אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הממשלה חזרה לקדם רכישת מטוס לרה"מ

94 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

94.
גדלנו - להיות ייצוגי זו אינה בושה
מטוס להטסת ראשי המדינה הוא עניין של ייצוגיות וממלכתיות. זהו שלב נוסף בהתפתחות המדינה. אני בטוח שהחברה שנשכרה, Golden Number Solution היא מקצועית ובעלת ניסיון מוכח בתחום, שתייצר חלופות ממלכתיות וצנועות. כאזרח המדינה, אני תומך במהלך.
יוסף גוריון | 22.05.10
90.
מטוס
לא ברור הצורך במטוס מיוחד לראשי המדינה,מדינה השווה בשטחה ובמספר התושבים לעיר בארצות מתוקנות ,לראש העיר אין מטוס מיוחד ולא מאבטחיה במספרים לא שפוים מספר שרים ,משרדים , מכוניות שרד ולא אוסיף כל אזרח יוסיף כראות עינו, יש שירות של ראש הממשלה לצורכי הטעיה ,לכן יצטרכו כמה מטוסים להטעיה,מספר צוותים על מנת לשמור על מוכנות , שהראש יחליט להפתיע איזו ראש מדינה , וילמדו כיצד לנחות בכל שדה תעופה וכך הלאה. עוד לא קרה במדינת ישראל שידאגו לחיסכון אין דבר כזה !!! מי שחושב שהמטוס הוא סמל כן הוא סמל אך סמל לאי אכפתיות מהאזרח הקטן ,יש אזרחים אשר משכורתו של שומר המטוס במשמרת אחת יחיו כמלכים ומהם ומפיהם ומתרופותיהם חוסכים על מנת לממן את ה א ו י ר ו ן . אפשר למלא חוברות שלמות,לכן אסתפק בזאת .
יוסי | 12.05.10
83.
די לבזבוז
גם אם בפמליית ראש הממשלה 30 איש (הגיוני?) וכרטיס ממוצע לכל אחד מחברי הפמלייה עולה 2500 דולאר (לא הגיוני בעליל) אזי 17 מליון שקל יקנו לו 61 נסיעות בשנה שהם בערך 122 יום שראש הממשלה נמצא מחוץ למדינה (לא הגיוני וגם אם כן אז לא לעניין) ועכשיו לפאנצ' שכמובן שזה לא יפחית מעלויות הנסיעה מאחר וסביר מאד להניח שיהיו חפיפות בין תאריכי הנסיעה של ראש הממשלה והנשיא ואז לא חסכנו כלום מה גם שפמליית הנשיא אינה גרנדיוזית כמו של ראש הממשלה וכשהנשיא עם פמליתו ישתמשו במטוס אזי פמליתו הגדולה (אם בצדק ואם שלא) תמשיך להוציא את אותה ההוצאה אז למה שלא תישארו בארץ ותנהלו את המדינה שאותה בחרו אתכם לנהל במקום לזרוק כספי ציבור על וועדות ומטוסים וימי לינה שמוזמנים מראש ולא ממומשים די לבזבוז
אר.סי | 11.05.10
77.
מי בדק את חישובי העלויות
אם כל הכבוד למר דיכטר, ויש בשבילו הרבה מאד כבוד על מה שעשה לטובת המדינה. לצערי, כנראה מר דיכטר לא קיבל את האינפורמציה הנכונה לגבי הנושא. אחזקת מטוס, גם שהוא סתם עומד על הקרקע זה לא תענוג זול בכלל, יש בדיקות שיש לבצע כל הזמן בכדי לבדוק אותו. על אחת כמה וכמה מטוס שטס. יש בדיקות שהם פונקציה של זמן (לא משנה אם טסים או לא), מספר המראות ונחיתות, שעות טיסה וכדומה. ומה יעשו כאשר ילך מנוע? מישהו חישב כמה עולה להחזיק מנוע רזרבי או לקנות מינוי למנוע ספר? ומי יחליף את המנוע כאשר הוא ילך בשנחאי או בניו יורק או בסידני? מתוך חישוב עלות חכירת מטוס שנתית בשקלים, הכפלתה ב- 10 שנים (בערך חצי זמן חיים למטוס נוסעים ממוצע) ולאחר מכן קביעת הנחות להצדקת הכלכליות - אין מקבלים כלום. ההחלטה צריכה להיות פוליטית גרידא - האם יש הצדקה מבחינת גאווה לאומית (? !) שיהיה למדינת ישראל אייר פורס 1 או לא - כל השאר הוא קישקוש בלבוש מארץ הקישקוש ותפירת חליפה כספית וכלכלית למשהו שהוא פוליטי. גם לקנות מטוס ישן או חדש בסדר גודל הזה, זוהי לא החלטה כספית פשוטה כל כך, מטוס כדוגמת 747 הוא כנראה גדול מדי, 777 אין מספיק מטוסים ישנים בשוק והחדשים יקרים מאד. 767 יש ישנים בשוק במצב טוב אבל מי אומר שהם בכלל מתאימים מבחינת מנועים ומבנה פנימי. כנ"ל לגבי מטוסי איירבס - שהם בכלל יגרמו לבעיה פוליטית אחרת כלפי אירופה ומה לגבי השיפוץ הפנימי - מטוס ביזנס הוא לר מטוס נוסעים - הקונפיגורציה שונה לחלוטין ניראת ובנויה אחרת לגמרי, שלא לדבר על העלות הכספית להחלפת הקונפיגורציה. אז, חברה יקרים בבקשה - בואו ונוותר על הוועדה - נבצע החלטה פוליטית ראשית לכלעל כך שצריך לקנות מטוס, ואז בואו נפנה לשלוש חברות התעופה בארץ (אל-על, ארקיע או ישראייר) ונבקש מהם במכרז להתחייב לתקופה של 10 שנים להספקה 365 ימים בשנה של מטוס מנהלים כפי שנדרש והוחלט כולל העמדה של צוות אוויר וקרקע ותחזוקה לפי הוראות היצרן של המטוס - זו תהיה העלות האמיתית של המטוס הנ"ל ואותה יהיה נכון להכניס לספר התקציב
נח | 11.05.10
75.
מטוס ראש הממשלה
מה רע בלטוס אל על ?אל על הייתה לאורך שנים החברה הלאומית של ישראל והוציאה את המדינה ואזרחיה מכול משבר ובעיה. אין רע בלהמשיך ולהשתמש באל על המציגה את דגל המדינה בגאוה בכול העולם גם עם זה עולה קצת יותר. אני בכלל לא בטוח שכאשר יבדקו את העלויות הסופיות של רכישת מטוס, העסקת צוות טיסה וטיפול במטוס על הקרקע ,יגלו שהעלויות יותר יקרות מאשר לטוס אל על.
עדי Z | 11.05.10
74.
רכישת מטוס לרה"מ
כפי שכבר הגיבו רבים - ה...עלה להם לראש! אין כל רע בכך שחברות ישראליות יתחרו על הטסת המכובדים למיניהם. ההוצאה ממילא אמורה לפרנס ישראלים ואם החברה תרויח - תשלם מס כחוק. ובכלל, איש לא מפריע לצבוע על המטוס כתובת כלשהי בכדי להאדיר את ה"כבוד הלאומי שהוא נכס לאומי" - אין זה צריך לעניין איש אם המטוס הוא רכוש ממשלתי או אחר. מנסיון של שנים ידוע כבר כי החסכון התיאורטי יסתכם בהצאה שוטפת ומיותרת של מליונים - פרט לכך שיהיו עוד מקורבים לצלחת שיגזרו קופונים! ובא לציון גואל....
איפכא מסתברא 2 | 11.05.10
72.
עובדים עלינו בעיניים
אין סיכוי שעלות השימוש השנתית תהיה 5 מליון. כל טיסה עולה עשרות אלפי דולר. צריך לשלם שכר לפחות ל- 4 טייסים + אנשי שירות וכו. מטוס שלא טס מסביב לשעון מפסיד כסף. אם נותנים לחברת הייעוץ הזו מבוססת טייסים "לייעץ", לדעתי, הייעוץ שלהם לא שווה את הנייר עליו יכתב וישרת מן הסתם מקורבים. ההוכחה הי ה- 5 ש"ח מליון עלות שנתית. עובדים עלינו. כמה אינטרסנטים רוצים מטוס כזה ומשתמשים במגלומניה של ביבי על מנת להשיג את מטרתם. עכשיו נותר רק לעוות את המציאות ע"מ שהדבר יאושר.
יובב השובב | 11.05.10
71.
למה לא נותנים למקצוענים כמו התעשייה האווירית לאפיין ולבחור מטוס נשיאותי
תעש"א עושים את העבודה עבור המון מדינות / נשיאים ברחבי העולם, הם מכירים את סוגי המטוסים שיש בשוק הרי הם מייצרים מטוסים. מה הקשר בין החברה הזאת שבה שינם קצינים בח"א לשעבר לבחירת מטוס נשיאותי. כדאי שעיתונאים יחקרו טוב טוב, מדוע נתנו לחברה שלא עשתה אף פעם עבודה דומה לבחור את המטוס. מריח לא טוב משום מה?!?!
אחד שיודע | 11.05.10
67.
שאלה ל 59 - כמה עולה לינה בחו"ל ואבטחה נוספת (3 משמרות...)?
האם אתה מסכים שניתן לחסוך לפחות לינה אחת X גודל המשלחת בחו"ל כאשר יש לך טיסה יעודית בלו"ז שמתאים לך ולשדה תעופה שמתאים לך? אגב, בחלק מהנסיעות אפשר לחזור באותו יום בנקל - למשל למוסקבה. כמעט לא ניתן לביצוע בטיסה מסחרית כי או שאין טיסה חזרה בסוף היום וזה גם לא נוסע בודד אלא בלוק שלם שצריך להזמין הרבה זמן מראש.
כלכלנית | 11.05.10
66.
עוד צעד שיוכיח כמה אנחנו נחשבים לפיונים שקופים
לפחות היום בטיסות הוא רואה אנשים אחרים מהעם אחרי שיהיה לו מטוס פרטי בכלל לא יראה אף אחד חוץ מחודש לפני הבחירות חוץ מזה כבר מזמן גילינו את הבלוף של התחשיב וניפוח בכוונה תכלס זה יעמיס עוד על התקציב והעלות תהיה פי כמה וכמה ממה שהציגו
ישראלי | 11.05.10
56.
לפי הטוקבקים כאן יש נתק לא-בריאותי בין הנשיאותי והממלכותי לבין העם.
ולגבי היועצים "הגענו למכרז כי היינו מקושרים לכל מיני אנשים" ובימינו - עם חיל אוויר גדול שכזה עוד צריך יועצים ?! והתפקידים שעשו בח"א שאינם ממין הענין - מילה אחת, "בא לי להקיא". ועוד מילה "בא לי להקיא". ובימינו - מרוב טיסות ... מה הרע בשיחת ועידה מוצפנת ? ובימינו - מה הרע במטוס כחול-לבן ?
אלי | 11.05.10
51.
לכל הבכיינים. יותר חשוב שאתם וכל חבריכם ומכריכם תלכו להצביע ביום הבחירות,
כך לפחות תקבלו את הבחירה הפחות רעה , לא תותירו חלל ריק לכאלה שבאים להצביע ב-90% ו-100% הצבעה ולוקחים את כל הקופה ללא פורפורציה לגודל חלקם היחסי באוכלוסיה. אם תצביעו,תוכלו להשפיע ,למזער נזקים ולהטות את התוצאות כך שלפחות יגיעו לכנסת חכ"ים פחות גרועים,כך שמגזרים קטנים ומתוחכמים לא ייקחו לנו את כל הקופה וכך שאת הממשלה תרכבנה מפלגות הקרובות יותר למרכז ולקונצנזוס הלאומי,שהן ללא ספק המפלגות בעלות הפוטנציאל לעשות זאת,אך אחוזי ההצבעה הנמוכים של רבים מאיתנו הקרובים בדעותיהם למרכז,מונעים ממפלגות הרוב השפוי כל יכולת להרכיב ממשלות לאורך זמן. כמה שנקטר על מפלגות כאלה,הרי המצב עם מרכיבי הממשלה כיום,תמיד יהיה יותר גרוע. כי לא הם הרוב האמיתי...לצערינו הבקרב חלק גדול של הרוב האמיתי יש אדישות המתנקמת בו כל לאחר כל מערכת בחירות וגורמת לו באופן אבסורדי להתרחק יותר ויותר מהפוליטיקה ולהותיר חלל עצום למי שכן יודע לנצלו וזה מאוד חבל. אבל מכאן אתם יכולים לקטר עד מחר, איש לא ישים עליכם,קצוץ(יש לפוליטיקאים עור של פיל והם בונים תמיד על זכרוננו הקצר ועל הפריירים הרבים שמתחלפים וכמובן על הרבים רבים שלא מצביעים ביום הבחירות) וכך נמשיך לנבוח ולנבוח והשיירה תמשיך לעבור ולחגוג...
אזולאי מיכאל | 11.05.10
43.
לאיזה ישיבה ילכו אותם 12 מיליון?
וגם: מה השכר שישולם לאותה חברת ייעוץ? מי עוד גוזר קופון בדרך? האם בהמשך יחליטו להפשיר את המטוס גם לשר החוץ ושר הביטחון? וחברי הקבינט המצומצם? כל חמישה ח"כים לפחות שנוסעים לאותו יעד או בסביבה? תוך כמה זמן יבינו (בדיעבד, בטח שבדיעבד) שזו היתה שטות מוחלטת?
ערן | 11.05.10
35.
איזה כבוד אנחנו נותנים כאן לראשי המדינה שלנו
מדהים לראות את העם השפוף שלנו נותן כל כך הרבה כבוד למנהיגיו, מסכים להוצאה קטנטונת של 70 - 100 מ' ש"ח לרכישת פינוקים וקצת כבוד, ולא מניד אפילו שריר אחד בגופו, לא חוסם כבישים, לא יוצא לרחובות, פשוט מסכים ומקבל ללא סייג. כל זאת למרבה ההפתעה ולנוכח התייחסותם המתנשאת והמזלזלת של המנהיגים שלנו כלפינו. באמת הגיע הזמן שלעם שלנו יהיו מנהיגים ראויים יותר. לכל הרוחות, נמאסתם!
 | 11.05.10
27.
שיקנו להם קודם מכונית שתסיע אותם לראות את אזרחי ישראל
מישהו ראה פעם את כבוד הנשיא או את ראה"מ אי פעם , זולת בטקס ממלכתי? האם ביקר אחד מהם , ללא הזמנת תקשורת , בבית ספר או בבית חולים או במחנה צבאי או בתחנת משטרה או במשרד ממשלתי כלשהו , לראות את האזרח הקטן ואת השירות שהוא מקבל מהממשלה?
רד אלינו אווירון | 11.05.10
16.
הפקטור החשוב ביותר - טיסה ממש עד ליעד וחיסכון בלינות וימי עבודה
לרוב היעדים באירופה ניתן לצאת ולחזור באותו יום, דהיינו לחסוך לינות ועלויות אבטחה שכרוכות בכך (אבטחה היא מסביב ליממה...). כמובן יש חיסכון גדול גם בימי עבודה, אם נניח שפקידים עושים משהו מועיל. בטיסות לצפון אמריקה בודאי ניתן לחסוך לילה אחד ביעד ויש יתרון אדיר נסף - טיסה ממש עד היעד לשדות תעופה קטנים יותר או אפילו כאלה שאינם משמשים טיסות סדירות. באירועים כמו הסלון האווירי אפשר להטיס הרבה יותר ישראלים (== אנשי מכירות של חברות) ישירות לשדה תעופה קרוב, אפילו בסבבים יומיים ללא לינה. יציאה מוקדם בבוקר וחזרה בלילה היא ניצול זמן טוב של מי שזמנו יקר בשוק העיסקי, וזה יכול להיות אפילו איש מכירות זוטר שיוצא לפגישה אחת.
אותם שיקולים של מטוס מנהלים קטן | 11.05.10
2.
רוצים לחסוך 12 מ ש"ח בשנה? תקצצו מהשרים
אם זה באמת היה עניין של חסכון היו מקצצים מכל שר וסגן שר... לא הרבה אגב.. רק 200 אלף לכל אחד מהם וכבר היינו חוסכים 20 מ ש"ח. אבל ברור שהשרים רוצים לטוס במטוס הבואינג הפרטי שלהם.... זה מה שחשוב למדינה. שיהיה מה לספר למשפחה בארוחת חג. אלא אם כן כל העניין של "לחסוך" ב 12 מ' ש"ח, אומר שכל ח"כ יקבל 100 אלף על שירותיו העצומים למדינה.
הקטן האזרח | 11.05.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת