אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בדיקת "כלכליסט": הצד האפל של השמש

72 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

72.
פרויקט גמר
שלום וברכה אנו זוג סטודנטים שנה ד' בהנדסת תעשיה וניהול התחלנו פרויקט גמר עבור ניתוח קולטים פוטו־וולטאיים, כחלק מהפרויקט נתקלנו בפערים שעלו לעיל, הפרויקט שלנו עוסק בחיסכון והתייעלות המערכות באמצעות מערכת זמן אמת אשר תתן לנו מעקב על תפוקת הקולטים ותעזור לנו בקבלת החלטות במידה ויש חברות או פרטיים המעונינים לשתף אותנו בידע שלהם אנו נשמח להפיק ממנו את המיטב , כמובן בשיתוף מלא עם המקור... אנא פנו למייל המצורף
דניאל | 19.12.10
71.
הצחקתם אותי
מעבר לעניין ההשקעה (שכל אגח ארוך טווח וצמוד מדד שם בכיס בקטן בהרבה פחות סיכון) ואני יזכיר במילה שלטווח של 20 שנה אפשר גם לקנות את מדד המניות ולשבת בשקט (השקעה ב500 החברות הגדולות בארהב ל20 שנה נשמע לי הרבה פחות מסוכן מהשקעה במערכת שיכולה מחר להתפורר בסופת שלג). הייצור של הפאנלים עצמו וחומרים הנלווים הוא תהליך מזהם גדול מאוד, ממה שקראתי בזמנו הפאנלים צריכים לעבוד 15 שנה בתפוקה מלאה בכדאי שנתחיל לקרוא לעסק הזה ירוק. כל המומחים כותבים לי על אנרגיה ירוקה כאילו הפאנלים נופלים מהשמיים... מה ההגיון אם במחיר של פליטה נמוכה בארץ נפלטים בסין כמויות אדירות של גזי חממה? מה ירוק פה בדיוק?
משקיע ותיק | 20.12.09
70.
ל58
15% תשואה זה דבר לא רעה בכלל. תשים 100 אלף ותקבל 15 מה רע בזה.איפה באיזו תוכנית חיסכון תקבל תקבל תשואה כזאת? בקשר לשרשרת התגובות של 12 אל תשכחו שגם יורדת לא הצריכה שלו. אין לי מושג כמה הוא צורך והאם הוא גג של בית פרטי או עסק. חשוב לדעת האם המערכת שלו גם עוקבת אחר השמש ושומרת "מגע" קבוע עם זניט השמש אתכדור הארץ. אם לא אז זה לא שווה. אני מאמין שאם רכש ב 9KW מה שלא נראה סביר לאדם פרטי יש הגבלה על זה. בכל מקרה יש מכסה שנתנו ולמיטב דעתי היא מתמלאת במהירות ככה שזה לא שכל אחד יכול לרכוש. המדינה "שיחררה" אנרגיה לציבור שועמת להסתיים בקרוב. השאלה האם יגדילו את החלק של האנרגיה הסולארית והאם חברת חשמל תמשיך לתת את המחירים הללו. בכל מקרה הם ייקרו את מיחרי החשמל בשביל לקזז את ההוצאות הללו, ואז הריווחיות תרד . ברור שהטכנולוגיה תשתפר בשנים הקרובות. אבל עדיין העניין שווה כל עוד החברה נותנת דבידנד כזה גבוה. ואל תשכחו את ההוצאת שלכם במקרה של בית פרטי תכניסו את זה גם כן לחישוב שלכם. ולמי שבונה חווה סולארית ישנם בונוסים נוספים. בקיבוצים או מפעלים שמתעסקים במתח גבוה יקבלו בתור יצרני חשמל בונוס נוסף שבהחלט עושה את העניין שווה. למרות כל עלויות ההתקנה.
רוי | 14.12.09
69.
יש עוד פרטים
טוב אז ככה בסה"ב הכתבה נכונה. השאלה מה רוצים להציג או להשיג. כרגע לחברת חשמל יש חוסר בחשמל, את זה אני אומר מתוך ידע מכיוון שאני מתעסק בזה. בקיבוצי ישנו גנרטור שעובד בסינכרון לרשת. גם אנחנו מקבלים כסף על כל שעה שהגנרטור עובד והוא עובד הרבה בשנה האחרונה. אפילו בעונת המעבר . לעומת שנה שעברה. דבר נוסף אם חברת חשמל מבקשת שנפעיל את הגנרטור אז מקבלים בונוס נוסף. ההחוזר על ההשקעה יגמר בתוך כ 3 שנים זה אומר בעוד כ 9 חודשים. העלות הייתה בסביבות ה חצי מיליון. הרווח הנוסף שיש גנרטור גדול גם במקרה של הפסקת חשמל. כמובן שיש פליטה של מזהמים לאוויר. ולעניין שלנו האנאגיה הירוקה שווה כלכלית רק אםחברת חשמל או המדינה שזה בעצם אותו הדבר יתנו כסף. בכדי לספק אנרגיה ברמה הנדרשת לא יהיה ניתן לבצע את זה רק באנרגיה ירוקה. זאת בדיחה הזוויה לחשוב כך. ישנן כל כך הרבה שיטות אבל הבלאי הכן קורה ודורש תחזוקה . כולם מדברים על תחנה פחמית אבל נגיד שיבנו תחנת גז מספיק גדולה שתתין מרווח לעוד 20 שנים מסיום הבניה שלה. אז ייתכן שהדיבדנד יקטן או יפסק. ואז כל ההשקעה הולכת לעזעזל. והיה כאן אחד שבונה לבד. הכול טוב ויפה אבלאם אתה מייצר אתה צריך לקבל אישור מדי הרבה גורמים לא רואה אותך מבצע לבד את כל התהליך הזה. אני בעד אוויר נקי אבל כל ייצור אנרגיה יוצר פסולת משלו. מה יעשו עם הפסולת של האנרגיה הירוקה הזאת?
רועי | 14.12.09
65.
נושא המימון- לא רק הפריים גם המדד בשיקולים
גברת רויטל חובל היקרה, להן מידע נוסף שקשור במימיון. ניתן לקבל מימיון מלא צמוד למדד, יש בזה הרבה הגיון מאחר והכנסה צמודה למדד !!. יש חברות שבוחרת לקחת הלוואה ברבית קבועה. היתרון של הלוואה צמודה לפרים מעבר לעובדה שהפריים כיום נמוך,שבקלות יחסית ניתן ל"מחזר" אותה. נושא נוסף ששכחת לציין ובעל משמעות- הבנקים שמאפשרים -המחאת זכות- לפי תקנה של רשות חברת החשמל, אסור לחברת החשמל לקזז חובות של הלקוח מההכנסה מהמערכת הסולארית.
פרץ מנור | 12.12.09
63.
ניתוח סעיף סעיף של הכתבה בראייה מקצועית - ססקנה - כנראה שכדאי!
שלום, להלן ניתוח לפי ניסיוני בתחום מזה כ7 שנים ובעיקר הכרתי את השוק כיום - למיטב ידיעתי עלות התחזוקה היא אכן כ15 אלף ₪ בשנה אבל זה כולל גם הארכת אחריות לממירים מה שמבטל את ההוצאה הנוספת על הממירים. כמו כן כולל גם ביטוח מלא כאשר ההנחה שהתחזוקה תהיה נמוכה יותר בשנים הראשונות בגלל אחריות ותעלה בהמשך כאשר הממוצע לא אמור לעלות על 15 אלף ש"ח - לגבי מיסוי - נכון שחל מיסוי רגיל אבל את זה כל גוף צריך לשקול בהתאם למצבו הספציפי, יש גם לדעתי פחת מואץ. לא ידוע לי שמוותרים על השקעה אטרקטיבית בגלל מיסוי... - לגבי הריבית, בחירת סוג הריבית צריכה להיעשות בזהירות אבל אם הדבר נעשה נכון לא צריכה להיות השפעה שלילית - הירידה בנצילות מחושבת בתחשיבים השונים - השמועות לגבי התפוקות ברחבי הארץ מראות הכנסות אפילו גדולות מהצפוי של עד 180 אלף ₪ בשנה , כך שגם אם תהיה ירידה מפתיעה בנצילות בהמשך הדרך עדיין החזר ההשקעה מהיר מאוד - מסכים שעדיף לקנות מחברות סולידיות בעלות מוניטין - נכון שההשקעה נמחקת אחרי 20 שנה אבל בהיוון נראה לי שזה לא משמעותי. מי שצריך כסף נזיל מהקרן - זו לא ההשקעה הנכונה עבורו לסיכום קניית מערכת של 50 קילו, בטח בדרום, היא למיטב עניות דעתי בלי התחייבות ההשקעה הפיננסית הטובה בארץ כיום וכך גם חושבים רבים וטובים ולכן המכסה אמורה להיגמר בקרוב למרות שיש מהלך כעת להבטיח מכסה נפרדת לרשויות. צריך לעשות הכל בצורה מחושבת וסולידית בכל מקרה.בהשכרת הגגות ליזמים אין לרוב סיכון מבחינת המשכיר חוץ מזה המגבלה בביצוע שינויים בגג למרות שהרווח נמוך יותר כמובן. אם לי היה גג של חצי דונם הייתי עושה את ההשקעה אבל אל תיקחו את המילים שלי ותתבעו אותי עוד 20 שנה....
נעם אילן | 11.12.09
60.
בתור בעל חברה למכירת מערכות סולריות -הרוב שטויות
נכון,אולי תגידו שאני מגמתי ויש לי עניין בנושא אולם כדאי לשים דברים על דיוקם. ראשית טיב הציוד וההתקנה מאוד חשוב ואכן צצו בסין אלפי נגריות שהפכו להיות יצרני פנלים סולריים,כדאי להתמקד בחברות המובילות בעולם ובחברות הסיניות הגדולות כגון : TRINA סאן טק ואינגלי.אלו חברות ענק שמוכרות מאות MB בשנה ונסחרות בנאסד"ק. יש להזהר ממותגי מדבקה עם שמות "גרמניים" ו"קוריאנים" החברות הגדולות נותנות אחריות מלאה ל5 שנים ו25 שנה לירידת התפוקה עד 20% לכל פאנל יש ברקוד כך שגם אם החברה שסיפקה את הפנלים אינה בנמצא אין בעיה לקבל שרות מחברת האם או היבואן בארץ. עוד כמה דברים שכדאי להעמיד על דיוקם , המחיר כבר מזמן לא 900000 שח ל50 KWאלא כ750000-800000 שח מה שמאפשר החזרה מהירה יותר של ההשקעה ,גם סיפור החלפת הממיר אינו מדוייק.יש חברות ממירים שנותנות אחריות ל12 שנה (אגב חברה ישראלית שמייצרת ממיר חכם שמנטרל חלק גדול מהבעיות שהוזכרו כגון צל ולכלוך ומגביר תפוקה) גם ההשקעה השנתית לא צריכה לעבור את ה10000 שח בשנה שכוללים ביטוח וטיפולים. אגב הסכום של 160000 שח הינו סכום ממוצע שכן אני ראיתי מערכות שבשנתיים הראשונות הכניסו כ200000 שח לשנה. אשמח לעזור לשאלות נוספות (אתם לא חייבים לרכוש דרכנו)
אחד שמוכר | 10.12.09
58.
אם במקרה הטוב מרוויחים 15%, בשביל זה כדאי כל הבלאגן?
בשביל להרוויח 10% בשנה אפשר להשיג את זה גם בהשקעות הרבה יותר קלות ולא לחכות 10-20 שנה אלא לקבל החזר חודשי ולסיים את זה ב 4 שנים. בנוסף, מי חולם שבעוד 10 שנה באמת יצטרכו את הטכנולוגיה של היום? נראה לי פשוט יותר לפתוח חנות מכולת מלהתעסק עם כל הדבר הזה. avi@aradinc.com.
אבי | 10.12.09
57.
תנו הזדמנות לדברים הללו
שלום לכולם אנחנו נוגעים בטכנולוגיה פנטסטית - זו התחלת הדרך וכמו בהתחלה יש תמיד ספקות וחששות.ההגיון הפוטואלקטרי הוא חכם ונכון,הקולטים משתפרים ועימם האיכות כמו בכל הליך חדש,אין לי ספק שאנו מחוללים כאן מהפכה שאין כמוה,המעבר למכוניות חשמליות יתן תנופה לתאי פוטו אלקטריק ויוזיל את הפנלים הללו משמעותית המכוניות החשמליות יוכנסו ארצה בשנת 2010 2011-ושם יתחיל המרוץ האמיתי. אני עובד על פיתוח פנל סולרי לקירות בנינים כחומר בניה המתבסס על בנין יותר אנרגיה. ואני מקדם את הנושא של היצור החשמלי הנקי במכללה למנהל כראש מגמת אדריכלות מבין המיסדים של התכנון האקלימי סולרי בארץ . לכן בבקשה היו אמיצים וסבלניים ותנו לכל העסק הזה לצמוח באמת שלו והכל יסתדר לכוון הנכון בכבוד רב אבי שרף - אדריכל ומתכנן ערים התמחות באנרגיה סולרית
אבי | 09.12.09
56.
ל 55
אני לא התכוונתי לחברה שכתבת ,אני מבין שיש לך אינטרס לפרסם את החברה הזאת , אבל אתה טועה ומטעה אחרים , החברה הזאת יש לה ניסיון במערכות סולאריות מצברים ולא במערכות לאנרגיה סולארית מחוברי רשת ,בתחום הזה יש לה ניסיון בקושי שנה כמו שאר החברות , התכוונתי לחברה שבאמת יש לה ידע וניסיון אמיתי במערכות סולאריות ובהתקנות מעל 25 שנה באירופה ובאפריקה
יוני | 10.12.09
55.
ל 51..
כן, כבר כתבתי על זה בתגובה 24, אבל קיבלתי תגובות שליליות. אז לא אחזור על השם "אינטרדן"...אופס... אז לכל המגיבים שלילית, אני יודע שלא מקובל לפרסם כאן, ואני לא. פשוט מספר את העובדות: זאת החברה שפרצה את הדרך לפני 25 שנה בארץ, ותהיה כאן גם עוד 50 שנה. ומי שקונה מערכת צריך להבין שהחברה המיבאת והמתקינה, צריכה ללוות אותו ל 20 שנה הבאות, ואף חברה שקמה בשנה וחצי האחרונות לא תהיה כאן אחרי שיגמר הגל ההיסטרי סביב הנושא.
 | 09.12.09
54.
ל28--תחנות-רוח/גגות סולריים
א. טורבינות רוח איננן מתאימות לרוב האזורים המאוכלסים בארץ. באזורים המתאימים, לגורמים ציבוריים יש עדיפות לאישורי הקמת מתקנים. ב.בשטחי מגורים ישנה בעית רעש בזמן פעולת הטורבינה והיא בהרבה מונים מעל רעש הרוח. אני הייתי תובע אותך על הפרעה למנוחת השכנים אם אינך במיקרה חי בחווה מבודדת. ג. קולטים אלקרו סולרים - השמש מספקת להם מקסימום 36watt ל-מר' בקרינה ישירה כשהיא נמצאת בזניט. כל השאר בידינו "המדענים". מי שיש לו שטח מספיק גדול ואינו פילנטרופ שיעשה טוב את שיעורי הבית ויצא לדרך. בעתיד הלא רחוק אני מאמין שניתן יהיה לשדרג את המערכות שמתקינים היום כמו במחשבים.
נ. | 09.12.09
52.
תעריף מוגדל למערכות ביתיות
מימוש ההתקנות בבתים צמודי הקרקע אפסיות. כדאי למדינה לאמץ את מה שחכמים ומנוסים עשו בעולם. תעריף גבוה ומועדף יותר לקניית החשמל למערכות הביתיות (עד 4 קילו). זה ייצר עשרות אלפי תחנות כח קטנות בפיזור רחב ויקדם את המטרה באופן הטוב ביותר. אז קדימה מקבלי ההחלטות עשו את הדבר הנכון.
חיים | 09.12.09
51.
חבל"ז , יש היום כ- 100 חברות בארץ בתחום האנרגיה הסולארית
רוב החברות הם קטנות שקמו לפני כמה חודשים כמו פטריות , עם אפס ידע וניסיון בהתקנות , או במקרה הטוב ביותר עם ניסיון בהתקנות של מזגנים או דודי שמש , אפשר לספור על יד אחת את החברות המובילות עם ניסיון של שנה בידע וניסיון בהתקנות של מערכות סולאריות ואפשר לספור על אצבע אחת את החברה המובילה בניסיון וידע בהתקנת מערכות סולאריות מעל 20 שנה
יוני | 09.12.09
47.
כתבת אמיצה
מי ייתן ויקומו לנו עוד רויטליות. את האמת אותה חשפה רויטל באומץ מכירים רבים בארץ- עולם ה PV עתיר בסוחרים בני סוחרים, שמנסים למנף את הרגולציה (השערוריתית!!) שהנהיגה המדינה. עולם ה PV בעייתי מאוד מבחינת היחסים הפיננסיים והתשואה האמיתית על ההון (נטולת הסובסידיות). בגלל האפיל של התחום בוחרת המדינה לסבסד אותו, בעת שניתן באותם סכומים לסבסד תעשיות ירוקות ו'נכונות' בהרבה. רויטל- ייש כח!!
יואב בן | 09.12.09
44.
7,900 למערכת של 9 קוט"ש - נשמע אמין
בהנחה של1.97 ש"ח לקוט"ש,מערכת 9 קוט"ש 10 שעות אור (בקיץ), נצילות ממוצעת של 60% (בצהריים יותר , בבוקר ובערב פחות)ו76 ימים יוצא 1.97*9*10*0.6*76=8000 ש"ח בערך הערה נוספת - חברת החשמל משלמת על כל קילוואט שעה מיוצר ולא רק על ההפרש (אחרת כל בעלי המתקנים היו מזמינים חיבור חשמל נפרד למערכת שלא צורך אפילו קוט"ש אחד) ואם אני כבר בשוונג - אם משלמים מס הכנסה סימן שהיה רווח, לא? במילים אחרות אין ויכוח שיש רווח השאלה רק כמה. כמו שאמר 25 - לא חידשתם כלום לכל מי שמתקין מערכת כזו - למי שלא מתקין, המידע ממילא מיותר. מה עוד כתבו בתגובות ? אה כן מישהו קרא לזה מערכת סלולארית. עוד מעט גם ישאלו אם יש למערכת קרינה :-) דרך אגב תפוקת החשמל של המערכות האלה גבוהה בישראל משמעותית מבאירופה למרות הטמפרטורות הנמוכות שם (הלוחות עובדים טוב יותר בטמפ' קרירות) כיוון שלנו יש הרבה יותר ימי שמש מלהם, כך שאם זה טוב להם - לנו זה טוב יותר בשבוע הבא מתקינים על הגג שלי.
 | 09.12.09
42.
עדיף להשקיע את הכסף במיחזור אמיתי
אם המדינה ( כלומר הכסף שלכם ושלי) הייתה משלמת 1.97 ש"ח לקווט"ש ממחזור אשפה שמומרת לחשמל ( ירוק ) היו קמות תחנות כוח שימחזרו את האשפה וישמרו על הסביבה. רעיון העיועווים לשלם פי ארבע עבור חשמל לא יעיל, ללא ניצולת ממשית, לטווח של 20 שנה לא היה סביר מהיום שבוא הנפל הזה הומצא. מאשפה עירונית ובוצות אפשר להקים תחנות כוח בערך מותקן של 1,000 מגווט שזה 10% מהיצור היום.
יונתן | 09.12.09
37.
ל-29 זה החישוב:
החישוב שעשית הוא לקילו-וואט אחד. לו יש 9 קילו-וואט * 1.97 שח לקילו-וואט * בערך 12 שעות אור * 76 יום אני מניח שבזריחה ובשקיעה יש פחות ניצול אז נגיד שיש 12 שעות אור מלאות הרווח האפשרי: 16169 ש"ח כמובן נטו לפני הוצאות לכן מה שמספר 12 אומר הוא אפשרי ולא מופרך בכלל
יפתח | 09.12.09
33.
29 הנה ההסבר
חברת החשמל משלמת 1.97 על כל קילו ווט שעה שאתה מייצר. ב 76 יום יש ממוצע של 6 שעות הספק מלא ביום. מכיוון שיש ל 12 מערכת של 9 קילו ווט, הוא מייצר בממוצע 54 קילו ווט שעה ביום (6 שעות ביום X 9 קילו ווט). 54 קילו ווט שעה כפול 1.97 שווה 106 ש"ח ליום. כפול 76 יום זה יוצא 8000 ש"ח. אתה פשוט חישבת לפי מערכת של קילו ווט אחד ולא של 9 כמו שיש אצל 12
 | 09.12.09
28.
מה עם טורבינת רוח על הגג???
אני הראשון בארץ שהתקין טורבינת רוח 3.5 KW ליצור חשמל על הבית ושמחוברת לחברת חשמל לפי ההסדר של החוק החדש... אומנם מקבלים רק 1.67 (פי 3 ולא 4) ואומנם תלויים ברוח אבל מדובר בהערכה גסה בשליש מחיר מעלות התקנת פנלים ואין כמו לשבת בבית במהלך סערה ולחשב כמה חשמל אתה מייצר,בטח שלא נהיה עשירים מזה אבל זה בהחלט יחזיר את עצמו.. למי שיש מספיק רוח ומקום פנוי וסבלנות עד לקבלת ההיתר בהחלט שווה לשקול
מתניה | 09.12.09
21.
תגובה ל-לצחוק כל הדרך אל הבנק מס' 12
זה מדהים, תמיד יהיה איזה אידיוט שיעשה רעש ויטעה את כולם רק כדי שירגיש שהוא גאון פיננסי ללא תעודות בתור אחד שמכיר אישית בעלים של חברה שמתקינה את הלוחות על גגות של בתי עסקים אני יכל להגיד לך בוודאות שמהספרים שזרקת הם הזוים ולא נכונים אז בבקשה תפסיק להטעות את הציבור
רוני | 09.12.09
17.
תגובה ל-לצחוק כל הדרך אל הבנק מס' 12
תודה רבה על הרעיונות והנתונים. היה עוזר אם היית מצרף מייל,גם היה אמין יותר וגם אפשר היה לקבל ממך נתונים נוספים שיעזרו. סתם שאלה, למה היית חייב להכניס את הפסקה האחרונה "אז תלך לכל הרוחות עם הנתונים במזויפים שבצגת", לא מרגיש מכובד...
זיו רונן | 09.12.09
15.
סוף סוף חושפים את הבלוף
עשיתי את הנתוח הזה כשבאו אלי עשרות חברות למכור לי פרוייקט על הרפת. הבטחות מכאן עד הודעה חדשה, אבל מי מבטיח לי שיעמדו בהם? כולם חברות שברגע שמכרו לי כבר לא אכפת להם כלום. בסוף הרווח כל כך קטן שזה לא שווה. יותר הגיוני שכר דירה ושיקחו את הסיכון עליהם, אבל גם שם הסכומים קטנים אני החלטתי לא לעשות גם את זה
יוסי | 09.12.09
12.
לצחוק כל הדרך אל הבנק
אינני מבין גדול בכלכלה גלובלית ובפיננסים אך על גג ביתי ביישוב הקהילתי הופעלה מערכת של 9 קילוואט/שעה שחוברה לחברת חשמל החל מיולי השנה ומאז הפך ביתי למקור הכנסה פסיבי, החשבון ל76 ימים ראשונים הניב 7897.09 ש"ח שחיממו לי את הלב ואת חשבון הבנק... וכן אני יודע היטב את מחירי הפחת אך מה לעשות לא לקחתי הלוואה בנקאית פשוט מכרתי דירת חדר שהניבה שכ"ד של 1150 ש"ח לחודש ומימנתי את מלא הפרויקט, ובעניין הבלאי של הקולטים אז גם כאן ביטחתי את העניין ברכישה נוספת של 5% פנלים מאותו סוג שיושבים בביטחה במחסני כך שגם אם יפשוט היבואן רגל אני מכוסה. וממירים לא הולכים במלואם מקסימום נשרף מעגל חשמלי נשלף ואותו ניתן להחליף בעלות של כאלף ש"ח, ומחיר ביטוח + אחזקה של המערכת הנה בקושי 1400 ש"ח בשנה ולא כפי שנרשם... אז תלך לכל הרוחות עם הנתונים במזויפים שבצגת ותבוא לראות את המצב אצלי, בוגר בית ספר עממי שבוקושי גמר חשבון על ציון 70.
peledan | 09.12.09
9.
סלולאר ליצור חשמל??
מוזר..היה מקום שחברת החשמל עצמה הייתה משקיעה במתקנים כאלה ומשלמת רק עבור שטח השכרה ...רק לה יש את הכלים לתחזוקה,תיקונים,החלפות וכד'..למותר לציין כי בעלי הנדלן לעניין זה במצב של היום יפסידו מכל הצצדים..אין להם היכולת לתחזק,עליהם לשלם מס גבוה, וכתוצאה מבלאי גבוהה, ההוצאות יעלו....איפה בדיוק הראש היהודי כאן. רק המדינה דרך חברת החשמל תוכל לתחזק מתקנים כאלה...
דורון | 09.12.09
6.
כתבה מגמתית
כתבה אובייקטיבית הייתה מציגה מה כדאי לבדוק לפני שמתקינים פאנלים סולאריים ולא קובעת באופן חד משמעי שהעניין אינו כדאי. אם הכל כל כך גרוע איך זה שלמעלה מ- 20 חברות לא הבינו זאת? האם כל החברות שקמו ובחלקן על ידי חברות מובילות במשק קמו רק כדי לזרות חול בעיניים? האם רשות החשמל, המשרד לאיכות הסביבה ומשרד התשתיות גם הם לא בדקו את כל הנאמר בכתבה? הכתבה גם לא התייחסה לנעשה בעולם - בגרמניה לבד הותקנו עד היום כמה ג'יגה וואט! האם כולם נכנסו לעסק אפל?? לפיכך נראה לי שהכתבה מייצגת מישהו רק לא ברור לי את מי...
אחד שבדק | 09.12.09
4.
לא מדיוק
הכתבה ממש לא מדיוקת. באירופה המערכות עובדות מצוין, צריך לראות רק מי היצרן. יזמי חשמל שיש להם אינטרס לתשואה ידאגו גם לתיקונים ולתחזוקה, ההפסד כולו שלהם. המימון יכול להיות צמוד מדד כמו גם ההכנסות מחברת חשמל. הגיע הזמן לעשות כתבות קצת יותר רציניות ולא מגמתיות.
אחד שמכיר | 09.12.09
3.
מדוע לא מאפשרים הקמת מערכות טרמוסולריות ביתיות עד 4 קילווואט שעה בתעריף זהה
מדוע רק מערכות פוטווולטריות המאבדות מנצילותם עקב חימום הפנאלים ועקב שחיקת המערכת ... מערכות פוטווולטריות בעלות נצילות של כ- 10% בגרמניה אבל בישראל עקב החימום יורדות לכ- 8% .... מערכות טרמווולטריות בעלת נצילות גבוהה יותר המתאימה לאקלים הישראלי ... תופסת שטח גג קטן יותר ... ועולה פחות כסף ... בישראל כ- 3,000,000 דודי שמש ... ניתן להוסיף עוד 1,000,000 מערכות טרמווולטריות על גגות הבתים ולייצר 3,000,000 קילווואט שעה ... ולוותר על הקמת תחנה פחמית מזהמת נוספת שעלותה כ- 2,000,000,000 $ + עלויות הקמת מערכת ההולכה המחייבת עשרות אלפי דונמים, הקמת מערכות ממסר ושנאים .... אבל המחיר האמיתי שלה הוא חיי 1,000 נפשות בשנה וכ- 10,000 אנשים שיחלו בדרכי הנשימה ... והאפר הרדיואקטיבי שהיא תייצר שיוכנס למלט ולבטון יקרין עוד עשרות שנים בבתינו ויגרום לסרטן לנו, לילדנו לנכדנו ולנינים שלנו ...
יורם מראשון | 09.12.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת