אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הצרכן הישראלי כבר לא פראייר: הרשתות הגדולות בירידה; המוזלות מזנקות

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
המחירים הלא סבירים היחידים הם של הלחם והחלב.
בין הסופרים יש תחרות אמיתית. השוני בשיטות השיווק ובאסטרטגיות השיווק הוא רב ביותר. המחירים לא זהים, וכל אחד מרוויח במקום אחר מהמתחרים באזור שלו. עיקר הלקוחות של כל אחד חכמים, ובכל זאת מוכנים לשלם כסף בשביל מוצר עליון. עיקר הלקוחות לא נאמנים לסופר יחיד, אלא מחליפים. תארו לכם אותו הדבר אצל הבנקים, אצל חברות הסלולר, אצל חברות תחבורה ציבורית ועוד. אבל לא... הרגולטור קבע איפה מותר להם לחסוך, ואיפה אסור. כך הוא הכריח אותם להיות זהים בשיטות השיווק ובאסטרטגיות שלהם. במצב כזה, המותגים נהיו דומים, המחירים מתייקרים, והשרות מתחת לכל ביקורת. שימו לב מה הייתה ירידת המחירים בארה"ב ב-3 השנים האחרונות בסלולר, ומה ירידת המחירים בארץ. תסתכלו מהו הרווח הנקי לעומת המחזור בחברות תקשורת בארה"ב, לעומת בישראל. תסתכלו על הרווח הנקי של הבנקים, לעומת בנקים בארה"ב, תסתכלו על התרומה שלהם לקהילה בארץ, לעומת תרומתם של הבנקים לקהילות בארה"ב. ולסיכום, תסתכלו על שכר הבנקאים בארה"ב, לעומת שכר הבנקאים בארץ ביחס לשכר החציוני או הממוצע. אף אחד מכשלי השוק האלה אי אפשר להגיד על ענף המזון.
דביל | 03.05.10
19.
אל תקנו פירות וירקות במרכולים, אין מה להשוות לקניה בשווקים. בשוק הכרמל למשל
תשוו את מחירי הדובדבנים הטריים שמובאים בכל יום טרי ישר מהקטיף של אותו היום, לטיב הסחורה במרכולים. תמצאו שם בתחתית הפלסטיקים רקובים שמלמעלה הם יפים. והמחיר? שלא נדע. בשוק הכרמל הרבה יותר זול. שלא לדבר על מוצרים שפשוט קשה שלא לקנות בשוק. פפאיה-במחיר נמוך מהמרכולים והרשתות. אבוקדו, במחירים שפויים. הזייתים הם מובחרים, הגבינות במבחר אדיר ומחירים נמוכים. פשוט עובדים על מחזור גדול ורווחים קטנים יותר. מומלץ.
 | 02.05.10
17.
זהו - נגמר עידן "חווית הקניה" שהרשתות היקרות "פימפמו לנו את השכל למה הם יותר יקרים"
במשך שנים ניסו מנהלי "המכולות" הגדולות [אופס טעות "רשתות השיווק"] לבלבל אותנו ולהחליף מדי כמה שנים את שם הרשת [כאילו זה משנה] והשקיעו מאות מיליונים כתשלום ליועצי "אחיתופל" שיעצו להחליף לשם חדש להחלפת שלטים וכו ואז... השמים הם הגבול. זאת היתה שטות ואיוולת מהמדרגה הראשונה. אחר כך הסבירו לנו "שאצלם" [רק אצלם] יש את חווית הקניה [מה זה?] ואז באו הרשתות הזולות והתמקמו בקצה אזורי תעשיה [ללא חווית קניה] אך במחירים מופחתים והעיקר - כמעט ללא פירסום. מה שהמחויטיים והמעונבים לא הבינו [וכנראה לעולם לא יבינו] שמקבלים מענקים על ימין ועל שמאל [עבור מה???????] הבינו בעלי הרשתות הקטנות וזה [סוד ] שהמחיר כן קובע. ברור שידיעה זאת היממה [ועדיין] וגרמה לעלית לחץ הדם של "המכולתנקים" הגדולים [אופס -טעות "מנהלי הרשתות הגדולות"] והם המשיכו ל"פנטז" [בעצתם היקרה של כל מיני יחצינם ו"מומחים" [בגרוש] ששינוי בתדמית ועיצוב מחדש יגרום לכולם לחזור בגדול חזרה ולהסכים לשלם יותר. ובכן "הפתעה" את האזרח הישראלי [את רובו הגדול] מעניין המחיר. את זה יכלו ללמוד [בחינם] מהמצב בארה"ב שם הדפיסו "קופונים" בעיתונים ואלפי אנשים נסעו עשרות מיילים על מנת לממש את "הקופון" ויש חנויות של הרשתות הגדולות שמנסות "ללכת עם ולהרגיש בלי" [או להיפך] להקרא זולה ולגבות מחירים יקרים כמו רשת "יש" [שהיא יקרה יותר מחצי חינם, כמעט חינם וחביב] ומוכרת תלושי שי בהנחה מצחיקה של 1.5 אחוז כשבחביב מקבלים הנחה קבועה של 2% [בתשלום שלי לא ברור מדוע יש לגבות תשלום עבורו] כשיש כרטיס חבר. חצי חינם מעניקים 3.5 אחוז הנחה למשלמים בכרטיס אשמורת וכך הלאה. דבר נוסף ומעצבן שברשתות הגדולות המחיר משתנה מחנות לחנות סופרסל או מגה במקום אחד מחיר א ובמיקום ב מחיר אחר. למה? כי ליד החנות הזולה יותר יש מתחרה באם הם לבד בשטח אז "אללה איסטור" איז מחירים הם "מרביצים" וזה ממראה על "האמינות" [הנמוכה של הרשת] לסיכום טוב שזה כך - "והמכולתניקים" [אופס מנהלי הרשתות] הגדולים לומדים את זה בדרך הקשה.
איציק | 02.05.10
15.
ל-7 ול-9 לבד אולי לא, אבל זוהי תחילתה של צרכנות נבונה, ובטוח שאבנר לא פראייר...
בגלל שחלוקת הקנייה אינה מקרית, היא על פי המחיר הזול יותר... לכל אחת מכל רשתות המכירה גם הזולות ביותר, מוצרים מובילים מוזלים במיוחד למשיכת הצרכן ומוצרים במחיר גבוה ש"אינם כדאיים במיוחד..." ואם הצרכן נבון, הוא עושה חקר שוק ומחלק את הקנייה בהתאם. כך הוא יכול להשפיע, לא רק על כיסו הפרטי.
לא אבל אם גם אתה וגם הוא וגם... אזי כן! | 02.05.10
12.
אם מישהו חושב שיש תחרות בין רשתות המזון הוא כנראה רק עכשיו יצא מהחדר האטום
בכל רשת יש מוצר אחר שהוא זול יותר וזה קרטל קלאסי. כדי להיות חסכוני 3 -4 אנשים צריכים לתאם את הקניות שלהם ואז כשמגיעים לקופה מסנכרנים מחירים וקונים רק את המוצרים הזולים במקומות הזולים . ואז נפגשים כולם ומחלקים את השלל.
מישהו | 02.05.10
1.
סוף עידן המכולת / הירקן /החנות הפרטית
ציבור הקונים נחשף לתחרות בין הרשתות מחד ולסגירת החנויות האישיות הכל-כך הוגנות ואהובות מגיסא. חבל, חנות פרטית זה גם אופי של מקום. נכון שהכסף חשוב אף הוא, אך בדיקה דקדקנית תעלה לפניכם עובדה שלעיתים רבות מאד החנות הפרטית זולה יותר !!! גם השירות טוב יותר. גם הסחורה יפה יותר. אך אי אפשר לדרוש מהסוחרים המקומיים : הירקן, המכוליסת ובעל החנות למכור במחירי הפסד !! חבל , ימים יגידו .
זיוה  | 02.05.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת