אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

למה כל כך מסובך להקים מטרו?

96 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

96.
הבעיה - קבלת ההחלטות נעשית ע"י האוצר
אם מסתכלים על בעיות דרך החור של הגרוש, כל הפרוייקטים הלאומיים הופכים ללא כדאיים - ע"ע : התפלת מים, מיגון תושבים, שירותי בריאות וחינוך ציבוריים וכד'. החלטות "מה" ו"אם" צריכות להעשות מלמעלה -ביוזמת ובאחריות ראש הממשלה, תפקיד האוצר לייעץ כלכלית "איך".
אב | 02.08.10
94.
נו באמת זאת שאלה ?...
הסיבה העיקרית (שאני מחזיק בה ואומר אותה כבר הרבה מאוד שנים) היא כמובן משרד האוצר ו"נערי האוצר" כפי שנכתב במאמר פשוט לא כדאי להם הם "יפסידו" כסף (הכסף של אבא שלהם כמובן) לכן הם מעדיפים לסחוט אותנו, לגרום לכך שנבלה בפקקים צמאים, שבעתיד הלא רחוק נאלץ להלאים את חברת החשמל שלנו בגלל חוב ענק ששיעורו כשל מדינה. הם הכשילו שנים פתרון למצוקת המים (התפלה זה יקר) התחבורה הציבורית שהם מצהירים על מחוייבות לה זה סתם בלוף אבל כתוצאה מכך לא סוללים כבישים ומשחקים ברכבות שבעתיד נשלם על הפיל הלבן הזה סובסידיות ענק. קשה להאמין שאנחנו מאפשרים להם לעשות לנו את זה. בכל העולם המתקדם רכבות (בעיקר לטווחים של מדינת ישראל) גוססות ומתות בעלויות של מיליארדי יורו ורמת המינוע עולה (עם ליסינג או בלעדיו). יש רק שני פתרונות שיגרמו לכך שנפסיק לנסוע ברכב פרטי והם - להפוך את ישראל לצפון קוריאה או מיאנמר או "סתם" לדרדר את כלכלת המדינה כך שנחזור לשנות החמישים המוקדמות. ואף לא אחד מאלה מקובל. שיפסיקו לחבל בכלכלת המדינה ובשישוגה.
אדר | 01.08.10
93.
רכבת תחתית 3 במחיר אחד (ניידות,מקלט המוני מפני טילים, פתרון לזיהום)
בחיפה דרושה רכבת תחתית שתחבר את הכרמלית הקיימת דרך מוריה עם חורב עד למת"ם ולתחנה מרכזית הערכה שלי שלפחות 25 % מהפקקים של פרויד בבוקר יפתרו. הרבה מעמיתי החיפאים מעוניינים לוותר על הרכב עם פתרון שכזה. כמו כן תוגבר הניידות מאזור הכרמל העליון לאזורי הכרמל התחתון. בשלב השני יש לחבר את התחתית עד לפינת דניה אוניברסיטה וטכניון עם כמה תחנות בדרך (לא לשכוח בבקשה). בשלב השלישי ניתן יהיה לשלוח שלוחות אל אזורים פנימיים יותר כמו דניה, הרמות השונות, אזורי מרכז הכרמל וסטלה מאריס. אבל זה רק חלום
חיפאי אחד | 31.07.10
91.
קבלת החלטות
הבעיה היא לא רק טכנית אלא לקבל החלטה ולצאת לדרך. כרגיל אצלנו דוחים את קבלת ההחלטה כדי שלא יכשל המחליט. אפילו ברומא קיימת רכבת תחתית ישנה בעלת 2 קוים וכ-30 תחנות כשידוע לנו שהאיטלקים אינם ממהרים לקבל החלטות . בבודפשט כבר חופרים את הקו הרביעי. בבריסל ובאמסטרדאם ששם תנאי הקרקע קשים מאוד חפרו רכמת תחתית. שלא לדבר על לונדון פריז ניו-יורק ואפילו וושינגטון ששם הרכבות התחתיות פועלות שנים רבות ומספר הנוסעים בהן עשרות מיליונים ליום. חייבים לקבל החלטות ולצאת לדרך. אגב הפיתרון של העיר קורטיבה יכול להיות מצוין גם לתל אביב.
הגדי | 29.07.10
90.
שרון 74; לגבי דנמרק - שכחת לשקלל, את החיסכון המצטבר למערכת הבריאות ההולנדית!!
תחבורה ציבורית מפותחת ונקייה, על חשבון אלפי אם לא מיליוני מכוניות פרטיות ומזהמות הנעות בכבישים, תורמת משמעותית לצמצום המזהמים הנפלטים מאגזוזי המכוניות ובהתאם לירידה וצמצום במחלות נשימה, לחץ דם ומתח נפשי!! ואם זה טוב להולנד, אז זה בוודאי מצוין לנהגי ישראל הידועים "בתרבות הנהיגה המושחזת" שלהם. הרי רק מרעש הצופרים ואי מתן זכות קדימה אפשר להשתגע.
 | 29.07.10
84.
למה אין תחתית/תחבורה צבורית ראויה?
כי כאן "נערי האוצר", שלוחיהם של בעלי ההון שולטים בגדול - בכל דבר במדינה. שיפסיקו להיות קלקלנים [זו לא טעות כתיב] ולהיות בעלי חזון. איפה החישוב הכלכלי במלחמה כלשהי, ההתנתקות מרצועת עזה, כל הבניה וההשקעות המטורפות בשטחים? כל ההוצאות המופרזות על "בטחון" שעיקרו הוצאות שכר ותנאים [מלונות פאר כבר הזכרנו?] נלוים - מסיטות כספים מהשקעות אמיתיות בחינוך ובתשתית. כן, גם רכבת לאילת. יתכן שאולי אין מקום לתחתית בתל-אביב, אבל למה לא לאמץ את השיטה של אותה עיר בברזיל [שראש העיר שלה הוא יהודי ואף בקר לפני זמן לא רב בארץ] ? אבל, חבל על "הקיטורים" רוב האנשים - אלה שאמורים לעמוד בראש הפיתוח המדינה - שוים לת....אנחנו טובים רק בחו"ל, ואולי זה המקום שלנו באמת - למרות שלא כל כך אוהבים אותנו שם! אבל הכלבים נובחים והשיירה עוברת. חבל על כל מלה.....
א6יפכא מסתברא 2 | 29.07.10
83.
ללא תחתית - הסיבה האמיתית
למה אין לנו רכבת תחתית או תחבורה ציבורית ראויה לשמה? הסיבה פשוטה - מקבלי ההחלטות מתחלפים פה כל הזמן! אף אחד לא מצליח להשאר מספיק זמן בשביל להתחיל פרוייקט ולסיים אותו. כמובן שגם כל אחד חושב שהוא המציא את הגלגל (...), מוחק את מה שקודמו עשה ומתחיל דברים שכאמור אינם מגיעים לסופם. וזה שלא לדבר על אינטרסים, אגו וכסף... חברים, מאז 1992 אין כאן ממשלה שהגיעה לסוף הקדנציה וגם אין מנהיג רציני באופק. אנחנו נכשלים בנושאים כבדי משקל של חיים ומוות, אז רכבת תחתית?...
ישראל ישראלי | 29.07.10
79.
תגובה ל-6
סופסוף תגובה רצינית של מישהו עם ראש. אין לתחבורה ציבורית עתיד ולא יעזור כלום. כל המקטרים על הפקקים במכונית לא לוקחים בחשבון את הצפיפות והאיחורים ברכבות (מניסיון) והעלות הגבוהה לקופה הציבורית אפילו אם לא לוקחים בחשבון את עלות השוחד (סימנס זוכה לאחרונה ברוב המכרזים בארץ? משרד המבקר? הלו?). עתיד התחבורה הוא במכוניות פרטיות יעילות קטנות זולות וחכמות.
עמיחי | 29.07.10
76.
מדינת ישראל לא מעוניינת ברכבת תחתית
מדינת ישראל מעודדת שימוש ברכב פרטי, ומכיוון שרכבת תחתית תקטין את השימוש ברכב, המדינה נגד זה. ואל תאמינו לסיפורים שמספרים לכם. אל תשכחו שהמיסוי על רכב הוא כ- 120%, ועל דלק כ- 150%, ואם אני זוכר נכון, המדינה מרוויחה ממיסים על מכוניות ודלק משהו בסביבות 30 מיליארד ש"ח לשנה, שזה בערך 7-8% מתקציב המדינה. ואם תהיה רכבת תחתית טובה בערים הגדולות (וגם רשת רכבות ארצית), אתם יודעים כמה המדינה תפסיד מזה שלא תעמדו בפקקים כמה שעות כל יום? הרי כל מכל מיכל דלק שאתם ממלאים, המדידה לוקחת 60% (אם מילאתם למשל 300 ש"ח, מתוך זה 180 ש"ח זה מס). תחשבו שאם הייתה רשת רכבות טובה הייתם ממלאים פחות דלק, ושוחקים פחות את הרכב. אתם יודעים כמה המדינה הייתה מפסידה? הרבה כסף. ולכן מדינת ישראל מעוניינת שתעמדו בפקקים, ותשתמשו ברכב הפרטי כמה שיותר. ולכן, זה שאין כאן רכבת תחתית בערים הגדולות, ואין רשת רכבות בארץ בכלל, זה לא במקרה, וזה לא הזנחה, זה הנחייה מפורשת מלמעלה. ושלא יספרו לכם סיפורים.
דודי | 29.07.10
75.
צאו כבר מהבועה התת-קרקעית
אפשר להשקיע פחות כסף בפני השטח ולקבל תוצאות טובות הרבה יותר - השקעה במערך האוטובוסים לפי מודל קוריטיבה בברזיל: אוטובוסים מהירים, מסלולים נוחים להחלפת קווים, כרטיס אחד משלם על כל הנסיעות, 300 מקומות ישיבה באוטובוס, תדירות גבוהה, הקצאת מסלולים לאוטובוסים בלבד, הגבלת תנועת כלי הרכב הפרטיים בעיר (כביש אגרה בכניסה לערים גדולות), הקמת חניוני ענק בכניסה לערים גדולות, החדרה של מקומות העבודה לתוך מרכזי כל הערים ולא באזורי השוליים שלהן / בערים הגדולות השכנות, ופיתוח של בניה לגובה במרכזי ערים במקום השקעה בצמודי קרקע בפרברים או גרוע מכך, בישובים קטנים "איכותיים" שאחזקת רכב פרטי היא בגדר הכרח בהם.
סטודנטית | 29.07.10
73.
קורטיבה חיימה וקהיר
על המערכת בקוריטיבה חתום חיימה לרנר יהודי שנעשה לאחר מיכן ראש העיר סוג המערכת מכונה Bus Rapid Transport BRT חיימה (חיים) בקר מספר פעמים בארץ וסיפר על תדירות מדודה של דקה ביין האוטובוסים. BRT לתל אביב מקודם ע:"י עיר לכולנו כאשר הדגש הוא על מהירות הבניה שיכולה להסתיים תוך כשנה ואם כבר מזכירים מערכות בעולם למה לשכח את קהיר נ.ב. המערכת החדשה בקופנהגן (שפעולת בשילוב עם קווים ותיקים) עדיין סבלה ממחלות ילדות בסוף השנה שעברה ופעם אחת לאחר כרבע שעה של המתנה יצאתי מהמטרו והלכתי ברגל.
איל מורג - אפקט הפרפר השחור | 29.07.10
70.
ל 22 תוציא את האף מישראל!!
מהיכרות קרובה עם חו"ל, אני יכול לומר לך שבערים בהן נפרס קו מטרו חדש, מחירי הבתים רק האמירו. הערה כללית: ברור לכם שברגע שההחלטה תיפול וזכיין יתחיל בעבודות, הוא יבקש הקלות ומחיר ההקמה יחרוג בצורה רצחנית מהצעת המחיר. למה? כי כך זה במדינת היהודים; דוגמאות לא חסר! כפי שציין כאן מגיב אחר, מזה 40 שנה שלא בוצע כאן פרויקט רציני.
 | 29.07.10
68.
ישראל היא מהגרועות שבמדינות העולם השלישי, אנחנו חבורת לבנטינים מפגרים וחדלי אישים.
תסתכלו מה יפן עשתה מעצמה מאז שריסקו אותה לחתיכות במלחמת העולם השנייה, ותסתכלו מה ישראל עשתה עם עצמה מאז שהוקמה שלוש שנים אחרי זה. זה בולט במיוחד לאור העובדה שגם יפן היא מדינה קטנה בלי משאבי טבע, שעל יפן נאסר להקים תעשיות צבאיות, ושישראל קיבלה סיוע נרחב מגרמניה ומארה"ב. ישראל היא מדינת עולם שלישי מפגרת שסובלת ממחלות קשות כמו השתתפות נמוכה בכח העבודה, אזרחים שלא נאה להם לעבוד בעבודות קשות ו\או מלוכלכות, אוכלוסיות מפגרות שמתנגדות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, וכיוצא באילו. אנחנו צריכים להשוות את עצמנו למדינות כמו קונגו, ואחרי שתעשיית ההייטק תעבור להודו, הדבר היחיד שיבדיל אותנו מקונגו הוא צבע העור של האזרחים.
יובל | 29.07.10
67.
הכסף מדבר
החניונים מרוויחים מזה שאין רכבת. בעלי המשרדים מרוויחים מזה שאין רכבת. כל השיטה כאן דפוקה מהייסוד. כאשר ישנה קבוצה קטנה שמרוויחה הרבה כסף וכל פרט בציבור הרחב מפסיד הרבה נוצר כשל שוק בו לוקחים על עצמם מעטים את האינטרס להרוויח הרבה ולשחד פקידי ציבור שאינם מייצגים אותנו. עד שבא גלעד ארדן ואטיאס משס ומנסים להזיז פה משהו וקצת בהצלחה. כן יירבו.
ארז | 29.07.10
66.
כי אף אחד לא גוזר קופון
סדר העדיפויות של הממשלה הוא בולשביקי: קודם כל חברי המפלגה (שלטון) אחר כך תומכיהם (הון). מי אנחנו שהאנשים הללו יזיזו אצבע בשביל שנגיע מהר ממקום למקום. וההוכחה - בכביש 1 סוללים נתיב VIP: סורו מהדרך, חברי הפוליטבירו ממהרים לפגישה חשובה. עזוב אותם באימש'ך.
יעקב | 29.07.10
65.
רכבת לעניים רכב לעשירים
תתעוררו!!! עובדים עלינו בעיניים. תחבורה ציבורית זה חירות אזרחית שפה גוזלים אותה מהאזרח הקטן. במקום לבזבז אלפי שקלים וזמן על רכב ולהיות משועבד, אפשר לחסוך זמן ולהוזיל את החיים ע"י תחבורה ציבורית. אבל רכבת זה טוב לעניים ולא לעשירים. לעשירים עדיף אזרח עני משועבד וללא יכולת להתפתח. איך אפשר לא לראות שאדם בודד ברכב מזהם זה חוסר אחריות משווע? ואיך אפשר לחשוב שכבישים הם איזשהו פתרון לטווח הרחוק? ומה עם נכסי טבע ונוף? מי צריך את זה?? עדיף לבנות כבישים, ועוד כבישים ועוד ועוד... ולעניין הביטחון - שוב עובדים עלינו - נהיה עסוקים בבטחון בטחון שנים על גבי שנים ולא נראה איך בעלי ההון והשלטון במדינה הזאת מוכרים אותנו בשקל. למעשה בעשר אגורות. ולהם אכפת מהבטחון שלנו באמת? אכפת להם מהבטחון של החשבונות בשוויץ... חלאס! תתעוררו אנשים! עובדים עלינו בעיניים!!
תתעוררו כבר | 29.07.10
64.
פתרון למדינת עולם שלישי - לדוגמא ישראל
ישראל מדינת עולם שלישי - ולא מסוגלת לסלול רכבת תחתית. רכבת ישראל לא מסוגלת להסיע על מסילה למעלה מ4 רכבות בשעה בלי איחורים מטורפים (תבדקו כמה רכבות נוסעות במסילה הכפולה ת"א חיפה). 4 רכבות בשעה זה 2000 איש! אוטובוס יכול להחליף עשרות מכוניות ואם היינו נוסעים באוטובוסים הכבישים היו ריקים. נתיב תחבורה ציבורית מאפשר להזרים אוטובוס כל שתי שניות שזה 1800 אוטובוסים בשעה ו90000 איש בשעה בישיבה באוטובוסים רגילים. לפיכך נתיב תחבורה ציבורית יעיל פי 45 מרכבת! יש כיום מספר כבישים ראשיים פקוקים שבהם 3 נתיבים לכל כיוון. בכל כביש כזה צריך לסגור נתיב לתחבורה ציבורית עם הפרדה פיזית כמו מעקה בינו לבין הנתיבים האחרים. ולתת יתרון לתחבורה הציבורית. נתיב באיילון נתיב בכביש 4 נתיב נתיב בכביש 5 נתיב בכביש החוף עד נתניה נתיב בכביש 1 עד מודיעין ונתיבים ב471 וב431. סגירת נתיבים ומאתיים ק"מ של מעקה וכמה עשרות תמרורים ייצרו מציאות חדשה של יתרון עצום לתחבורה הציבורית.
אביזו | 29.07.10
59.
הפוליטיקאים בארץ רואים רק לטווח קצר - עד סוף הקדנציה, ולא רוצים להשקיע במיזם לטווח ארוך
בטווח הקצר זאת השקעה מאסיבית של עשרות ואולי אף מאות מיליוני דולרים, וברור שהם לא רוצים לספוג את זה בקדנציה שלהם, ולהסתכסך עם משרד האוצר ועם התקשורת שבוחנת בזכוכית מגדלת כל הוצאה ממשלתית. אין שום ראיה לטווח ארוך, שההשקעות האלו יחזירו את עצמם בריבוע תוך 10-20 שנה, וברור שאף יזם לא יכול לקחת על עצמו פרוייקט עצום כזה ללא סיוע ממשלתי.
 | 29.07.10
56.
כתתב על מדינות נורמליות שבהן יש תחבורה 24/7
וזאת הבעיה העיקרית של מדינת ישראל. אם אתה חייב להגיע לכל מקום ברכב כי תחבורה 24/7 וזה שיש לא מגיעה לכל או לפחות למרחק הליכה סביר והתדירות נמוכה ביותר אז אנשים לא ישתמשו בתחבורה ציבורית. אפשר להפעיל תחבורה ציבורית 24/7 פשוט צריך לגייס נהגים מדתות אחרות. היהודים ינוחו בשבת, הנוצרים ביום ראשון והמוסלמים ביום שישי, ככה תהיה תחבורה כל הזמן.
 | 29.07.10
53.
חיפה מס' 1 בישראל בתחבורה ציבורית
יש רכבת תחתית - אומנם אורכה 10 ק"מ אבל עוברת בצירים מרכזיים (מהכרמל ועד עיר התחתית) יש רכבת קלה שתתחיל לפעול בחודשים הקרובים יש אוטובוסים שעומדים תמיד בלו"ז יש רכבת ישראל יש אוניות וספינות ונמל תעופה יש מנהרות הכרמל באוקטובר יתחיל לעבוד חותך את חיפה מדרום לצפון בתוך ההר. רכבל סטלה מאריס ובקרוב צ'קפוסט לטכניון והאוניברסיטה פשוט תענוג לגור בחיפה שימותו כל הקנאים הדרומיים
חיפאי | 29.07.10
52.
לא הזכרתם את המטרו בפריז
המערכת עצומה, בעלת 16 קווי מטרו, עוד 5 פרבריות מתחת לאדמה ועוד 4 רכבות קלות שפועלות מצוין. שם לקח להם לבנות את הקו הראשון 3 שנים בלבד! הקו השני נפתח שנתיים אחר כך, השלישי עוד שנתיים אחר כך וכן הלאה כל הקווים כמעט, כל הקווים עם 200+ תחנות והמערכת משרתת את כל המטרופולין! אצלנו, יש הזדמנות ויש תוכניות להרים בתל אביב מערכת מעולה של הרכבת, והיזמים מתווכחים על הכסף. מה אכפת לי מהמצב הכספי של כל היזמים האלה, שירימו כבר את המערכת הזו! היעד הראשון שהמערכת הייתה אמורה לפעול היה 2009, והיעד הנוכחי הוא 2016-2017. איך הגענו למצב הזה לעזאזל? שלישראל מדינה שנחשבת מפותחת, עם צפיפות אוכלוסין בין הגבוהות בעולם, עם ערים שמרימות גורדי שחקים בגלל הצפיפות, אין עדיין מערכת תחבורה ציבורית יעילה אחת! למדינה לא אכפת מהאוכולוסיה שלה, רק לכסף שלה, לתחת של הממשלה ושל העשירים. אם המערכת המתוכננת לא תקים קו אחד עד 2020, לא יהיה ניתן לזוז בכביש, לא יהיה מקום חניה לאף מכונית, וקצב האנשים שימותו בגלל הפיח והזיהום אוויר של המכוניות יגדל בכ-200%. לנו המערכת שווה, למדינה שווה רק לראות איך התושבים סובלים ובזמן הזה הם מקבלים עוד כסף. מאוד עצוב שכך נראית ישראל 2010
 | 29.07.10
49.
עכשיו החליטו שהרכבת הקלה בי-ם תעצור ברמזורים
במקום לאמץ את המודל של קורטובה- תדירות גבוהה ועדיפןת לתחבורה ציבורית, עושים כל דבר להפוך את הנסיעה בציבורית ללא כדאית. שבוע שעבר רציתי ב 10 בבוקר לסוע מי-ם לת"א. חשבתי למה לסוע עם האוטו? אז 35 דקות חיכיתי בדרך חברון לקו 74 או 75 ("הקו הכי מהיר בעיר"!) סה"כ שעה לקח לי להגיע לתחנה מרכזית בתוך העיר (ואז משם רק 50 דקות להגיע לת"א). אז למה שאוותר על האוטו?
אלי | 29.07.10
48.
יש דברים יותר חשובים מרכבת תחתית.
להתעמר בפלסטינאים ובערבים עולה הון. לתכנן את המלחמה הבאה בלבנון על כל הנשק והתחמושת זה גם כן הון. לבנות התנחלויות ולשמור על כל מתנחל עם שני חיילים חמושים - מלא כסף. כל המדינה הזאת בנויה על להיות עצם בגרון של עצמה. רוצים תקציב כדי גם לחיות קצת? עזבו לחו"ל.
אני | 29.07.10
47.
עד שלא תקום מפלגה או שיקום לובי שיתמקד בנושא ויקדם אותו זה לא יזוז
כתבה אחת בעיתון לא תעזור כי עד עמוד האינטרנט הבא כולם ישכחו מזה, ולפוליטיקאים השמנים והשבעים שלנו זה לא אכפת. להם יש מכוניות עם נהגים הם מעולם לא הרגישו את צורך האמיתי בתחבורה ציבורית הוגנת, הם לא מחכים בגשם ובשמש ב30 מעלות ו100% לחות לאוטובוס שלא מגיע, להם יש נהג שסוחב את תיק המסמכים שלהם עד לרכב הממוזג, רכב שמשלם המיסים זה שנוסע באוטובוס מממן להם, למה שיתאמצו הפוליטיקאים? נוח להם להמשיך להשמין ולהכביד עלינו את משקל ישבנם התופח עד להתפקע, עד מתי זה ימשיך? עד אין סוף כל עוד לא יבוא איזה גורם גואל שיקטע את הזדון הזה.
ר. | 29.07.10
43.
להוא שאומר שרכבת תחתית היא יעד לפיגוע
א. הקטל בכבישים ברכב הפרטי גדול פי כמה מכל מלחמות ישראל ביחד. ב. דווקא רכבת תחתית זה מקום מאוד טוב להתגונן בפני טילים , ראו ערך איראן גרעינית, סוריה וחיזבאללה. ג. לפי ההגיון של פחד מפיגועים אי אפשר בכלל לבנות בנייני מגורים, הרי הם מטרה שלא זזה, שבטוח יש בה אזרחים, מעל לאדמה וכ"ו.... אתה משחק לידי המפגעים בגישה הזאת.
 | 29.07.10
42.
לכל המדינות בכתבה יש יתרון שאין בישראל...
הם לא צריכים להגן מפיגועים. הייתי בניו יורק. נסעתי ברכבת התחתית. פעם אחת לא בדקו לי את התיק גם בפריז לא. ואני בטוח שבקופנהגן ובסין גם לא. למה? גם ביפן לא, למרות ששם היה פיגוע ברכבת התחתית. למה? כי למרות שיש פיגועים בעולם, שם זה אירוע מספיק נדיר כדי להתעלם ממנו. בארץ אי אפשר. איך תעשה רכבת תחתית שהיא בעצם מטרה ענקית לפיגוע איכות נגד ישראל? איך תגן עליה מפני מתאבדים עם חומר נפץ? היום כבר כמעט ואין פיגועים, אבל לפני עשור היו המון - מה יקרה עוד עשור? או שניים? נראה איזושהי מדינה עושה רכבת תחתית בתנאים האלה.
 | 29.07.10
34.
שכחתם את יפן
את יפן לא היזכרתם, הרכבת התחתית וכול הרכבות ביפן מדהימות וביחוד בטקיו מתעלות על כולם, עם איחור ממוצע שנתי של 34 דקות לכול הרכבות לשנה. בטוקיו יש עשרות תחנות רכבת תחתית, שבכול יום עוברים בכול תחנה קרוב לשני מיליון איש, ותדירות הרכבות מדהים לא יצא לי להמתין יותר שלוש דקות הלוואי עלנו.
יפן | 29.07.10
29.
בת"א עצמה זה פחות נורא במרכז העיר כי מערכת האוטובוסים מאוד יעילה אבל
כדי להגיע מת"א ראשון צריך להחליף לפחות 3 אוטובוסים. בכל מקרה רכבת תחתית זה רעיון טוב וצריך לחבר את הערים בכל מטרופולין -חיפה ,ת"א ,ירושלים ובאר שבע ובינהם קוים מחברים. רק חבל שזה לוקח כל כך הרבה זמן.
דוד | 29.07.10
23.
החלום - אילו היו עושים רכבת תחתית (מטרו) ברחוב יפו בירושלים...
כנראה מהנדס כושל ב"פרויייקט אב תחבורה ירושלים" שכח את האופצייה הכי טובה שהייתה חוסכת לתושביה המבוגרים, הנכים, הילדים וייתר האזרחים תנועה ישירה מהשכונות למרכז העיר... הרכבת הקלה חוסמת(!) את נתיבי התחבורה של האוטובוסים שמגיעים מהשכונות למרכז העיר. אבל התכנון ההגיוני שכל ירושלמי ציפה לו: מסלול רכבת תחתית למטה (אפילו רק ברחוב יפו) ואוטובוסים למעלה!!!! נ.ב: כבר חפרו והרסו את רחוב יפו - לא יכלו לחפור עוד מטר למטה ולעשות רכבת תחתית???
מתכנן ערים | 29.07.10
22.
אני אגיד לכם למה. וזו האמת
הקמת רכבת תחתית בתל אביב תוריד באופן מידי את מחירי הדירות בתל אביב בעשרות אחוזים למה לגור בתל אביב אם אפשר במודיעין באיכות חיים ולהגיע בכמה דקות לסנטר? מאחר ואתם יודעים מי שולט בהון (אותם אלו שיש להם את האינטרס הכי גדול שמחירי הדירות לא יפגעו) הם גם אלו ששולטים במחירי הדיור והקרקעות והם בסופו של דבר משפיעים על הפוליטיקאים ששמים כל טריז אפשרי בהקמת רכבת ------------- כבר ב1993 טמן רוני מילא בטקס חגיגי בדרך פתח תיקוה אבן פינה לרכבת התחתית ומאז 16 שנים ורק דיונים מקווה שהחכמתם
הסוחר | 29.07.10
21.
הפתרון BOT
, חברה פרטית שתקים ובתמורה תקבל זיכיון לX שנים כפי שנעשה בכביש 6 שלב א - קווים בת"א שלב ב - רמת גן, גבעתיים שלב ג - חולון בת ים שלב ד - ראשון, רמת השרון, כפר סבא,רעננה,הרצליה,הוד השרון שלב ה - אשדוד,יבנה,אשקלון,נתניה (באמצעות קווים עיליים) יש לחוקק חוק שיבהיר כל הנושא ויפה שעה אחת קודם
 | 29.07.10
20.
אני לא בטוח שהשיקול הזה נלקח בחשבון אבל...
בניגוד לכותרת שלי, במחשבה שנייה בטוח שהשיקול הזה נלקח בחשבון. הכוונה לבטחון. כן, שמעתם נכון. רוצים לדמיין פיגוע תופת בסגנון הדולפינריום וקוי אוטובוס למיניהם מתחת לאדמה? אל תשלו את עצמכם, אנחנו לא לגמרי מערביים. נכון, בהרבה אספקטים אנחנו כן, אבל תמיד ירחף לו האיום הזה. עכשיו יבואו חכמים ויגידו שגם לארצות אחרות יש פיגועים מצד קבוצות קיצוניות, טרוריסטים מקומיים וכדומה. אבל אין להשוות חברים. אין להשוות את כמות הקטל וההרג שהמדינה שלנו ספגה וסבלה מצד אנשים המוכנים להקריב את חייהם בשביל דם יהודי. ולכן, אין לי ספק בכלל שמעבר לנוחות (ואני בעד לגמרי - אני גם תל אביבי) של רכבת תחתית מצטרף לו שיקול בטחוני, וזה כבר מייקר מאוד את הפרויקט הזה עד לרמת שיקולי כדאיות.
אלון | 29.07.10
17.
פנחס - רעיון מצוין לממש TCP/IP בתחבורה
אם שתי מכוניות התנגשו - פשוט נשלח אותן מהמקור מחדש! רכבות הן עדיין כלי התחבורה המאסיבי היחיד. כבר לא עובדות על קיטור אמנם, אבל יעילות. זה לא משנה אם זו רכבת, אוטובוס או כרכרה - חשוב שיהיה להם נתיב משלהם לכל אורך הדרך, ללא הפרעות. רק כך ניתן יהיה לשים אוטובוסים רבי קיבולת בתדירות גבוהה, או רכבות, שיתנו מענה יעיל לבעיית התחבורה. למצוא תוואי כזה מעל פני הקרקע בגוש דן זה בלתי אפשרי בעליל. לכן חייבים לרדת אל מתחת לאדמה. זה יקר, זה ארוך, אבל אין ברירה וחייבים להתחיל מתישהו. 40 שנה מדברים על זה ואף אחד לא מעיז להתחיל לחפור. כמה זמן עוד נחכה??
 | 29.07.10
16.
אתם רוצים סתם לקטר או לפתור את הבעיה?
בשביל סתם להוציא קיטור זה יופי. אבל האמת היא שהרכבת התחתית חוץ מהצהרות של פוליטיקאים לא נבנתה פשוט מחוסר כדאיות כלכלית. כאשר באוצר השתכנעו שקיימת כדאיות כלכלית גבולית וחלקית זה היה רק לפני 5 שנים, ואז היה מכרז וזכתה חברה שהיתה אמורה להיות כבר בסוף תהליך ההקמה. אבל החברה לא עמדה בתנאים שהתחייבה עליהם וביקשה עוד ועוד הקלות. האוצר סרב, גם בשל חוסר כדאיות כלכלית וגם משום שזה לא צודק שחברה זוכה במכרז ואח"כ מבקשת הקלות, וצריך לחשוב גם על המכרזים הבאים.
אלון | 29.07.10
13.
לכותב תגובה 6
אני לא יודע איפה אתה גר בדיוק, אבל כנראה שלא ניסית להיכנס לתוך תל אביב בשעה 8 או 9 בבוקר מכל כיוון כלשהו. גם לא לחיפה. יש גבול לכמות הרכבים שיכולים להיות במקביל במקום מסויים. זה נכון שיהיה להם הרבה יותר קל אם םה יתוזמנו בצורה מדוייקת כך שכל רכב "ידע" מה הרכב שלפניו עומד לעשות ויגיב אלפית השניה אחריו ולא 1-2 שניות אחריו (דבר שגורם לפקקים מטורפים), אבל אין מה לעשות - בשביל כזה דבר תצטרך עוד להמתין לפחות 30 שנה, אם לא הרבה יותר, בשביל להיכנס למצב של "עולם ללא נהגים". גם אם נהיה במצב הזה, ותוך זמן לא רב, עדיין פקקי התנועה יהיו דבר בלתי נסבל - מכיוון שכמות הרכבים תעלה, וגם אם תזרום באופן שוטף - עדיין תתקע בצווארי בקבוק בכניסות לערים, במחלפים ובשאר פתרונות קיימים או עתידניים לבעיות של צמתים (כיכרות, רמזורים). תל אביב כבר לא עומדת בעומס - וגם חיפה נראית במצב לא מזהיר (אולי מצבה ישתפר בעקבות בניית מנהרות הכרמל, אבל עדיין הכניסה לחיפה עצמה תיקח לא פחות מ-20 דקות וצפונה ממקומות קרובים כמו הקריות). אם נמתין עד להתקדמות הטכנולוגיה ובניה של דברים חדישים ומתקדמים שעוד טרם פותחו וטרם נוסו ברמה של מעבר לרכב אחד בודד בכל פעם (בלי "אינטראקציה בין רכבים"), אז הכניסה לתל אביב תהיה קטסטרופלית וכזו שנמשכת למעלה משעתיים-שלוש בכל יום, וכנ"ל היציאה ממנה. חייבים פתרונות קיימים רכבת תחתית, רכבת קלה, תחבורה ציבורית נורמלית - אם זה עובד באירופה, זה יכול לעבוד גם בארץ. רק חייבים לנער איכשהו את היושבים בכיסאות הגבוהים ומנותקים מהעם.
רציונליסט | 29.07.10
10.
פשוט מת מקינאה. אין מילה אחרת.
יצא לי לטייל קצת בעולם לשמחתי. ושאני תמיד מבקר במטרו השונים, ומשתמש בתחבורה הציבורית. אני פשוט אכול קינאה. למה להם יש ולי אין. אני קצת נסחף.. אבל כל הביקור בתחבורה הציבורית שלהם פשוט עושה אותי מאושר... ואני אוהב להשתמש בתחבורה הציבורית שלהם ככל שאפשר. במדינה הזו כנראה יעברו שנים רבות עד שיזוז משהו בנושא. לישראל בכלל יש בעיה עם שירות, תחבורה ציבורית זה רק חלק ממנו. הסיבה המרכזית שאין מטרו במדינה הזו. כי הממשלה מורכבת מופולטיקאים. ופולטיקאי רוצה להיות זה שיחתוך את הסרט ושידעו שהוא זה שהתחיל וסיים את הנושא. אבל בגלל שהמערכת הפוליטית בארץ על הפנים ומחליפים ממשלה כל שנתיים-שלוש. אין מצב שזה יקרה. בגלל זה.. לפעמים דיקטטורה זה אחלה דבר... לפחות רק בקטע שהבחור יודע שהוא לא הולך לשום מקום.....
מלך השפויים | 29.07.10
6.
רכבות הן עניין אנכרוניסטי
במחצית הראשונה של המאה התשע עשרה פרץ לעולם בסערה עידן רכבות קיטור. בתחילת המאה העשרים החל עידן הרכב הפרטי, שדחק באופן ברור את התחבורה הציבורית בכל העולם, כולל את הרכבות החשמליות העירוניות, למעט מספר ערים צפופות שבנו בצעירותן רכבות תחתיות. השנה הנוכחית שנת 2010, היא סוף העשור הראשון של המאה העשרים ואחת. במדינת ישראל הרכב הפרטי שולט ללא עוררין וכובש פלחים חדשים, בעיקר כתוצאה מיתרונותיו הפונקציונליים, המכסים על חסרונותיו ומעפילים על חסרונות התחבורה הציבורית. בסוף המאה העשרים המהפכה הטכנולוגית הייתה "אוטוסטרדת המידע". ניתן להעתיק את עקרונות "אוטוסטרדת המידע" לדרכים הרגילות ולהפוך את כולן לאוטוסטרדה מנועית בבקרה ממוחשבת עם תחבורה ציבורית המפורקת לנתחים קטנים דמויי כלי רכב פרטיים המובילים נוסעים ומטענים "מדלת לדלת".
פנחס | 29.07.10
3.
התשובה למה אצלנו לא...נמצאת בכותרת שלכם
הסינים בנו, ההולנדים בנו, הרומנים בנו וכ' אצלנו, אם לא שמתם לב, לא בנו משהו בהיקף לאומי כבר 40 שנה. עד סוף שנות השישים, וליתר דיוק 1967, בנו את רוב הפרויקטים הגדולים: העיר כרמיאל בגליל נמל אשדוד מוביל המים הארצי עירות פיתוח בנגב ועוד כמה דברים משמעותיים. ומאז, שום דבר. מדברים, מצהירים הצהרות, אבל תכלס לא עושים כלום. לא תעשיית רכב, לא רכבת לאילת, לא רכבת תחתית, אפילו הרכבת הקלה בנייתה נמשכת שנים ואין לה סוף להקמה לא בירושלים ולא בגוש דן. מה היה לנו? בנייה מאסיבית בשטחי יהודה ושומרון, הריסת ישובים פעמיים בחבל עזה, הצהרות שוא של פוליטיקאים, וצעירים שנוסעים לחול במאסות ואין משהו שיאתגר אותם להקים משהו גדול פה.
גלגל | 29.07.10
2.
חובה מטרו בת"א!!!
וחובה שיגיע גם לחולון, בת ים, יפו, גבעתיים ורמת גן! רצוי שיגיע גם לראשון אבל אני מציאותית. חברים - הפקקים בבוקר להיכנס לתוך העיר הם לא נורמליים, העובדה שבשום מקום אין חניה היא לא נורמלית, ואל תשכחו שקמים חניונים שגובים מאיתנו מיליון שקל לשעה רק כי אין פיתרון אחר. חובה להקיפ פה מטרו, כל מי שביקר בכל עיר אירופאית שפוייה יודע שזה פשוט חובה ואי אפשר להתנהל בלי זה. יש לנו שנים של ניסיון וניתן להעתיק במדוייק מודל שכבר עובד בחו"ל, ככה לישראל תהיה מערכת מטרו משוכללת יותר משל נגיד רומא (לא ממש קשה) או כל הערים שהזכירו בכתבה - הכל שם נכון ואני באמת שלא מבינה למה לוקח כ"כ הרבה זמן להתחיל את היוזמה הזו!! אנחנו מדינה מערבית! בואו נתייחס לעצמנו ככזו.
חובה!! | 29.07.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת