אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אבי פרידמן הודף את הביקורת על טיסות הלילה: "התושבים ידעו שהם בונים ליד נמל תעופה"

32 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

32.
הדרך היחידה לפתור את נושא הטיסות מעל ישובי המרכז היא .
לצאת בפרוייקט לאומי . ולייבש את הים . וליבנות אי מלכותי במרחק של 10.000 ק"מ מקו חוף הים . כדי שב 2040 יהיה לישראל שדה תעופה בנלאומי . שלא יחצה את הקו האוירי מעל ישובי המרכז . ויתאפשר איכות חיים ובטחון לתושבי המרכז . פרוייקט זה יאפשר למשקעים ולקרנות הון אדירות ליקנות חלקות קרקע . לבניית גורדי שחקים . ומרכזי .מסחר מרינות לשוק הפרטי נמל לאומי גדול במיוחד פריקת מטענים .ושינוע סחורות . השילוב צריך להעשות בתיכנון . המשתרע על על 30שנה . . יש חברות המסוגלות להוציא זאת לפועל . לאי ינתן השם "מלכי צדק" . ויעפוך למרכז בינלאומי . פרוייקט זה . יצויין באיסטוריה של המזרח התיכון . ויהיה לא מעמד כפי שיצרו את תעלת סואץ ..כדי לקצר את נתיבי השייט לאסיה . ולמזרח הרחוק . בתחילת המאה ה19 .
S | 28.06.10
31.
ועוד לא הבנתם תושבי כביש כפר סבא מה הולך ליפול עליכם אחרי השיפוץ
מדהים איך כל מתאר התעבורה האוירית באזור נתב"ג הולך להשתנות והאזרחים לא יודעים מזה כלום! אחרי שיתחילו לנחות בנתב"ג - מצפון לדרום,ניראה את תושבי קדימה, בצרה,וכל הישובים מצפון לנתב"ג כשהמטוסים הגדולים יתחילו לנחות להם מעל הראש. ... מענין איך הצליחו להסתיר את זה עד כה..ומענין עוד יותר לאן זה יתפתח
קרוב לביזנס | 22.06.10
28.
בורות או היתממות
מר פרידמן, תנסה להמריא מניוארק אחרי חצות.. תנסה להמריא מאוהיר, יוסטון, (המרכז של קונטיננטל!), לוס אנג'לס או כל שדה תעופה גדול אחר בארה"ב או במערב אירופה בלילה. נראה אותך. (יהיה לך "קצת" קשה - הם סגורים...). ואני כבר לא מדבר על השדות הבינוניים שנסגרים מוקדם יותר. גם שם אנשים "ידעו" שהם גרים ליד שדה תעופה, לא? ובכ"ז הם סגורים בלילה. מקשקים לנו עם הטיעון הבטיחותי (מרווחי זמן בין המראות ונחיתות) ואכן, בטיחות היא מעל הכל, כולל נוחות התושבים. אלא שמבחינת פעילות נתב"ג משתווה פחות או יותר לשדה תעופה בינוני בארה"ב. רוב שעות היום השדה אינו עמוס (למשל בשעות הצהריים אין כמעט המראות ונחיתות) ואין שום בעיה לשבץ את הטיסות עם מרווחים מספיקים מבחינה בטיחותית. אלא שחברות התעופה רוצות להמריא בשעות מסוימות משיקולים עסקיים טהורים וכאן כבר נוחות התושבים צריכה להוות גורם בהחלטה.
א. | 17.06.10
27.
לא בדיוק מר פרידמן
מאחר ואינך מכיר את התקנות והחוקי בארץ, הייתי מציע לך ללמוד אותם בטרם תצא בהצהרותיך... החוק בארץ קובע שלא חשוב מי קדם למי, אך עליך לפעול עפ"י חוקי המדינה בה אתה פועל. בנוסף אם לא ידעת (ואני בטוח שלא ידעת), קיים חוק רישוי עסקים, אשר סעיף 7 (ג) בחוק מציין למשל לגבי עסק שיש לו רישיון עסק לצמיתות, אם חל שינוי בתנאי הסביבה, דהיינו שינויים בתקנות ובחוקים הסביבתיים, והמפעל - העסק גורם למטרד סביבתי, עליו לפעול כך שלא יגרום למטרד, אחרת ישלל רישיונו... זה שאנשים בנו בסמוך לשדה, זו אחריות הרשויות המממשל שהתירו בניה בסמוך לשדה, כך שאין לבוא בטענה כלשהי לפרט, אלא, לרשות השלטונית, וכאן זהו תפקידך שראש איגוד חברות התעופה, אתה התנהגת כ- "בת יענה", כך שאינך יכול להטיל אשם על הפרט הבונה בהצהרתך "התושבים ידעו שהם בונים ליד שדה התעופה".... כיום והראיה היא שהדרישה הינה ל- "מטוסים שקטים", ואכן זה מה שהטכנולוגיה מייצרת כיום, ואם גם את זה שכחת אזי אזכיר לך את ההבדלים בין בואינג 727 הגורם לרעש בטווח של 14 ק"ר לעומת בואינג 757 הגורם לרעש בטווח של 1.3 קמ"ר, כנראה שיש הבדל בינהם לא?... יום נעים לך מר פרידמן, ותתרכז בתפקיד שלך להבא...
אבי תל אביבי | 17.06.10
26.
איזה טיעון ילדותי ומתנשא
כן,ידענו שיש שדה תעופה במרכז הארץ, בקירבה לעיר הגדולה והמשפיעה בישראל. עם השנים כל גוש המרכז התפתח וגדל, אבל גם ענף התעופה גדל למימדי ענק: יותר מטוסים ,יותר טיסות. תהליך טבעי של כל מדינה . למה הדבר דומה? לקיוסק שהפך למועדון שעובד פתאום 24/7 והרי ברור שגוש המרכז רק ילך ויתפתח,יותר בתים ויותר תושבים. הפתרון הוא רק בהעתקת השדה לנגב: בטיחותי יותר, ירוק יותר,כלכלי ( לעתיד המדינה) יותר.
מכופף הבננות | 17.06.10
16.
"כאשר התושבים בנו המטוסים לא טסו בלילה"
אל תשוו מדינה קטנה ומרוכזת מול מדינה עם שטחים ענקים... בוודאי שלא יבנו שם מבני מגורים צמוד לשדה - למה שיעשו כך? אבל אל תפילו אחריות לתושבים. להפעיל טיסות לילה זה כמו לשנות ייעוד של שדה עם טיסות יום בלבד לשדה עם טיסות ללא הפסקה. כאשר הרחיבו את תחנה המרכזית - בנו הרבה כירות אקוסתיות וכבישים אוכפים כדי להרחיב פעילות. אבל לקבוע עובדה ולהגיד "זה מה יש" ...
אנדריי | 17.06.10
13.
לא מדובר בהפתעה גדולה
בכל מדינות העולם האחרות קיימת תופעה ידועה ומוכרת של "טיסות לילה". הדבר הגיוני ואף מתבקש כאשר מדובר במצרך כ"כ נצרך בתחום התעופה. עצם העובדה שבעבר לא סבלו תושבי הסביבה מהבעיה היה רק עניין של זמן ומדובר בנזק שהיה עליהם לצפות לו בעת בניית בתיהם "באזור החם" של התעופה הבינלאומית בישראל.
אנה | 17.06.10
9.
שטויות... תטוסו מצפון. באיזור גלילות יש המון פרדסים. לא תפריעו לאף אחד
למה לטוס מעל שכונות מגורים? אותו המרחק שהמטוסים טסים דרומה מנמל התעופה הם יכולים לעבור לכיוון צפון ולעבור מעל מחלף גלילות ששם יש רק שדות ושטחים פתוחים מסביב. למה לעבור דווקא מעל שכונות מגורים??
דודו | 17.06.10
7.
אהרהר שנית אם להמתמש בשרותיך
אבי היקר ! כאחד הלקוחות הותיקים של קונטיננטל בארץ וכאחד הסובלים מתעלולי רש"ת אני מופתע ומאוכזב מתגובתך. מי כמוך יודע את הרקע לפתיחת החלון בלילה - בציניות אופינית מתעטפים בשיפוץ ובבטיחות כתרוץ לעשות עוד כמה אחוזי רווח. עד היום חברתך הצטיירה כחברה מקצועית - חבל שהתבטאות כוחנית ושגויה מקלקלת !! טוב שהבעת את דעתך - נראה עכשיו אם יש לך ביצים לנסות להבין את כל מכלול הבעיה ולהתנצל !!
לקוח קונטיננטל שסובל | 17.06.10
1.
אל מר אבי פרידמן
אדון נכבד ראשית כל אחד יודע היכן הוא קונה את ביתו ומה קיים באיזור מגוריו קשה לו לצפות שינוי נתיבים אווירים , מה גם שיכולת השפעה כתוב אחד היא נמוכה תושבי עיר יכולים להשפיע וטוב שכך . אתה בהחלט יודע שחברתך שזוכה לשבחים רבים יודעת להסתדר היטב עם שעות פתיחה וסגירה נוקשים יותר מ BGN בשאר העולם. ועל כן קצת תמוהה תגובתך "היכן אנשים קונים את בתיהם" בהחלט מסכים איתך שיש מקום והיה נכון בפרט בזמן השיפוץ הארוך מאד כאורך הגלות ,ובכלל לחשוב על שדה אלטרנטיבי. אולם הדברים נעשו מתוך אי מחשבה לעומק וגלגלו את אי הנוחות על התושבים . ובדרך סידרו שעות נוחות יותר להמראות והוספת קיבולת של טיסות . מבלי לפגוע בזכויות\איני נמנה עם המגיבים בתשלום\טיסה נעימה .
צחוק באמצע | 17.06.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת