אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט" - סיכום העשור של מותגי הרכב: מכירות פיז'ו נכשלו במקום בו יונדאי הצליחה

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
לפי הכתבה, ואם יודעים באילו רכבים מדובר
ברור שההצלחה של רכב כזה או אחר נובעת ישירות מההתאמה והתמחור שלו בשוק. ולרוב לא תלוי הרבה בדברים בינלאומיים. לדוגמא: רנו נפגעו מהמעבר למגאן החדשה, כי רנו החליטו להתמקד בהאצ'באק ולא בסדאן. וגם כי שוק הליסינג חיפש מכוניות מיני זולות ולא את הקליאו שלהם. פיז'ו, נפגעו גם בגלל מכוניות מיני יקרות מדי, וגם בגלל משפחתיות האצ'באק. טויוטה עלו, כמו בכל העולם (דוקא כן מגמה עולמית) וירדו בגלל הגיר הרובוטי של הקורולה. יונדאי עשו קפיצה עצומה, גם בגלל שיפור, אבל בעיקר בגלל הגטס שבתור מיני זולה הייתה בקטגוריה משל עצמה, והתאימה כמו כפפה לשוק הישראלי מאזדה הייתה במגמה שלילית כשהלאנטיס הייתה ישנה, ועלתה בצורה מדהימה כשה3 וה6 הגיעו. ולפי הגרפים, זה נראה שהעליה האחרונה של מאזדה, סביב 2007 הייתה על חשבון פורד... מכוניות דומות שמתחרות אחת בשניה.
אור | 17.01.10
11.
הסיבה לירידה של רנו היא פשוטה הרבה יותר ממה שאתם חושבים
בניגוד להשמצות, רנו רכב מעולה. היתה לי רנו קנגו מהעבודה, עשיתי עליו יותר מ-100,000 ק"מ ללא בעיות מיוחדות. הסיבות לירידה הן קודם כל החלטת צה"ל להפסיק לרכוש רנו אלא לעבור לליסינג וכניסות מתחרים נוספים לשוק הרכב.
רון | 13.01.10
9.
אני חייב למלא לוטו
בהנחה שהרוב צודק, אני כנראה תופעת טבע - 9 מכוניות רנו שונות ונהדרות מ 1993 עד היום - 3 חדשות, 6 יד שניה. מעט מאד תקלות או הוצאות על תחזוקה - בטח לא יותר מיפניות מקבילות. חריג יחיד - בכל מגאן (היו לי 3 חדשות) הלך איזשהו חישן בגיר לפני 60 אלף ק"מ שהוחלף במסגרת האחריות. באופן כללי יד שניה היו יותר אמינות מחדשות (כולן נקנו מפרטי, 4 ידניות 2 אוטו). חלקן נסעו 3 שנים עם טיפולים שוטפים בלבד עד שהוחלפו ברנו אחרת. מה שנכון - מחירי החלפים המקוריים בשנתיים האחרונות הם שוד לאור היום ואת מהפכת השרות בקרסו רואים רק בפרסומות. אין טוב בלי רע.
חיימק'ה | 12.01.10
6.
נבואה שהגשימה את עצמה, חזק ולעניין ביותר!
כאשר הייתי לפני רכישה של רכב חדש בשנת 1999, קבעתי לעצמי לרכוש רכב מתוצרת יונדאי "לאנטרה" בנפח 1600 סמ"ק עם מהלכים ידניים. בתוך שנתיים ביולי 2001 החלפתי את הרכב ל"אלנטרה" 1660 סמ"ק עם מהלכים ידניים. אז קבעתי בניגוד מוחלט לרבים כי רכבי חברת "יונדאי" עוד יפתיעו רבים. וכך קרה. ואכן, מדובר ב"נבואה שהגשימה את עצמה" ובגדול!
בעל הנר | 12.01.10
1.
שוק מעוות
ככה זה כשמס הכנסה קובע את מחיר המכונית אין תחרות של ממש אף אחד לא מעיז להוריד מחיר כי אז תתחיל מלחמה וכולם יפסידו שוק מקולקל (במקום שוק משוכלל או שוק מכולכל) הבעיה היא שגם אם סיטרואן תעשה מבצע ל C4 ותמכור אותו בהנחה גדולה הוא עדיין יהיה בקבוצה 2 ונתח השוק נקבע ע"י הליסינג בישראל מי שירוויח ממהלך כזה הן חברות הליסינג ! אז למה להם להוזיל את המחיר- כדי שכמה פרטיים יעברו אליהם ? לא שווה במיוחד עד שלא יתקנו את העיוות של שווי הרכב - שכבר בהגדרה צריך להיות גזור מ"שווי" הרכב ולא מעלות של רכב חדש מה הקשר בין אאודי 80 מודל 90 ובין אאודי A4 ? שווי הרכב של מס הכנסה שווי הרכב צריך להיות גזור משווי הרכב המשומש (גלשנו לנושא אחר, אבל תמיד חשוב לשמור אותו בכותרות, עד שמישהו יבין את הטעות שיש במנגנון הנוכחי)
מיכאל | 12.01.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת