אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אי אפשר לנצח את הבורסה

91 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

90.
כל הכבוד לתגובה מס' 24
באמת חבל שאנשים פה מהללים דיסאינפורמציה. 1. השוק בארץ אינו משוכלל , לפיכך לא ניתן לבצע שורט (Short) הסעיף הזה לבדו מספק די והותר סיבות למה לא מומלץ לסחור בארץ ובעיקר למה ניתוח טכני פחות רלוונטי לארץ. 2. השוק בארץ סחיר במידה כה זעומה שאני בספק אם ניתן להחיל עליו סוג כלשהו של ניתוח באשר הוא. שוק שאינו סחיר הוא למעשה שוק מת \ שוק מוטה , הכוונה היא שאכן כמו שבתגובה 24 מצויין , שבעל עניין יכול להחזיק ב-80% מהמניות. בארה"ב ובכלכלות מפותחות וגדולות יותר המצב הזה הרבה פחות שכיח. 3. ניתוח טכני דווקא מוכיח את עצמו כ-כלי שבעזרתו ניתן להפיק רווחים לא מבוטלים כל זאת תוך שימוש נכון ב-ניהול סיכונים \ ניהול הפסדים. חשוב מאד לזכור ! פה בארץ אין StopLoss !! (השם ישמור!) ואם יש , זו פונקציה שעולה כסף וניתן לממש אותה רק מסכומים מאד מסויימים (הן בבנקים והן בבתי השקעות). כמו שאתם יודעים אין דבר שישראלים שונאים יותר מלשלם למשהו שהם לא יודעים איך להשתמש וגם לא מבינים מה טוב בו. בקיצור רוב האנשים ש-"משקיעים" פה בארץ , חושבים שהם "משקיעים" ללא רקע,לימודים או הכשרה בתחום הם קופצים קפיצת ראש לאוקיינוס סוער. ישראלים ישארו ישראלים ותמיד יתבכנו שדופקים אותם .. טוב שיש את מי להאשים
מתן | 08.08.11
87.
צריך משהו שעובד בשבלך
אלפי ספרים כתבו על ניתוח טכני , אלפי אינדקטורים ונוסחאות הומצאו , כדי לעשות כסף בשוק כל סוחר צריך למצוא את מה שמתאים לו , כל מי שמבין בניתוח טכני יודע שצריך אולי אחוז אחד מהידע , שיטה פשוטה ובסיסית שמשתלבת ביכולות אחרות של הסוחר , מה שבטוח שניתוח טכני מהווה חלק קטן מהחומר ממנו עשויים סוחרים מצליחים ,
משה בינדר | 12.02.10
86.
אפשר לעשות כסף טוב בבורסה
השיטה היא לקנות בזול ולמכור ביוקר. זה לא סתם סיסימה אפשר לממשה. כידוע אחרי כל גל ירידות מגיע גל עליות ולהפך. צריך לקנות בירידות, לא בהכרך בשיא הירידות ולמכור בעליות ולא בהכרך בשיא העליות. הכי חשוב סבלנות. לדעת לשבת עם הכסף בחוץ לפעמים שנה או שנתיים ולחכות לירידות שאחריהן יגיעו העליות. שיא הירידות יהיה כאשר התקשורת תאבד עניין בבורסה. לא לנסות למכור בשיא העליות , אלא כאשר האנליסים נותנים המלצות קניה למניות קיקיוניות מהשורה השניה , סימני הנפט מגיעים לבורסה וכל מובטל מספר על הצלחותיו בבורסה. לא מומלץ להמר על ירידות בגלל הסיכון הגדול שבשורט. להזהר ולהתרחק מאופציות זה הימור טהור.
אורי | 10.02.10
85.
אפשר גם אפשר
היחידים שיכולים להכות את המדד הם משקיעי ערך שלא קוראים עיתונים לא צופים בחדשות ובאופן כללי מבינים מה הם קוראים ומנתחים ולא מתרגשים מתנודות. בקיצור לא כאלו שעונים על מה שכתוב בסעיף מספר אחד. לבשל דוחות? אפשר לבשל מה שרוצים כל עוד לא משקרים (וזו כבר עבירה פלילית) יהיה קשה מאוד לבשל - אותי לפחות. אם אני קונה חברה ב10 שח שאני יודע שיש לה 20 שח בחשבון הבנק לאחר תשלום החובות אין כאן ממש מה ל"בשל" או שהם דוברי אמת או שהם משקרים, ושקרנים של ממש אין הרבה. אם אתה מבין שיש לך מצב כזה אין בכלל מה להתרגש מירידת ערך של 50% להפך צריך לקנות עוד. כל שאר השיטות לא הניבו אפילו אדם אחד שמכה את המדד באופן רציף. זה לא רק באפט יש עשרות כמוהו - קצת פחות עשירים אבל לכולם יש הרבה יותר כסף מהפרופסורים\דוקטורים המכובדים שהוזכרו בכתבה. אני ממליץ לכולם לקרוא את הספרים של גרהם (תתחילו מהמשקיע האינטלגנטי) מלפני כמה עשרות שנים ותראו מה שאני הבנתי מזמן.
משקיע ערך | 10.02.10
78.
ל- 48
ראשית כל תודה. דווקא אני מפרסם כל שבוע סקירה חוץ מתקופה שלא יכולתי. חוסר אמונה היא התגובה הישראלית. במקומות אחרים או פורומים אחרים רוצים לשמוע את הסיפור שלי. איך אני עושה את זה. חלק מהאנשים באים ולומדים. אני לא יכול לקחת כסף מהאנשים כל הזמן בבורסה. אז אני מלמד כי אני יכול ואני רוצה וכייף לי. ההצלחה שלי מתורגמת לשחצנות. נכון. כאשר אני מרוויח ביום את מה שאמא שלי מרווחה בחודש עבודה עצוב לי. אני משכנע אותה לעזוב את העבודה והיא לא רוצה. כי הרוב הוא כזה- פחדן! מפחד משינויים, ממה שיכול להיות, מפחד לקחת אחריות על העתיד שלו. הרוב איבד את האמונה שהוא יכול - YES WE CAN צעק אובמה ותראה איפה הוא אם הוא לא היה צועק לא היה נשיא שחור. הרוב רוצה הלרוויח ונופל כל פעם במלכודת. אני יודע שאנשים רוצים להרוויח ורובם לא מצליחים. מהרבה סיבות. אני מציע את הידע שלי למכירה במחירים סבירים ורק לאנשים בודדים. התלמידים שלי מרוויחים ואני מרוויח מזה שהם מרווחים פי 2. אנשים שהיו במצוקה לפני חצי שנה, שנה היום מרוויחים אלפי שקלים בחודש. אני כותב לכם ופוגע לכם בנקודות הכואבות ביותר בשביל שתתעוררו. אני עוזר לכם להתעורר בגלל שאתם שונאים אותי ואת התגובות שלי וזה התפקיד שלי. בהצלחה.
אייל כרמי | 06.02.10
77.
תודה למגיבים על תיקון הטעות בתגובה 45 אבל ...
למה לתקן אם כבר כתבתי בתגובה המקורית דוגמה למקרה שהסכום אינו מתאפס. העקרון שחשוב להבין הוא כי ניתן לחשב בדיוק את סך הרווחים של המשקיעים בשוק עולה. לכן אם בכתבה נטען שרוב המשקיעים מפסידים גם בשוק עולה אז ברור שקיים מיעוט שמרוויח הרבה. די לדקלם מה שלמדתם בקורסים לכלכלה תתפסו את התמונה הכללית. אני לא למדתי כלכלה או את חוקי הבורסה אני בסך הכל מדען טילים.
האזרח קליין | 07.02.10
73.
ל-45, השקעה במניות היא לא משחק סכום אפס
אם למשל החברה מרוויחה מליון דולר ומחלקת אותם כדיבידנד, זה משחק סכום מליון דולר. אם החברה מפסידה מליון זה משחק סכום מינוס מליון. הערה: אם במקום לחלק מליון דולר כדיבידנד החברה משקיעה את הרווחים באופן שיניב רווחים עתידיים של עשרים מליון דולר, אז זה לא משחק סכום אפס אלא משחק סכום מליון דולר. (הערך של החברה מחושב על סמך תזרימי המזומנים העתידיים שלה).
מסכים עם 71 | 06.02.10
71.
45 בורסה היא לא כולה משחק סכום אפס. אופציות נגזרים כן.
כשמדברים כאן על רווח אין הכוונה רווח על הניר לפני המכירה , כי את הנתון הזה אפשר לשנות באופן שרירותי . רווח הוא רווח ממשי אחרי מכירה . כשמדובר במניות יכול להיות משחק סכום אפס בטווח הקצר ולפעמים גם בטווח הבינוני. זה קורה כאשר שערה הריאלי של מניה הוא זהה בשתי נקודות זמן שונות . מי שקנה בתקופה הזאת בשער נמוך יותר "הרוויח" (על הניר) ולהיפך . ואולם בטווח הארוך המשקים צומחים ושערי המניות עולים עקב כך. לכן בממוצע כולם מרויחים בטווח הארוך, והדגש הוא על "בממוצע" , ולכן אין כאן משחק סכום אפס . השקעה של 100 דולר בבורסת ניו יורק לפני 80 שנה הניבה עד עתה סכום עתק... והכסף הזה הגיע מהצמיחה הכלכלית , שהרי מניה, בסופו של דבר, היא בעלות על חברה, שבטווח הארוך , בדרך כלל, מרויחה . משחק סכום אפס יש באופציות נגזרים .
דנה | 06.02.10
69.
באפט לא מכה את הבורסה-אגדה בלבד
האגדה שבאפט מכה את השוק נולדה בשנות התשעים. בחמש השנים האחרונות הביצועים שלו דומים לנאסדאק. תסתכלו בביצועי האטווי ותראו לבד. לשניהם רווח של 10 אחוז בחמש שנים. גם בעשר שנים ביצועים דומים. בן אדם שחי מאגדה של פעם שהלך לו מזל בתחילת דרכו ועכשיו כמו כולם
איתן | 06.02.10
68.
מדהים לראות איך המגיבים המתגוננים שתומכים בניתוח טכני ודומיו, מתבטאים כמו ילדים בכתה ב'.
לעומתם, קל לראות שרמת ההתבטאות גבוהה יותר אצל החבר'ה שאהבו את הכתבה. זה ממש כאילו יש גורם עלום כלשהו שקושר בין כושר התבטאות לבין אמונה או אי אמונה ברוחות רפאים. מעניין אם אינטיליגנציה קשורה איכשהו לעניין הזה...
דוד, סטודנט בטכניון. | 06.02.10
67.
Technical Analysis is not a stand alone "type"of investment
My general view is that the author misunderstands the idea that a trader or an investor's performance does not only relay on a single investment methodology , but on a wide range of methodologies applicable for any given period in the market. Warren Buffet, the greatest "Value" investor of all times, also changes his methods sometimes. It happened last year, in the meats of the crisis, when he bought S&P straddles (puts + calls). This strategy does not involve "value" at all, but rather trying to benefit from the market whether it goes up or down. Nobody really knew where the bottom was back then. Furthermore, methods can be (and should be) combined with others in order enhance traders performance. Technical analysis, for example, is not a stand alone methodology of trading financial securities. It is a tool that should be considered with the fundamental context and the sentiment of the market at the time of entry and exit. Most novice investors (and I must admit that despite my 22 years of trading experience, I am still far from considering my self as being savvy) try to find the golden strategy to make money in the stock market. But the fact is that there is non. It is more about a golden path where investors should allow themselves to come across a variety of strategies and every once in a while to use these strategies to adapt themselves to market conditions. Unfortunately trading in any securities market is not a "rule-based leading to one outcome" type of work. Unlike the working environment of an IT developer or a physician, the market is a place where a wide range of outcomes can result from a wide range of probabilities. What technical analysis does, in this case, is allowing the assessment of these probabilities. This is why it is essential to incorporate technical analysis in any investment decision, whether long , short or time based. Hope that helps
Y.A | 06.02.10
66.
יש הרבה אמת בכתבה.
אבל, בכל זאות היא לא מדוייקת. דבר ראשון קרנות מדדיות לא יכולות להכות את המדד אפילו בתאוריה בגלל הגבלים חמורים - חובה להחזיק חלק מהכסף במזומן ולא להגדיל אחוז של מניה מסויימת בתיק יתר על המידה. לגבי מיקריות: כשהתחלתי לפני חמש שנים לסחור באופציות מעוף (ולא הפסדתי הכול תוך חצי שנה כמו שהובטח בכתבה) באמת כשהסתכלתי על המדד והרגשתי כמו בקזינו. תאמינו לי עד עכשיו הרגשה הזאת חלפה. לאייל כרמי- ברור שבורסה יכולה להמשיך לעלות ובגדול . אבל כרגע אני לא רואה שום סימן להתפתחות כזאות על הגרף. לדעתי, בטחון שלך מזכיר לי "רווחים בטוחים" בקרנות מסויימות.
נתן | 06.02.10
64.
נסים טאלב טועה באומרו שבכל רגע יש סיכוי של 50% שמגמת המניה תתהפך. הנה מדוע :
אם טענתו היתה נכונה , גראף מדד המעוף (ומניות רבות) לא היה נראה כפי שהוא נראה ברוב המקרים , במיוחד אמורים הדברים לגבי הגראף ממרץ האחרון ועד אמצע ינואר שנה זו. וגם לגבי הגראף מספטמבר 2008 עד נובמבר 2008 בהתרסקות . בטווח הארוך המדדים עולים בודאות וכך טוענת גם הכתבה הזאת, וגם העובדה הזאת סותרת לחלוטין וחד משמעית את טענתו הנ"ל של נסים טאלב . לו היתה טענתו נכונה , היינו מקבלים גראף הכלוא בתוך לולאה אופקית באופן תמידי , ותשואת המניות בטווח הארוך היתה אפס . זה ברור הן אינטואיטיבית והן לפי משפטי תורת ההסתברות . וגם לפי סימולציה במחשב . קראתי את ספרו של נסים טאלב "תעתועי האקראיות" , ומצאתי שם שתי דוגמאות שבהן הוא סותר את עצמו באופן ברור . הכתבה הזאת נותנת הרגשה טובה למי שהפסיד בבורסה ולמי שלא הרויח... זאת רואים לפי התפלגות ההמלצות החיוביות והשליליות לתגובות... רבותי, אפשר להרויח בבורסה אם יודעים איך . הרוב מפסידים כי לא יודעים איך . אין להם סבלנות, ידע, ניסיון, שיטת עבודה, משמעת עצמית, קור רוח . קונים יקר ומוכרים בנפילות... המשקיעים החכמים אוספים סחורה בשקט ובזול כשאף אחד לא קונה , וממתינים עם הרבה סבלנות...חודשים ואפילו שנים . ויודעים גם לצאת בזמן בלי עיניים גדולות... מי שעשה כך הרויח תמיד !!! בדוק !!! אני מכיר אשה בת 87 שהחזיקה מניות טבע 12 שנים ומהכסף שהרויחה סדרה דירות לכל הנכדים שלה...
אמיר | 05.02.10
63.
לאייל כרמי מבחן התוצאה אכן קובע
ונדמה לי שאם אתה "מרוויח כל הזמן" ומנגד לא מולטימיליונר ועוסק בעיקר בהרצאות בכל מיני מכללות איזוטריות שמפמפמות סיפורי משכורת שניה ממסחר, כנראה שהשיטה שלך לא שווה יותר מדי. בכלל האמירה "מרוויח כל הזמן" למי שעוסק בקריאה בקפה (ניתוח טכני) היא קצת יומרנית שלא לומר שרלטנית - אין אדם בעולם שבאמת "מרוויח כל הזמן". אני מכיר את כל הפעילים הגדולים בשוק ההון ומעולם לא שמעתי על "קרנות פרטיות" בניהולך. נותר רק לנחש שהתשואות של הקרנות האלה, אם בכלל הן קיימות, כנראה אינן בגדר להיט גדול שכן אחרת היית מגייס בהן כספים רבים וכולנו היינו מכירים אותן. נ.ב. אהבתי את המאמר שכתבת בסוף 2007 שמתחיל ב: "שנת 2008 הולכת להיות שנת החדשות הטובות". אין ספק, פגעת בול.
מוסדי | 06.02.10
60.
ניתוח טכני
הקטע בכתבה על ניתוח טכני הוא שיטחי בצורה מזעזעת. עלה בדעתך שאולי יש אנשים שרואים רווחים נאים בשיטה זו ואינם חייבים לספר לכל אחד?. מי אמר שמי שמצליח חייב לנהל קרן? כותבים פה שב-1994- נעשה מחקר בנושא והוזנו נתונים וניתנו פקודות מכירה בדיעבד, הרי אפשר ע"י פקודות מוטעות להרוס את המחקר. יש דרכים רבות לפרש את הניתוח הטכני ויש צורך בניסיון רב להגיע לתוצאה טובה. זה שאנשי אקדמיה ערכו את המחקר לא עושה עלי כל רושם, הם יכולים לטעות כמו כל אחד. יום טוב
אני הקטן | 06.02.10
57.
ל- 30 האנרגטי
אתה צודק כשמישהו מרוויח מישהו אחר מפסיד - לזה קוראים משחק סכום אפס וככה זה בבורסה. המהות שלי היא לחיות בכיף וכסף הוא אמצעי לכך ולא מטרה. מה אני רוצה לתרום לעולם - צאצאים מאושרים שגם הם יחיו בכיף והאמצעי לזה הוא שלכל אחד מהם תהיה דירה כשיתחתן. חוץ מזה זה לא סותר כל עקרון רוחני או ערכי אחר של להיות בן אדם טוב.
דואג לילדים | 05.02.10
56.
שאלה לאייל כרמי ולאחרים
1. עשיתי חיפוש בגוגל קיבלתי שאייל כרמי מונה למנכ"ל מי עדן. זה הגיוני שמנכ"ל מי עדן יכתוב פה טוקבקים? 2. מה דעתכם על המהפכות החברתיות הבאות: א. ביטול הבורסה. המון אנשים עושים כסף מסחר בכסף. האנושות לא מרוויחה מזה כלום. היום מעבודה כבר אי אפשר לעשות כסף. האנושות אינה יצרנית ולכן היא קורסת. ב. ביטול "חברה בע"מ". שום דבר לא יהיה בערבון מוגבל. אין חסינות. מי שפושט רגל שיפשוט יד, ככל בעל דם אדום אחר. ג. קפיטליזם מוגבל - כל אדם יוכל לצבור רכוש עד גבול מסויים, נניח 50 מיליון דולר. מעבר לזה הכספים עוברים למדינה או נשארים בחברה. מה דעת המומחים? פתרתי את הבעיות של האנושות?
ה_שגריר | 05.02.10
55.
תיכף יטקבקו כאן הטכנאים ויגידו שזה עובד
חבל. הכותרת של הכתבה היתה צריכה להפנות לכשלון הקולוסאלי הידוע והמוכח של הניתוח הטכני. איך יודעים שזו פארסה אחת גדולה? רואים כמה אנשים מתפרנסים ממנה וכמה עשרות אלפים הם כבר תינוקות שנשבו שמשוטטים אצל ספונסר, דיבורסה, טלנירי ודניאל 22 . סטטיסטית- רובם צעירים עד גיל 30 שמחפשים גורואים וריגושים וחסרי כל הבנה באשר להשקעה.רק תנו להם במה מכובדת,רצוי חינמית, והם משוכנעים שיצליחו לשכנע גם הת הנבערים האחרים שהנר היפני,הרצועות של בולינגר , המניפות של פיבונא'צי, האיש התלוי והמגהץ הבלוי הם התגלמות החכמה. ואז תמיד בא השוק ומוציא להן אצבע משולשת. פריצת שווא הם קוראים לאירוע שבו התאוריה שלהם קורסת:) חבורת טמבלים אומללים שבטוחים שיצילחו להוכיח שיש אלוהים. תיכף הם יבואו גם לפה להגן על הפסבדו תיאוריה שלהם.
הזרקור | 05.02.10
54.
אולי פיספסתי אבל הכתבה לא נגעה במשהו חשוב
מה שמתואר פה ומה שקורה במציאות זה למעשה משחק בהימורים לרוב, "לפי ההגיון", "לפי מה שאתה מרגיש", "לפי מה שאומר האנליסט", אך בשום מקום לא מוזכר הרעיון האמיתי שבשבילו נוסדה הבורסה וזה לגייס השקעות וכספים עבור פרוייקטים חברות ומטרות שונות, רצוי שאנשים ישקיעו את הכסף במה שהם מאמינים בו, בדרך שהם רוצים לקדם במטרה,חברה, רעיון או שירות ולא איפה שהם מחפשים רווח מהיר, כך נזכה לכלכלה ולא לקלקלה. לא ראיתי באף אחד מהפורומים של הכלכלה התייחסות לגבי אופי השירותים של החברה, מה היא עושה, האם הדרך שלה טובה ותורמת, אלא ניתוחים "מדעיים" של כל מיני פאקטורים ונסיבות בכדי למצוא את הנקודה הנכונה להרוויח או להפסיד בה כסף בלי שום חזון ובלי שום מצפון או מוסר.
עודד | 06.02.10
50.
ניתוח טכני-מסחר יומי.
השיטה עובדת . אם אתה מגביל את ההפסד(סטופ לוס). 2-אם אתה חזיר קטן ולא גדול ולוקח כסף מהר או מוכר חצי וחצי ממשיך בטופ בשער כניסה. 3-אם אתה משלם עמלה של חצי סנט למנייה(כן כן)ולא10 דולר לעיסקה פיקס. אין שום סיבה שלא תנצח את הבורסה. 4-מכיר הרבה סוחרי יום שמתפרנסים מהבורסה. 5-צריך גם כיס "קצת " עמוק. בהצלחה
as | 06.02.10
48.
לאייל כרמי
השתמשת במושג מבחן התוצאה. אני מסכים איתך במאה אחוז , מבחן התוצאה הוא הקבוע. עכשיו אני קורא ממה שכתבת שהשוק הוא לא יעיל, ושאתה תמיד צודק. שלחת אותנו להקיש את שמך בגוגל ולראות. אז ראיתי. ראיתי בלוגיסט שמנסה לקדם את הקורס שלו ורושם מדי פעם תחזיות. לא ראיתי איזכור שלך בדה מרקר, כלכליסט, גלובס וכו'. לא ראיתי כתבות שמהללות את טכנאי שמכה את השוק. למה אין וורן באפט הטכנאי? פשוט מאוד כי השיטה לא עובדת כנראה. אז כל שנותר הוא לנסות לקדם את הבלוג ולעשות עוד כמה ג'ובות מהקורס לא נורא אתה את הבאאז שלך כבר הצלחת ליצור. אתה יודע מה מייחד אותכם הטכנאי? אתם משתמשים בניתוח גרנדיוזים, מבזבזים עשרות מילים במושגים מאוד בומבסטים, אבל אלו שיודעים לקלף את המילים ולחפש את הגרעין מוצאים משהו בסגנון- אם השוק יירד, אז הוא יירד, ואם הוא יעלה, אז הוא יעלה. אז למה בכל זאת יש טכנאים ולמה בכל זאת מעסיקים אותם בבתי ההשקעות אתם שואלים? פשוט מאוד. טכנאים גורמים לריבוי פעולות מצד המשקיעים וריבוי פעולות מכניס הרבה כסף מעמלות שבת שלום.
דן | 05.02.10
47.
ל40..תשובתך מוטמנת בתגובה 41
הפסד של אחד הוא הרווח האחר, לא בהרכח אם יש צד שלישי והוא המחשב\ או ה ישות שיוצרת את השוק, הוא קונה בזול ומוכר בהרבה, הוא זה שנותן ערך לסחורה בעלת ערך נמוך והוא זה שעובד על הרבה סוחרים. הוא מרוויח מיליונים ויש לו הרבה מניות בארסנל, השווי שלהם הוא בעל ערך בלתי ניתן לתפישה. הוא ישות שלא הרבה סוחרים יודעים מי הוא או מה הוא אבל הוא בעל עוצמה רבה במיוחד. אם אנשים יפסיקו לקרוא כתבות או לשמוע לעצות האחר ויתחילו לחקור בעצמם ולעומק בכל נושא ונושא, העולם יהיה מקום טוב יותר. כי כרגע ההחלטות שלנו מבוססות עצות או ידע שקראנו במקום אחר, ידע או אמת זה דבר שלא לא מבוסס אם לא עשינו את המחקר של עצמנו, בכל תחומי החיים. אנשים נוטים להקשיב לעצות של אחרים ולהסכים איתם כדי להסכים עם הדעה של עצמם, של התת מודע..זה נושא מאוד מעניין בפניי עצמו..
אלברט | 06.02.10
46.
The description you give of Value Investing is wrong
You just are misrepresnting Value Investing in the article. Value Investing does not try to predict future results more than just answer a question will the business be steady or decline what is important for value investing is that you are buying a good business for significantly less than it is worth now! the idea is that if there is some catlist you can identify the price of the share will revert back to the intrinsic value הכתבה פשוט לא מבינה מה זה השקעת ערך לעומת כל שאר שיטות השקעההה המבוצעות ע'י ניתוח נתונים כלכלים או של החברה עצמה במשך שנים קימת אסכולה הטוענת שהכל random walk
Someoneהגםלהםגםל | 05.02.10
45.
כתבה מעניינת אבל לי יש רעיון לכתבה מעניינת עוד יותר
מאחר וגם כאשר המדד עולה הרוב מפסיד או לא מצליח להכות את המדד, עולה שאלה מעניינת - מי הם אלה שמרוויחים ומהן השיטות שבאמת עובדות. קצת הסבר - בורסה היא משחק סכום אפס. למשל אם ערך של מניה חזר לערכו לפני שנה אנו יודעים בוודאות שכמות ההפסדים הייתה שווה לכמות הרווחים על אותה מניה. בממוצע אף אחד לא הפסיד ואף אחד לא הרוויח. יתר על כן אם המניה עלתה, כמות הרווחים גדולה מכמות ההפסדים לפי שעור שווי סך המניות המונפקות עבורה מוכפל בעלית שער המניה. בממוצע כולם הרוויחו! העניין מתמטי ואינו ניתן לסתירה. איני צריך להוכיח ע"י נתונים או סקרים זאת פשוט אמת שלא ניתנת לערעור. ולכן אני יודע שאם מה שנאמר נכון לגבי הרוב אז ברור שהמיעוט שמרוויח עושה הון מטורף.
האזרח קליין | 06.02.10
43.
כתבה מלאה בסתירות ולא מועילה
בסעיף 7 - השקעה לטווח ארוך לא עובדת, בסוף הכתבה - השקיעו במדדים לטווח ארוך. הכתבה שוללת הכל ולא מציעה שום דבר מועיל. אז מה המסקנה - עזבו את הבורסה? אני משקיע לטווח קצר בשיטות ניתוח טכני וזה עובד, אבל זה דורש התמחות, נסיון, הקדשת זמן והרבה עבודה קשה. לרוב האנשים אין את המשאבים האלה.
קובי | 06.02.10
35.
ניתוח טכני- יותר ממה שכתבתם
אני לא משקיעה בניתוח טכני, ולא למדתי את זה. אני עוסקת במתמטיקה ופיזיקה. אני רואה אנשים אחרים מתעסקים בזה. ומה שתארתם למעלה הוא לא נכון, יש מגוון שיטות שונות וחלקן הגדול מבוסס על מתמטיקה ( יותר מכיתה ד'- למגיב מס' 8. ראה ערך תנועה הרמונית, מספרי פיבונצ'י ועוד) וסטטיסטיקה ברמה די גבוה. זה לא תמיד צודק, אבל האחוזים הגדולים טובים מאוד. הי, מי בכלל יכול לחזות את העתיד? אפילו מזג אוויר עוד לא הצלחנו להסביר (ראה ערך שלג בירושלים) למרות שהוא בסביבה שלנו הרבה יותר שנים מהבורסה... בקיצור, יש בסיס לניתוח טכני, זה שווה בדיקה, אבל כמו שלהסתכל לשמיים לא תמיד מספר על הסופה המתקרבת, כך גם הניתוח טכני הוא לא מאה אחוז, וכדי להצליח צריך ללמוד, הרבה מניסיון (כן, מפסידים מספיק, לומדים להרוויח ובגדול) גם של אחרים, ושיטות שונות. צריך למצוא את הדרך שעובדת בשבילך. וכמו שנאמר כבר לפני- הבורסה עובדת שונה מהטבע שלנו, אז צריך גם המון סבלנות וכוח להתמודד עם האינסטינקטים הלא בריאים במיוחד שלנו... בהצלחה לכולם!
 | 05.02.10
33.
לאייל כרמי
אתה פשוט בר מזל - מתוך מיליארד משקיעים (או הטלות קוביה) תמיד יהיה מישהו שירויח בגדול - פעמון גאוס לא משקר - אתה פשוט בר מזל ואשריך. סטטיסיטית חייב להיות מישהו כמוך. גם בוגאס יש אנשים שגם בלונג ראן הרוויחו ובגדול. רק תזכור את חטא היוהרה ושמור על פרופיל נמוך. כתבה מעולה.
inc | 05.02.10
31.
ל- 27
יש קרנות בניהולי והן פרטיות. אני לא מולטי מליונר אבל אני בעשירון הגבוה ביותר חיי מצוין מבלי לעבוד סביב השעון כמו שהרוב חושב שכך צריך ושזאת הדרך היחידה. המבחן הוא מבחן התוצאה ואם תחפש מידע שאני מפרסם באינטרנט בחינם תמצא שהכל ידוע ראש. אנשים מבצעים את אותן הטעויות במשך כל ימיהם ויבצעו אותן שוב בגלגול הבא. זה הטבע האנושי ואם תלמד ניתוח טכני מאנשים שמרווחים מניתוח טכני של השווקים אתה גם תרוויח כי אתה תזהה את אותן הטעויות שוב ושוב. התגובה השלילית לתגובה שפרסמתי, היא התגובה הטבעית של האדם. בהצלחה.
אייל כרמי | 05.02.10
30.
חברים יקרים כנסו והפנימו
כסף זה אנרגיה. סוג האנרגיה נקרא שפע. אנרגיה היא חלק מהיקום. בני האדם הם חלק מהיקום. כולנו אחד. העניין הוא שהאדם קצת התבלבל בגלל הקפיטליזם, רוצה יותר מהשפע הזה למרות שכולנו מתים עם ידיים מופנות למעלה ריקות ולא לוקחים כלום למעלה רק מה שהנשמה שלנו ספגה. אם אני מרוויח מישהו אחר בצד השני מפסיד. אי אפשר להלחם באנרגיות חזקות מאיתנו. העניין בחיים הוא מהות- מה תרמתי לעולם. לא כמה הרווחתי. איזה עשייה יש לי בהימורים בבורסה ולא משנה השיטה או מדוע נגררתי לקבל עליי סיכונים כאלו. פשוט תבקשו מהיקום ומהבריאה בדיוק כמה שאתם צריכים והכסף-שפע יגיע. והכסף שיגיע תהיה בו ברכה.יש אנשים עשירים שאיבדו הכל, יש אנשים עניים ששמחים בחלקם קצת תרבות, מוסר, הגינות, עזרה איש לרעהו, אור ואהבה. יאלא לכו לעבוד!!!!!!!!
המשיח | 05.02.10
27.
שאלה לאייל כרמי (25)
אתה כותב שאתה מרוויח כל הזמן. למה אתה לא מקים קרן נאמנות / גידור "איל כרמי - ניתוח טכני", מכה את השוק ונהיה מולטי-מיליונר ואולי מיליארדר רק מדמי הניהול? תוכל לתרום חלק מהכסף למטרות נעלות! אני יודע מה התשובה - אתה יכול אבל אתה לא רוצה להיות עשיר, אתה צנוע ומעדיף לפרסם עצמך בטוקבקים כי הוראה היא הכיף האמיתי שלך בחיים... נכון? מספיק עם הבלוף - אף אחד לא הצליח להרוויח כסף מניתוח טכני - למעט מדמי הרשמה לקורסים ומספרים בסגנון "הסודות של המשקיעים".
יאיר ח. | 05.02.10
25.
כתבה יפה ולא מדוייקת
האם ניתן להביס את המדדים ? כן האם הניתוח טכני עובד ? כן האם השוק יעיל? לא שוק המניות דיי מטומטם. מי שיועד כיצד השווקים עובדים קונה נמוך ומוכר גובה. הניתוח טכני עובד בכל מסגרת של זמן. השיטות הרווחיות ביותר לא נלמדות, לאקדמיה אין מושג קלוש בהשקעה בבורסה ולהרוויח כסף. הרוב מפסדי למועט שיש לו הרבה כסף. המעט עובד לפי שיטות קטלניות של "התלהבות" ו"פחד" בשביל למכור גבוה ולקנות נמוך. כל הדוגמאות שמפורטות בכתבה נועדו להכשל: בשנות השמונים היה שפל כלכלי בכל העולם - כמעט - אי אפשר היה להרוויח כסף בשוק המניות. בשנת 2001 שוק המניות היה שלילי - מיתון. אפקט ינואר לא נמדד בחודש ינואר אלא בשבוע הראשון של ינואר בלבד כאשר בעשור האחרון רק בשנת 2005 האפקט לא בא לידי ביטוי. אני סוחר, משקיע, מרצה, מאמן סוחרים ומשקיעים לפי שיטות עבודה יחודיות. אי מנהל כספים ומרוויח כל הזמן. הכתבה היא אוסף של אנשים מסכנים שאף פעם לא הרוויחו כסף בבורסה באופן עקבי. אנשים שחיים בחלום שהוא המציאות שלי. לא מאמינים? חפשו בגוגל "אייל כרמי". תמצאו סקירות מפורטות שפוגעות מדיי שבוע בהנהגות שוק המניות כולל זיהוי המיתון בשנת 2008 והעליות בבורסה בשנת 2009. ומי שרוצה תחזית, תחזיקו חזק,העליות רק התחילו ואחרי ירידה של 5% - 10% החודש הבורסה רצה. MR TRADE SAFE
אייל כרמי | 04.02.10
24.
ניתוח טכני עובד הבעיה היא שצריך לדעת איך להשתמש בכלים שלמדתם
לניתוח הטכני יש גירסאות רבות ומשתמשים בו בטווחי זמן שונים. כמו כן קיימים מאות אינדיקטורים שונים וכלים נוספים שמאפשרים לכם להעריך הסתברות של כיוון מגמה. הדגש בניתוח טכני הוא לסחור עם המגמה ולכן חשוב לזהות אותה תחילה ע"י שימוש במספר תרשימים כגון, תרשים קו, מקלות, נרות יפניים, X ועיגול וכו'. הסיבה לכך שניתוח טכני לא עובד בישראל היא עקב העובדה ששוק המניות בארץ לא יעיל. חברה ציבורית שנסחרת בבורסה כאשר 80% ממניותיה מוחזקות ע"י בעל עניין אחד ( בעל השליטה). יש הרצת מניות ומינויים לא הגיוניים של חברי דירקטוריון.( ועוד ועוד).
עקומאי | 04.02.10
14.
חוץ מסעיף 2 הכל נכון
בסעיף 2 הכתב וחבריו טועים טעות מרה. יש אפשרות לבשל נתונים אבל גם המשקיעי הערך יודעים כבר להבדיל בין רע לטפל. אם החברה לא משקרת בגלוי בדוח לדוגמה בסעיף המזומנים או דברים כאלו ניתן גם ניתן להכות את המדד. צריך לקרוא את הספרים שלגרהם ולא את שאר הקישקושים.
משקיע ערך ותיק | 04.02.10
9.
בקיצור- בקאזינו, רק בעל הבית מרוויח באופן עקבי.
כאדם שלא למד כלכלה מימיו, אבל שמע אינסוף סיפורים של "יודעי דבר", אנשים שהאמינו שיוכלו לנצח את השיטה ולעשות כסף קל בלי לעבוד באמצעות הימורים בבורסה, אני משוכנע לחלוטין שזה בלתי אפשרי. היחידים שבאמת מרוויחים כסף בשוק ההימורים הבורסאי הם הספסרים שמפתים את הציבור להמר במיטב כספו- וכמעט תמיד להפסיד, בעוד הם מתעשרים וחיים חיי ראווה מנקרי עיניים [מי לא שמע חדשות השבוע?]. כסף לא נוצר יש- מאין והדרך היחידה לצבור אותו היא לעבוד ולחסוך אותו ביושר.
איתי | 04.02.10
8.
תגובה ל-2: למה ניתוח טכני לא עובד
מעבר למוסבר הכתבה, שים לב שאין שום קרן נאמנות "ניתוח טכני" בישראל. היו פעם שתיים, שניהן עשו פ-ח-ו-ת מהאינדקס שלהן ונסגרו. אדגיש שמנהלי הקרן היו מומחים בניתוח טכני. ברור שאם היה אפשר, לפחות חלק מכוהני הניתוח הטכני היו מקימים קרן נאמנות / גידור וחיים ברווחה רבה מדמי הניהול. מומחי הניתוח הטכני יודעים שעיקר הכסף ניתוח טכני בא מהדרכה של פראיירים תורנים ולא מהשקעות. בגלל זה הם משקיעים את כל מרצם בללמד אחרים. יש משהו פסדו-מדעי בעיסוק במספרים ורבים חושבים שזה רציני כי מתעסקים ב-"מגמות", "איתותים", ו-"גלים", למרות שמדובר בחשבון של כיתה ד'.
יאיר ח. | 04.02.10
7.
הסיבה שאי אפשר להכות את הסטטיסטיקה
נובעת שהכלכלה מונעת מאי ודאות. כאשר יש ודאות אין כלכלה כי כולם יעשו את אותה פעולה. בכדי להרוויח צריך ללכת נגד כוון השוק. כאשר אין אי ודאות אף אחד לא ילך נגד כוון השוק, ולכן אין עסקאות רווחיות. הפלקטואציות בכלכלה זהות לפלקטואציות בפיזיקה ובלתי ניתן להתגבר עליהן.
עודד כפרי | 04.02.10
4.
גדול גדול
כל הכבוד כתבה מאלפת כל מה שידעתי אך היה מבולבל במוחי כמו מאות ספרים על נושאים שונים במחסן בלתי מסודר, ופתאם יום אחד אתה מגיע ופוגש מדפים אסטטיים כל הספרים מסודרים על המדפים לפי נושאים אמנות ההיטק פסיכולוגיה וכו' .....ת ע נ ו ג, עשית לי את ... הבוקר... היום....השבוע ..החודש .........ואפילו את השנה תודה לך
אקידא | 04.02.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת