אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הממשלה אישרה לקריאה טרומית הוזלה של הביטוח לאופנוענים

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
מספר 8 ו 3 ..קיראו והבינו את המצב לאשורו...1
ביטוח החובה לכלי רכב בארץ הינו תחום רווחי ביותר, ביטוח החובה מנפק רווחים בגובה של מאות מיליוני שקלים בשנה לחברות הביטוח. מתח הרווחים של "אבנר" עבור שנת 2002 בה הרווח היה הגבוה ביותר עמד על 74.55% ועבור שנת 2005 בה הרווח היה הנמוך ביותר עמד על 38.03%.רווחים בממוצע עבור השנים 2003 עד ל 2005 1,244,940 ש"ח, הסכום מדווח באלפי ש"ח וניתן לצפייה באתר משרד האוצר, אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון. לא מאמינים? גילשו ובידקו http://insurancedata.mof.gov.il/paramsInformation.aspx שיעור מעורבותן של משאיות מעל 4 טון, בתאונות דרכים קטלניות (תאונות בהן הרוג אחד לפחות) היה פי ארבעה וחצי משיעורן במצבת כלי הרכב ופי שניים משיעורן בנסועה השנתית. בדיקה מהירה תגלה כי הנזק המוחלט, מספר ההרוגים והנזק לרכוש, הנגרם על ידי פגיעתה של משאית מעל 4 טון הנו גדול בכל קנה מידה ביחס לזה הנגרם על ידי אופנוע.על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בתאונות דרכים קטלניות בין השנים 2004 ל 2007 משאיות מעל 34 טון מעורבות בממוצע בהיקף של 7.57 רכבים ל 1,000 כלי רכב בעוד שרוכבי האופנוע בממוצע מעורבים ב 0.47 רכבים ל 1,000 כלי רכב. מדוע אם כן עלות פוליסת ביטוח החובה לרכב מסחרי מעל 30 טון הינה 4,426 ש"ח ולאופנוע 4,521 ש"ח?
אזרח מדינת ישראל | 13.06.10
8.
למה העם צריך לממן חלק מהביטוח של האופנועים?שלא יתמכו ושהמחיר יתומכר ביחס לסיכון כמו ברכב !!
כל אלה שחושבים שהם יותר חכמים מכולם ויש להם איזה רעיון לשנות את כללי המשחק הטבעי של הכלכלה הם ההרס הגדול ביותר לכלכלה השוק מאזן את עצמו לא צריך להתערב בשוק ,תנו לשוק לתמחר כל דבר לפי הסיכון האמיתי אחרת יקומו כל מיני בועות כאלה ואחרות צריך פיקוח על מחירים כדי שלא יהיו מוגזמים אבל שהמחיר של הביטוח יתומכר לפי הסיכון ולאלה שרשמו כאן מספרים שגויים-רוכבי האופנוע הם בדרך כלל אשמים וזה בגלל המון ילדים שעובדים בשליחויות ונוסעים מהר ובניגוד לחוקי התנועה
משה מירושלים  | 13.06.10
6.
"אזרחים שומרי חוק- מאבדים את חינם בעיני כאשר הם עושים הכללות גורפות "תגובה ל-3
אזרחית שומרת חוק . אני בטוח שאם נבחן את יחסך לקבוצות שונות באוכלוסיה נרגיש את תחושת הזעם והתסכול שאת מרגישה .אוכלוסיות שלמות נתמכות על ידיך וחוששני שהיית מעדיפה לא לראות אותן . חרדים,מתנחלים,ערבים ,בדואים ,נתמכי סעד נכים ואחרים.אין מה לעשות .בכל מדינה מתוקנת ודמוקרטית מקבלים גם את השונה ונותנים לו תמיכה כדי שלא נהפוך למדינה פאשיסטית . אופנועים היו כאן לפנינו וכולי תקווה שגם אחרינו. בשנות השישים היו בארץ יותר קטנועים ואופנועים ממכוניות כי רמת החיים היתה נמוכה ואנשים חיפשו פתרון תחבורתי זול ויעיל .עם השנים הפך האופנוע לנדיר יותר ויותר על אף כל היבואנים והשפע האדיר שקיים בסוכנויות .הסיבה היא בין היתר אנשים כמוך שלא מקבלים ופוסלים את השונה.אם היה היחס בין האופנועים למכוניות בארץ דומה למה שקיים בארצות אירופה ןהמזרח הרחוק .כולנו היינו מגיעים מהר יותר למחוז חפצנו ומוצאים חנייה ביתר קלות .ובקשר ל"מטורפים" על הכביש - אם הם היו נוהגים במכונית עדיין הם היו מטורפים . רק יותר קטלניים.
פנחס | 13.06.10
5.
כל הכבוד ליוזמי החוק, למקדמי החוק ולהחזרת השפיעות לארצנו.
לאחר תקופה של שנה בה ציבור הרוכבים חש על בשרו את ידיו הארוכות של השחיתות והאבל שעושה ידין ענתבי במשרד האוצר וביחד עם חברות הביטוח. גרם במודע לפגיע קשה בענף למרות כל יתרונותיו לשוק ולמשק הישראלי, זאת לצורך עשיית רווח קל על ידי חברות הביטוח ותאגיד "הפול". כעת פועלים ח"כים במליאת הכנסת להחזיר את החוק והביטוח לידיו של המחוקק ולא לחברות הביטוח. מהלך מתבקש, נחוץ ורצוי לטובת החזרת החוק למדינה. תודה לך ח"כ שאמה על עזרתך וקידום העניין.
קובי | 13.06.10
4.
ל-3 המתלהמת
יש לי גם אופנוע וגם אוטו, כשהעלו לי את ביטוח האופנוע לא הורידו את ביטוח הרכב. משמע, הכל רמאות. הסטודנט שרוכב בקטנוע הוא אותו המילואימניק ששומר עליך ואותו מתנדב מד"א שיציל את חייך (ואפשר להמשיך כך הלאה) ובעיקר הוא אנחנו. את מממנת את הולכי הרגל ואני מממן את חולי הסוכרת והוא מממן את הטיפול הנפשי שאת צריכה וכו' וכו' אני מקווה שהבנת... כ-75% מהתאונות של הדו-גלגלי הן באשמת המכוניות, ועדיין איזה לוגיקה מעוותת חושבת שהקורבן צריך לשלם את המחיר. מתגייסים חברי הכנסת (רוב החכי"ם תומכים במאבק לביטוח שפוי לאופנועים) ועוזרים לייצב צדק חברתי והתגובה הנאורה שלך היא "שודדים נמאסתם"... מצער אבל כנראה שאת חינוך החובה שמימנתי לך זרקתי לפח. בברכת "נסיעה טובה"
סטופי | 13.06.10
3.
מדוע על נהג רכב זהיר לממן פורעי חוק? שודדים, נמאסתם!
מדוע אזרחי המדינה שותקים לחבורת בריונים שמשתכרת על חשבוננו ועושה בכספינו כבשלהם? למי הזכות להחליט שעלי להגדיל את הממון שאני "מנדבת" לנהגים מטורפים שמסכנים את חיי מדי יום. מספיק חמור שעלי להתחלק אתם בכביש. מעניין איך קומץ יבואני אופנועים מצליחים לכופף "מדינה"?!!!
חוצפה!!!!!!! | 13.06.10
2.
יש שפל חסר תקדים במכירות האופנועים בחודשים האחרונים
וכל זה בגלל מחירי הביטוחים. אם הממשלה רוצה לקדם תחבורה ירוקה, פחות עומסי תנועה, פחות בעיות חניה ופחות תאונות דרכים (כן כן!) אז אני מקווה שזה צעד ראשון מיני רבים להוזלה משמעותית במחירי הביטוח. ולגבי תאונות הדרכים, למי שתוהה, ע"פ נתונים של משטרת ישראל, 70% מהתאונות הקטלניות שמעורב בהם רכב דו גלגלי - האשמה מוטלת על הרכב הארבע גלגלי. ולכן, יותר אופנועים = פחות רכבים גדולים = יותר טוב לכולם!
ג'ק | 13.06.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת