אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

משרד הביטחון יפעל להארכת מסילת הרכבת לעיר הבה"דים

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
למגיב מספר 4
לא כל דבר שהמדינה עודה צריך להיות עם הצדקה כלכלית, המדינה העבירה אלפי חיילים, אנשי קבע ומשפחותיהם ואזרחים לדרום, חובתה לדאוג להם למערכת תחבורה נוחה ויעילה. לפי ההגיון שלך צריך לסגור את סניפי הדואר בדרום ואת כל סניפי קופ"ח-זה הרי לא כלכלי! הקמת תשתיות היא חובה של מדינה כלפי אזרחי, מה גם שהקמת קווי רכבת בדרום תעורר את אזור הדרום ואת מסחר בו.
רון | 03.05.10
9.
אני לא מבין את המתנגדים לרכבת לעיר הבה"דים
נתון שישרתו שם חיילים, ונתון שהם יצטרכו תחבורה ציבורית להגעה הביתה (בין אם לת"א או לב"ש). אפשר לתת להם תחבורה ציבורית גרועה (קרי אוטובוסים) ואז הם גם יסבלו (אנשי קבע יעזבו), וגם יעברו למכונית פרטית ויגדילו את הפקקים והתאונות. אני חושב שעדיף רכבת. זו המטרה?
אורן | 03.05.10
8.
הארכת פסי הרכבת בנגב זה כורח המציאות
רק בעיר הבה"דים ישרתו אלפי חיילים ויעבדו עוד מאות, אם לא יותר, אזרחים כנותני שירותים. ועוד לא דיברנו על בסיסים נוספים. הקמת קו רכבת שיביא את החיילים לבסיסים שהמדינה העבירה לנגב זה הכרח וגם צודק, המדינה צריכה לדאוג לתחבורה שיכולה להעביר אלפי חיילים בתחילת השבוע ומאות במהלך השבוע במהירות ובנוחות. הטענה שקווי רכבת למעשה מונעים מעבר של משפחות לנגב אינה נכונה משום שמעבר לנגב הוא החלטה גדולה שיש בה שיקולים רבים (כלכליים, חברתיים, משפחה ועוד), אם כבר קו רכבת למרכז יקל על קבלת ההחלטה ואף יתמוך בה. בכל מקרה אי בניית קווי רכבת ומניעת תשתיות תחבורה שיקלו על נגישות למקומות בנגב בשם הגישה ש"קווי רכבת ימנעו מעבר לנגב" היא לא נכונה וחמור מזה אווילית. ממתי מניעת פיתוח תשתיות זה דבר טוב??
רון | 03.05.10
6.
האמת לגבי דימונה
הסיבה שהמסילה לשם נכשלה היא שהתחנה בדימונה במיקום לא נוח, והרכבת מגיעה לב"ש צפון ואינה עוברת בב"ש מרכז. מי שקבע את הסידור המוזר הזה זה האוצר. בהשקעה קטנה מאד היה אפשר לעשות תחנה במרכז דימונה, ולחבר את המסילה לב"ש מרכז. האוצר מסרב לאשר את ההשקעה הזו כדי שיהיה לו תירוץ להמשיך ולטרפד השקעה ברכבת, כפי שעשה עשרות שנים. אותן השקעות שכן נעשו ברכבת (כמו המסילה הכפולה לחיפה או הרכבת לנתב"ג) חייבו התערבות ישירה של ראש ממשלה. הפקידים באוצר נגד רכבת ובעד רכב פרטי - מסיבות שלא הובררו עד תום.
דודי | 03.05.10
5.
לא רק לעיר הבה"דים- צריך קו רכבת עד אילת!
לנבטים לרמון ולבסוף, כן, גם עד אילת דרך הבסיסים שבאזור עובדה. המדינה צריכה לדאוג למערכת הסעת המונים ומטענים יעילה לרווחת הציבור ולפיתוח הכלכלה בנגב! תחשבו איזה זינוק בכלכלה של אילת יכול להיות כשכל מנה שצריך לעשות זה לעלות על רכבת ולסוע לאילת או שמטענים לאילת ומנמל אילת ישונעו ישירות לארץ ואף לנמל חיפה ע"ג רכבות. גם אם כל זה יבוא ע"ח תעשיית ההובלה במשאיות
ריאליסט | 03.05.10
4.
רכבת לעיר הבהדים
הרי ברור לכולם שהביקוש והפעילות שם לא יכולה ולא תהיה משמעותית. אלה שיתגוררו בבאר שבע ו/או באחד מישובי הסביבה בגדול יתניעו ברכב ומוטב שיערכו לאוטובוסים ככל הניתן,שאת הביקוש הקטן יחסית יעבירו בבטחה תוך גמישות בתחנות איסוף והורדה וטרנספרים לקווים אחרים.ההגדה לגבי הרכבת במיקום וציר כזה ללא תחנות וקישוריות לנוסעים-דינה כשלון מהדהד. יש לכספים יעוד ומטרות טובות הרבה יותר.
avi | 03.05.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת