אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"אנחנו יכולים לסמוך רק על אלה שקשרו את גורלם בישראל"

97 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

95.
דברי הטעם נותרו חסרים - המדיניות: קליטת מדענים רק מחוץ לאיגוד המקצועי
פרופ. אריאל רובינשטיין שכח לומר את הנקודה המרכזית לחשיפת המוטיבציה האמיתית האחת והיחידה בבסיס התוכנית המוצעת לפיה המדינה תקצה 1.3 מיליארד שקל להקמת 30 מרכזי מצוינות באוניברסיטאות בישראל. שימו לב: למעלה ממיליארד שקל בכדי שהחוקרים הנקלטים לא יהיו חלק מהאיגוד המקצועי של המרצים הבכירים בישראל ולא יקבלו את תנאי החוזה הקיבוצי וירסקו - כפי שעשתה הפעולה של הקמת המכללות - את האפשרות לקידום מאבק מקצועי ומשא ומתן קולקטיבי על השכר על-ידי איגוד הסגל הבכיר באקדמיה. המרכזים יעסיקו חוקרים בשכר גבוה באופן משמעותי מזה שמקבלים כיום עמיתיהם באקדמיה - כי הכל משתלם חוץ מאשר לשלם פנסיות לפי חוזה קיבוצי של איגוד מקצועי. תחשבו על הדמיון לרפורמה בהעסקה מורים. כל הטבה כשרה פרט להטבה שהושגה במשא ומתן קיבוצי.
פרופסור מאיגוד הסגל הבכיר | 23.04.10
91.
נסביר לאט ובזהירות: רוב האקדמאים שנמנעים מלחזור לא עושים זאת בגלל המשכורות. אלא פשוט כי אין תקנים.
כמובן שיש כאלו שבוחרים להישאר בארה"ב, או לעזוב לארה"ב, בגלל משכורות (ותנאי מחקר אלמנטריים אבל בואו לא ניטפל לקטנות). אך רבים, ולהערכתי מדובר ברוב, נמנעים מלחזור כי אין תקנים פנויים בארץ. זה עד כדי כך פשוט. בין אם רובינשטיין צודק בנושא משיכת חוקרים מובילים באמצעות משכורות ומרכזים חדשים ובין אם לאו, זו פשוט גניבת דעת למקד את הדיון בנקודה הזו. אם ייפתחו תקנים באוניברסיטאות הקיימות הם יאויישו בקלות כי חוקרים רבים מחפשים משרה.
דוקטורנט ישראלי ב | 20.04.10
89.
אפשר לפנות הרבה משרות לישראלים חוזרים באוניברסיטת תל אביב
יש לפנות את מקומם של אנשי סגל אנטי ציונים באוניברסיטת שייח מוניס ולאפשר ליורדים לחזור על חשבונם. יש גם לסלק כל מיני שרלטנים. כמו כן יש להוריד את שכר הסגל הבכיר ולתגמל יותר טוב את הצעירים. השביתה הגדולה האחרונה היתה בתואנה שיש בריחת מוחות אבל כל התקציב להגדלת שכר הלך לוותיקים שבמעמדם הבכיר ובגילם ממילא לא יברחו.
צבי | 20.04.10
86.
רעיונות שיפים בתאוריה לא עוזרים בחיי המעשה
כולל העמדות שלך כאן. בישראל קשה מאד להתפתח וזה כולל גם את האקדמיה. אנשים נאלצים לעשות תארים מתקדמים בחו"ל ולגלות שאין להם אח"כ מה לעשות עם זה בארץ או שהם יהיו טרודים בבעיות פרנסה קשות מאד כשהם חוזרים. לכן הרעיון להתמודד מול האקדמיה בחו"ל באמצעים כספיים שיחזירו לכאן את טובי חוקרינו שנמצאים כעת בחו"ל נראה לי רעיון מבורך. אי אפשר לחיות בתוך בועה.
יריב | 20.04.10
84.
תגידו לי למה לחזור כשהכל יקר כאן-כנסו
מה יש למדינה להציע,אפילו לרכוש כאן דירה לצעירים זה רק חלום שכנראה לא יתגשם.אם דירה של 2 חדרים במרכז עולה מעל מיליון שקל,אז למה שהמוחות המבריקים יחזרו לכאן איזה תמריצים יש להם--הרי בחו"ל במיליון שקל קונים וילה.אני בארץ עובד כאן ,חסכתי וכל רצוני הוא לרכוש דירה במרכז,אך אינני יכול במחירי הטירוף האלה--מה נשאר לי לעשות כאן הרי זה מדינה של עשירים ומושחתים ורמאים,תראו פרשת הולילנד בירושלים הכל מבוסס פה על שחיתות ורמיסת כבודם של מעמד הביניים,אז אנא מכם אל תאשימו את אלה שירדו מהארץ כי אם אין פה דרך לחיות בכבוד אז מה שנאשר זה שם בחו"ל--לפחות הם לא עשירים אך חיים חיים נורמלים בלי לקרוס.,למחשבותייכם.אנא פרסמו את תגובתי אולי זה יעורר מישהו שם למעלה.
דוד | 20.04.10
82.
כמו תמיד האמת כנראה באמצע
נכון שצריך להעדיף את אלו שקשרו גורלם בישראל לא נכון שמי שחי 20 שנה בחו"ל "לא קשר את גורלו בישראל", כי הרי אם תוחלת החיים הממוצעת היא מעל ל85 הרי יותר מ75% מהזמן בארץ זה בהחלט לדעתי "קשר את גורלו בישראל" נכון שיש לתת יותר לצעירים גם על חשבון הוותיקים לא נכון שהפער יהיה גדול נכון שיש מקצועות "לא נחוצים" באקדמיה לא נכון שמי שיקבע מהם מקצועות בלתי נחוצים זה פרופסור רובינשטיין נכון שכסף פרטי גם מוביל לכיוונים לא ראויים לא נכון שתמיד ורק תמיד הוא מוביל לכיוונים לא ראויים, לעיתים רבות אחוז התוצר החיובי מכסף פרטי גבוה בהרבה מהפגמים שאכן חבויים בו
יוסי | 20.04.10
80.
פרופסור רובינשטיין צודק!! אפילו שאני ירשדתי מהארץ ואני אקדמאית ..
לדעתי צריך להשקיע במי שממתגורר כל השנים בארץ , ונתן ועשה עבור המדינה , שילם מיסים למדינת ישראל, ועשה הכל עבורה , ולא במי שהלך כ"שלא היה לו טוב".. ואני "ירדתי מהמדינה לפני כמה שנים טובות, ובהחלט לא מגיע לי כלום!! ולא לאף אחד שכמותי... צריך לעשות ולפעול עבור תושבי המדינה ולא עבור אזרחיה ... שחיים בניכר , הייתי מבטלת גם את התושב חוזר, בכלל... זה לא מגיע לנו בכלל..
liz london | 20.04.10
79.
ל-43 ארתור- אתה גזען קטן ופתאטי.
יש "גויות" שהן צדיקות הרבה יותר גדולות מ"יהודיות". העם היהודי אינו עליון ואינו עולה על אף לאום אחר. אנחנו עם ככל העמים. אתה כנראה שבוי במחשכי ימי הביניים של לובשי שחורים למניהם. אני יהודי גאה, וגם גאה להיות נשוי לאישה טובה שהיא גם במקרה נוצרייה. מעולם לא דרשתי ממנה להתגייר ולמעשה גם אם הייתה רוצה בכך הייתי מתנגד שתעבור את ההשפלה הכרוכה במגע עם האורתודוכסיה הדתית שבעייני עושה הרע בעיני השם. ילדי יגדלו להיות נוצרים גאים אוהבי ישראל (מולדתו של אביהם) ושונאי פרימיטיביות נוסח מאה שעריים.
קצת אחרת | 20.04.10
78.
ניתן לשלב מרכזי מצויינות /מכוני מחקר וקידום טכנולוגי
עם כל הכבוד לפרופ' אריאל רובינשטיין , ניתן לשלב בקלות במרכזי המחקר/פיתוח בין המחקר הבסיסי והיישומי . למיטב נסיוני (הנשען על הרבה שנים של יצירה ותוצאות מוכחות ) ניתן , אפשרי , ונכון לדאוג לכך שמירב החוקרים /המדענים /מהנדסים / בכל המקצועות ימצאו מקומם בארץ , ואם אפשר ליסד , להרחיב מכוני מחקר אונברסיטאים שבמינון מסויים מפעילותם במחקר הבסיסי יתרכזו במחקר יישומי נבצר את עתידנו , עתיד ילדנו . בכל ענף מדעי , מחקרי טמון פריחה של פרי יישומי שמביא בסוף היום לרווח משולש , החזרת הפזורה שנמצאת בחו"ל , להתקדמות מדעית /תעשייתית / לביצור בטחון המדינה , וליצירת מקומות תעסוקה ויצירה לכל תושבי המדינה , בכל ספקטרום ההשכלה , מהמדען שיזכה בפרס נובל , דרך תעשייה פורצת , הפרחת הנגב , ומתן מקומות עבודה בשכר הוגן לעובדי השרותים , הרפואה ,התיירות , והתעשיה . זוהי נקודת מבט נוספת לציונות מתחדשת בארצנו .
הלורד בלפור | 20.04.10
76.
אפשר לפנות הרבה משרות לישראלים חוזרים באוניברסיטת תל אביב
יש לפנות את מקומם של אנשי סגל אנטי ציונים באוניברסיטת שייח מוניס ולאפשר ליורדים לחזור על חשבונם. יש גם לסלק כל מיני שרלטנים. כמו כן יש להוריד את שכר הסגל הבכיר ולתגמל יותר טוב את הצעירים. השביתה הגדולה האחרונה היתה בתואנה שיש בריחת מוחות אבל כל התקציב להגדלת שכר הלך לוותיקים שבמעמדם הבכיר ובגילם ממילא לא יברחו.
צבי | 20.04.10
75.
אני לא מסכימה עם הפרופסור לחלוטין. הבסיס להתפתחות תרבותית היא למידה מתרבויות אחרות
לכן הרבה אקדמאים ישראלים נוסעים ללמוד בחו"ל על מנת לשפר את היכולות המקצועיות שלהם הם לומדים שיטות מחקר חדשות כדי שיוכלו לשפר את השגיהם בתחומי המחקר שלהם. שוק ההשכלה מתנהג כמו כל שוק מסחרי של יבוא ויצוא. ישראל לא יכולה לחיות רק מהתוצר המקומי שלה. מחר אולי הפרופסור הנכבד יגיד שצה"ל ישתמש רק בכלי מלחמה תוצרת הארץ ולא ייבא מטוסים ונשק מחו"ל כי לא ייוצרו עלידי מוחות ישראלים שקשרו את גורלם למדינה. אי אפשר להסתמך רק על כושר החשיבה הישראלי, הוא צריך שידרוג עלידי שיטות מחקר מתוחכמות שהעלויות שלהם עולה המון כסף שלישראל אין את המשאבים לכך. אסור לצמצם את החשיבה שלנו לחשיבה מקומית. ואם הפרופסור הנכבד יסביר אם כך מדוע יש לו מינוי של מרצה באוניברסיטת ניו-יורק?
גליה | 20.04.10
73.
באיזה עולם הפרופ חי
מה ההתנשאות-ומה השחצנות---------אתה מכיר את האיש--שלא הפסיק לעבוד את ביתו בשבילו--וזה היה הבית הכי יפה בשכונה--הוא רק שכח--שהוא -על אי בודד---הוא גר לבד----באי שלו--עם כל ההערכה--והכבוד--על ההישגיים האקדמיים----בארץ ובעולם--השקפת עולם--טוטאלי--סותרת--את המציאות הקיימת בארץ ישראל הקטנה----מה שנשמע--בראיון--שהראיון היה השקפת עולמך----והוא לא מסתכל מסביב--לפתור ----מצב קשה--של ירידה-----ובמיוחד מהמערכת האקדמאית----שתורמת למדינה----הקטנה שלנו----פרופ נכבד----בוא נהיה הגיונים--לרגע אחד----האם המדענים-בגולה בחרו----להתפרנס--בכבוד-לא-מחוסר ברירה-----הנקודת ראות שלך לגביי אנשיי חוץ-- שמגיעים לישראל----------מהבנת הקריאה--לדברייך---------נשמע שאתה רוצה לשמור-----את הכח האקדמאי בשבילך---------ולא להסתכל על המציאות----כיותר יעילה פתוחה ומתקדמת---במיוחד-----לגבי ארץ כל כך קטנה-----וחשובה-----להביא מחזוריות רצינית--מכל השכבות לארץ ישראל-וחבל
ישראלי | 20.04.10
72.
צודק - השינוי צריך להתבצע לא בשביל להחזיק ישראלים...
אלא בגלל שיש בעיה כיום להשאיר אנשים מלכתחילה... צריך להתמקד בדיציפלינות הבעייתיות, ולנתח מה חסר ולטפל בזה, לא לשים "פלסטר" מלאכותי. לא צריך להתבייש וכן לפתוח את הלימודים לתלמידים מחו"ל וכך להתחרות עם מוסדות אחרים... זו לא מילה גסה - תחרות.
גר בחו"ל | 20.04.10
69.
תבין, פרופ' רובינשטיין - אנחנו רוצים לחזור
רוצים לגדל את הילדים שלנו בארץ, רוצים להיות חלק ממנה. אבל המדינה מקיאה אותנו. שולחים אותנו ללימודים, השתלמויות, פוסט בחו"ל, וכשאנחנו רוצים לחזור אין לאן. אין משרות, אין תקנים, אין מקום במחלקות הקיימות והמתכווצות, או באלה שאינן מתאימות לדיסציפלינות הקיימות כיום. אנחנו בקשרים עם אנשים שנשארו בארץ והם אומרים - אין לכם לאיפה לחזור. פשוט אין מקום. אל תנסו אפילו. גם מי שנמצא בארץ לא מוצא עבודה, אז למי שנמצא בחו"ל אין כלל סיכוי. וכן, רוב הישראלים שנמצאים כאן רוצים לחזור ומוכנים להתפשר בתנאי העבודה, המחקר, המשכורת לשם כך. אבל גם עם פשרות כאלה ואחרות עדיין אין לאיפה לחזור. וכך מדינת ישראל מאבדת חלק מהטובים שבמשכיליה. כי גם מי שעדיין בארץ יאלץ לחפש את פרנסתו בחו"ל, ומי שכבר בחו"ל לא יוכל לחזור.
אקדמאית בחו"ל | 20.04.10
68.
קשקן, אם חפצי חיים אנחנו, עלינו להשקיע בטובים ביותר
אין לנו ברירה. הלוואי והייתה לנו. ישראל ממוקמת באזור מוקף אויבים המחפשים באופן עיקבי להוציאה מהמזרח התיכון. הדרך היחידה להתמודד עם האיום המתמשך היא פיתוח מצויינות והובלה בכל תחום אפשרי. את זה נוכל לעשות בעזרת החברה הטובים ביותר. יש להשקיע הון בהחזרת האנשים הטובים היושבים בחו"ל. רבים מהם רוצים לחזור אבל אין להם לאן. פשוט אין משרות. תמיד יהיו כאלה שיחזרו לישראל ולאחר מספר שנים יעזבו. זה מובן, מקובל ואפילו לא מפתיע. אני מניח שהרוב ישאר ויתרום תרומה סגולית משמעותית לבניית חברה מובילה שתאפשר את קיום ישראל לנצח.
מאיר | 20.04.10
67.
ומה עם אלה שנשארו בחו"ל מחוסר ברירה
לא מגיע לנו לחזור. הרי ידוע שבמקצועות של מדעי החיים אין כיום תקן אפילו ל5% מאלה שמסיימים כל שנה. אז אתה מאשים פוסט דוקטורנט במדעי החיים על זה שבחר בקריירה בחו"ל? לכן כן צריך להחזיר מוחות ש"ברחו" כי בפועל הם לא ברחו אלא הוברחו.
אריאל/ | 20.04.10
66.
מר רובנשטיין אתה אדם יקר אבל עליך להבין כי אנשים רבים החיים כאן לא בהכרך חשים
את הרגשות הציונים העזים אליהם אתה מדבר וחיי מידי יום. בחברה הישראלית ישנם עשרות עדות , אלפי אנשים מארצות שונות ו וכול אחד , כמוני למשל, נושא בליבו רגשות שונים למדינה זו. הדיבורים האלה שעולים מדי פעם מאנשים שונים על איך הישראלי צריך להיות ולהרגיש לא מציאותי ולא פלורליסטי. אז אם המטרה היא לחזק את האקדמיה בארץ מה זה משנה כמה שנים אותו פרופסור או ד"ר חיי בארצות הברית? גם אם הוא ישהה כאן 7 שנים הוא לא יתרום במשהו?
vv | 20.04.10
65.
ואיפה בדיוק יעבדו אותם מדענים ציוניים? בניקוי אשפה? הרי אין משרות באקדמיה!
אין! פשוט אין! אתה פשוט מקשקש שטויות מוחלטות, מדען שסיים דוקטורט או פוסט דוקטורט לא יכול לקבל משרה בישראל. הוא יכול להפוך למנקה זבל, לעובד בחברת כוח אדם, לכל דבר, אבל להיכנס לאקדמיה בישראל זה פשוט בלתי אפשרי. אז תפסיק את השקרים. אם יפתחו משרות באקדמיה, בלי מענקים מיוחדים ובלי כלום, תראה איך יותר אנשים ישארו. אנשים רוצים עבודה, לעבוד במקצוע שלהם, ולא אכפת להם מהמשכורת.
 | 20.04.10
64.
לא כולם יכולים לעבוד בארץ
אני פוסט דוקטורנט שהתמזל מזלו ובחודשים הקרובים אחזור למשרה בטכניון. הבעיה היא שחלק ניכר מבעלי תואר דוקטורט החיים בחו"ל לא עשו זאת מתוך בחירה אלא מחוסר ברירה. יש המון דוקטורים שאין להם סיכוי למצוא תקן באוניברסיטאות בארץ (בייחוד במדעי הרוח) ונשארים בחו"ל למרות שהיו מעדיפים פי כמה לחיות בארץ למרות הפרשי השכר המשמעותיים. ההגיון אומר שככל שהאוכלוסיה גדלה ונעשית משכילה יותר יפתחו יותר ויותר תקנים, אך בפועל האוניברסיטאות בארץ סוגרות תקנים. אני בהחלט מסכים שמרכזי המחקר לא אמורים להשוות שכר לשכר בחו"ל רק כדי לשכנע חוקרים לחזור. אך הרעיון של לפתוח מרכזים כאלו על מנת לתת הזדמנות לחוקרים לחזור לארץ ולהתפרנס בכבוד מהתואר שהם עמלו רבות להשיג הוא נכון ומבורך. אם זאת, מבחינה כלכלית פרופר, אני מניח שהמרכזים הללו אמורים גם להכניס כסף ולא רק לעלות כסף למדינה ואם יש חוקרים שמצדיקים את השכר שמשולם להם אז בהחלט אעדיף שיעבדו בישראל ויכשירו חוקרים ישראלים נוספים ולא יעבדו בחו"ל.
לירון | 20.04.10
62.
Utopia
The problem with the Proud Left perspective on differential compesnation and any other economic concept that applies to academia is that the Left does not have to prove its theories, and is glad to ignore its proven record of failures.The current situation in the Israeli academia - a devestating decline over the past decades, is the result of market forces. The solution for the socilaist is a bureaucrat (hopefully himself) making decisions on wages and areas of interest to be offered to students, and areas of research to be pursued and subsidized based on his judgement rather than the judgement of millions of individuals. It did not work for the Kibbutz, and it did not work for the academia. Wake up people, the esteemed professor is not offering a bright future but more and more of the present failure.
Ben | 20.04.10
59.
היורדים שבלונדון...
בלונדון בה אני לומד בשנה האחרונה (ובקיץ אחזור לארץ למילואים) קהילה גדולה של ישראלים לשעבר - יורדים. מתייפיפים בהיתם ישראלים, רוצים להצביע לכנסת (לקבוע היכן אני אשרת - ולא היכן ילחמו ילדיהם...). מיותר - שישארו בחו"ל, או שיבואו לחיות עימנו בישראל.
משה הלוי | 20.04.10
58.
בושתי לקרוא תגובתך, מר רובינשטיין
חכמינו פסקו : "קנאת סופרים תרבה חכמה"? האם הם כללו גם כמוך במשפטם ? נראה לי , כי המלה הראשונה במשפט הידוע קשורה אליך- "קנאה". האם אתה חושש מהצטרפותם לאקדמיה בישראל של מדענים דגולים שידחקו אותך אל מחוץ למסגרת ? האם הנך חושש מכניסתם לעולם האקדמיה בישראל של אנשי מדע יהודיים לאומיים שהשקפת עולמם נוגדת את שלך , השמאלנית ? והאם לדעתך על האקדמיה הישראלית להיות נחלת "השמאל" היהודי בישראל ??? בתגובה מס' 2 יוחס לך אומץ לב: אם אכן הנך ראוי לתכונה זאת - נא השב לי בתגובה חוזרת.
מוטי | 20.04.10
57.
ברוכים השבים לגבולם : להשיב בנים לארץ ישראל .
מר רובינשטיין,שמור דעותיך לך - הן , בלשון המעטה, אינן מועילות למדינת ישראל של עם ישראל. לנוכח הצהרת נטיותיך/השקפותיך המדיניות ולנוכח היותך מוצב בעמדה אקדמית בישראל אנו זקוקים כאן לאקדמאים שנטיותיהם/השקפותיהם המדיניות מנוגדות/קוטביות לשלך ולשכמותך כדי לדלל אתכם בתוך האקדמיה בישראל וגם להעניק הזדמנויות קידום לאקדמאים לאומיים בעלי כישורים וכשרונות עדחיפים על שלך ושל שכמותך . חג שמח לך ושתזכה בע"ה לראות בתקומת עם ישראל ומדינתו ישראל בכל חלקי ארץ ישראל !!!
עדו | 20.04.10
56.
יש צדק בדבריו! רעיון מרכזי המחקר האיכותיים- מעולה! רעיון השכר המנופח-גרוע!
ובכן, הרעיון ליצור מרכזי פיתוח ומחקר בשיתוף המדינה, האו"נ והמגזר העסקי - מעולה. בדרך זאת יווצרו משרות ואפיקי התמקצעות ועניין ותעסוקה לחוקרים מובילים. את רובם זה מה שצריך כדי להביא לכאן- משרה מאתגרת ותנאי פיתוח ומחקר מעולים. את אותם שרוצים יותר מזה- משכורות מנופחות- יש להשאיר שם- ישראל לא תוכל לבתחרות בעניין זה בארה"ב (רק בשכר בנקאים ושאר מאוננים אנחנו מתקדמים ביותר0 אבל זה סיפור של הפקרות חברתית כלכלית) כמי שמכיר חוקרים שעזבו את הארץ- רובם יחזרו למשרה ותנאי מחקר באיכות גבוהה- מה עוד שבכל תחום בו ירשמו פטנטים- החוקרים שותפים ויכולים להינות בגדול מפירות מוחם ועבודתם.
זיו | 20.04.10
54.
יש מספיק אנשים טובים בארץ, הפתרון שכר דיפרנציאלי.
כדי לעודד ענפים בעדיפות לאומית אפשר לקחת את הכסף המיועד להחזרת אנשים מחו"ל ולתת לאלה שמסוגלים לעבוד על הענפים בעדיפות לאומית. אם למשל מחליטים שרוצים לפתח אנרגיית השמש, אז נא להפנות משאבים לעניין. אני בטוח שגם מדענים מחו"ל העוסקים בנושא ורואים שיש כאן יחס רציני לדבר יחזרו לארץ.
משה ג. | 20.04.10
52.
רמת חיים ואיכות חיים
לא מדובר רק בשכר. גם איכות החיים בארץ נמוכה יותר בהשוואה לאותן רמות הכנסה כמו בחו"ל. הכל קשה, ומורכב ומסובך וכאילו מחפשים איך להקשות במקום לתת לחיות בשקט. תוסיפו על זה את העובדה שמרוויחים יותר טוב בחו"ל בכל רמות ההשכלה והנה לכם המושג "יורדים". אני וחברי לא משתמטים ממילואים, אבל החלטנו לעבוד בחו"ל כי ההכנסה פשוט גבוהה יותר. באותה המידה התאילנדים והפיליפינים הגיעו לישראל כי התגמול עבור השירותים שלהם גבוה מאשר במדינות האם. קוראים לזה שוק חופשי, היצע וביקוש וכדומה. מה הטענה של פרופ' אריאל רובינשטיין לא הבנתי... ברור שנישאר בחו"ל. אנחנו לא צריכים את האישור שלו בשביל זה :) חג שמח!
חו"ל | 20.04.10
48.
זו בדיוק מורשת רובנשטיין למול מורשת טרכטנברג. האיש עם הנשמה מול הבירוקרט הממסדי
מנואל טרכטנברג מאמין יותר מדי במודלים שלו. אישתו עובדת במכללה הפרטית המושחטת ביותר בישראל (בין תחמי) ומתברג בכל עמדות ההחלטה בשנים האחרונות. במקומו צרים לשים את אריאל רובנשטיין. איש עם חשיבה אמיתית ושונה למול הבירוקט נעים ההליכות ומעורר הפיהוק.
אני | 20.04.10
47.
קשרתי קשר למדינה אבל..
לאחר לימודי הכרתי ישראלית והגעתי לכאן לאחר שהייתי בעמדה בכירה בגרמנייה מתוך תקווה לפתח את התחום המאוד ייחודי בארץ באקדמיה אך גיליתי כמה יש חוסר ידע בתחום וכמה שרלטנים קיימים בתחום באקדמיה תתפלאו מספיק להיות תמימים האקדמיה לא תמיד טהורה !! אבל זו לא המציאות בטח לא בכול מקום ובטח לא בתחומי ידע שונים ולכן אני שוקל לרדת שוב מהארץ למרות שקשה לי עם זה במיוחד בגלל הילדים לכן אנא לא להכליל ויש נסיבות שונות בהצלחה לכולם בכול אשר הם
מרצה | 20.04.10
43.
ילדי היורדים מתבוללים .
מה חשוב הכסף והעיסוק בחו"ל. הפחד של כל היורדים, ללא יוצא מהכלל הוא שהילדים יכנסו יום אחד עם איזה כושית / היספנית / קוריאנית , ויכריזו - אבא, אמא - תכירו את אישתי / בעלי. אני מדבר מנסיון אישי. את הבת הצלחנו להוציא מארה"ב ולשלוח לישראל. הבן כבר מסרב לחזור. יש לו חברה קוריאנית.
ארתור | 20.04.10
42.
כל יום עוזבים את ישראל הרבה זוגות צעירים עם פוטנציאל אדיר - הם לא יחזרו
זוגות שמרוויחות 20K - 16K בישראל לא מסוגלות לרכוש בית היום במקום סביר, אז למה שהם ישארו כאן? כאשר הם מסתכלים בכל החברים באמריקה וארופה ואומרים דבר פשוט אנו רוצים לחיות כמו בניאדם הרי השקענו הרבה מזמן שלנו בשביל זה !
ולדימיר | 20.04.10
40.
החזרת היורדים.
מר רובינשטיין אל דאגה אני לא אחזור גם בעד סכומים גדולים יותר מכייון שלא רק הכסף או המעמעד שלח אותי לחיות בח"ול ,אלא כל צורת החיים של הישראלי המכוער,הפשע שמישתולל ברחובות,ניבחרי העם המושחתים שלא ניתן לסמוך עליהם יותר.כך או אחרת אני לא חוזר.אי לכך הסר כל דאגה מליבך ולך לישון שיינה ערבה.
יעקב | 20.04.10
39.
זריעת חול
הכל טוב ויפה, אבל מתעלמים מהבעיה העיקרית - האקדמיה בארץ סגורה, אין תקנים ואין קידומים. דוקטורנטים בחו"ל שלומדים באוניבסיטאות הכי טובות בעולם לא חוזרים - לא כי יש "משכורות בשמיים" שם, אלא כי אין איפה לעסוק במחקר בארץ. זיפ, גורנישט. אז אנשים מתגלגלים לעבוד בחו"ל, ואז הפרופסור הנכבד כבר הפך אותם ליורדים ולכאלו שלא צריך להתאמץ להחזיר. אני כן מסכים עם הפרופסור שלא צריך להקים מרכזים חדשים אלא פשוט לפתוח עוד תקנים באוניברסיטאות.
איבי | 20.04.10
38.
אין מה לרוץ אחריהם
מי שעזב עזב, עיזבו אותו. לא בהכרח העוזבים הם "הטובים". בכל מקרה, בכל פעם שעוזבים אפילו "טובים", אזי הנותרים, באופן טבעי, משביחים את עצמם וצומחים מתוכם כוחות מחודשים. ככה זה בטבע. ורק אם יהיה פה טוב יותר באופן טבעי, יישאבו אלינו מבחוץ, ישנים וגם חדשים.
אחד מפה | 20.04.10
35.
יש לי כמה הערות לגבי הכתבה
לדוג', המראיין שואל לגבי מנהלים שהאקדמיות שלהם נתונה בספק - אני צריכה לצעוק לאדון הנכבד בבית קפה, לקום ולהריח את הקפה? קראתי כמה קו"ח חיים של העשירון העליון, ומצאתי "להפתעתי" שרבים מהם לא עברו את מסלול האקדמיה בדרך. תקופות מאוד ארוכות בהסטוריה שלנו, האוני' היה שייכת לבעלי ממון (ולהרבה אשכנזים) המינויים במדינה הזו הם לרוב מינויי מקורבים או השתלת מנכ"לים בעל רקע צבאי מרשים. כל אדם רואה את החלום שלו בצורה שונה, וזה מה שחשוב לדעת. יש כאלו שהצלחה בשבילם היא אחוזה בקונטיקט עם עוזרות, שיקסע מהממת שתהיה אמא לילדים שלי, משכורת מנופחת, כבוד, תרבות שונה שישמחו לאמץ בארץ קרירה.. לא כולם חולמים על דירה בת"א המיוזעת, שאפשר לקנות או לשכור במחירים מזעזעים. לא כולם חולמים לפתח רעיונות, כשהם טרודים בבעיות תקציביות. לא כולם רוצים להשאר פה! גם אלו שנמצאים פה, הרבה פעמים נמצאים פה, כי ישראל היא מקפצה מעולה לחו"ל (מספיק לראות את הנהירה הרוסית מפה למקומות אחרים, לאחר חליבת תנאים..) טרם דברתי על אינטריגות ותרבות ישראלית מכוערת בין בכירים.. משהו שאין כדוגמתו בארצות אחרות.. כמה ישראלים מחזיקים בשתי אזרחויות? מה זה מראה על רמת האמון? על מחשבות עתידיות פוטנציאליות? העולם הוא כפר. היום לא צריכים לצאת למסעות , כדי להכיר מקומות חדשים. אדם צריך לראות בישראל אופציה יחידה, כדי להשתקע פה. לא רק ברמה האקדמאית אלא בכל מקום אחר.
איילת | 20.04.10
33.
השקעה בישראלים שגרים בארץ ושרוצים להישאר כאן ולבנות חיים כאן
לפני שעושים מאמצים ומשקיעים כספים בלהחזיר ישראלים לארץ, לא חשבתם אולי צריך להשקיע בישראלים שגרים בארץ? אחת מהן זו משפחתי, שכל חטאה שנולדה כאן בארץ ולמרות כל הכשרון והיותה דור 14 בארץ לאף אחד אין חיים נורמליים כאן בארץ. אז מי יעזור לנו? להישאר כאן. להישאר בחיים.,ללדת ילדים בארץ הזו. דבר שלא מתאפשר לנו.??????
יעל אור | 20.04.10
29.
קנאות לא תעזור לישראל ולא לאוניברסיטאות
למדתי מאריאל הרבה, אבל האמת, הגישה שלו לא מעשית ולא יכולה להועיל לישראל או לאוניברסיטאות. אני חושב שזה ראוי חשוב ותועלתי להתחרות על אנשים שעשו שנים רבות בחו"ל והוכיחו את עצמם, פישר למשל (דרך אגב, פישר אף פעם לא עזב את ישראל הוא נולד בדרום אפריקה, אולי אריאל גם נגד עולים חדשים?...). כמובן, זה גם טוב לטפח עתיד מחקרי פה בישראל, אבל קנאות לא תעזור. בבדיחות אפשר להגיד שהבעיה עם אריאל שאצלו יחס ההעדפה הלקסיקוגרפי תופס מקום חשוב מדי... קודם כל שישארו בישראל אחר כך כל השאר....
תמיר | 20.04.10
28.
כל מילה בסלע. גאווה גדולה שיש עימנו איש כזה. הלוואי והיו רבים שכמותו. אנשי הגות ועשייה
הגאווה האמיתית היא עם אנשים שכאלה, שחיים כאן, שמעזים להביע דעתם, גם כשזו אינה דעת הרוב, כמו הרוב שהצביע לממשלה הנוכחית. התוכניות הבזבזניות של הממשלה הנוכחית, בין אם זה להביא לכאן מרצים או לבנות אתרי מורשת, לא עומדות בקשר ישיר להכרחי לנו לקיומנו- שלום עם שכנינו ובתוך המדינה שלנו עם האוכלוסיות החלשות בכל מגזר. תודה שהבאתם את דבריו
אזרח אחראי | 20.04.10
23.
בואו, תעזבו את העבודה המכניסה שלכם, חיזרו לכאן, קבלו שכר מביש אבל תוכלו לבכות בעברית.
באמת, איך אתם עדיין שם? בואו יש לנו כל כך הרבה דברים שאנחנו לא רוצים להציע לכם... בואו גדולי המוחות היהודיים, רק בגלל שכאן זו ישראל, מותר לנו לדרוש מכם לעזוב הכל ולאכול קש כאן, הרי זו ישראל ומותר לה לחרבן לכם על הראש. הגויים חייבים לשלם לכם שכר הולם, כאן א-ת-ם חייבים לנו (זו מדינת ישראל ואתם יהודים, כבר אמרנו). בואו קבלו את מה שמציעים לכם, קחו משכנתא שתגמור לכם את החיים עבור דירת 4 חדרים אומללה שעולה כמו ארמון וורסאי. באמת, אילו עוד תמריצים אתם רוצים לקבל? יאללה, רק בגלל שאנחנו כל כך נחמדים, הנה,קחו חומוס קטן, עלינו.
אילן | 20.04.10
19.
לא היה זה מיליונר שאמר: "אפשר לסגור את מחלקות המימון"?
על משקל האמרה של בוב דילן: "לא היה זה מיליונר שאמר: imagine no possession... ? ברור מאוד פרופ' אריאל רובינשטיין, שאתה, בסוף הקריירה שלך, אחרי שצברת הון, ומעמד, וגידלת ילדים ונכדים, שעכשיו, מבחינתך "אפשר לסגור את מחלקות המימון". את הדירה שלך ואת המשכנתא כבר שילמת. את הילדים כבר שלחת לאוניברסיטה, הם בטח לא שילמו שכ"ל כי אתה בטח היית מרצה, וילדים של מרצים לא משלמים שכ"ל. אז עכשיו, אחרי שאתה נח לך לבטח על זרי הדפנה, אחרי שצלחת את כל מטלות החיים, (בהצלחה יש לומר, אני מפרגן), אז קל לך לומר שמי שבא לפה "בעבור נזיד עדשים" הוא לא באמת ציוני! אז לא, פרופ' רובינשטיין הנכבד! אתה אולי שכחת, אבל אנשים צריכים להתפרנס. החיים בישראל של היום יקרים! המגורים עולים כמו בפריז, והתחבורה פי שניים מבארה"ב, וכולם צריכים גם לשרת במילואים (זה היה מזמן, הא?). לאנשים יש ילדים לגדל, וילדים צריכים לאכול, מה לעשות. ולא, אי אפשר לגדל משפחה ב-6000 שח לחודש, שזה מה שמקבל פוסט דוק כאן, ניסיתי, זה לא הלך. בשביל זה עברנו לקנדה, עם 4000 דולר לחודש יותר קל... מתגעגעים, מה לעשות... עם ציונות לא קונים במכולת, במכולת צריך לשלם בכסף. ואם רוצים מדינת ישראל חזקה, עם אוכלוסיה איכותית, ואקדמיה טובה, אז מה לעשות, צריך לעודד אנשים לבוא לפה בכסף ולא בסיסמאות. ואם הפרנסה תהיה טובה, אז האנשים גם ישארו. כמובן כל זה במסגרת הרעיון שישראל כן רוצה לעודד עלייה, על זה אנחנו כן מסכימים אני מקווה?
טל | 20.04.10
17.
קשרו את גורלם? בולשיט בריבוע - חרדים, ערבים, ארסים ומעמד ביניים שחוק
אני עשיתי הפסקה וירדתי לפסק זמן כי נמאס לי להיות עוד איש ממעמד ביניים שחוק שעסוק מבוקר עד ליל במימון חרדים, ערבים, מתנחלים, ארסים ופוליטיקאים מצחינים. זה בושה לגור קצת בחו"ל מחוץ לביצה? ללמוד קצת על העולם ולחזור עם קצת חמצן ורעיונות חדשים? הנסיון להוציא אנשים שירדו וחזרו מהמעגל הוא ציונות בגרוש ועוד תיאוריה מגוחכת של איש אקדמיה בכיר ככל שיהיה. יש לנו הרבה מה ללמוד. שחים בתוך הביצה, מתחילים להתרגל לריח ופה טמון הסיכון.
דוד | 20.04.10
15.
מרשים אבל לא הכל נכון
א. מקבלת מאד את הסייפא של הפרופסור המכובד. האוניברסיטאות מביאות מרצים מחו"ל על חשבון בוגריהם הישראלים. חלק מהבוגרים עשו שרות קבע של שנים וכמובן גם מילואים ובכך "הפסידו" זמן יקר של קידום אישי לטובת צרכי המדינה (ציונות?). גם אבישי ברוורמן באונ' ב"ש דאג למלא שורות המרצים ביהודים טובים מחו"ל ונוצר מצב שרבים וטובים מהחוקרים כאן נשארים מחוץ לאקדמיה. זה עצוב וגם מקומם. ב. הייתי במפגש של שר האוצר עם המדענים בבוסטון. נראה שרוב הרוצים לחזור הם צעירים שחיים בארה"ב על מלגות צנועות . הם לא מבקשים משכורות עתק . הם מבקשים רק מעבדות מחקר . הם רוצים להיות ישראלים ולדבר עברית, הם וילדיהם. היה עצוב לשמוע עד כמה הם משתוקקים לחזור לארץ . זה היה רצון אמיתי שהובע בהצבעה ספונטנית .
ת. | 20.04.10
13.
רומנטי, אבל לא מציאותי
מדינת ישראל לא יכולה להמשיך להתנהג כחברת סטראט-אפ או קיבוץ. הגיע הזמן להתבגר ולהפוך למדינה רצינית שחושבת קודם כל על טובת אזרחיה ולא על רעיון אבסטרקטי או רומנטי. הדור הצעיר חי ערכים שונים מאלו שעליהם הקימו את המדינה, ועל ערכים אלו המדינה צריכה להתבסס. המדינה פה בשבילנו ולא אנחנו בשבילה, זו האמת הפשוטה, למרות שהיא לא כל כך רומנטית. הכי קל לזרוק הכל על רוח, ערכים, רעיונות מלהיבים, אבל זה לא עובד. הדבר היחיד שיעבוד זו עבודה קשה לאורך זמן, לשפר את המדינה באמת במושגים פשוטים ומדידים. די להתבכיין ולהאשים את כל העולם, אנחנו כבר בני 62, לא ילדים.
ישראל | 20.04.10
11.
בגלל אותו קו מחשבה והיגיון מנותק מהמציאות- תדמיתה של ישראל הגיעה לשפל המדרגה
וכנ"ל המוראל של העם שהלך ודעך מאז שהשמאלנים הגאים כדוגמתו של הפרופסור המכובד הביאו עלינו את ערפאת ואוסלו. אולי מהבחינה התאורתית יש לך הרבה מה להציע- אבל החיבור למציאות- שואף לאפס. מוחות בורחים זו בעייה חמורה מאוד בכל קנה מידה. ואם אתה מתנגד להחזיר את הבורחים - לפחות תדאג לשמור על הקיימים והמתהווים- ואת זה לא עושים בשיטה הקומוניסטית (שפשטה את הרגל) של שוויון שכר- אלא בתגמול מצויינות. זה כבר הוכיח את עצמו ואין טעם לחזור על טעויות היסטוריות.
קרן גרמניה | 20.04.10
10.
יחס מחפיר לאקדמאים
אני באוניברסיטה בחו"ל. לסטודנט תואר ראשון המתעניין באוניברסיטה נותנים יחס יותר טוב מפרופסור המחפש משרה בישראל. האם גם את זה רוצה רובינשטיין להצדיק? במסגרת התקציב הנתון בישראל, שינוי יחס פרופסורים\מנהלה בישראל מאחד ל8 לאחד ל4 יאפשר החזרת מאות מדענים. להיפטר ממדענים שהפסיקו לעשות מדע לפני עשרים שנה יאפשר עוד כמאה משרות. האוניברסיטאות מחזיקות מרכזי מחשבים לא יעילים, בתי מלאכה ועוד. מיקוד חוץ של דואר אלקטרוני ומשאבים אחרים יאפשר עוד מאות מדענים. בקיצור, רובנשטיין כותב מאמרים בעיתון במקום לפעול למען האוניברסיטה שלו, למען המדינה שלו, ולמען המדע.
re | 20.04.10
5.
עדיף לשמור על אלה שעדיין כאן...
מסכים עם הפרופסור! אנחנו חיים בכפר גלובאלי, פתוח למדי, בעיקר בפני אקדמאים. אין לטעת בלב מי מהם את ההרגשה שהוא "עושה טובה" למדינה בעצם "הסכמתו" לחיות כאן, בקרב ה"ילידים"... לטעמי, עדיף מדען טיפה פחות מבריק, אשר קשר את גורלו לארץ, מאשר מדען "סופר מבריק" אשר ינסה לרקוד, כל חייו, בשתי החתונות... האתגר הוא לא כיצד להחזיר ארצה את אלה שהיגרו, אלא כיצד לשמור על אלה שעדיין כאן... אהבת מולדת אינה נקנית בכסף, משרות, כיבודים ותארים! או שיש לך את זה, או שלא! טוב להם בחו"ל? לבריאות! שיישארו בחו"ל! (ושימשיכו להתגעגע...) בהצלחה!
בן | 20.04.10
2.
כל הכבוד!
מרשים לקרוא את האמירות של פרופ' רובינשטיין, שלצערי כמעט ולא מקבלות במה היום, למרות שהוא לא היחידי שלא חושב ככה. דרוש אומץ לצאת נגד קולגות שלך, להגיד בתקשורת של היום שאתה שמאלני גאה, ושאתה "אפילו" מאמין שלא צריכים להיות פערי שכר גדולים. הסכמתי עם כל מילה ומילה של פרופ' רובינשטיין, שנהנתי לקרוא ב"אגדות הכלכלה" ושוב כאן. אם יש עוד כמוהו - צאו מהארון ונהפוך את האקדמיה בישראל למשהו ראוי הרבה יותר למהפכה הציונית!!!
אלעד ליפשיץ | 20.04.10
1.
אם נצליח להפיח את הרוח הנכונה, ישארו כאן, יחזרו לכאן, ונצליח ביחד
הכל תלוי ברוח של האנשים שמדובר בהם. אם נצליח ליצור התלהבות, הרגשת ייעוד, מטרה משותפת, הרגשה של ביחד, של ערכים בלי מרכאות, הרי אפשר להתקיים גם בלי משכורות עתק. אפשר לשמוח בחלקך, ובהצלחותיך להתבשם, כאשר אתה גאה במי שאתה, בסובבים אותך, ובאידאלים של המדינה שלך. רק עם רוח נכונה נצליח. שום משכורת לא תתחרה בחו"ל, ובאמת - זהו אתנן.
רותי | 19.04.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת