אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

האם הקרינה הסלולרית מפסיקה כשמכבים את הנייד?

45 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

43.
אנשים ! עובדים עליכם בעינים !
גבירותיי ורבותיי, מגיבים מלומדים, אין לכם שום מושג על מה אתם מדברים נכון ? תעצרו לשנייה ותשאלו את עצמכם איך אתם יודעים האם קרינה סלולרית מסוכנת או לא. כי זה נשמע לכם נכון ? כי מישהו אחר אמר את זה? עזבו אותכם ממחקרים סטטיסטים. בוא נדבר על פיזיקה וכימיה. יש לנו הבנה לא מועטה בפיזיקה והכימיה של התא. תלמידי שנה א' בביולוגייה יודעים להסביר מה יכול לגרום לסרטן ואיך זה קורה ו... אין כזה מנגנון שמקשר סרטן ולסלולר. כמו שהמדע מבין איך הרדיו שלכם עובד, הוא מבין די טוב גם מה גורם לסרטן ואין שום דרך ושום מחקר אחד שמצביע על מנגנון שיכול לגרום לסלולר לעשות זאת. צאו מהסרט זו סוגייה רפואית מדעית ברורה, ונכון להיום אין מחקרים מנגנון אחד שמקשר בין סרטן וסלולר. אחד !  
חנן שינפוקס | 22.09.10
42.
צר לי לומר, בלדד - אבל כאן נכשלת
יתכן ואין לקרינה הסלולרית השפעה, ובכל אופן - כיום, והדגש כאן הוא על היום - אנחנו לא יודעים מספיק - שימוש נרחב בטלפונים סלולריים בעולם קיים רק ב 20 שנה (למרות שהטכנולוגיה קיימת 40 שנה), וזה פרק זמן שאינו מספיק כדי להגיע למסקנה כל-כך נחרצת כפי שביטאת בכתבה: למסקנות על ההשפעה המזיקה של העישון הגיעו רק אחרי אלפי שנות עישון ואחרי עשרות שנים של מחקרים; למסקנות (שעדיין יש עליהן ויכוח) על הקשר בין קירבה לקווי מתח גבוה לבין מחלות - הגיעו רק אחרי עשרות שנים של מחקר. אנחנו עדיין לא יודעים מספיק.
צופר הנעמתי | 28.07.10
41.
לכתובים ה"מלומדים" -
אתם מוזמנים לבחון את השפעת הקרינה הסלולארית בתדרים המומשים כיום על DNA (למי שקשה לו לחפש תקציר: הקרינה הסלולארית, גם בהספקים נמוכים מאלו המותרים כיום, גורמת לשבירת הקשרים החלשים הבין מולקולאריים- כמובן שקרינה זו איננה מייננת אבל בהחלט גורמת לשבירת קשרים חלשים בין מולקולאריים). יחד עם זאת עדיין אין מידע מדוייק לגבי השפעות שבירה זו, ויחד עם זאת בחודשים האחרונים פורסמו לא מעט מאמרים אקדמאיים שחלקם כבר יותר ממשערים מה יכול להתרחש...
א | 18.07.10
38.
פיזיקה בסיסית, קרינה אלקטרומגנטית בתחום המיקרו אינה מסוכנת. תגובה למספר 6
אני שמח שלקחת פיזיקה תיכונית, חבל רק שלא הקשבת לעומק. יון הינו חלקיק טעון. אטום שחסר או שיש לו עודף אלקטרון נקרא טעון, ולכן קרינה הגורמת לכך נקראת קרינה מייננת. קרינה מייננת הינה מסוכנת שכן היא גורמת לשינוי המבנה המולקולרי של התא. לקרינה אלקטרומגנטית יש 2 מאפיינים: הספק ותדר\אורך גל. לפוטונים בתדרים של קרינה בלתי מייננת אין מספיק אנרגיה להעיף אלקטרון מאטום ולא משנה מה ההספק. אם להשתמש בדימוי של המורה לפיזיקה בתיכון, הפוטונים הם כמו כדור רובה לא משנה כמות הכדורים (ההספק) הם בחיים לא יצליחו להזיק לטנק (להעיף אלקטרון מאטום) לעומת זאת פגז טנק (פוטון בעל אנרגיה גבוהה) יכול להזיק לטנק גם עם מספר מועט של פגזים. האנרגיה של הפוטון נובעת מהתדר של הקרינה האלקטרומגנטית. כפי שניתן לראות בדיאגרמה הבאה, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8a/Electromagnetic-Spectrum.png תחום המיקרו בעל תדר הרבה יותר נמוך (ועל כן הפוטונים בעלי אנרגיה הרבה יותר נמוכה), אפילו מהאור הנראה. קרינה אלקטרו מגנטית מתחום האולטרה סגולה ומעלה נחשבת מסוכנה. קרינה לא מייננת יכולה רק להעלות אלקטרונים למסלול גבוה יותר אבל לא להפריד אותם מהאטום. מאחר והאטום שואף להיות במצב מאוזן, האלטקרון חוזר למסלול המקורי, שינוי הפוטנציאל של האלקטרון גורם לפליטת אנרגיה, המתבטאת בחום ואור. מסיבה זאת כשאתם עומדים באור שמש או פרוז'קטור בעל הספק גבוה אתם מרגישים התחממות של העור. כשאתה מדברים בסלולר אתם לא מטגנים את המוח אלא במקרה הכי חמור את האוזן, וגם זה לא בדיוק נובע מהקרינה אלא ממעבר חום ישיר מהמכשיר. מכשיר סלולר משדר בשיא ב-1W הספק זעום שאינו מסוגל לחמם שום דבר באופן משמעותי. ההתממות של האוזן נובעת גם מחסימת האוויר שהרי ללא זרימת אוויר האוזן לא יכולה להתקרר. והרי האוזניים הם הרדיאטור של המוח והמוח הוא צרכן אנרגיה גבוה מאוד (25% מצריכת הקלוריות היומית נצרך ע"י המוח) ועל כן פולט הרבה חום. אז למה אומרים שהסלולרי מסרטן? לא יודע, יש אנשים בעלי אינטרסים נסתרים. יש גם אנשים שטוענים שקולה זה מסרטן למרות שבמשך כ-150 שנה שקולה קיימת לא מצאו שום קשר לכך. בשורה התחתונה, קרינה אלקטרומגנטית בילתי מייננת ככל, ומתחום המיקרו בפרט אינה יכולה להזיק, זאת פיזיקה בסיסית.
יגאל | 17.07.10
35.
סוף סוף, קולל ההגיון השפוי
לכל אלו שנכנסו לפאניקה מה'מחקרים' שמראים על קשר לסרטן: אל דאגה זה לא באמת מחקרים, זה סקר משתמשים שזה משהו שונה לחלוטין. הם הולכים לאנשים שכבר חטפו סרטן ושואלים(!) אותם כמה הם משתמשים בסלולר. מטבע האדם הם מחפשים אשמים, ואחרי שכולנו שמענו על 'קרינה' סלולרית, חלק מהם מגזימים בכמות השימוש או באיזה צד של הראש הם מדברים. מחקר רציני היה בודק עובדות ולא חוות דעת של אנשים בדיעבד. ומחקרים רציניים אכן נעשו והם לא מצאו שום קשר. המחקר האחרון (למעשה סקר משתמשים) שהתפרסם בעתונות אמר שקרינה סלולרית מעלה את הסכוי לסרטן ב 40%. למעשה זה קשקוש עתונאי: המשפט הראשון בכותרת של המחקר אמר שלא נמצא קשר, אבל העתונאים לקחו פסקה במקום אחר, הוציאו אותה מהקשרה וניפחו את כל העסק. ול 6 עם המתמטיקה של כתה י"ב: הכל נכון רק שכחת את אורך הגל. קרינה עם אורך גל שארוך יותר מאולטרא סגול לא יכולה להוציא את האלקטרונים ממסלולם, בדיוק בגלל המנות הקבועות של הפוטונים. לא משנה כמה קרינה פוגעת באטום, האלקטרון לא יזוז, והתאים לא יהרסו. זו הסבה שאור נראה (שאורך הגל שלו הרבה יותר קצר מסלולר) לא מסרטן. אחרת כולנו היינו חוטפים סרטן מנורת אור רגילה. נורה גם משדרת באורך גל קצר יותר מסלולר וגם חזקה פי 10 ובכל זאתאף אחד לא טען שהן גורמות נזק.
גלעד | 17.07.10
34.
הבעיה הרצינית היא אנטנות מעטות ולא הפלאפונים, הסבר:
אתם מצד אחד מאוד מודאגים מהפלאפון שמשדר במשך השיחה שלכם, ומצד שני לא חושבים על האנטנה שנמצאת 100 מטר מכם ומשדרת לכל השכונה, כל היום. אפילו אם אתה בנאדם שמדבר הרבה (שעה) מדובר בפי 24 מהזמן שאתה מדבר בפלאפון, ואם אתה קרוב לאנטנה בטעות זה פי כמה מהקרינה שיוצאת מהפלאפון העלוב שלך... הפיתרון הוא לשים הרבה יותר אנטנות כדי שיוכלו לשדר בעוצמה נמוכה יותר ולא לטגן את מי שנמצא קרוב אליהן. מצד שני כולם מפחדים מהאנטנות ולא רוצים שתהיה אחת קרובה לבית אלא מעדיפים את זאת בסוף השכונה שמטגנת פי 10..
... | 17.07.10
33.
למגיב מספר 6
לך בבקשה ותחזור על הפיסיקה הפשוטה של י"ב, ואז תרשה לעצמך לדבר כאילו אתה מבין. האנרגיה הקינטית של פוטון,או התנע שלו, היא פונקציה של התדר שלו בלבד. כדי שפוטון יעלה אלקטרון לרמה גבוהה יותר עליו להיות בתדר גבוה מספיק, כלומר, כדי שפוטון יהרוס קשר כימי בין אטומים על התדר להיות גבוה מאד - מעל 10 בחזקת 15 הרץ, שזהו הגבול בין קרינה מיננת לקרינה לא מיננת, טלפונים סלולאריים אגב, הם בתחום של עד 3Ghz כלומר מתחת ל-10 בחזקת 10, די הרבה מתחת לסף הנל.
 | 17.07.10
32.
כמה תיקונים למגיבים
1. למגיב 6. כל מה שכתבת נכון עד המשפט שקרינה מהסלולרי היא בתדירות גבוהה. גלי מיקרו שזוהי קרינה הסלולר היא חלשה פי כמה מקרינת האור הנראה שחלשה פי כמה מקרינת X או גמה. מבחינה ביולוגית מה שהקרינה הזו יודעת לעשות זה לסובב מולקולות מים יותר מהר, ככה עובד מיקרוגל. אין לקרינה זו מספיק אנרגיה להוציא אלקטרון וליצור רדיקלים חופשיים. וחוץ מזה כמות הפוטונים שנפלטים היא נמוכה מאוד.
אחד שמבין | 17.07.10
31.
הסבר פשטני מעט
זה נכון שטלפונים סלולרים קיימים כבר כמה עשרות שנים אבל רק בשנים האחרונות יש כזה שימוש נרחב של כלל האוכלוסיה בטכנולוגיה הזאת (כולל ילדים). מחקרים בקנה מידה גדול שנערכו בשנים האחרונות היו בחלקים במימון חברות הסלולר והגיעו לתוצאות שמצליחות בקושי להרגיע עם הגדרות של זמן שימוש טיפוסי של כ- 10 דקות בשבוע . התחייחסות לאורך הגל בלבד היא שגויה - לראיה גלי מיקרו הם בשימוש בתנורי מיקרוגל אבל אף אדם בר דעת לא ינסה לדחוף את היד לתנור בזמן שהוא עובד, למעשה החברות המייצרות תנורים כאלה משקיעות מאמצעים רבים כדי למנוע דליפה של קרינת מיקרו גל מחוץ לתנור... אני לא חושב שניתן להגיד בביטחון שחשיפה של איבר רגיש כמו המוח לאנרגיה המועברת על ידי הקרינה הנפלטת מהטלפון הסלולרי אינה יכולה לגרום לשום נזק. זו אמירה שאינה אחראית ואינה נתמכת על ידי מחקרים שנערכו בנושא.
אלון | 16.07.10
30.
מדהים כמה המילה "קרינה" מפחידה אנשים.
עובדתית, קרינת מיקרו לא יכולה ליצור רדיקלים חופשיים ולכן לא יכולה לפגוע באופן ישיר בדנ"א. זאת בניגוד לקרינת UV, ובניגוד לקרינת X שהן כן יכולות לפגוע בדנ"א ישירות. בסה"כ, קרינת מיקרו לכל היותר מחממת אותך (כמו מיקרו גל, רק פי מיליון יותר חלש בערך). באופן עקיף כלשהו, יתכן ותיהיה פגיעה. אבל אם קיימת, הפגיעה הזאת תיהיה דומה לפגיעה שבאה בעקבות לבישת תחתוני משולש ע"פ תחתוני בוקסר (למרבה הפלא, היו כמה מחקרים מפוקפקים ש'הוכיחו' קשר בין סיכון מוגבר לסרטן האשכים לבין תחתוני משולש ביחס לבוקסר).
דוד, מהנדס חשמל. | 17.07.10
29.
דוקא הוכח קשר מחקרי בין סרטן לסלולר.
כנראה שבאזור שבועות לא קראת עיתונים, כי סוקר שם מחקר רציני שהעלה תוצאות חד משמעיות: יותר מכחצי שעה של שימוש בסלולר ביום, בלי אוזניה, מכפיל את הסיכוי שלך לחלות בסרטן באזור האוזן. זאת היתה כתבה ענקית ובה פורט המחקר והתוצאות. כנראה שאורכי הגל שונים ממה שאתה מתאר.
123 | 17.07.10
28.
אם אתה לא יודע עדיף לשתוק, אתה טועה ומטעה.
אורך הקרינה שפולטים הפלאפונים הוא לערך כאורך תאים בגוף האדם לכן קרינה כזו כן נבלעת בתאים בניגוד למשל לגלי רדיו שהם ארוכים יותר ולכן לא מסוכנים. דוגמא "לניסוי" שמראה את זה אפשר לבדוק כמה האוזן התחממה אחרי רבע שעה של שיחה בטלפון, עוד דוגמא שסותרת את הרעיון שקרינה לא נבלעת בתאים כשאתה מכניס שניצל למיקרו הוא מתחמם או נשאר קר? להשוות את ההשפעה של קרינה מפלאפונים לחום של שמש אביבית זו הטעיה, מה החדירות של שמש אביבית האם היא זהה לזו של הקרינה מהפלאפון? מה אורך הגל שלה האם היא נבלעת בתאים ממש או שהיא גורמת לחימום בדרך אחרת למשל כי נושמים אויר חם יותר? מחקרים עדכנים כבר לא שוללים באופן מוחלט את ההשפעה המסוכנת של קרינה מפלאפונים על גוף האדם חלק אפילו מרמזים שיתכן והיא קיימת. רוב המחקרים על ההשפעות של הקרינה הזו ממומנים ע"י חברות סוללר. בכל מקרה המחקרים האלו הם אמפירים הם בשום אופן לא אינדקציה מוחלטת. עד היום לא ידוע לגמרי איך המוח בכלל עובד אם אתה לא יודע מה זה עושה ואיך זה עושה קשה לך באמת להגיד מה מזיק לזה ומה לא.
איןשם | 17.07.10
26.
אתה מדבר על קרינה מייננת - שהיא לא הקרינה הנפלטת מטלפון סלולרי
אטום שמאבד אלקטרון - יון. קרינה מייננת היא אכן מסוכנת ביותר - אבל לא בזה מדובר. רדיקאל (חופשי) הוא דבר אחר לחלוטין - אטום בודד של חמצן או כלור למשל לא איבד שום אלקטרון אבל הוא בהחלט רדיקל.
למגיב 6 (מישהו, ישראל) | 17.07.10
24.
אתה אמיתי? "שתיהן לא מזיקות."?!
קרינה אלקטרומגנטית אינה מזיקה? אתה אמיתי? וואו, באמת שהרחקת לכת עם הקשקשנות שלך. קרינת רנטגן (X-ray), קרינה רדיואקטיבית, וגם כאמור קרינת מיקרו - הן כולן קרינות אלקטרומגנטיות מ-ס-ו-כ-נ-ו-ת! או שאתה חושב שאנחנו סתם עושים סיפור כשאנחנו מצלמים את חלל הפה, אצל רופא השיניים - הוא יכול להישאר בחדר?! או אולי נפגעי צ'רנוביל. הם בטח לא נפגעו מקרינה אלקטרומגנטית, אלא מקריאת שטויות באיזה בלוג... באמת הגזמת, בייחוד כי זה מפורסם כמו דבר מקצוע - ולא בתור *דעה*. לא שברור לי מה הקשר בין מדע לדעה.
דוד | 17.07.10
23.
כאילו אי דיוקים יש פה
טלפון אל-חוטי ביתי מוציא פי 10 קרינה מכל מכשיר סלולרי אחר. אתם יכולים להשוות לפי המפרט הטכני שמסופק עם שני המכשירים. וכל זאת משתי סיבות: 1. המשדר של טלפון אל-חוטי ביתי הוא הרבה פחות איכותי מהמשדר של כל מכשיר סלולרי ולכן בכדי להגיע לרמת שידור קליטה טובים הוא מתאמץ יותר. 2. למכשיר סלולרי ישנה בקרת עוצמה, מה שאומר שכשהמכשיר נמצא קרוב לתחנת בסיס הוא משדר בעוצמה נמוכה ממה שרשום במפרט. למכשיר אל-חוטי ביתי אין בקרת עוצמה לכן הוא משדר תמיד בעוצמה הכי גבוהה שהוא יכול כדי שטווח הקליטה יהיה גדול ככל שניתן.
nav | 17.07.10
22.
אני בשוק ממך בלדד
האמת, עד היום החזקתי ממך ואהבתי לקרוא את הטורים שלך. אני לא יודע מה עבר עליך ברשימה הזו אבל היא נוראית: מטעה, לא אמינה, מגמתית ועם מסקנה חד משמעית במציאות מאד לא חד משמעית. טלפונים סלולרים בשימוש רחב רק 20 שנה. קרינה אל"מ מאד מאד מסוכנת ויכולה לסרטן. אין תמימות דעים במחקר האם הסלולרים מסוכנים או לא. ישנם מחקרים לכאן ולכאן (אותם לא ציינת). וחשוב להדגיש את מימד הזמן: עישון סגריות הוכח כמסרטן רק לאחר עשרות שנות מחקר. כולם היום יודעים זאת, ואף אחד לא חושש לקבל סרטן אחרי 10 שנות עישון. אבל אחרי 40... סיפור אחר. יש להניח כי בעוד 20-40 שנה תהיה תמונה מאד מאד ברורה על רמת הסיכון בשימוש בסלולרי. אין לי מושג למה החלטת לפרסם שטויות כאלה.
engi | 17.07.10
15.
אביר, לכלכת
לא הייתי מאמין עליך שתכתוב כאלו דברים. לא רוצה להעלות בדעתי שעקרונותיך העיתונאיים כבר לא כשהיו . אבל נוכח המחקר העולמי האחרון, נוכח מידע שנצבר העשרים השנים האחרונות, ואגב - אני זוןר שגם אני כבר לפני שנים ציינתי בפנייך מידע על מחקר מקיף שכזה שנגנז לפתע - מעורר תהיות לגבי מה שקורה כאן
יו נואו | 17.07.10
11.
מי זה המוקיון הזה שנותן בכזה ביטחון חוות דעת מקצועיות רפואיות הנדסיות וביולוגיות?
אפילו חברות הסלולר לא מעיזות לכתוב בצורה חד משמעית שכזו את מה שהמוקיון הזה כתב. אולי תציין בפנינו את כל התארים הרפואיים וההנדסיים, המחקרים שעשית, המאמרים שפרסמת, והנסיון הרב שלך בתחומים אלו שמאפשרים לך לקבוע את הקביעות החד משמעיות שקבעת? מוקיון כבר אמרנו?
דן | 16.07.10
10.
טלפונים סלולריים לא מסתובבים בשטח 40 שנה . מה עם המחקרים שכן מצאו סיכונים?
הטכנולוגיה הומצאה ב 1973 , ועד שיושמה לשימוש הציבור עברו עוד שנים , כך שזה ממש לא 40 שנה . היו גם מחקרים שכן מצאו סיכונים . איך זה שאנשים קבלו סרטן בראש דוקא בצד שהצמידו את הנייד לאוזן? בלדד השוחי היה חברו של איוב. חבל שההטעיות בתשובתך עלולות להחיש את בשורת איוב לאנשים שונים בעתיד... בחיפוש בגוגל (סלולרי+ויקיפדיה) יש תוצאות שמומלץ לקרוא ולהיוכח שתשובתך ממש לא מדויקת .
אלון | 16.07.10
9.
אני מהנדס אלק בהתמחות בתחום סולולרי והכתבה רצופה אי דיוקים מכוונים
הקרינה האלקטרו מגנטית מסוכנת נקודה והטלפון הסולולרי באופן תמידי משדר אותות (קרינה) ומודיעה לתחנות הבסיס בסביבתו את מיקומו כך שכאשר מחפשים את המכשיר ברשת יהיה ניתן למצא אותו (אחרת יצטרכו לחפש אותו בכל תחנות הבסיס)
גרי | 16.07.10
7.
רדוד ולא רציני - נראה כמו ברושור של חברת סלולר
בלדד היקר, מאחר ואין סכנה לדבריך מהקרינה האלקטרומגנטית, אני טוח שלא תתנגד להציב אנטנה סלולרית בחדר של בנך/בתך, נכון? לא תירתע מזה שחברת סלולר תקים מול סלון ביתך עמוד לאנטנה סלולרית, זה הרי לא מזיק כלל, נכון? יתרה מכך, בגלל שזה לא מזיק, גם אין לך התנגדות שמול ביתך תציב חברת החשמל קווי מתח גבוה, נכון? זה הרי בטוח לא מזיק. האם בלדד היקר זה כואב להיות כמוך? ספר לנו, שנדע.
שוקי | 16.07.10
6.
זאת פיזיקה יחסית פשוטה של כיתה י"ב:
אנרגיה מועברת ע"י מנות שנקראות פוטונים. גודל האנרגיה שלהם תלוי בגורם אחד: תדירות הגל. הצבעים השונים של האור נובעים מגלים בתדירויות שונות. כאשר פוטונים כאלה פוגעים באטום- הם מערערים את האלקטרונים שלו, כלומר גורמים להם לקבל אנרגיה. אם כמות מסויימת של אנרגיה עוברת לאלקטרון- הוא עולה לרמה תיאורטית "אינסוף", מה שגורם לו לצאת לחלוטין מהאטום, והמטען של האטום משתנה, אטום כזה נקרא רדיקל חופשי. אטום מעורער כזה, נוטה לחזור למצב הקודם והמאוזן שלו- ע"י קבלה של אלקטרון מאטום אחר. הבעיה היא שבכך הוא מערער גם את האטום האחר, וכאשר מדובר באטומים שהם חלק ממולקולות חשובות בגוף כמו DNA שינוי במבנה שלהם עשוי לגרום לכל מיני בעיות, שאת רובן הגוף מתקן לבדו אבל לעיתים הן גורמות לתאים לצאת משליטה וליצור גידולים סרטניים. לגוף יש את הדרכים שלו להתמודד עם הרדיקלים החופשיים, למשל אנטיאוקסידנטים כמו ויטמין C ש"תורמים" אלקטרון לרדיקלים החופשיים, אבל איבוד האטום לא גורם להם להפוך לרדיקלים חופשיים בעצמם והם שומרים על איזון. אבל גם הכלים האלה לא תמיד עובדים- ולכן מנות גבוהות מדי של קרינה בתדירות גבוהה (כמו זו שנפלטת מהסלולארי) עלולות לגרום לכל מיני גידולים סרטניים, והסיכוי לבעיות כאלה עולה ככל שנחשפים לקרינה במשך יותר זמן.
מישהו | 16.07.10
5.
מה אתה מדען או חוקר שעשית מחקרים על השפעת הקרינה.
עושים מחקרים של שנים ומוציאים מיליוני דולרים על זה וכאן אתה בא ובהינף קולמוס כותב מסקנות שאין מאחוריהן כלום.מה אתה כותב דברים כאלה אתה סתם מבלבל את האנשים ומבלבל את המוח.האם אתה מצפה שמישהוא יקח את דבריך ברצינות.
חזי | 16.07.10
4.
אתה בעצמך אומר שהנייד הוא מיקרוגל קטן
והוא (כמו שמיקרו יודע לעשות) מבשל לך את המוח וזה בטח לא מועיל (למוח) יש אינספור מחקרים שמוכיחים קשר לקרינה ויש גם מחקרים הפוכים לפני 60 שנה היו מחקרים שגרסו שעישון סיגריות בריא ומוסיף לכח הגברא......... אמ אתה משלמ מספיק הכל אפשרי (כמו גמ בסקרימ)
בלדד השטותי | 16.07.10
2.
כל הזמן מפחידים אותנו אבל תכלס כנראה שאתה צודק
אני עוסק בתחום המחשבים שנים רבות וחובב גדג'טים מושבע מאז שיצאה אוזניית ה-BT היא תמיד על האוזן שלי כולם בפניקה מה אתה לא מפחד מקרינה - לא פעם קראתי מחקר שהיא הכי פחות מזיקה וחשבתי שזה סביר במחקר נטען כי הטלפון שמדר יותר כי הוא צריך להיות בקשר עם האנטנה האוזניה לא היא משדרת לטלפון המשמש כבסיס והוא מוציא את השיחה החוצה לכן נכתב הקרינה של האוזניה היא 1% מהטלפון חבל שחב' הטלפון לא דואגות לידע את הקהל בכתבות כאלה
hawk | 16.07.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת