אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מה ה־WiFi עושה להשכלה?

38 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

37.
נק' למחשבה
חשבתם שאולי אם השיעור יועבר בצורה מעניינת (ולא אני לא מתכוון לגימיקים אלא פשוטלמרצה שאשכרה יודע ללמד לשם שינוי) אז הסטודנטים לא יגלשו באינטרנט , הרי זו הסיבה שהם שם. פעם היינו מקשקשים במחברות ומעבירים פתקים בינינו כשהשיעור היה משעמם, זה לא שונה מלגלוש באינטרנט זה פשוט הורג יותר עצים:) הנקודה האמיתיתת היאאיך מרצה בוחן את עצמו ולא מאשים כלי חיצוני, הרי הסטודנט בחר את נכלי למרות שהיו לו שתי אופציות, מסקנה-> תגרום לאלטרנטיבה להיות מושכת יות. מעצם האמירה של פרופ' רפאלי : "הכיתה שבה מרצה אחד מדבר ועשרות סטודנטים פסיביים שותקים צריכה לעבוד מהעולם" ניתן ללמוד כי האשמה נעוצה במרצה. שיעור ברמה אקדמית אמור להפרות רעיונות ולא להסתכם בשינון והעברת מידע. בשביל זה מספיק שנפתח ספר! 
סטודנט | 16.04.10
36.
היום האינטרנט כבר לא מלווה את ההרצאה, אלא ההרצאה מלווה את האינטרנט...
אוניברסיטה ובית ספר זה מוסד ארכיוני וארכאי והאינטרנט יחליף אותו לחלוטין כאשר הסטודנטים והתלמידים יבואו פיזית רק בתקופת הבחינות. ואת הפונקציה החברתית של מוסדות הלימוד יחליף מוסד חדש שיקום שיהיה מרכז לפעילות העשרה חברתית ויהיו בו המון סוגי פעילויות חברתיות כמו בתנועת נוער או חוגים ריקודים, פורומים, ובעיקר דברים כיפים ולא פרודוקטיבים רק בשביל הנשמה, ושעות הפעילות שלו יהיו מצומצמות (כמו סכום זמן ההפסקות במוסד לימודי ביום, גג שעתיים)
ירון | 14.04.10
35.
אין להם זכות
האוניברסיטה העברית כמו עסק מקבלת מכל סטודנט כסף על מנת לספק מוצר מסויים. סטודנט שנרשם השנה לאוניברסיטה שסיפקה אינטרנט בכתות מגיע לו לקבל את זה. כן אנשים, לפעמים השיעורים משעממים וחייבים למצוא משהו אחר להתעסק איתו תוך כדי. זה כל כך פתאטי שהמרצים גרועים בעבודתם עד לרמה שחייבים לנקוט אמצעים כאלה כדי שיקשיבו להם בכח.
ארי | 13.04.10
33.
תגובה ל 17
נחמד שאתה מנסה "לפשר" בין שני הצדדים, הניסיון לסנגור וגישור באמת חמוד בעיניי (בחיי!). אבל בכל מקרה, בפעם הזו בטוח שלא מדובר באי הבנה. בתור סטודנט בקמפוס המדובר אני יכול לומר שהאוניברסיטה הצהירה מפורשות שהיא חסמה את הגישה האלחוטית עקב תלונות של מרצים ושל סטודנטים (כך הם מצהירים. איני יודע כמובן מי התלונן וכמה). ניתוק האינטרנט היה נושא לשיחות ברזייה רבות (בברזיות המעטות שבקמפוס) וגם דיקן הפקולטה למדעי החברה התייחס לכך במכתב ששלח לכל הסטונדטים. בנוסף תוכל למצוא אישורים לניתוק המכוון גם באינטרנט (היו בעניין מספר כתבות והאוניברסיטה מסרה את תגובתה).
ניצן | 11.04.10
32.
צודק ב 100% תבינו למה..
היי כולם אני סטודנט ל MA, ביחד עם המרצה בשיעור אני מחפש מצגות וקטעים שמשלימים לי את התמונה על כל נושא רלוונטי שנאמר בכיתה. את המצגות, קטעי וידאו או המאמרים אני משלב במחברת ה onenote שלי שכוללת סיכומי שיעורים בקורס הרלוונטי. אין לכם מושג כמה שיזף צודק! תוך כדי ההרצאה אני גם מעלה חומרים לאתר שהקמתי לטובת חבריי לכיתה' שם אני שם מצגות, סכומים וכל מיני דברים שרלווטים כדיי שנצליח ונדע טוב יותר מה קורה סביבנו. אנשים תתעוררו על החיים שלכם! תפסיקו לחשוב שהמימדים זמן ומרחב הכיתה קובעים את הידע! זה רק עניין של חוסר הבנה בסיסי באילו כלים להשתמש לטובת רכישת ידע נכון יותר ומהיר יותר מאי פעם! תנסו תבינו
חנן | 10.04.10
31.
לפעמים, כמו תמיד
עם השנים, יותר ויותר מהתלמידים מופיעים עם הניידים לכיתה. עובדה. כמרצה, אני מוצא עצמי משתמש בהם די הרבה - במיוחד בהקשרים של סמינר. אני יכול לומר לתלמיד, למשל, תחפש לי רגע את העניין הזה והזה, שלא תצטרכו להאמין לי. לפעמים סרט, לפעמים תרגום למילה, לפעמים קישור לרעיון. ושאנחנו בכיתה מאובזרת (וכך צריכות להיות כל הכיתות באוניברסיטאות) - אז הם צמודים למסך שלי ומשתמשים בשלהם כדי לעקוב. רק בהקשרים של כיתה המונית זה אחרת - אני לא יודע מה הם עושים. מילא: אני משתדל שהדידקטיקה שלי תהיה מאוד אינטנסיבית ומרתקת, אז יותר מרק הטובים בהם עובדים עם המחשב כדי לתעד את הדברים . אם יש מישהו שגולש לו בפייסבוק, שיהנה, שתהנה. יום הדין הרי מגיע. אני בעד מחשבים בכיתות, גם עם הי-פייב. אבל אני בעיקר בעד פדגוגיה כל כך חזקה שהסטודנטים נותרים צמודים למסך כדי להיות צמודים אלינו. אל תחסמו אותם, אל תתנו להיוותר בבינוניות. החופש שלהם רק מאתגר אותנו להתחרות יותר על תשומת הלב שלהם. WIN WIN גדי
גד יאיר | 10.04.10
30.
הפרעות קשב וריכוז
בתור בעלת הפרעות קשב וריכוז אני חייבת לציין שגלישה באינטרנט במהלך ההרצאה מאפשרת לי להתמודד עם הבעייה. מי שלמד לצד בעלי הפרעות דומות יודע שיש נטייה לחלוקת הקשב וריכוז- והם נוטים לתופף על השולחן או על עצמם, בעלי רצון עז לזוז ולהתהלך בחדר וכו'.. אז כן, משחקים "דביליים" ואפילו פייס-בוק מאפשרים לי להקשיב למרצה לאורך זמן.. ועם המרצים הנעלבים סליחה מראש. מלבד זאת, חיפוש בגוגל או אפילו בוויקיפדיה תוך כדי השיעור מועילה לאיכות הדיונים :-)
סטודנטית | 10.04.10
29.
שטויות - סטודנטים , חלקכם בכיינים וילדים קטנים ופתטים
אם אתם הייתם מעבירים את השיעור ואף אחד לא היה מקשיב, זה לא היה מפריע לכם. תפסיקו לזXXן במוח, אם אתם רוצים לבוא ללמוד , תלמדו. אם לא , אל תיכנסו לשיעור. אתם פשוט מצחיקים . ראשי האגודה - איך אתם חושבים שמישהו בממשלה יתנהג אליכם ברצינות אם אלו התגובות שלכם. תתבגרו !
מאיר | 10.04.10
27.
בתור סטודנטית בעברית אני מסכימה לחלוטין!
ניתוק האינטרנט בקמפוס מעיק מאוד. שאלת הריכוז של הסטודנטים תלויה בהם בלבד. אלו שבהרצאה גלשו בפייסבוק החליפו אותו במשחק סוליטר וכו'. מי שרוצה להקשיב מקשיב. הרבה פעמים אני צריכה לבדוק מייל או לשלוח משהו כמה דקות לפני שהשיעור מתחיל מה שגם בלתי אפשרי. וכמובן בשיעורים רבים נוח מאוד להוריד את המצגת של השיעור בתחילת השיעור ולעבוד מולה, מה שכמובן גם בלתי אפשרי. אנחנו לא תיכוניסטים, כל אחד יבחר במה להתמקד.
 | 10.04.10
26.
גש פעם לצד השני, ותראה מה הם עושים במחשב
בעיקר מסתכלים בפייסבוק וסרטונים. בתור סטודנט שכן מנסה ללמוד, זה מאוד מסיח את הדעת ומפריע. האינטרנט האלחוטי בכיתות מיותר לחלוטין, וגם פוגע ברמת ההשכלה בטווח הארוך. מרגיז לחשוב שמרצים שלוקים בליברליות יתר מעודדים זאת.
לא סתם אחד | 10.04.10
25.
המידע בכתבה אינו מדוייק
האוניברסיטה העברית חסמה לבקשת המרצים באחת הפקולטות את התקשורת האלחוטית רק בשתי כיתות. בעשרות כיתות אחרות ובשטחים ציבוריים התקשורת האלחוטית פתוחה וזמינה. האוניברסיטה מעמידה כ-2000 עמדות מחשב ציבוריות לסטודנטים. מספר שאין לו אח ורע בשום מוסד אחר בארץ.
איש מחשבים מהאוניברסיטה העברית | 10.04.10
24.
זה פרופסור ? זה מרצה ? אני בהלם . לא הייתי נותן לו להיות מאלף לתוכי שאני עומד לקנות
התוכי שאקנה דבר ראשון אלמד אותו להקשיב למה שאני אומר.. אוי ואבוי לי ולו אם הוא יתחיל לגלוש לאינטרנט ויפסיד את אפילו אות אחת בשעורים... חסר לי שבמקום לומר למיין הוא יגיד לזיין .. איזה עלובים הסטודנטים שמשמעם להם ... תלכו לים לשחק מטקות . לגלוש בשיעור לפייסבוק או למקום אחר זה שיא הטימטום והשיא הזה כנראה ישבר בקרוב
שמעון  | 10.04.10
22.
הבעיה העיקרית - המרצים ברובם מאותגרים טכנולוגית
הכתבה לא נוגעת בבעיה האמיתית: בבית אדם ממוצע מקבל טכנולוגיה של 2010 עם אינטרנט אלחוטי, סרטונים ביוטיוב, אתרים אינטראקטיבים, רשתות חברתיות, תקשורת מתקדמת וכדומה. לעומת זאת בכיתה, מרצה ממוצע בקושי יודע להפעיל מצגת ובדרך כלל הן נראות כמו מסמך צבאי - אין אינטראקטיביות, אין חשיבה על התלמיד המעודכן טכנולוגית, הכל יבש ולא מחבר בין המצגת להרצאה כמעט (אם בכלל יש מצגת). יש פערים אדירים בין שני הצדדים הללו - מרצה וסטודנט. ולא רק בגלל הגיל. השאלה הגדולה היא לא אם לפתוח את הרשת האלחוטית בכיתות (כמובן שכן), אלא ליצור סימביוזה בין מה שהמרצה המכובד מוציא מהפה ובין 2010. שדרוג השיח לשיח אינטראקטיבי, בניית תשתיות (חינמיות אפילו) לחילופי ידע, וכמובן שדרוג הידע של המרצה על העברת שיעור ב-2010. ב-20-30 השנים האחרונות חלו קפיצות טכנולוגיות אדירות שפסחו על הרוב המוחלט של המרצים - בעיקר כי הם בטוחים שללמד זה מטרד ועניינם הוא במחקר. גישה זו - של תקיעות מרצון - היא המחלה הקשה של אוניברסיטאות, ששוכחות שהן קיימות לא רק לצורכי מחקר אלא גם כדי להכשיר מאות אלפי אנשים לעתיד בדרך הטובה ביותר שאפשר, שמשלמים להם מיליארדי ש"ח בכל שנה בתמורה. ושדרוג טכנולוגי של מרצה, אתגר שאפילו פנסיונרים רבים צולחים בשלום, הוא משימה חד פעמית שתניב תוצאות אדירות לאורך שנים רבות לעשרות אלפי סטודנטים בממוצע ותצמצם את הפער הקוגניטיבי בין פלט המרצים לקלט התלמידים. כל אלה הם ההבדל בין שיעור מרתק ומעודכן ל-2010 (גם אם הוא על מלחמות היוונים) ובין שיעור שתקוע בשנות ה-50 או מקסימום שנות ה-90 - בסופו של דבר מדובר בתפיסה, בזכרון, בשיתוף מידע לשם העצמה כוללת וכו'. יש צורך ברור בשדרוג הידע של המרצים לטכנולוגיה בסיסית אינטראקטיבית (או שהמתרגל אחראי עליו - אבל לפחות שיהיה מישהו אחראי על הקורס ברמה הזו) - אז אולי תהיה סימביוזה עם הסטודנטים; ואז אולי שאלות כאלה - כמו זו של הכתבה הנ"ל - לא יהיו רלוונטיות.
אוקיי | 10.04.10
21.
ניסיון להיות נאור וחדשני תוך נימוקים מעניינים אך לא עיניניים ולא מציאותיים
כמרצה העומד באודיטוריום מול למעלה מ-100 סטודנטים, זהו סוד גלוי כי הסטודנטים היושבים עם לפטופ אינם עוסקים בהעמקת הנושאים ע"י חיפוש באינטרנט אלא עוסקים בפייסבוק, מיילים ושאר שטויות ובפועל פוגעים ביכולות הלימוד שלהם. לאור הניסיון שנצבר ולאור העובדה כי יותר יותר סטודנטים מגיעים עם מחשבים ניידים לשיעורים וכיום גם אייפונים ואפשרויות אינטרנט נוספות, יש לאפשר את השליטה באינטרט באולם ההרצאות למרצה. לשבת עם מחשב ולשחק אולי נראה אקדמי יותר אך אינו שונה מלשבת עם אוזניות ולשמוע רדיו או מוזיקה
מרצה | 10.04.10
20.
ומה עם המרצה יעשה את אותו הדבר?
איך היו מרגישים סטודנטים עם המרצה שלהם במהלך שיעור,היה שולח הודעות,כותב מיילים,מחליף מספר טוויטים,ו...אה כן ,גם מידי פעם מלמד משהו... ? מסתבר שעבור הסטודנטים הפייס בוק הנו תחליף גם ללימודים ולא רק לחיי החברה... הדור הבא יהיה גם דביל אקדמית, וזאת בנוסף לכך שהוא כבר אינפוטנט חברתית...
ראובן | 10.04.10
18.
אולי אי הבנה?
אני לא סטודנט כמו שאר המגיבים,אבל מנסיוני כעובד בתחום המחשבים והתקשורת בחברה,יש אולי סיכויים שהאינטרנט האלחוטי שנחסם בקמפוס בירושלים נגרם כתוצאה מתקלה טכנית בראוטר או בשרת הרשת ולא דוקא מתוך חשיבה שמטרתה הגברת הריכוז בזמן השיעורים ע"י חסימת האינטרנט האלחוטי.
שי | 10.04.10
16.
בלבול מוח ובלבול כוונות - בדוק היכן גולשים הסטודנטים שלך!
פרופ' רפאלי הוא ליברל גדול ועל כך כל הכבוד. ענן הוא דבר חיובי אך גשם הברכה יכול להביא גם קללה. ראה היכן גולשים הסטודנטים שלך: תמונות של בר רפאלי (אולי לשיעור שלך זה קשרו בקשר דם?), תוצאות ספורט, צטים עם חברים, פייסבוק ועוד. לכל אלה אין שום תרומה לשיעור שלך ואם תגביל אותם למה שאתה מכנה "ערוץ אחורי" אז אתה לא ליברל אמיתי אלא צנזור בדיוק כמו כל אותם מוסדות שאתה מדבר עליהם. זה שרבים עושים חפיפה בין אינטרנט לחופש מידע לא אומר שאתה חייב לספק חופש מידע לא רלוונטי בזמן השיעור. גם שיחה עם החבר לספסל הלימודים היא חופש מדע אל לא תאפשר זאת אם זה מעכב למידה, נכון? בקיצור אידאל לחוד ומציאות לחוד. ניתן ואפשר וראוי לחסום גלישה בזמן השיעורים. בין עמודי הספורט או הפייסבוק אין תרומה לשיעור על אפלטון, מערכת החיסון או כל נושא אחר.
יריב | 10.04.10
14.
שטויות במיץ ופופוליזם זול
לשבת בכיתה בלי לגלוש זה דרך-ארץ, נימוס מינימלי. זה גם מפריע למרצה להתרכז, ובטח שלתלמיד שרוב הסיכויים שלא גולש לתכנים שקשורים לשיעור אלא לפייסבוק. רוצים לגלוש? צאו החוצה, לא בשיעור. פשוט לא יאמן איזה דרישות יש לתלמידים המפונקים היום. ואני לא זקן, סה"כ בן 30, וגם כשלמדתי הפריעה לי הברבריות של התלמידים וחוסר הנימוס.
קופיף | 10.04.10
13.
קשה מאוד ללמוד וללמד עם אינטרנט פתוח
למרצה קשה ליצור קשב, ולתלמידים קשה להשיג אותו. המוסחות מהאינטרנט היא אדירה, תלמיידם מתכתבים ביניהם בזמן ההרצאה, והמורה שעומד מולם חושב שהם כותבים את ההרצאה, ולמעשה הם עסוקים בהכל חוץ מבמרצה ובשיעור ואז מתלוננים שההרצאה היתה משעממת. אפשר לדחות את סיפוק האינטרנט להפסקה. יכול להיות שחסימה בכיתות היא הפתרון הנכון, ואז בשאר האזורים אפשר לגלוש חופשי.
מרצה וסטודנטית במקביל | 10.04.10
12.
הבלים מגוחכים
הפרופ' רפאלי מערבב בצורה מוזרה בין שני נושאים שונים לחלוטין : העמדת תשתית אינטרנט - אלחוטית או אחרת -על ידי האוניברסיטה לרשות תלמידיה - עניין אחד; וחסימת השימוש באינטרנט לסטודנטים בעת ההרצאות - עניין אחר. העניין הראשון - אכן ראוי ביותר; אך מה הקשר בין טיעונים כלליים לגבי חיוניות הרשת בימינו לבין השאלה אם ראוי להשתמש בה בעצם הזמן האמור להיות מוקדש לדבריו של מרצה? הרי ממילא הלימודים באוניברסיטה אמורים להיות מבוססים על משמעת עצמית; אם החליט הסטודנט שעדיף לו לגלוש ברשת מלהאזין למרצה - שפשוט לא ייכנס להרצאה ויגלוש לו כאוות נפשו. המרצה מצידו בהחלט זכאי לדרוש, שבאותו הזמן שהוא מקדיש לסטודנטים הם יקדישו את זמנם לו, כלומר לדבריו. (נכון, רוב המרצים אינם יודעים לרתק את מאזיניהם, או מתעצלים להשקיע את הזמן והעבודה הנחוצים לשם כך, אך גם זה עניין אחר.) נראה כי הפרופ' הלך שבי אחרי קסמה של הקופצנות התזזיתית שמאפשרת הרשת ושכח את העיקרון הפדגוגי הבסיסי החיוני לכל לימוד ולכל הישג אינטלקטואלי - ריכוז. הריכוז חיוני בכל מדיום - גם בהאזנה להרצאה וגם בגלישה באינטרנט למטרות אקדמיות, להבדיל מסתם גלישה לצורך בידור או סידורים. ההיתר לגלוש באינטרנט ב ז מ ן השיעור פשוט מחסל ריכוז חיוני זה. אכן, נראה כי בילבול המושגים במחשבתו של הפרופ' רפאלי נובע בדיוק מאותו פיתוי אינטרנטי של קיפצוץ ותיזוז וריצרוץ לכל הכיוונים מבלי לברר קודם בצורה ממוקדת ושיטתית על מה בעצם מדובר. האם הוא רוצה שזה יקרה גם לסטודנטים שלו, או שכבר מרוב שימוש באינטרנט הוא פשוט איבד את כושר האבחנה ומשלה את עצמו שאופן חשיבה מבולבל זה הוא-הוא עולם ההשכלה החדש והאמיץ?
דורון ארזי | 10.04.10
11.
פופוליזם זול ועלוב. לא מפתיע שזה מגיע מהתחום הכי פחות אקדמי שקיים.
האם היית מוכן לשוחח עם אדם פנים אל פנים שבמקביל הוא שולח הודעות מהטלפון הנייד שלו? היית מוכן לשוחח עם אדם שבמקביל מרוכז בתוכנית טלויזיה? היית מגדיר את זה כחוסר נימוס אלמנטרי. כאשר אני מרצה וסטודנט עוסק באותו רגע בנושא אחר מדובר באותה התנהגות וולגרית ובוטה. העובדה שמדובר בקבוצה ולא בבודד אינה משנה עובדה זו כהוא זה. זכור דבר אחד, פופוליזם זול אינו עובד לאורך זמן, ומי שאינו מכבד את עצמו גם הסביבה לא תכבדהו.
מרצה | 10.04.10
9.
סטודנטים ניצלו לרעה את האינטרנט
מיילא גולשים - זאת בעיה שלהם. הם מפרייעים למי שבאמת רוצה ללמוד ושילם ממיטב כספו שכר לימוד. הם מעבירים בתוכנות לניהול מסרים מיידיים בדיחות על המרצים, צוחקים בקול רם. להרצאבה לא מקשיבים. ואז מתחילים לשאול שאלות על דברים שנאמרו כבר בהרצאה או שמישהו אחר כבר שאל ומציקים למרצה ולכולם.
משה | 10.04.10
8.
נכון אך לא בכול שיעור יש מתודלוגיה נכונה
כמרצה שעשה זאת השנה בכדי לבדוק יחד עם תלמידים כיצד ניתן לשלב את המידע החיצוני עם מידע פנימי זה נעשה אך בשיעורים מסויימים אחרת יש בלאגן לכן צריך מראש לדעת באיזה שיעורים ומה המטרה ,בהצלחה לסטודנטים סקרניים שהם מאוד טובים
ד"ר מרק ורטהיים | 10.04.10
5.
לא!
הרי רדיו יש יותר מ 70 שנה (יש למעשה מאז קום האוניברסיטאות בארץ) ואף אחד לא מעלה על דעתו שמישהו ישב בהרצאה עם אוזניות ויאזין לרדיו או למוזיקה, זה יחשב גסות רוח. האינטרנט לא שונה. ממילא הרוב בודקים אימיילים, פייסבוק, או משחקים. אני דווקא מצדיק את האוניברסיטה כי רוב הסטודנטים לא יכולים להשתלט על עצמם.
אבי | 09.04.10
4.
האוניברסיטה העברית - מוסד חשוך...
מייד אחרי שהחלו לגבות תשלום על עיון במחברות הבחינה, העלו ב10-15 אחוזים את שכ"ד במעונות השונים (שחלקם בני 30 שנה),הכריזו בקול תרועה רמה על "הצטרפות האוניברסיטה העברית לשורה הראשונה של אוניברסיטאות מתקדמות וחיבור אינטרנט אלחוטי בכיתות" - החליטו ראשי האוניברסיטה לחזור לימי הביניים ולנהוג בסטודנטים כעוללים בני יומם אשר אין מסוגלים להחליט עבור עצמם כיצד הם רוצים ללמוד... מר. רפאלי - ברכת חזק ואמץ , ישר כוח!!!
בן  | 09.04.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת