אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מחפשים עבודה? 12 המלצות ממנהלי כוח אדם שכדאי שתקראו

48 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

48.
מהנדס צעיר "תרתי משמע" בן 62 מחפש עבודה
שלום שמי ישראל צור, מהנדס תעשיה וניהול+ מינהל עסקים ניהול תפעול לוגיסטיקה ורכש בדיספלינות שונות: הייטק, טכנולוגיות וטכני ניסיון בניהול מפעלים בארץ ובחו"ל (דרום אפריקה) בעל רקע טכני במכאניקה חשמל ואלקטרוניקה בברכה, ישראל צור 054-4999842
ישראל צור | 04.02.15
47.
תגובה למס 21
הלואי וירבו כמותכם... בכל תחום ... תואר זה לא הכל רבים מאיתנו מבצעים משימות מורכבות וחכמות הדורשות יכולת גבוהה וכשרון ומוכנים לתת מכוחם וזמנם הרבה מעבר למה שמוגדר בחוזה העבודה.הם עם תעודה של הנדסאי ... הרף היום לרוב המשרות הוא תואר מהנדס +תואר או שניים אם בתפקיד מגייס כ"א היה אדם עם רצון ומחוייבות אישית ... כולם היו נשכרים. חוצמזה ...בנושא גיל עבודה.. לעבודה אין גיל ...עבודה זה צורך קיומי בעיקר ונפשי חברתי מאידך ... מרץ ורצון לעבוד לא נגמרים בגיל ארבעים ... בקיבוצים שם הכללים הפרועים של שוק העבודה הישראלי לא תופסים אנו מוצאים אנשים בני שמונים עובדים.. מעבר לזה כל מילה מיותרת ...והמבין יבין
צוף  | 04.06.11
46.
אינטגרצית התגובות כולן נכונות להפליא
פשוט מסבים עוגמת נפש למרואיין ! אנחנו מגיעים חדורי מוטיבציה ועם המון רצון להצליח ואני מניחה שאדם לא היה מגיע ו / או שולח קורות חיים למשרה שהוא יודע שלא יוכל לעמוד בה מתוך הנחה שיום אחד יתקשרו לזמנו לראיון , אז אתם המראיינים , תלמדו לקרוא בין השורות את המרואיינים שלכם ולא להתקע בסטיגמות עלובות, אני מתחברת מאוד ומחזקת את דבריו של ירון מהמרכז שהיה לו את הזמן להשקיע בכתיבה. נואשתי מלחפש עבודה גם בנסותי את "העשה ואל תעשה" בראיון עבודה כלום לא נעשה! אז לכוללללללם כאן שעדיין מתחבטים (ואני בינהם) בשאלת המתי אקבל משרה שהולמת את כישוריי כמורה בעלת B.A בחינוך וסוציולוגיה .... פרנסה בידי שמים !!!!! לא לפחד צריך רק להאמין וזה קורה אני שמגדלת 3 פעוטים נשאלת ע"י שכנתי שהיא ובעלה מקבלים משכורת כפולה איך את מסתדרת? אז המחשבה והאמונה מולידה מציאות כזו .. באהבה ובכנות לכולם
אורית | 25.03.11
42.
לבני גילי
שלום, קראתי את תגובות הבוגרים שביננו ועל שהותם בביתם ללא עבודה. ברצוני לתת עצה.. נכון, בגיל 50-55+ קשה יותר להתקבל לעבודות רציניות.. אך עדיין אפשרי אם תאמינו בזה, באם לא מצאתם כזו מזה תקופה אל תשבו בבית. צאו לעבוד בעבודה אשר בה הכי פחות מאמץ וששכרה מינימום+ וזאת ע"מ שתוכלו להוכיח (גם לעצמכם) שלמרות הקושי במציאת העבודה יש לכם עדיין את הרצון והיכולת לעבוד גם כאשר זו לא העבודה המועדפת עליכם. זכרו ש "יופי הוא בעיני המביט", ולדעתי כשיבחינו ביופי המאמץ שלכם, דברים יראו אחרת. מאחל לכולנו המשך דרך צלחה.
55+ | 24.06.10
41.
ל33 ה"מנהלת"
נראה לי שיש תמימות דעים לגבי העובדה שאתן מיותרות, מזיקות ומרושעות ועם זאת ברות מזל! נהנות מפירות עבודתם של מהנדסים טרוטי עניים, ומקבלות תנאים לא פחותים מהם. אין לכן שום אחריות (בעצם... צריך לבחור מתנה לפסח ולארגן שתיה... וואו, קשה) לא צריכות לעמוד בלו"ז, ומפוטרות אחרונות מהאירגון. סלאמתכ!
המהנדס הממורמר | 24.06.10
40.
מנהלי כא מנותקים מהמציאות התעסוקתית
מהניסיון שלי , מנהלי כ"א מנותקים מהמציאות. נראה אותם מיישמים את ההמלצות של עצמם בראיונות עבודה. ניכר שהם היו מחוץ לשוק מחפשי העבודה זמן רב. מעבר לזאת השאלה מה החסרונות שלך , היא שאלה שכל מטרתה היא להעמיד את המרואין בסיטואציה מביכה תוך הפקת תחושת סיפוק של "כח מזוייף"  למראיין. בראיון עבודה המרואיין בא לשווק את עצמו לארגון ולא ניתן לצפות ממנו לכרות את הענף עליו הוא יושב. במידה והוא חושב שאין בו את התכונות לעבוד בארגון , הוא יבחר שלא לעבוד בו או לחילופין, לקחת סיכון להיות מפוטר על רקע חוסר התאמה.
 | 23.06.10
38.
מחפשים עבודה? 12 המלצות ממנהלי כוח אדם שכדאי שתקראו
כמאמנת בתחום הקריירה אני בהחלט מזדהה עם התגובות . אם אוכל להועיל מניסיוני בהכנת אנשים לראיון עבודה ולראיון עבודה טלפוני מקדים הוא לעשות ראיון סימולציה עם מישהו שראיין עובדים ויכול להנחות אתכם לגבי המידתיות של התשובות הכנות שבהן ואורכן. יש להתכונן לראיון עבודה כפי שמתכוננים לפסיכומטרי או לטסט. נסו גם לשבת מול הראי לראיין את עצמכם ולבחון את שפת הגוף שלכם ,את הבעות הפנים ובמיוחד לבדוק האם התשובות שלכם מעניינות אתכם האם הייתם מעסיקים אדם כמוכם כפי שהוא התגלה בראיון העבודה . והערה נוספת גם לחסרי הניסיון שביניכם יש דרך להציג ניסיון תעסוקתי - יש צורך להיות יצירתי!! בהצלחה !!
 | 22.06.10
37.
קצת תגובות
לגבי 2- לא יודע איך שמים פרטים לדברים קטנים שמראיינת טלפונית לא יודעת בכלל כלום על המושגי שמדברת ומבטאת מילים כמו "תכן הנדסיי" בצורת "תכן הנדסאי" ועוד... 5- בעולם שכולם "מושלמים", אם אספר על חולשות אמיתיות, אהיה מועמד נחות. 6- לצערי ראיון טלפוני מחברות השמה הפך בדיחה. נשמע כמו ילדה בתת 22 שאין לה שום מושג במקצוע בו עוסקת. לא מכירה דברים וביטויים בסיסים. שואלת על דברים שאין לה מושג בהם. לכן גם ברוב המקרים אין בכלל התאמה ואני זה שנדרש לבקש את תאור המשרה להבין אם לפי הדקויות זה מתאים לניסיון שלי. 8- ברור שלא לארוב, אבל אם את פונה לאחת החברות הגדולות במשק, מציג מועמדות ל-4 משרות ומקבל אחרי שבועיים מכתב:" תודה שפנית, אין משרה ההולמת את כישוריך" אבל הם לא מתיחסים בכלל למספר או תיאור המשרה. איזו מן תשובה זו? פרופיל העסקה בשוק ההיטק כ"א מצומצם. אתה מסיים בגיל 27-28 לימודים. מתקשה במציאת עבודה ראשונה. לעיתים מצאת משהו, אבל לא מאפשר צבירת ידע מספיק למעבר למקום אחר. צימצומים. אבטלה, חוסר ניסיון למציאת עבודה חדשה ואז...אחרי גיל 40 אתה כבר "מבוגר" מדי. בקיצור, מהנדס= תוחלת חיים של 8-10 שנות עבודה + 4 שנות לימודים.
מהנדס מובטל 9 חודשים | 22.06.10
33.
קצת מופתעת מרוב התגובות
לפי כמות הקיטורים, כל מי שמגיב פה קיבל תשובה שלילית יותר מפעם אחת. אז מה?? אז לא התאמתם לעבודה שניגשתם. אולי מבחינת השכלה, אולי מבחינת ניסיון, אולי מבחינת אישיות. הכל יכול להיות. תמשיכו לחפש, לא תמיד הולך קל. כמה דייטים עברתם עד שהתחתנתם? - בטח גם יותר מאחד! ובפעם הבאה תגיעו עם קצת פחות ארס - אף אחד לא אוהב אנשים ממורמרים
מנהלת משאבי אנוש | 22.06.10
31.
המדינה ברגרסיה
אני מסכים עם התגובה של 1. הבעיה היום לא רק גיל 55 אפילו בגיל 40+קשה למצוא עבודה בגלל הגיל. מצב העוני יילך וחמיר עם לא יהיה שינוי מיידי. בעבר היו מקומות כגון:תעשיה אווירית, תעשייה צבאית, חברת חשמל וכו שיכולת לקבל קביעות ובהתאם יכולת לקחת משכנתא בביטחה, היום עובדים שמתחילים לעבוד בגיל 25 ויותר ורוצים להתחיל את חייהם אין להם אבטחה לגבי ההמשך....ואני לא מתכוון לחמש שנים קדימה אלה 10 ו- 15 שנים קדימה והמצב רק יחמיר כי מי שלקח חובות ויימצא את עצמו בלי עבודה בסופו של דבר יאבד את הכול. אני לא מסכים גם שאנחנו מפונקים, בגיל 45+ לא ניתן למצוא עבודה כמעט בכל תחום מלבד עבודות במשכורות מינימום. נכון שיש יוצאים מן הכלל אולם חייבים להסתכל על הרוב.
יניב | 22.06.10
29.
שאלה ליודעי דבר
פיטרו אותי מהעבודה לפני כחודשיים וכרגע אני קופץ מראיון לראיון השאלה שלי היא כזאת, ששואלים אותי למה סיימתי לעבוד בעבודה הקודמת מה אני צריך להגיד? להיות כנה ושפיטרו אותי? היו כאלה שאמרו לי לא להגיד שפיטרו אותי אבל זה יהיה בעייתי אם יבדקו את זה. (פיטורים עקב צימצום) תודה לעוזרים.
אייל | 22.06.10
26.
אין מקום לכנות בראיון העבודה.
ברור שסדרני כ"א יבקשו מכם להיות כנים, בין אם הבקשה הזו עולה בראיון עצמו ובין אם במסגרת מתן "עצה" למועמדים פוטנציאלים. קבלו עצה ממרואיין ומראיין מנוסה - אין מקום לכנות בראיון עבודה. תעשו שעורי בית, תבינו מה מצפים מכם להגיד ותגידו משהו קרוב מאוד לזה. מותר כמובן לטבל במידע כנה בתנאי שהוא לחלוטין לא רלוונטי ולא מזיק.
יועץ | 22.06.10
24.
בתור אחד שעבר הרבה ראיונות לפני שעזב לתאילנד
אני יכול לומר שמרכזי זה דבר נוראי שהכנות היא ממנו והלאה.וכיום החברות הגדולות במשק- פשוט משחקות עם האנשים. מצד שני אין ברירה המצב הוא שכוח העובדים נחלש. העצה הכי טובה היא להאמין בעצמך ולחשוב חיובי! אני עזבתי תארץ ופתחתי בר בתאילנד כי פשוט נמאס מהיחס!!! נ.ב lingbar בפייס בוק
צרלי מתאילנד | 21.06.10
22.
עצה אחת.... אחת בלבד
היכן מוצאים עבודה עבור בניי 55 ויותר, שעדיין כוחם במותנם ויכולים לתת הרבה יותר מאשר צעירים מהם - אך נאלצים לשבת ביית רק בגלל ש.... הגיל שלהם יותר גבוה מהגיל של מנהלי כוח האדם.... ונאלצים להספק במשרות בזויות שבקושי מאפשרות להם פת לחם (לפעמים גם זה לא) ושיצאו כבר לפני שנים ממעגל "מחפשי העבודה המובטלים" מכיוון שבלאו היכ איש כבר לא שם לב אליהם....
ש ק ד | 22.06.10
21.
סטארטאפים
אני חייב לציין שאני כנראה מכיר חברות קצת אחרות. אנחנו אמנם סטארטאפ (לא גדול, 30 אנשים בערך) ואצלנו זה אחרת לגמרי. קודם כל, אין לנו בכלל רכזת כ"א או מישהו בתפקיד משאבי אנוש בכלל. את הקשר הטלפוני הראשוני יוצר ראש הצוות שמחפש את המועמד. אז זה איש טכני לאיש טכני. אחרי הראיון הטלפוני בא ראיון אישי+מבחן קצר במשרד. אם ראש הצוות מרוצה מהמועמד, באותו רגע הוא נכנס לראיון אצל הCTO או המנכ"ל. אם גם הם מרוצים, המנכ"ל והסמנכ"ל כספים יושבים יחד אותו ערב לפני שהולכים הבייתה ומסכמים על תנאי ההעסקה, ולמחרת המנכ"ל מתקשר למועמד ומציע לו את התנאים שסוכמו. למועמד יש בדרך כלל 3-4 ימים לחשוב לפני שהוא חייב לתת תשובה (בימים האלו ממשיכים לראיין). ברגע שהמועמד בא לחתום - בזה נגמר הסיפור. אין בסיפור הזה עובדות כ"א למינהן וכל השאלות של המועמד נענות במקום, או שהוא מקבל את הטלפונים של כל מי שריאיין אותו ויכול להתקשר לשאול שאלות את מי שהוא רוצה מתי שהוא רוצה. מה שאני יכול להגיד שאצלנו כן חשוב שמישהו שואל שאלות ומראה היתלהבות. למעשה, לא מעט פעמים אנחנו מקבלים גם מהנדסים שאין להם תואר בכלל, רק כי הם מוכיחים שהם יודעים את העבודה, יש להם מוטיבציה והם מוכנים לתת כתף יחד עם כולם. (וכן, הם מוגדרים אצלנו מהנדסים לכל דבר בגלל הידע שלהם. לאף אחד לא אכפת אם איזו אוניברסיטה אישרה את זה או לא) ויש אצלנו גם אנשים מעל גיל 45 שאף אחד לא היסס לקחת אותם לעבודה. בסטארטאפ צעיר, בן בקושי שנתיים, כל מי שיכול לעזור ולתרום להצלחה - מבורך. אז אם החברות הגדולות מייאשות אתכם, אולי הסטארטאפים הקטנים זה מה שיעשה את ההבדל.
חיים | 22.06.10
18.
ל-4 כל הכבוד, הנה מספר כללים נוספים:
אחרי יותר מ 10 שנים בתפקידים מגוונים כולל ניהול בכיר ואחרי כמעט שנה של חיפוש הבנתי שהכלל הכי חשוב הוא שאין כללים והכל מזל או קשרים. הייתי כנה - נבהלו מהכנות שלי לא הייתי כנה - חשבו שאני too good to be true  הראתי בטחון עצמי ודיברתי הרבה - נתפסתי כיהיר דיברתי מעט והייתי ביישן - נתפסתי כלא סמכותי אז כל החוקים שאנשי משאבי אנוש מפרסמים כל יומיים ברשת (דרך אגב, יש אפילו מחלוקת לגבי הפונט בקורות חיים) זה לא באמת רציני אבל 4, יום אחד יאיר לך (ולי) המזל ונגיע לראיון ונמצא חן בעיניי המראיין ונתקבל לעבודה ואני רק מאוד מקווה שנזכור את התקופה הזאת ונתנהג בכבוד לכל מרואיין שיגיע אלינו לראיון בהצלחה!!
מתיסיהו | 22.06.10
17.
חיפוש עבודה - זה ממש עסק לא פשוט
חברים וחברות. כשאתם בוחנים נושא, חשוב לקבל פרספקטיבה. כשמנכ"ל בישראל אומר: ההון האנושי הוא המטן החשוב ביותר...הוא לרוב שוכח לממש את זה מבחינה ארגונית. כשהוא ממקם במשאבי אנוש- במח' גיוס בעיקר בנות,שלמדו בעיקר מדעים החברה, ומשלם שכר של 5-8Kש"ח, אז בוודאי שנראה את "תופעת הש.ג.". לבחורונת הצעירה אין שום נסיון עיסקי וגם לא דנ"א כזה ובנוסף, הארגון לא נותן לה מנדט לחשוב או להחליט. רק לתפעל תהליך. אז פלא שכשאנשי מקצוע מהעולם מגיעים לארץ הם בשוק מוחלט מהפער בין הדיבור (זוכרים - "ההון האנושי" בלה-בלה-בלה) ובין המימוש. כן, בחו"ל זה אחרת. גם בארגונים וגם בחברות ההשמה, הפרופיל של המגייס הוא שונה ומעמדו ההיררכי וגם שכרו, משמעותי אחר. מזכיר לכם את מעמד המורים בישראל? ובכן, זה כך. תראו את השכר והמעמד של מורה בסינגפןר או צרפת או ארה"ב, וכל השאר ברור מאליו. אין מה לקטר. מנסיוני, ממלצה למחפש העבודה לעשות עבודת הכנה משמעותית. לא להפיץ קו"ח ללא שליטה. להפעיל את כל הקשרים, גם בטכניקות של רשתות חברתיות וגם שיטת מסורתיות, להתאמן ולנסות למצוא קשר יותר אישי (כן, כמו איש מכירות) עם איש הקשר בארגון או בחברת ההשמה. אני מניחה שבעוד שנים גם הנושא הזה ישתפר. בינתיים, אל תקטרו. זה לא יעזור. תלחמו.
אבי בא | 22.06.10
16.
משאבי אנוש הוא פונקציה מיותרת
אני מהנדס בעל תואר שני ומחפש עבודה. מניסיון החיים מחלקת כח אדם היא מחלקת הסטיגמות. אני לא מדבר על רמות בכירות אלא על לגייס טכנאי לבד"ס או מהנדס לפתוח. לרב אתה מזומן לנערה כבת 25 עם תואר בפסיכולוגיה \ קרימינולוגיה \ סוציולוגיה שלא מבינה את מהות המשרה שאליה היא צריכה להתאים את המועמד. נותנים לגברת הנכבדה לברור בין קו"ח כשלרב אין לה היכולת להבדיל בין עיקר לטפל למעט buzz words והבנה שבוגר טכניון יש לו סבירות גבוה יותר להתאים מראש ביחס לבוגר מכללה. האם יש לגברת יכולת לראות שאדם כהנדסאי עשה משך כמה שנים עבודת מהנדס? האם הידע הרחב שיש למועמד הוא מגרעה? לראותי את הדברים, הם עושות חיים קלים לעצמן: גיל 25-35, גבר עדיף נשוי עם ילדים, אישה רווקה, מוסד למוד: טכניון\ת"א\בן גוריון בלבד. להערכתי, מנהל מנוסה שיקדיש חצי שעה ביום במיון קו"ח וראיון טלפוני קצר ישיג מועמדים טובים בהרבה מהמיון הראשוני של מחלקת כח האדם. את מחלקת כח האדם אפשר לפגוש לאחר שהמועמד עבר ראיון אחד ו- "נראה" למראין\ת. לגבי כנות, אל תבקשו מאתנו להיות בוקים ומיוזמתנו להסביר למה פוטרנו ממקומות כאלו ואחרים או האם הסתכסכנו עם הבוס. לסכום: אתם מצפים לקבל בחור\ה בן\ת 25 עם ניסיון של 15 שנוים - למעט גאונים שבגיל 7 הגיעו לאוניברסיטה והתחמקו לאחר מכן משירות צבאי לא תמצאו כאלו.
מחפש | 22.06.10
14.
קישקוש, אני מתעלם ממנהלי כח אדם אני מקבל אנשים לעבודה
גם אם אין להם את התעודות המתאימות, אבלך אם אני מזהה כישרון ואם אני מזהה רצון ופוטנציאל. יש המון אנשים עם תעודות אבל בלי שום שיט של גישה או רצון לעבוד ולהתקדם. שימו את הניירות בצד יש מיליונים של אנשים מוכשרים שלא הצליחו לממש את היכולות שלהם. שימו לב ופיקחו עיניים, קחו אחריות ותעשו לחברה שלכם ולחברה הרבה יותר טוב.
בלוחטר | 21.06.10
13.
1 ו 2 אתם תותחים- כל הכבוד (הוצאתם לי את המילים מהפה)
אני מהנדס IT עם ניסיון של מעל 15 שנה ב3 חברות הייטק שונות. במשך תקופה זו גם ניהלתי אנשים וגייסתי לא מעט עובדים בשת"פ עם גוף משאבי האנוש בארגון. למרות העזרה שלהם בחלק מהמקרים (דגש על חלק) התובנה העיקרית שלי על יחידת מ"א היא כדלקמן: משאבי אנוש הינו גוף שבוחן את מידת התאמת המועמד לאספקת תוצר מקסימלי במינימום עלות לארגון. כל המילים היפות של עובדי משאבי האנוש למינהם (בכל הרמות), על טובת העובד, התפתחותו וכו.. הם תוצר נלווה בלבד ולא הרבה יותר מאוויר חם. הערך המוסף של משאבי אנוש מוגבל ביותר
יואב | 21.06.10
12.
כל הנתונים מעולים וגם העצות אבל למהנדסת בגיל 30 יש בעיה
אז איך אני אמורה לענות על השאלה: האם יש לך בן זוג? כלומר במידה ויש סימן שאני עוד מעט מתחתנת, יוצאת לירח דבש ועושה 3 ילדים עם כל חופשות הלידה הנובעות מכך ולכן אני רק מחפשת להתעלק על הארגון מהנדסת ולא מהנדס מצד שני אם אני אומרת לא אז אני בטח בליינית מלכת המסיבות שתגיע עם האנגאובר למחרת בבוקר מהסטוצים ותחפש גבר במקום לעבוד. ואם אני אומרת שאני מעדיפה לשמור את המידע הזה לעצמי כי זה אישי ופרטי אז ישנה הרמת גבות תמהה, איך העזתי לא להשיב על השאלה לגיברת הרכלנית המגונדרת שמולי? סימן שאני לא אמינה ולא רוצה להיות נאמנה לארגון. בשביל מה תואר בהנדסה? בשביל מה התואר השני? יכולתי לעצב ציפורניים או להיות גננת כמו חברותי מהתיכון בפריפריה ולפחות להרוויח את הזכות להיות אישה!
 | 21.06.10
11.
הלוואי
הלוואי שלהיות כנה יהיה אפשרי בראיון עבודה אבל לא כך המציאות וחבל ,כל פעם שאמרתי את האמת כמו שתקופה מסויימת לא עבדתי או שעבדתי בעבודות זמניות או שלא הייתה לי עבודה קבועה הרבה זמן, מסתכלים אליי בצורה נוראית! מה אתם רוצים אני בסך הכל בת 25 עדיין לא מצאתי את התחום שאני טובה בו את המקום שטוב לי להיות בו, לא אתם רוצים רק את השקרים!!!
שירי | 21.06.10
10.
כל מה שכתבו כאן הכל נכון ולבד מזה ששלושת רבעי משרות תפורות מראש למועמד ...ת
בס"ד המשחק טורף - נטרף מנוול מ.מ.ש ומותיר גברים ונשים חסרי כוחות במשוואה הבלתי אפשרית הזו לצוד לחם ולהביא טרף הביתה ...החיים אכן קשים !!!!!לוקח המון מיומנויות תיאטרליות ומשחקי כוח ומניפולציות ...סבלנות וסיבולת על אנושית להצליח במשרות באמת שוות ....עבור האלפיון העליון ובסוף לגלות שמדובר בקניבליזם ...השליטים הללו נהנים ממשחק בכם ...ובנו.
רחל | 21.06.10
5.
כולם מבקשים בני עשרים עם 50 שנות ניסיון..!! ולא ההפך
מפאת גילך וניסיונך אין לך מקום בחברתינו.המדיניות היא לא לפסול את המבקשים להתראיין אבל לא לקלוט לעבודה מכול מיני סיבות.חברה בני 50 פלוס אתם רוצים להיקלט בעבודה..?? תיצרו לעצמכם מקום עבודה חדש-כי אין לכם סיכוי להיקלט בעבודה קיימת.תפנימו!!!!!!!!
yosef | 21.06.10
2.
תגובה לכל הסעיפים
1. אתם לא רוצים כנות כי אתם בעצמכם לא יכולים להיות כנים איתנו. אתם לא נותנים צ'אנס לאופי אמיתי ואתם גם לא מחפשים אותו בראיון. אחרת לא הייתם שולחים אותנו למכוני מבדקים, לדינמיקה קבוצתית, לבדיקות גרפולוגיה, ולראיון 2 ו- 3. 2. באיזו מהירות אנחנו מציגים המלצות? באיזה מהירות אתם חוזרים אלינו עם תשובה? אם בכלל? טעויות הכתיב שלנו? מה עם חוסר רהיטות של המראיינות הטלפוניות וגם של המראיינים האישיים עצמם? לא יכול להיות שמרואיין ייפול על טעות כלשהי שבאמת נעשתה בטעות בטופס שמילא כשהגיע לראיון, כשמהעבר השני המראיין/ת טועים בדיבורם ללא סוף. 3. אתם בעצם רוצים שנשקר לכם ונמציא שיש לנו שאלות? ומה עם המשרה כן נראית לנו ואמרתם כבר הכל? או שאולי כרגע לא עולה משהו בראש ובערב יהיו לי שאלות, מה אז? אתם רוצים הכל עכשיו עכשיו עכשיו. זה לא עובד ככה בחיים. אנחנו לא רובוטים. החיים הם דינאמיים. 4. הבעת העניין היחידה שאתם רוצים לראות אצלנו זה רצון גדול לעשות שעות נוספות ללא סוף, להיות זמינים 24/7 ומוכנות לחתום על חוזה דרקוני ללא השגות נוספות. התלהבות כלשהי מעבר לזה היא בגדר רשות בלבד מבחינתכם וגם ככה אתם לא שמים עליה. 5. אתם לא מסוגלים להתמודד עם החולשות שלנו. ברגע שאתם שומעים חולשה אמיתית אתם מתקפלים כמו צבים ופוסלים על הסף. אפשר אפילו לראות את זה בשפת הגוף שלכם וגם בטון וקצב הדיבור שלכם. 6. כשאתם מתקשרים אלינו לראיון טלפוני אתם לא מקדישים תשומת לב לפרטים, וחוזרים על שאלות שוב ושוב, לא רק לצורך אימות, אלא כי באמת אתם לא שמים לב לנאמר. 7. יש לכם שאלה קבועה: "אתה כרגע בתהליך עם עוד חברות?" וכאן זה מלכוד 22. אם אני אומר כן אז אני מראה לכם שאני "לא הכי רוצה את המשרה הזאת" כביכול לפי הפסיכולוגיה המעוותת שלכם. אם אני אומר לא אז כנראה שאני פשוט לא טוב מספיק ואז אני "המניות" שלי ירדו בעיניכם. מה עושים? 8. לארוב לכם? מדובר כאן על חיים של בני-אדם. על היכולת שלהם לפרנס את המשפחה שלהם. כשאתם נותנים תאריך חזרה לעדכון לגבי המשרה - תעמדו בו. אל תתפלאו אם אנחנו מתקשרים אחרי זה לדעת למה לא חזרתם עדיין ומה קרה עם המשרה. לנו לא איכפת אם קשה לכם שהשארנו לכם 2 הודעות לחזור אלינו. זה התפקיד שלכם. על זה אתם מקבלים כסף. אתם בחרתם שיהיה לכם כאב ראש אז תתמודדו איתו ותפסיקו לברוח מאחריות. אתם לא פה רק על תקן מכונת-כסף על חשבוננו. 9. ברור. וכשאנחנו מגיעים 10 דקות לפני אתם מוציאים לנו 4 טפסים לכתוב את כל הקו"ח שלנו + לספר על עצמנו... כי הרי אם לא נספר על עצמנו בכמה שורות, כנראה שאנחנו לא באמת רוצים את המשרה הזאת, נכון? וכל זה לוקח רק איזה רבע שעה לכתוב. אז לא נראה לי שלהגיע 10 דקות לפני זה חכם כל-כך. תהרגו אותי אני לא אבין לעולם למה לא נעים לכם לתת לנו לחכות עד לשעת תחילת הראיון. הגענו קודם? בעיה שלנו. מה זה צריך להיות קשור אליכם בכלל? אולי יש אנשים שמתמודדים יותר טוב כשהם מגיעים קצת קודם, נרגעים כמה דקות עם קפה במזגן, הולכים דקה לשרותים, ממלאים את הטפסים, וכעת הם מוכנים לראיון? אני באמת לא מבין. 10. גם כשאנחנו אומרים לכם את ההצלחות אתם סקפטים ומחפשים את הנפילות שלנו, גם אם לא היו כאלו. 11. אנחנו מדברים קצר מדי - אנחנו לא כנים. אנחנו מדברים הרבה מדי - אנחנו לא מודעים לעצמנו. מה יהיה? כל דבר שנעשה הוא לא טוב מספיק? רציתם שנספר על עצמנו נכון? אז אל תשאלו שאלה כללית כל-כך. תמקדו את השאלות שלכם. זה לא בעיה שלנו שאתם לא יודעים לשאול בצורה נכונה. 12. בקיצור שוב חזרנו לאותה נקודה שאתם לא באמת רוצים שנהיה כנים. מוגש לכם בכנות, טוטאלית, בתמציתיות עד כמה שאפשר, כחומר למחשבה על מה שאתם מעבירים אותנו המועמדים, גם הטובים שבינינו.
ירון | 21.06.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת