8. אתה מוזמן להגיע לתחנה המרכזית בירושלים ולראות כמה אנשים כן טורחים להיסחב לשם באוטובוסים ומוניות, רק כדי לנסוע באוטובוסים איטיים וצפופים בטירוף לתל אביב. מספיק שכל אלה יעברו לרכבת מהירה ונוחה בהרבה, שמגיעה בחצי מהזמן בדיוק לאותם מקומות שהאוטובוסים מגיעים (מסוף 2000 והתחנה המרכזית בתל אביב) וכבר היא תצדיק את ההשקעה הענקית. יאיר | 30.07.10 (ל"ת)
7. למספר 6- הבעיה היא בירוקרטיה ועצלנות: בכל מדינה נורמלית כשמחליטים על פרוייקט כזה מתכננים את כל הקו, מאשרים את כולו, בודקים את העלות, מוצאים תקציב, מוציאים מכרזים, בונים ומפעילים- כל התהליך אמור לקחת בערך 6 שנים (הבנייה 3 שנים). אבל אצלנו במדינת חלם- במקום לאשר את כל הקו ישר ולבדוק את העלות שלו תכננו מקטע מקטע, אישרו מקטע מקטע ובונים מקטע מקטע. מה שקרה זה שהיום יש חלקים שכבר נבנו (למשל הגשר ליד כביש 1), חלקים בבנייה (למשל תחנת הרכבת בבנייני האומה), חלקים שכבר נמסרו לחברות והבנייה שלהם אמורה להתחיל (למשל החלק שהכתבה מדברת עליו) וחלקים שרק לא מזמן סיימו בתהליך האישור שלהם (למשל הגשר מעל נחל יתלה). כשמתייחסים לכל חלק בנפרד ולא לכל הפרוייקט כמקשה אחת- הבירוקרטיה גדולה פי כמה. מישהו | 29.07.10 (ל"ת)
6. למה כ"כ הרבה שנים ? בכל מדינה מערבית בונים קטע רכבת קצר כ"כ בשנה , שנתיים . ואם כבר למה לא עם רכבת שתסע ב 300 קמ"ש כמו שיש בצרפת, יפאן , סין ועוד ארצות. למה אנחנו כל כך מפגרים בפרוייקטי תשתית ? ישראל | 29.07.10 (ל"ת)
4. תשובה למגיב מס' 1 אתה פשוט לא צודק, הרכבת בת"א חוצה את העיר לאורך (מתחנת השלום הדרומית, בואכה עזריאלי ועד לתחנת האוניברסיטה ) כך שבת"א הרכבת מכסה שטח נרחב בעיר. וגם בירושלים הרכבת אמורה להתחבר לרכבת הקלה והשילוב יתן מענה לנוסעים רבים מאד. ישראל | 29.07.10 (ל"ת)
3. רכבת תא ים מדינה של מטומטמים.תנו לחברה סינית להקים את הקו כולו ללא כל התערבות של שום ועדה עם 6 חודשים מיום ההתחלה הרכבת תיסעבמהירות של 300קמש רכבת חשמלית שקטה מסוג מגלן.מי שלא מאמין תסעו לסין למספר חודשים ותראו איך הם בונים קוי רכבת מהירה. ברן | 29.07.10 (ל"ת)
1. בזבוז כסף מטורף 26 דקות? בטח, למי שגר בתחנה המרכזית בירושלים ועובד בתחנת הרכבת בתל אביב. כל השאר ייאלצו להיסחב משך שעות באוטובוסים ובמוניות כדי להגיע לתחנות הרכבת כדי לנסוע את ה-26 דקות האלה, ובטוח שאף אחד לא יטרח לעשות את זה. הפוליטיקאים שלנו פשוט מאוהבים בפרויקטים יקרים ומיותרים. גידי | 29.07.10 (ל"ת)
מנרב וחברה רוסית יבנו קטע מקו הרכבת בין י-ם לת"א
8 תגובות לכתיבת תגובה