אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"בטר פלייס נדונה לכישלון"

130 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

129.
נכון לרגע זה לאגסי אין פיתוח רלבנטי
מכונית שצריכה כל כך הרבה "תדלוקים" ובשורה התחתונה לפי התנאים כיום עדיין מבוססת על דלק פוסילי מתחנות כוח היא לא משהו אטרקטיבי. אם הטכנולוגיה תהיה הרבה יותר מתקדמת נאמר תדלוק אחד ל-300 ק"מ והמהירות תגיע לפחות ל-180 קמ"ש ויהיו הרבה מקורות אנרגיה ירוקים לייצור חשמל וכן העלות לק"מ תהיה נמוכה. אז, ורק אז יש על מה לדבר. כרגע, זה יותר מדי אם. מה שכן, אין שום צורך בפיתוח חדש יש לשכלל דברים קיימים. לדעתי הדבר הכי מוצלח יהיה לשכלל את מנועי הדיזל, לשלב אותם במכוניות היברידיות ואת הדיזל לייצר באופן ירוק (ביו דיזל) ומשמן משומש. אפשר בלי בעיה מיוחדת לייצר מכוניות דיזל נקיות שיתנו לכל הפחות 30 ק"מ לליטר. יש היום מחקר על ייצור דלק מאצות. חוות אצות כאלה יתנו שיווי משקל אקולוגי כי הן יספגו פחמן דו-חמצני.
ארז | 25.04.10
126.
הצחקתם אותי..
הרי יצרן הרכב במיוחד תכנן את הרכב עם האפשרות הזאת, הסיבוך העיקרי - פגיעה בהכנסות "בטר פלייס" שמן הסתם תגלגל כסף לפוליטקאים וכ' (אמרתי שחיתות... ?) בלי קשר..מדובר על רנו, לרנו בארץ יש שם רע מאוד, רכבים לא אמינים, מוסכים בארץ שונאים לטפל ברכבים האלה כי הם לא מבינים בהם, אז למה מישהו חושב בכלל שהדגם הזה יימכר בארץ ?! הפלואנס הנוכחית לא מצליחה להימכר, אז זאת תצליח ?! דבר נוסף - חצי שעה הטענה ל 140 ק"מ ? אני היום עושה בממוצע כ 140 ק"מ ביום, לעבודה ובחזרה, אני לא מתאר לעצמי שאני אצטרך לבלות כל יום חצי שעה בתחנת דלק, זה לא הגיוני.. הפרויקט נידון לכישלון, וכך גם כספיו של עופר.
יהושוע | 20.04.10
124.
הם יתקדמו בארץ לא בגלל הטכנולוגיה ,יותר בעזרת שקשוקה
בארץ יהיו מכוניות האלו ל160 ק"מ הגבלה עם סוללות שמיוצרות בסין, בעולם המתוקן יהיו כבר סוללות ל500-600 ק"מ מכוניות וטעינה חופשית משקע ללא תלות בתחנות טעינה אנחנו לא נתקדם אלה נסבול יותר וכל חברה אחרת שתרצה להיכנס לשוק, יתקלו בקשיים ובשקשוקה. אנשים יהיו תלויים בבטר פלייס. להיום הטכנולוגיה הזאת כבר מיושנת! http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car
 | 20.04.10
123.
רק טכנולוגית תאי דלק תצליח - ראו הונדה קלאריטי !
כל העולם מדבר על תאי דלק , פתאום בישראל נזכרו בחשמל ? הכל פוליטיקה הון ושלטון. ראו ביוטיוב את הכתבות על תאי הדלק - טופ גיר קבעו שהעתיד במכוניות על מימן. הונדה קלאריטי כבר נוסעת שם שנה + ואילו תחנות דלק של מימן ממולאות בעזרת טכנולוגיות סולאריות - רבותיי זה העתיד והוא כאן. מישהו יכול להתעורר ? http://www.youtube.com/watch?v=4AUurBnLbJw
מני | 20.04.10
121.
רק טכנולוגית תאי דלק תצליח - ראו הונדה קלאריטי !
כל העולם מדבר על תאי דלק , פתאום בישראל נזכרו בחשמל ? הכל פוליטיקה הון ושלטון. ראו ביוטיוב את הכתבות על תאי הדלק - טופ גיר קבעו שהעתיד במכוניות על מימן. הונדה קלאריטי כבר נוסעת שם שנה + ואילו תחנות דלק של מימן ממולאות בעזרת טכנולוגיות סולאריות - רבותיי זה העתיד והוא כאן. מישהו יכול להתעורר ? http://www.youtube.com/watch?v=4AUurBnLbJw
מני | 19.04.10
112.
אני מייחל לשי אגסי הצלחה!
אני מייחל לשי אגסי הצלחה! יש מעט מאוד יזמים כמוהו וחוץ מזה הוא משלנו! גם אם מר אגסי יצליח לשנות את סדרי העולם, את חוק שימור האנרגיה הוא לא יצליח לשנות כי: 1. כדי להעביר רכב מנק' א' לנקודה ב' צריך להשקיע כמות מסויימת של אנרגיה ולא משנה מה מקורה. 2. בכדי להטעין סוללות לרכב צריך קודם כל להפיק חשמל, דהיינו לשרוף משהו כמו פחם, נפט או גז. 3. את הזיהום של שריפה נרגיש פחות מפליטה של רכב אבל יותר מארובה של רידינג. בסה"כ כמות הזיהום לא תשתנה. כבר היום אין לנו עתודות חשמל: זאת אומרת, כדי להטעין סוללות של מר אגסי נצטרך תחנת כוח חדשה ולפי הערכתי יותר גדולה מכל התחנות הקיימות היום בארצנו יחד. יחד עם כל הסקפטיות אני עדיין מייחל למר אגסי הרבה הצלחה.
מרק | 18.04.10
109.
Jurgen Schmurgen
Daimler has just signed a wide-reaching deal with the Renault-Nissan Alliance for cooperation on, amongst other things, electric vehicles. Renault-Nissan is one of the first and biggest backers of Better Place . and the Renault Fluence is the first car Better Place is going to launch. Daimler is still correcting all the damages that Hubbert and former Chairman Jurgen Schrempp have left behind: buying Chrysler and then disposing of it with huge losses, launching Maybach, reducing quality and almost destroying the Mercedes brand, launching Smart and the first generation A-Class, which used to trip over, buying a part of McLaren and then interfering too much until McLaren's owners bought their company back and so on. One of their failures was not investin enoughg in battery technolgy. Now Daimler is running after anything electric (see Tesla), . Better Place is being built as a long-term proposition and will, therefore, be the first in a market which is set to grow several times over by 2015. Many users + developing technology = Lower prices. And as said before, tax credits and trading in carbon reduction credits create revenue streams in addition to the service network. Respect to Shai Agassi and his huge Israeli balls.
Oren | 18.04.10
108.
הנבואה נתנה לשוטים
מדעני המאה ה - 19 בלונדון חזו כי העיר תוצף בצואת סוסי הכרכרות, הם לא חזו את פיתוח הכרכרה ללא סוסים, המכונית, זאת למרות שהחלו נצניה בשטח, אלא שהם לא יחסו לה חשיבות, כך הדבר לגבי המכונית החשמלית, שהיא כורח. לגבי בטר פליס, לדעתי אגסי תמים שאינו מכיר את האופי הישראלי. שום אדם בר דעת, לא יטעין את מכוניתו בעמדות הטעינה של אגסי, שכמו כל יזם, ירצה להרוויח, שהרי חשמל הוא רוכש בחברת החשמל ועליו תתווסף עמלתו הגבוה, הוא מדבר על כך שעלות נסיעה תהיה בסדר גודל של כ 2 ש"ח לק"מ. ידוע כי עמך ישראל, הרוכש כל קוט"ש בכ 40 אגורות, לא ירצה לחוש מנוצל, ויטעין את המכונית בבית, ללא עמלת אגסי. ולכן לא בגלל מלאים, בטר פליס לא תתרומם, אלא בגלל אופיו של העם.
לוי יוסף | 18.04.10
106.
אנשים, אתם חושבים גבוהה מדי (וגם יורגן)
איך בטר פלייס תרוויח זה לא מעניין אותי. זאת בעיה שלהם (אם כי אני יכול להבין למה את יורגן זה מעניין). אותי כצרכן מעניין יותר איך המיזם הזה יעבוד עבורי. קניתי מכונית. היא בטח מגיעה עם כבל טעינה. הגעתי הביתה ואני רוצה לטעון אותה. כלומר מישהו (בטר פלייס?) צריך לשים שקע בחנייה שלי. זה נשמע לי הזוי לחלוטין. מסביב לבניין בו אני גר יש למעלה מ-50 חניות. כלומר 50 שקעים. מי ישלם על זה? (שקע צריך להיות עמיד לפגעי מזג האוויר, צריך לפתוח מדרכות למשוך כבלי חשמל סכומי עתק של מיליארדים לעלות התשתית). תדמיינו לצורך העניין מגרש חניה של קניון או אוניברסיטה למשל. אלפי מקומות חנייה. המון שקעים. מי ישלם על כל זה? אם בבית שלי אני אצטרך לשלם על זה, מה עושים אם אני גר בשכירות ועובר בין דירות? מי ישלם במבני ציבור (אוניברסיטה/מקומות עבודה/קניון)? אם בעל הבית לא מוכן לשלם, מה יעשו העובדים? ובכלל, איך אני אשלם על החשמל? האם בתוך השקע תהיה גם איזו תקשורת עם מחשב מרכזי שיאשר לי לטעון כי יש לי יתרון בחשבון שלהם (זה בכלל יהיה pre-paid או post-paid?) אם זה יהיה כך, אני כבר רואה קרקרים בפעולה... ובכלל, טעינה עם כבל, זה אומר שיהיו המון כבלים ברחובות. מה מונע ממני לנתק כבל של רכב אחר (בשביל הכף - ילדים, או לפגוע בשכן שאני לא אוהב)? שלא לדבר על גניבה של כבלים (כלומר צריך לאבטח אותם איכשהו). בקיצור - נראה לי מסובך מאוד ועלויות מטורפות לתשתית (פי מאות מאשר לסוללות שיורגן כל כך דואג להם). אגב, כמה זמן לוקח להקים תחנת כוח? כי עם רזרבות החשמל המינמליות של ישראל...
יאיר | 18.04.10
105.
טכנולוגיות אחרות מישראל משלימות את המיזם
יש מיזם המייצר חשמל מהנסיעה של מכוניות על הכביש. מיזם אחר מנצל את אנרגיית הבלימה של המכונית לייצר חשמל ויש פיתוח מאוד מתקדם של ניצול האוויר שמסביב לרכב הנוסע לייצור חשמל (הוציאו יד מהחלון ותראו כמה כוח טמון שם) כל אלו יוכלו לייעל מאוד את תצרוכת החשמל בזמן הנסיעה. כל הפתרונות הללו באים מבית בטר פלייס. שכשמם הם באו להפוך את העולם למקום טוב יותר לכולנו. הייתי במצגת שלהם בתוך אקווריום ענק והרגשתי שיש כאן משהו שיכול להפוך את העתיד של ילדנו לטוב וירוק יותר. אגסי בא עם נסיון מוכח מלקחת רעיון ישראלי קטן ולהפוך אותו לחברת ענק גרמנית. כך הוא לקח רעיון ישראלי קטן והופך אותו לחברה צרפתית עצומה (רנו). זו הגדולה של אגסי. ואילו עידן עופר מביא איתו את הבגרות והניסיון של כסף ישן שבא מהמקום של חרטה על הנזק האקולוגי של בתי הזיקוק וכימכלים לישראל. המצפון של עידן עם החזון של אגסי הופכים אותם לסוכני השינוי העולמי - חשמלי וירוק. אני לא יכול שלא להסיר את הכובע בפני שני הטייטאנים הללו. והיינו אור לגווים!!!
פרופ' טאובאר | 18.04.10
100.
ההיסטוריה תשפוט
ההיסטוריה רצופה באנשים צרי מוחין שלא ראו מהפכות אשר מתרחשות ממש מתחת לאפם. היה מי שאמר שהטלפון לא יתפוס כי למה שמשהו ירצה לשוחח עם משהו שלא נמצא לידו. היה מי שאמר שהאינטרנט פשוט לא יעבוד וכ"ו. שי אגסי הוא מהפכן בסדר גודל של האחים רייט והנרי פורד.
המוכיח | 18.04.10
94.
המכוניות האלו לא ירוקות!
הטכנולוגיה של הבטריות עדיין לא עשוייה מחומרים ידידותיים, אלא ממתכות שחלקן מאוד רעילות לסביבה ומסוכנות, כמות השדות החשמליים שנצטרך לחיות איתם כתוצאה מהרכבים החשמליים האלו מסביבנו בכל מקום , לא תועיל לבריאות בני האדם יחד עם זיהום האויר אפילו אם ירד, המצב הבריאותי של הציבור לא ישתפר בהרבה אם בכלל, וכל זה על חשבון המהפכה האמיתית שצריכה להיות בתחום התחבורה והאנרגיה הירוקה, חבל! האם המכוניות שאגסי מביא לארץ בכלל עושות סימולציה לרעש? בלי סימולציה לרעש המכוניות האלו צריכות לרדת מהכביש כי הן מהוות סכנה לעוברי אורח ובעלי חיים.
שדה חשמלי | 18.04.10
90.
המיזם יצליח ובגדול
אני מאמין בחדשנות, יש תשובות לשאלות: 1. החלפת סוללה 5 דקות (12 סוללת בשעה). טעינה מהירה מתבצעת תוך כשעה וחצי כלומר יש צורך ב- 18 סוללות לעמדת החלפה. אין צורך לשנע משאיות ולדאוג למלאי של דלק. 2. זוכרים את הסוללות הראשונות של הניידים? היו מחזיקים לשלוש שעות, היום ליומיים ואף יותר. 3. החלפת יעוד הסוללות "העיפות" לאגירת חשמל בשעות השפל והפצתו בשיא. כמו כן הסוללות ניתנות למיחזור מלא. 4. לדעתי מכונית חשמלית זו שליחות עולמית לשיפור איכות חינו הן מבחינת רעש והן מבחינת זיהום אוויר. 5. סוף סוף נלחמים באויבנו בכח המוח. החיסרון היחיד בפרויקט זה שהוא מונופול וגם אם יתאמצו מאוד (אין סיבה שזה יקרה) הם יתמחרו אותו במחיר מופקע.
טל | 18.04.10
89.
צודק במאה אחוז
כתבתי את זה בתגובות שונות לאורך השנתיים האחרונות. בטר פלייס זה משחק פירמידה, שבו אגסי והאחים עופר ירוויחו (למשל על ידי הנפקת אג"ח קונצרני שיהפוך לאג"ח זבל סמוך מאוד למועד פשיטת הרגל של החברה), אבל כל השאר הולכים לאכול אותה ובגדול. הבעיה היא כמובן טכנית. כדי שהמכונית תצליח המצבר צריך להספיק לנסיעה של כ- 400 קילומטר, וטעינה מלאה צריכה לארוך שעות בודדות (עם אפשרות לטעינת חרום מהירה של מספר דקות). הטכנולוגיה רחוקה מאוד מלאפשר את זה, וכל הסיפור של החלפת המצבר הוא לא יותר מאשר ישראבלוף מאולץ שלא יעבוד. בקיצור - שומר נפשו ירחק
יוסף | 18.04.10
87.
בלי נפט הכוח של הערבים ירד בעולם
בלי נפט הכוח של הערבים ירד בעולם , וזה כל מה שאנו צריכים , כאשר יבינו שאפשר להסתדר עם חשמל (בלי רעש ופחות זיהום) מחיר הנפט ירד תעשיית הרכב בארה"ב במצב רע , הרכב הנמכר בארה"ב הוא טיוטה וזה כי היפנים יעילים יותר , אז שלא יעביר ביקורת לפני שהוא עושה בדק בית .
אדם | 18.04.10
85.
אי אפשר לכופף את חוקי הפיזיקה , משקל, נצילות, הספק חשמלי,
מיכל דלק של 60 ליטר משקלו פחות מ 60 ק"ג והוא מסיע רכב במשקל 1500 ק"ג למרחק של כ 700 ק"מ. לעומת 250 ק"ג סוללה ל 160 ק"מ. אם אתה תקוע בפקק כמו שהיה השבוע - 4 שעות- מה תעשה ברכב חשמלי שיתפגר, האם תפסיק את המזגן ותתבשל בחמסין כדי לשמור אנרגיה על מנת להגיע לתחנת הטעינה/החלפת מצבר. מה קורה בחורף ? כמה אנרגיה צריך כדי לחמם את תא הנוסעים. יש לפתח ולשכלל את המכוניות ההיברידיות שם נמצא שילוב של אלמנטים שמקורם בענפי טכנולוגיה שונים
גבי | 18.04.10
84.
בטכנולוגיה של היום, שימוש בחשמל לרכבים יכול להיות רק מוגבל:
אין שום מניעה שמשאיות חלוקה/ איסוף, ואחריהן גם אוטובוסים, יהיו חשמליים לחלוטין - מדובר ברכבים שזמן ומסלול הנסיעה שלהם מתוכנן מראש, והם חלק מצי רכבים של חברה גדולה שיכולה בקלות לסדר את לוח הזמנים כך שיהיה זמן טעינה לכולם. בשביל רכבים פרטיים (שלא לדבר על רכבי חירום!) זה פשוט לא ישים. נקודה. הפתרון לתלות בנפט בטווח הנראה לעין הוא מנועים חסכוניים (ובמיוחד מכוניות קטנות ורכב דו-גלגלי) מצד אחד, ודלקים חלופיים כמו גז טבעי ואתנול מצד שני - וכמובן הכי טוב שילוב בין השניים. אגב, חיסרון נוסף בנוגע ברכב שאגסי מתכוון לשווק (פלואנס): מדובר ברכב ארוך מאוד! איפה אפשר למצוא חניה (ובמיוחד בערים הגדולות של אזור המרכז) עם רכב כזה?! מה היה כ"כ קשה להכניס את הטכנולוגיה לרכב בגודל נורמלי?
יבגני | 18.04.10
80.
ליורגן הזה אין בושה? אנשים משקיעים ממיטב כספם והוא רק בעמדת ביקורת?
היורגן הזה מתאים להיות בוועד ההסתדרות בישראל לא מנהל בחברה אירופית!! מתוך איזה הגיון הוא מבקר את בטר פלייס? הוא דואג לכספי היהודים? הוא יוצא כל כך מטומטם בביקורת הזאת שחבל לענות לו , האיש יותר טיפש מההוא שאמר " מי יקנה מחשב אישי?" אגב עומדת להיות התפתחות דרמטית בעניין הטעינה שתקטין באופן כאמור דרמטי את זמן הטעינה !! כל הכבוד לאגסי על הנחישות ומול כל המבקרים הצצים מכל הכיוונים כל שהפרוייקט מגיע לשלב המעשי, אני סומך עליך שתמשיך עד הסוף !
כל הכבוד אגסי | 18.04.10
79.
צא ולמד, לבן הראמי
במודל רגיל שרוב בני האדם משתמשים ברכב ברוב השבוע לנסיעות לעבודה וסידורים ופעם בכמה שבועות נסיעה ארוכה לטיול, אז כמעט ולא צריך להחליף סוללה, קם בבוקר, נוסע לעבודה , מחבר את הכבל ומתחיל לטעון, מגיע הביתה אחרי יום עבודה מחבר ומתחיל לטעון, נסיעות בסופי שבוע, הורים חברים, אפשר לסוע לחזור ואז לטעון בבית (בד"כ הנסיעות האלו פחות מ- 80 ק"מ לכיוון, אז פעם בחודש שנוסעים לצפון או לאילת אז מחיליפים פעמיים (במקרה הגרוע 3שלוש פעמים) אבל אלו ההחלפות היחידות במהלך כל החודש !. כלומר בסך הכל הקטינו את כמות התידלוקים בחצי (או ברבע במקרה הגרוע) הלוך ושוב לעבודה + סידורים + נסיעה אחר רחוקה - במקרה הטוב 5 תשלוקים בחודש !!!! חסל סדר עיתון בתחנת הדלק ...... מקווה שהכל ברור - אדון דיימלר קריזלר
יוסי | 18.04.10
77.
electrical car
I think the electrical car has a future.there are 2 main problems. 1) 1)the price for the client,price pending for the price of the car,and the price of the electricity.A big problem to solve ia the number of miles or KMbetween 2 charges and the location of the charging stations. 2)the second big problem is the new power stations to be build for the electricity chargers when the number of the cars will be big.To this problem we have to think to build station without emission and thia station must be only the nuclear power stations.
rubin lazar | 18.04.10
76.
לפי חישוב שמרני:
כ - 200,000 נסיעות מעל 100 ק"מ ביום 200 תחנות 1000 מילויי בטריה לכל תחנה 83 מילויי בטריה בשעה 4 שעות למילויי בטריה 333 בטריות דרושות בכל תחנה 66,666 בטריות דרושות ב - 200 תחנות כ - $30,000 לבטריה מעל 2 מליארד דולר דרושים לרכישת מלאי הבטריות זאת בפעילות בתפוקה מלאה... בשנה הראשונה, אני מניח לא יותר מאחוז יעברו לחשמלי... כלומר, תדרש הוצאה של 20 מליון דולר... כסף קטן...
עמית | 18.04.10
75.
מעל שנה ,מתבקש חישוב הצדקה ל 160 ק.מ. לטווח ותנאי הנסיעה - והתשובה בוששת (שקשוקה)
כדי לקצר תגובה : 1. שנה שלמה קראנו בשקיקה ובצמאון את הפרסומים וההצהרות -כל זאת ללא שום צל צילה של הצדקה /הצגה חישובית . 2. יואיל בטובו המדען הראשי של הפיתוח (בהשראת שמעון פרסקי וחבורת השקשוקאים) ליידע את ההדיוטות אודות ההמצאה המהפכנית . 3.אנחנו מבינים היטב היטב - ההשקעה תגיע מכספי הציבור שעד היום , כמו בהרבה פרויקטים מסוג זה שהשקשוקאים יצרו יש מאין , והציבור התמים מימן מכספו , לא רק זאת , השקשוקאים מתכננים לפתוח על חשבון הציבור תחנות טעינה,"לסובב גלגל עסקים " וירטואלי מבחינה טכנית ,כדי לגזור קופונים שמנים . 4.סוף התהליך זהה לסוף של "המצאת" נותן החסות מרידור ("הארת כל רמת גן")
הלורד בלפור | 18.04.10
74.
המודל הוא פשוט. הלקוח רוכש בטריה ראשונה במחיר הרכב ומשלם במחיר ההחלפה את הבלאי
המבני העסקי של החלפת בטריות פשוט למדי: כל לקוח רוכש בטריה אחת מלאה כחלק ממחיר הרכישה של הרכב. לאחר מכן בכל החלפה הוא משלם גם את מחיר החשמל וגם את מחיר הבלאי. נניח שהMTBF של בטריה הוא 1000 טעינות. בהנחה שמחיר הבטריה הוא 21 אלף יורו כי אז על עלות החשמל והשירות יש להוסיף עוד 21 יורו. תחנה תזדקק להחזקת 50-100 בטריות כאשר כל בטריה מרוקנת תוטען במחדש בסבב ותוחזר לשימוש לאחר הטענתה..במחיר הפחת תוכל התחנה לרכוש בטריות חדשות כאשר בטריות יצאו משימוש. אני מניח גם שהמחיר של 21 אלף יורו לבטריה הוא מחיר ראשוני. הכמויות והפיתוח יוזילו מאוד את המחיר לאלפי יורו בודדים. מצד שני מטריד אותי יותר הסיכון לאש מניצוצות חשמל הן במועד המילוי והן במקרה של תאונות. מהנדסים בב.מ.וו הביעו דאגה רצינית בעיקר מעניין הבטיחות.
michael | 18.04.10
73.
כל מה שנעשה פה זה להסיט את יצור הפחמן מרכב לתחנות כוח שיצטרכו עוד לבנות!!!
חשבון פשוט של כמה הספק צריך כלי רכב במהלך נסיעה יראה שצריך הרחבה מהותית של רשת החשמל, תחנות כח וקוי מתח גבוה. לא סביר שירחיבו רשת כל כך יקרה בשביל לטעון כל 100 ק"מ כמה מאות כלי רכב. זאת ועוד, למצבר אורך חיים מוגבל שיורד עם מספר מחזורי הפריקה והטעינה, עם עלית הטמפרטורה ועוד. אנשים עוד יתקעו על כביש הערבה ללא יכולת לנסוע...מה יעשו אז? יבקשו בקבוק "מצבר" מרכב עובר? טכנית זה עובד. עיסקית, רשת חשמל, תחזוקה ואלטרנטיבות על הכביש....יש עוד דרך. האמת היא שאפשר לשים תאים פוטו-וולטאים על הגג של האוטו לנסיעה ביום.
איש | 18.04.10
72.
מה לכל הרוחות רוצים מאגסי?
אגסי חכם ומוכשר. עובדה שהצליח לסובב על האצבע הקטנה עם "טכנולוגיה" שלא קיימת ומודל עיסקי שלעולם לא יהיה קיים את כל ה"מבינים". החל באחים עופר, דרך הנשיא פרס וכלה בקפלינסקי. בינתיים ההשקעות הזורמות אליו עצומות, והוא חוגג. זה זהה לכל אותם אקסיטים של חברות שניקנו בכסף רב, היזמים חגגו, והחברה נסגרה כעבור זמן מה או התאיידה בתוך החברות הרוכשות. רק שאגסי חכם, והוא עושה את הכסף עוד לפני האקסיט.
 | 18.04.10
68.
לפרויקט של בטר פליס אין בסיס טכני יציב ולכן זה לא יעבוד
הייתי מאוד רוצה לראות תחליף רציני לנפט ואני חושב שתפקידה של מדינת ישראל למצא כזה תחליף אבל... מאכזב לראות שדוקא אנחנו בחרנו לטפס על העץ הלא נכון אפילו שזה העץ הקרוב ביותר. הבעיות העיקריות עם הפתרון החשמלי הוא: 1. סולל לא מספיקה ליותר ממאה קילומטרים 2.הנזק לסביבה מייצור חשמל למכוניות גבוהה מהנזק ממכוניות מונעות בדלק מפני שכאן חברת החשמל שורפת נפט או פחם שמזיקים לסביבה ושוב המכוניות עצמן משתמשות בסוללות שמזיקות לסביבה ושוב כאן יש 2 מקורות הפסד אנרגיה (בייצור החשמל ובהפעלת הרכב) ועל כל זה משלמים בזיהום 3. מכיוון שאין אפשרות לאחסן את האנרגיה בכמויות ולזמן רב, אין אפשרות להשתמש באנרגיה נקיה (שמש, רוח, ים) וצריך להמשיך ולהשתמש בחברת החשמל וביצור מזהם. 4. ברור שיש גם בעיות כלכליות שכרוכות בתחזוקה של סוללות יקרות (תארו לכם תחנה בכביש הערבה שצריכה לספק סוללה אחת כל דקה ולוקח 4 שעות לטעון סוללה - התחנה צריכה להחזיק, לטעון ולשנע 240 סוללות) הפתרון: הפתרון טמון במערכת אגירת אנרגיה שתיוצר מאנרגיות נקיות ותוכל לאגור ולהחזיק זמן רב ואפשר יהיה להכניס את זה למכונית בקלות. לדוגמא: מימן מימן נמצא באוויר בכמויות לא מוגבלות אפשר להפיק מימן באנרגיות נקיות ולאכסן אותו במיכלים לתקופה בלתי מוגבלת כשמימן נשרף (מתחבר לחמצן) התוצאה היא מים! (אפס זיהום) נכון לא כל הפתרונות הטכניים קיימים אבל בתור כיוון כללי זה פתרון עם אופק רחב יותר מאשר חשמל שנידות לכשלון.
שמעון דקל | 18.04.10
64.
מי ירצה בכלל לקנות מכונית שמחייבת אותך לעצור כל 160 ק"מ, לא מספיק כל הפקקים
ואולי אני ילטף אותה לפני שהיא הולכת לישון, ברור שלא אנחנו צריכים לחסוך זמן, וזמן זה כסף. לכן אני לא יקנה מכונית שתבזבז לי זמן, אני רוצה חללית עם חגורות בטיחות ומצנח במקרה הצרוך לא יעבוד, אולי כן במקרה שהביצועים ישתפרו משמעותית, 500 ק"מ ומעלה, אבל עדיין יהיו פקקים
jose | 18.04.10
63.
שי אגסי בא מעולם ERP - ניהול מערכות מידע
שי אגסי בא מעולם ERP - ניהול מערכות מידע. עם ניהול מערכת מידע נכון אפשר לגמור את תעשיית רכב ישנה ולהחליף אותה בחדשה. כמו שאני הבנתי הוא בחר בפיתרון הכי מתקדם שיש ליום : share point + MS Project. אז שיורגן הוברט ביחד עם דיימלר קרייזלר ישתקו. וברור שרווחים שלהם ירדו פלאים. כי עם בורקרטיה שם, הם לא הצליחו להפוך מכוניות ישנות שעובדות על טכנולוגיה בת 80 שנה ומכוניות חדשות. דרך אגף אגסי ייצר את הבטריות שלו אפישהו בסין . שמחיר שלהם יהי לא 20 אלף אלה 200 דולר או אפילו פחות.
בוריס | 18.04.10
60.
החלפה או הטענה כל 100 ק"מ בערך זה כשלון ענק
כאשר היצרן אומר 160 הכוונה למקסימום 100 בדיוק כפי שמפרסמים צריכת דלק כל הנתונים הללו נבדקים במעבדה ואינם מציאותיים הטעות היא בערך של לפחות 30 אחוז או יותר, לכן, אם ארצה לנסוע מתל אביב לאילת אצטרך להטעין לפחות 3 פעמים לחיפה פעם אחת או לסמוך על המזל ולהגיע על הגאנטים כמו שאומרים, לפני שמכונית תיסע על סוללה אחת לפחות 250 ק"מ לא נוגע
יוסקה רכב | 18.04.10
59.
ל-46
התגובה הכי אינטליגנטית שקראתי פה... מן המפורסמות שכל חברות התעופה בקושי שורדות, עם מרווחים מינימאליים במקרה הטוב והפסדי ענק בקצה השני של הסקאלה. רק שבמקרה של ענף התעופה אין תחליף למוצר וסיוע ממשלתי לחברות בקשיים הוא בגדר חובה כמעט. במקרה של הרכב החשמלי - פשוט אין בו צורך שכן מדובר במיזם עם טכנולוגיה מאוד מאוד נחותה! תוך 5-10 שנים היצרנים החזקים יפתחו רכבי מימן - בהם אין צורך בסוללה כבדה שמספיקה ל160 ק"מ, זיהום האוויר - פשוט לא קיים (מים), ואין צורך להחליף סוללות כי fuel cell ממוצע יחזיק כמו מיכל של רכב בנזין נוכחי, או יותר.
יגאל | 18.04.10
56.
רק שיטת השקשוקה עובדת
כל מפגר מבין שאין הגיון כלכלי בכל שיטת המצברים. לא סתם הם לא מגלים כמה תעלה המכונית העתידית, כמה תעלה החלפת מצבר וכו'. לא סתם המכוניות האלו לא יוכלו להיטען מרשת החשמל בבית כמו מכוניות חשמליות אחרות. הם כבר הודיעו שמי שיקנה מכונית כזו יצטרך לחתום איתם על חוזה אספקת חשמל לכמה שנים. אז הינה השקשוקה בהתגלמותה: בתחילה הם יוצאים עם מבצעים מפתים שמתבססים על נתונים לא נכונים (למשל הנתון של טווח 160 קילומטר שזה רק בתנאי מעבדה). הם גם יתנו בהתחלה מחיר מפתה למכונית ויביאו הרבה סלבריטאים ומומחים לשקשוקה (בתשלום כמובן...) שיעידו על טיבה וחסכנותה של מכונית השקשוקה... לאחר כשנה שנתיים, כאשר עשרות אלפי פראיירים כבר רכשו את המכונית וכל מיני ממשלות פראייריות ומוסדות פראיירים אחרים העניקו להם מענקים של עשרות מליוני שקלים, וכן כמובן גייסו הרבה כסף מהציבור הגרידי שרוצה להרוויח בבורסה, הם מקפיצים את מחיר ההטענה בעשרות או מאות אחוזים. כל הפראיירים שקנו, חייבים להמשיך ולהטעין אצלם מתוקף החוזה (בדיוק כמו עם החברות הסלולריות). ולבסוף, הדובדבן בקצפת - אחרי כמה שנים מחכים לכם בשיניים חשופות המוסכים של קרסו - רנו ישראל שהם אחראים על השירות... רק מי שהיה לו רנו יבין למה אני מתכוון... חבל שעם ישראל לא יודע טוב לעשות חשבון ומוכנים לאכול את כל הבולשיט שמאכילים אותם - בדיוק כמו הטויוטה ההיברידית. צריך לשלם 40 אלף שקל יותר בזמן הרכישה, מקבלים עגלה (בלי סוס, חבל...) שבקושי נוסעת ולבסוף רואים שהצריכה האמיתית היא אחד ל- 18 ולא כמו שהבטיחו ואחרי 7-8 שנים צריך לשלם הון כסף כדי להחליף מצבר (כמו כל הערך של המכונית שהיא כבר בת 7-8 שנים). כמו שנאמר, פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים. פתגם נדוש אבל לצערנו נכון.
אבי | 18.04.10
53.
לא נראה לי אבל ימים יגידו
אם זה היה כ"כ פשוט אז כל אירופה היתה נוסעת במכוניות חשמליות עצם העובדה שלא הצליחו לפתור את בעיית המרחקים מבחינת טעינה זה אומר הכל ובכלל הייצור של המכונית מאוד יקר ,האירופאים כבר מזמן הלכו על כיוון של תאי דלק.קודם כל מחיר הרכב בסביבות 40000 דולר דבר שני מרחק של 160 ק"מ בין טעינה לטעינה מתייחס לנסיעה בכביש ישר במהירות קבועה ללא האצות או האטות ותלוי כמה אנשים יושבים ברכב וגם אם המזגן פועל כמו כן גם עמידה בפקקים משפיעה כי אלו פרמטרים שמשנים את הכל ואז יכול להיות שהמרחק בין טעינה לטעינה יתקצר ,דבר שלישי צריכים להיות המון נקודות טעינה שפרושות בכל מקום במדינה והשאלה כמה תעלה הטעינה במקרה שאין מצברים להחלפה וכמה זמן זה ייקח.בסופו של דבר נראה לי שהגרמני צודק
שולי | 18.04.10
52.
כולם צודקים למרבה ההפתעה
1. הרעיון של רכב חשמלי והזזת ייצור האנרגיה מהרכב לתחנות הכח נכון בעיקרון. 2. כרגע אין סוללות התומכות בפתרון יעיל וזמין חוץ מזה שהן בעצמן מהוות זיהום סביבה כביר => הפתרון כנראה תאי דלק סגורים, ו..כן יהיו בשנים הבאות פתרונות לבעייה זו. 3. לאגסי אין כנראה שום תוכנית עסקית ראויה שתביא לו רווחים אלא אם המדינה תתן לו בלעדיות על התשתית, דבר שכנראה יקרה (בגלל השותפים שלו) ולכן מה שלא יעבוד בשום מקרה בגרמניה אולי יעבוד בישראל. 4.הפתרון לסעיף 3 הוא כנראה לייצר תשתית בבעלות המדינה, דבר שיגרום לבטר פלייס להיות מיותרת, כי מתחרים רבים יוכלו להכנס לשוק במבנה כזה. השיטה היא לייצר תקן מחייב לתחנות החלפת מצברים ותחנות הטענה (סתם לדוגמא, איך צריך להיות ה"תקע-שקע" של הרכב), וליצור תשתית מתאימה עפ"י חוק כמו לדוגמא "חניות נכים", "ממ"ד לכל מבנה" וכ"ו. 5. היוזמה של אגסי אכן מטלטלת את עולם הרכב, אבל בעיקר מהסיבה כי הרעיון כפי שנאמר ב (1) נכון, אבל הפרטים/ביצוע לקויים. בינתיים יש למחוא כפיים לאיש, איך בגאונות שיווקית הצליח לשכנע משקיעים לשרוף מליוני דולרים עד שבסופו של דבר יגיע כנראה למסקנות הנכונות, אבל זאת רק לאחר שנתיים בהן עשרות אנשים (חלקם בני משפחה וחברים) חיים יפה מהסיפור. 6. אם המדינה תתעשת ותחליט ללכת קדימה, בלי לתת עדיפות לייזם כזה או אחר, אזי נראה התקדמות ממשית בכל ההבטים של ההנעה החשמלית.
יוסי | 18.04.10
51.
שאלה מעניינת מעניין איך לא שאלו את זה קודם
והאם האדון הנכבד לא חושב שכל מי שהשקיע הון עתק בחברת בטר פלייס לא עבר על המספרים וניתח את המודל העסקי שלהם? האם לא ברור לכל משקיע רציני בחברה שבטריה עולה 21 אלף יורו ? והאם לא נשאל אגסי להסביר איך החברה תיהפוך לרווחית עם עלויות כאלה? כנראה שיש תשובות לכל השאלות ורק הזמן יגיד מי צדק ומי לא. וסתם כמה תיזכורות לקטני האמונה מנכ"ל IBM האגדי הצהיר שבעולם לא יהיה צורך ביותר משלושה ארבעה מחשבים יאהו לא קנו את גוגל כי לא ראו איך חיפוש יעשה כסף נינטנדו הצליחה להביס את סוני באמצעות קונסולת משחק פרימטיבית בהרה ועם כח מיחשוב קטן בהרבה הנבואה ניתנה לשוטים...
מתושלח | 18.04.10
50.
חברים במועצות מנהלים בדרך כלל לא מבינים כלום בנושא שעליו הם מחליטים
קונה רכב חשמלי אם רק היה. קיים כבר 100 שנה. באנגליה צבר תאוצה כרכב קטן אז למה לא כאן. מתי כבר יופנם שאין שום מניעה שבשלב הראשון הרכב השני במשפחה יכול להיות חשמלי ואחר כך עם ההתפתחות הטכנולוגית גם הראשון יהיה חשמלי. היום כבר מדברים על משאיות חשמליות. תתעורר חבר מועצת מנהלים מיושן אתה מדבר מהכיס של מי שכבר יודע שהפסיד את המירוץ !!!
רונן | 18.04.10
49.
אנשים עם טיפה מעוף תמיד משכו אש...
פעם אנשים גלשו באינטרנט במהירות 56K, האתרים נראו זוועה ולהוריד שיר באימיול לקח חצי שעה.... פעם!! הצלחה של בטר פלייס תפגע בהרבה בעלי אינטרסים, בייחוד של שכנינו הטובים. אני מקווה שבטר פלייס יצליחו ובעוד כמה שנים כל הרכבים יהיו חשמליים, הזיהום יפחת, והתלות בנפט תרד למינימום. עד שזה יקרה, הסוללות יהיו כבדות, זמן הטעינה יהיה ארוך והטווח של הרכבים יהיה קטן. צריך להתחיל איפה שהוא, וזה בדיוק מה שבטר פלייס עושים. עוד 5 שנים התעשייה הזו תראה אחרת לגמרי. אז בהצלחה לבטר פלייס!! גאווה ישראלית... :)
אלון | 18.04.10
48.
הלוואי שמיזם יצליח.
רק נס יכול לבלום את זרימת מילארדי הדולרים שזורמים לאיראן וונצואלה ודומיהם. נס או יוזמה גיאונית. לא מבינה בפרוייקט אבל מתפללת שיצליח. יש לי הרגשה שכל פעם מצטטים את הגאונים ממרצדס בהנאה רבה. יש אינטרסים שונים בסיפור אבל על כולם צריך לגבור האינטרס של השרדותנו בשכונה הגרועה הזו. ואם המיזם של בטר פלייס יצליח וצריכת הנפט תצומצם באופן משמעותי , הסיכוי להשרדותנו עולה בהתאם. אז קצת יותר פירגון.
פטריוטית | 18.04.10
35.
בטר פלייס בכלל לא רוצים למכור מכוניות
חייבים להבין את זה. עד שלבטר פלייס יהיו מכוניות, כבר יהיו עשרות דגמים של רכבים חשמליים. כבר היום יש לפחות 10 דגמים עובדים שנמכרים באופן סדיר בעולם. אז מה בטר פלייס רוצה ???? למכור חשמל !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! זה היעוד שלה. מבחינתה, שיביאו כמה שיותר מכוניות חשמליות. הם ימכרו להם את החשמל כי הם היחידים בארץ שפורסים כבר כעת תשתית.
מיכה | 18.04.10
31.
שאלות רבות נוספות
מה המחיר של הרכב ? נגזרת מזה - מחיר ליסינג לעובד + מחיר ליסינג למעסיק , שווי רכב? מה מחיר הטיפולים ? מה עם האחריות לרכב וסוללות? מה עושים עם הסוללות הישנות? כמה עולה הטענה ? ואיפה מטעינים ולמי משלמים ? מה עם שירותי דרך ? אגסי צריך לענות על כל השאלות האלו ואז באמת נאמין שהוא לא שורף את הכסף של עופר ועושה את הפלופ הגדול בהיסטוריה הכלכלית בישראל .
נועם | 18.04.10
29.
איזה שטויות, אולי פעם בשבוע תגיע למצב שאתה זקוק לסוללה, ואז תקבל סוללה שהשאיר רכב אחר
שעבר בתחנה כמה שעות קודם, השאיר סוללה ריקה, ובנתיים מילאו אותה. פשוט מאוד. לגבי המחיר, אני מאמין שהוא מופרז. אם הוא היה כזה גבוה בטח היו מתבססים על סוללות ניקל-מטאל שהן זולות יותר. (אם כי תופסות יותר מקום).
תומר | 18.04.10
28.
יורגן דוחף שימוש בתאי דלק במקום בסוללות ליתיום. זה המודל העסקי שלו.
כך שזה די הגיוני שזה מה שהוא יגיד. בכל מקרה, לפי ההבנה שלי, אגסי גייס יותר מ-150 מיליון דולר, ובמשך כמה שנים הסתובב וראה עולם על חשבון החברה. זאת כבר הצלחה. בכל מקרה, המודל העסקי הוא לא מכירת חשמל כמו שתמיד אומרים, המודל העסקי הוא פטנטים על מתקנים להחלפת סוללות, שבהתחשב להיכן הולך השוק, בעוד עשור יהיו שווים המון כסף. ישראל ודנמרק הם פשוט בלון ניסוי מאוד יקר להמשך פיתוח הפטנטים... 
ט | 18.04.10
27.
כל הכבוד
אל תתיחסו לכל צרי העין ובעלי האינטרסים סוף סוף קם אדם ומרים את הכפפה עושה בלגאן בכל העולם על דבר שהוא קודם כל טוב לסביבה ובכך לכולנו, דבר שני לא מרים פרוייקט בכאילו כמו שכל חברה בשלב כלשהו בנתה רכב חשמלי אבל בגלל לחצים של מונופול הנפט גנזה את הפרוייקט שי אגסי אני מאחל לך שתצליח והלוואי ותעשה המון כסף מהרכב החשמלי
גיל | 18.04.10
24.
אמממ...זה פשוט מאד ואני גם אראה לך איך מרוויחים...הרבה
תגיע לתחנה ויגידו לך שאין שבמקרה אין כרגע סוללה פנויה אז אתה מוזמן לבלות את זמנך חצי שעה בתחנה שיש בה בית קפה, חנות ספרים, המבורגריה, מסעדה וחנות פרחים לקנות לאישתך/מאהבת זר פרחים כי איחרת. אז מי המרוויח הגדול ???? בטר פלייס שבנוסף להיותה חברה למכניות חשמליות היא גם חברה קימעונאית שתשאב לך את הכרטיס אשראי בזמן שאתה ממתין להטענה. זה יקרה פעם אחת מתוך עשר החלפות, יתנו לך קופון לקפה, זה לא נורא, סביל ובמקו רצית לנוח. פשוט לא.....
אני | 18.04.10
20.
עוד אחד שלא עשה צבא מקשקש. אגסי גאון שעדיין לא מבינים
עוד עוכר ישראל. המהפכה תצא מציון או ליתר דיוק פי גלילות! אגסי ביחד עם בכירים במיל' יוכיח שהמהפכה החשמלית באה מישראל. כמו ה-ICQ וה-SAP שאגסי המציא ואף אחד לא הבין בזמנו עכשיו הוא משנה את פני הכלכלה העולמית. יחד עם עידן עופר הזוג הזה בלתי מנוצח. מגראז גדול ומלא אדי דלק בגלילות הוא מתווה מהפכה. רובוטים משוכללים יחליפו ב-5 שניות מצבר ששוקל 250 ק"ג במצבר שנטען מבעוד מועד בחשמל נקי וירוק מהמתקן החשמלי שמופעל בפרו על ידי האחים עופר. הרבה אנשים יגידו "איך לא חשבתי על זה קודם". לא סתם אגסי הוא האישיות הכי מחוזרת בדאבוס אחרי שמעון פרס.
ארידור | 18.04.10
15.
אם יש מעבר למלחמה ציבורית, זה אומר שבטר פלייס כנראה בכיוון הנכון.
זה לא אומר שבטר פלייס תהיה הצלחה מסחררת.. אבל זה כן אומר שעוד אבן דרך נוספה למעבר לנהיגה במכונית חשמלית. מי יתן וכמויות הגז שיתגלו כאן, יתרמו גם הם לפרוייקט הזה בצורה כזו או אחרת.. ואז אנחנו בליגה אחרת.
מוקי | 18.04.10
11.
תשובה פשוטה וברורה מאוד !!!
כאשר יש מאחוריך בתור גיבוי את פרס ,פואד ושאר הירקות אשר כל תפקידם ותכליתם להצטלם תמיד יהיה מי שידאג לבלעדיות שלך ובנוסף ידאג למיסוי גבוה של כל רכב שאינו בר לוגו של אגסי ובקיצור הציבור ישלם ביוקר עבור מוצר זול וכך יוכלו כל העוסקים במלאכה להתפרנס בכבוד בשם השמירה על איכות הסיבבה.
ליאת  | 18.04.10
10.
יוזמה מבורכת ושתצליח !
אני לא יודע הרבה על הזיהום של הסוללות ולכן אני לא יודע אם הפתרון הוא יותר טוב מזיהום של דלק, מה שאני כן יודע זה שכמובן שאריות ותיקים כמו האריה בכתבה יירצה לשים רגליים לאריות צעירים כמו אגסי. זה כמו עם האנרגיה הסולארית, מחירי הפאנלים יורדים עם החודשים והטכנולוגיה משתפרת. כנל לגבי כל דבר. אני מאמין שזה ייקח הרבה זמן ואולי אגסי לא ייראה פירות אבל הוא בהחלט כן מפתח את הענף, אולי בעוד 10 שנים רוב המכוניות פה יהיו על סוללות שמחירן יהיו זולות יותר מכפי שנרשם בכתבה, ויוכלו לנסוע מאות קילומטרים לפני מילוי.. בוא נקווה לטוב ונקדם אנשים שמחפשים לעשות עסק שגם מוריד את הנזק שאנחנו עושים לסביבה וגם נותן תחרות לשוק הרכב/דלק.
כל הכבוד | 18.04.10
7.
הנתון היחיד שחסר לחבר מועצת המנהלים לשעבר, וזה משפחת עופר והשקשוקה
אני בטוח שאיכשהו הם ירוויחו ,גם אם החברה תפסיד.,אןליבאירופה מדינה מערבית מתוקנת 2=1 +1 אבל בישראל מדינת עולם שלישי ,כמו שראינו בפרויקט הולילנד ,יש דברים מעבר לכל הגיון ומוסר,יותר נכון מתחת.....מתחת לשולחן.
ערן | 18.04.10
3.
נראה לי שהובארט פשוט מיואש.הוא יודע שאין לאף אחד מענה לאגסי.
בטר פלייס לא תזדקק לסטוק ענק אלא סוללה אחת טעונה לכל עמדה ואולי 2-3 נוספות בשלבי מילוי שונים. אם יהיה ניתן לטעון את הסוללות גם משקע רגיל אזי האנשים יחליפו סוללות בתחנות של בטר פלייס רק בנסיעות ארוכות.
דורון אפרתי | 18.04.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת