אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הכנסת דחתה הצעת החוק לפיקוח על מחירי שכר דירה

48 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

48.
ל-2 אתה צודק במאה אחוז
אחרי שירות צבאי ארוך וקשה תואר באוניברסיטה אני מוצא שבעצם אני עובד עבור המדינה ובעלי ההון בישראל. עד שלא נצא לרחובות שום דבר לא ישתנה בושה למדינה ולמנהיגים כמעט שנהרגתי כמה וכמה פעמים בצבא. בשביל מה בשביל מי??????????????? בשביל שירקו לי בפנים. כל דבר מתרצים במדינה הזאת במצב הבטחוני והאיום האיראני. למצב הדיור אין קשר בין הדברים חוץ ממונופול של המדינה על הקרקעות ומחירי הדירות. דייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי
מיואש | 29.06.11
47.
אי קבלת החוק על ידי הממשלה - הגדלת הפער החברתי במדינה
הרי מי שמחזיק בדירות במרכזי הערים הם חברות יזמיות וחברות בבעלות פרטית שמגלגלות הון ורק מייצרות הון נוסף באמצעות אותם נכסים ואת כספן הרי שהן מרוויחות על חשבונם של האוכלוסיות החלשות שאינן מסוגלות לרכוש דירה ונאלצות להתגורר בשכר דירה. המצב בשוק כיום הוא שבכל שנה מחיר שכ"ד עולה בין - 7-12 אחוז במרכזי הערים הגדולות אבל את חברי הכנסת זה לא מעניין. וזה לא קשור מי שירת בקרבי ומי לא, זה קשור אך ורק לזה שלממשלה יש אינטרס להחזיק תושבים צעירים וכח עבודה אשר יוכל לחזק את האוכלוסיה בערים ולא לדחוק את הדור הצעיר אל הפריפריה.
סטודנט | 29.07.10
46.
בטלו מס על השכרת דירה והמחירים ירדו
ושוב אפליה בודד או זוג ששוכרים דירה, בדרך כלל לא עוברים את תקרת מס הכנסה החייבת במס. אך אנו משפחה עם ילדים זקוקים לדירה גדולה וזו תמיד עוברת את תקרת המס אז בעלי הבתים מוסיפים גם את המס. אם רוצים להוריד שכר דירה ולעודד השכרה במחירים סביירים אנא בטלו את המס על השכרת דירות למגורים!!!!
זוג עם ילדים | 17.12.09
45.
לצערי אין עתיד במדינת ישראל-כדאי לקרוא
* מחירי דירות ושכ"ד מרקיעי שחקים - איך ילדיי יוכלו לקנות בית או להתגורר בשכירות במחירים המשוגעים שיש היום ? היחס בין השכירות לבין השכר עולה - כך שהשכירות\משכנתא נוגסת יותר ויותר בתקציב החודשי - גם המדינה מפסידה מכך כי כח הקנייה קטן. * כוחם וגודלם של מגזרים בלתי יצרניים ואלימים כגון חרדים וערבים הולך וגדל. * במקום להשקיע בנגב ובגליל, המדינה מפנה מליארדים להשקעה בהתנחלויות כולל התנחלויות מבודדות מחוץ לגושי ההתיישבות הגדולים - עוד צעד בהתאבדות של מדינת ישראל שתהפוך בסוף למדינה דו לאומית ותאלץ לספח את ערביי יו"ש בגלל קומץ יהודים קיצוניים שנקראים מתנחילם. * ולבסוף - אני עושה מילואים בשטחים ומתייחסים אליי כמו לזבל. אם רק תהיה לי אפשרות, אני בורח מכאן עם משפחתי.
 | 17.12.09
44.
נראה לכם שהמדינה יכולה להתערב בשכ"ד? בסה"כ זה יגרום לחוזים להסגר מתחת לשולחן
מי שחושב שהוא יכול להתערב בשוק החופשי באמצעות הגבלה, פשוט לא מבין איך הכלכלה עובדת. אם המדינה רוצה להוריד את שכר הדירה היא צריכה לעודד יזמים לבנות דיור לשכירות באמצעות הקלות מס או הוזלת הקרקע. אבל המדינה לא יכולה להתערב וגם אם תנסה לא תצליח לאכוף את מה שמוסכם בין משכיר לשוכר. אז ששלמה מולה הגאון יתחיל לחשוב איך הוא באמת עוזר לאנשים במקום להציע הצעות חוק טפשיות ופופוליסטיות.
הכלכלן הסמוי | 16.12.09
43.
בושה לחברי הכנסת ולמדינה
בושה !!!! ברור שרוב חברי הכנסת הצביעו נגד ההצעה לפיקוח על שכר הדירה, לכולם יש דירות שהם משכירים לנו וכולם עושים ים כסף על חשבוננו השוכרים המסכנים. אנחנו כולנו שפוטים שלהם. אנחנו נחנקים תחת העול והם חוגגים על חשבון ציבור גדול מאוד במדינה ולאף אחד לא איכפת....כשלמישהו כבר איכפת בכנסת אז זורקים אותו לכלבים. מי ישמור על השמנת? החתול? באירופה ובמדינות הנאורות כבר מזמן ישנו פיקוח על שכר הדירה, הרי לא יעלה על הדעת שכל מי שבבעלותו דירות, יגבה כמה כסף שבא לו וכל המרבה בעניין זה , הרי זה משובח.....ולא הזכרנו פה את מצב הדירות להשכרה שהם תמיד במצב גרוע, מזוויע ומזעזע......בלשון המעטה.....לא רוצים להשקיע גרוש אבל למצוץ לנו את הדם זה כן....רק במדינה שלנו נותנים לגיטימציה לטמטום כזה....חבל...חבל שחברי הכנסת העליזים לא פועלים קצת...רק טיפה ....גם דרך הלב והמצפון......מה עוד צריך לקרות לכם כדי שתתעוררו? השוכרים: יאללה בואו נגיש תביעה יצוגית !!!
דיירת בדירה שכורה  | 16.12.09
42.
כולם גיבורים על חשבון בעלי הבתים.
אם הממשלה כל כך רוצה רגולציה במחירי ההשכרה, שתתכבד ותבנה שכונות של דיור ציבורי. בפועל, כבר שנים רבות לא בונים דיור ציבורי - וחצי בצדק, כי חוץ אולי מלונדון כל התקדימים של בנית דיור ציבורי בעולם הובילו לגטאות עוני ושכונות מוזנחות. חושבים שמשכירי דירות עושים הון עתק אבל בפועל לפחות בגוש דן התשואות נעות בין 3-5 אחוז לשנה נומינלית, שזו תשואה מאוד לא מרשימה.
 | 16.12.09
40.
צאו לרחובות
אני אומר שיש להיתארגן זוגות צעירים ולצאת להפגנות ענק,רק כך נקבל אולי זכות לבנות בית בישראל אאאללק מילחמה על הבית למי יש פה בית בכלל אני נשוי +2 וכל היום חושב אך לבנות בית בארץ הזאת וזו לא רק הבעיה שלי אלה של כל זוגות הצעירים בארץ אם תתרחק לפריפריה אין עבודה אין תחבורה אם תישאר פה במרכז עד שיהיה לך בית כבר תקבל אלצהיימר ותישכח איפו הוא בקיצור התארגנות והפגנותתתתת ענק בכל הערים הגדולות
שי | 16.12.09
39.
תתחילו לעשות משהו אז יהיה לכם
כל נכס שקניתי היה בזיעת אפי לאחר כל הגנבות של מסי המדינה. הייתי בקרבי ואני עושה כבר 15 שנה מילואים אין שום סיבה שבעולם שלא אוכל לגבות על נכסי מה שאני רוצה. ולכל הבכיינים אם אין לכם אפשרות כזאת או אחרת תמצאו עוד עבודה בכדי שתהיה לכם אפשרות בחיים. ומה לעשות לא כל האנשים נולדו דומים וטוב שכך.בקיצור לכו לעבוד ותפסיקו להתבכיין.
ג | 16.12.09
38.
כנראה שההצעה לא הייתה מוצלחת, אולם זה לא משנה את העובדה...
...שלמדינה ישנה אחריות לאפשר דיור בר השגה לתושביה. היחס במדינת ישראל בין עלות דירה ממוצעת וגובה השכר הממוצע הוא הגבוה ביותר בעולם. דהיינו שבתל אביב יותר קשה להשיג דירה מאשר בניו יורק, לונדון או פריז. היות והאזרח הישראלי גם נדרש לתרום למדינתו הרבה יותר (שירות צבאי, בהנחה שלא השתמטתם), הרי שנעשה בלתי אפשרי לחיות כאן. המחירים כנראה לא עומדים לרדת, לפיכך צפו גל של עזיבת צעירים משכילים.
אורן | 16.12.09
37.
מסיים דוקטורט ועוזב
כבר עשיתי את המתמטיקה. אני רווק, משתכר כ6000-8000 שקל נטו לחודש (תלוי בשנת הדוקטורט). אחרי הוצאות כמו שכר דירה (2700! שקל בחודש, לדירת שתי חדרים) ודברים בסיסיים כמו אוכל, מיסים למיניהם וכו', נשאר לי 2000-3000 שקל. עד סוף התואר, לאחר קניית פג'ו 206 חמודה וטלוויזיה ישארו לי כ150,000 שקל בחיסכון בסוף התואר. אפילו לא רבע דירה צ'וקומוקו של 3.5 חדרים. אין לי יותר מדי סנטימנטים למדינה יותר. למרות שאני מרוויח שכר ראוי יחסית למה שהולך במדינה, על פי הגדרות המדינה אני מועד לעוני, כי בסוף החודש אני לעיתים נשאר עם פחות מ40% מהמשכורת. עייפתי מלהלחם. נמאס לי שאונסים אותי עם מיסים מופרכים כמו "רפורמה ירוקה", מס מים, איזה 400% מיסים על דלק או משהו בסגנון. לא רוצה לתת טביעות אצבע למדינת ישראל בגלל שאיזה שמוק אחד קיבל שוחד. נמאס. מדינה אוכלת אזרחיה. לכן בחרתי לרתום את הכישורים שלי בשביל לעשות דוקטורט, ולפתוח את הדלת החוצה מפה. המדינה מוצצת לי את הדם, אבל לא נותנת דבר בחזרה (לי בכל אופן. יש פה שכבות כמו- דוסים, שרים וחברי כנסת, ומקורבים למיניהם שמקבלים יופי בחזרה), רק לוקחת עוד ועוד. מי מצטרף אלי עם לפידים ופחי שמן (סימבולי לחנוכה ושימושי ביותר) להפגין מול החזירים?
דוגי האוזר | 16.12.09
36.
נראה לי שאף אחד לא הבין בדיוק על מה מדובר
מה המצב היום? היום יש לי דירה להשכרה. אני משכיר אותה ב 4000 שקלים נניח. מחר נגמר החוזה. נניח שאני רוצה להשכיר את הדירה למאהבת שלי, או משהו ואני רוצה להעיף את השוכר. אני בא אליו אומר לו "שמע, החוזה נגמר ושכר הדירה החדש הוא 20,000 שקל". מישהו מפריע לי לעשות את זה היום? לא. מותר לי. אבל אם תהיה רגולציה על שכר הדירה אז אני אוכל להעלות את שכר הדירה, אבל בצורה סבירה, ולא לקבוע שכר דירה לא הגיוני. מי יפגע מזה? זהו שאף אחד! השוכר יכול לדעת שגם בשנים הקרובות הוא ישלם שכר דירה סביר. ובעל הבית? הוא לא יפגע כי כל הדירות להשכרה בארץ תקבע רמת המחירים הנוכחית ובעתיד העלאה אצל כולם תהיה על פי מה שקבוע בחוק. תראו, כולם אומרים ששכר הדירה בישראל גבוה. החוק לא מתערב בזה. המחיר הנוכחי הוא הרצפה, מפה אפשר לעלות אבל בצורה מפוקחת ולא בצורה שכל אחד קובע מחיר לפי מה שמתחשק לו בלי הגיון. מה רע ברעיון? שום דבר חוץ מזה שהימנים מנשקים את הרגליים ל"כלכלה החופשית" בלי אפילו להתנצל שהאידיאות שלהם פוגעות, תמיד, בבוחרים שלהם.
רמי מתווך דירות | 16.12.09
34.
אני בעל דירה נוספת מחולקת
אם רק יגיע הפקח מהעיריה מיד אפנה את הדיירים ואכתוב לעיריה שהדירה בשיפוץ.קודם כל לא אשלם ארנונה ומים וחשמל. לאט לאט אפרק את החלוקה מה שנקרא אחזיר את המצב לקדמותו ושהדירה תישאר ריקה עד שהבן שלי ייתחתן .אפילו חמש שנים. אני יכול לחיות בלי להשכיר אותה ואם לא יהיו הוצאות זה הכי טוב.ונראה את הממשלה עושה חוק שאני חייב להשכיר אותה.
חיים | 16.12.09
32.
הממשלה חייבת להתערב טרם פורענות
הנושא המדובר בקרב הצעירים והסטודנטים באוניברסיטה, מחירי הנדלן אשר נסקו , זוגות צעירים אינם מסוגלים לרכוש דירת מגורים צנועה . לא רכישה וגם שכר הדירה אינו הגיוני! רוב ההורים אינם יכולים לסייע בסכומים משמעותיים. ההתלהמות והכעס המצטבר עלולים להתפרץ ..ואז נשאל עצמנו איך לא הבחנו בתסיסה .. הממשלה חיבת לנקוט בדחיפות בצעדים אשר יפתרו אפילו חלקית את בעיית הדיור בר ההשגה. מאחר ורוב נכסי הנדלן בשנתיים האחרונות נרכשו עי משקיעים ( ויש לשער שחלק מההון שהוזרם לנדלן מקורו בכלכלה השחורה) , מיסוי הוא התשובה... מיסוי גבוה למחזיקי שתי דירות ויותר.. פטור מיסים (לתקופה מוגבלת ) למוכרי דירות עד 4 חדרים ( במטרה להציף את השוק , היצע יוזיל נדלן) להכריז על מבצע חקירה למקור ההון לרכישת נדלן . יתכן שההון יוזרם חזרה מהנדלן ליצור תעשיה מסחר ושוק ההון.
אפי | 16.12.09
31.
דירה היא רכוש פרטי של משהו
כאשר חוקקו בזמנו את חוק הגנת הדייר, הדבר גרם בפועל לנישול בעלי הדירות מנכסיהם, התוצאה נראתה בכל מקום. הבתים הוזנחו, נפסקה בנייה להשכרה, המדינה נאלצה לבנות עשרות אלפי דירות על מנת להוציא מאות אלפים ממעברות , אזבסטונים, צריפים וכדומה'. אנשים פרטיים לא השקיעו מספיק בבניית דירות. האם אפשר בכלל להכריח להשכיר דירה?. הלא דירה היא רכוש פרטי. ברגע שיחוקקו חוק כזה מספר הדירות להשכרה ירד דרסטית. המשקיעים יברחו לארצות אחרות. מחיר הדירה תלוי במחיר הקרקע, אותה יש להוזיל ממכרזים חדשים. מחירי הדיור בפריפריה זולים, יש לנצל את המצב לישוב הנגב והגליל.
רחל | 16.12.09
29.
בכיינים נמאסתם!
גם אני שירתתי בצבא. גם אני התחלתי מאפס. ואני מרוויח טוב, ולא מתבייש בזה. ועל כל שקל שאני מרוויח, נשארים לי 30 אגורות ביד. מס הכנסה, מע"מ, מעל 4000 ש"ח ביטוח לאומי שכעצמאי - לא אראה מזה כלום למעט לפרנס פרזיטים שמשריצים בלי הכרה במקום ללכת לעבוד, וכן, יש לי דירות, וגם מס רכישה אני צריך לשלם, ומס על ההשכרה, מה יש לכם? לכו לעבוד, בכיינים. אלו הדירות שלי, ואני אשכיר בכמה שארצה - ובכמה שיותר. מי שיש לו בעיה, שיילך לגור בצפון ובדרום וייסע ברכבת לעבודה. נמאסתם! או שתרדו מהארץ. הדבר היחידי שתעשו בחו"ל זה ללמוד להתבכיין באנגלית!
קפיטליסט גאה | 16.12.09
28.
השוק עולה והשוק יירד
באשר לשאלה האם ישראל צריכה להיות קפיטליסטית או ציונית, זו שאלה פופוליסטית שאין לה אחיזה במציאות. היא יכולה להיות שתיהן. בתגובה להצעת החוק: בכל מקום שכוחות חיצוניים ניסו לשלוט בכוחות השוק, נוצרו מנגנונים עוקפים שפגעו בצרכנים יותר. כמה דוגמאות: 1. נגיד שיהיה אסור להקפיץ שכר דירה לשוכר בחוזה. מה שיקרה כשהשוק עולה הוא שבעלי הדירה יסרבו לחדש את החוזה, ויביאו דייר אחר בשכ"ד גבוה יותר. מאידך, אם תהיה סכנה שהשוק ירד, בעלי הדירה יתחימו שוכרים על חוזים ארוכי טווח בלי אפשרות יציאה, ובלי מנגנון לשינוי בשכ"ד. 2. נניח שינסו ליצור דיור מוזל באיזורים מבוקשים, כמו במרכז תל אביב. מה שייגרם זה לא ירידה במחירי הדיור, אלא עליה בביקוש. בדיוק מאותה סיבה שהבחור מ- 2 כתב: אף אחד לא רוצה לגור בגטו. אלא מה יקרה? הגטו יבוא לגור באיזורים המוזלים האלה. תסתכלו על איזורים מוזלים בכל עיר. 3. נניח שיכפו נוסחה על אופן חישוב שכר הדירה לפי מאפייני הדירה. יבואו בעלי הדירה ויציגו את המאפיינים באופן שימקסם להם את הרווח. שאלות כמו האם מרפסת היא חלק משטח הדירה או לא, האם חצי חדר הוא חדר שאפשר לגור בו או לא, האם שטח הכניסה לדירה (ההול בדירות ישנות בתל אביב) מאפשר לגור בו או לא. אי אפשר לכסות את הכל בחוק, ומה שלא נחסם בחוק הוא חוקי. חברים, אין לזה סוף. 4. אל תשכחו שעבריינים יש תמיד. וכשיש ביקוש למשהו אסור (כמו אלכוהול בתקופת היובש) יש מאפיה שתעשה מזה כסף. כמו שכבר ראינו, המשטרה שלנו לא מספיק חזקה להתמודד עם הפשע שכבר יש, אז בטח שלא עם זה שיהיה אם יאסרו יותר מדי דברים. לכן, הדבר היחיד שיכול לעזור זה כוחות השוק. אני קניתי דירה מצוינת של 2.5 חדרים באזור הכי מבוקש בתל אביב (מושכרת עכשיו, כי אני חי בחו"ל) במחיר מגוחך של 170000$ לפני 8 שנים (קצת מעל 800000 ש"ח של אז), כשהיה מיתון והשוק היה חלש. פשוט לא היתה דרישה. היום הדירה הזו שווה פי יותר מ-2. להגיד שזה ריאלי? זה לא. להגיד ששכר הדירה שלוקחים היום (כולל מה שאני לוקח) הוא ריאלי? הוא לא. אני אומר את זה כבעל דירה. השוק לא נורמלי וכן, בעלי הדירה מנצלים אותו. למה? כי אפשר. אם לא יהיו שוכרים ולא יהיו קונים נוריד מחירים. אף אחד לא רוצה לעמוד עם דירה ריקה ובלי כסף בחשבון כשהמשכנתא דופקת. תנו לבלון החם הזה להתפוצץ כמו כל בלון, והמחירים ירדו. עוד יבואו הימים שתקנו דירה במחיר שאני קניתי, ואני, בתור בעל דירה, אבכה על זה שלא מכרתי. קצת סבלנות.
בעל דירה | 16.12.09
26.
ל4 2 צודק אדם שנתן 3 שנים למדינה וממשיך לשרת במילואים ובמלחמות זכאי לרכוש
דירה. כיום להרבה צעירים אין אפשרות לרכוש דירה שלא כמו לפני 20 30 שנה, שהייתה כאן מדיניות של רווחה וסוציאליזים יחסי. בכל מקרה מישהו חייב לבדוק את ההתנהלות של ממשלת שרון ואולמרט לגבי מחירי הדירות ומדוע התפתחה כאן בועה לא היגיונית, אם זה כתוצאה מכך שמשקיעים זרים מצרפת ועוד ארצות קנו פה דירות להשקעה אז זה עוד יותר מצדיק את טענתו של מס2. אנשים שלא מחוייבים למדינה הזאת משפיעים עליה. נמאס שזכות לגיטימית ובסיסית כמו לגור בדי כבר הפכה בזמן האחרון למותרות. אני גם עם מגיב מספר 2 ובמילואים הבאים שלי אני לא מתכוון להתייצב. קורעים אותנו במיסים במע"מ במים בחשמל מחוקקים תמיד חוקים כדי לגבות מיסים ולא לטובת האזרח, נמאס אנחנו לא עבדים ולא משועבדים כל החיים רק לשלם עבור דירה במחיר לא הגיוני, רוצים שיהיה צבא העם תדאגו לעם, רוצים צבא שכיר תתנהגו כמו חזירים קפיטלסטים, אפילו ברומא הקדומה חילקו שטחים ובתים לחיילים. בושה וחרפה
אריאל | 16.12.09
20.
כששכירות מיצגת רווח של כ 4% לשנה על ערך הדירה - השקעה חרה- מה רוצים מהמשכירים?
איך ? פשוט - כ60% מערך דירה הנו מסוי ישיר ועקיף שהולך לממשלה. תוסיפו אגרות ותוסיפו א ספסרות הקרקעות של המדינה באמצעת ממ"י וזרועותיה ותקבלו שהמדינה שולטת בעיקר עלית המחירים! תורידו מע"מ לזוגות צעירים, תפסיקו ספסרות קרקעות, תוותרו על היטל השבחה למי שאין לו בית ... בקיצור אלף דרכים בשליטת הממשלה להוזיל את מחירי הדירות. רק מה, אצלנו תמיד ממהרים להטיל את צחדלי הממשלה על אנשים פרטיים. תבינון- השקעה בדירה והשכרתה זה עסק סולידי - ובטח לא ריווחי במיוחד.
להוריד את עלות הדירות | 16.12.09
19.
ח"כ מולה - יש לי רעיון יותר טוב. להלאים את כל הדירות המושכרות ולחלק אותן לדירים
לפי מפתח סוציאלי. יש בן אדם עשיר , כן, אז יש לו כבר דירה. אז מה הוא צריך עוד אחת ? לאחר מסכן אין לו דירה בכלל. מה לא מגיע לו ? מה הוא לא בן אדם ? הוא לא איש? הוא עז ? אז יאללה !!! להלאים את הדירות של הקפיטליסטים !!!!!
מנש | 16.12.09
14.
אפשר לברך הגומל ?
הגבלת שכ"ד ושאר ירקות הובילו תמיד , אבל תמיד להעלאת המחיר והורדת התמורה יחד עם ירידת ההיצע . בעלי נכסים מפסיקים לתחזק אותם והם הופכים לסלאמס , או שממציאים קומבינות כמו למשל דמי פקדון מפתח או שהבניין מנוהל כחברה עם "מניות" . ראיתם לאחרונה איך נראה נכס של "דייר מוגן" ? ולכל אילו שמגיבים נגד 4 , מה לעשות ולא כולנו יכולים לגור במדינת תל-אביב ולכן במרכז יותר יקר . גם אני רוצה לגור במרכז במקום בצפון ולהנות מעבודה , והזדמנויות עדיפות על פני הפריפריה . למה דוקא לכם "מגיע" לגור במרכז בזול , ולי לא ? בדבר אחד אתם צודקים , באמת עדיף לעזוב את הארץ הזאת , אבל לא בגלל הדיור אלא בגלל המנטליות הישראלית של "אני ואפסי עוד" שמדרדרת אותנו מטה .
אני רק שאלה | 16.12.09
13.
2 צודק לגמרי
בעולם קפיטליסטי על היחיד לדאוג בעצמו למיקסום רווחיו. שירות מילואים = פגיעה במיקסום זה. המדינה צריכה להחליט אם היא ציונית ודואגת לקיומם הבסיסי של אזרחיה או שהיא קפיטליסטית. אני חושב שנושא זה הוכרע כבר מזמן. בקיצור, שכל אחד יפעל כראות עיניו והמבין יבין...
רובי | 16.12.09
8.
ל4 - זה מאוד נחמד שאתה מכיר מושגים כמו תמ"ג אבל אם לא הבנת עדיין מה אמור
להיות מחיר דירה של 90 מ"ר באזור המרכז ביחס לכמות משכורות נטו - ואם עדיין לא הבנת שהיחס לא הגיוני וחסר כל קשר לכוח הקנייה של זוג שאחד מהם, לצערנו, לא למד ממקצועות ההנדסה אז אתה אדיוט גמור
קונסטרוקציה | 16.12.09
6.
מספר 2 צודק!!!!!!!!!!!!!!
בתור אחד שנמצא בסוף העשור השני לחייו , עובד בעבודה מכובדת ומרוויח משכורת ממוצעת( לא קרובה בכלל לשכר הממוצע במשק שעומד על 8 וחצי אלף -לא יודע מאיפה הביאו את הנתון ההזוי הזה.....).ונתן 3 שנים מחייו כלוחם בגבעתי, כבר התייאשתי מהמדינה הזאת.לקנות בית בירושלים זו משימה בלתי אפשרית (מליון שקל פלוס - כאילו שאני מרוויח 20 אלף בחודש),לשכור מלונה של שני חדרים באיזור נורמלי עולה בסביבות שלושת אלפים טובין ותקילין בחודש(ועוד לא דיברנו על הוצאות מחייה).בקיצור אפילו חשק להתחתן ולהביא ילדים כבר אין.ותוך כמה שנים נהפוך להיות כמו ארגנטינה. במקום לנסוע כל שני וחמישי לחו"ל אני מציע ל"מנהיגים" (הלוואי והיו כאלה)שלנו להתעורר ומהר.
לוחם לשעבר לשעבר | 16.12.09
4.
ל 2
יקירי, אתה לא מאיים על אף אחד. גם אני שירתתי 3 שנים כלוחם קרבי ואף אחד לא חילק לי מתנות או דירה בחינם. אתה וחבר מרעיך אלופים בהתבכייניות, התלהלומיות ושאר ירקות.. זוהי מדינת היהודים והייתי שמח לו כל היהודים היו חיים פה בגאווה וברווחה. אבל אני סופסוף רוצה הבהרה: האם יש איזושהי מדינה בעולם שמחלקת דירה בחינם? (או שמא אתה וחבריך מדברים על מדינות עולם שלישי שבה אלפים / מליונים חיים בפחונים וכך נראה גם נראה התמ"ג שלהם..)
רמי | 16.12.09
2.
יחס גורר יחס!!!
אני את הלקח שלי למדתי מהמדינה הזאת. כשאתה מתגייס לצבא (לקרבי לפחות) מספרים לך כל הזמן שאתה חלק מקבוצה, כמה חשובה עבודת צוות ושאר ירקות. לעומת זאת כשאתה משתחרר, פתאום זה כבר לא קבוצה. עכשיו זה קפיטליזם. אתה לבד מול כל העולם. כיום כאשר בכוונתי לרכוש דירה אין זה אפשרי עקב המחירים הלא שפויים. ולכל המתלהמים - אין לי בעיה לגור בפריפריה שם המחירים זולים יותר. הבעיה היא שאין שם עבודה ולא תחבורה ציבורית. האפשרות למעשה היא או לקנות ב-1,200,000 דירה נורמלית או לקנות ב-800,000 דירה בגטאות. עם כל הכבוד לא הייתי רוצה שילדיי יגדלו באזורים מוכה אבטלה ואלימות ומאידך אין לי אפשרות לשלם סכומים מטורפים. לאור האמור הנני מודיע בזאת, מדינה יקרה לשעבר,שאני את הלקח למדתי. איני מתכוון יותר לעשות מילואים כל עוד לא תתאפשר לי הזכות הבסיסית לדיור. מצידי שיגייסו את ילדי הטייקונים.
אני | 16.12.09
1.
אם ביטוח לאומי יחוייב לשלם הוצאות שכר דירה למובטלים רק אז זה יכאב להם בכיס!!
מכיוון שבדמי האבטלה לא מחושבים דמי שכירות למחייה כאילו אנשים חיים ברחוב או בדירתם מה שלא נכון וכך הם חיים בעוני רב מאד כי כל דמיי האבטלה אפילו לא משתווים לשכר דירה הכי נמוך שיש ומותרים את המובטלים ללא אגורה למחייה מעבר.
אזרח | 16.12.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת