיה , אלא גם כמו שעושה סעודיה במלגות מחקר ובתמיכה בארגונים חצי וולונטריים בפעילות שמטרתן להפנות תשומת לב למקום אחר ולאו דווקא להעצים את הויכוח סביב הבעיות שלנו. 4. לכל אלה שמדקדקים בחישובים ובפורמליסטיקה של שימוש בכספי מט"ח, תנוח עליכם דעתכם, את החישובים הטריוויאליים אני מכיר היטב, הנקודה המרכזית היא, הקטנת הנזק באפיק הזה שקולה להרבה מאוד תועלת שהמדינה תרוויח, עיינו לדוגמא בתגובתו המבריקה של עו"ד ארז מודעי אף היא על קצה המזלג, והפורמליסטיקה של שימוש במשאבים הקיימים אינה אלא עניין להחלטה מנהיגותית ולא לקשקוש ביורוקרטי.
מיכאל תבור | 15.11.09
159.
ראו את האתר הבא המשווק את ישראל
מדינת ישראל מסרבת לעזור בתמיכה האתר הנפלא הבא וגם ידוע לי שיהודים בעלי הון אנשי שיווק ופרסום מציעים עזרה מימונית פלוס עבודה וישראל מסרבת מתוך הגישה שאנחנו יודעים יותר טוב. ההסברה שלנו היא אסון לאומי בקנה מידה של קטסטורפה לדורות. ראו ותתרמו bluestarpr.com
דורית | 15.11.09
154.
הסברה
עד הממשלה הזו משרד החוץ כשל כישלון חרוץ(נראה מה הממשלה הזו תעשה).והסיבה:לעולם לא אשכח בזמן שהתאומים נפלו בארה"ב ,ראיינו את מנכ"ל משרד החוץ(לא זוכר את שמו)ואמרו לו:אפשר לנצל את המצב ולהראות לעולם מה זה טרור מוסלמי.ומה הוא ענה? ניתן לעולם לעשות את העבודה בשבילינו! מבינים? זו התפיסה. הם יעשו העבודה בשבילינו ואנחנו בחיבוק ידיים.מחזק את דברי הכותב .
דרור | 14.11.09
152.
הפיתרון במינוף הסברה, ערוץ אל ג'זירה ישראלי באנגלית ובעברית, וארגונים בינלאומים נגד מדינות ערב.
לקחת כסף וזרוק אותו על פרסום מיתוגי זה שטות כשמדובר במיתוג של מדינה ובשיווק אגרסיבי. מה שכן צריך לעשות זה להקים ארגונים בינלאומיים שכביכול לא קשורים לישראל. שיעשו רעש בכל העולם נגד הפרת זכויות האדם הסיטונאית בכל מדינות ערב. זה ישנה את המאזן של התמונות כך שישראל תראה צדיקה לעומתם. כי אם יעלילו על ישראל שהרגה עשרה חפים מפשע ויביאו הוכחות חותכות שבאינדונזיה הרגו חצי מליון איש אף אחד לא יסתכל בכלל על ישראל. צריך ארגוני זכויות אדם ממוקדי מטרה שיתנו לעולם תמונה מאוזנת יותר על זכויות אדם בכלל. דבר שני צריך ארגון בינלאומי שיאחד את כל האנטי איסלמיזם בעולם המערבי ויפיץ את השקרים של האסלם בצורה מקצועית ורצינית שיהיה מקור מידע שייצר דוחות על האיסלמיזציה ותוצאותיה ההרון הסון בכל החברה המערבית. מפלגות אנטי איסלמיות יצוצו כמו פטריות אחרי הגשם בכל המערב. לחשוף בסרטים דקומונטרים את הפרצוף של אירן. לשכנע בימאים בהוליווד לעשות סרטים שמראות את הפנים האמיתיות של אירן. וכן, להקים מחלקה של לוחמי אינטרנט שיייצרו תוכן אנטי מוסלמי ופרו ישראלי ויפציצו את הרשת בכל השפות ויצרו רשתות של טוקבקים פרו ישראלים וישנו את המאזן ברשת. וכאמור בכותרת כמובן להקים ערוץ כמו אל ג'זירה בערבית ובאנגלית שישודר בכל העולם הערוך יכניס כסף מפרסומות ויהיה פרו ישראלי. כל מה שכתוב לעיל עולה מעט מאד כסף יחסית. בטח שלא שש מאות מליון דולר בשנה. והאפקטיביות שלו היא אדירה המינוף שלו אדיר. אז לקחת את התקציבים שכן יש ולמנף אותם בצורה אדירה כך שישראל תשווק בצורה חיובית שיביא תיירות, להסביר לכל העולם שישראל תרמה הרבה מאד מהנוחות שלהם היום כמו הדיסק אונקי והעגבניות השרי למשל, ומנגד להסביר לכל העולם את הרוע שהאסלם הביא לעולם ואת שקריו ולחשוף בצורה מסודרת את כל שאר הפשעים בעולם. ולא פחות חשוב הוא לשנות את דיני המלחמה הפרמטיבים שיש כיום כך שלא יהיה בכלל על מה להתדיין. כי אין כל הצדקה בכלל לכללים שיש היום בדיני מלחמה כמו לדוגמא האיסור בתגובה לא פרופורציונאלית שהוא לא מוסרי בעליל, כי תגובה פרופורציונאלית מרחיבה את מעגל הדמים לאינסוף. פגיעה לצורך הרתעה היא דבר מוסרי שכן היא מונעת את המלחמה ושכפיכות דמים. צריך לשנות את העקרונות של החוק הבינלאומי כי הוא לא רלוונטי בתקופה שבה הטרור מנצל בצורה שיטתית כל פסיק בחוק הבינלאומי.
אור | 14.11.09
148.
ואני בתמימותי חשבתי שאגף שיווק ישפר את החיים בישראל...
הרי שיווק ויראלי (מפה לאוזן) זהו השיווק הטוב והמוכח ביותר בעולם השיווק, אך הכיצד אנו נייחצן לטובה מדינה בא המיסים והגזרות קורעות לנו את הכיס והפרנסה (רכב בארץ עולה פי 3-4 מרכב זה במדינה שפויה), האזרחים אלימים ולא מנומסים, השכנים יורים עלינו קאסמים ומתפוצצים פה ושם, האוצר שוחט אותנו בגזירות חדשות (מים... ביטוח אופנוענים...) ויתרה מכך השרים מחממים את הכסא ולא מסוגלים ליישם בשטח פתרונות לבעיות מקום המדינה כמו מים וחשמל (בהם ישראל מובילה בטכנולוגיה: הטפלת מים ואנרגיה סולארית עוד משנות ה-70)...החברה "ל"ישראל שוחטת את אוצרות הטבע שלנו... המשטרה צדה אותנו בכבישים... הכיצד נשווק אנו, האזרחים, מדינה מחורבנת כל כך וחסרת כל רגישות לאזרח?
תומר | 14.11.09
147.
כל הכבוד על הכתבה-כל מילה בסלע.
כל הכבוד על הכתבה-כל מילה בסלע. המלחמה שלהם זאת מלחמה פסיכולוגית וכמו שנאמר בכתבה ואני מצטט:"מלחמה צריכה להתנהל בכלים הכבדים ביותר: יצירת תוכן, שימוש בכלים של מיתוג, סיסמאות קליטות, סאטירה חריפה, אמצעי הפצה המוניים וכל כלי שיווקי שמוכר לכל סמנכ"ל שיווק". כלומר: ה כ ל מ ת ח י ל ו נ ג מ ר ב ש י ו ו ק" - פשוט נכון ואמיתי לכל דבר. מיכאל לך על זה אנחנו איתך.
גולן | 13.11.09
144.
צריך לקחת את המאמר הזה ועוד כמה תגובות כאן ולפעול. נקודה.
כל כך פשוט, כל כך נכון. תמיד תהיתי מתי יקום המישהו שיגיד ויתאר בדיוק את הלך החשיבה המוסלמית ומנגד את הרפיון השמאלני. מה שצריך זה לגייס עכשיו את המוחות היהודיים הפטריוטייים בתחום השיווק והפסיכולוגיה הכי טובים שיש לנו ולצאת בכל העוצמה למלחמה שיווקית בכל העולם.
מאיר | 13.11.09
141.
answer for the muslim
where in the Koran Jerusalem is mentioned? the Koran does not say anything about Jerusalem! You don't really care about the truth do you? ? the Jewish people on the other hand pray daily for peace, pursue peace, sing and call for peace but the Palestinians and the Arab world pees on that wish. they prefer to consistently damage the legitimacy of the Jewish state blaming the Israelis on terror and mass murder where nothing is further from the truth. but again, you don't care about the truth, do you?
jewish | 13.11.09
139.
תראו מה המוסלמים עושים ותבינו את גודל הבעיה. כמו כן תגובה ל- 121 או לכל מוסלמי אחר
המוסלמים משתמשים באמונתם הדתית ופריסתם העולמית להפגין באוניברסיטאות, ולבצע כנסים והרצאות בקמפוסים השונים. בכל פעם שמגיע נציג ישראלי לכל מקום בעולם, מפגינים פלסטינים "מלווים" את ביקורו. הנשיא שמעון פרס, מממציאי המונח "מזרח תיכון חדש" ואחד האחרונים שניתן לקרוא לו לוחמני או חפץ בהרג פלסטינים, מתקבל בליווי הפגנות פלסטיניות המלוות בתמונות צלב קרס והיטלר-פרס. שמעון פרס!!!!! מדובר בתהליך ארוך שנים של דה לגיטימציה - זה שם המשחק. נכון להיום הערבים הצליחו לא רע. התקציב שהכותב מציע יכול לסייע במימון מילגות לסטודנטים רהוטים שיקימו צוותי עבודה בקמפוסים ויתחילו להציג אלטרנטיבה ל"אמת" היחידה שמוצגת כיום. שימוש נכון בתקציב יתקיים רק אחרי גיבוש אסטרטגיה ויעדי ביניים ומתן קווי הסברה וכלים לגורמים בשטח. העבודה היא עבודת שטח, אין מה לעשות. סרט או קמפיין לא בטוח יעזור, אוליי רק יגרום ההיפך. לכותב 121 או כל מוסלמי אחר - אשמח אם תפנו אותי למקום שכתוב בו על ירושלים בקוראן - זה חשוב להשכלתי. אודה לכם גם על הוכחות של היסטוריונים על קיומה של דתכם במועדים מוקדמים יותר מאלה שמצויים בספרי ההיסטוריה. בתודה מראש.
אליק בליק | 13.11.09
138.
כמי שגר במדינה ידידותית בזמן האחרון-מחזק,מחזק,מחזק
במשך השנים הרבות שאני מסתובב בעולם במסגרת עסקי, אני רואה (יותר נכון לא רואה) את הדיוק שנפרש במאמר זה. ההסברה הישראלית כושלת, בהגדרה עדינה, אין זה אומר שכל מה שאנחנו עושים או לא עושים בנושא ההתנחליות, שיוויון הזדמנויות למיעוטים ועוד, הוא תקין. אבל מכאן ועד לתדמית המעוותת שלנו אשר נוצרת ומשתרשת בעולם המרחק גדול. כל בעל דעת מבין את היכולת השיווקית שמספקת המדיה היום, אולם ישראל אינה מנצלת אותה. לגבי מקורות המימון הרי גם פה ברור לכל בעל דעת שההחזר בשל הגדלת יכולת המכירה לא רק בגין הסרת חרם אלא בעיקר על ידי חשיפה חיובית (א,ב בשיווק) יגדילו את המכירות של החברות הישראליות ואת התקבולים למדינה בשל כך. כדאי גם לבדוק (ולמצוא) שתקיב ההסברה של ישראל הינו מגוחך בכל קנה מידה. לסיכום: מחזק, מחזק, מחזק
DR | 13.11.09
137.
מסכימה 100%
הלואי ודברים אלה יגיעו לדרגים הנכונים, יחדרו לתודעה, ויובילו סוף-סוף למעשים בשטח. נמאס כבר לשמוע ולקרוא עלינו שקרים על גבי שקרים. נמאס שאנחנו נגררים להתנצלויות רפות. במקום להגרר, חייבים ליזום. בין היתר, כפי שכבר הוצע כבר על ידי מישהו, להגיש תביעות משפטיות נגד משמיצים שקרנים, שיחשבו פעמיים בפעם הבאה אם כדאי להם לזרוק רפש ללא שום ביסוס עובדתי. ואגב טורקיה ידידתנו משכבר הימים: אתם יודעים כיצד מברכות חברות הסלולר הטורקיות את האזרח הטורקי שהגיע לארצנו? "ברוכים הבאים לפלסטין"! זאת ממקור ראשון, בת דודה שהגיעה ארצה השבוע מאיסטמבול. ותחשבו על זה. ויפה שעה אחת קודם.
אילנית | 13.11.09
133.
צודק 100% ולכל ה"חכמים" למיניהם השוללים את הרעיון, אין לכם מושג כמה משרדי הפרסום
עובדים עליכם מידי יום ביומו. ואין לכם מושג כמה הם כן יכולים לעזור. תראו איך אחד כמו אובהמה שהגיח משום מקום, ללא שום רקורד מתאים, נתונים או יכולות המעידים על יכולתו לעמוד בכל מה שהבטיח, הצליח בעזרת שיווק נכון לזכות בתפקיד אולי החשוב ביותר היום. אנחנו במצב שלנו היום כי אנחנו מתרפסים ונותנים את הראש שלנו על מגש של כסף או זהב לערבים. וחוץ מיזה אין בכתבה מילה מיותרת אחת והכל נכון.
יהודה המכבי | 13.11.09
130.
אתה מציע לפרוץ את מסגרת התקציב
יש החלטה של ממשלת ישראל שהגידול בהוצאה יהיה 3.05% לשנה ב 2009 ו 2010.אתה מציע לפרוץ את מסגרת התקציב ולהגדיל עוד את הוצאות הממשלה.המימון יהיה מהלוואה שהממשלה תיקח מבנק ישראל.זו הצעה בעייתית מבחינת דירוג האשראי. מה יהיה אם תפרוץ מלחמה עם אירן ואו חיזבאלה ואו חמאס.הכסף עלול לרדת לטימיון. גם אם הפרסומאים הכי טובים, ברגע שנופלים טילים, אין תיירים כמעט.
כלכלן בכיר | 13.11.09
128.
הבעייה= כמעט כל היוצרים, הבמאים הפרסמאים ואנשי התקשורת הם יפי נפש סמולנים.
כל ההסברה לא שווה פרוטה שחוקה, כאשר "מיטב" בנינו משמיצים ומכפישים את שם המדינה ומבאישים את ריחה בקולנוע, בתיאטרון, בספרות ובתקשורת, ללא הרף וללא גבולות. מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו! מה לנו כי נלין על המנוולים כמו; רדואן, אחמדינג'אד ואחרים?
אלכסיי | 13.11.09
126.
למיכאל תבור, מילה בסלע ! ותוספת קטנה ...
מר תבור, בעית ה"הסברה" של מדינת ישראל עתיקת יומין. לטעמי, אתה האדם הראשון, אשר במאמר מבריק, שם את האצבע על לב הבעיה, ומציע לה את הפתרון המעשי היחידי. מדהים כיצד כל חכמינו - באקדמיה, בעיתונות, בציבור - לא השכילו, במהלך שנות דור, לתפוס זאת. עם זאת, אני משוכנע שמנהיגי המפלגות הגדולות, ראשי ממשלה בהווה ובעבר, וטוענים לכתר שלא זכו , מבינים היטב את הפתרון שהצעת. ההוכחה: כאשר לנגד עיניהם כסא ראש הממשלה שהם מבקשים לעצמם - הם מיישמים בדיוק את הפתרון הזה. הם לא נעזרים ב"משרד החוץ" וב"מחלקת ההסברה" של מפלגתם. הם שוכרים את אנשי השיווק הטובים ביותר, כולל שחקני חוץ יקרים, מקצים את התקציבים הראויים, ומבצעים מדיניות שיווקית מקצועית. שאלת השאלות - האם ראש הממשלה יפעל נכון גם כאשר המטרה איננה כסא ראש הממשלה, אלא משהו פעוט ערך: מצבה האסטרטגי של מדינת ישראל בדעת הקהל וממשלותיו בעולם. ובבניין ירושלים ננוחם.
לוי בן חיים | 13.11.09
124.
סוף כל סוף משהוא שמבין איך לנצח היכן שאנו מובסים כל יום
מאמר נפלא ,כפי שטענת רוב אנשי משרד החוץ מבזבזים כספי ציבור ואינם מוכנים להתאמץ,ולהשקיע למעט בודדים. ונגד השמצות נבובות שנקלטות בגלל היותן מופצות במקומות הנכונים ובמינון נכון יש להגיב באגרסיביות,וכפי שמציין הכותב להציג בצורה הכי מגוכחת את השקרים שלהם. חבל שאין מי שיקח על עצמו, כל הפוליטיקאים עסוקים בלעשות לעצמם ולמפלגתם ולא לעם ישראל
גבי | 13.11.09
122.
תגובה תומכת
סוף כל סוף מישהו מעלה את זה בכתב וזה הדבר הבולט והברור אשר יש צורך לעשות. כתבתי זאת במיסרון לירון דקל לפני כחצי שנה, אבל לא הייתה תגובה. בקיצור זה בנפשנו וזה כמו הוצאה בתקציב הביטחון. כל מדינה מוציאה מליונים על הסברה אחרת כל המבצע שלהם יכשל. ראו את שתי המלחמות בעירק. צריך שתהייה תחנה כמו אל ג"זיריה או אל אראביע אשר תשדרנה 24 שעות לכל העולם בערוץ לוייני, בדיוק כמו שכותב המאמר הציעה. בתודה מראש
צבי | 13.11.09
121.
easy to write... difficult to know
This article does not worth any effort to employ my mind and to respond! nevertheless, men like you (and they are not few, especially in the israeli society) enforce me to respond! Islam, for muslims and by the islamic belief exist before the prophet Muhammad, by the creation of the human being, the creation of Adam... By the islamic belief, Moshe, jesus and all the prophets and messengers are muslims because there is one God and one religion... so the true judasim= islam, true christianity= islam. Do you understand? typical israeli mind?? I hope! After the israelis abandoned the true way and religion and after the christians started to believe that jesus is God... Muhammad was sent to humanity for the true religion, the religion of Moshe and Jesus... called then Islam! so every place where God was worshipped, by every true believers, before and after the islam is considered Mosque!!!! study islam and then start write about islam and alaqsa mosque! Dump,
Muslim | 13.11.09
119.
השיווק הטוב ביותר לא יכול לפצות על מוצר דפוק
ההשוואה לעמים אחרים היא מטופשת: הבסקים הם אזרחים ספרדים לכל דבר. לאינדיאנים יש אזרחות אמריקאית (וארה"ב מפצה את צאצאיהם על הטבח). ישראל היום (ואולי גם רוסיה בצ'צ'ניה) היא המדינה היחידה בעולם שכובשת עם זר ומה לעשות כיבוש אי אפשר לשווק. פשוט אי אפשר. כל ההסברים בעולם לא יעמדו מול הרופא מעשה שבוכה על אובדן שלושת בנותיו. כל היחצנים לא יעמדו מול משפחה שעומד על חורבות ביתתה ומחטטת בהריסות בנסיון להציל את שארית רכושה. זו תמימות (או היתממות) לחשוב שהבעיה היא שלא מבינים אותנו. שאם רק נסביר כולם ישתכנעו שאנחנו צודקים ומוסריים. ואולי כשאי קודם כל לבדוק אם יש שמץ אמת בטענות נגדנו ?
א. | 13.11.09
114.
מיכאל תבור - אתה גאון
תקציב הצבא הוא כחמישים מיליארד ש"ח. זאת כאשר המלחמה היא בעיקרה הסברתית ותקציב ההסברה הוא אפס נקודה אפס אחוז. במקביל להצעתך אני הצעתי להקים צוות הסברה שיכלול את ד"ר גיא בכור וד"ר מרדכי קידר, והם צריכים להופיע יום יום ברשת טלויזיה ורדיו אחרת ולקסח את הצד השני. חוץ מזה לא טמנתי את ידי בצלחת ותרמתי את תרומתי. חפשו בגוגל "תשובה לגולדסטון" ותמצאו אתר הסברה אלטרנטיבי עם תשובה ציונית הולמת (תרתי משמע) לדו"ח האבסורדי.
ה_שגריר | 13.11.09
110.
לא שאלה של תקציב אלא שאלה של גישה ומדיניות
כאחד שהיה בארה"ב הרבה זמן, הגעתי למסקנה שזאת לא בעייה של תקציב. ראיתי תקציבים רבים שנשפכו על הסברה שחזרה כמו בומרנג. יותר טוב אלמלא נעשתה בכלל. ואם ישפכו עוד כסף, יגרמו עוד נזק. העולם העויין לנו, שהוא בעיקר העולם השלישי הנחשל, מלא השנאה למערב, אובססיבי בתיאוריות קונספירציה, ולא מוכן להכיר באחריותו לכך, לא רוצה לראות אותנו צודקים ומצליחים. הוא רוצה לראות אנדרדוג, קורבן. תדבר איתו על תרופות גנריות של טבע, והוא יזרוק לך עלילה שאתה מרעיל את ההמונים העניים בתרופות סוג ב'. ולך תוכיח שלא. הגישה והמדיניות הישראליים הם יהודיים בעיקרם: אל תלך ראש בראש עם אלה שתוקפים אותך, נסה לפייס אותם, לא לפעול ברמת ההמונים כי אין סיכוי, ולעשות הכל בדרגים הבכירים, עם השילטונות, רצוי מתחת לשולחן ובחשאי. היתרונות של גישה ומדיניות אלה ברורים, אבל יש בהן חסרונות רבים, כי בן מזכירות קולוניאליזם ופטרוניות, בין השאר. יש כמה נושאים שבהם איננו יכולים להפסיד - זאת נוכחתי בויכוחים פוליטיים לאחר שאימצתי גישה חדשה, ותבוסות חוזרות ונישנות בגישה הישנה. הדגישו נושאים עקרוניים מזרם מרכזי, אליהם יוכלו ההמונים להתחבר, מבלי להראות כמה אנחנו טובים ומיוחדים. לדוגמא, להלין על כך שאף יהודי לא יכול לחיות ב-1.שלום 2.ביטחון 3.כבוד, בשום מקום הנשלט ע"י הערבים: עזה (לפני מלחמת העצמאות גרו שם יהודים), שכם, רמאללה, ירדן, סוריה (רדיפות, עלילת דמשק טרם הציונות וכו'). לדון במצבם העגום של היהודים בתימן מתוך גישה של תנו להם לחיות, ולא מתוך היותנו אסירי תודה על כך שמאפשרים להם לצאת משם בלי שישחטו אותם. תתפלאו כיצד אנשי שמאל רדיקלים בעולם מתקשים להתמודד עם אתגרים כאלה, לאחר שתקפו את הציונים קודם לכן כמו כלבי ציד.
אחד שמכיר מקרוב | 13.11.09
109.
הרמטכ"ל אמר היום שאנחנו המדינה היחדידה שבודקת טענות של האוייב והוא עוד גאה בזה.
לדעתי כאן מתחילה הטעות. זו בושה בכלל להגיד דבר כזה. למה אנחנו צריכים לבדוק טענות של האוייב שלנו? הרי הוא אוייב. היהודי השפל שולט בכל רמות ההנהגה שלנו וזו הבעיה. צריכים מהפכה מידית כי עם מנהיגים כאלו שמתנצלים על כך שאנו מתגוננים הם יביאו אותנו לשואה.
קובי | 13.11.09
104.
צריך בדחיפות "טרסט" מוחות להסברה ולשלום
אנו חייבים לגייס גאוני פרסום יהודים ולא יהודים ולהתקיף את העולם. ברגע שעמדתנו תהייה מוצגת נכונה ומובנת ומנגד הערבים והאיסלאם יהיו מוצגים בצורה אמיתית - רק אז נוכל לגשת למו"מ לשלום מעמדה של בטחון עצמי ומעמדה של חוזק פנימי ותמיכה בינלאומית - תוך החלטה חד משמעית לסיים אחת ולתמיד את סכסוך הדמים עם הפלסטינאים סוריה לבנון וכל מדינות ערב.
ישראלית שאיכפת לה | 13.11.09
103.
ד"ר אלון ליאל הוא המרצה שלי
ד"ר אלון ליאל הוא המרצה לי לכמה קורסים. לדעתי דבריו לא הובנו כהלכה, ואף עוותו. למשתנו, ולדעתי יש מן האמת בדבריו, אי אפשר להפוך בחורה מכוערת למלכת יופי. ההסברה היא לא כלי קסם, זה לא המקל של ארי פוטר. ההסברה או תעמולה (שניהם אותו הדבר) משכנעים את המשכונעים, ולא משכנעים את אלה שמראש לא מאמינים בכך. נכון, אמור להיות מערך מוכן, אבל ההסברה לא באה לבד. אחת השאלות שאלנו בכתה היה " איך תמיד משרד החוץ, גם בתקופתך, לא נערך לפני". תשובתו היה צרם לאוזניים - כי פשוט אי אפשר. משרד החוץ לא פועל בריק, אלא בשיתוף פעולה עם הממסד הביטחוני, הפוליטי והתקשורתי - לסנכרן בזמן אמת הוא בלתי אפשרי וקשה. בו בזמן, שלאחר אירוע הפלסטינים עולים ישר לשידור ומטיחים השמצות בישראל, דוברים ישראלים, וגם הרהוטים שבהם - אומרים " העניין בבדיקה". המערכת היא מסורבלת, כבדה ולעתים מערימה קשיים בזדון (בטחון מידע). ולבסוף יש את הפער בין הדימוי של ישראל בציבור הישראלי לבין הדימוי בעולם. ישראל היא מעצמה אזורית ובעלת יכולות אדירות בתחום הבטחון והכלכלה. היא נתפסת בעולם ככוח אדיר ולא מבינה מדוע אנו, הישראלים חיים בחרדה מתמדת לקיומנו. מה? האם ישראל הגרע***ת מפחדת מארגון קיקיוני וקטן כחיזבאללה? או חמאס? בקיצור, זה קל להעביר ביקורת, אבל הרבה יותר קשה לשנות. יש גורמים, והתניות, שיקולים ובעיות שלא רואים במערכת החדשות של כלכליסט, אלא בממשרד החוץ. ד"ר ליאל אלון הוא בין המרצים המוערכים אלי, דווקא כי הוא בא ממגדל השן, לתוך הקלחת של משרד החוץ. דווקא כי הוא מבין, אולי יותר מכל פוליטיקאי אחר - אך בנויה המערכת הבינ"ל וממנה היא מורכבת. יום טוב.
סטודנט ליחב"ל | 13.11.09
100.
זו בדיוק השיטה של חזבאללה חמאס והעולם המוסלמי
הם לא מצדיקים את עצמם אלא מוציאים את ישראל כמדינה פוגעת תוקפנית וחסרת רחמים... אף פעם לא תראו בתקשורת שחזבאללה אומרים שהם צודקים אלא שישראל אשמה ושצריך להוריד את ישרל מהמפה.. כנ"ל גם אנחנו צריכים להוציא את כל העולם אשמים ןלא לדבר על עצמנו.. אגב אם הסרטונים יעלו לרשת בעילום שם יהיה פצץץץ
מאור  | 13.11.09
98.
אם אני נתניהו, אני מקציב 600 מ' דולר לחינוך
אין ספק שיש מה לשפר ביחסי הציבור של ישראל. אבל כל סכום שיושקע יהיה כלום לעומת היכולת של מדינות ערב לתמוך בשיווק רעיונות מנוגדים. לכן, יש להשקיע במשאב העיקרי, האיכותי והזמין ביותר של ישראל - ישראלים! צריך פשוט להצטיין ולהוביל! יש לנו את כל הפוטנציאל לכך. ארדואן ושכמתו פשוט מונעים מדעת קהל, שלצערנו נוטה לרדיקליות לא הגיונית. אנחנו לא יכולים להלחם בכך.
אדם | 13.11.09
94.
לשפוי מתגובה 14 - הלוואי והיית שפוי במובן העמוק של המילה
היית מבין שהמאמר חקוק בסלע, ישראל לא פחות מוסרית מכל מדינה אחרת ובוודאי יותר מוסרית מ-95% ממדינות העולם, אבל את מי שתוקפים יום ולילה זה את מדינת ישראל. לא חשוב מה קורה בכל העולם. עדיין לא הבנת שהבעיה שלנו אינה מה אנחנו עושים? כנראה שיש לך כשל עמוק מדי.
שפויה | 13.11.09
92.
כולם בסוף נופלים
אני מבין שאתה מכריז מלחמה על האיסלאם.אם נעביר את הכדור לידיים שלהם ייתכן ונגרום בלבול,אבל מה יקרה אם הבלבול הזה יגרום להם אחר כך להתאחד , אדוני אתה פוגע במטרות שכל האיסלאם בעולם יקום ויעמוד על הרגליים , מה שיכול לגרום להשמדה עתידית ומלחמה עולם 3 אולי. אללא אם אתה בטוח שגם תנצח את המלחמה הזאת , רוב המוסלמים מסוכסכים אני מעדיף שתשאיר אותם ככה , אתה מדליק את העולם באש והעולם יעדיף לא לקחת סיכונים גבוהים וברגע אמת תמצא את עצמך לבד ללא כל ידיד,אל תהיה קיצוני ותשאיר גזענות בלב ואל תחשוב שתמיד אתה חכם ,הרבה חכמים צדקו אבל גם טעו
מוחמד | 13.11.09
91.
לצאת לדרך
המצב שלנו בזירה הבינלאומית לא טוב בלשון המעטה - על כך אין ויכוח. אין גם ויכוח שוצריך לפעול. מקור המימון וכמותו אינם חשובים כרגע כמו גם הויכוח אם צריך עכשיו או אח"כ להוריד את מחיר המים ...(למגיבים שלפני). להבדיל מפעולות שלומיאליות אחרות בעניין זה של הממשלה הנוכחית והקודמות לה, צריך להחליט, לבחור את האנשים הראויים ויש לא מעט כאלה(גם אם הם לא ממרכיבי הקואליציה!!) והעיקר, לצאת לדרך ובדחיפות. בכל מקרה, אסור להשאיר לחסידי אומות העולם נסראללה, ארדואן, אחמדינג'אד, טאליבנים למינהם ודומיהם את הבמה העולמית ללא תגובה.
מאיר | 13.11.09
88.
תגובה לכותב הנכבד 55
אני מזדהה כ"כ אם מה שכתבת, לצערנו שומעים על מדינות אירופה בפרט וחו"ל בכלל, בעיקר דברים שליליים על ישראל כמו החרמות של האוניברסיטות ופוליטיקאים קטנים שיש להם אינטרסים צרים כאלו ואחרים, אבל רוב הציבור התמים והפשוט ברחוב לא אוהב את המוסלמים אצלהם מסיבות מובנות ויכולים בקלות להזדהות אם ישראל, אם רק נותנים לו אינפורמציה אמיתית בלי להתצטדק. הבעיה הוא שממשלת ישראל וצה"ל יכולים לעשות 10 פעולות מוצלחות וראויות לפרסום ולשבח, ואף אחד לא יודע ולא שומע, ואז בא פשלה אחד שכל הכלי תקשורת בעולם נטפלים עליה וכל שאר הדברים נדחקים הצידה. חייבים בישראל משרד הסברה עם שיניים, ותקציבים מוגדלים עכשיו, ואז גם אנשים קטנים כמוני יעשו הכול כדי שנשמע גם בחו"ל על הדברים הטובים שישראל עושה.
מרום | 13.11.09
76.
אז מה? אתה רוצה לארגן עבודה לחבריך מחברות הפרסום.
אתם חזקים אתם. תמיד אתם מוצאים דרך לגרום לאחרים להוציא את הכסף שאותוו תשתו אח"כ. אין פרסום שמעיד טוב יותר על מוצר - יותר מהמוצר עצמו. אם ישראל רוצה להיראות מדינה נאורה, זה מתחיל קודם בעזרה לשכבות החלשות. ואז מלחמה בלתי מתפשרת בטרור גם תתקבל בהבנה - נראה שהדברים לא קשורים - אבל הם סופר קשורים.
 | 13.11.09
72.
מסכימה ועוד
מסכימה עם כל מילה, אך משום שמדובר בתקציבי ענק די ברור שלא כל כל מהר ימצא מי שיהיה מוכן לתת. הסברה טובה היא בין השאר סתימת פיות של מקטרגים למינהם שכאילו מייצגים אותנו אך בפועל מכפישים, אין דרך חוקית לסתום להם את הפה? ואל תענו לי במילים כמו חופש הביטוי - אברומים בורגים למינהם ועוד כמה פרופסורים צריכים לדעת שהמכפיש יוכפש בבית!!
יהודיה | 13.11.09
71.
ל 14 כשיורידו את ההתנחלויות יתחילו לדבר על פליטי 48 וגם על ת"א
תתפלא לשמוע אבל גם ת"א נחשבת התנחלות בעיני הערבים. ביום שישראל תפרק את ההתנחלויות תיפתח חזית חדשה מול כל שיטחי המדינה האחרים שכאמור איפה שהוא במהלך ההיסטוריה גם כף רגל מוסלמית דרכה בהם. בלבנון נסוגנו ללא פשרות האם החיזבאללה הפסיק לתקוף את ישראל?
שפוי | 13.11.09
70.
שהימין יפסיק להתנהג כמו השמאל ויתפקד כימין אמיתי
כל הכבוד לכותב המאמר הנ"ל...ששם את האצבע במקום הנכון...ההסברה הישראלית חייבת להפסיק להתנהג כמו נכנכית שמאלנית......ולאמץ את גישת הימין כפי שהוצגה בכתבה הברורה הנ"ל......ביבי בכלכלה התנהג כמו שמאלן אמיתי ובמקום לבטל ולהוריד מיסים...ממשלת "הימין" שלו לא מפסיקה להטיל מיסים חדשים משונים וכבדים על הציבור וגם להגדיל מיסים קימים באופן משמעותי........אני אלא אצביע בעתיד לביבי השמאלן החדש בכלכלה הישראלית.!!!
אחד שעבר מהשמאל לימין | 13.11.09
68.
אתה יכול לשווק כמה שאתה רוצה ולשפוך כסף מיותר זה לא יעניין אף אחד בעולם
שהם רואים התנהגות אגרסיבית של ישראלים בחול אז מבחינתם אנחנו גזלנים ושודדי אדמות, וזה עובר מפה לאוזן. מה אתה חושב שהם לא יודעים שהמוסלמים עושים את כל מה שציינת, אבל את הישראלים הם שונאים באותה מידה בגלל קומץ שלא בוחל ברמאות קמצנות אגרסיביות וכו'... את הכסף שאנשים כמוך רוצים לשפוך צריך להשקיע בחינוך ורווחה.
אריאל | 13.11.09
66.
מוכנים לקחת חלק במיזם,
כמה שאתה צודק, נכון זו המלחמה שבה אנו נמצאים, היא מה שנקראת מלחמת [גוג ומגוג] , שכתבו חז"ל, והגיתה בו יומם ולילה, שרמז על התודעה המחשבה, לכן חובה על כל מי ציוני שארץ ישראל קרובה לליבו,לתרום חלק במיזם הזה, יש ברשותינו מערכת לפירסום מכוון בתוך הרשתות החברתיות,טוויטר פייסבוק, אנו נשמח לשתף פעולה אם הנוגעים בדבר, נשמח לקבל תוכן לפרסום מחברות פרסום ברשתות חברתיות,ללא תמורה אנו רואים זכות גדולה להשתתף במיזם הנ"ל,תודה
טוויטר אנליזר | 13.11.09
65.
חלומות באספמיה!
למי שעוד לא הפנים גם 600 מיליארד דולר שיוקצו לצורך ההסברה לא יועילו נקודה סוף פסוק! אנחנו הרי יעילים רק מתי שכבר באמת מוחצים אותנו כדי שנצדיק את המימרה "עם סגולה" , רק מתי שיושמדו פה כמה מאות אלפי אנשים נתחיל לפעול, זו האמת כואב לשמוע, והיום הזה כנראה לא כל כך רחוק. ההתנהלות שלנו בהווה אינה שונה מההתנהלות של היהודים לפני שהתרחשה השואה - "לטמון את הראש בחול" ולקוות שיהיה בסדר (רק מעט הבינו את מה שעתיד לקרות ועזבו את גרמניה). ההבדל הוא שהיום אנחנו עושים את זה בתור מדינה ולא בתור פזורה, שום הבדל מעבר לזה. דוגמא קטנה לאימפוטנציה שלנו - לביקור האפיפיור לפני שנה הוקצו 45 מיליון שקל!!! ומה קרה בסוף, התבכיינות על זה שהוא לא אמר סליחה לעם היהודי על התנהגות הותיקן בתקופת השואה, במקום לנצל את הבמה למשהו חזק ולצאת עם סיסמא משותפת שתגרום ולו במעט לחיזוק מעמדנו בעולם, אנחנו מתבכיינים ומבזבזים כספי ציבור.  
 | 13.11.09
63.
מטרה חשובה ורעיון יפה.
יש לא מעט ענינים דוחקים שדורשים שינוי בסדר היום הלאומי שלנו - בהתנהלות ובהקצאת משאבים. אבל כמו שהענינים מתגלגלים אנחנו לא עומדים לפני שינוי כזה. יש יותר מדי כוחות משפיעים שמבינים שטובתם דורשת כי מה שהיה הוא שיהיה. במילים אחרות הסיכוי לסוויטות משודרגות גבוה מהסיכוי לאושש משפחה במצוקה, וכן הלאה. אולי אזרחים טובים שמגיעים מתוך רצון טוב צריכים לפתוח סטרט אפ התנדבותי לטובת העניין.
איל | 13.11.09
62.
אפשר גם בלי כסף צריך רק קצת חזון
למשל אפשר לשכור עו"ד שוודי טוב, להגיש תביעה על הוצאת דיבה נגד העיתון והכתב עם השטויות של סחר האיברים. לתת לעו"ד שכ"ט לפי הצלחה למשל 50% מהתביעה שתהיה על מליונים טובים ותראו איך העו"ד ירוץ בשבילנו ויעשה תעמולה לטובתינו . אני מתאר לי שיש פעלולים נוספים שאפשר לעשות בלי הוצאה מיוחדת רק לצאת מהקופסא.
יוסי | 13.11.09
60.
בלה בלה בלה בוא נראה את נתניהו מרים את הכפפה
נראה לי שהוא אפילו לא קורא את הכתבה אם היה לו טיפה שכל הוא היה עושה את זה ומרויח הרבה נקודות טובות בעם רק הוא עסוק בלעצור את מס הבצורת ולקשקש לאובמה.............. נתניהו אם היית עושה את זה היינו יכולים לחתוך את תקציב הבטחון בחצי!!!
אזרח מודאג | 13.11.09
58.
צודק בכל מילה. לשיווק משמעות עצומה.
רובנו ככולנו מקבלים את מרבית המידע דרך גופי תקשורת מתווכים, אפילו אם מדובר באירוע שקרה במדינתנו שלנו, באזור רחוק מאיתנו. לפיכך, חשוב מאוד איך משתמשים בכלים התקשורתיים והווירטואלים הללו ע"מ לקדם את מעמדה של ישראל בעולם. בהחלט גישה התקפית ויצירתית היא הגישה היחידה שיכולה להניב תוצאות בנסיבות הקיימות. יש לנו את ההון האנושי והייצירתיות לעשות זאת. למה להמתין? כל יום מיותר.
כפיר | 13.11.09
57.
העבודה שדובר משרד החוץ לא עובד כמו שצריך לא מחייבת מוסד נוסף
אלא סדר מחדש בדוברות של משרד החוץ. באמת בזיון מה שעשו שם מאז שנות ה90 בטונים האפולוגטיים. רק תקיפה רחבת היקף נגד משטרים אפלים דוגמת איראן ופשעים של חמאס וחיזבאללה שנראה בפומבי יעסיקו את העולם הרבה יותר מאיתנו - רק אז נוכל לישון בשקט בלי גולדסטונים על הראש. לגולדסטונים צריכה להיות עבודה לחקור פשעים אמיתיים של מות אלפים ומיליונים חפים מפשע ברחבי העולם, ולא להתעסק בנפגעים היקפיים של לוחמה בטרור (אף אחד לא ספר כמה אזרחים מתו בהתקפות אמריקאיות על טליבאן).
ארקדי | 13.11.09
56.
הסברה מאסיבית עכשו - כל ההגיון
במשרד החוץ מלינים ש"במחיר טנק מרכבה אחד" אפשר היה לשפר משמעותית את ההסברה הישראלית. עד עכשו שיקולים כמו "הרי את טנק המרכבה אנו צריכים", "ביטחון לפני הכל" ו"צריך להסתדר עם מה שיש" מנעו שיפור משמעותי בנושא זה למרות עבודה מצוינת שעושים האנשים המסורים במשרד החוץ ולמרות שכולם יודעים מה שצריך לעשות (פרס ואחרים הגדירו את ההדרדרות במעמדה הבינ"ל של ישראל כאיום אסטרטגי). אנחנו גם יודעים איך לעשות: מיצוב נכון, שיווק ויראלי, יצירתיות פרסומית (ובלי כיתוב "דובר צה"ל" המטופש על כל סרטון) - על כל אלה אנשים אכפתיים וגם מקצועיים ומוכשרים אמונים. והנה בא מיכאל תבור, כלכלן בכיר, יועץ לגופים גדולים מאד במשק, בעל ניסיון, ורקורד של עשייה, ומסביר לנו שאת מה שצריך לעשות ומה שאנויודעים איך לעשות אפשר לעשות במיליוני הדולרים שסטנלי פישר קנה בשמירה על ערך הדולר, וזאת מבלי לפגוע בכלכלת ישראל. מיכאל תבור אפילו לא מזכיר את התועלות הכלכליות שיצמחו בודאי מהסברה אפקטיבית, כמו שיפור ביצוא של ישראל (כתוצאה מהקטנת מקרי ה"חרם" שפוגעים בו). בזה נשמטת הקרקע מתחת לתירוץ האחרון. אז כן: תמיד יהיו קטנוניים, נגטיביסטים בעלי זיכרון סלקטיבי שיכריזו ש"הבעיה של ישראל זה ההתנחלויות" (כן, 14. זה אתה. הפידאיון, מעלה העקרבים היו לפני ה"כיבוש". שלא לדבר על המאורעות, תל חי ועלילת דמשק, שכולם מבית ההוצאה לאור של האיסלאם ודעת הקהל שאתה כל כך פוחד ממנה). תמיד יהיה מי שיעדיף לקלוט בחיבוק "פליטים" מוסלמים הבאים הנה כדי לחיות יותר טוב על חשבון המדינה שהם כל כך מאומנים לשנוא. תמיד יהיה "גלאון קשה" של מי שלא אכפת לו אם תהיה כאן מדינה יהודית יחידה, או מדינת כל אזרחיה, או גרוע מכך מדינה פסבדו-דמוקרטית (מכירים מדינה ערבית מוסלמית דמוקרטית? ראיתם למה הפך מבצע חופש לעיראק? זה פשוט לא בתרבות שלהם) שבה יהודים הם בהתחלה רוב נרדף ואחר כך מיעוט נרדף המוצף על ידי מאות אלפי, אם לא מיליוני "פליטים". מיכאל תבור שם את האצבע על הנושא הקריטי. זה הזמן לעשות שינוי. מי שלא נעים לו עם מה שמיכאל תבור אומר עכשו, יקבל מלחמות בהמשך.
ארז מודעי | 13.11.09
55.
כתבה מצוינת, ואפשר להוסיף עוד:
הסינים (קצת יותר גדול ממדינת ישראל!!) לא יתנו אפילו אוטונומיה לטיבטים, ולא מוותרים על טייוואן למרות שזה אי נפרד ופחות מאחוז מסין העממי, וכך טורקיה לא תוותר על קפריסין למרות שהם מנותקים לגמרי ממדינת האם קרי טורקיה, וכו' וכו' דוגמאות לרוב, אבל מישראל כולם תובעים הכול בכול מכל כל, זה אבסורד שלא ניתן להבין אותה, אני גר בבלגיה, ולצערי לא חסרים שמולנים וגם ימניים יפה נפש שתמיד יזדהו עם הפלסטינים. אבל, וכאן בא אבל גדול, יש המון אנשים שמבינים שישראל מתגוננת ויודעים בדיוק עם מי יש לנו עסק, ואותם קל לשכנע כי בתת הכרה הם הוהדים את ישראל, צריך רק לעורר את האמפטיה, ואין לי ספק שאם ממשלת ישראל יתיחס ברצינות עם התוכן שהכתב המכובד העלה כאן, אפשר לנהל מערכה מוצלחת וצודקת על לב 50% מעמי העולם החופשי והנעור, וחבר מביא חבר וזה יכול לעשות מהפכה ענקית.
מרקי | 13.11.09
50.
==אני ממנה את מיכאל תבור לשר ההסברה של מדינת ישראל==
סוף סוף הדברים הונחו על השלחן בצורה ברורה ונחרצת. קברניטי המדינה עדיין מאמינים שמלחמות מנצחים רק עם טנקים ומטוסים בשדה הקרב. אנחנו מצויידים מכף רגל ועד ראש במיטב הטכנולוגיה ומשקיעים מאמץ עליון לנהל מלחמה "נקיה" ומנגד מנהלים את הקרב החשוב באמת , על דעת הקהל העולמית, בשיטות של מכולת שכונתית עם בערך אותו תקציב. 8 שנים שובשו פה החיים בצורה בל יאמן. עוד מעט היו מכסים שליש משטחי המדינה בגג בטון. מאות אלפי אזרחים ובהם ילדים נתקפו בטראומה נפשית קשה. ולאחר שיצאנו למלחת מנע הכי צודקת בעולם, העולם הוכה בתדהמה לנוכח "רצח העם" ו"הפשעים נגד האנושות" שביצעה מדינת ישראל. מסתבר שהעולם באמת לא הבין על מה ולמה "היהודים השתגעו". משום שזה לא היה נאה לנו להתלונן באו"ם על הפגיעה הגסה בריבונותנו. זה לא מכבודנו. להפך, ברוב יהירותנו, אפילו המעטנו מחומרת התוקפנות של החמאס. "פחים מעופפים", "נפלו בשטחים פתוחים", "לא נגרם נזק", "פגעי חרדה בלבד". אלה כדורי ההרגעה שחילקנו לאזחינו ולעולם כולו. ואחרי כן אנחנו מתפלאים על דו"ח גולדסטון.
קוורטי | 13.11.09
49.
אין הצדקה אין buisness plan! !הסכום גדול מתקציב המדען הראשי!! משתלם פי כמה לתת להייטק!!
לפחות מהשקעה במדען הראשי ובהייטק - יוצאת פרנסה וטוב לאנושות כולה.. "עסקי אויר" ו"הסברה" - מפרנסים רק מלחמות וטרור.. ע"ע רשת "אלג'זירה", ותרומתה ההסברתית לארגון "ואל-קאעידה".. מסקנה : פחות תקציב להסברה - יותר תקציב למדע, ויהיה טוב יותר לכל האנושות..
כלכלן ואנליסט - mba | 13.11.09
48.
האירופים לא יאהבו אותנו, גם אם ניתן להם הון עתק, ואף אם נוותר על כל עיזבון ניצולי השואה
שמסתכם לא בכמה מיליארדים, אלא בכמה טריליונים טובים... היוזמה של "הסברה במיליארדים", נראית כמו מזימה "לעקוץ" את המדינה, ולגנוב את אוצר המדינה, בסגנון לבייב ושות'... היהודים התמימים - ימשיכו להאמין לאנטישמים האירופים שהשמידו 6 מיליון מהם.. היהודים התמימים ימשיכו בתמימותם להעביר את הונם לידי שונאיהם ואויביהם.. מצער מאוד שכלום לא השתנה מאז השואה.. הים אותו ים...והאירופים אותם אירופים..
מיותר לגמרי!עדיף לתרום 60 מיליארד | 13.11.09
47.
מעניין אבל...
כולם יודעים שרוב המשטריים המוסלמיים הם דיקטטורות אפלות, אבל מי יעז לצאת נגדם?? כשבאירופה וארה"ב עשרות מיליוני מוסלמים שלא מהססים לרגע להבעיר את רחובות הערים הגדולות עפ"י פקודת האימאם (מזכיר קצת את הפגנות החרדים בירושלים). ראו את מה שהיה בפריז... שום כסף לא יעזור כאן, ושום השיווק. שם המשחק הוא דמוגרפיה. ואני מציע להשקיע את הכסף בגיור של כמה שיותר גויים. תחשבו איך תיראה הפגנה פלסטינית בלונדון אם מולה יעמדו מיליון יהודים? הגיע זמן להפוך לדת מיסיונרית! זה הרי עבד לנצרות :)
BG | 13.11.09
46.
תורכיה לא מושפעת ממעשי ישראל
התכנים שתוריכה משדרת בחודשים האחרונים לא קשורים אלינו בכלל. הם היו מתרחשים גם אם ישראל הייתה מקציבה עשרה מילארד שקל לשיווק. יש אינטרס תורכי לפגוע בישראל בתחרות על ההגמוניה במזרח התיכון. והפלסטינים הם רק תרוץ. בלי הפלסטינים הם היו מוצאים נושא אחר לריב איתנו עליו.
עומר גנדלר | 13.11.09
43.
מעולה
אולם לא ברור את מי אתה מעוניין לשכנע? מי קהל היעד... הערבים, הנוצרים, האירופים, ודבר נוסף התכנים אולי אגרסיביים, אבל זה אינו שיווק אגרסיבי. מה שיותר נראה לי שיש לך הרבה רגשות נקמה בסגנון בוא נכניס להם כמו שהם מכניסים לנו, בוא נוריד את הכפפות. אני יכול להזדהות עם זה, רק שלא נראה לי שזה יתן ערך רב ואולי אפילו יפגע בנו, בכך שיאחד את העולם הערבי, בעוד האסטרטגיה המדינית והעולמית היא לפלג אותו (לדעתי). אני חושב שמי שצריך לדעת יודע, והם מנהיגי המדינות המערביות והעולם הערבי המתון, לעיתים חוסר תגובה והתלהמות משדר מסר חזק. ולגבינו האזרחים המופצצים בשקרים, גם לנו יש מלחמה קטנה בה אנו צריכים להיות חכמים ולהבין שהמלחמה לא באמת מתנהלת מעל דפי העיתון יוטיוב או במסך הטלויזיה, אם ננצח במלחמה הזו, כמו שאנו עושים עכשיו. מובטח לנו המשך חיים נוחים במדינה משגשגת . ובינינו הנקמה הטובה ביותר היא לקום לבוקר ישראלי ללכת לעבודה ולחיות את החיים בדיוק כמו עכשיו, בעוד אחינו הערבים המיליטנטיים, חיים בפחד שנאה ועוני.
איתי | 13.11.09
40.
להעביר את תקציב התמיכה בתרבות לתחום ההסברה כצעד ראשון
יש לגייס את התרבות הישראלית להגנה על קיומה של המדינה. לא יתכן שבזמן שהעולם מתאחד סביב דליגיטימציה של עצם קיומנו, ימשיכו עושי התרבות בארץ להיות צדקנים. אם חיילים יכולים למסור נפשם על קיום המדינה, לא יהיה מוגזם לדרוש מכל אלה העושים במלאכת התרבות לוותר לעת עתה על עקרונות שלא תופסים בעולם המתואר בדייקנות רבה בכתבה. יש להתחיל בכספי התמיכה בתרבות שיופנו להסברה אפקטיבית. אם ניתן לעשות סרט "אנטי ישראלי" ולזכות בכמעט אוסקר, אולי יש לגייס את הכישרון הקיים למען ההישרדות הלאומית שפרושה הישרדות של כל אחד מאיתנו. אנחנו חייבים להתחיל במלחמה הזאת כי "הגויים" לא יעזו לצאת למלחמה כזאת באופן גלוי. רק כאשר יראו כי ניתן להצליח, אפשר יהיה להרחיב את מעגל המרד נגד האיסלם
מיכל | 13.11.09
39.
רעיון טיפשי, שלא לומר אידיוטי, מבחינה כלכלית
אני לא יודע מה ההכשרה שלך (כנראה בשיווק) ואני לא רוצה לדון בהיבט השיווקי של התוכנית שלך (תשואה במובן הכלכלי לא נראה ממנה, לדעתי, אבל בזה אני יכול לטעות), אבל הרעיון "לפתוח" את רזרבות המט"ח של בנק ישראל לשימושים ממשלתיים מעיד על חוסר הבנה בסיסי שלך בכלכלה ובהתנהלות מוסדית. רזרבות המט"ח של בנק ישראל הם לא מחסן של כסף שזמין לשימושי תקציב. הם אפילו לא ממש כסף. התפקיד היחידי של הרזרבות הוא למנוע נפילה חדה בשער השקל, שיכולה להיות הרסנית לכלכלה של מדינת ישראל (ע"ע המשבר הכלכלי בדרום מזרח אסיה ב - 1997). במקרה שאנשים מתחילים למכור שקלים בנק ישראל יוכל לקנות את השקלים הללו תמורת הדולרים שברזרבות, וכך למנוע נפילת ערך. ברגע שתצמצם את הרזרבות בלי להחליף אותן בשקלים, ערכו של השקל יירד והאינפלציה תדהר. חוץ מזה, בנק ישראל זקוק למידה של עצמאות. הוא לא משרד ממשלה. אתה לא יכול לדחוף את היד לתוך התקציבים שלו ולקחת מהם לשימושים ממשלתיים. ברגע שתתחיל לעשות את זה, לא יהיה לזה סוף (ואתה משדר מסר רע מאוד לעולם, לפיו ישראל הפסיקה לגלות אחריות מוניטרית בסיסית).
 | 13.11.09
37.
לא הכל שיווק
מיכאל יקירי, אתה מציע אקמול למחלה שלנו. שיווק לא יעזור. צריך כאן מנהיג רציני שיחולל שינוי בתפיסה. חבל על הכסף עד אז. אתה הרי יודע ששום תכנית עסקית מוצלחת ככל שתהיה לא תצליח אם אין ניהול חזון ואסטרטגיה נכונים. אין מנהיג, ביבי מנהיג קטן ובעיקר אחד שרוצה לרצות את כולם: את אבא, את אלי ישי, את רשות המים, את רשות המסים. חלות תמורות ענקיות בעולם. צריך להפנים שאובמה הוא צ'רצ'יל או רוזולט והגיע הזמן להטרף לדרכו ולהפסיק לחשוב עלינו כגטו מוקף אויבים הקמים להשמידנו. חכו עוד כמה שנים יגיע מנהיג כזה. את השש מאות מליון דולר תן בינתיים לעניים שלא מתקלחים בגלל המס המטומטם על המים בעוד שאצלנו בהרצליה וגם ברעננה הבריכות מלאות כרגיל...
משקיע ממוצע | 13.11.09
30.
מר תבור,אולי אתה מבין בעסקים=מספרים אבל
מתקשה להבין באותיות ומילים. גם אם תעטוף זוהמה מצחינה באלף עטיפות מדיפות בשמים לא תצליח עם כל ההון והחוכמה שהעולם להעלים את סירחון ההתנחבלות. קשה מאד,כנראה,להבין את הקשר הסיבתי בין ההתנחבלות ולאילו סירחונות היא שואבת ודוחפת אותנו ובין מצבנו העגום בדעת הקהל החשוב לנו במדינות החשובות לנו. קשה להביןשמזה 60 שנים ההרכב הדמוגרפי בארצות אלו מישתנה לרעתנו כאשר מהגרים מוסלמים/ערבים מציפים מדינות אלו ויוצרים מציאות דמוגרפית ולכן פוליטית/מדינית חדשה. כל כך קשה להבין שכמו כוח פיזי/צבאי גם לכוח הכסף יש מיגבלות ושהוא באמת אינו קונה הכל? כל כך קשה להבין שכבודו של אלוהים מונח במקומו אבל חובה לנהוג בשכל ובתבונה בעולם המציאותי.
רמי | 13.11.09
29.
מה קורה עם הטלוויזיה הישראלית הלוויינית למדינות ערב? מה קורה עם טלוויזיה בפרסית?
ומה קורה עם "קול ישראל בפרסית" - כל אלו עדיין קיימים? אתם יודעים איזה כוח השפעה אדיר יכול להיות להם אם עושים זאת כמו שצריך. יש לזה רקורד מוכח! חוץ מזה, אני לא בטוח שצריך באמת 600 מיליון. האינטרנט הוא כלי זול ומאוד משפיע, הרבה יותר מפרסומות בעיתון ובטלוויזיה.
רשף | 13.11.09
27.
אלון ליאל ומשנתו הטורקית
אלון ליאל היה ציר ישראל בשגרירות ישראל באנקרה כאשר השרות הדיפלומטי בטורקיה היה אקזוטי, המשרתים בבית, הארוחות בבתי האצולה הטורקית, העונג והכבוד שהאיש זכה בהם בתוקף תפקידו בטורקיה העבירו אותו על דעתו, אלון ליאל הדר' הפך להיות שגריר טורקיה בישראל....האם היוצרות התבלבלו...לא הם לא התבלבלו....אלון ליאל התבלבל.. אולי נתחיל בהעברת משכורתו לפרוייקט השיווק המדהים הזה...כסף קטן לרעיון גדול. במלחמה כמו במלחמה, הצדקנות היהודית תרמה את חלקה הקטן לשואה לא רוצה להיות צדקן , רוצה להיות ישראלי זה הכל. אביגדור, אם אתה רוצה מסבירנים מעולים כך אנשי מקצועי מתאימים , אם פושעים גדולים יוצאים זכאים בעזרת עורכי דין יקרים , אז לאנוו הישראלים הטובים יכולים להרשות לעצמנו בעולם הפוך זה לשכור שרותי הסברה הולמים..
משה | 13.11.09
25.
מיכאל אם אתה משוכנע שזה יצליח אזי בצע פיילוט על חשבונך -שעולה הרבה פחות- ואז...
מיכאל אם אתה משוכנע שזה יצליח אזי בצע פיילוט על חשבונך -שעולה הרבה פחות- ואז... אם תוכיח שדרכך אכן נכונה בטוח שימצא התקציב. גם בחברת ההשקעות שלך, כאשר מנסים למכור לך, אני בטוח שאתה מבקש לראות פיילוט וניסוי ראשוני. לך על זה, אני וכל מדינת ישראל מאחלים לך הצלחה. אנו זקוקים לכך.
תאודור | 13.11.09
24.
חזק ואמץ
לכותב מיכאל. אני שמח שעדיין יש אנשים כמוך היוצאים מהמעגל המתרדר של יחסנו כלפי העולם בסוגיה שלנו עם נפלסטינים ,המשליכה לעולם המוסלמי .חשיבתך יצירתית לדעתי אף נכונה . יש רק להזהר שלא להפוך את הסכסוך שלנו עם הפלסטינים לסכסוך של ישראל ואו של העם היהודי למול האיסלם, מכיוון שמאוד קרוב הזמן שהמלחמה הבאה תיהיה בין המערב לבין האיסלם ,לנו לא כדאי להיות המובילים אך יש באפשרותנו בשלב הזה להפיץ חומר למחשבה ע"י הסברה מקצועית ולא רפיסות יתר המוצגת ע"י הצוות המקצועי שלנו במשרד החוץ יש מספיק מבריקים שיעשו זאת טוב יותר ואף הייתי ממנה אותך לעמוד בראש .
כהן רפי | 13.11.09
20.
צודק ונכון. כבר לפני חמש שנים אמרו זאת, אך כלום לא זז
ההשקעה באמת שווה. הצורך מיידי. ממש כמו צבא טנקים ומטוסים צריך גם צבא הסברה לישראל. אך הממשלה לא עושה כלום בנושא. כבר שנים זה נאמר והכותב הוא לא הראשון. אך הממשלה לא עושה כלום. אנו מפסידים ללא הפסקה במלחמה הזו של ההסברה. אי אפשר על ידי ויראלי. אי אפשר על ידי הרצאות פה ושם. צריך ממש מכונה משומנת של הסברה. ואי אפשר על ידי משרד החוץ. וכלום לא נעשה. כואב הלב. עלינו.
ויצמן | 13.11.09
19.
למה לחכות לממשלה?
יש בארץ את אנשי השיווק באינטרנט, מהטובים בעולם שיכולים לדחוף אתרי הימורים ופורנו לכל אזרח כדור הארץ בעלות מינימלית. רק הקמה של גוף התנדבותי לא תלוי בשום גורם ממשלתי (העמותה להסברת ישראל 2009, נגיד) נצליח להרים את הדימוי שלנו קדימה. אם בכל יום יעלו מאות פוסטים חיוביים צעל ישראל, יכתבו בלוגים ויישלחו אלפי טוקבקים לכל ידיעה שלילית, נוכל לשנות את התמונה, הקהל שלנו הם בני נוער נורבגים ובריטים שאין להם באמת מושג מי צודק ומי לא והם ניזונים רק מהתקשורת. בהצלחה אני מוכן להיום שם ראשון.
ניר | 13.11.09
18.
ממנהיגות כלכלית למנהיגות ציבורית-פוליטית...מהלך לא קל אך נדרש
מר מיכאל תבור - שאפו! אנשים בבעלי ניסיון כשלך ןמעמד כלכלי עסקי כשלך, ראוי שינצלו את השפעתם הסגולית על הסביבה הקרובה והפחות קרובה ע"מ להכניס קצת אינטילגנציה ויצירתיות לעשייה המנוטונית השטוחה של הפוליטיקאים וממשרדי הממשלה המובילים. המעבר ממנהיגות כלכלית למנהיגות ציבורית - פוליטית אמור להיות טבעי עבורך שכן כבר הוכחת ברבים יכולות מעשיות של ניהול בכיר ויצירתיות בעולם אכזרי לא פחות, העולם העיסקי. מתוך הכתבה ניכרים בקיאות ויכולת ללמוד תחומים שודאי זרים לך אך בכל זאת נדמה כי עסקת בהם שנים (היסטוריה של סיכסוכים לאומיים וכו'). בקיצור, ההיסטוריה של כולנו, מדינת ישראל של היום, משוועת לאנשים שכמותך. בוא תוביל . הצע את יכולותיך למשרד החוץ, אפילו באופן זמני כחבר בצוות מקצועי של ההסברה.
אזרח חצי מודאג | 13.11.09
16.
מחפש משרד פרסום שירים את הכפפה ויהנה מהפירות בהמשך
מה לא ברור לכם -בעלי משרדי הפרסום תחשבו על הפרסום והפידבק החיובי שתקבלו מעולם העסקים אם תעשו משהו בנדון ,תתנדבו ,תפרסמו ותשפיעו על דעת הקבל העולמית הצלחתכם היא הצלחתנו והבונוס שלכם הוא שתקציבים שלמים מהמגזר העסקי יעברו אליכם אז... תרימו את הכפפה ותתחילו להשפיע
ניצן  | 13.11.09
15.
הלוואי וכל מה שכתבת יקרה
אני שמח שיש אנשים כמוך רק חבל שהם מעטים נמאס כבר מכל הממשלות שרק מחפשות לעשות כסף על האזרח הקטן ומעניין איך אתה יודע מהיכן לקחת את הכסף ולעשות בו שימוש לנכון לעומת זאת הם חושבים מהיכן לקחת את הכסף לכיסם אכשיו אני יותר מפחד שנתת להם מקור הכנסה נוסף ישר כוח על מה שכתבת וכן ירבו כמוך בעולם כולו אז ניראה אחרת למרות זאת אני אדם מאמין ולכן אני לא סומך על זה שמישהו יעשה מה שכתבת אז אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים שיצילנו מידם אמן .
gal | 13.11.09
4.
שווק המדינה
מאמר מבריק ! המאמר מסכם וממצה את כל מה שיכולנו לעשות ולצערי לא עשינו. תמיד תשאל השאלה אם זו לא מלחמה אבודה שכן תמיד הדם היהודי תמיד היה זול בעולם כולו ובמיוחד באירופה הצדקנית? ובכן לא! צריך לעשות מה שיביכולתנו ואת השאר יעשו אויבנו שלאורך ההסטוריה הקפידו לעשות טעויות גורליות לטובתנו !
דודי כהן | 13.11.09
1.
רעיון טוב אבל...
הכותב לא הציע אפילו הצעה אחת סבירה... לריב עם המוסלמים על מה היה כאן לפני 2000 שנים? להראות שאחרים רוצחים לא הופך אותך לצודק... לצעיר ההבחנה של הכותב נכונה אבל הוא לא מציע שום פתרון. רק לזרוק כסף.. אם היו לו רעיונות טובים הייתי ממליץ עליו לנהל את הקמפיין (כי זה הרי מה שהוא רוצה) שבת שלום.
אלעד | 13.11.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת