אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בדיקת "כלכליסט": "שלמה מנסה לסחוט מהיבואנים הוותיקים מחירים טובים יותר"

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
בתור איש העסקים
שלמה תותח, בקשר לאזרח הקטן - נשלם אוטו הדבר, אולי 2-3 % פחות, אבל לא בכסף אלא באביזרים, למשל, יבואן 1 יביא מכונית בלי ח"ח ויתקין מקומית, גם גג שמש, רדיו, צמיגים זולים יותר ריפוד ויקח 5000 פחות, מה? לא ימצא "חסכניים" כלאלו -) שיתפתו? שני יתן טיפולים חינם (כמו CHEVY היום) או יפחית את החבילה שוק ישראלי קטן מאוד בשביל לצור תחרות אמיתית אם למשל סוכנויות מקומיות יוכלו לתת הנחות ממחיר המחירון, אז היינו יכולים ללחוץ יותר על המוכר ומוכר אם היה עובר מכסות היה מקבל מחיר טוב יותר ומוכר בזול יותר...תחרות
ארי | 15.06.10
11.
אני עדיין סבור שזה ייגמר בהוזלת מחירים לצרכן
גם אם לא מעכשיו לעכשיו. קודם כל צריך לזכור שמישהו שבר את השוק סוף סוף- צעד מבורך, רק על זה צריך להסיר את הכובע בפני שלמה סיקסט, יהיו האינטרסים שלהם אשר יהיו. הבאים שיבואו אחריו כבר יגבירו את התחרות ותתחיל הוזלת מחירים משמעותית, בכל הדגמים.
ירמיהו | 14.06.10
7.
לכל המבינים-תקנת היבוא המקביל -אשליה.
לכל המתלהמים והמקטרגים על יבואני הרכב-אין ולא יכולה להיות תחרות אמיתית בשוק הרכב במדינה קטנה כשלנו.תזכרו כי 60% ממחיר הרכב הם מיסים. ליצרן גם כן יש לשלם בגין הרכב עצמו ,כך שהתחרות יכולה להיות רק על המרווח של היבואן שהוא ברכב עממי נע בין 5000 ל-15000 ש"ח ובזה יש לקיים מערך שלם של תחזוקה אחריות מלאי חלפים הדרכות ועוד.יש לזכור דבר נוסף יבואני ישראל רוכשים את הרכב במחיר הזול ביותר בעולם. האפשרות לייבא רכב מקביל במחיר זול שואפת לאפס . ברגע ששלומה ייבא דגם כל שהוא יפסיקו היבואנים למכור לו בהנחות שהו א מקבל כיום ובכך הוא יפגע בערך צי הרכב שלו שזה הפחד הכי גדול של כל חב' הליסינג. אין כל סיכוי שהצרכן יהנה מהתקנההחדשה.
רי | 14.06.10
4.
תגובה למספר 2
יש טעות בסיסית בהבנתך, הרשה לי לחדד את הענין: ההטבות במדינת ישראל נועדו להיטיב עם בעלי הממון, לא חלילה להטיב עם האזרח הפרייאר שכיסו ישלם תמיד מחיר מלא. על פניו היבוא המקביל אמור לפתוח סוף סוף את השוק המונופוליסטי הזה לתחרות אמיתית ולאפשר גם לרוכשי הרכבים הקונבנציונאליים ליהנות ממחירים ריאליים יותר כפי שנהוג ביבוא אישי לרכבי יוקרה. בפועל, יבוא מקביל ע"י SIXT ודומותיה יאפשר לגוף החזק ביותר בענך הרכב להתחזק אף יותר ולהגדיל את מתח הרווחים ממכירת אותם מותגים. החסכון לצרכן הקטן לא יהיה שונה בהרבה מהתחרות הקיימת כיום בין מותגים שונים הראש היהודי ימשיך להמציא לנו פטנטים
ישראל | 14.06.10
2.
מישהו יכול להסביר לי משהו ?
אני לא מבין משהו. היבוא המקביל הרי נועד להיטיב עם הצרכן הסופי , זה שרוכש רכב חדש אחת לכמה שנים. אם נכנס שחקן חדש לשוק , ונניח שהוא מייבא מותג כלשהוא. לצורך הכתבה מעלה מדובר בסוזוקי. אם אני מבין נכון יהיו כעת בשוק שני יבואני רכב מסוג זה. "מכשירי תנועה ושלמה סיקסט. למיטב הבנתי זה אמור ליצור תחרות , כלומר אם אני ארצה לרכוש סוזוקי חדשה נניח סוויפט , תהיינה לי שתי אפשרויות ואופציה להשוות מחירים. הרי לא יכול להיות שהמחיר אצל שניהם יהיה בדיוק אותו דבר שכן אז אין הצדקה לקיום היבוא המקביל, אשר אמור להיות זול יותר או לחילופין מכשירי תנועה תוזיל את המחיר כך שיהיה זו יותר משלמה סיקסט. יוצא מכך שביום בו ארצה לרכוש מכונית סוזוקי לי נותר לי אלא לבקר באולמות התצוגה של שניהם ( מן הסתם זה יהיה מרחק מאתיים מטר אחת מהשנייה ברחוב המסגר) ולבצע את ההשוואה, שתכלול מחיר, ביטוח, הגנות לרכב, טיפולים, אחריות ועוד כל מיני צ'ופרים קטנים. אז השאלה שלי מדוע זה לא יוזיל את המחיר לצרכן לעזאזל ????
מיכאל שומאכר | 14.06.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת