אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

תקציר מנהלים: ראיון עבודה מהיר עם שר התחבורה ישראל כץ

32 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

32.
צמצום תאונות דרכים
לכבוד שר התחבורה ובטיחות בדרכים מר ישראל כץ שלום רב הנדון : צמצום תאונות דרכים צמצום תאונות דרכים באמצעות מערכת לחינוך והחדרת תרבות נהיגה . המערכת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך" . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה . "אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה. פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים . לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש. כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 . בברכה אלחנן שוחט
אלחנן | 20.08.11
31.
מר כץ, תשובה מספר 5 לא נכונה.
התשובה הנכונה היא - כן יש מקומות בהם רוצים להפחית את מספר המכוניות על הכביש, בעיקר במרכזי ערים גדולות כמו לונדון וטוקיו על ידי אגרות גודש וחנייה. להגיד שזה בכל העולם זה פשוט לא נכון. יש מקומות בהם מנסים להפחית את כמות הפליטות על ידי מתן תמריץ לרכב שפולט פחות דו תחמוצת הפחמן. אבל בשום מקום לא עושים זאת על ידי יצירת מונופול בחסות החוק ותאום מחירים של סוחרי הרכב. עם כל הכבוד לסוחרי הרכב, הם לא יכולים לקבוע מה תהיה כמות כלי הרכב שינועו על כבישי הארץ. בשורה התחתונה הביקוש לכלי רכב הוא די קשיח. מי שיש לו חניה וכסף לדלק ביטוח ותיקונים, עליה או ירידה של 10% במחיר הבסיסי לא תשנה הרבה. יש להודות על האמת שרמת המינוע בארץ נמוכה מאוד יחסית למדינות מפותחות. זה אמנם לא מנחם את מי שעומד בפקקים, אבל יחסית לתל"ג ולרמת החיים בארץ, רמת המינוע עדיין נמוכה.
נביא | 19.02.10
26.
אני קורא ולא מאמין - עצוב ששר התחבורה כזה צר אופקים וקצר ראייה. חזון הפקק לכל פועל.
אנחנו עברנו לפני שנה משתי מכוניות למכונית אחת. אני נוסע לעבודה בשילוב של אופניים מתקפלים ומונית שירות. היה לי ולאנשים רבים אחרים הרבה יותר קל לעשות מהלכים כאלו אם לאנשים שאחראים על מצב התחבורה במדינה היה קצת יותר חזון. החזון של השר כץ הוא שהמוני אנשים יוכלו להיות תקועים ביחד בפקקים במכוניות החדישות שלהם. הרי כולם יודעים שכל פעם שמרימים פרוייקט תשתית ומוסיפים עוד כמה דונמים של אספלט יש הקלה בעומס התנועה לשנה לכל היותר, עד שמספר המכוניות שוב עולה והפקקים חוזרים.
איתן | 19.02.10
23.
קשה להאמין שכץ יעשה משהו למען הציבור. המיסוי והבטוח הם העושק האמיתי, לקרוא
במקום לקדם אופנועים שתופסים הרבה פחות מקום ומזהמים הרבה פחות ממסים אותם עד זוב דם. איך זה שבארה"ב ששם עלויות הבטוח הרפואי עצומות ושכרם של עובדי חברות הבטוח גבוה במכפלות מבארץ הבטוח לאופנוע כבד הוא 20% מהבטוח בארץ?אני משלם על אופנוע כביש שטח, עם מנוע אלף סמ"ק חמישים ושתיים דולר בטוח בחודש כולל הכל. בארץ משלמים יותר מזה על בטוח חובה בלבד על קטנוע חמישים סמ"ק עלוב. לא ברור לאן נעלמים כל הכספים הללו ואיך הממשלה מאשרת את זה. למה המיסוי על רכב הוא כזה גבוה שאפילו שישים אחוז, שזה עושק, נשמע מפתה?. בארה"ב יש רק מס רכישה של 2 עד 10 אחוזים בלבד. גם תחום הסלולר בארץ זה פשוט בושה. בארה"ב בין ארבעים דולר לשבעים דולר אצל המפעיל הכי יקר, אפשר לדבר בלי הגבלה וגם טקסט ללא הגבלה. כלומר שדקת שיחה עולה למשתמש צנוע חמש אגורות, ובארץ פי עשר לפני מע"מ. שיחה לארץ מחו"ל עולה שבע אגורות אבל שיחה מסלולר לסלולר בארץ עולה פי שמונה ויותר. ואל תגידו שבארה"ב יש יותר אנשים כי לכל חברה יש כאן גם הרבה יותר שטח לכסות, ועלויות המערכות עצומות וגם הרבה יותר מתחרים ותקנות ועלויות שכירות של מתקני אנטנות ומגבלות ועלויות משפטיות. ואחרי כל זה בארץ מרוויחים הרבה פחות ומשלמים עוד הרבה הרבה הרבה יותר מיסים.
מעוז | 19.02.10
20.
למה כל דבר שהאיש הזה נוגע בו כל כך, כל כך רע?
לא די לכץ בתאונות הדרכים שהורגות פה אלפי אנשים, בזיהום האוויר המחריד, בפקקים האיומים ובשאר התוצרים של צפיפות הרכבים הבלתי נסבלת על הכבישים, והוא רוצה עוד *עשרות אחוזים* של רכבים על הכבישים! איך הבנאדם מסתכל בראי, באמת לא ברור לי. ומה הנימוקים? שלבעלי החברות יש רכבים! איזה נימוק זה? איך זה עונה על משהו?! מעשה חסר בושה של פופוליזם טהור שיגרום רק נזק. בכיה לדורות. רוצה לקצץ ברווחי בעלי החברות האלה? הטל עליהם מס! קח להם שלושת רבעי הרווח שלהם, או כמה שצריך! להגדיל את מספר הרכבים על כבישי ישראל, זה הפיתרון שלך?!
יותר מכוניות.. אלוהים אדירים | 19.02.10
17.
להלן מה שבאמת יקרה
כל המחירים יתואמו וישארו זהים, אולי ירדו באחוז או שתיים בשביל לעבוד על ציבור הלקוחות. גם לאחר ירידת המיסים ל60%, היבואנים (מקבילים או לא) ישאירו את המחיר זהה, ימציאו שקר כלשהו למדוע הוא לא ירד ויגדילו את נתח הרוויחים שלהם. זה קורה בשוק התקשורת, זה קורה כבר עכשיו בשוק המכוניות, זה קורה בשוק המזון וזה יקרה בכל דבר. אנחנו חיים במדינה שאין בה תחרות, רק תיאום מחירים. ככה זה כשכולם מכירים את כולם, הלקוח הוא זה שנדפק.
דרור | 19.02.10
11.
לפתוח לתחרות, לא לפוצץ את הכבישים
תמיד נחמד לדפוק בעלי הון שעושים רווח עתק על חשבונו של הציבור הדפוק. זה פופוליסטי אבל גם צודק. זה גם נכון שרוב האנשים רוצים רכב זול, אבל האם השר שאל מי מהם רוצה סרטן ריאות? מי רוצה מחלות נשימה? מי רוצה להמשיך לנשום את הזיהום הנורא של מרכז הארץ, שרק ילך ויתגבר? ומי רוצה להתקע בפקק של שעה וחצי בדרך לעבודה? ומי ירצה להישאר במדינה המכוערת שתשאר כאן אחרי ששאריות הירוק האחרונות במרכז הארץ יהפכו לאספלט של כבישי אורך ורוחב? התשובה המוחצת של השר היא שגם לנשים של ראשי הארגונים הירוקים יש רכב. איזה טיעון מחץ. לוגיקה צרופה, ארגומנטציה מזהרת. ממש גאון הבנאדם.
חולים עליך, כץ | 19.02.10
7.
שטויות - 60% מהמחיר זה מס
הרבה רוח וצילצולים, ובעיקר יחסי ציבור. למרות שסה"כ יוזמה ברוכה, אבל שלא נשכח שכ- 60% ממחירו של רכב חדש זה מס (מס קניה, מע"מ, מכס על יבוא מהמזרח ואגרות), ככה שה"משחק" במחיר הוא על ה- 40% הנותרים. במילים פשוטות, כל הנחה של 10% במחיר, תתבטא ב- 3-4% במחיר לצרכן. כלומר, רכב כמו מזדה 3 או רכב דומה, שעלותו 140 אלף ש"ח יוזל באלפי שקלים בודדים, כי מתוך המחיר כ- 80 אלף ש"ח זה מיסים, והשינויי יהיה רק ב- 60 אלף שזה עלותו האמיתית של הרכב.
ראובן | 19.02.10
6.
אופניים ממונעים
היבטחת אופניים ממונעים, מה קורה? למנ המכס קבע 79% מס, למה אף אחד לא חתם על צו יבוא חופשי? למה מכון התקנים עדיין לא קיבל את התקינה ומשום כך הם לא בודקים את האופניים, ומכולות מלאות אופניים חשמליים עדיין תקועות בנמל, והיבואנים נדרשים לשלם דמי אחסנה מטורפים
זאב | 19.02.10
5.
אני קוראת ולא מאמינה - צריך עוד מכוניות? רק כי המשטר יקבל עוד כספי מסים?
חוצפה שלא כדוגמתה!!! חשיבה קפיטליסטית אידיוטית וקצרת מועד. אמנם תמיד עדיף תחרות, הורדת מחירים ורכבים בטוחים יותר ומזהמים פחות... אבל דחיל ראבק, כבר עכשיו הארץ סתומה ממכוניות, אז להוסיף עוד.... זה רק מראה כמה פוליטיקאי גרוע הכצלה הזה.... באיזה אור זה מעמיד את התוכנית הגרנדיוזית של התחבורה הציבורית....? את הכוונה האמיתית מאחורי זה? הממשלה הזאת רוצה רק להעשיר עשירים ולא רק על חשבון העניים, אלא על חשבון כדור-הארץ.... למה לא מסלקים את הקפיטליסטים חסרי המעוף האלו מהשלטון? אה כן - לאף קבוצה אחרת אין כסף להגיע לשלטון... וואלה נדפקנו....
הצופה | 19.02.10
2.
עצוב ששר תחבורה מצדד ב"עשרות אחוזים" יותר מכוניות על הכביש
פופוליסט! במקום לדאוג לתחבורה ציבורית ראויה, הוא מנסה להוריד את מחירי המכוניות כדי לזכות בכמה קולות, למרות שהוא יודע שזה לא ממש לטובת הציבור. יותר מכוניות => יותר עומסים, יותר זיהום אוויר, יותר מחלות, יותר בזבוז אנרגיה. כל ההפסדים הללו יעלו לנו הרבה יותר כסף מירידה של כמה שקלים במחירי המכוניות !
אלון | 19.02.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת