אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

נשלם יותר: חברות הסלולר מתנגדות להורדת דמי הקישוריות

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

28.
לגאון מתגובה 27
אני מבין שהמשפחה שלך נמצאת כל היום ביחד, אחרת תצטרך לקנות לכל אחד מהם MiFi נפרד אם הוא חס וחלילה רוצה להתרחק יותר מ-5 מטרים מבני המשפחה האחרים. אז לקנות מכשיר כזה לכל בן משפחה, לשלם על חבילת גלישה בלתי מוגבלת ועוד על שיחות בפועל נשמע לי כמו ניסיון די דבילי לחיסכון.
רחבעם | 18.04.10
27.
תשובה אחת פשוטה:
במקום להתבוסס בשטויות עם חברות הסלולר, לבטל כל שירות במכשיר, ולהחזיק רק SIM של מודם סלולרי ב130 ש"ח במקום הרגיל (כך לא משלמים על חבילות ושטויות). בעזרתו משתמשים בMiFi (מיני ראוטר סלולרי נייד, בגודל של כרטיס אשראי), ומחזיקים חבילת גלישה שהיא בעצם לא מוגבלת. בתצורה הזו ניתן לבצע שיחות VOIP בכ-20-30 אגורות לדקה לסלולר בישראל, ומחירים של אגורות ספורות לדקת שיחה לטלפונים נייחים פה בארץ. אני משער שכשעלות הקישוריות תרד דרמטית, גם מחיר השיחות הסלולריות הללו ירד משמעותית. אישית, עברתי לאחרונה לעבוד בשיטה הזו, ואני חוסך מאז המון. הכיוון הוא בסופו של דבר לנתק את כל המכשירים הסלולריים אצלנו במשפחה ולעבור לשיטה הזו.
דוד | 17.04.10
26.
מאוד מוזר!!
מעניין אם אנשים בודקים את עצמם כשהם מדברים...מה נסגר איתם? לדוגמא: 1. "בטווח הקצר, הורדת דמי הקישוריות, שאמורה להתבטא בהורדת תעריפי השיחה, תגרום לחברות להעלות את דמי השימוש הקבועים, והנפגעים העיקריים יהיו צרכנים מהשכבות החלשות.." --- שטויות במיץ! כבר מזה שנתיים שאני במסלול מסוים וכל חצי שנה חברת הסלולר מעלה את מחיר דמי השימוש בחבילה שלי! כך שלא יבלבלו במוח - גם ככה הם מעלים מחירים כך שאם כבר הם כל הזמן מעלים אז לפחות שיורידו את מחיר הקישורית. יתרה מזאת, אם חברות הסלולר טוענות שזה יגרום לעלייה במחיר דמי השימוש - אז הנה פתרון קל בשבילכם - איסור של משרד התקשורת על העלאת דמי השימוש - פתרתי לכם את הבעיה? 2. אני מת לדעת מי אמר את זה בטקסט למעלה: "אנחנו גופים מסחריים ששואפים להמשיך ולהרוויח", מסכם גורם באחת החברות את הלך המחשבה. "כל עוד אנחנו עושים את זה באופן חוקי, לא יכולה לבוא נגדנו טענה." --- ועוד איך שאפשר לבוא בטענות! זה שזה חוקי לא אומר שמותר לכם לעשוק אותנו כי אין לנו ברירה או כי אתם מתאמים מחירים או כי אין לנו כוח לכל הבלאגן של לעבור חברה... 3. "טיעון נוסף נגד משרד התקשורת הוא ששינוי בדמי הקישוריות אינו רלבנטי כלל כיום, מכיוון שרוב כמעט מוחלט של לקוחות הסלולר כיום משלם תעריפים ידועים מראש וקבועים לדקות השיחה שלו" ---ברור! הרי ברגע שראיתם שיש סיכוי שיורידו את דמי הקישורית עוד אז מהר הצעתם חבילות של דקות הכולל התחייבות רב שנתית על-מנת שנהיה משועבדים אליכם. ואנחנו כמובן - מחשש שתמשיכו לעלות את המחירים לדקת שיחה- מיהרנו להירשם מרוב פחד.
אסף | 12.04.10
25.
יש חלופה שפויה לשיחות הסלולר
יש כבר היום בישראל לא מעט חברות המספקות שרותי VOIP ע"ג הסלולר. מצד אחד מדברים מהסלולרי (ולא הנייח בבית) ומצד שני מדברים בחינם או כמעט בחינם לכל מספר בעולם ומקצצים בחבילת השיחות שמתחייבים להם אצל המפעיל הסלולרי. רק הפניה של כמות שיחות מחוץ לרשת הסלולרית תגרום למפעיל להוריד מחיר ורחמנא ליצלן להרוויח קצת פחות ממיליארד שקל בשנה...
TriumTeLe.com | 12.04.10
24.
אני לא כ"כ מבין למה דמי קישוריות גבוהים פוגעים בווירטואלים?
הרי אם למנויים אצל החברות הווירטואליות יהיו הרבה שיחות יוצאות, ולכן המפעילים יאלצו לשלם דמי קישוריות גבוהים, אז יהיו להם גם הרבה שיחות נכנסות, וכך הם יקבלו דמי קישוריות גבוהים. עלותו של לקוח ממילא גבוהה וכאן נמצא עיקר העלות של חברות הסלולר. עלות הוצאות שיחה וקבלתה לחברת סלולר היא זניחה (התשתית קיימת, והחשמל עבור התשתית זה בוטנים). שרות הלקוחות הוא חינם ללקוח אבל עולה הון לחברות הסלולר. אם הוא ממשיך להיות חינם, ברור שיהיה בזבוז, ולכן גם דמי שימוש קבועים גבוהים. פעם היו הרבה חבילות של "לא דירבת לא שילמת", בעקבות הורדת דמי הקישוריות, כבר אין. מי משלם? הלקוחות הקטנים, או העניים שהאפשרות להחזיק פלאפון ולא לדבר בו נלקחה מהם באמצעות הרגולציה הממשלתית. לסיכום, לא משלמים לי בשביל התגובה. מהכסף שלי החברות עושות 20% רווח בשנה. אין לזה אח ורע בשוק תחרותי כמעט ובלי סיכון. אז אולי בכל זאת יש סיכון? כן... יש המון! הרגולטור יום אחד עלול לשנות את כללי המשחק משמעותית, והוא אפילו עושה את זה הרבה. הסיכון נובע מכך שחייבים לזוז מהר כי הפוליטיקאים לא צפויים. תכניסו את זה לראש: מי שעושה את העניים לכאלה זו הממשלה, ומי שעושה את העשירים לכאלה, זו הממשלה. חוק טבע: אם יש יותר רגולציה, אז יש יותר קרטלים ומונופולים, אם יש פחות רגולציה, אז יש פחות קרטלים ומונופולים. עם אלה לצערנו יש לנו נסיון.
דביל | 12.04.10
22.
טוב נעשה אם ניגמל מהקשקשת המטופשת
אנחנו משלמים הון תועפות - על מה? על קשקשת חסרת טעם 24/7? להיגמל, להפסיק לקשקש סתם כי "בא לי", ובטח ובטח עם כל הטפשות הזו של "חיבור לאינטרנט" - ראבאק - מה זה הזבל הזה? מי צריך את זה? לכו ללמוד את ההבדל בין "צריך" לבין "רוצה" ותחסכו אלפי שקלים. שווה.
תמיר | 12.04.10
21.
דמי קישוריות זה בעצם "מס הפרטה" על השכירים. רק ככה צריך לראות את זה!
פעם התיקשורת היתה בידיים שלנו. היה ממפעיל אחד - הממשלה שהיתה המפעיל היחיד בשוק התיקשורת עד שנות ה90. יום באו אלינו יזמים פרטיים והסבירו לנו ששירות ממשלתי הוא ביורוקרטי ולא בריא, צריך להעביר הכל לידיים פרטיות, אפילו דבר שהוא בסיסי בימינו כמו תיקשורת. השתכנענו הסכמנו! כעת באים אותם הזכיינים וגובים מאיתנו מס על כך שיש כמה מפעילים...שהרי אם היה מפעיל אחד - לא היו דמי קישוריות... עושים מאיתנו צחוק! אמרו לנו שתחרותיות מורידה מחירים. אבל...הנה אנחנו משלמים על עצם התחרות.
אדום | 12.04.10
18.
הם אוהבים להשוות לאירופה למרות שהמשכורות כמו סין ותאילנד
המפעילים הסלולריים אוהבים להשוות את המחירים למחירי אירופה. מה לעשות שהמשכורות שהן עצמן וחלק גדול מהחברות הגדולות משלמות למרבית השכירים שלהם קרובים יותר למשכורות של המעמד הבינוני בתאילנד וסין מאשר לאירופה. לכן הדעת נותנת שבתנאי תחרות חופשית רמות המחיר של השיחה הסלולרית בארץ יהיו כמו בסין ותאילנד היינו בין 2-4 סנט אמריקאי לדקה.. ושלא יפחידו בהעלאות מחיר. גם אם יבוטלו לחלוטין דמי הקישוריות העלאת המחיר תהיה מועטה מאוד אם בכלל..כי לצרכן יש היום חלופות בשילוב של VOIP ונייח שלא היו לו לפני כמה שנים..בסופו של דבר החברות הסלולריות יהפכו לספקי DATA ויחייבו בתשלום חודשי אחיד כמו יתר ספקי האינטרנט וכך צריך להיות.
michael | 12.04.10
13.
כל ה"מסלולים" וה"תכניות" המעורפלות, עד אפלות מאוד- הן הכסף הגדול!!
ככה עובדים עלינו! ככה עושים כסף על גב הלקוחות הפרטיים: "תופרים" לך חבילת דקות ו"שירותים מתקדמים" אפופים, מעורפלים ומדגישים את הפלוסים, מחביאים את המינוסים, והלקוח שמדגדגות לו הידיים בתשוקה למכשיר החדש, נופל כפרי בשל!
מנו | 12.04.10
12.
המפעילים הוירטואליים הם המרוויחים הגדולים
עלויות שיחה ברשתות הוירטואליות תהיה נמוכה יותר, אך חברות הסלולר יעשו הכל למנוע תחרות ולייקר את דמי הקישוריות כך שהמפעילים הוירטואליים ייאלצו לשלם להם יותר. מוזר שמפעילים אלו מוזכרים במשפט קטן בכתבה כולה - הם הרי עצם העניין פה! ובנוסף: הגיע הזמן שיקומו מפעילים שיספקו שירות של שיחות בלבד בלי דור 3 ו-3.5 ועוד כל מיני שטויות שממילא אנשים לא צריכים: למי מכם יש טלפון קווי דור 3 בכלל ??? אין כזה דבר!
מפעיל וירטואלי | 12.04.10
11.
הלקוח הפרטי מסבסד את הלקוחות העסקיים וחברות הסלולר מרוויחות על הגב שלו. הפתרון כאן.
לצערי חברות הסלולר צודקות בטיעוניהן, הן בסה"כ רוצות להרוויח (במסגרת החוק) וכך הן אכן פועלות, ולכן הפתרון הפרקטי היחידי מצד משרד התקשורת אשר לא יגרור הורדת דמי הקישוריות תמורת העלאת מחירי השיחות כמו שחברות הסלולר מאיימות, הוא לאפשר למפעילים וירטואליים להיכנס לשוק ולתת להם מספיק הקלות בטווח הבינוני על מנת שיוכלו להוות יריב ראוי לשלוש חברות הסלולר החזקות בשוק ע"י שיווק שיחות במחירים זולים משמעותית מאלה הקיימים כיום.
 | 12.04.10
9.
ל - 1 - הנה ההסבר
דמי הקישוריות לא רלוונטים לעניין...הוא אפילו מאוד זניח. עלות השיחה לחברות הסלולר (לא ללקוח!) לא משתנה ולא משנה באיזה לקוח מדובר. חברות הסלולר לא מפסידות בכל מקרה גם אם מדובר בתעריף נמוך ללקוח גדול. העלות האמיתית היא כ 2-3 אגורות. גם אם גובה החברה תעריף מינימלי של 30 אג' מהלקוח היא תמיד מרוויחה. גם לאחר קיזוז הוצאות תפעוליות, שכר, רכש, השקעות וכו'...ניתן להבין כיצד הרווח השנתי של החברות מסתכם במאות מליוני שקלים בכל שנה.
רינגטון | 12.04.10
3.
יש לבטל את דמי הקישוריות לגמרי
דמי הקישוריות זו אחת השערוריות הגדולות ביותר של שוק התקשורת בישראל. הלקוח צריך לשלם למפעיל תעריף קבוע ומוסכם, די בתעריף קבוע שהחברות ימשיכו להרוויח והצרכן יוכל להבין את חשבון הסלולר. מטרת הקישוריות להוסיף עוד נתונים שיבלבלו את הלקוח, כשהוא מנסה (ובדרך כלל לא מצליח) להבין את חשבון הסלולר שלו.
 | 12.04.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת