אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ישראל במקום השלישי בעליית מחירי הנדל"ן ב-2009: רשמו זינוק של 21.3%

50 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

49.
ל48 מאור. אתה חי בסרט
ישראל היא לא אמריקה. ולא אוסטרליה ולא כלום.. עוד סתם מדינה במיזרח התיכון המשוגע. ישראל עוד סתם מדינה (והיחידה)ליהודים.. ישראל עוד סתם מדינה שחיים בה מושחתים עם קצת אנשים טובים. ולאנשים הטובים האלה מגיע בהחלט לקנות בית במחיר סביר. המחירים היום זה לא תיקון...המחירים היום זה שחיתות. זה בצע של כל מני אנשים לכן אני לא יודע איך אתה יכל לאמר שהמחירים היום לא יקרים. בעצם נכון הם לא יקרים הם יותר מדי מנופחים...שזה כבר מוגזם. ויש מצב להוריד את המחירים ב50% לו רק הממשלה הייתה רוצה אבל היא לא יכולה בגלל ההון ששולט בהם..ובגלל כל המושחתים למיניהם.. לפחות אם היו משחררים אדמות בנגב..ירוחם דימונה באר שבע במחירים סבירים אבל גם זה לא קורה..לכן אין שום סיבה שבעולם ישראל תהיה במקום שלישי בעליית המחירים של הנדלן..ולא במקום שלישי בחינוך..שיהיה טוב אמן
דני | 22.04.10
48.
למרות הרצון - המחירים בארץ בסה"כ ביצעו תיקון על שנים בהם היו יציבים.
מי שאין לו כסף לרכוש דירה טוען שישנה בועה והיא תתפוצץ. מי שיש לו כסף, לא מדבר הרבה ורוכש דירה ומכאן מאמין שאין שום בועה. ישנם מעטים יוצאי דופן אז לא לקפוץ. מי שאין לו כסף, אילו היה לו כסף היה מפסיק לכעוס על כל העולם, מפסיק לטעון שינה בועה, מפסיק לקשקש שמלחמה קרובה עם אירן תוריד את ערך הדירות, מתחיל לאהוב את כולם ורץ לרכוש דירה, כמובן במידה והוא צריך כזו. אם תהיה מלחמה יהרסו דירות. כן, יהיו פחות דירות. ולכן זמן קצר אחרי המלחמה יעלה הביקוש פי כמה וכמה על העצה ולכן מחירי הדירות יעלו עוד יותר. מעטים מאוד יעזבו את הארץ לצמיתות, רובם המוחלט יחזור מיד לאחר המלחמה כך שהביקוש לא יפול. מחירי הנדל"ן בארץ אינם יקרים. יקר או לא יקר אינו נשפט יחסית לצעירם שהתחילו את חייהם ומחפשים לרכוש דירה. כמעט בכל עיר בארץ ישנן דירות במחיר של מאות אלפי שקלים בודדים. שאותן ירכשו הצעירים, לא צריך לקפוץ ישר לדירה בבניין חדש של מתחת ל 10 שנים או בערים בהם השטח יקר. דירה נשפטת אם היא יקרה או לא כפונקציה של מספר המשכורות הדרוש לרכישת הדירה. מספר זה לא גרוע מלפני 30 ו 40 שנה. כלומר מחירי הדירות אינם יקרים. הקפיצה שבוצעה במחירים היא תיקון לשנים בהם לא היו כמעט תזוזות במחירי הדירות בעוד המשכורות הממוצעות גדלו. לא תהיה ירידה, כולנו מקווים שתהיה. אם ירידה של אחוזים בודדים נחשבת ירידה, אז אולי תהיה כזו לזמן קצר.
מאור | 22.04.10
46.
45 - בוא אני אעדכן אותך לגבי היזמות הישראלית
ישראל לא מדינה קפיטליסטית אלא נשלטת ע"י כמה משפחות עשירות שיצרו למעשה קרטל ששולט כמעט בכל התחומים (פרט להייטק שנשלט בעיקר ע"י חברות חוץ). תנסה לפתוח מכולת ואח"כ להתפתח לרשת ותראה איך הדגים הגדולים יבלעו אותך. היום אין ממש אפשרות להכנס לשום תחום כמעט... ולפיכך אין אפשרות להקים מקומות עבודה בפריפריה בצורה יזומה... כי זאת החלטה של אותם קרטלים. ולגבי 43 - הבתים בפריפריה לא כאלה זולים. קח למשל את נתניה ותראה שדירת 4 חדרים (כן זה הגודל שצריך למשפחה עם 2-3 ילדים) עולה באיזור ה-1,300,000. תבדוק בעצמך ואל תזרוק סתם מספרים. אתה מבין מה זה המספר הזה? גם בלי להתחשב בריבית המשכנתא ל20 שנה היא 5400 לחודש!! משכורת שלמה - אתה מבין למה אי אפשר לקנות דירה גם בפריפריה? מחירי הנדלן היום מביאים אותי למחשבה לרדת מהארץ גם. ושאותם עשירי ישראל ימשיכו לקנות בתים.
זהבה | 22.04.10
45.
איפה רוח היזמות הישראלית (ירדה מהארץ?) תיצרו הייטק/עבודה לעצמכם בפריפריה,
ואז לא תצטרכו כולם לגור במרכז, אלא רק לנסוע לשם לפגישות עבודה וכולי. אכלו לי, שתו לי, לא יכול זו לא הגישה שתפתור את הבעיות הללו. אגב, אני גר 3500 מייל מישראל ומכאן לא רואה שום הבדל בין אילת, תל אביב ומטולה, הכל במרחק 5 שעות טיסה.
ArikIE | 22.04.10
43.
לכל הבכיינים המסכנים שמגיבים. קחו טישו וכנסו!
דבר ראשון, מהתבכיינות עוד אף אחד לא הרוויח בעולם הזה כלום. נהפוך הוא. שנית, כל מה שאתם כותבים פה זה זיבולים. ולכל "היורדים" למיניהם, שמחפשים עתיד טוב יותר בניכר - בהצלחה בלרכוש דירה במרכז לונדון, פריז, רומא או מנהטן. איפה אתם חיים?! אתם רוצים לגור במחירים שפוים? תגורו ב:רחובות, נתניה, פרדס חנה, זכרון יעקוב, חדרה...והרשימה ארוכה...כן כן...דירות יד 2 ב-800,000 - 1,000,000 ש"ח. שיום אחד תפסיקו להתבכיין ותתחילו לעבוד- תוכלו לרכוש דירה במרכז!
אחד שמבין | 22.04.10
42.
ל-16
היי זה אני מתגובה מספר 11. תראה היתיי עושה את אותו הדבר,אלמלא אשתי שהיא חד משמעית באופן נחרץ אינה מוכנה לעזוב את הארץ. נסה אתה לשכנע אותה.... בהחלט ישנן לא מעט מדינות שהחיים שם יותר קלים מהחיים בארץ והמשכורות הן בפרופורציה מתאימה למחייה. שיהיה לך בהצלחה ואני מקווה שאתה שלם עם בחירתך.
אנונימי | 22.04.10
31.
לגור בבועה באבו אבוה
נולדתי בתל אביב ושם גדלתי.אחרי הצבא התחתנתי ובניתי את עצמי ואת משפחתי בבאר שבע. בגלל שמחיר דירה בבאר שבע הוא כרבע ממחיר דירה דומה בתל-אביב ,תמיד גרנו בבית מרווח ולא חסכנו מהילדים דבר. היום כאשר התחבורה מפותחת וזמן נסיעה מבאר שבע לתל אביב הוא באותו סדר גודל של זמן הנסיעה מבת ים לרמת גן אין סיבה לגור בתל אביב דוקא. באו לגור בעיר האבות באבו אבוה.
יעקב | 22.04.10
29.
אתם כל כך מפונקים מס' 5
אני באמת שמח שאתם אנשי הייטק ומימון וגם אני ואישתי אקדמאים, ופשוט התחלנו בקטן, נורא רציתי להישאר ברמת אביב ליד ההורים אבל אין סיכוי שאוכל לרכוש שם מחסן!!! עברנו לנווה שרת בצפון מזרח תל אביב, כל אחד יכול למצוא את האופציות שמתאימות לו. ואני בטוח שאם תשאלי את ההורים שלך הם גם התחילו מדירת 2 חדרים בשיכון והתקדמו עם השנים. הבעיה היחידה שמי שעובד הייטק מקבל עם חתימת חוזה העבודה את מה שהוריו עבדו בשבילו עשרים שנה כמו רכב חדש, משכורת גבוהה, מסעדות כל צהריים וחושב שאם הוא קיבל את כל זה אז גם דירה ברמת אביב/הוד השרון/אם המושבות צריכה לבוא בקלות!!! לכו לאזורים שתוכלו לפתח, להחליף אוכלוסיה זקנה וכך גם ערך הדירות יעלה שם, זה מה שאני עשיתי בנווה שרת לפני שנתיים ואני מרוצה מאד.
מעמד ביניים | 22.04.10
28.
מי החליט שזוג צעיר צריך דירת 5 חדרים בצפון ת"א ב400 אלף שח?
מי שנמצא בבועה זה אתם לא הנדלן ב4 שנים שאתם יושבים פה על ומקטרים כמה שאנחנו בבועה אני רכשתי בית כן כן לא דירה ועוד שנתיים אני מעיף גם את המשכנתא איך בואו אני אספר לכם 1. אני לא גר בשכירות בת"א 2. חסכתי כן כן קרענו את התחת אני ואשתי וחסכנו שקל לשקל 3. לא קנינו דירה במרכז למרות ששניו עובדים שם אז קנינו בית פרטי בישוב בשרון אתם יודעים מה אני לא מצטער אלה גם שמח בואו תשוו את איכות החיים של המשפחה שלי לשלכם אז נכון אני צריך לנסוע חצי שעה לת"א אבל כשאתם חוזרים הביתה אתם צריכים להסתובב שעה כדי למצוא חניה אז תתחילו לצאת מהבועה
 | 22.04.10
23.
תגובה ל-14
תגיד אתה חיי בסרט ??!!! איזה ערד ? מה באר שבע ? אנשים צריכים לגור במרחק סביר ממקום העבודה שלהם! אני גרה באשדוד (לכל ממליצי "תגורו בפריפריה..") ועובדת ברמת אביב וסובלת מיזה יום יום (תחום ההיי-טק, מרביתו במרכז) .באשדוד היום קשה לקנות דירה, דירת 4 חדרים קטנה הגיעה ל 1.2 מיליון..., אז אני יעזוב את העבודה שלי ואלך לגור בבאר שבע בשביל לקנות שם בית? נראה לי שיותר הגיוני שמחירי הדירות באיזור השפלה יחזרו לקדמותם.... (אני אפילו לא מדברת על ת"א והסביבה) ושהממשלה תימצא פיתרון.
ע | 22.04.10
22.
לא כולם צריכים לקנות בארלוזורוב ת"א או ארלוזורוב רמת גן
לא חייבים לגור במרכז תל אביב או מרכז רמת גן. מה רע בוילה באשדוד במקום טוב באותו המחיר? או ברמלה? לוד? פתח תקווה?יהוד? אני מקווה שהגזענות לא עלתה על גדותיה בארץ- במקומות שציינתי יש ערבים ו/או אתיופים אבל זה לא משנה כי ככל שהגיוון גדול יותר ככה יותר מעניין. תל אביב ורמת גן הן ערי מגדלים לאוכלוסייה עשירה וזקנה וחבל על המאמץ לקנות שם בית.
סינגלובסקי | 22.04.10
21.
הרילוקשיין האמיתי יהייה של מחוללי הבועה ,קבלנונים ומארגני קבוצות רכישה -בנטישה...
קבוצות הרכישה,קבלנונים מהסוג הגינדי,כאלה שבעיקר מתראיינים אבל לא בונים ומוסרים דירות,אלה הולידו כאן בועת נדלן המתמקדת במחירים מטורפים של דירות בתל אביב וסביבתה הקרובה.כמו שחיים יבין קבע בזמנו-"רבותיי,מהפך".בחודשים הקרובים נקרא בעיקר על קבוצות נטישה מקבוצות הרכישה.קבלנונים ינסו למכור את אותה הדירה בפעם שניה ושלישית במחירים הולכים ויורדים,כי הרוכשים הקודמים הבינו את העוקץ ומעדיפים להפסיד קצת אבל לברוח בזמן.אחר כך נקרא על כוכבי וכוכבות ההווה (אור וליטל וקרן וחן וענבל ...) והרילוקישן לברזיל ,מכסיקו ,נמיביה ודומיהן.....
נוסטר דמוס | 22.04.10
16.
למס 11 האנונימי
אתה צודק בהחלט ואני מסכים איתך...אבל אבל לפחות אם דירות בפרפריה היו באמת באמת זולות ניחה. אבל זה לא ככה. .מקום שיש סכנת טילים כמו אשקלון המחירים לא כל כך זולים.. ןאם ניקח למשל אותי שהיה לי בית פרטי בראשון שמכרתי ב 3 מיליון. ורציתי לעבור לנגב ללהבים או עומר. הידעת מה המחירים שם. כמעט 2 וחצי מיליון אז שווה לי? לכן המצב בכללי הוא עגום בכל הארץ.. אז יודע מה עשיתי???? עזבתי את הארץ.. ועם הכסף הזה קניתי אחלה בית עם שטח עד להודעה חדשה. שתי מכוניות חדשות ריהוט לכל הבית חדש ומפנק. ילדים בבית ספר פרטי..ועוד נישאר כסף..אז תגיד לי איפה הצדק. אה ועוד דבר....בלי מילואים... אז מי שיכל פשוט לעזוב.אין עתיד במדינה
יוסי | 22.04.10
15.
4-5 - לא מוכרחים לגור בצנטרום. הבעיה שלכם שאתם רוצים לגור בתל אביב ושם יקר מאד.
גם בניו יורק ובפריז לא תוכלו לרכוש דירה עם מה שאתם מציגים. למה שלא תעברו למקום בו המחירים נורמליים? יש מקומות כאלו. אשקלון עיר נהדרת, והחינוך בה טוב מאד. בבאר שבע ניתן למצוא דירות זולות יחסית בשכונות מצויינות וכנ"ל גם בקרית גת. גדרה עדיין לא מאד יקרה, שלא לדבר על מקומות קרובים כמו רמלה המתפתחת. בעידן הרכבת ניתן להגיע ממקום למקום בנוחות ובמהירות יחסית. במקום לקטר כדאי לחפש מסביב ולהתפשר.
טלי | 22.04.10
14.
די לקיטורים
הבעייה שכולם רוצים לגור ב"מדינת תל אביב" ולכן המחירים שם גבוהים. אפשר במחיר סביר ובתנאים טובים לרכוש דירה באזורים מעט רחוקים מהמרכז. גם אם לא מוצאים עבודה במקום המגורים המרוחק, אז נוסעים שעה, שעה ורבע ברכבת מבאר שבע למשל (הזמן שלוקח להגיע ברכב בבוקר ממודיעין לתל אביב). בערד אפשר בחצי מליון שקל לרכוש וילה עם שטח אדמה, אוויר נקי, בלי פקקים כל בוקר. אבל לא, זוג צעיר בימינו רוצה ישר להתחיל בתל אביב או רעננה עם דירת 4 חדרים כשבטכלס הוא עוסק בלהתלונן.
נדב | 22.04.10
12.
דירות כהשקעה ממוסדת עם הקלות במס על מנת לספק דיור לצעירים ומבוגרים יוזמה !
מדינת ישראל צריכה לאשר לאזרחים באופן ישיר או באמצעות חברה מנהלת (דמי ניהול מפוקחים )להשקיע בנדל"ן ותשתיות ולקבל הטבת מס הסבר : במקום לשים את הכסף בבית השקעות שעושה שירקס ורווח על הכסף +גובה דמי ניהול ולמעשה אין החוסך נהנה מהחיסון במהלך חייו =נגיד שפלוני חסך 500,000 ש"ח בכסף הזה שהינו סגור נהנה הגוף המשקיע הוא קונה נדל"ן מניב אבל גם ובעיקר משלם משכורת ענק !!. אתו אחד יכול להשקיע את הכסף לבד ע"פ רצונו הטבה במס הכסף לא זמין למעט הוא מנהל את ההשקעה בכספים הללו יבנו דירות לשיכון לצעירים ומבוגרים הבחור החוסך יקבל הטבת מס בגין תשלום משכנתא וריבית ... וכך בגיל הפרישה יהיה לו ביית נוסף שישלם לו שכר דירה לשארית חייו ואח"כ ישאר לילדיו לתחילת חיהם כך כול דור דואג לדור הבא ההפקדה השוטפת הינה הוצאה מוכרת למס . אני מוכן להרים את הכפפה ולפנות למשרד האוצר לכנסת ולמי שצריך במקום לשלם 1500 ש"ח ללחודש לקופת גמל עדיף לשלם משכנתא -כולם ירויחו : הבנק . החברה -האנשים -מלאי דירות . החוסך -יוכל גם לנהל את הכסף גם הרווחים משכר הדירה יכנסו אליו לחיסכון הפנסיוני . הממשלה תסבסד פחות -ככה מפנים כספים לתחום מסויים . שקיפות -ולקחית אחריות אישית . מרגע שזה יקרה הנדל"ן יהיה מפוקח על ידי המדינה מהסוג הזה זה ימתן את הנכסים בארץ ויוריד מחירים . דבר נוסף המדינה תמכור קרקעות במחירים סבירים לפרויקטים הללו וככה יהיו לה הכנסות נוספות ממיסים . ותחשבו על זה . הכותב הינו משווק פנסיוני ומיסד של רשת סוכני ביטוח ארצית . best-advice-insurance-net למידה נוסף 0544952695 .
עוזי  | 22.04.10
11.
ל-4
המשכורות שלכם במקצועות שבחרתם מאוד נאות. אני אח בבית חולים ואשתי מורה ומשכורתנו נמוכה לדעתי משמעותית משלכם ולכן קנינו דירה בפריפרייה-אשקלון בלית ברירה. מה גם שההון העצמי שלנו היה מאוד מוגבל. לדעתי אין שום בושה להתחיל את החיים בפריפרייה .אח"כ בע"ה עם הזמן אפשר להתשתדרג ולגור במרכז,אבל בהחלט לא בכל מחיר. דרך אגב מי שבכל זאת רוצה להיות איכשהו קרוב למרכז-גוש דן ,יכול לרכוש דירה באיזור רמלה-לוד-גני אביב במחירים סבירים ביותר. בהצלחה לכולם.
אנונימי | 21.04.10
9.
תמיד אותם מגיבים
זו שרואת חשבון ובעלה מהנדס זו שפתחה קבוצה בפייסבוק ומפמפמת אותה לכל העולם זה שמחכה שהמחירים ירדו ב 50% כדי שאז הוא יוכל להגיד, שהוא מחכה עוד קצת למלחמה עם איראן, כי אז המחירים ירדו עוד כולכם חיים בסרט! וכנראה שאתם תראו אותו בדרייב-אין, כי מקום לגור לא תמצאו בשנים הקרובות, אתם עסוקים בלקטר!
נו באמת | 21.04.10
7.
הריבית תעלה ואז אנשים לא יוכלו לעמוד במשכנתאות
ואז רבים יזרקו את הנכסים שלהם לשוק.... ואז תהיה צניחה חופשית במחירי הדירות. אני מכירה אנשים שלקחו משכנתא בכדי לקנות דירה להשקעה, מה הם יעשו, יעלו את מחיר שכר הדירה?! יש גבול לכמה שאנשים מוכנים או יכולים לשלם ולכן יש גבול לעד לשכר דירה ... לכן לא תהיה ברירה= מכירה במחירים יותר נמוכים! = התפוצצות הבועה
דקלה | 21.04.10
5.
אין ברירה, עושים רילוקיישן (לתגובה 4)
אני ואשתי עובדי הייטק, מקצועות חופשיים, אקדמאים, מרוויחים לא רע, אבל... במדינת ישראל כנראה לא הפנימו שצריכים להיות גם אזרחים ממעמד הביניים ולא רק עבדים ואדונים, לכן אין שום מס לזרים שקונים כאן נדל"ן בספסרות, וזוגות כמונו, שבכל מקום אחר יכולים לחיות ברווחה ואף מעבר לכך, לא יכולים לרכוש דירה סבירה. מדובר בחריגה של למעלה מ-25% ממה שצריך להיות כאן מחיר דירה. אך למעשה, בגלל שרוב הדירות הן דירות "יוקרה" לאלפיון, הפער יותר גדול, כי יש פחות דירות בלי ג'קוזי ואריחים מספרד, וכל השטויות הנובורישיות האלה. במיוחד ביום העצמאות ואחרי יום הזיכרון כואב הלב שחיילים משתחררים כאן ומגלים שנתנו 3 שנים מהחיים, סיכנו חייהם ולעתים נהרגו, בשביל נדל"ן של משקיעי חוץ. לילדינו מגיע עתיד טוב יותר. ולכן - עושים רילוקיישן. לא כי לא אוהבים את הארץ, אלא כי אין ברירה...
מיקי | 21.04.10
4.
אין עתיד לזוגות צעירים
אף זוג צעיר לא יכול להגיע לדירה של 4 חדרים במרכז. את הממשלה לא מעניינים הזוגות הצעירים בכלל. אני רואת חשבון ובעלי מהנדס בהיי טק ועדיין עם משכורות נאות לא ניתן להגיע בכלל לשום דירה ממוצעת. לא לכל זוג יש הורים שיעזרו ו/או חסכונות מטורפים. ממש חבל שההכנסה פה לא פרופורציונלית למחירי הבתים.
יעל | 21.04.10
1.
מה שעולה בקלות יורד באותה הקלות
החיים מורכבים מגלים , יום אחד הגל למעלה יום אחד למטה הגל של הנדלן הגיע למעלה , נקודת הרתיחה היא 100 אחוז ולכן הגיעה הזמן לירידות שערים וזה מתבקש מסיבה אחת. הפסקת קניית הדירות להשקעה מהפחד מהעלאת הריבית שאין ספק שתגיע, ומהידיעה שערך הדירות כרגע אינו ריאלי כיום.
אבשלום | 21.04.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת