אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט" - תעש: תוכנית החירום נחשפת

31 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

31.
ויתור על שכר
כל הכבוד לי"ור שויתר על המשכורת ,כמובן שיוותר עשה מספיק כסף עד עכשיו כל הכבוד לו עוד מעט יודיע שהוא לא נוסע בכביש 6 בכדי לחסוך זה לא ויתורים ,ויתורים זה לתת הוראה להתפטר מיוצים שמרווחים 300 שח לשעה ויתורים זה לא להגדיל את מצבת כ"א משנת 2005 שהיינו 2900 עובדים והיום אנו 3400 למה הבאתם עוד 500 איש כנראה שרובם מקורבים
אלי | 20.02.10
30.
תגובה ל - 2 וגם ל - 25
למגיב מס' - 2 אין לך מושג אפילו כמה אתה טועה כי תעש הוקמה למען בטחון המדינה כך שאתה שומע על טילי חץ ,פגזים חכמים,רקטות חכמות,תחמושת קלה וכבדה בקטרים שונים,טילים שונים ולווינים שבחלל שעוזרים רבות לבטחון המדינה . בכל הנושאים יש לתעש חלק חשוב ביותר כך שאי אפשר לקמט כל דבר בכסף. למגיב מס' - 25 לידיעתך רפאל לא הופרטה אלה עברה מיחידת סמך של משרד הבטחון לחברה ממשלתית . השינוי הנ"ל עלה למדינה 7.5 מיליארד שקלים כי היה להם שכל יותר מעובדי תעש וכל הגמלאים על חשבון המדינה ולא כמו במקרה של תעש ששילמה עד היום 880 מיליון שקלים . בכירי האוצר עשו ועושים הכל להכשיל את תעש בכדי לתת בגרושים לבעלי ההון כמו שהיה עם מפעל התעופה ומפעל הנשק הקל שנמכרו בעשירית מהמחיר האמיתי. תעש זה לא בנק אלה בטחון למדינת ישראל !!!
עובד תעש מרמ"ש | 18.02.10
29.
תעש = בטחון למדינת ישראל
איך תעש יכולה להרוויח כשהיא שילמה עד היום 880 מיליון שקלים עבור הפנסיונרים, מחזיקה קווים אסטרטגיים למדינת ישראל שעולים לתעש כל שנה כ - 50 מיליון שקלים,מדינת ישראל אמורה לרכוש כל שנה מוצרים ב - 700 מיליון שקלים על פי הסכם משנת - 2000 אך בפועל הרכישות הם בגובה של כ - 450 מיליון שקלים. אך אחרי כל זה תעש יכולה להרוויח ואולי שנזכור שתעש הוקמה למען בטחון המדינה ולא לרווחים כי הרווח הכי חשוב שחיילי צה"ל רבים נצלו בזכות מוצרים של תעש!!! לגבי תשלום 60 מיליון שקלים יש לזכור שהוא כולל גם את תשלומי פנסיה . תעש = בטחון למדינת ישראל בדיוק כמו השב"כ וגם המוסד כי אי אפשר לקמט בכסף את התרומה של עובדי תעש.
עובד תעש מרמה"ש | 18.02.10
28.
איו מחיר לביטחון
תזכורת " מלחמת יום ביפור" . במחסנים אזלה התחמושת .ראמ"ש גולדה התחננה לאמרקאים שישלחו תחמושת. אך כול עוד צה"ל היה במגננה לא אפשרו אספקת כי הם לא רצו ליהות בצד המפסדים. לביטחון אין מחיר . ולאף ראש ממשלה אין ביצים לסגור מפעלים כה חשובים .נכון צריך לעשות שם סדר ומהר.אך גם זה היה תהליך יקר.
פיליפ | 18.02.10
27.
תע"ש
משנת 2000 מדברים על תהליך הפרטה והתייעלות. 10 שנים עברו מאז ושום דבר לא נעשה ההיפך הוא הנכון לפני כ- 4 שנים היתה קליטה מאסיבית של עובדים בתנאים מעולים, אז למה אתך מחכים. היגע הזמן לעשות סדר בבלגן, הכל רובץ על משלמי המיסים בעוד יש כאלה שאינם עובדים. קיימת אבטלה סמוה. הפתרון הוא להעסיק ללא קביעות כמו עובדי ההיטק ולא להיות נטל על המדינה. מי שטוב אין לו מה לפחד, להפסיק לתת גיבוי לאנשים שלא עובדים וחיים על חשבון המדינה.
 | 18.02.10
24.
לא ברור באמת למה ההפרטה נכשלה
כנראה שבאמת ההתחייבויות הפנסיוניות מרחיקות משקיעים מלהתקרב לשם... צריך לקחת כדוגמה את רפא"ל שלפני כעשור הופרטה גם היא ורק טוב יצא לה ולמדינה מזה. זה לא סתם ששלושת החברות שמתעניינות ברכישה הן תעשיה אוירית, אלביט ורפא"ל. לכל אחת מהן יש מאפיינים שדי דומים לתע"ש רק בתוספת תכונה אחת משמעותית שמביאה לכךשהן רווחיות כל כך - חדשנות ! החברות האלה מתכננות ומייצרות "מוצרים" שדואגים לבטחון המדינה אך במקביל גם לרוווחיות החברה (כלומר, מכירה של ה"מוצרים" שלהן גם בחו"ל לרוכשים זרים). מאז המרכבה סימן 4 שכבר לא ממש נחשב המצאה חדשנית (כמה שנים כבר עברו מסיום הפיתוח שלו ?!) לא נראה לי שתע"ש התפתחה בשום כיוון שגם יתרום במשהו למצבה הכלכלי. בכל מקרה, זו לא איזו מתפרה בקיבוץ שאפשר פשוט לסגור יום אחד ולשלוח את כולם הביתה, צריך למצוא פיתרון ומהר.
אביעד | 18.02.10
23.
אבנר רז יישר כוח תעשה סדר בתע"ש(זו דוגמא:האיש מוותר על שכר של 63.000 ש"ח)(תגובה22 תקרא)
בהקשר לבורים שאתה מייחס למגיבים כאן נכון אתה צודק יש המון פועלים שמרוויחים 22 ו 23 ש"ח שכר שעתי אבל גם יש המון עובדים בעלי שכר גבוהה ואפילו גבוהה מאד ולא הוספתי את התנאים הרכב הצמוד וכל מה שמסביב בכל אופן אל תשתלח בדעות אחרות אגב לדוגמא :פנסיונרים של אוסם מי משלם את הפנסיה שלהם? הממשלה??????? לא החברה שבה עבדו דואגת לתשלומי הפנסיה כמו כל חברה אזרחית אחרת אז אל תיתמם לי כאן ותאמר מי כאן בור כי לפי התגובות של מי שמכיר את המקום לא כולם שם צדיקים ! המבין יבין יפה לפעמים השתיקה בהצלחה לאבנר רז ולבכירי האוצר
מכיר את אבנר רז  | 18.02.10
22.
ארץ המפוטרים
אחרי שהשלימה את התנערותה מאזרחיה בתחומי הבריאות, החינוך והרווחה, משלימה עתה ממשלת ישראל בראשותו של בנימין נתניהו את התנתקותה מרוב הציבור במדינה ומתנערת גם ממחוייבותה לספק לו תשתית לתעסוקה ופרנסה. בתוך זמן לא רב תהפוך ישראל למדינת מובטלים ותשלם בשל כך מחיר כלכלי וחברתי כבד מנשוא ומכאן למחיר הביטחוני הכבד הדרך קצרה, קצרה מדי. הממשלה עושה כל שלאל ידיה להגשמת נבואת החורבן.
אבריאל אלדד | 18.02.10
21.
חבורה של מגיבים בורים
עובדה א: משכורת של פועל פשוט בתע"ש (ואני אומר זאת מתוך ידיעה) היא בין 22 ל23 שקלים לשעה. עובדה ב: הסיבה שתע"ש נמצאת בהפסדים היא עלות השכר של העובדים שפרשו לפנסיה מוקדמת בשנות ה90, כשתע"ש הפכה מיחידת סמך, לחברה ממשלתית ונסגרו מפעלים רבים פוטרו אלפי עובדים ועלות הפנסיה שלהם הוטלה על התע"ש, כאילו יש לחברה קטנה לממן פנסיה של יותר עובדים שפרשו מאשר עובדים שבפועל עובדים. כמו שמישהו כתב כאן: קודם פוגעים בחברות הממשלתיות בכוונה ואחר כך מפריטים כי החברה לא עובדת טוב.
עומר  | 18.02.10
20.
אתם מבינים יש בתע"ש המון אנשי צבא שקיבלו את המצנח הזהב מקורבים ו120 בכירים!!!
כמה כסף למשכורות ? שהמדינה הזאת אוכלת את יושביה מחירי הדלק בשמיים המיסים גבוהים אבטלה לא חסרה מהצפון ועד הדרום מחירי דירות לזוגות צעירים שלא נדבר ומשרד האוצר מתעסק בתע"ש עוד חברה כושלת (ממשלתית) שיש בה מקורבים חברים ועוד כל מיני אנשי צבא לשעבר שמקרסמים בקופת המדינה ממש רפובליקת בננות
אזרח מודאג | 18.02.10
13.
120 בכיריםעל 3200 עובדים?? מקורבים של מי הם?? תפטר 70% מהם ואז לא יהיהו גרעונות
לכל המלעיזים, יש כמה בודדים - עיינו ערך היו"ר שמרויחים משכורות עתק ובמשך כל הזמן ממשיכם לקבל הטבות קידומים ועוד ויש את כל שאר עובדי החברה שעובדים קשה כל יום ומספקים סחורה לביטחון המדינה. חוץ מזה החשבון שמישהו עשה פה של 18000 ש"ח לעובד זה עלות מעסיק, אם תחשב כמה משכורת ברוטו בממוצע זה 12,600 תוריד מזה מס הכנסה, ביטוח לאומי, ותקבל משכורת לא כ"כ גבוהה, במיוחד שרוב העובדים שם זה מהנדסים ומעלה, אז די לשינאה הזאת.
נתנאל | 18.02.10
12.
תגובה 9 - כל מילה נכונה
אמא שלי עובדת שם 30 שנה ולא נעים לי אפילו לכתוב כמה שכר הברוטו שלה! לעומת זאת כל מיני אלופי משנה שפרשו עם פנביה שמנה צריכים להמשיך לחמוס את המערכת. האמת אם הם רוצים לתרום אז לדעתי רק עבור כיסוי הוצאות ותו לו. מגיעה הזדמנות גם לעוד אנשים במדינה
אופיר | 18.02.10
11.
הנדל"ן של תעש בכייה לדורות. הקרקע מורעלת כמו בצ'רנוביל. בנוף ים יש רק בעלי חיים
את תע"ש חייבים להשאיר, אוי לנו אם הסינים ייצרו לנו נשק ותחמושת. להתייעל - חובה לפטר עובדים - רק אם ממש אין בהם צורך השורה התחתונה - אם המדינה היא הצרכן העיקרי, מעלים מחירים ופותרים את הבעיה
נדלניסט | 18.02.10
9.
מי שדרדר את החברה הם הפולטקאים שבמשך שנים הכניסו אנשי שלומם למערכת בשכר גבוהה
במשך שנים תע"ש ועוד חברות ממשלתיות היו בית חרושת להטבות למקורבים אולם עם השנים גמרה השמנת והמקורבים עזבו עם מצנחי זהב כיום נותרו רק העובדים האמיתיים אילו שבמפעלים שעבדו בלבנון השניה משמרות כפולות לספק סחורה !!!! לכן לא נכון להגיד שבתע"ש לא עובדים יותר נכון לשנו את התפיסה כי הפנסיה מהעבר תצא מתקציב תע"ש .(כמו בצה"ל )
מכיר את תע"ש מקרוב  | 18.02.10
8.
למה לא דואגים למפעלי הצפון שקורסים בזה אחר זה ומשקעים אנרגיות במפעל עם הנהלה כושלת!!!
ראשית היו לי מספר לקוחות שעבדו מול תע"ש ושתע"ש חייבת להם כספים רבים אז לפי הסיפורים שלהם הבלאגן שיש שם חייב להיפסק לא יודעים שם להתנהל יש עודף כוח אדם המקום לא מפוקח (אין פיקוח חיצוני תמידי של רשות החברות) בקיצור הבלאגן חוגג שם לפי הכתבה יש 120 בכירים בתע"ש ויועצים למינהם !!! מה זה יש לנו במדינה עוד כנסת ישראל ? רק תנסה להבין מה קורה שם !!!!!! לפי מה שרשום בכתבה יו"ר החברה אבנר רז עושה צעד קטן אבל משמעותי בהקשר לפיטורים ויתור השכר מצידו (63.000 ש"ח) בכל אופן אין לגעת בנכסי הנדל"ן של תע"ש \המדינה יש להבריא את החברה גם אם זה לא נראה לכמה אנשים שמאד נוח להם בתע"ש !!! התנאים המשכורת הרכב והשקט !!!!!! שלנו בעלי העסקים העצמאים לא תמיד יש !!! בקיצור תתחילו להתפכח
יועץ כלכלי | 18.02.10
5.
אתה מדבר אל מי ? הם רגילים למשכורות ענקיות ובאמת חושבים
ובאמת חושבים שאין להם תחליף. לצערנו, מדיניות ההפרטה הפוגעת בכל חלקה טובה בארץ, הצליחה להיכנס גם לראשי האנשים שהתחילו להאמין שיש להם עם מי לדבר , כאשר בפועל מדובר - ואני מתכוון לא לתע"ש בפרט אלא למדיניות ההפרטה בכלל - באנשים שמקבלים פקודות מקרן המטבע הבינלאומי ומהבנק העולמי והעובדים השונים המופרטים (קרי הזרוקים לכלבים) חשובים בעיניהם כקליפות שום, במקרה הטוב. השיטה מאוד פשוטה : לוקחים עסק מצליח, אפילו שהוא ציבורי, דופקים אותו כך שיגיע למצב של כמעט חוסר תפקוד ואז ... באים ומציגים את "תרופת" הפלא ... הפרטה ... וזה קורה גם בעסקים יצרנים וגם במוסדות ציבוריים... אותה שיטה, ואותן תוצאות הרות אסון שהילדים והנכדים שלכם יצטרכו לשאת...
למגיב מס' 2 | 18.02.10
2.
למספר אחד
אתה מציע למכור נכסים מליארדים. כאשר נותנים לעסק שמפסיד מאות מליונים בשנה כסף, הוא ממשיך להפסיד, אתה רק דוחה את הקץ. תעש היא חברה, העובדים שלה עבדו וקבלו משכורות גבוהות במשך שנים (לא תרמו, קיבלו משכורת!). שוב, במשך שנים קיבלו משכורות גבוהות. לא מגיע להם פיצוי על זה שבמשך שנים הם קיבלו משכורות ענק שדרדרו את מצב החברה. לעובדי טקסטיל שקיבלו משכורות נמוכות במשך שנים אולי מגיע פיצוי, לאנשים האלו לא.
כלכלן | 18.02.10
1.
נכסי הנדל"ן של תע"ש מספיקים להבראה ולשגשוג אבל הגנבים לא מסכימים
לתע"ש נכסי נדל"ן עצומים, היכולים לכסות על כל הגרעונות, ההבראות, והשגשוג הנחוצים לחברה. זאת, אם היא תנוהל בידי נקיי כפים. למרבה הצער, הגנבים הפועלים מאחורי הקלעים מעדיפים לרסק את תע"ש - שאת זכויותיה בהקמת המדינה לא ניתן למנות - ולחמוס את רווחי הנדל"ן לעצמם. הפיתרון: העברת תע"ש לנגב ולגליל, אולי גם לגבול יהודה ושומרון, ושחרור נכסי הנדל"ן במרכז הארץ (גדרה-חדרה) לבניה, ולריאות ירוקות במקומות המתאימים. כולנו נרוויח, רק הגנבים יפסידו. ותיקי תעש - במקום לפטרם - יהיו עמוד השידרה של תע"ש החדשה שתפריח את הפריפריה. מה לא ברור כאן ?
XX | 18.02.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת