אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עכשיו זה סופי? המדינה ביטלה את זיכיון MTS להקמת הרכבת הקלה בתל אביב

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
תשובה ל- 12 - MTS היא החפר הראשי
איך אתה כותב כפי שהנך כותב כאשר חברת MTS גרמה כבר לנזק של מאות מיליוני שקלים בעצם הדחייה ששל שלוש שנים בלוח הזמנים לפחות לעוד שלושה גופים אחרים, רציניים יותר , במשק יש את הידע להרים את הפרויקט ויכלו לעשות זאת לו היו זוכים בזמנו בזיכיון החפר הראשי הוא חברת MTS , היא הציעה מחיר לא ריאלי ולכן אינה יכולה לגייס מימון , ופתרון הנדסי שלא ניתן ליישום במחיר שהוצע - אני מציע שתבדוק היטב את העובדות .
אלמוני | 15.08.10
11.
לא ברור לי למה המדינה לא יכולה לבצע פרוייקט כזה לבדה:
בכל מקרה גם הזכיינים וגם היא משתמשים בחברות חיצוניות לבניית הפרוייקט- המדינה נוטה לעיתים לבחור בזכיינים חיצוניים רק כדי שהיא לא תצטרך להציב הון משלה והם יציבו את ההון, גם כשברור שהפרוייקט רווחי לטווח הארוך. הקטע הלא ברור במקרה של הרכבת הקלה בתל אביב הו שדי ברור שכל הפרוייקט מאוד חשוב ומאוד דחוף, ולמדינה אין שום בעיה לגייס הון כדי להקים אותו (אם היא תנפיק מחר אג"ח בשווי 3 מיליארד דולר הכל יחטף כמו לחמניות חמות)- אז למה היא מסתבכת עם חברות חיצוניות שסתם מעכבות את הפרוייקט כי הן מתקשות לגייס הון מספיק?
מישהו | 12.08.10
10.
המדינה בחיים לא תשלים פרוייקט כזה בעצמה, כי כל מה שמעניין את שר התחבורה ישראל כץ
או כל פוליטיקאי אחר (כולל ראש העיר של ת"א) זאת הקדנצייה הנוכחית וכיון שהם לא יהיו אלה ש"יגזרו את הסרט" ב-2016, שום דבר לא יתקדם... זאת גם הסיבה שהרכבת הקלה לא יצאה לפועל ב-30 שנה אחרונות וגם לא תצא לפועל בשנים הבאות אלא אם יתנו את זה לגורם פרטי...
1 | 11.08.10
7.
החלטה נכונה - MTS רצו לקבל לידיהם את הרכבת ללא השקעה וללא סיכון
MTS רצו לקבל מהמדינה 90% מימון ואת ה 10% הנותרים לקבל בהלוואות מבנקים בלי לקחת שום סיכון, ובסופו של יום לקבל לידיהם את הנכס היקר הזה. טוב מאוד עשתה המדינה ששלחה את חבורת אוכלי החינם האלו לכל הרוחות. יישר כח לשטייניץ ולנתניהו שסוף סוף מנהלים פה כלכלה לעניין. חיזקו ואמצו.
שמוליק קרייניק | 10.08.10
1.
כל הכבוד, לא יכול להיות שזכיין יזכה במכרז ללא יכולת לממן אותו
יש לחייב את כל המתמודדים במכרזים הדורשים יכולת מימון עצמית לחתום על הסכמי מימון מחייבים בשלב הגשת ההצעות שיכנסו לתוקף מיידי במקרה של זכיה. אם הבנקים יכולים לתכנן פריסת הלוואות על פני עשרות שנים, אז הם גם צריכים לדעת לחזות את תנאי ההלוואות בזמן הגשת ההצעות. אם לכל המתמודדים היתה את האפשרות לקבל את לוחות הזמנים לסגירה פיננסית ואת ההקלות ש MTS דורשת, אולי עוד קבוצות היו נגשות למכרז ומגישות הצעות טובות יותר.
רועי | 10.08.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת