אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המלחמה על הליסינג - שבוע מכריע לתלוש השכר

53 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

53.
די לסחוט את מעמד הביניים!
אחרי 4 שנים קשות ביותר בטכניון, בעלי מרוויח 18 אלף ש"ח. נשמע הרבה, נכון? אבל תורידו 3אלף שווי רכב, ועוד 6 אלף מיסוי-מס הכנסה+ביטוח לאומי+דמי בריאות. לא היה חודש שקיבל יותר מ9 אלף ש"ח נטו. גם זה נשמע יפה, נכון? אז עכשיו נוסיף שעות עבודה מטורפות, העדר עזרה מוחלט בבית, כל הנטל של להוציא את הילדים מהגן שנופל עלי, ונוכל לחשב אם האישה גם עובדת, הוצאות על מטפלות, גן, עזרה בניקיון הן מאד גבוהות! אני משלמת 5 אלף ש"ח לגן+למטפלת שתוציא את הבנות מהגן 1000 ש"ח עד שחזרתי מהעבודה, וגם עובדת ניקיון כל שבוע 250 ש"ח-עוד אלף ש"ח. ותאמינו לי אני לא חוגגת, הכל עושה לבד, בישולם, וכביסות והכל. אז מ9000 ש"ח שבעלי מרוויח, אני מוציאה 7000 נקי רק על הטיפול בילדים וניקיון, בגלל שעות העבודה המטורפות שלו!!! זו ארץ אוכלת תושביה, אינה מאפשרת למעמד הביניים להתפרנס בכבוד, תמיד דופקים את מעמד הביניים ! כלומר הוצאות הטיפו
איילת | 24.11.09
52.
על איזה סבסוד רכבים מדובר?
אני ממש לא מבין את הנקודה שהממשלה מסבסדת את הרכבים של הליסינג. מה עדיף - לקבל מס 100% על 100 מכוניות בשנה או 90% מס על 50,000 מכוניות בשנה. ממה אתם חושבים שהמדינה מרוויחה יותר? ואילו הקלות מס? ההנחות הם מהיבואנים שמרוויחים על כמויות. ההנחה מורידה את הסכום הסופי למס אבל לא בהרבה בכלל( ~5000ש"ח למכוניות) - כמה כסף ממיסים מרוויחים על ה 5000 ש"ח הללו? הרבה הרבה יותר... אם תבדקו את רכבי הליסינג תבינו שרמת הגימור שלהם לא גבוהה במיוחד ( מורידים מחיר על חשבון ESP, חלונות חשמל, שליטה מההגה וכו)' כדי להתאימם לקבוצה 2 ( 118,000). עוד הערה לגבי "חגיגת הנסיעות" - "האוטו אצל דודה שלי בטיול לסיני ואני נוסע 50K בשנה". זה לא קורה הרבה ולא אמור לקרות. אם אתה מכיר כאלה אז הם מפגרים ולא מייצגים אותנו בעלי מכוניות הליסינג.אנחנו לא לוקחים מכוניות כדי לחגוג ולא חושבים שאם כבר משלמים עליהן אז לפחות ננצל.
אסף  | 22.11.09
51.
יש לי ליסינג מעולה
אני נהנה מהאוטו, מהנסיעה חינם ומזה שלא באמת מעניין אותי מה קורה עם האוטו. בשביל להגיע לזה למדתי בסך הכל 17 שנה (12 שנות לימוד + עתודה + הנדסה). כנראה שנמשיך לתואר שני (על מנת לקבל אוטו ומשכורת טובה יותר). כל הבכיינים והקנאים המסכנים שנשרפת להם הנשמה בגלל שלמישהו יש אוטו טוב יותר וחיים טובים יותר, צריכים להבין שעל מנת להגיע לכל זה, אנשים השקיעו, למדו, נשארו שעות ובסך הכל משקיעים טיפה יותר מ-8 שעות עבודה. אם הבכיינים היו משקיעים טיפה יותר בלימודים והשכלה יכול להיות שגם להם היה ליסינג וכו'. מעניין מה הם מלמדים את הילדים שלהם? אני מניח שהם לא רוצים שלילדים שלהם יהיה רכב ליסינג שיוכלו לדפוק אותו בחנייה או סתם לא לדפוק חשבון לדלק.
איך לכולם יוצאות העיניים | 22.11.09
49.
מרגיז ביותר.........................
אני מקבל רכב גדול מעבודה בגלל סוג העבודה שלי, זוהי לא החלטה שלי אם לקבל או לא כי הרכב הוא כלי עבודה. מזל שמסבסדים לי אותו כמו רכב קטן. בכל אופן למה אני או החברה צריכים לשלם על רכב שהוא כלי עבודה לכל עניין, אני מוכן לשלם סכום יחסי כאשר הרכב נמצא אצלי בסוף יום עבוד . כדאי לשים לב שזה המצב של כל נותני השרותים שמצמידים להם רכבים (לא מצב של רכב הטבה מלאה) למה עלינו לא חושבים בכלל?
רון | 22.11.09
46.
ממשלה דפוקה
כל יום משנים, כל יום ממציאים מחדש, כל יום יוזמה חדשה (הפוכה מהיוזמה או החקיקיה או ההסדר הקודם) .אין מדיניות. אין ראייה רחבה. ובטח שלא לטווח ארוך. חלק גדול ממה שקורה הוא רק מסך עשן. כמו במשא ומתן קואליציוני. אותה טכניקה. הכול קורה בגלל ממשלה חלשה, שכפופה לאינטרסים של בעלי ההון והקשרים הפוליטיים, המגובים במשרדי לובינג ותקציבים גדולים כדי להשפיע ולסכל כל החלטה שמנוגדת לאינטרסים הכלכליים שלהם. בקיצור, הכול אינטרסים - והמומחיות של אותם משרדים, בשיתוף עושי דברם הפוליטיקאי, היא למרוח אותנו בהצגת מציאות/ נתונים/ מניעים שקריים.
ע | 22.11.09
45.
ל36 - נכון העובד נטחן שעות בעבודה אבל בינתיים הרכב ממשיך לנסוע
הבעל בעבודה והאישה נוסעת עם הרכב, נותנים לדודה נותנים לשכנה ומה לא. חוץ מזה בשישי-שבת לא עובדים וקורעים את האוטו. יש לי חבר בעבודה גר 10 ק"מ ממקום העבודה בשנה אחת עשה 40K ק"מ! צריך להוציא את הליסינג מחוץ לחוק! זה פקקים, זה בזבוז דלק, זה זיהום אוויר וגם העובדים דופקים את עצמם.
בוריס | 21.11.09
43.
חבל שאנחנו לא שובתים כמו האופנועים.
כל פעם שהעלו את המיסים וערך השימוש סתמנו! לא עוד!! צריך לשבות ולהפגין נמאס לי שלוקחים לי אלפי שקלים מהשמשכורת כי הם יודעים שעובדי הייטק סותמים, אני עובד כל חודש נורא קשה והמון שעות ועמלתי קשה כדי להגיע למצב שיש לי משכורת נורמלית, וכל הזדמנות מחפשים כיצד לגלח לי "כמה מאות" מהמשכורת. דיי כבר לפגוע באנשים שמשיקיעים ועובדים קשה! יש תחושה שלהיות מובטל בלשכה יותר משתלם מללמוד ולעבוד. זוועה היחס לאנשים שמכלכלים את הארץ!
אייל | 21.11.09
42.
ל 36 - זה מזמן כבר לא ככה ... לפני 5 שנים היית צודק - היום כבר לא.
אם נדבר על מגזר ההיי-טק שאותו אני מכיר (את השאר אני פשוט לא מכיר)- מתי אתה חושב שיש להם זמן ל"בזבז" דלק וקילומטרים? בערב אחרי יום העבודה? רק בסופי שבוע האנשים באמת יכולים לנצל את האוטו אבל למי יש כוח אחרי שבוע עמוס, במיוחד שיש משפחה וילדים אז עושים טיולים קצרים. ביררתי את המצב אצלי בחברה וקצין הרכב הסביר לי שהמצב בחברות אחרות דומה. הזמנים השתנו. הביקורת הציבורית חיסלה את התופעה. לגבי עלויות השימוש - מגיב 23 - אתה בדיוק הדמגוג שמפיץ את תיאורית ה"עושים עלינו כסף", מי אתה חושב ממן את הדלק והביטוחים של האוטו ? חברות הליסינג ? אנחנו - אלה שמשלמים 3000ש"ח בחודש! ואם המכונית היא לצורכי עבודה - אז המעביד משלם על הדלק! ככה יוצא שמהחישוב שלך לא נשאר כלום לטובתנו. כל מי שמקבל רכב חברה לצורכי עבודה הוא קורבן של האוטו ולא מנצל! הוא\היא נוסעים אלפי קילומטרים בחודש כדי להביא לחם הבייתה. לא כדי לקפוץ ראש בבריכת המשושים ואח"כ קפה באילת כי הדלק חינם! אם פעם אחת היית לוקח אוטו חברה לא היית כזה חכמולוג - היית יודע בדיוק כמה זה לא משתלם ויקר. אל תשכחו גם איזו מהפכה עשה הלינסיג בארץ! לפני הליסינג אילו מכוניות היו בארץ? סובארו ומצובישי. הליסינג הכניס לארץ את המכוניות המשפחתית הנורמלית - אלו שחוסכות דלק ויותר ירוקות מהמכוניות בעבר (ועדין יקרות פי שתים מכל מדינה אחרת). מי יכול להרשות לעצמו מכוניות כאלה ממשכורת של 8000ש"ח ברוטו? בלי הלינסיג אנחנו נחזור 20 שנה אחורה - שכולם נסעו במכוניות בנות 10 שנים ומעלה. אז מה אם הם מרוויחים? מי עדן ועין גדי לא מרוויחים על המים שלי ושלכם? האובר צדקנות שלנו הופכים אנשים שרוצים להרוויח כסף לעברינים.
אסף | 21.11.09
40.
לכל החכמולוגים שמאיימים לעזוב את המדינה ושאר בלבלני הרכב רק לשימוש העבודה
תפסיקו לשקר לעצמכם, חלק גדול מבעלי הליסינג משלמים רק שווי שימוש של 1800 ש"ח ברוטו על רכב שעולה חדש 130K נוסעים עליו 40K בשנה ומעיזים לבכות. אתם מקבלים מקלט מס על חשבון מעמד הביניים-נמוך בישראל והמשפחות השולטות ממשיכות להנות. רכב חדש עולה בשנה את הסכומים הבאים (בלי הפתעות): 9100 ש"ח -ריבית (במידה ולקחתם הלוואה על 130K לקניה) 20000 ש"ח -דלק (על 40K בשנה בצריכת דלק 1:12 - נסיעה רגועה מה שרוב בעלי הליסינג לא ממש מכירים) 5000 ש"ח - ביטוחים 2500 טיפולים (מינימום שבמינימום ל40K) ---------- 36600 שזה 3050 ש"ח בחודש אופס רגע שכחתי - ירידת ערך רק בשנה הראשונה של 20000ש"ח (כן הגמתי זה הרבה יותר) אז הגענו לתוספת משכורת של 4716 ש"ח בחודש שאתם מקבלים עם 900 ש"ח מיסים. אז נכון זה נשמע קטנוני מה פתאום מטפסים לכם על המקלט מס הקטן שלכם אבל סתם לידיעה רוב מעמד הפועלים משלם מס על הנסיעות שמוסיפים לו בתלוש, כלאמר אדם שמרוויח ברוטו 6500 משלם על ה300 ש"ח נסיעות שהוא מקבל (שעולים לו נטו את הסכום הזה) מס של 120 ש"ח למי כאן זה נשמע הגיוני?
צחי | 21.11.09
38.
ארץ אוכלת יושביה
לא חשבתי שאני אגיע למצב הזה אבל באמת אני כבר שוקל לעזוב את הארץ, פשוט לא נותנים לחיות פה זה בלתי אפשרי איך לפני שנתיים שווי מס היה 990 שקל למאזדה. כל דבר לוקחים פה כסף, הכל מחנק פה אין מה לחפש פה זה בזבוז זמן. אם אתה לא מליונר דינך שהמדינה תמצוץ לך כל אגורה
ערן | 21.11.09
37.
אם אחוז קבוע ממחיר הרכב אז....................
שהתיחסו לפחת, רכב אחרי שנה וחצי ערכו פחות מרכב חדש. לא הגיוני שיקחו מס 3 שנים על מחיר מחירון לרכב חדש שבפועל הוא מתיישן. אנחנו פראיירים והמדינה שמחה על כך. 2.19% כל חודש חישוב חדש ע"פ מחירון הרכב ואז יהיה הגיון בחוק המטופש הזה. אגב, האם חברי הכנסת משלמים מס כזה על הוולו שלהם?????????
עבד הייטק | 21.11.09
36.
בגלל דמי השימוש שיורדים מהמשכורת,בעלי מכוניות הליסינג מרגישים שהם
צריכים "לנצל" את האוטו כמה שיותר. הרי הם משלמים על כך.ואז רכב מליסינג בן 3,יש לו 100,000 ק"מ + ,כשממוצע לרכב פרטי הוא בין 15,000-18,000 לשנה. ונסיעות עודפות אלה,וגם המצב בו כל אדם בודד נוסע ברכב,גורמים לפקקי תנועה גדולים. ברור לי שאזכה ל"ציוני תגובה שליליים". כי זו דיעה לא פופוליסטית.אבל בתכל'ס,אני צודק!
 | 21.11.09
34.
ל-23 הטועה והמטעה - רוב המוחלט של בעלי רכבי הליסינג
חווים ירידה במשכורת הברוטו של 3000 שח (לקבוצה 2), ובנוסף אי הפרשה סוציאלית על אותם 3000, כ-750 שח נוספים. המשמעות נטו של הורדה זו, בצירוף שווי המס (ברמתו הנוכחית), היא מעל ל-3000 שח נטו, והרבה יותר מכך למי שהמס השולי שלו גבוה (40+). לפיכך את החשבון שלי עשיתי, ואין יותר ליסינג. נוסע ברכב מודל 2007 וחוסך כמעט 1000 שח בחודש. העובד היחידי שכדאי לו רכב ליסינג הוא מי שנוסע מעל ל-40K בשנה, מה שהופך את כל אלה שנוסעים מת"א לרמת החייל ומרמה"ש להרצליה פיתוח עם מדבקה על הרכב לפראיירים לא קטנים.
גיא | 21.11.09
33.
חברי כנסת אוכלי חינם
לצערנו מי שיושב בממשלה אלה ברובם אפסים שכשלו בעבודה פרטית ובאים לעשות לביתם ואם הם לא יכולים להגיע למשהו בכוחות עצמם אז למה לא להרוס לאחר הרי הם חושבים על עתידם האישי והמשפחתי בלבד בגלל זה השחיתות הציבורית מטפסת בלי סוף צריך לעודד אנשים עובדים ולא ללמד איך לגנוב ככל שתעמיסו על העובד כך ימצאו אלטרנטיבות להתחמקות היגיע הזמן שיחשבו 10 צעדים קדימה ולא 2
אודי | 21.11.09
31.
ליסינג מימוני פרטי + חברת אחזקה
סה"כ החברה צריכה לשלם לעובד את הסכום הראשוני כהלואה (לא ניתן אחרת) ולאחר מכן העובד משלם את התשלום החדשי , + החזר הלואה , סה"כ צריך להיות בסביבות 2000ש"ח לחודש (כולל ביטוחים ושירות) , בנוסך המעביד צריך לשלם החזר נסיעות (הוצאה מוכרת ) כחוק אשר אמור לכסות חלק נכבד מהדלק. סה"כ אמור להיות פחות מ-2500 ש"ח לחודש , הרבה פחות מעלות הורדת ליסנג + הכנסה זקופה אם העובד בעל הכנסה נמוכה עדיף ליסינג
תבדקו היטב  | 21.11.09
30.
הסיבה שפקידוני האוצר מתעמרים במעמד הביניים היא פשוטה:
הם מקבלים את רכב הליסינג כחלק מתנאי העבודה שלהם. הם מקבלים גם גילום מס על שווי הרכב. לכן לא רק שלא אכפת להם להעלות את המס - כמה שהמס יותר גבוה, כך גם ההטבה שלהם. מעניין מה היה קורה, אם אותם פקידונים היו משלמים שווי מס מכיסםץ
תום | 21.11.09
29.
ליסינג
אני קורא את כל התגובות ודי מתפלא שכנראה כולם שכחו שלא רק אנשי ההיי טק נוסעים ומשתמשים ברכבי הליסינג אלא יש עוד קבוצה והיא די גדולה שתצא מאוד מקופחת מכל הסיפור הזה.אלה הם הטוכנאים הפשוטים של חברות תקשורת ועוד כל מיני אנשים כמוני שנוסעים ברכבים כגון "יונדאי גטץ" ועושים משהו כמו 300-400 ק"מ ביום ומרוויחים שכר בסדר גודל של 7-8 אלף ברוטו! ז"א השכר שלנו הוא גם ככה בקושי שכר ממוצע ולעיתים אפילו פחות.ניתן לומר שאנו כמעט "חיים" ברכב כל היום,הרכב הוא קטן וזול וממש לא כמו מאזדה 3 או פוקוס,גם אני משלם עליו מכיסי כי בטלו את הגילום עקב המשבר ומה עוד ישאר לנו לאחר הרפורמה המפגרת הזאת?!למה מדברים רק על ה"מסכנות" של האנשים שמרוויחים את המשכורות הגדולות ועלינו אף אחד לא חושב ולא מדבר?!?!?!
אלי | 21.11.09
28.
אם יורידו את הליסינג, יורידו יד שמרוויחה לחינם. וכל השאר יהנו ממחיר מופחת.
האם לא ברור לכולם שחברות הליסינג לא עובדות בחינם? נוצר עיוות שדרך ליסינג כדאי לקבל רכב, הרי משהו בבסיס לא יתכן, יש עוד תחנה והמחיר זול יותר? יצרו עיוות בשוק הרכב, שצרכן פרטי משלם יותר כדי שלחברות הליסינג יהיו שולי רווח כך שיוכלו לספק רכבים ב"זול" . שיבטלו את חברות הליסינג, כל אחד יקנה רכב פרטי, ויחתמו חוזה פרטני למי שרוצה שרותי תחזוקה. עלות התחזוקה מוכרת במס באופן מלא. כל הכדאיות לגבי חישובי מס היא עיוות בירוקרטי שאפשר להעלים אותו יחד עם חברות הליסינג. במקום להטליא את מערכת המיסים תטפלו בשורש הבעיה. כך כל האזרחים יהנו מהוזלת מחירי הרכב, לאלה שמקבלים רכב חברה לצורך עבודה, להתקין טכומטר שיחייב את העובד על הנסיעה שלא בשעות העבודה. וכך יגמרו הוויכוחים של כן נסיעת עבודה או לא נסיעת עבודה. הטכנולוגיה מאפשרת לתקן עיוותים, למה להשתמש בה כדי ליצור עיוותים?
טלאי | 21.11.09
25.
בושה ! ארץ אוכלת יושביה
ממתי רכב חדש הפך ליהיות משהו מוגזם שניתן לבקש? עזבו את מאות אחוזיי המס שעלינו לשלם למדינה ול"יבואנים" על רכבים חדשים. עוד מתבקשים לשלם מס על מס על רכב שבסופו של יום לא נשאר בידנו. אז ממשלה\חבריי ועדת הכספים, תיהיו אמיצים להתנגח ביבואנים ובחוקיי המס הדרקונים שלכם. ואז נוכל כולנו אף לקנות רכבים בטוחים! חדישים! ללא צורך בליסינג!!!
gili | 21.11.09
23.
לכל החכמולוגים שמאיימים לעזוב את המדינה ושאר בלבלני הרכב רק לשימוש העבודה
תפסיקו לשקר לעצמכם, חלק גדול מבעלי הליסינג משלמים רק שווי שימוש של 1800 ש"ח ברוטו על רכב שעולה חדש 130K נוסעים עליו 40K בשנה ומעיזים לבכות. אתם מקבלים מקלט מס על חשבון מעמד הביניים-נמוך בישראל והמשפחות השולטות ממשיכות להנות. רכב חדש עולה בשנה את הסכומים הבאים (בלי הפתעות): 9100 ש"ח -ריבית (במידה ולקחתם הלוואה על 130K לקניה) 20000 ש"ח -דלק (על 40K בשנה בצריכת דלק 1:12 - נסיעה רגועה מה שרוב בעלי הליסינג לא ממש מכירים) 5000 ש"ח - ביטוחים 2500 טיפולים (מינימום שבמינימום ל40K) ---------- 36600 שזה 3050 ש"ח בחודש אופס רגע שכחתי - ירידת ערך רק בשנה הראשונה של 20000ש"ח (כן הגמתי זה הרבה יותר) אז הגענו לתוספת משכורת של 4716 ש"ח בחודש שאתם מקבלים עם 900 ש"ח מיסים. אז נכון זה נשמע קטנוני מה פתאום מטפסים לכם על המקלט מס הקטן שלכם אבל סתם לידיעה רוב מעמד הפועלים משלם מס על הנסיעות שמוסיפים לו בתלוש, כלאמר אדם שמרוויח ברוטו 6500 משלם על ה300 ש"ח נסיעות שהוא מקבל (שעולים לו נטו את הסכום הזה) מס של 120 ש"ח למי כאן זה נשמע הגיוני?
צחי | 21.11.09
22.
ל1 תגובה לא רלוונטית המס שאני ממן אותך הוא !!
ת ק ש יב טוב!הטבה עולה כסף נכון המס שהמהנדסים שלי משלמים בחודש הוא מס אמת 50% במס זה אפילו שווי שימוש הם לא צריכים לשלם כי גם ככה המדינה מכניסה להם יד לכיס עוד קצת ולא יהיה למי לקחת מס אז אנשים כמוך יגיעו ללשכת הסעד מתחסד שכמוך חוצפן תתבייש
מנכל | 21.11.09
21.
הבורות והקנאה שלכם חוצי גבולות! דמגוגיה בשקל נגד הליסינג ...
ליסינג זו העיסקה הכי לא משתלמת ! רק הנוחות מביאה אותנו לקחת מכוניות מליסינג. אני יודע שאני משלם יותר מדי על הליסינג אבל זה יותר נוח כי אני לא צריך לדאוג לאוטו והמכוניות יותר בטוחה לנסוע על הכביש. תחשבו כמה זה עולה - עובד שלוקח אוטו משלם בין 2700-3000 ש"ח על האוטו מהברוטו (מהנטו זה לפחות 2000 ש"ח - אל תשכחו שעובד לא מקבל פנסיה,ביטוחים וכו' על הכסף). בנוסף התוכנית היא לשלם מס על 2330 ש"ח. כך יוצא שעובד ישלם בסביבות ה 3500ש"ח בחודש על אוטו לא שלו. נ.ב. היום המס הוא בסביבות 1700ש"ח, אז מה הכותב כותב שזה רק 200ש"ח (הבדל בין 2500 ל 2300..). יש הבדל של מאות שקלים מהמצב היום שגם ככה לא משתלם! ומה אתה חושב ש 200 ש"ח זה לא כסף לאנשי היי-טק? 90% מאנשי ההיי-טק מרוויחים פר-שעה כמעט מינימום! לעבוד בהיי-טק זה לא אטרקציה! 10-12 שעות כל יום, עבודה מהבית, עבודה בסופי שבוע! תעבדו פעם בהיי-טק ואז תתחילו להבין כמה בכיינים הלא היי-טקים שחושבים שאנחנו רואים טלוויזיה כל היום ובסוף החודש הולכים לקבל את הכסף כדי לקנות עוד דירה לאוסף! בנוסף - חשבתם פעם מה היה קורה אם לא היה ליסינג? כמה מכוניות חדשות ופחות מזהמות היו בארץ? למי ממכם יש כסף לקנות אוטו חדש ב 120,000 ש"ח? אני מרוויח יפה מאוד ואין לי מספיק כדי לקנות אוטו חדש. נפלתם בדמגוגיה הזולה נגד הליסינג - הליסינג זה לא כמו פעם שכל אחד חגג על האוטו והפך אותו לאוטו שטח. אין כאלה דברים היום! כל החברות מגבילות דלק וק"מ כדי שלא יווצר מצב שזה ובצדק.
אסף ג. | 21.11.09
17.
לא כולם מרוויחים משכורות עתק
ברשותי רכב חברה,שהוא רוב הזמן (וניתן לי)למטרת עבודה,אני משלם עליו כמו רכב הטבה,בגלל כל החוקים והסטיגמות שנדבקו ל"אנשיי ההייטק" שמרוויחים הון תועפות,אנחנו נדפקים,יש לבדוק ולבחון כל אחד באשר הוא,ולהטיל מס בהתאם למטרת רכב ומשכורת העובד,לבדיקה
ani | 21.11.09
15.
המדינה עומדת להפסיד - כנסו לקרוא..
מה שיקרה הוא שרוב העובדים יחזירו את ברכב כתוצאה מהעלאת שווי המס ולכן המדינה תגבה פחות מיסים. כשאני לקחתי רכב שווי המס היה 1,000 ש"ח, כלומר כל חודש שילמתי בסביבות 330 ש"ח לחודש למדינה, כעת כשהשווי עולה כבר לגובה דמיוני של 2,300 ש"ח, אני משלם יותר מ800 ש"ח בחודש למדינה. זאת אומרת 10,000 ש"ח בשנה.. אצלי בחברה המון אנשים מדברים על להחזיר את האוטו החל מינואר, דבר שיגרום למדינה הפסדים גדולים של גביהה ממסים ולחברות הליסינג הפסדים רבים כתוצאה מאי מכירת מכוניות. קורה כאן דבר מאוד דומה לה שהיה כשהמדינה החליטה לשים תקרת מס על רווח של חברות וביום אחד עברו עשרות אלפי שכירים לפתוח חברה ולשלם פחות מס על הרווח שלהם. חבל שמי שקובע את המדיניות לא ממש מבין מה הוא קובע. אחר כך הפוליטיקאים לא מבינים למה אנחנו בזים להם, בושה.
רועי | 21.11.09
13.
ושוב אמנות ההסוואה...
הרי עד היום שילמנו 1860 ברמה 2... מינואר נשלם 2330 זה כסף קטן, אה? בנוסף עוד 200 שקל לחוזים החדשים ככה שהדלתה לעומת המצב עד עכשיו הוא 770 שקל לחוזים החדשים... למה שלא תהיה תרעומת... כרגיל אף אחד לא עושה את החשבון הנכון. אני כבר עשיתי לעצמי, אין לי יותר ליסינג.
ניר | 21.11.09
7.
אפלייה בשווי שימוש
אני מחזיק ברכב חברה מסוג וולבו S80 מנוע 2000 סמ"ק,שנת יצור 2005 . הרכב נקנה בשנת 2005 ב -380,000 ש"ח.שוויו כים כ-85,000 ש"ח. עד היום נסע הרכב 165,000 ק"מ וברור לחלוטין שהרכב משמש לצרכי עבודה בלבד.אני נדרש לשלם שווי שימוש של כ 5,500 ש"ח בחודש=66,000 ש"ח בשנה כ 78% מערך הרכב!!.ברור שבמצב זה ,בחרנו אני רובים מעמיתי לוותר על הרכב וכיום נוסים לעבודה ברכב פרטי את אותו מס' קילומטרים אך לא מקבלים הוצאות!! מדוע איש אינו ניזעק לטפל באי צדק זה.האם משום שאין לנו לוביסטים בתקשורת ,בכנסת ובכלכלה??
חיים זיו | 21.11.09
1.
ליסינג לעובד = מקלט מס בחסות החוק!!!!
הטבת מס חסרת היגיון אשר ניתנת לאנשים בעלי משכורות גבוהות ומעודדת צריכה מופרזת של מכוניות חדשות אשר תהליך היצור שלהן הרסני לסביבה. הרי לא כולם צריכים לנסוע במכוניות גדולות שנת 2010. אפשר להסתדר קצת יותר בצניעות.
הלובי של יבואני הרכב | 21.11.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת