23. רכב צמוד קבוצה 2 עולה קרוב ל40000 לשנה (אם מחשבים הכל) לעובד. אל תשכחו להוסיף את ההפסד על תנאים סוציאליים לחישוב. מצד שני, רכב פרטי עולה 1.5-2 ש"ח לק"מ (שוב חשבו את כל העלויות, לא רק קניה של הרכב, גם טיפולים, בלאי, ירידת ערך ביטוח, דלק) ותראו שרק מי שנוסע יותר מ20000 ק"מ בשנה מתחיל להצדיק את הרכב הצמוד, מי שמחזיר רכב ליסינג אחרי 3 שנים עם פחות מ70000 ק"מ-הפסיד בענק. זה לא אומר שצריך להתחיל לנסוע סתם, זה פשוט אומר שאם אתה עושה מעט ק"מ-עדיף לקנות רכב פרטי. אין רכב חינם, לאף אחד, בטח לא בארץ (טוב, אולי יש כמה עצמאים שמצליחים להתקמבן יפה, אבל זה גם לא חינם). אבי | 22.11.09 (ל"ת)
22. שמענו עליכם, תמשיכו להיבהל, אני רגוע... בקרוב קריסת שוק הרכב וירידה של 30% במכירות. אני נוסע בכבישים ורואה או רכבים ישנים (לפחות 7 שנים על הכביש) או רכבי ליסינג. מעטים מרשים לעצמם לרכוש רכב פרטי חדש, ראיה ראשונה בחשיבותה "לאיכות החיים" של האזרח הישראלי... אני | 22.11.09 (ל"ת)
20. ליסינג לעובד = מקלט מס בחסות החוק כך יוצא שהאנשים שגם כך נהנים ממשכורות גבוהות נהנים מהטבה עם מיסוי מינימאלי. כל זאת בלי להזכיר את הנזק הסביבתי האדיר אשר מתבצע ע"י רכישה מסיבית של רכבים חדשים שתהליך היצור שלהם הרסני לסביבה. הלובי של ההי-טק | 20.11.09 (ל"ת)
19. ל-18 אכן 3000 ש"ח נטו! אכן כך- מינואר אתם משלמים כ-3000 נטו!- כן לא טעיתי 3000 נטו על הרכב עשיתי אלף פעם את החשבון הזה. ואל תשכחו שיש קנסות אם עוברים את מגבלות הדלק שמוקצב וגם קנס על חריגה מק"מ. בנוסף השתתפויות עצמיות על כל שריטה, כשמחזירים את הרכב לליסינג הם מוציאים מימך עו כמה אלפים על תיקונים. יש לי רככב ליסינג שאני נפרד ממנו בצער החודש אבל זה פשוט לא כדאי וזה עוד לפני העלאה בשנה הבאה. ארז | 18.11.09 (ל"ת)
18. ל 17 מ 16 לפי מה שאתה אומר , ליסינג על רכב מקבוצה 2 הוא יותר מ 3000 ש"ח נטו לחודש !!! (מס + רכב) כלומר 36000 ש"ח לשנה , כלומר 118000 ש"ח ל-3 שנים. אתה טועה ומטעה ! אם זה החישוב , עדיף לקחת הלוואה ולקנות את הרכב כי אחרי 3 שנים אתה יכול למכור אותו ב 70,000 ש"ח. לשיטתך , אתה מפסיד 70,000 ש"ח בשלוש שנים . הלוואה בריבית של 20% לשנה על הסכום הנ"ל לא מגיעה לסכום הזה. יש לך טעות! nap | 18.11.09 (ל"ת)
17. ל 16 בוקר טוב אליהו אתה קורא לזה גניבה בישראל קוראים לזה מס וזה אכן ככה, תשלום על הרכב ובנוסף שווי החזקה. על מה ולמה כמה צעקה אתה חושב כשהחליטו להעלות את שווי הרכב בידיוק בגלל זה. אבל בישראל כמו בישראל לא סופרים את מעמד הבניים רק סופרים כמה אפשר לשנורר אותו. | 18.11.09 (ל"ת)
16. ל 4 ו 2 לא יכול להיות מה שאתם אומרים. אם מורידים לכם גם ליסינג וגם מס זו טעות !!! ( או טעות מכוונת). יש שתי אפשרויות: 1 - המשכורת שלכם X לפני הליסינג ו X אחרי הליסינג. השווי למס הוא X + שווי למס של הרכב. ז"א מקום העבודה משלם את הרכב ואתם את שווי המס. 2- משכורת שלכם X לפני ליסינג ו X פחות שווי הרכב (דהיינו תשלום לחברת הליסינג). במקרה זה לא יורד שווי למס כיוון ששילמתם הכל מכיסכם !!!! אם מורידים לכם גם וגם - תגישו תלונה ! גונבים אתכם !!!!! במקרה כזה ברור שלא צריך לקחת ליסינג אלא לוותר על התענוג , לקנות רכב ולחסוך הרבה כסף nap | 18.11.09 (ל"ת)
14. ל-9 כל מה שאתה אומר נכון רק שכחת שמי שמקבל רכב מהחברה מקבל איתו גם דלק ,כן ,כן , הנוזל הזה שצריך לעצור בתחנה למלא. בזמן האחרון הוא עולה לא מעט. סע לבשבת לבילוי בחיק הטבע ,שים לב במגרש חניה ,כמעט כל המכוניות ,רכבי חברה יוג דע למה ? כי מי שמתבכיין על זה שמורידים לו 300 ש"ח שכח לציין שלפעמים הוא "קופץ" לשתות קפה או לפגוש "חברה" איזה 200 ק"מ יודי | 18.11.09 (ל"ת)
13. price אני משלם עבור מזדה 3 2050 שח חודשי האם זה מחיר סביר ? האם יש זול יותר ממחיר זה boris | 18.11.09 (ל"ת)
12. ממשלת ישראל מעודדת רכישה ונסיעה ברכב פרטי על מנת שיכנסו יותר מיסים ואנחנו הבהמות שמשלמים. תחבורה ציבורית היא נושא בלתי קיים וודאי לא חשוב בארץ, בה מדברים על "עידוד תחבורה ציבורית" ועל "זיהום אויר" רק כמס שפתיים. הנוסעת התמידית | 18.11.09 (ל"ת)
11. אנחנו משלמים כפול משאר העולם על מכוניות - כנסו!! הגיע הזמן להפסיק להיות פראיירים כנסו ותשפיעו nonewcar סי או. איי אל בובי | 18.11.09 (ל"ת)
10. == אין דבר כזה "שווי מעסיק" פשוט מורידים מהברוטו 3000 ש"ח על "רכב בחינם" == תפסיקו ליצור לציבור דימוי שאנשי הייטק מקבלים "רכב בחינם" . הם משלמים 3000 ש"ח לחברת הליסינג דרך תלוש המשכורת ועוד מורידים להם מס על ההטבה המופלאה הזו. מוטי | 18.11.09 (ל"ת)
9. ל - 2, אני בעל עסק ומחזיק רכב בליסינג, עולה לי כל חודש 1900 + מע"מ ולי יש רכב אחד עכשיו תחשוב מה היה קורה אם היו לי 200 רכבים. הייתי משלם 1600 בערך לרכב אם לא פחות. זה מה שהחברה בה אתה עובד כשכיר משלמת לחברת הליסינג וממך היא מורידה 3000 ש"ח מהמשכורת. עכשיו תבין כמה החברה עצמה משתלם לה לדחוף לך רכב. אני בתור עצמאי גם לא משלם שווי מס בכלל כי למעשה אני כבר משלם מס הכנסה על כל ההכנסות ואחרי זה גם על רכב. אתה מקבל משכורת פחותה בגלל רכב אז המדינה שואלת איפה הרווח שלה אם לא היה לך רכב ולכן יש לך שווי מס. אבל תעשה חושבים אם זה בכלל משתלם לך. קובי | 18.11.09 (ל"ת)
8. מי שנוסע פחות מ 15K ק"מ בשנה לא שווה לו להחזיק רכב מהעבודה זה חישוב גס לרכב דרגה 2 , אבל אלו המספרים למי ששוקל לקחת רכב מהעבודה. eran | 18.11.09 (ל"ת)
7. מנסים לייצר בהלה שכולם ירוצו לקנות מכוניות===מה קרה עברנו ההנדלן לענף הרכב? הסביבון | 18.11.09 (ל"ת)
5. התחלתי עבודה חדשה והפעם ויתרתי על רכב ליסינג בראיון העבודה שאלו אותי על שכר, וכמובן על פלאפון ורכב. הודעתי חד משמעית שאינני מוכן לקבל רכב חברה, ואני מעדיף לקבל החזר הוצאות בגין רכבי הקיים (שעדיין אין לי...). נראה לי שאקנה רכב יד שניה, משהו כמו 20 עד 25 אלף שח, וזה מספיק טוב. זוגתי שתחיה צנועה יותר ממני - היא אומרת שלמשפחתנו יספיק גם רכב בעלות של עד 15 אלף שח, והאמת, יש מצב שהיא צודקת. בכל אופן, אני עם השטות שנקראת ליסינג, גמרתי. לא מוסר שמות | 18.11.09 (ל"ת)
4. ל-2 כמה שאתה צודק בכול החברות העובדים משלמים 3,000 ש"ח + השווי כלומר הנטו נפגע בערך ב-2900 ש"ח מתחיל להיות משתלם לקנות כבר רכב חדש בסוף נשארים עם משהו ביד . פה אנחנו משלמים ובסוף לא נשאר לנו כלום זרקנו 105,000 ש"ח לפח אבי | 18.11.09 (ל"ת)
2. מוזרים לי המחירים האלה של ליסינג כי בכל מקום עבודה שהייתי בו זה רק המס שמשלמים על הליסינג. בנוסף משלמים עוד 3000+ ש"ח לרכב מקטגוריה 2. זה נשמע כאילו כל התשלום על הרכב הוא ה 2250 ש"ח, אבל בפועל כשזה 5250 ש"ח לחודש זה נשמע קצת יותר יקר לא? לא מבין משהו | 18.11.09 (ל"ת)
בלעדי לכלכליסט - בהלת הליסינג: נמל אילת עמוס כלי רכב
23 תגובות לכתיבת תגובה