12. במקום שיש יותר מידי חכמולוגים אין תחבורה ציבורית נורמלית בסין יש יותר פועלים ופחות מנהלים. שם מבצעים ופה מדברים/מתדיינים והנוסעים מתנדנדים באוטובוסים/צפופים, מסריחים כמו לולבים. שמוליק | 10.08.10 (ל"ת)
11. תגובה למס' 7 לא מובנת לי ההתנשאות שלך ("אפילו בטהרן יש רכבת תחתית..."). טהרן היא כרך של יותר מ- 10 מיליון נפשות, עיר אדירה ומפותחת לאין שיעור יותר מן הערים העלובות והחנוקות שלנו. לידיעתך, גם בקהיר יש רכבת תחתית, זולה, יעילה ונהדרת. וגם באבו-דאבי, ובאיסטנבול. אבל איפה אנחנו ואיפה העולם הערבי-מוסלמי שאנחנו כ"כ רגילים להתנשא עליו. אלדד | 03.08.10 (ל"ת)
10. ל-9:חלק מההכנסות הן מענקים מהמדינה עבור ההקמה כך לדוגמה, בסוף הקמת הרכבת הזכיין יקבל 1.4 מיליארד שקל. עד היום הוא כבר קיבל כמיליארד עבור התקדמות בבניה. אתה בטח מבין לבד שאף אחד לא היה מפעיל כזה דבר אם זה לא היה משתלם לו כלכלית עמיקו | 02.08.10 (ל"ת)
9. 100 אלף נוסעים ביום זה הכנסה של 100 אלף דולר ליום = הפסדים מדהימים אני רק חשבון קטן. 100 אלף נוסעים ליום שכל אחד מהם משלם דולר, כפול 25 ימים בחודש, כפול 12 חודשים, לחלק 3.8 שקלים לדולר, יוצא הכנסה שנתית של 115 מיליון שקל לשנה. הפרויקט עלה 3 מיליארד ולכן אם חברה פרטית היתה מבצעת את ההשקעה, היה צריך למחוק מייד את כל סכום ההשקעה מהמאזנים. אני רק מקווה שהוצאות התפעול השוטפות של הרכבת הקלה והשיפורים שיתחייבו לא ידרשו השקעה נוספת מהמדינה לאחר ההפעלה. ב.ק. | 31.07.10 (ל"ת)
8. סליחה שאני שואל, אבל מה לפרופ' הנכבד ולתחבורה ציבורית? ובכלל, מה לאקדמיה בארץ ולתחבורה ציבורית? הרי בארץ לא קיימת תחבורה ציבורית. זה שיודע לשאול | 29.07.10 (ל"ת)
7. ל-5: בדיוק! ויש לי חלופה בשבילהם בטהרן, איראן יש מטרו עד כמה שמצחיק לשמוע את זה. וראיתי תמונות של מטרו שיש רכבות לגברים ורכבות לנשים. אולי שהחרדים ילכו לשם אם כל כך אכפת להם בהפרדת נשים וגברים. | 29.07.10 (ל"ת)
6. פוסק הדור טוב עשה כלכליסט שגילה לקוראיו מי הוא פוסק הדור בנושאי תחבורה בישראל. מאז שנפטרו כמה פוסקים היינו כיתומים ועכשיו נדע לאורו של מי נהלך, העם ההולך בחושך ראה אור גדול. מאחר שעקב חטאינו נפסק "שמערכת הסעת המונים לא מתאימה לירושלים" מאד הינו רוצים ללמוד איזה מערכת תחבורה מתאימה לירושלים איך נישם אותה. מערכת תחבורה בה יתקיים הפסוק "והביאו בנייך בחוצן, ובנותייך על-כתף תינשאנה" והמבין מוסיף לכל מקום בירושלים. נפתלי | 29.07.10 (ל"ת)
5. אי אפשר להפריד בין הגברים לנשים בגלל זה החרדים לא רוצים לנסוע? הם חיים במדינת ישראל ולא במדינה משלהם | 29.07.10 (ל"ת)
4. טוב שנזכרו לסיים את זה אחרי 10 שנים רק חבל שאנחנו כבר לא נהיה כאן. איזה עתיד יש לירושלים? עתיד שחור. שנות ה-20 | 29.07.10 (ל"ת)
3. מערכות הסעה המונית החטא הקדמון יסודו באי הטמעת העובדה שסוף מעשה בהתחלה טובה. קו או קווי רקל לסוגיו בעיתיים מיסודם כקווים ציריים וקשיחים. מרבית משתמשיהם הפוטנציאליים חייבים מערכות תומכות לקישוריות בין המוצא לתחנות הרקל וחזרה באופן אינטגרטיבי מהיר וזול ירושלים במיוחד,בהיבט הדתי המתעצם,בהיבט האוכלוסיה הערבית הפיזור השכונתי והטופוגרפיה ומזג האוויר הן בחורף והן בקיץ מחייבים היו לבנות מערך שלם וממנו לגזור שלביות. מה שנהוג במקומותינו ובכלל בעם בניבחר-שלא עושים חשיבה מלאה ומערכתית אלא מתמקדים באלמנט אחד- ללא מידע והתכוונות להשלמות המתחייבות -ומצפים שבאופן פילאי העסק יעבוד. לא-הוא לא יעבוד כראוי ולעיתים ניזקו יהיה שווה או גדול מתועלתו. הבא נברך פקידות משרד התחבורה והאוצר ופרנסי העיר וניתן להם רוח גבית להמשך פעילותם ההזויה ברוח זאת עוד ועוד-לתפארת מדינת ישראל. אבי | 29.07.10 (ל"ת)
2. כמה טוב שיש חכמים כאלה בארץ שאוהבים להמציא את הגלגל מחדש ולהגיד שמה שעובד... טוב בכל העולם לא יעבוד פה. למה אי אפשר יהיה ליצור הפרדה באחד הקרונות? ולמה שהפלשתינים לא יסעו בה? ומה הקשקוש על מגרשי חניה ליד התחנות? זה מזכיר לי את השנה הראשונה לאחר שנפתח הקטע הראשון של נתיבי איילון, התנועה בו היתה דלילה יחסית ומנכ"ל נתיבי איילון דאז נתן הוראה להציב שלטי ענק בת"א שמכוונים אליו כדי להגביר את התנועה בו מחשש שהאוצר יפסיק לתקצב אותו עקב "הכישלון". קצת סבלנות וראה זה פלא - מה שעובד מצוין בכל מקום יעבוד מצוין גם בירושלים. אגב, מס' 1 צודק במאה אחוז. דן | 29.07.10 (ל"ת)
1. השתגעתם? התחנה המרכזית בי-ם היא התחנה האחרונה של הרכבת מת"א??? ואולי התחנה האחרונה מת"א תהיה מרכז העיר או מלחה?? ככה אנשים לא יצטרכו לדלג ולבזבז זמן עצום בנסיעה פנים עירונית....... | 29.07.10 (ל"ת)
"מערכת הסעת המונים לא מתאימה לירושלים"
12 תגובות לכתיבת תגובה