אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"היורו הלך קפוט, צריך להתחיל להתרגל לדרכמות, פזטות ולירטות"

78 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

76.
רק לפני שנתיים במשבר הגדול אמרו אותו דבר על ה-$
כולם המומחים הכלכליים המליצו שהכסף העתידי הוא האירו, שה-$ עבר מהעולם כולם הספידו אותו כולם רצו לקנות אירו. הסינים התחילו להמיר את כספם באירו כל החישובים כולל משכורות בסין נעשות על בסיס האירו אירן יפן ושאר ארצות המזרח התחילו לאגור אירו הערך שלו עלה והנה היום מספידים את האירו האירו גוסס הוא עובר מהעולם כבר קוברים אותו. רוצו לקנות $
הזכרון קצר  | 02.05.10
74.
טיומקין, רוביני וכל צובעי השחור אומרים הרבה דברים. לא צויין מתי טעה טיומקין? רוביני כבר טעה בגדול
להספיד את היורו בצורה נחרצת כזאת? נו באמת. מזכיר קצת את איומי האפוקליפסה על שפעת העופות והחזירים. סוף העולם ממש. וגם את כל המשברים המכוננים הענקיים כולל משבר 2009. היורו הוא בן 10 שנים. הוא עדיין צעיר ואלו מחלות ילדות ולא יותר. יש לזה פתרון, היורו ייכנס לפרופורציות ויקבל את גודלו האמיתי. יהיו הפסדים כבדים, יהיה משבר אבל להגיד ביי ליורו? מיסטר טיומקין יורה לכל הכיוונים - כדור אחד בטח יפגע.
שפיץ | 02.05.10
70.
הכל פוליטקה ומי שלא מצביע אשם,
נכון כותבים כל אלה המתריעים על עתיד הכלכלה בארץ, שהרי קימים מגזרים שלא תורמים דבר ויושבים לכולנו כעלוקות על הצוור, אבל אפשר לפתור את הבעיה, צריך לשנות את שיטת הבחירות לאזורית ואז כוחם של הערבים והדתיים בכנסת יירד, אם היתה קמה ממשלת אחדות יכלו הליכוד וקדימה לפתור את העיניין, מה לעשות ורק לביבי היתה אפשרות להקים ממשלה, והכלומניקית ששיא עברה הוא ששמרה על דירה בפריס במסגרת שרותה במוסד, והשיא של עשיתה הוא שידעה להדביק את לשונה עמוק באחוריו של אריק, העמידה עצמה בשורה אחת עם אנשי מעש ניסיון וחכמה העולים עליה עשרות מונים כמו ברק וביבי, שמעה לעצות "החכמות" של היועץ שלה וסרבה להכנס לממשלה,אז עכשיו יש לנו ממשלה עם קיצוניים דתיים הזויים וכולנו משלמים את המחיר, נכון שאם היתה קמה ממשלת אחדות ציפורה היתה שרת חוץ, (אז מה כבר היו לנו שרים כמו רגב, בלילה, גולדפרב,נשיא כמו קצב), אבל בדמוקרטיה ההזויה שלנו היו יש ויהיו תקלות כאלה, אבל לפחות היה סיכוי להצעיד את המדינה למקום יותר נכון ומתקדם, יישר כוח ציפי ולהתראות בבחירות הבאות.
יוסי | 02.05.10
68.
צודק 65.מי שזוכר את הרטוריקה האירופית לאחר יצירת היורו והרחבתו
הם דיברו על יצירת תחרות לארה"ב לא רק במישור הכלכלי,אלה בהשפעה פוליטית. היו אף דיבורים על יצירת עולם דו קוטבי,מצד אחד ארה"ב ומצד השני אירופה.(רוסיה אז היתה חלשה).אירופה שכחה שבמאה ה20 ארה"ב הצילה אותה מעצמה. ללא תמיכת ארה"ב אירופה תכבש תוך ימים ע"י הדב הרוסי.במחשבה שניה אולי זה טוב, עדיף מהאיסלאם. :)
ברל | 02.05.10
66.
יש פתרון יותר פשוט
נראה לי שהבעיה קיימת לא רק ביוון ובמדינות ה-PIIGS אלא בכל אירופה. יכול להיות שמדינות כמו גרמניה וצרפת כעת קצת יותר חזקות אבל עכשיו הן באותה סירה עם כל מדינות אירופה כך שגם הן יצטרכו להתאמץ. לכן במקום לפרק את גוש היורו ואחר כך לבצע פיחות לכל מטבע מקומי בנפרד - למה שלא יבצעו פיחות של יורו עכשיו ? הבנק המרכזי האירופאי יכול לעשות את זה בקלות - צריך רק להתחיל להדפיס יותר כסף וזהו. זה יפתור במכה אחת את רוב הבעיות ואפילו המדינות החזקות כמו גרמניה יכולות להרוויח מזה. לפחות היצוא שלהם פתאום יהיה מאוד תחרותי. נכון, זה יכאב לבן אדם הפשוט, אבל יחסית לקטסטרופה שמחכה לבן אדם הפשות במקרה של התפרקות גוש היורו זה יהיה בכלל לא רע. נא להעביר את הרעיון הגאוני שלי לאנגלה מרקל וחבריה . אני מוכן להסתפק ב0.001 פרומיל מהכסף שחסכתי בתור תגמול על רעיון זה. תודה ויטלי
ויטלי | 02.05.10
65.
ל-23 אני חושב שאתה טועה בענק
מרבית החרדים עובדים למחייתם, מאחר והמדינה קיצצה בצורה דרסטית את קצבאות הילדים. לאשתי אחות חרדית עם 7 ילדים ושני ההורים עובדים. כל החברים החרדים עובדים חלקם עובדי מדינה הרבה מאוד נותני שירותים. המצב מאוד השתנה בתקופה האחרונה והרבה מאוד חרדים עובדים. אם ניפול זה יהיה בעיקר בגלל ייצוא למדינות במשבר באירופה וארה"ב.
לא חרדי | 02.05.10
63.
מה רע היה לגרמניה עם המרקים שלה?
היום רואים שגרמניה בעלת המרק שהיה חזק באירופה ובעולם הכניסה את ראשה הבריא למיטה חדשה שנקראת יורו ועכשיו מחובתה לעזור למדינות השותפות אחרת גם היא תקרוס---אין עזרה ליוון יש קריסה גם בגרמניה כמו דומינו--לכן צודק הכותב היורו עשה רק רע לאירופה.מדינות שנשארו עם המטבע שלם מצבם יותר טוב.אחת הבעיות שהיו עם המעבר ליורו בכל המדינות היא שכולם עגלו מחירים למעלה באחוזים גבוהים.וזאת היתה בועה שמתפוצצת להם בפנים.איזה תייר אמריקאי יבוא לאירופה ישלם על הדולר שבכיסו 40 אחוז יותר?
ציון | 02.05.10
62.
ומה? הרי ה"גוש" המלאכותי והרקוב הזה נולד כקונטרה לארה"ב וכלכלתה.
בסופו של יום, האמריקנים שוב הוכיחו שהם וכלכלתם החזקים בעולם, וכלום לא ינצח אותם, כולל סין וכלכלתה. האמריקני הלבן מטנסי והצבעוני מקליפורניה יותר אחים ומחוברים ממה שרומני והולנדי יהיו אי פעם, למרות שצבע עורם זהה. לאירופה השבטית והמפולגת אין סיכוי להיות באמת מאוחדת. גוש היורו, שבטיפשותו שמר על ערך המרת יורו גבוה, דפק במשך עשור שלם את סחר היצוא שלו וגרם לעלית תמורות יבוא, משום שאירופה היתה המקום המשתלם ביותר למכור בו סחורות, כולל מוסר תשלומים גבוה המקטין את הריזיקו.
RED ERIC | 02.05.10
59.
כמו לפני מלחמת העולם הראשונה
גם לפני מלחמת העולם הראשונה הציעו לאירופאים תקווה חדשה "פועלי כל הארצות התאחדו" מתוך תקווה שלא תהיינה מלחמות יותר, כי כולנו פועלים... אבל ברגע האמת הפועלים המאוחדים התפצלו לפועלי צרפת, פועלי גרמניה, פועלי איטליה וכו'. פועלי צרפת לחמו יחד עם עשירי צרפת, פועלי גרמניה עם עשירי גרמניה וכד'.
מיכאל | 02.05.10
55.
זה רק לטובה שיוון פורטוגל ספרד מתפרקות...
מלחתחילה לא היה להם מקום בגוש האורו שנוצר ב1976, הם צורפו מאוחר יותר בשנות ה90 והתחילו להשתולל, עכשיו שיסאו בנטל ויעלמו מהגוש, חבל שכמה תפוחים רקובים הורסים מטע טוב יציב אנחנו היהודים בכל מקרה חי על זמן שאול עד העליה
אזרח בלגי | 02.05.10
54.
ל7 ואחרים המשווים לארה"ב.זה ל
לא דומה כלל.ארה"ב היא מדינה מאוחדת,עם מדיניות פיסקאלית ומוניטרית פדראלית-אחידה.לכל מדינה תקציב משלה,אך המקורות מוגדרים היטב,מס מדינתי,מס רכוש, מס עזבון ולעתים גם תמיכה פדראלית. לעומת זאת בגוש היורו,כל מדינה מנהלת מדיניות פיסקאלית משלה ואין לה שליטה במדיניות מוניטארית.אין מדיניות מוניטארית שתתאים ליוון וגרמניה יחד.אלה משקים שונים. סופו של היורו ברור.שאלה רק מתי.
יעקב | 02.05.10
52.
יוון - מדינה כושלת
יוון היא מדינה שכמעט אינה מייצרת דבר. תושביה נהנתנים ובטלנים, ששעות העבודה אצלם הן 9:00 עד 15:00 אבל הם נהנים משכר מלא וממשכורות 13 ו-14. הם יוצאים לגמלאות באמצע שנות ה-50 לחייהם וחיים כפרזיטים על הגב של מדינות אירופה. אין זה פלא שאזרחי מדינות חזקות יחסית העובדים בשיעת אפיהם אינם מוכנים לתרום ליוונים ובוודאי שמדינות חלשות יותר לא יכולות להרשות לעצמן לסייע. מסקנה: כמו ברית המועצות, יוגוסלביה, צ'כוסלובקיה ואיחודים אחרים, אירופה לא בנוייה להיות מאוחדת. לא מבחינה דתית (יוון שייכת לכנסייה היוונית אורתודוכסית), לא מבחינת שפה, ולא מבחינה כלכלית.
רואה עולם | 02.05.10
51.
כתבה מעמיקה ומקצועית
נותר לי רק להודות למר טיומקין, על ההנאה בקריאת החומר, המקצועי והמעמיק. מישהו מהמגיבים ניסה להשוות את המצב לישראל. ישראל היא מדינת שחיתות ושוחד הליכוד הפך מס פרוגרסיבי למס כמעט יחסי כדי להיטיב עם עשיריו.. הפערים בין השכבות באוכלוסיה הפכו לתהומות בגלל אי הבננ במיסוי. חלק מזקני ישראל אורחים קבועים בבתי תמחוי. אבל זה מקרה אחר.. באשר ליוון, צפויה עליה בכוחו של השמאל שם ובעיקר קיצוני השמאל.
יעקב | 02.05.10
50.
יפה, כתבה פרובוקאטיבית, כדי להחליש את יורו עוד יותר
כדי להבריח משקיעים. מספיק שכמה בנקאים-כלכלנים מתאם הפאד האמריקאי יתנו תחזית דומה, היורו יקרוס בצורה דראסטית, מדינות חלשות בגוש היורו יתחילו לצאת מאיחוד האירופאי כמו בולגריה אז לפאד יהיה יותר קל לפזר דולרים החדשים לשוק לתת "עזרה" הלוואות לאותן מדינות שנקלאו למשבר כמו יוון. הם יוכלו לקנות בזול חברות ולהשקיע. היסטוריה של המשברים קודמים חוזרת כל פעם. הכל בגלל הספיקוליאציות של federal reserve, הם מנהלים את כלכלת העולם כבר 100 שנה.
מאקרו שמאקרו | 02.05.10
49.
הסיבות,לדעתי של הסתבכות גוש היורו
לדעתי,כבר בלידתו ,היורו נולד בחטא-מדינות תרגמו את ערך הסחורות והשירותים לפי המטבע שהיה קודם-לדוגמא ,בצרפת הם גבו עבור סחורה או שירות שערכה הקודם היה פרנק אחד-גבו לאחר המעבר ליורו -1 יורו,כלומר הייתה כאן עלייה פנטאסתית של המחירים לפי שש מאשר ערכם הקודם,כך קרא גם בשאר מדינות הגוש 2-צירוף מדינות עניות מהגוש הסובייטי לשעבר והזרמת סיוע אדיר לאותם מדינות 3-כל מיני חוקים של יפי נפש בתחום הגנה על הסביבה ואיכות המוצרים,וכן מניעים פוליטיים זרים ביבוא מארצות מסוימות ונידוי ארצות אחרות,עובדה שגרמה את שיבוש המסחר החופשי שהיה קיים קודם 4-סובסידיות ענקיות לחקלאות בגוש האירופי-עד לכדי טיפשות 5-כמובן ההשקעות בסב פריים האמריקאי של בנקים אירופיים 6-וכאן יש ממש מעשה חלם -פתיחה לא מבוקרת ליבוא מסין ,עובדה שהרסה תעשיות שלימות באירופה(אגב,כדאי שגם מדינות אחרות,ובראשם ארצות הברית ,יתנו את דעתם בנושא הזה,זה פשוט הורס תעשיות מסורתיות שלמות,ויוצר אבטלה,שהרי לא כל אחד מסוגל ומוכשר לעסוק בהיי טק,וגם לזה הסינים חדרו) כל זמן שהיה איחוד של מדינות חזקות באירופה,כגון צרפת,גרמניה,הולנד וכו הכל היה בסדר,צירוף המון מדינות שלא מוכנות לכך ,בנוסף לסיבות שמניתי היו בעוכרי אירופה לכן,לדעתי לאחר תקופה של עד 6 חודשים של מניפולאציות פיסקאליות העסק יתפרק ואיש איש יחזור למטבע המסורתי שלו,יתכן שזה יקח יותר זמן ,כי בני אדם שונאים להודות בכישלונותיהם,אבל זה מה שצריך להיות ,לגכן אני מאוד מסכים עם הכותב-שומר נפשו צריך להתרחק מהיורו
רפאל | 02.05.10
48.
שאלה בקשר לקבלת שכר ביורו...אשמח לתשובה.
אני עובד בחברה ישראלית בחו"ל ומרוויח ביורו. יש לי אפשרות להרוויח גם בדולרים,אך כרגע העדפתי את המטבע האירופאי בשקל היחס שלו מול השקל. לדעתכם לנוכך המצב כיום,עדיף לעבור לשכר דולרי? או שאין טעם להילחץ ואפשר להשאיר את המצב כמו שהוא. תודה.
יוסי | 02.05.10
47.
צריך להתחיל להתרגל לדרכמות, פזטות ולירטות
כולם יודעים למי ניתנה הנבואה ובכלל כפי שנאמר כבר - קשה מאד לעשות תחזיות, בפרט לגבי העתיד... כנראה שהפתרון בסופו של דבר יהיה יציאת יוון מגוש היורו [ובעקבותיה אחרות] וכל מדינה תחזור למטבעותיה המקוריים. פיחות רציני של הדרכמה החדשה מול היורו, ייתן ליוון יתרון יחסי גדול מאוד בייצור החקלאי ובפרט בשטח התיירות. הגרמנים ויתר תושבי אירופה המערבית יעדיפו לבוא ליוון במקום תורכיה או כל מדינה אחרת שתשאר צמודה ליורו. [זו גם אחת הסבות שעל ישראל יהיה לפחת את השקל בכדי לשרוד..] כפי שביפן בזמנים שונים [ולעתים אפילו בבריטניה] יוקר המחיה היה גבוה לגבי המשלמים במטבעות אחרים - אולם לא הכאיב יותר מדי למקומיים - כך יהיה בעתיד גם ביוון, וביתר מדינות "החזיר". בסופו של יום, לא סוגרים אף מדינה, לא באירופה ואפילו לא באפריקה. כנראה שיהיה פיחות, שמיטת חובות בצורה זו או אחרת - והעולם יבוא מקומו בשלום...
איפכא מסתברא 2 | 02.05.10
46.
$1 = ₪3.5, תתרגלו. היורו חוסך מיליונים בסחר בתוך האיחוד.
קודם כל - 40 מיליארד הדולרים שסטאנלי פישר קנה לא הזיזו את השקל ביותר מ20 אגורות משערו הטבעי, כפי שהשוק רוצה, והגיע הזמן להפסיק אם הספקולציות הזולות ולהתרגל לקביעת השוק החופשי. שנית - היורו חוסך לאירופאים מיליונים בכל בסחר פנימי כי אין יותר צורך בהמרה. סחורה שנקנית ממדינה אחת באיחוד מגיעה למשנתה ללא שאלות שער חליפין, אנשים יכולים לעבור ממדינה למדינה בלי להזדקק להחליף מטבע, וכו'. גם הטענה שמדינות חלשות לא יכולות לחיות על מטבע מרכזי חזק היא מוטעית - הפרנק המערב אפריקני (שנקבע בפריז) הוא דוגמה לכך שגם מדינות אפריקניות נחשלות לא רק שחיות על מטבע מרכזי זר אלא גם נהנות מהיציבות שהוא מקנה לעומת מטבע מקומי אינפלציוני. ואם מדברים על מטבע חזק לעומת מקומי - חזרנו לשאלת השקל - דולר. במשך כ30 שנה ישראל השתמשה בדולר לייצוב מחירים ע"' קביעת מחירי המוצרים היקרים (מכוניות, דיור וכו') בדולרים. ביטול רצועת הניוד של השקל בתחילת שנות האלפיים והפיכתו למטבע שנסחר חופשית יצרו מצב חדש שבו הצלחתה של הכלכלה הישראלית והזהירות שנקט בנק ישראל נגד סכנת האינפלציה מאז אמצע שנות ה80 נתנו לשקל ערך מסויים בעולם. קניית דולרים (=הגדלת רזרוות החוץ של המדינה) רק מעגנת את ערכו של השקל. זה שהישראלים רגילים מימי רצועת הניוד לפיחות זוחל בערך השקל מול הדולר ממש לא שייך למצב בימינו.
C-cyclist | 02.05.10
45.
לא צריך ללכת כל כך רחוק...
אמנם הניתוח נכון ומדויק, אך גוש אירו הוא אינטרס גרמני - צרפתי ברור ולכן אני מעריך שיעשו דופרנציאציה בין אלה ששוה להם לסייע, דוגמת ספרד ואיטליה, וכאלה שילכו יפה הביתה עם גרכמות וכו... אין ספק שהשור יאלץ לבצע בקרה שונה על הפעילות הפיסקלית של המדינות השייכות לגוש, ויהיהו פחות סבלנים למדינות כמו רומניה.
אבי | 02.05.10
42.
הסוגיה הדמוגרפית בישראל
מה שיקבע את עתיד המדינה בדור והשניים הבאים (ואילך) היא הדמוגרפיה. הדמוגרפיה במקום הראשון! זו הסוגיה המרכזית במדינת ישראל! הפנימו זאת כשאתם הולכים לקפי. זוג מתפרנס וצעיר עם שניים או שלושה ילדים שחושק בילד נוסף חושב טוב טוב טוב לפני שהוא מקבל החלטה. משפחות שמרבות בילדים ומתוקצבות מהמדינה בקצבת ילדים מפילות עומס כלכלי על הזוג הצעיר ולמעשה מורידות את הילודה בקרב הציבור המתפרנס. זה לא צודק. זה הרסני. זהו תהליך שמזין את עצמו. ציבור מרובה הילדים, מגדיל את האלקטורט ואת כוחו הפוליטי בהדרגה. הוא דורש עוד קצבאות ילדים, ומקבל. כוחו הפוליטי גדל. העומס הכלכלי שהוא יוצר גדל גם הוא. אם התהליך לא יקטע הוא בהכרח יוביל לפיצוץ כלכלי-חברתי-פוליטי תוך דור או שניים. ליכוד, קדימה, עבודה וישראל ביתנו יכולים להתאחד בכנסת הנוכחית ולבטל\לשנות את קצבאות הילדים. להסיר את העידוד להגברת הילודה בציבורים הלא מתפרנסים ואפילו לדכא אותו. התקצוב צריך להיות עבור הילד הראשון והשני ותקצוב חלקי בעבור הילד השלישי. כמו כן הממשלה חייבת לחנך את המשפחות מרובות הילדים שהאחריות לפרנסת המשפחה היא על ההורים ולא על משרדי הממשלה. ילדייה של משפחה ענייה בת עשר נפשות צריכים לבוא בטענות על עוניים כלפי הוריהם! לא כלפי הזוג הצעיר שמפרנס אותם במיסים שהוא חוסך מילדיו. הרצון הטוב של המדינה לסייע לילדים עניים נוצל בחזירות על ידי ציבורים שלמים. לטווח הארוך התהליך הזה הוא הרסני למדינה ובמיוחד לציבור שמוביל היום את המדינה בעשייתו היומיומית.
The BIG | 02.05.10
41.
ואיך פועל הדולר בארה"ב ?
הרי מדינות ארה"ב גם הן שונות זו מזו בכלכלתן, ועדיין כולן משתמשות באותו מטבע. במה שונה כל כך ארה"ב מגוש האירו ? לכל מדינה ישנו מושל משלה, חוקים משלה, כלכלה משלה.... ייתכן שהפתרון אינו פירוק של הגוש, אלא דווקא חיזוקו של השלטון המרכזי, קרי נשיאות הגוש.
 | 02.05.10
37.
נשמע מכנע אבל....הנייר סובל הכל. יש עוד הרבה מאוד שהארופאים יכולים לעשות למנוע את הנפילה
אין ספק שהדילמה קשה - להעיף את היוונים ואז לסבול מגלי ההדף הקשים או לחבק אותם ולנסות לעזור למערכת הבנקאית תוך פיקוח הדוק וצעדי יעול דרסטיים. בסופן של יום תהיה האופציה אשר תהיה - גוש היורו יעבור את הזובור שעברה אמריקה. וכפי שידוע הכי חשוב בעסקים היא האווירה. ראינו את זה גם באמריקה שעדיין תקועה עמוק בבעיות אבל משדרת VIBE חיובי וזה משפיע בגדול. לאירופאים נשארת גם אופציה לפחת את היורו ולהלאים חלק מהפעילות הבנקאית והעיסקית לתקופה מוגבלת.
שפיץ | 02.05.10
36.
הניתוח מצוין
אבל לדעתי שום דבר לא ישתנה . המדינות החזקות בגוש- גרמניה וצרפת יתמכו במדינות החלשות ויוציאו את העגלה מהבוץ . לא יהיה פרוק של שוק היורו כי ההשלכות של צעד זה קיצוניות ועלולות להביא למשבר קשה שאף אחד לא מעוניין בו. התוצאה תהיה שהיורו ירד מתחת לשווי הדולר תוך פחות משנה וכתוצאה מזה כדאיות היצוא מאירופה תהיה גדולה מאוד. האבטלה במספר מדינות תגדל משמעותית. המחירים של המוצרים ירדו משמעותית ולכולנו יהיה כדאי לבקר באירופה.
יעקב | 02.05.10
34.
גוש היורו היה צריך לכלול מלכתחילה מדינות בעלות כלכלות דומות בעוצמתן
ראשית - ברכות על ניתוח בהיר ומדוייק של המצב. שנית - גוש היורו התחיל כרעיון טוב של ניצול יתרון לגודל, הסרת מחסומים בירוקרטיים למימוש גלובליזציה באזור גיאוגרפי נתון. הבעיה היתה בביצוע שהיה מהיר מדי ולא שקול. לא ניתן להכניס מסה קריטית של מדינות חלשות בבת אחת. היו צריכים להכניס כל פעם מדינה אחת, לאחר שתעמוד בתנאים של מדיניות מוניטרית ופיסקלית נכונה ואחראית, המלווה בעליה על מסלול של צמיחה כלכלית מאוזנת. רק לאחר שהיו מוודאים שהמדינה המצטרפת עלתה על המסלול הנכון, היה מקום להכניס מדינה נוספת. תהליך שהיה צריך לקחת עשר - עשרים שנה, בוצע בשנה - שנתיים וזו התוצאה - המדינות החלשות יושבות כאבן רחיים על צוארן של המדינות החזקות ומדרדרות אותן אל עבר התהום...
ירון | 02.05.10
31.
שעטנז זה רע
עירבוב מין בשאינו מינו מספק סמטוחה. נסיון להטמיע תרבות במובנה הרחב בתוך תרבות שונה ואף מנוגדת יתפוצץ. היטיב הדגים זאת מגיב 36. חובה להבין שזו בדיוק הבעיה שלנו.הבדלי תרבות בסיסיים בין כמה קבוצות מרכזיות בחברה שנקראת "ישראלית" ימיטו עלינו חורבן.השסעים הפערים גדולים מדי. לדעתי טיומקין צודק שהמשבר הכלכלי ימצא מהר מאד ביטוי פוליטי.זה כבר התחיל עם ההפגנות. המקור לכל הדברים הוא המחשבה הנואלת שרב תרבותיות זה טוב. זה רע מאד. ואיני כלל דתי.אבל סימבולית המושג הזה מסייע להבין תהליכים חברתיים.
אנטי פלורליזם ורב תרבותיות | 02.05.10
28.
את מה שכתוב כאן אמרתי לפני 10 שנים.....
לפני 10 שנים כשהאיחוד נכנס להילוך גבוה והונהג בו המטבע האחיד- האירו,אמרתי שזה עניין של זמן עד שהעסק יתמוטט. בעברית פשוטה זה כמו לקחת גברת מכוערת,לרסק לה על הפרצוף טונות של קוסמטיקה ולאמר שהיא יפיפיה. הרי היה ברור מאיליו שמדינות דרום אירופה קרי יוון איטליה ספרד ופורטוגל יהוו מקבצי נדבות של האיחוד ויובילו אותו להרס. לגבי אירלנד,הצירוף שלה לאיחוד רק מראה כמה עיוורים היו באיחוד או שרצו להיות עיוורים....הרי זו אחת המדינות הכי מושחתות שיש בעולם,וכי מה ציפו ?? האירו ילך לעולמו,גם אם לא תוך חודשיים שלוש אז תוך שנתיים.....מהסיבה הפשוטה שהאירופאים הנחמדים לא ירצו לשאת בחובות של שכניהם העניים.
שוקו | 02.05.10
27.
איפה שלי יחימוביץ עכשיו?
מה יש להגיד עכשיו, לכל החכמים שכל הזמן רוצים להיות אירופה. מסתבר שכל ההתנהלות הסוציאליסטית האירופית המתייפיפת יסודה בבועה. אשראי זול אינסופי שמימן בטלנות וחיים טובים לכל אחד. אבל מה לעשות, שבועות נוטות להתפוצץ בסוף, ואין דרך אמיתית, לאורך זמן, להתפרנס בלי לעבוד. לפחות לא כולם יחד. אחד או שניים יכולים לעשות זאת, על חשבון ציבור שלם, ולפרק זמן מוגדר, אבל אם מחלקים את המתנות לכו-לם (כמו שמציעים יחימוביץ וחבריה), הבועה מתפוצצת. זה מה שקורה עכשיו לנגד עינינו, ובצורה מרתקת ממש. האיגודים המקצועיים ביוון (השלי חימוביצים שלהם) מתעקשים להמשיך בחגיגה, אבל מי שמממן אותה (הגרמנים החרוצים) מתחיל לפחד, כי הוא מבין שחור שחור כזה, אפילו לו אין יכולת לממן עד אינסוף. מעניין אם חכמי ישראל יפנימו את הלקח הזה הלוואי
מוישלה | 02.05.10
26.
הר הגעש - קטלה
לגרף רעידות סביב הר הגעש הגדול באיסלנד - קטלה, כנסו לכאן: http://hraun.vedur.is/ja/Katla2009/god_trem.gif כוחה של התפרצות הר געש זה צפויה להיות לפחות פי 10 חזקה יותר מההתפרצות האחרונה. התפרצותו תהיה הטריגר לנפילת גוש היורו. היא תגיע בקרוב. אירופה תשלם את מחיר הצביעות. יחסי הכוחות בעולם ישתנו, מדינות האיסלאם יתחזקו לקראת ההכרעה.
נירו | 02.05.10
25.
ומה איתנו ? אנחנו גם נתרסק
1. הי טק קןרס - הופך לשוק עבדים 2. אי -שויון בהכנסות 3. 40 אחוז מהאכלוסיה לא תורמת לכלכלה - ערבים וחרדים 4. 37 אחוז מתקציב המדינה לבטחון . 5. אנשים עובדים עניים !! 6. בועת נדל"ן 7. שחיתות ונפוטיזם 8. כפיה דתית - בעיקר בנושא התחבורה - אין תחבורה ציבורית בשבת . 9. יוקר מחיה 10. רמת מיסים גבוהה 11. עושק וניצול של עובדים זרים מסקנה - אנחנו נופלים - השאלה מתי נבין את זה ....
נועם | 02.05.10
24.
בשנות ה80 המצב בארץ עם אינפלציה של מאות אחוזים
ורעיון הדולריזציה של ארידור, "היה על הפנים" היציאה מזה היתה כרוכה במה שקרוי עיסקת חבילה שבעצם כולם מוותרים על משהו כדי שהחברה תמשיך להתנהל ולתפקד. ואכן אחרי מספר שנים היתה התייצבות... בשביל זה כולללם צריכים ללכת יחד והשאלה עם הם מסוגלים?
ישראלי | 02.05.10
23.
כלכלנים נוטים להתעלם ממונח ששמו מנטאליות
כלכלנים נוטים להתעלם ממונח ששמו מנטאליות או בשמו המלא: הבדלי מנטאליות. מפעל [כל מפעל] צפוי לקריסה בזיקה ישירה לגודל פערי המנטאליות שקיימים בין עובדיו. אם פועל יווני מקבל 14 משכורות תמורת לגימת אוזו משך 14 שעות ביממה, בעוד פועל גרמני מקבל 12 משכורות תמורת 12 שעות עבודה ביממה - לא צריך להיות כלכלן כדי להבין שהמפעל הזה צפוי לקרוס. כך קרה באירופה וכך יקרה גם בישראל שהיא מפעל בו ציבור חילוני [ברובו] עובד חצי מן הזמן על מנת לפרנס ציבור חרדי [ברובו]. גם הקריסה כאן היא רק עניין של זמן. ביבי [שאני לא מחסידיו] הבין את זה, אבל שילם מחיר יקר. כל פוליטיקאי שילך בעקבותיו, מוזמן כבר עכשיו לחפש לעצמו ג'וב חדש במלצרות או באבטחה. חבל, אבל זה מה יש.
גימל | 02.05.10
20.
ישראל בעוד X שנים?
באמת מאמר מרתק ומלמד, מהסוג שלא יכתבו אנליסטים כפי שכותב אחד הטוקבקיסטים כי הם בנויים להציג מצגת וורודה. שאלת תם אחד המקורות לבעיה היא עצלנות חלק ממדינות הגוש שסוחבת אחריה את השאר, האין זה מצבנו העתידי עם החרדים שהפכים להיות רוב לא יצרני שיסחוב אחריו את השאר ויטביע את כולנו?
אמיר | 02.05.10
19.
נפילת השוק האירופי
תאור מדהים של מה שהולך להתרחש באיחוד האירופי.מה שנראה בלתי סביר שיקרה לגוש כזה גדול אבל גם הגדולים נופלים.מאמין שעם כלכלה נכונה וזהירה יוכלו לצאת מהמשבר.מצד שני לא נראה לי שעם הבטלנות השוררת בהרבה מדינות באירופה ניתן יהיה לצאת מהמשבר הנ"ל מהר מידיי. מה שישליך על כלכלת העולם כולו. דוגמת יוון היא הסנונית הראשונה באיחוד האירופי שלקח תחת חסותו הרבה מדינות.שלדעתי אין להם מה לתרום שם.
יעקב כהן | 02.05.10
17.
אמנון יצחק אמר זאת לפני שנים יבשת אירופא מתאסלמת ובמהירות מסחררת
הכל נופל כאשר הכל מחובר האחד לשני , אם כל מדינה הייתה עצמאית בכלכלה סוג הכסף וגאווה וכל מדינה שכנה היה מעריכה אותה ככזאת הדדיות זה הסוד!כיבוד כל אחד כפי שהוה והסכמה על חוזים שמישתלמים לכל אחד אבל לא !!! הגדולים גרמו שהקטנים וחלשים יהיו תלויים בהם השקיעו מיליירדים בפיתוח מדינות : ספרד פורטוגל לדוגמא כל זה לא חינם כרוך בחוזים למאה שנים וברגע שלא מישתלם למישהוה אז הוה אומר לך לעזאזל , איני יודע מה הערבויות בדיוק אבל מה שקרה ספקית גבינות ירקות ועוד... כמו יוון לא תספק את הסחורה . הכסף המושקע הלך ועכשיו האיחוד מקבל סטירת לחי שנייה לאחר נפילת הבורסאות בעולם ויגיעו עוד.חוץ מכפייה דתית מה שנישאר למדינות הקרות זה מילחמה כי הם מומחים של מתכות כל ארצות סקנדינביה וכידוע מתכת לא אכילה אבל הפיכת המתכת לנשק הי טק מביאה תשואה הכי גבוהה! אם יש דורש ??? ויש! כולם מתחמשים תודות לחולשתו ולקלקנותו של אובמה
רומי יצחק | 02.05.10
13.
אהבתי מאוד את הניתוח. זאת ועוד....
לצערי הרב קשה לראות גורמים בשוקי ההון (בתי השקעות ואנליסטים) בארץ ובעולם מפרסמים את דעותיהם הפסימיות שכן הם חיים טוב יותר בשוק עולה והכל על חשבון העמלות שהציבור השוטה משלם להם. טיומקין רק שכח לציין כי הממשלות השונות מנסות להציג תמונה אופטימית כחלק מפסיכולוגית המונים מטופשת, במקום באמת לתקן את המצב ובמקום לתת לכלכלה ולשוק "החופשי" לעשות את שלו.
אורי | 02.05.10
12.
ל-6 בעניין סלובקיה
ממליץ לך להתעמק מעט בכלכלת סלובקיה. SONY מחזיקה שם מפעל ייצור המספק לאירופה את מסכי ה-LCD שלה. פיז'ו, קיה, פורשה, אודי, פולקסווגן מייצרים שם למעלה ממליון כלי רכב בשנה. שיעור הצמיחה בשנים האחרונות הוא מהגבוהים באירופה, אז אנא בדוק לפני שאתה כומר רחמיך על הסלובקים.
איתן | 02.05.10
11.
עוד כתבות ברמה זו
נדמה לי, שניתוח ברמה הזו הוא די נדיר, לקוראי העיתונות. יש צורך במאמרים נוספים ברמה זו. לגופו של עניין, ליורו אין סיכוי אמיתי כנראה אלא אם כן יתרחש נס, והפיריון יעלה פלאים במדינות הבטלה האירופית וזאת תוך זמן קצר. גוש האירו או גרמניה ואפילו קרן המטבע לא מסוגלות לממן את כל מדינות ה-pigs. עם זאת נדמה לי שאי אפשר לשלול השקעה כיום בכלכלה חולה אך עם אדנים נאותים, בעלת אוטונומיה מוניטארית כמו אנגליה - שם חל פיחות השער הליש"ט.
ניתוח יפה | 02.05.10
10.
גוש היורו הוא רק סימפטום - הבעייה היא מדינות הלאום האירופאיות
יש לי דרכון בלגי ועוד בשנת 2000 כאשר נשלחתי לעבוד בגרמניה עבור קונצרן גרמני גדול נאלצתי לאחר שנתיים להטרטר בבירוקרטיה הגרמנית כדי להמשיך לגור ולעבוד בגרמניה למרות הזכות המוקנית לי לעבוד בכל מקום באירופה. בסופו של דבר עזבתי את עבודתי בגרמניה רק בגלל הביורוקרטיה הגרמנית. תארו לעצמכם ששלטונות לואיזיאנה יתחילו לטרטר אזרח אמריקאי מקליפורניה לגבי זכות מגורים ועבודה. למיטב ידיעתי דבר לא השתנה בעניין הזה באירופה גם היום. המדינות החזקות באירופה מעולם לא התכוונו לאחד את אירופה, אלא רק לנצל את המשאבים הזולים של המדינות החלשות יותר. זה עבד לפרק זמן מסויים ונכשל כישלון חרוץ ביוון ופוראוגל. ספרד תתאושש מהר יחסית כי היא מדינה עם תעשייה רחבה ומתקדמת. יוון ופורטוגל בשקיעה. ברזיל וסין יעזרו לה. ניצול המשאבים הזולים והכניסה של מדינות חלשות ליורו יצר במדינות הללו עליית מחירים דרמטית מצד אחר והתדלדלות משאבים לאומיים מהצד האחר. כמעט שלא היתה הדדיות כלכלית בין המדינות החזקות לחלשות מלבד אולי בין פולין לגרמניה וזאת בשל פער כלכלי קטן יותר בין הצד המזרחי של גרמניה לבין פולין.
מאיר | 02.05.10
6.
כל פעם אני נדהם מחדש מהבטלנות בחלק מארצות אירופה
כל פעם שאני מגיע למדינות כמו איטליה, יוון, ספרד ואפילו דרום צרפת, אני נדהם מרמת החיים הגבוהה יחסית לתפוקה ולאורח החיים הבטלני של האירופאים האלה. כנראה שיום התשלום הגיע..... גם לא ברור לי מה מדינה מסכנה כמו סלובקיה עושה בגוש האירו.
יעקב  | 02.05.10
5.
להתפלל מותר אך לנבא אסור >> מוקדם למודעות האבל
ניתן להגיד שאני מקווה שיורו יפול , אבל על סמך נתונים אילו בלבד לא ניתן להסיק כי אכן היורו נפטר ולפרסם הודעות אבל , אכן התאוששות הכלכלה באירופה תהיה איטית יותר מכלכלת ארה"ב , אך עדיין הצעדים שנקטו וינקטו מדינות היורו נכונות יותר ובריאות יותר לכלכלה מאשר מדיניות ארה"ב , משבר החוב , ההימור על אינפלציה גבוה יכולה ליצור פוסט טרואמה בשווקים הרבה יותר מתונדתיות מטבע היורו כתוצאה ממדד הפחד !!!!!
חסיד ירושלמי | 02.05.10
4.
גוש היורו מעולם לא היה בנוי לכמות המדינות שנמצאות בו
כל הרעיון מבוסס על תפיסת עולם שבה למדינות חזקות כלכלית, היורו יחסוך כספים ויקל על תהליכים כלכליים ועיסקיים - בשניה שהתחילו להכניס מדינות חלשות יותר כמו ספרד, איטליה, יוון וכו' היה ברור שהגוש יקרוס. וזה בלי לציין את הניצול הבוטה של הגוש על ידי מדינות כמו יוון, שבה הציעו מענקים גדולים לפיתוח תיירות וחקלאות, שהלכו במקום זאת לבניית בתים יפים יותר לאכלוסיה. מי שהיה ביוון בחמש השנים האחרונות קיבל הסבר מפורט על איך אפשר לרמות את גוש היורו ממדריך הטיולים שלו: אני הייתי בכרתים, שם הסבירו לנו יפה יפה, איך כדי לשכנע את הבודקים מטעם הגוש שיש לך הרבה כבשים ומגיע לך עזרה כלכלית, היו כל האיכרים באזור מעבירים את העדרים שלהם לחווה של האיכר שאליו היתה מגיעה הביקורת, ומעבירים אותן למחרת לחווה הבאה שנבדקה. המדריך הסביר לנו שלפי החישובים של הקרנות, בכרתים אמורות להיות יותר כבשים מאנשים.
חוה | 02.05.10
1.
פאנטסטי
הניתוח מצויין. זאת ועוד שהמשבר הכלכלי יוליד משבר חברתי...משבר חברתי שיהיה מתגלגל ואיטי ויקרין על כל אירופה, גלי לאומנות יתגברו רק שהפעם הם יגובו בתופעה שאירופה לא נערכה לה מעולם, אנטישמיות מעורבת בשנאת זרים וכך מוסלמים ירדפו יהודים שירדפו ע"י מקומיים שירדפו מוסלמים שישתוללו ברחובות בהפגנות... אירופה כמקובל בהיסטוריה שלה במחזוריות קבוע ומצמררת תחזור "לימי הביניים" ... זה הזמן אט ,אט למכור את היורו ולהתחיל להצטייד בדולרים...כשאירופה שוקעת אמריקה מתחזקת...המשבר האמריקני לא חלף אבל עומת הסערה האירופאית תסייע לו להרגיש גבוה, רוחות מלחמה עולמיות, משברי גרעין, שווקים רועדים ייסיעו לתעשייה המקומית להגביר קצב ייצור, מחירי הנפט יאמירו, תהיה חגיגה .
אילן | 02.05.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת