אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

איך האדם הקדמון המציא לגמרי במקרה את הכלכלה המודרנית והדיאטה המושלמת

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
תגובה ל-7 ודומיו
אצל האדם הקדמון, לפחות 50% מילדים נפטרו עד גיל 10. כלומר לפי מתמטיקה פשוטה, הגיל הממוצע של כל השאר (אלה ששרדו), היה 50. 50 אחוז כפול 10 + 50 אחוז כפול 50 = 30 כלומר תוחלת חיים ממוצעת של 30. הסיבות למוות היו כנראה: מחלות כמו מלריה, דלקת ריאות, מחלות ילדים ועוד פגיעה ע"י חיות טרף או חיות אחרות תת תזונה כתוצאה מתקופות של חוסר במזון (פשוט לא היה מספיק מזון) אף אחד שם לא מת מסרטן, התקף לב, סוכרת או שבץ. אבל יש משהו אחר שארתו זה-ואני לא מתייחס אליו: לפני 30,000 שנה הברירה הטבעית עבדה במלוא הקצב, ומי ששרד היה חזק מבחינה גנטית. היום אחוז גבוה באוכלוסיה פגום במחינה גנטית, פשוט כי הרפואה המודרנית מחזיקה את כולם בחיים, וגם מאפשרת לכולם לעשות ילדים. לכן חלק גדול מהאוכלוסיה היום זקוק לעזרה רפואית או תזונתית כדי להגיע לבריאות, גם אם יחיה כפי שדה ואני מציע.
 | 03.08.10
20.
ציידים מתים זקנים והם לא צריכים לאכול פחמימות
שתי דוגמאות לחוסר הידע הטיפוסי בענייני דיאטה, המתגלה פה בחלק מהתגובות: 1. לא צריך לאכול פחמימה אחת כדי להיות בריא. את מעט הפחמימות שצריך (בשביל כדוריות הדם האדומות - לא בשביל המוח, שיכול להיזון מגופי קטון שהגוף מייצר משומן) הגוף יכול לקבל מתהליך שנקרא גלוקוניאוג'נסיס - יצור סוכר מחדש - מחלבונים. 2. דמוגרפים לא משתמשים בתוחלת חיים להשוואת אורך חיים בין חברות. בחברות ציידים לקטים תמותת התינוקות היא פי 200 מחברות מודרניות וזה מעוות מאוד את ההשוואה. מקובל להשתמש במדד שנקרה "גיל מוות מאופנן" ולפיו הממוצא בחברות צ"ל הוא כ-75 שנה. עוד על כך ועל דיאטה תואמת אבולוציה בבלוג שלי: http://cafe.themarker.com/post/1190404/
מיקי | 01.08.10
18.
ל- 7 אתה טועה
תוחלת החיים של האדם הקדמון היתה קצרה יחסית מהסיבה הפשוטה, שלא היו טיפולים רפואיים כירורגים ולא היו אמצעים להתגונן כנגד זיהומים ומחלות מדבקות. כיום אולי תוחלת החיים ארוכה יותר אבל בפועל איכות החיים של האדם הממוצע נמכה מאוד - הוא סובל ממחלות שונות, לב, סרטן, דיכאון, סכרת ועוד. והוא בעיקר חלש מאוד לעומת אבותיו. אנשים שחיים על פי הגישה של הפרופסור נוטים לחיות כ - 90 שנה עם איכות חיים מאוד גבוהה. תבדוק בכריתים ובאוקינאווה שביפן. באופן מובהק כיום ברור שהמזון התעשיתי וסביבת החיים שלנו הורגים ופוגעים. מעריכים כי אם האדם הקדמון היה מקבלת שירות רפואי בסיסי הוא כנראה היה מגיע לגיל 110.
 | 01.08.10
17.
כן ולא
כמו שאמרו פה רבים - האדם הקדמון חי 30 שנה וזה לא ממש פרסומת. אבל מצד שני השפע הורג אותנו. וגם הקפיטליזם הטורפני לא מוסיף בריאות. צריך הכל במידה. מי שחי 110 שנה בימינו זה כל מני זקנים מהקוקז שמגדלים ירקות בגינה ואוכלים הרבה יוגורט (האדם הקדמון לא אכל יוגורט). מין הסתם הם גם לא עובדים בחברות היי טק. יש עוד שבטים בעולם שחיים כמו האדם הקדמון אולי אפשר לחקור את מצב הבריאות שלהם? אז הפרופסור צודק שהשפע הורג אותנו, אבל זה לא אומר שצריך לקחת נבוט וללכת לצוד את הארוחה הבאה. אני אפילו לא בטוח שהם בישלו את הבשר לפני 35,000 שנה - לא ממש בריא!
 | 01.08.10
16.
מתאים לגויים ואסון ליהודים !
בס"ד כתבה נפלאה על אדם מקסים ! שכחתם רק שהוא גוי והגנים שלו שונים משלנו ... העם היהודי לדורותיו חי בכל הגלויות באופן ניסי וסבל מפוגרומים ושינאת חינם איומה והמאכלים שלנו בבסיס הרבה יותר בריאים .נא קראו על מאכלי ארץ ישראל בפרשת השבוע פרשת עקב ...ארץ משופעת בשמן זית ופירות וירקות ...וכ' באשר לסופרמרקטים ...ולמודלים הכל נכון ומחובר אך ורק לאלוקות. אתם מוזמנים לקרא את ספרו של ממציא לחם עינן וטחינת עינן הטבעונות הלכה למעשה....ולהוסיף...כי טבעונות וצמחונות מתאימים לבודדים בלבד.
הרבנית ד"ר רחל | 31.07.10
15.
ל- 7 אתה טועה
תוחלת החיים של האדם הקדמון היתה קצרה יחסית מהסיבה הפשוטה, שלא היו טיפולים רפואיים כירורגים ולא היו אמצעים להתגונן כנגד זיהומים ומחלות מדבקות. כיום אולי תוחלת החיים ארוכה יותר אבל בפועל איכות החיים של האדם הממוצע נמכה מאוד - הוא סובל ממחלות שונות, לב, סרטן, דיכאון, סכרת ועוד. והוא בעיקר חלש מאוד לעומת אבותיו. אנשים שחיים על פי הגישה של הפרופסור נוטים לחיות כ - 90 שנה עם איכות חיים מאוד גבוהה. תבדוק בכריתים ובאוקינאווה שביפן. באופן מובהק כיום ברור שהמזון התעשיתי וסביבת החיים שלנו הורגים ופוגעים. מעריכים כי אם האדם הקדמון היה מקבלת שירות רפואי בסיסי הוא כנראה היה מגיע לגיל 110.
 | 31.07.10
14.
ל5,7,11
אתם כותבים דברים לא נכונים ולא מבוססים. ל5: ההכשרה הפורמלית היום, בארץ, בנושאי תזונה היא שערורייתית ומתחת לכל ביקורת. רוב הרופאים, דיאטניות קליניות וכו' לא מבינים דבר וחצי דבר בתזונה וספורט. אשמח לראות סימוכין לגבי מסוכנות דיאטה דלת פחמימות לטווח הארוך. הגוף ממיר שומן וחומצות אמינו לגלוקוז. כ-200 קלוריות (50 גרם) מפחמימה ביום זה כל מה שצריך בשביל לשמור על מסת שריר. מעבר לזה - מיותר. בכל מקרה הכותב נמנע מפחמימות מעובדות - דגנים, עמילנים, וכו'. הוא עדיין אוכל פירות וירקות. הטענה שלך בדבר עודף חלבון מסוכן טיפשית לחלוטין ולא אתייחס אליה (מעניין אותי רק, מה זה "עודף חלבון"?). ל-7,11: ו....? Correlation does not imply causation. בתקופת האדם הקדמון תמותת התינוקות הייתה גבוהה לאין שיעור ביחס להיום ועל כן זה השפיע רבות. בנוסף התנאים הסניטריים היו ירודים ולא היה את המענה שיש היום למחלות, ועוד פקטורים רבים. הינה מספר מחקרים שאולי יעניינו אותכם. http://www.ajcn.org/cgi/content/full/81/2/341 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16540158 http://www.nature.com/ejcn/journal/v56/n1s/pdf/1601353a.pdf http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19209185 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20354806 http://people.bu.edu/sobieraj/nutrition/fat_science3_30_01.html
הידען | 31.07.10
10.
ל- 7 אתה טועה
תוחלת החיים של האדם הקדמון היתה קצרה יחסית מהסיבה הפשוטה, שלא היו טיפולים רפואיים כירורגים ולא היו אמצעים להתגונן כנגד זיהומים ומחלות מדבקות. כיום אולי תוחלת החיים ארוכה יותר אבל בפועל איכות החיים של האדם הממוצע נמכה מאוד - הוא סובל ממחלות שונות, לב, סרטן, דיכאון, סכרת ועוד. והוא בעיקר חלש מאוד לעומת אבותיו. אנשים שחיים על פי הגישה של הפרופסור נוטים לחיות כ - 90 שנה עם איכות חיים מאוד גבוהה. תבדוק בכריתים ובאוקינאווה שביפן. באופן מובהק כיום ברור שהמזון התעשיתי וסביבת החיים שלנו הורגים ופוגעים. מעריכים כי אם האדם הקדמון היה מקבלת שירות רפואי בסיסי הוא כנראה היה מגיע לגיל 110.
 | 31.07.10
9.
בחלק מהדברים יש אמת וחלקן הבל הבלים:
1. האבולוציה כולה היא פרי אסונות אקרעים. 2. היכן שיש נפט וגז , לפני עידן האדם המודרני וזיהום המכוניות,היו ג'ונגלים וחיים ודינוזאורים, אורחות חיים אלה נעלמו מסיבות אקרעיות. פעם גרינלד היתה ירוקה ואחר קפאה ושוב מופשרת. 3.כל המדינות של היום,לא יוצא מן הכלל, הינן תולדה של מלחמות שפרצו באופן אקראי. 3כל ההסטוריה האנושית עוצבה על ידי מלחמות אנו בתקופת ביניים שלווה יחסית, כי היקף הגידול באוכלוסיה וארגוני זכויות האדם מביאות את כדור הארץ למעבר נקודת שיווי המשקל שלו. האסון העולמי קרוב! 4. "האדם הקדמון" , מושג אידיוטי,שרלטני . הרי היו מספר סוגים של אנשים קדמונים אשר חיו באיזורים שונים. עובדה שכולם נכחדו. תוחלת החיים שלהם היתה קצרה ושלדים שמצאו ונחקרו גילו שהם סבלו ממחלות, מאובדן שיניים בגיל צעיר, משברים. גם מומיות מצריות שנחקרו הראו שמלכי מצרים לא זכו לבריאות רבה. 5. באקדמיה מסתתרים האנשים הפחות מוכשרים. המוכשרים יוצאים לשוק החופשי ועושים כסף. לא חוששים להתחרות. באקדמיה, על כל פרסום המביא תועלת לאנושות ,אלפים עם לא עשרות אלפים חסרי כל ערך ציבורי מלבד הקידום שהפרסום מביא למפרסם ולמנחה שלו. 6.שכל אחד יבחן את הטכנולוגיה והמוצרים שהוא נעזר בהם, אפס קצהו התגלה והומצא באקדמיה. 7. המודלים מטרתם לעשות רושם ולהראות מדעית, המציאות מכילה אינסוף משתנים הפועלים זה על זה, תורת הכאוס. לאקדמיה אין את הכלים להכיל אותם. 8. בנושא התזונה והגוף, הגינטיקה מעל לכל.
ראובן גרפיט | 31.07.10
7.
עם כל הכבוד לאדם הקדמון...
הבעיה עם התיאוריות האבולוציוניות שמציגות את אורח החיים של האדם הקדמון (המשוער, דרך אגב - העדויות האמיתיות הן מעטות מאד) בתור מתכון אידיאלי לאורח חיים בריא לתקופתינו - היא שיש פרט חשוב שכולם מתעלמים ממנו: תוחלת החיים של האדם הקדמון היתה במקרה הטוב 30-40 שנים. בימינו, כשבזכות הרפואה והטכנולוגיה תוחלת החיים היא יותר מכפולה, אנחנו מתמודדים עם בעיות בריאות וגורמי מוות שונים לחלוטין. סיבות המוות השכיחות כיום הן סרטן, מחלות לב וכו' כשבתקופת האדם הקדמון גורמי הסיכון העיקריים היו מן הסתם תאונות צייד ומלחמות שבטיות. בקיצור, אין ספק שכדאי ורצוי לעסוק בפעילות ספורטיבית ולשמור על תזונה מאוזנת - אבל הנסיונות לקשור זאת לאורח חיי האדם הקדמון, נשמע מצוץ מהאצבע ומזכיר באופן חשוד את התיאוריות המופרכות של "הפרא האציל"...
דייב | 31.07.10
5.
יש לי שתי הערות....
1. זה מאד מסוכן שאדם שלא עבר הכשרה בתזונה/רפואה/ספורט יטיף לאחרים איך לחיות. למעשה, הוא מטיף למן "סוג-של" דיאטת אטקינס, ודיאטה זו אינה מומלצת לתקופות ארוכות. הגוף חייב פחמימות כדי לתדלק את המח (למח אין דלק אחר), ומאידך, עודף חלבונים בתזונה זה קצת מסוכן. 2. בחיאאאאאת.....תנו כבוד לשפה הצרפתית. האדם הקדמון שנדון בכתבה חי בצרפת, ולכן יש להגות "קרו-מאניון" ולא "קרו-מגנון". בצרפתית GN מבטאים כ- NY
איתי | 31.07.10
3.
פיצוץ של כתבה - אחלה כלכליסט
מה שהוא אומר, בקיצור, תעשו מה שטוב לכם... כל זמן שזה לא כולל זלילה ולא כולל פחמימות בצורה מוגזמת (הוא לא רוצה שתאכלו פחמימות בכלל, אבל בינינו כמה אנשים מסוגלים לעמוד בכך?) אתם יודעים מה, אני חי ככה (חוץ מהעניין של פחמימות ועוגות שמרים שאני פשוט מת עליהן) מאז ומתמיד. אוכל מתי שבא לי, לפעמים ארוחת בוקר בשעות הערב, ומה שבא לי, ומתאמן מתי שבא לי כולל הליכות ורכיבות מאומצות על אופניים והרמת משקלות פה ושם אבל ממש בצורה אקראית ומתי שבא לי. בקיצור, שיטת דה וואני בלי לדעת עליו כלום עד עכשיו. אני באמצע שנות החמישים שלי ובקושי עליתי 10 קילו מאז גיל עשרים ויש לי כושר לא פחות באופן משמעותי ממה שהיה לי אז, ואם בא לי אז אני מוריד 3-5 קילו תוך מספר שבועות ומעלה את הכושר בצורה מטורפת בחודש-חודשיים של אימונים, שזה קורה בערך פעם בשנה. והכל בכיף בלי לסבול עם דיאטות משונות ומשטרי כושר מעצבנים שלא נותנים לבנאדם לחיות בשקט ובהנאה. לחץ הדם שלי תקין לחלוטין וכנ"ל הכולסטרול ורמות הסוכר, מה שהיה לפני עשרים ושלשים שנה נשאר אותו הדבר. אז נכון שגיל חמישים פלוס זה לא גיל שבעים פלוס אבל זה גם לא ילד, ואחרי שקראתי את הכתבה הזו אני מבין יותר טוב למה אצלי זה עובד ככה ועובד טוב, ושיקפצו כל אלו שאומרים לי שאני מנהל אורח חיים לא תקין. תודה כלכליסט ו-YNET!
פיצוץ | 30.07.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת