אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יעקב פרי: "רוצים אנשים מוצלחים? צריך לתגמל אותם"

104 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

103.
מר פרי מאחל לך את כל הרע בעולם
כי לי גם רע עם שכר של 6000 נטו לחודש, כן אני עובדת חברת כח אדם באחת מהסניפים והנני בוגרת כבר תואר שני הכישורים שלך פרי הינם פחותים מבוגר תואר שני בכלכלה, אין היגיון כלכלי למיליון ש"ח בחודש שאתה מקבל מכספי עושק של אזרחים שמשלמים על המינוס 14% לשנה ועמלות מוגזמות
גלית (בדוי) מהבנק שלך | 27.03.10
100.
לולא פולסון שר האוצר האמריקאי, רוב הבנקים והמוסדות הפיננסים(=כולל בארץ), היו קורסים
...אבל "הפלא ופלא", הם קמו לתחיה, ופתאום יש רווחים(=ומייד בונוסים שלא בהתאם). ואיך באו הרווחים?....העלו את "דמי שמירת ניירות ערך" ו"קניה ומכירה"(=למי שלא יודע לשאול), והחזירו התחושה שאפשר להרוויח בשוק ההון, מעבר לריבית הפק"ם. כמובן שעל הכסף ב"עובר ושב", לא משלמים מיסים. ומתברר גם, ששליש מכספי המשקיעים בקופות הגמל, עובר לידי "המומחים הפיננסים"....שיודעים רק למכור מוצרים פיננסים, שלא יודעים בדיוק הכיצד הפ עובדים (=כמו האג"ח מגובה המשכנתאות ושאר "מוצרים מתוחכמים" שליהמן ברדר'ס והאחרים מכרו לכל העולם). אז עכשיו יש לח'ברה חליפה ועניבה חדשה,אוטו חדש, שעון מפונפן,תיק מנהלים מכובד....וכולם יודעים שהוא "המצליחן".....למרות שבעצם לא המציא כלום,ולא חידש...
סיפורי יעקב לעשיו | 27.03.10
95.
הכסף הפך לעגל הזהב של המאיון העליו -תקראו ומצאו את ההקבלה
א וירא העם, כי-בשש משה לרדת מן-ההר; ויקהל העם על-אהרן, ויאמרו אליו קום עשה-לנו אלהים אשר ילכו לפנינו--כי-זה משה האיש אשר העלנו מארץ מצרים, לא ידענו מה-היה לו. ב ויאמר אלהם, אהרן, פרקו נזמי הזהב, אשר באזני נשיכם בניכם ובנתיכם; והביאו, אלי. ג ויתפרקו, כל-העם, את-נזמי הזהב, אשר באזניהם; ויביאו, אל-אהרן. ד ויקח מידם, ויצר אתו בחרט, ויעשהו, עגל מסכה; ויאמרו--אלה אלהיך ישראל, אשר העלוך מארץ מצרים. ה וירא אהרן, ויבן מזבח לפניו; ויקרא אהרן ויאמר, חג ליהוה מחר. ו וישכימו, ממחרת, ויעלו עלת, ויגשו שלמים; וישב העם לאכל ושתו, ויקמו לצחק. {פ} ז וידבר יהוה, אל-משה: לך-רד--כי שחת עמך, אשר העלית מארץ מצרים. ח סרו מהר, מן-הדרך אשר צויתם--עשו להם, עגל מסכה; וישתחוו-לו, ויזבחו-לו, ויאמרו, אלה אלהיך ישראל אשר העלוך מארץ מצרים. ט ויאמר יהוה, אל-משה: ראיתי את-העם הזה, והנה עם-קשה-ערף הוא. י ועתה הניחה לי, ויחר-אפי בהם ואכלם; ואעשה אותך, לגוי גדול. יא ויחל משה, את-פני יהוה אלהיו; ויאמר, למה יהוה יחרה אפך בעמך, אשר הוצאת מארץ מצרים, בכח גדול וביד חזקה. יב למה יאמרו מצרים לאמר, ברעה הוציאם להרג אתם בהרים, ולכלתם, מעל פני האדמה; שוב מחרון אפך, והנחם על-הרעה לעמך. יג זכר לאברהם ליצחק ולישראל עבדיך, אשר נשבעת להם בך, ותדבר אלהם, ארבה את-זרעכם ככוכבי השמים; וכל-הארץ הזאת אשר אמרתי, אתן לזרעכם, ונחלו, לעלם. יד וינחם, יהוה, על-הרעה, אשר דבר לעשות לעמו. {פ}
 | 27.03.10
94.
חומר למחשבה
הרי כל השיטה מבוססת על יעילות לצורך הצגת רווחיים שבעקבותיהם יגזרו החזירים את משכורתם. ככל שהוצאות העובדים יהיו נמוכות יותר , רווח החברה יהיה גבוה יותר וכך גם הבונוס האישי של המנכ"ל וחבורת עגל הזהב. השיטה נכשלה מר פרי. ההמון מתחיל לזעום . אין בעיה להראות רווחים רק שאלו לא יחולקו רק למאיון העליון בחלוקת הדיבידנדים ולמנכל"ים החזיריים. ראשית יש לחלק את הרווחים לעובדים כי הם אלו שבזכותם הראתה החברה את הרווח. אני קורא להחרים את החברות המחלקות שכר זה למנכליהם ושנית להתחיל להתאסף בכיכר העיר(רבין) מדי מוצ"ש ולהפגין שבוע טוב
אליהו הנביא | 27.03.10
93.
אדון פרי - אין לי בעיה עם שכר גבוה אם הוא מוצדק אבל...
כאשר רופא מנתח מציל חיים, ורק הוא או אחדים מהאנשים יכול לעשות זאת - אין בעיה שיהיה שכר גבוה. כאשר אומן מופיע בפני קהל, מצליח למלא את קיסריה או את פארק הירקון בכוחות עצמו - אין בעיה שהוא יתוגמל בהתאם. הבעיה היא, מר פרי, היא שמר יונס ואתה לא עובדים לבד. אתם עובדים עם עוד הרבה אנשים, שבגללם הבנק מגיע לרווחי עתק. אתם גם לא בניתם במו ידיכם את הבנק. אם ניקח את תרומתו האישית של מר יונס לבנק, נגלה שהוא לא בדיוק שווה מיליון וחצי שקל לחודש, ואם היית שם מישהו אחר (נגיד אותי) בשכר "עלוב" של 50K לחודש, הייתי מגיע כנראה לאותם תוצאות (בעצם יותר טובות...חסכון של 18 מיליון שקל בהוצאות). אגב, גם אותך הייתי מחליף וחוסך לבנק עוד יותר. מר פרי, בתור אחד שמרוויח הרבה (ועל כן אתה חושב שאתה בן אדם מוצלח), היית צריך להבין את זה, ובטח לא לצאת לכלכליסט ולהגיד את דברי ההבל האלה מול העם, שביננו, משלם לך את המשכורת.
עידן | 27.03.10
92.
לכל אדם יש מחליף, גם לפרי כאשר ילך לעולמו ,תראו!
מה רק ויורשיו יהנו בכללי......, תנו לכל בוגר כלכלה לנהל, יעשה זאת טוב יותר בעשירית המחיר שכר מוגזם ופער כזה ברמת החיים יביא להפיכה אזרחית האם אתם חושבים שעובד ייצור בכ5000 ש"ח, ירוץ למילואים בעת צרה כדי לשמור על אותם מושחתים שהכסף אינו שלהם, השכר המוגזם הינו עושק כספים שלנו שבאו מעמלות וריביות לא הגיוניות אני החלטתי, מתחמק ממילואים, לא מוכן לשרת ארץ מושחתת, מצידי שהכל יהרס ויבנה מחדש ונראה מי יאלץ אותי
חיים | 27.03.10
91.
פרי - ככל שהמשכורת חזירית ההתנשאות והמחשבות בהתאם - שתיסע לדנמרק ותרצה להם על "סוציאליזם ישן"
אני קוראת את התגובות ומסכימה עם מרביתן - ומבקשת להוסיף : - לכל מנכלי ויו"ר הבנקים - אלה שחומדים ומשריינים לעצמם את המשכורות האגדיות האלה אין להם מדרגות או מעליות לטלרים/ עובדי הבנק הזוטרים/ מאבטחים ולקוחות הבנק הקטנים -הם לא רואים אותם/אותנן!!! - הגיע הזמן שבנק ישראל (שגם שם לצערי המשכורות "נמוכות" יחסית למנכלי הבנקים בנוסף לתנאים של פתיחת בנק - עליו לקבוע את תנאי למוסר והגינות של מנכל בנק ויור בעניין המשכורות גם על זה צריך פיקוח. - אני בנק מיזרחי עוזבת , לצערי הרבה אפשרויות אין לי ( כי כל הבנקים אותו דבר) נראה שבחו"ל ניתו למצוא בנק עם מנכלים עם משכורות שפויות. בדנמרק למשל מנכלים של חברות לא מקבלים כאלה סכומים - 4000 המנהלים הבכירים במגזר העיסקי מרוויחים פי 5 משכר המינימום!!! הייתי מציעה שתיסע לדנמרק ותרצה להם על "סוציאליזם ישן"
עא  | 27.03.10
89.
אם זה מה שפרי אמר - אז הוא ממש אבל ממש לא מתאים לתפקיד
האיש כנראה פוליטיקאי לא רע, אבל בוודאי לא מנהל מוכשר אחרת היה חוסך לבנק כמה מליונים. אלי יונס היה מסכים לעבוד גם עבור חצי מליון שקל לחודש, מוכשרים ממנו אפילו בפחות - אבל אתה פרייר ולא יודע לעשות עסקים לכן שילמת לו הרבה מעבר למה שצריך. גם דמי שכירות היית מאשר בפי שלוש ממה שאפשר לשלם בשוק? אתה מוכן לקנות רכב שעולה חצי מליון במליון וחצי? לדעתי פרי עושה נזקים לבנק אבל הוא פוליטיקאי טוב שמשום מה למרות שאין לו מושג איך באמת מתנהלים בעסקים, מצליח להתברג לעמדות בכירות.
 | 27.03.10
85.
קפיטליזם חזירי מול "סוציאליזם מיושן"
"אם שכר המנהלים הבכירים יצומצם זה לא ישפר את מצבם של העשירונים התחתונים בחברה". הטיעון המטופש הזה, מפיו של המטאור החדש, האדון פרי. מוכיח, דווקא את התזה, שלא כל מי, שמתוגמל בשכר של מיליון ש"ח בחודש, הוא ראוי, מוצלח, או חכם גדול. האיש הזה, וכל החבורה, רודפת הבצע המדושנת, שמקיפה אותו. לא מבינים שמשכורות עתק שכאלה. זו לא בעייה מתמטית, זו בעייה פילוסופית חברתית. מסתבר, שהאדון פרי, וכל אלה שהוא מייצג, (שלא המציאו את הפנצילין, ולא מייצרים שום דבר בעל ערך מוסף), לא מוכנים לקום בבוקר ולצאת לעבודה, תמורת שכר זעום של חצי מיליון ש"ח. ולכן, שלא יופתעו, אם יום אחד, העשירונים התחתונים יעלו עם הקילשונים על הבסטילייה,
דני | 26.03.10
83.
יש אנשים ששוים משכורת כזאת
ואלה אנשים שמשקיעים שנים בצניעות ומחוץ לתשומת הלב הציבורית במחקר מדעי או יישום טכנולוגי של תוצאות המחקר הזה, אלא אנשים באמת כשרוניים שהזהב שיש להם במח מחזיק את האנושות הזאת על הרגליים ויביא אותה יום אחד לכוכבים הכי רחוקים ואולי אפילו לחיים מאושרים ובריאים, אבל האנשים האלה מקבלים פרוטות יחסית לשכבה הצרה של אנשים שהכשרון היחיד שלהם זה לעשות עיניים אחד לשני(זו גם הסיבה שמבחינה יצירתית הם אפסים גמורים), למזלנו כסף קצת פחות מעניין אנשים עם כשרון אמיתי אבל עדיין לטובת הציבור והחברה כוטלה עדיף להזרים משאבים למי שבאמת תורם לרווחתה ולא למי שמתעלקים עליה.
מוקי | 27.03.10
73.
זבל מהשב"כ "ויפתח אלוהים את פי האתון"
יותר טובים ממנו ובעשירית השכר סטודנטים לכלכה ובוגרים יעשו את אותה העבודה ואפילו טוב מאות שחצן בשם פרי, בוגר שב"כ, בהגיע למה שהגיע בעקבות קשרים. מדינה שמתגמלת כפופים לאותו טיפוס עם מיליון בחודש, בשכר עבדות, ללא תנאים ובטחון בעבודה בשכר של כ4000 נטו, לא ראויים אותם אחרונים להיות באותה מדינה מושחתת שפער השכר הינו מהגרועים כבמדינות עולם שלישי, לא לשרת אפילו בצבא ובטח לא במילואים בקרוב שכירי חרב יעשו זאת אולי מסין. אני גמרתי עם אותה מדינה מושחתת, מסרב לשרתה במילואים תמצאו אותי בעוד כמה חודשים בקנדה, שם רצו אותי ואת תוארי, כאן בארץ המושחתת, כבר אי אפשר להשיג עבודה ופרנסה אם אינך מקורב שלום לך ארץ זבל, בעוד שבועיים היא לא ארצי יותר, עה"ח, מ חייל קרבי במילואים
מ, בוגר כלכלה | 26.03.10
69.
הוא שוכח לאמר שמנהלים מתוגמלים במיליונים מתרבות שמור לי ושמור לך
ואז עושים התייעלות וחוסכים בשכר מזכירות מצמצים משרות ומעמיסים על הנשארים משרה וחצי שוחקים אותם עד עפר הם לא רואים את המשפחה כדי שלא יפטרו אותם ולבסוף מקבלים כמה עצמות אם בכלל כתקבול בתרבות של שיגידו תודה שיש להם עבודה- מחר אני מחליף ומקבל אלפי קורות חיים אני אני ורק אני אקח 2 מיליון שקל כשהחברה מפסידה 6 מיליון- אמר דן חלוץ חברו של פרי
דן | 26.03.10
65.
מר פרי - בא לי להקיא ממך.
מה תעשה כשתפסידו? תחזיר את הכסף או שתאיים על הממשלה בפיטורים המוניים אם לא נושיט לך עזרה? תראה עד כמה אתה חזיר. בנאדם, בשר ודם כמוך, אבא למשפחה שעובד כל החודש, 9 שעות מדי יום ביומו ומרוויח 3000 ש"ח בחודש צריך לעבוד מעל ל 30 שנים כדי להגיע למשכורת החודשית שלך? (וזה עוד בלי הבונוסים, ההטבות מסביב וכל הפוילישטיק). אתה מדהים אותה. כמה בנאדם יכול להיות טיפש כשהשתן עולה לו לראש? צר לי עליך. סופו של אדם החוטא בחטא הגאווה ידוע מראש. זה רק עניין של זמן עד שנראה את ההתרסקות שלך.
אבי | 26.03.10
60.
אתה לא איש טוב וגם החברים שלך לא , אתם פשוט גנבים!!!!!!!!!!!!
מר פרי היקר "תרתי משמע , אני מבין שאת הערכים שלך קיבלת כשהיית בכוחות הביטחון כלומר תאוות בצע ללא גבולות. לשיטתך אלוף בצה"ל שמרויח בחודש מה שאתה מרויח בחצי ביום או אולי בפחות מזה הוא פחות טוב ממך,נהנתן שכמותך!!!!!!!!!! אם זה המצב אוי לו ואוי לנו. אתה כמו כול המדינה הזו מזמן איבדת את הערכים ומה שמעניין אותך כעת זה "אנ ואפסי עוד". בסך הכול אני שמרויח אולי שני אחוז ממה שאתה מרויח מרחם עליך, שלח לי את חשבון הבנק שלך ושל חבריך הנהנתנים ואתרום לכם עוד! לפחות לי יש ! ואז אולי תגנוב פחות מאנשים קשיי יום, ושיהיה לך חג שמח.
פוגל | 26.03.10
57.
יש לי הצעה לפיתרון שתואמת את דבריו
לדעתי בכלכלה מודרנית ומתקדמת טכנולוגית יש מקום לשפר את שיטת ניהול הבנק וייצוג בעלי המניות בדירקטוריון. אני מציע שכל בעלי המניות יצטרכו לאשר את שכר המנכ"ל של הבנק באמצעות הצבעה באינטרנט. וכשאני אומר "כל" בעלי המניות אני מתכוון לכולם. גם למי שיש לו קרן פנסיה שמשקיעה רבע אחוז בבנק הזה - גם לו מגיעה זכות הצבעה. כלומר כמעט כל הציבור הוא בעל מניות בבנק, ולכן כמעט כולם יכולים להשפיע על שכר המנכ"ל. אני בטוח שבהצבעה כזאת השכר שיאושר יהיה הרבה יותר נמוך, מה שמעיד על כך שקיים כשל שוק, והדירקטוריון לא מייצג באמת את בעלי המניות.
אלון | 26.03.10
54.
אנחנו לא כלכלה מודרנית - אנחנו מדינה קטנה ללא תחרות בין הבנקים
אין שום תחרות בין הבנקים כמו שאין תחרות בין חברות הסלולר. אז מה הבעיה ליהיות מנהל בנק או חברת סלולר בישראל? העמלות גבוהות ומובטחות, וההכנסות בטוחות. אלו לא מנהלים שיכולים לנהל בשוק חופשי בתנאי תחרות.
אלי ברמן | 26.03.10
50.
מיליון שקל בחודש זו רעוותנות שאין לה תועלת אישית אך יש בה נזק חברתי עצום
אנחנו נצליח לעצור את השחצנות שלהם. אין ולא יהיה מנכ"ל ששוה כ"כ הרבה. אם הוא כ"כ מוצלח שיקים עסק מאפס ויתן לעצמו את השר בלי טובת הציבור. מיליון שקל בחודש זו רעוותנות שאין לה תועלת אישית אך יש בה נזק חברתי עצום. חייבים שהגופים המוסדיים שמחזיקים בכסף שלנו ייצגו אותנו בדירקטוריונים ויצרו את השחיתות הזו
אורי | 26.03.10
48.
יגיע יום ותהיה מהפכה עולמית נגד אותם חזירים קפיטלסטים כמו בימי הבסטיליה והגליוטינה..
ראיתי אותו לאחרונה השמין עם בטן מנופחת ופנים אדומות עם בת זוגתו הצעירה..שהיא לא משהו.. מעניין אם היה עובד בחברת כ"א בשכר מינימום אם היתה שמה לכוון.... יגיע יום ותהיה מהפכה עולמית נגד החזירות החולנית של משכורות כאלו והם ישלמו את המחיר הם ובני משפחתם.
ציוני | 26.03.10
46.
חלוקה נכונה
שאלת מפתח בכל מבוא ללימודי פילוסופיה היא -"מה זה מספיק"האם מליון ,או עשרה מליון ,או חמישים מיליארד(ביל ג'יטס כדוגמא).אין ספק שמנהל מוכשר צריך לקבל שכר הולם,אך חברה מתוקנת לא רק נמדדת בגובה שכר מנהליה,אלא במצבם של האנשים אותם הם משרתים(להלן הלקוחות),אם בנק טפחות ובכלל הבנקים,היו מורידים את גובה עמלות בחשבונות הבנק ,ובמשכנתאות ,מצבם של האוכלוסיות החלשות היה משתפר במקצת,ולא היה פוגע בצורה משמעותית במצב הבנקים.חברה בעלת פערים כלכלים קטנים יותר חשובה יותר מאוד מליון או שנים למנהלים.חברה שבה הצלחה כלכלית היא חזות הכל,סופה להתדרדר,ולא חסרות דוגמאות בהיסטוריה
מיכאל | 26.03.10
43.
מערכת נבחנת לפי החוליה החלשה שבה
אז אפשר לומר בוודאות שאנחנו לא כלכלה מצליחה. אתם חבורה של מאות אנשים נהנים באופן בלעדי מכלכלה חולה ומושחתת המבוססת על ריכוז הון אצל מספר מצומצם של אנשים. צא לרחוב, מר פרי, כמה רחובות הצידה מהשיגרה, והתבונן בקלקלה המצליחה הזאת.
אורי | 26.03.10
38.
ההצעה של יחמוביץ' גאונית
יש משו בלתי הגיוני בשכר שיונס לוקח על עצמו. אם החברה שלו כל כך משגשגת איך זה שעובדי הניקיון אצלו לא יכולים לגמור את החודש. אין שום הגיון שכל ההון ילך לאדם אחד. עדיף שהוא יתחלק בין כלל העובדים שמייצרים את ההכנסה, או שלציבור יחולקו דיבנדים נדיבים יותר. וגם לא יהיה רע אם העמלות ירדו קצת...
א.ק | 26.03.10
35.
ככה מדבר אדם שגרם לסלקום ל"גנוב "מליונים מכסנו
ככה מדבר אדם שלא באמת עושה משהו . הוא פשוט ממשיך בחייב ומקבל מליונים ושוב מכיסנו אנחנו הפסדנו מליארדים מכספי החסכונות וגמולי ההשתלמות /קרנות השתלמות. ואתה מה ? המשכת לעשות מליונים. אתה אחד החזירים הגדולים במדינה . עשית קריירה בתחום הביטחון-זה לא נותן לך זכות לגנוב אותנו עכשיו. לצערי אני כותב את הדברים ודבר לא ישתנה. כל עוד שקרניהו ושטנכלום ממשיכים למכור את נשמתנו וכמובן ללא ועדי עובדים חזקים
אבי | 26.03.10
31.
מנהל מוצלח = עובדים נאמנים
אדון פרי היקר. אתה ועמיתך בחוות החיות אינכם מבינים שכדי שמנהל יהא מוצלח, חייבים הכפיפים לו ללכת זקופים עם שכר ראוי הביתה. זה שהמנכ"ל מרוויח סכומי עתק והעובדים הנאמנים מרווחים נזיד עדנים זו חזירות לשמה. מנכ"ל , מוצלח ככל שיהא, לא יכול להיות כזה ללא צוות עובדים נאמן ומסור. אך בישראל, אם אתה דורש העלאת שכר, או אם גילך מעל 35 אתה מתחיל להיות משוייך לקבוצת המוקצים. אתם כולכם גילדה אחת גדולה. ובקיצור .... נמאסתם!! המשכורות שלכם מש ולמות ממה שאתם כמנהלים גוזלים מאיתנו העובדים , לנו אתם לא מעלים שכר במשך שנים , בטענות שונות ומשנות על מצב החברה, אך ברגע שהחברה מתחילה להרוויח אתם מדשנים ומרפדים את כיסכם, אך העובד הזוטר, זה שעושה את העבודה ה"שחורה " בבסיס הפירמידה, ואף באמצע , זה אינו מתוגמל. אתם חיים במגדל שן, יבוא יום , והעששת (אנחנו ) נפרק את מגדלי השן שלכם.
מיקי  | 26.03.10
29.
מר פרי היקר.
אתה פיאודל מהרמה הנמוכה ביותר. הרצון שלך להמשיך ולחזק את האוליגרכיה המתפתחת בארצנו רק מראה שאנשים שכמותך אינם באמת מוליכי כלכלה חזקה ומאוזנת אלא טפילים שחיים בסימביוזה עם בעלי הכוח והשררה על חשבונם של הפרולטריון. אישית אני מאמין שקפיטליזם באופן כזה או אחר אומנם אינו כזה צודק אך הוא הכרח, אבל אתה מדבר על שלטון מעמדות שבו מי שלמעלה נשאר למעלה ללא קשר ליכולותיו. מארי אנטואנט פעם אמרה אחרי שדווח לה שהעם הצרפתי גווע ברעב "שיאכלו עוגות". אתה יודע מה קרה לה נכון? היו שלום ותודה על הדגים.
א.ב. | 26.03.10
28.
ניהול בנק--האמת
אין אדם ששווה שכר של מליון ומעלה בחודש, אין מישרה כזאת אם כבר ,שיתנו לראש הממשלה סכום של חצי מליון לחודש הוא עובד יותר קשה ממנהל בנק ואחריותו היא לאין ערוך יותר. פרי ,הרי אנחנו מכירים אותך, כל תפקידיך הן בגין קירבתך וקשריך. לוביסט. אז תפסיק, הרי אתה יודע, שגם יונס אינו שווה מליון וחצי בחודש. כמה שהחזירות עלתה על גדותיה. מנהל בנק תלוי בריבית של בנק ישראל, והכל אוטומטי. ההשקעות בחו"ל הוא המבחן, ושם רק כישלונות. מנהל בנק בארץ הוא מנהל כח אדם בכיר לא יותר. כאמור, הריבית נגזרת והעמלות הן לא גאונות. הכל הגה אוטומי, להקים סטארט אפ יותר מסובך.
אחד מקורב לנושא | 26.03.10
27.
סוציאליזם מיושן מול פיאודליזם מודרני
אם הגבלת שכר הבכירים הוא "סוציאליזם מיושן" אז המצב הקיים הוא פיאודליזם מודרני. עם כל הכבוד למנכ"לים לבורדים ולחברי ההנהלה היקרים, את העבודה האמיתית עושה ההנהלה הזוטרה וכמובן כמובן העובדים "הקטנים" שלא נוטים לראות או לשמוע עליהם בעיתונות. החלטות המנכ"ל הן חסרות כל תוכן ללא דרג מבצע, וההיתי מצפה מאדם עם עבר כשל יעקוב פרי להבין את משמעות כל הדרגים הארגון וחשיבותם. אולי קצת מוגזם לדרוש מחברה ציבורית להגביל את שכר בכיריה ל-1:50 משכר המינימום במשק. אבל לדעתי לגמרי לא מוגזם לדרוש לשים מגבלה על שכר הבכירים ביחס לעובדים שלהם. לקחו בונוס? גם העובדים יקבלו. קיבלו אופציות? גם העובדים יקבלו. מגבלה מסוג זה תגרום להנהלה להתנהג ביתר אחריות עם קופת המזומנים של החברה ותמנע את הקניבליזם והשוד של הקופה הציבורית של החברה על חשבון אי תגמול העובדים והמשקיעים בחברה (לדוגמא מקרה קומברס, אורנג' ואחרות). לדעתי, הפיאודליזם המודרני הזה, הוא זה שגורם האמיתי להרס חברות מצליחות. בסופו של דבר המנכ"ל פורש עשיר, החברה מתפרקת והעובדים והמשקיעים (בבורסה) מאבדים את מקור הכנסתם וכספם.
סוציאליסט מיושן | 26.03.10
26.
כל הכבוד למגיבים כאן. צודקים ב-100%. הרשו לי להוסיף שעל ההפסדים בקופות הגמל
על ירידה של 25%? זה עלה חזרה אח"כ אבל על קרן קטנה יותר. מה אתם חושבים שאנחנו טפשים? לא רוצה ומעולם לא רציתי לתת לכם את כספי הפנסיה שלי. והמדינה הקפיטליסטית הזאת מכריחה אותי. חוצפה
שלנו לאף אחד מהמנהלים לא קיצצו | 26.03.10
23.
סכומי כסף אדירים למעטים מיושן ורע יותר מהסוציאליסם שפרי מציג
התוצאות לפער בין העשירים העניים התבטא המהפיכות ומלחמות פנימיות . את הדברים האלו יכלו להרשות לעצמן מדינות כמו צרפת ורוסיה שלא היו להם אוייבים בטווח יריקה . בישראל דהיום המדינה תיפול כפרי בשל לידי אוייביה הקרובים כשפרי וחבריו ה'טובים' יסתכלו על האסון מהמטוס הפרטי שיבריח אותם ומשפחתם הרחק מכאן - ומהר .
דוד | 26.03.10
22.
ולחשוב שאיש כזה היה אחראי על השב"כ...
מענין שהוא לא דורש ל"תגמל" את סוכני השב"כ בסכומי עתק. כנראה שאז הוא היה "סוציאליסט".... רק ששכח לציין שפעולה אחת טובה של סוכן שווה למדינה מאות מליוני שקלים. אז למה לא לתגמל את הסוכנים? האיש שטוף בריצה אחר מעמד וכבוד! נקודת המבט שלו והיקפה צרים ביותר . לחשוב שאדם כזה היה אחראי על השב"כ ועל חלק מהותי בבטחון המדינה ,נותן לי הרגשה מאד לא נוחה...
מאיר לוין | 26.03.10
21.
חבר'ה זה לא יעבוד עד שהציבור לא יתארגן
האמינו לי ניתן בקלות לשנות את הרעות החולות בכלכלה הישראלית , הריכוזיות, פערי השכר המבהילים ושאר הרעות החולות. מספיק ש-100,000 איש יתארגנו ויחוללו הפגנה ויודיעו שאם המצב לא ישתנה בפעם הבאה נעלה על הבנקים ,בתי ההשקעות והכנסת. בפעם הראונה זה לא יעבוד, אך כשיתחילו לנפץ זגוגיות של בנקים ולשרוף סניפים המסר יחלחל. זה מאוד פשוט, זה תלוי בנו האזרחים.
interloper | 26.03.10
17.
הנהנתן יעקב פרי מנותק
בערש הקפיטליזם החזירי, ארה"ב, קיבל אובמה החלטה להגביל שכר במקומות הנתמכים בכסף ציבורי. יצויין גם כי פערי השכר המטורפים הקיימים בישראל, אינם קיימים בארה"ב. אני כמי ששימש מנכ"ל בחברות מסחריות, אינני מצדיק, שכר העולה על 100 150 אלף ש"ח מעבר לכך זו סתם חזירות, ומלבד שחיתות אין אדם מלבד ביל ג'יטס, סטף וורטהימר ודומיהם שבנו את הונם בעצמם ששווים סכומים מטורפים אלה בעוד בחברתם ממש מועסקים עובדי חברת כ"א בתנאי עבדות, כיום 35% מהעובדים בישראל נחתו אל מתחת לשכר המינימום והחזירות אינה נפסקת, לא ירחק היום בו השכירים יעלו על בתי 18 האוליגרכים החזריים במשק בסגנון יום הבסטיליה. מי אתה יעקב פרי שתחשוב כאשר השתן עולה לראש, כי אתה שווה יותר מאחרים בעוד שמשך כל חייך נסמכת על הקופה הציבורית, ומעולם בחייך לא יצרת מוצרים שווי כסף, כמו סטף וורטהימר, ביל גיטס, אלי הורוביץ ודומיהם, מי המושחת שמאפשר לך לחגוג על הקופה הציבורית, אני קורא לזה שוד הקופה הציבורית, גם אם דירקטוריון מוטה, מאשר לך שכר מטורף כזה.
לוי יוסף | 26.03.10
15.
העסקונה דואגת אחד לשני...למה לא?
תגמול מוכשרים? בטח! והיטב! שוד לאור היום? חזירות מתנשאת? מקורבים ומקושרים בסביאה/זלילת ממון בהמית? לא ולא! אלה כבר אינם משכורות...אלא קופה פרוצה לכל מקורב ורע! אין,פשוט א י ן מנהל בעולם השווה מיליון וחצי בח ו ד ש! לכולנו מגיע חלקיק מטוב הארץ הנשדד על ידכם בחוצפה! די לשקר ולטייח! אכן כנראה שקרב היום שהחומות של מגדלי היוקרה יפרצו ע"י המוני מתוסכלים...עד אז תחגגו לכם!אח"כ תנוסו לנתב"ג...להון ולנכסים שהברחתם לשם. פוי!
מכיר...מכיר | 26.03.10
13.
אדון פרי אינו מהמוצלחים . תלוי איך מודדים זאת . בתור שכזה הנ"ל גורם נזק לאומי .
אדון פרי המאוד נכבד אם היה באמת ראוי , היה צריך לראות נושא הנדון כאן בצורה רחבה יותר ועם קצת חזון כפי שהיה ראוי מאדם כמוהו . אדון פרי מסתכל על ביצועיו האישיים ועל ביצועי הארגון בו הוא עובד בלבד . בכל אופן , ראיתו צרה ואינה כפי שהיה מצופה מאדם ברמה אותה פרי אמור לייצג , וכוונתי לראיה לאומית .. אם גישתו מביאה להרס אושיות המדינה , לצימצום אמצעי הקיום של העם , לפגיעה במוראל העם , לפגיעה באחדות העם , לפגיעה ברצון העם לעמוד בקשיים הצפויים אני כעזרח לא צריך אותו עם כל " המוצלחות " שלו ושילך לנגן בחצוצרה באיזה בר .
מיכאל ק. | 26.03.10
11.
פרי ידידי, זה לא מראה על אינטלגנציה גבוהה
אני מסכים שצריך לתגמל עובדים מוצלחים בין זה לבין החוזים המנופחים של בכירי המשק, אין כלום. אילו היית שם שימפנזה, בתפקידו של יונס, הרווחים לא היו קטנים בהרבה. אתה רוצה להביא רווחים? חלק כסף למי שבאמת עובד ככל שתהיה הזדהות גבוהה יותר של העובדים בדרגים הנמוכים, ככה יש סיכוי רב יותר לרווחים גבוהים. כמובן שבתנאי שהמנהלים לא יהיו חסרי כל יכולת (מה שלצערנו די נפוץ)
ארי | 26.03.10
8.
החזירים הקפיטליסטים המקסימים שלנו....
נראה לי כאילו אם 90% מהאוכלוסין היינו גרים במחילות תת קרקעיות וברפש , הם היו מאפשרים לנו לעלות מידי פעם מעל לפני השטח רק כדי לקרצף להם את הארמונות והבריכות והמרצדסים ולעמלן את צווארוני הורסאצ'ה. ישראל 2010 , הניכור טוטאלי :-( "סוציאליזם מיושן", אה? לאן הגענו ?!
פתחייה עשוקי | 26.03.10
7.
אין לו נגיעה למשכורות עובדי ציבור, אבל מה עם מאות עובדיו הזוטרים??
מעניין כמה מאות טלרים/מאבטחים/מנקים שעובדים אצלו בקושי מצליחים לסגור את החודש. אם הבנק מרוויח כל כך הרבה כסף, למה העובדים הזוטרים שלו מקבלים שכר רעב?? אם הוא היה רוצה, הוא היה יכול להיטיב עם מצבם של כל העובדים המסכנים ששייכים לעשירונים הנמוכים יותר.
לקוח בנק | 26.03.10
6.
כלכלה מודרנית ומצליחה ?
מה שיש בישראל זה כלכלה נגועה בריכוזיות , מונופולים וקרטלים שבה רווחי החברות נובעים מ"חליבת" הצרכנים ולא מביצועים מבריקים של המנהלים . אין שוק חופשי ואין תחרות ולכן גם אין הצדקה לתגמול לפי ביצועים . בשורה התחתונה כולנו ראינו מה קרה ( ויקרה ) לטייקונים ולמנהלים המהוללים כשיצאו לחו"ל ( כי ישראל קטנה עליהם ) . הם ספגו הפסדי עתק וחזרו עם הזנב בין הרגליים להמשיך לסחוט את הציבור הישראלי שמכסה להם את ההפסדים . ... אגב תמוה שמי שניהל חברת סלולר גדולה מעיז לטעון שיש שוק חופשי כאשר החברה שאותה ניהל העלתה ומעלה את מחירי הסלולר ( יחד עם המתחרים ) בעוד שבשוק חופשי המחירים יורדים עקב התיעלות ותחרותיות .
אני רק שאלה | 26.03.10
5.
אם אין לחם איכלו עוגות.
בנק טפחות ייתן לכם הלוואות לצורך כך בריבית נמוכה ועמלות גבוהות. וכשיבדקו ממה נובעים עיקר רווחיו של בנק טפחות יסתבר שלא בנקאות מקצוענית היא המתכון לרווח, אלא עמלות שמשלמים עבדי הבנק לבעליו כדי לשלם שכר שמן למנהליו. ו......אל תאמינו לדביר הוא מוליך אתכם שולל.
אורן -סטודנט לסטטיסטיקה | 26.03.10
3.
איש מנוסה וחכם, אבל
בכל זאת, בועות נוצרות ומתפוצצות כל הזמן, בין אם זה חברת הסחר של מזרח הודו לפני 300 שנה, או המשבר של 1929, או בועת הדוט קום או המשבר הגדול של 2008. מסתבר שמי שמנווט את הספינה לא עושה את עבודתו על הצד הטוב ביותר למרות משכורות עתק. לצערי, המשוואה שמר פרי מציב בפנינו לא מתאזנת.
דן | 25.03.10
2.
מה הקשר מושחתים? זה מקובל בכל העולם, ובכל מקום!
מה אתם עוסקים כ"כ ביונס? זה מקובל ואף קיים בכל הבנקים, ובכל החברות הגדולות- הפרטיות ואפילו הממשלתיות. כן כן. לי אישית לא מפריע הדבר הזה שקורה במגזר הפרטי- כי הדבר נפוץ. אולם, כשהדבר נעשה במגזר הציבור---נו טוב זה כבר דבר אחר ועל כך אכן צריך הציבור להתרעם!
איילון | 25.03.10
1.
מושחתים - נמאסתם
מר פרי, השכר שאתם לוקחים לא צמח על עצים ביער. הוא נלקח מהציבור הרחב שקורע תחת נטל התשלומים. בבנקים אלו עמלות וריביות שונות ומשונות שאפילו הנגיד מתקשה להסביר. יצרתם מצב של מקורבים לצלחת שעושים כרצונם ולציבור מצוי בדרך ללא מוצא. מספיק עם הצביעות, גלגול עיניים וצדקנות - אתם גוזלים לחם מפשוטי העם ובשל כך האופק שלהם הוא מאד מוגבל. בעוד שאתם לוקחים שכר ראוותני וגדול בהרבה מהצרכים האמיתיים (הרי אינכם אוכלים שתי ארוחות בוקר\צהרים וערב בייום) יש ציבור שאינו יכול לשאת בנטל התשלומים וצריך להחליט בין מזון לתרופות... אם לא תבינו זאת (והאמת שאיני מצפה זאת מכם) המצב במדינה יגיע למקומות רעים מאד. אתם תגורו בטירות מבודדות עם חומות וכו'. ואילו הציבור הרעב יסתובב מחוץ לחומות ממורמר עד שיתפרץ.
אזרח | 25.03.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת