אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אור לגויים: אינוואטק הישראלית תספק חשמל לכבישים מהירים באיטליה

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
איך לא חשבו על זה קודם
תגובה ל16- ול 13 משמח לדעת שרוב האנשים באתר לא טיפשים וצרי עיין כמוך וזאת הסיבה שאתם מקבלים דירוג שלילי השאר חיובי. המדרגים הם מטעם ההגיון, המדע, הטכנולוגיה והפרגון לחדשנות ולמקוריות. מעיון באתר שלהם לא מסובך להבין ולא מדובר בשבירת חוקי הפיזיקה: 1. אם כבר- תצרוכת הדלק תהיה אפילו נמוכה יותר (לא בצורה משמעותית בכלל) מכיוון שהכביש יתקופף פחות. 2. לא מדובר בהוספת זיזים וגבשושים לכביש אלא בניצול האנרגיה הפוטנציאלית של הרכב שמקורה בכח הכבידה 3.הכבישים יתחממו פחות (מכיוון שיתקופפו פחות) מה שאומר שהבלאי שלהם אפילו ירד. לכל צרי העין ואלו שתמיד חושבים שעובדים עליהם. לפני כמה מאות שנים- טענו שכל מה שכבד מהאוויר לעולם לא יוכל לעוף. טוב שהתקדמנו מאז וחבל שיש כאלה שנשארו שם. למפתחים- עלו והצליחו ושמשו אור (תרתי משמע) לגויים בנושא.
דוד | 13.05.10
24.
כמה אנרגיה זה מפיק ?
שני מיקרו וואט ? מספיק בשביל להחזיק מחשבון כיס דולק לשתי שניות, עבור כל מכונית שעברה. קשה להאמין שפנס רחוב יידלק מזה. אין אתר אינטרנט בשביל שנוכל לקרוא על הפרטים הטכניים. אז גם אין סיבה להאמין. וכן - קל לראות שלמישהו בכל זאת חשוב שהתגובות השליליות ידורגו נמוך, כי בכל כתבה יש בעלי אינטרסים, והם ינסו לתחזק את הכתבה שלהם בטרוף.
עודד | 12.05.10
22.
ההיגיון אינו ברור
מכוניות אינן ירוקות. נצילות האנרגיה במנוע שריפה פנימית יחסית נמוכה. הנצילות של הגבישים הפיאזו-אלקטריים גם היא נמוכה. סה"כ - נצילות נמוכה מאד. המכוניות שנוסעות על האספלט שוחקות אותו והורסות אותו. באותה הזדמנות הן יהרסו גם את הגבישים הפיאזו אלקטריים. לסיכום - מערכת מורכבת להתקנה, שדורשת הרבה תחזוקה, ובעלת נצילות נמוכה. מישהו הצליח למצוא את אתר האינטרנט של החברה הזאת ?
עודד | 12.05.10
21.
לספקנים - כל הכבוד על הערנות, והנה ההסבר
לא - אין פה בזבוז אנרגיה נוסף של המכונית (ולכן אין עלות נוספת לנהגים) ן.... לא - אין פה גם יצירת אנרגיה יש מאיין (ולכן לא נשבר שום חוק פיזיקלי) אז מה בכל זאת קורה פה? בנסיעה על הכביש יש בזבוז אנרגיה מובנה. הרכב במגע עם הכביש גורם לעיוות שלו. הפעולה הזו של האספלט (כיווץ ואחריו התיישרות מחדש) צורכת אנרגיה שהרכב מוציא כי היא גורמת לחיכוך מוגבר עם הכביש (יחסית נאמר למשטח אידאלי). אנרגיה זו הופכת לחום שהכביש פולט, ושמתפזר באוויר. את האנרגיה הזו קולטים הגנרטורים הפיזו-אלקטרים (לא בצורת חום, אלא במקום שתיהפך לחום) - הם בעצם ממירים את אנרגיית התנועה ("קיפול והתיישרות הכביש) ישירות לחשמל - ופה החידוש. הרכב לא מוציא יותר אנרגיה, והכביש מתחמם פחות - וההפרש מומר לחשמל - וואללה!!
המסביר לצרחן | 12.05.10
19.
תגובה ל-1 טרחנות מתחסדת
1. קראת את המפרט הטכני של המוצר? קראת את כתבת המקור אליה ניתן קישור? מדובר בגבישים פיזיו-אלקטרים הממוקמים מתחת לאספלט - תחת פני הכביש, כפי שמצויין בכתבה ולכן לא מהווים תוספת צריכת אנרגיה כזו או אחרת. 2. אתה נוסע על רכב היברידי? מכבה את הרכב והמזגן בכל פעם שאתה עומד למעלה מדקה עם הרכב בכדי לשמור על איכות הסביבה? קרא קצת ותלמד קצת ( או הרבה, תן כבוד לממציאים ולמהנדסים) לפני שאתה מטיח ביקורות שלופות מהמקלדת וישר חושב שנכנסים לך לכיס (אני מבין שאתה גר באיטליה, בדיוק ליד הכביש המדובר...).
ניר ל. | 12.05.10
17.
מדהים! גם הרעיון מדהים חוסר הפירגון וההבנה של המגיבים
מה לא ברור מאיפה אקרצתם את הרעיון שזה יבזבז יותר דלק!? למה לכתוב דברים שאין לכם מושג בהם ? אני אנסה להסביר את זה במילים שגם ילד בכיתה א יבין - מכונית נוסעת (רגיל בלי שינויים בצריכת הדלק) הכביש מקבל רעידות ממשקל המכונית שנוסעת (כמו כל כביש רגיל) המגנרטור שנמצא מתחת לכביש מקבל את הרעידות ומיצר מהם חשמל (דומה לדינמו שפעם הדליק את הפנס של אופניים) החשמל הזה מאוכסן במצברים ומשם מועבר להדלקת אורות ושלטים בכביש לפי הצורך זה פיתרון מדהים וניצול של אנרגיה שככה הייתה מתבזבזת.
הדר | 12.05.10
16.
יש פה כנראה מדרגים "מטעם"
משום מה כל המגיבים שאומרים את האמת - והיא שמשהו פה לא הגיוני מבחינה פיזיקלית. - מקבלים דירוג שלילי. לא מדובר פה על אנרגיה שהיתה קודם "מבוזבזת" ועכשיו מנוצלת! הדבר הזה יגביר את צריכת הדלק של המכוניות הנוסעות בכביש, נקודה. עדיף להשתמש בשריפת פחם בתחנת כוח בשביל לייצר חשמל מאשר השטות הזו. ואם מישהו חושב שאני טועה, יצטייד נא בתואר אקדמי רלוונטי, יקום ויסביר לכולנו (אפשר גם במושגים מדעיים) איך בדיוק אפשר לייצר חשמל מתנועת מכונית מבלי להאיט את המכונית (כלומר צריך ללחוץ עוד קצת על דוושת הגז).
איתי | 12.05.10
14.
למגיבים 1 ו2, גם בכבישים המשובחים של מע"צ
שהם הרי ישרים כמו סרגל וחלקים כמו שיש הרכב קופץ במהלך הנסיעה. בכל קפיצה כזאת האנרגיה הקינטית מהמנוע שמניעה את האוטו הופכת לאנרגיה פוטנציאלית, כשהאוטו נוחת האנרגיה הפוטנציאלית הזאת נספגת בבולמי הזעזועים של הרכב, והופכת לאנרגיית חום של חיכוך וקפיץ שבבולם (חלק ממנה גם נספג באספלט ממילא). ככה שהאנרגיה הזאת ממילא נוצרת ומתבזבזת, רק שעכשיו במקום שתיספג בבולם ובאספלט, היא תיספג בגבישים, אז נא להפסיק לחשוב שכולם מנסים לדפוק אתכם.
טועה | 12.05.10
12.
האנרגיה
לדעתי אין צורך בביטול השימוש בנפט אלא שהנפט יהיה חלק ממיכלול שלם של אנרגיה ולא בלעדי אלא חלק מהאפשרויות כמובן שיש להשקיע בכל המחקרים האפשריים ולמצוא דרך להוזיל את האנרגיה המתחדשת כדי שזה יהיה זול ומשתלם בסופו של דבר מדינות הנפט לא יכתיבו את סדר היום לדעתי מה שיקרה זה שהם כה יחששו מאיבוד המונופול עד כדי זה שהם יפחיתו בצורה דרסטית את מחיר הנפט ואז ישבשו את הכדאיות לחלופות אנרגיה ואז הם יעלו את המחיר שנית לכן צריך להיזהר ולהמשיך במרץ רב כדי לפתח אנרגיה חלופית לדעתי יש מספיק אפשרויות שיחליפו את הנפט
נחום | 12.05.10
11.
מה לא ברור למגיבים הראשונים?
האנרגיה כבר מושקעת בגלגל,היה זה ניוטון שקבע את החוק הפיזיקלי? בכל אופן הלחץ על הכביש לא ישתנה ולא יגרום לצריכת דלק נוספת ולא לשום דבר מסוג זה, אלא שהלחץ שכבר קיים על ידי הצמיג ילחץ זה על המתקן הפיזואלקטרי וזה מצידו ייצר חשמל, כמה? זאת שאלה...
מבין | 12.05.10
10.
לכל המגיבים
גם ככה הרכבים יוצרים עומס (משקל) על אותו מקטע כביש, אם עד היום העומס הזה נספג בקרקע ואינו הועיל, הפעם הוא יתורגם לאנרגיה ויחסוך חשמל. זה כמו נורת ליבון, רוב רובה של האנרגיה מתבזבז על החום שהנורה יוצרת ולא הועיל, היום מצאו פתרון איך לקחת את האנרגיה הלא מועילה ולהפוך אותה למועילה.
אריק | 12.05.10
8.
אין עם זה בעיה
המכונית הרי ממילא לוחצת על הכביש (בגלל המשקל העצמי שלה). כל מה שעושים זה שמים משטח מתחת לפני הכביש שימיר את המשקל הזה לאנרגיה (כמו קצת איזורים בצמתים שבהם יש משקל שמרגיש מכונית שעומדת ברמזור, וככה מסמן לרמזור להתחלף). השאלה היא לא מאיפה באה האנרגיה הזאת, אלא למה לא ניצלו אותה קודם...
אבי | 12.05.10
3.
רעיון נפלא, אפשר להשתמש בארץ זה בהחלט עומד על החלטת הממשלה בדבר שימוש באנרגיה ירוקה
אנרגיה ירוקה אפשר להשתמש במס' רבדים: סולרית, רוח,גלי ים וכו' שילובם של כל הטכנולוגיות במקומות שונים ולשימושים שונים מאפשר במצטבר להגיע ליעד השאפתני של פרס בוועידת דאבוס, מה שנותר זה לממשלה להרים את הכפפה
משה | 12.05.10
1.
נשאל שוב: אין יצירת אנרגיה "יש מאין", האם האנרגיה היא על חשבון הדלק של הנהגים?
במילים אחרות - הוספת בליטות וזיזים בכביש במקטעים המדוברים יגרמו לצריכת אנרגיה מוגברת של הרכבים הנעים בכביש? אמנם הצריכה המוגברת תתחלק על פני המון רכבים ובפועל לא תורגש, אבל מעשית זהו מס נוסף על הנהגים. "טכנולוגיה" חדשה שגורמת לנהגים לשלם גם על התאורה בכביש.
השואל | 12.05.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת