אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לייק, המלך החדש: איך פייסבוק גנבה את האינטרנט מתחת לאף של כולנו

39 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

37.
תשכחו מפרטיו. אבד עליה הכלח
אני שוקד כעת על ספר עתידני ובו אני מתאר חלק מהדברים שעליה מדובר בכתבה הזאת אין מה לפחד. כשהומצא הרכב היו שטענו בשביל מה אני צריך את זה.יש לי עגלה וסוס דוגמה יותר טובה לעניננו-כהומצא הטלפון אנשים אמרו מי צריך אתזה.בשביל לדבר עם משה אני אלך למשה. אותו דבר עכשיו עם פייסבוק.לא יעזור כלום לכל הבכינים.העתיד כבר כאן וקוראים לו פיסבוק
אילן פרידלר | 27.10.10
30.
אפשר לראות שאף אתר לא מרוצה מהתוספת הזאת בעצמו. למה?
כי זה שובר את מבנה האתר. זה הורס את העיצוב הגרפי של כל אתר. זה לא שפייסבוק נתנו אופציה לערוך את תצוגת הלייקים כרצונך. הם דורשים ממך להשתמש בעיצוב שלהם שאין לו שום קשר לעיצוב של שום אתר אינטרנט קיים. מה שהופך את האתרים לקרקס מבחינת התצוגה. לא יפה בכלל ובטוח שכל האתרים שהוסיפו, כולל אתם כלכליסט, לא מתלהבים מהתוספת הזאת שהורסת לכם את העימוד בדף. מה גם שמי שעושה לייק לא משאיר תגובה כי הוא יכול להוסיף תגובה חוץ מהלייק שזה עוד משהו שפיסבוק נותנים. כל המידע והתגובות נשמרים אצל פייסבוק ולא אצל בעל האתר ולכן הם יכולים מחר בבוקר להעלם לחלוטין. הרבה בעיות. רואים שהאתרים ישראלים הלכו שולל והוסיפו את האופציות כדי להשיג תנועה. ברור למדי שהם שונאים את זה וככה זה גם נראה. רועי.
רועי-ק | 15.05.10
20.
לא מבין כלום
מישהו מוכן להסביר לי למה לי ללחוץ על הכפתור? מה קורה כשאני לוחץ עליו? האם זה כמו ללחוץ על פלוס כאן בתגובות? מה זה לעזאזל הכפתור הזה ולמה הוא כל כך משמעותי? אני גם לא מבין איזה מידע יש לגוגל ופייסבוק. אם לי היה את המידע הזה, מה הייתי עושה בו? אין לי מושג. כולם בפאניקה מהמידע הרב עליהם, אבל אצל ידוענים זה קיים מזמן, כל המידע עליהם גלוי לעיני כל, והם דווקא נהנים מזה.
ה_שגריר | 15.05.10
18.
עלה לכם פעם שקל ללחוץ על לייק ???
אני יודע מה תגידו, אתה רק חושב שאתה לא משלם. אבל אתה תשלם בגדול אחר כך. אז זהו שלא. כולה שיטת פילוח ואיסוף צרכנים. תירגעו, אף אחד לא לקח מכם את הרצון החופשי. בטח לא האח הגדול, מקסימום הרבה אחים קטנים ובינוניים. חלקם כמוכם. חלקכם יקחו מתישהו יוזמה וגם יהיו אחים קטנים שישתמשו ברשת לקידום מטרות מסחריות. אוי געואלד. למארק צוקרברג מעניין את התחת כמה פעמים אתם מתקלחים ביום כי הוא לא מוכר לכם סבון. הוא עושה את המיליונים שלו מעצם זה שהוא מעמיד את הפלטפורמה לרשות כולם. פייסבוק זו רשת חברתית וזירת סחר. גם קניון רמת גן זה מקום בילוי חברתי וזירת סחר. בקניון אתם חשופים לכל עובר ושב. אפילו אי אפשר לבחור תמונה מחמיאה, מקסימום בגדים. אם את במקרה כוסית שעוברת בקניון, תמיד תשמעי שריקות מאחורייך. וכן גם יטרידו אותך, בדיוק כמו באינטרנט, בדיוק כמו לפני 395 שנה. בחיים אנחנו חשופים מאוד. עשרות זוגות עיניים בוחנות אותנו כל יום. אנחנו מספרים חוויות מסעירות למישהו שהרגע פגשנו. אז תירגעו עם הפארנויה של הפרטיות. האדם הוא יצור חברתי. כולנו רוצים שיכירו אותנו ואם לא בא לכם, אל תלחצו לייק על התגובה הזו.
שחר | 15.05.10
12.
לא מבין בשביל מה אנשים צריכים פרטיות
אין לי שום רצון להסתיר שום דבר מהחיים שלי. וכמוני עוד מליוני אנשים. פייסבוק בנויה על העקרון הזה ויש לה מיליוני משתמשים לכן לא יעזור לאף אחד להסביר שביטול הפרטיות זה דבר מסוכן. ההמונים הצביעו (עשו לייק, אם תרצו) פייסבוק, ובנתיים קרו להם רק דברים טובים כנראה. החוסר חשיבות של פרטיות היא עובדה בשטח.
בוכריס | 15.05.10
10.
להבדיל ממה שהמטקבקים מעלי חושבים
הלייק לא צריך להיות יעיל ברמת הפרט, לא צריך לשקף את העדפותיו של המשתמש הספציפי. אך כשמסתכלים על כלל האוכלוסיה, הלייק מדוייק ברמות גבוהות. מה שכן, הלייק פשוט מעביר ישירות לפייסבוק את רשימת ההסטוריה\ מועדפים שלכם, מבלי לחדור לכם למחשב. ובנימה קצת יותר בוטה: אנשים מטומטמים, תסגרו כבר את חשבון הפייסבוק שלכם!
 | 15.05.10
5.
להצביע ברגליים - או בעצם - !!לא!! להצביע בעכבר
השליטה היא שלנו. אם נהייה מספיק חכמים כדי לא לשתף פעולה, לא נלחץ על כפתורים, ולא נחשוף מידע אישי, או שבמידה ונהייה חייבים לקחת איזה שהוא חלק, המידע שניתן יהיה חלקי או מפוברק - נוכל למנוע ממר (או מ-ילד) צוקרברג לבלוש אחרינו. זה רק בידינו !!
 | 14.05.10
4.
אני לעולם לא משתמש בכפתורים האלה גם לא בסקרים והרגלי צריכה/צפיה
הנחש הגדול גוגל כנראה נרדם מעט עקב אכילת יתר ונתן לפייסבוק לתפוס טריטוריה שעוד יצטערו עליה כנראה מאידך יכול להיות שזה יהווה אתגר לגוגל לעשות דבר יותר מתוחכם השימוש בכפתורים אלה נעשה בדרך כלל ע'י ילדים שלדעתי לא מייצגים נכונה את כיוון הגלישה והרגלי הצפיה או השיטוט לכן גם אינו רלוונטי מבחינת החתך המייצג להערכתי בגילאים שאינם מבינים את עומק החשיפה שהם גורמים ע'י שימוש בכפתורים אלה ולא מודעים לנושא איסוף המידע עם כל הקלקה דרך הפייסבוק זה הופך להיות יותר מהאח הגדול ויגלגל לתקופה מסויימת אבל מספיקה בהחלט עוד כמה מיליונים לכיסם של הבעלים של פייסבוק
hawk | 14.05.10
3.
אף אחד לא עולה לסירה של נוח!
כולם רואים את המתרחש.. כולם יודעים את שעתיד להגיע, ואף אחד לא באמת עושה משהו בעניין. אנו לאט לאט מורידים את חומות הפרטיות שלנו וחושפים את חיינו האישיים לכל החפץ בכך, היום זה פירסומות ומחר זה משטר דיקטטורי שיגיע לביתם של אנשים על פי צרכי הגלישה שלהם, או אפילו מטרידים כאלה או אחרים שידפקו על דלת ביתכם על סמך מידע כזה או אחר שהשארתם מאחוריכם באינטרנט. "דוח מיוחד" \ מסתמן להיות האור בקצה המנהרה בה אנו כל כך חפצים ללכת, רק שהפעם לא מדובר בהתנהלות בדיונית.
גולש מוטרד | 14.05.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת