אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אוי, חבל שקניתם

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
מתנה - היא חוב
קיבלתה מתנה - אתה חייב להחזיר לפחות אותו דבר = חוב. אנשים מקבלים הזמנה לחתונה/בר מצווה/ ברית וקואים לזה דו"ח קנס. ובצדק - כי יוצא עם אשתו באופן נורמאלי לארוחת ערב בעלות של 700-1000 ש"ח, סתם עושקים את הציבור. לדוגמא אם פעם לפני שנים רבות המנה היתה עולה 20 דולר אנשים יכלו לבוא לאירועים גם עם הילדים - והקשרים המשפחתיים היו מתחזקים. היום כדי לכסות עלויות משפחה עם 3 ילדים זה 500$ כפול 3 אירועים בחודש = פשיטת רגל לרוב הציבור.
לוג | 26.03.10
5.
אין פה שום חידוש. מילטון פרידמן אמר את זה כבר מזמן בצורה יותר כללית
הוא אמר שיש 4 דרכים להוציא כסף: 1. להוציא כסף שלך על עצמך 2. להוציא כסף שלך על מישהו אחר 3. להוציא כסף של מישהו אחר על עצמך 4. להוציא כסף של מישהו אחר על מישהו אחר הדרכים מסודרות לפי רמות היעילות שלהם והנה קישור עם הפירוט. http://www.youtube.com/watch?v=-MQp-5lZToE&feature=related
דוד | 25.03.10
4.
מתנה צריכה להיות בהזדמנות ולא על פי לו"ז
מושג המתנה מזמן איבד את הפרופורציה שלו. אנחנו קונים מתנות ממש יקרות - סתם (ואז צריך גם לבזבז זמן בלבחור את המתנה, וגם לבזבז זמן ועוד קצת כסף כדי להחליף את המתנה),מצד שני ויש המון מתנות זולות (במיוחד לילדים) שמתפרקות ברגע שנוגעים בהן, והן מיותרות (כל ההפתעות יום הולדת האלה). צריך לקנות מתנות בהזדמנות, ולא על פי לוח זמנים.. מתנה באה מאהבה, ואהבה לא עובדת על פי לוח זמנים. אני הגעתי עם חמותי וגיסותי ל"הסכם שביתת מתנות". לא קונים מתנות כשצריך (למשל בחגים), אבל קונים מדי פעם משהו שנתקלים בו במקרה, ויודעים ש"זה זה". ככה זה גם מפתיע, גם לא מחייב,גם לא מבזבז זמן (לא צריך ללכת לחפש) וגם בד"כ קולע. דווקא כאשר אני צריכה לקנות מתנה, אין לי רעיון, וכשיש לי רעיון - אני קונה, ונותנת, ולא מחכה להזדמנות "הראויה".
חגית | 25.03.10
3.
יש שיטה בשיגעון
בכתבה לא מוסברת הסיבה האמיתית לקניית מתנות: שטיפת המוח שהקמעונים שוטפים את הציבור. נכון שהצרכנים משמידים ערך אך בו בזמן בעלי החנויות מרויחים. מי יקנה את כל השטויות ללא הצורך לתת לדודה רחוקה מתנה. מתנות חג המולד בארה"ב הן טירוף מוחלט. חייבים לקנות לכל מי שעובד איתך וכל מי שאתה מכיר. כיון שאין כסף לקנות כל כך הרבה מתנות יקרות, קונים שטויות, כל שטות במעט כסף, אבל יחד זה מצטבר להון. אנשים חוסכים שנה שלמה כדי לתת מתנות בחג המולד. לצערי, מנהג נפסד זה חדר לארץ, בעידוד הקמעונים והפרסומות.
דן חסכן | 25.03.10
1.
עוד כלכלן טמבל שרואה את כל העולם דרך החור במטבע
לאנשים שמכורים למקצועם יש נטיה לראות את כל העולם במושגים ובצבעים חד גוניים. מזמן לא שמעתי חארטה כזו גדולה - אם כבר כל מערכת הפרסומות היא מערכת לאובדן ערך , מאחר ואנשים אינם מונעים רק משיקולים רציונאלים ( או מוטב לאמר , בעיקר מכאלה שהם לא ) - פרסומת ל"מותג" המשדר יוקרה או השד יודע מה גורם לי לקנות דווקא אותו , כאשר מוצר אחר עשוי להיות טוב ממנו והרבה פחות יקר. בקיצור...לכלכלנים יש גבב תיאוריות עם קשר רופף מאוד למציאות ( וזה מילא ) אבל עם מעט מאוד יכולת חיזוי או שימושיות כלשהיא. ועוד משהו שחסר להם זו נשמה...למושג מתנה (המקורי , לפני שקפיטליסטים חזיריים נטפלו אליו ומנסים להפוך אותו לתעשיה , שזה מה שאולי מפריע לו ) יש מה לעשות ... השלכות חברתיות ובין אישיות רבות מאוד שהופכות את חיינו לטובים יותר , והחזיר יאמר שהן המעלות את ערכו של הנותן במגוון אספקטים המשפרים את מעמדו ותפקודו ( ואת יכולתו להרוויח מהקשר ).
בוני | 25.03.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת