אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט" - הכינו את ה-GPS: כאן תמצאו את מצלמות המהירות

182 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

182.
עם המהיריות של המצלמה יהיו 180 דוחות כל שנייה לא כל יום
בכבישים האלו נוהגים במהירויות של 100-120 קמש , כאשר המצלמות מכוילות על 80-90 קמ"ש , כמות הדוחות שתהיה רק ביום הראשון תהיה כזו עצומה , אם חושבים על מליאר שקל הכנסות למדינה , אבל שכחו כמה היא מפסידה , אם היא תוריד את המהירות מ 120 ל90, משמעות הדבר יותר פקקים , תנועה איטית , והפסד שעות עבודה ועלויות אחרות , בגובה של מליארדים למות שאני מאמין שתוך מספר חודשים ישברו את כל המצלמות
חכמי חלם | 01.01.12
181.
מחקרים מאוד רציניים הוכיחו-פחות מ5% מהתאונות בשל מהירות,שזה בעצם אי שמירת מרחק....
הצבת מצלמות המהירות זה פופוליזם בגרוש ואמצעי לסחוט כסף מהציבור. לטעמי מצלמות הרמזורים מאוד מאוד חשובות וצריך להציב הרבה יותר מצלמות כאלה,פלוס מצלמות שאומדות שמירת מרחק,פלוס מצלמות שאוכפות חצייה של פס לבן ואכיפה משמעותית נגד נהיגה אגרסיבית מסוכנת ובלתי מתחשבת!!!!! זו הדרך להילחם בתאונות הדרכים. עוד הצעה(אך זה לטווח הרחוק מאוד)להתחיל לחנך נכון את הילדים,תרבות,נימוס,דרך ארץ וכבוד לאחר-יורידו בין השאר גם את תאונות הדרכים(ועוד כל מיני חולאים שהחברה שלנו לוקה בהם).
ארסנלי | 23.11.10
180.
הגבלת מהירות בכבישים
ברומניה, איפה מצב הכבישים לא מתקרב לאיכות הכבישים המהירים שלנו, מהירות מותרת היא 130 קמ"ש באוטוסטרדה ומס' התאונות הקתלניות הוא פחות מאצלנו. המסקנה היא שלא המהירות הורגת אלא חוסר קיר הפרדה , סיבה עיקרית להתנקשויות חזיתיות. אבל עולה פחות להשקיע במצלמות בימקום לשדרג כבישים בעיתיים .
מריאנה ארונינו | 24.10.10
178.
נמאססססססס מהשקררררר!!!! כנסו!!!
כל הבדיקות הוכיחו שרוב התאונות לא גרמות עקב מהירות גבוהה, אלא עקב אי ציות לתמרור "עצור" וכד', וכולם יודעים זאת, אבל המשטרה מתעקשת "להילחם בתאונות" ((שזה גם שקר, כי אף אחד לא יודע אבל מרצה שלי באחד הקורסים באוניברסיטה אמר שהמצב פה מבחינת תאונות הוא מעולה לעומת מקומות אחרים בעולם, רק שמישהו היה לו אינטרס לפרסם כאילו יש בעיה אמיתית ושנהרגים המון וכו')). המשטרה מתעקשת "להילחם בתאונות" כי הם רוצים לקבל עוד כספים מאנשים שיתפסו במצלמות המהירות. צריך לעשות לזה סוף ולבטל אותם איכשהו!!! נמאס מהרמאות והשקרים!!!!!!
ניר | 24.09.10
176.
"עקיפת החוק בדרי ישראל"?
כנהג הנוהג 45 שנה, מזה כ 10 שנים באירופה(וחלק קטן גם בארה"ב ), הרצח המשתולל בכבישי הארץ, לא יפסק עם המצלמות החדישות, כי יש לנו עסק עם ה מנטליות הישראליות, של ביטחון עצמי, (כמו לשוחח בפלא פון , קריאת עיתון או אפילו עבודות בית של מורים, או איפור),וכל זמן שלא תהיה משטרת תנועה יעילה אשר תגיש רפורטים וגם קנסות גבוהים, ולא ניידות תנועה על מנת לעצור מדי פעם , איזה זקן/זקנה כדי לצאת חובה. כ"כ יחוקק חוק בכנסת בו אפשר תהיה אפשרות על בתי המשפט, נהג אשר היה מעורב בתאונת דרכים, מסיבה הקשורה רק בו להטיל עליו מאסרים ארוכי טווח, עם שלילת רישיון נהיגה לכל החיים. לדעתי נהיגה בלתי אחראית, היא כמו לשחק בנשק. לדעתי כל ההוצאות הכספיות על הסברים, בעיתונות או בתחנות טלויזיה , אצל האזרח הישראלי הממוצע, נכנס באוזן אחד ויוצא באוזן השניה . כדי לשנות את ההתנהגות , יש להתחיל בגן!
ד"ר רייספלד אילן | 17.09.10
175.
לא צריך רישיון בשביל לנהוג, תפנימו
נהיגה היא אחת הזכויות הבסיסיות בחיינו, עונשים אלו יגרמו בהכרח לאנשים להבין שאין ברירה... מי שיש לו מזל רע, כי כולנו נוהגים מהר ואין בזה שום רע. בדברים אחרים בצורת הנהיגה הישראלית יש הרבה רע. אני עובר את ה-150 כמעט כול יום ועם רקורד של אפס תאונות בכמה עשרות שנים!
פורדT | 08.09.10
173.
המלחמה בתאונות דרכים
כל הדיבורים על מלחמה בתאונות הדרכים הם פשוט מאוד להוציא עוד כסף עבור המשטרה ורוחת השוטרים ובעיקר הקצינים כל המעשים שהמשטרה עושה אין בהם דבר וחצי דבר למלחמה בתאונות הדרכים ואפשר לראות זאת בשטח, רוב העבודה נעשת בעזרת מתנדבים למיניהם בעיקר פנסיונרים שרוצים לברוח קצת מהבית ואני גם יכול להוכיח זאת. ולראיה גם מצלמות המהירות נמצאות בעיקר בדרכים שהן ממילא מהירות ולא משנה עם המהירות היא 90 או 100 אבל אני מאחל לכל השוטרים הרבה בריאות והנאה מהעבודה.
יחימוביץ אמיתי | 27.08.10
172.
בכיינים כולכם
במקום להאשים את הממשלה ואת המשטרה שהם מוצצים את כספינו, פשוט תסעו כחוק, כמה פשוט... לא מוצא חן בעינכם החוק?, יש לכם זכות בחירה פעם ב 4 שנים, תצביעו למי שיבטיח לכם להעלות את מהירות הנסיעה החוקית בכבישים מהירים. ואם בא לכם לנסוע מהר, קחו את הסיכון והאחריות ותמשיכו לחפש סיבות להתבכיין ולתחמן את כל העולם.
אורן | 24.08.10
171.
מרד נהגים
קראתי את כל התגובות עד כה. המסקנות הן שיש פה גזרה שהציבור לא יכול לעמוד בה ןלכן אם יש משהו בעל יכול שיגיש בגץ בעניין, בטוח שכל הנהגים שהופיעו כאן יופי כעדים בבגץ אפשר להעביר מהעולם את רוע הגזרה. מסקנה שנייה היא שאם כל המגיבים וכל אלה שעדיין לא הגיבו יחליטו ביום מסוים לנסוע בכבישים 55 קמש כמחאה על היוזמה הפופוליסטית של חברי הכנסת, התוצאה תהיה שהכנסת תחליט לשנות את הפרוייקט. חברים יקרים, חשבו על כך שכל אחד ללא יוצא מהכלל יתפס במצלמות הללו. אין אחד שנוסע בדיוק על פי החוק. במרה הזה לא ניתן יהיה לומר שלי זה לא יקרה. מסקנה שלישית היא שהגענו למצב שהמדינה אינה נוהגת באזרחיה כמנהג מדינה דמוקטית החלטות אלה אינן מקובלות על רוב ציבור הנהגים.
יצחק מאריאל | 22.08.10
169.
המהירות לא גורמת לתאונות אבל אחראית לתוצאות הנוראיות ולאסונות כשהיא מתרחשת
הדבר החשוב ביותר מהמהלך הזה היא הגברת המודעות בזמן הנהיגה. מכיוון שיפרסו מאות מצלמות ברחבי הארץ ועקב החשש להיתפס הנוהגים יגבירו את הזהירות וזה יגרום להקטנת מספר התאונות. כיום הנוהגים עסוקים בזמן הנהיגה במיליון דברים מלבד בנהיגה עצמה. ההתעסקות ב GPS בזמן הנהיגה, סרטי DVD ושיחות בטלפון אחראים לרוב התאונות , עקב חוסר תשומת לב מספקת. נהיגה תוך כדי דיבור בדיבורית שוות ערך לנהיגה בשכרות. אני מציע לכם לבצע את הניסוי הבא (לא מסוכן) שבו בכורסא בבית , צפו בסרט טוב בטלויזיה ושוחחו בטלפון עם חבר/משפחה ונסו בסוף השיחה לזכור מה קרה בסרט.
דרור | 19.08.10
166.
כל מי שנוהג צריך להימנע מהדברים האלה בלבד בשביל להימנע מתאונה:
לנסוע במהירות בהתאם לתנאי הדרך ויכולות הנהיגה והרכב של הנהג. לשמור מרחק. להעניק זכות קדימה - אנשים רק יעריכו אתכם. לא לעבור באור אדום, גם לא בשביל "לגנוב" רמזור. לא לעבור פס הפרדה רצוף בשום אופן. לשמור על הרכב תקין - לחץ אוויר, בלמים, אורות, לא חייבים תמיד לחכות עד הטסט. רוצים לעשן ירוק, לקחת כדורים, להשתכר, להסניף או להזריק? סבבה, אל תנהגו ! והכי חשוב !!! להימנע כמה שיותר מהסחות דעת, להתעלם מילדים/חברים/רדיו/טלפונים/פלאפונים וכו'.
wise man | 17.08.10
165.
ממשלה אוכלת יושבייה
לא מבינה את המדינאים שלנו ממתי גורם התאונות מס' 1 הוא המהירות? בושה וחרפה !הדאגות מהמיסים שמנחיתים עלינו הן אלו שגורמות לרוב התאונות וכמובן עבריינים אמיתיים שנוסעים באדום או עוברים מצד לצד כאשר יש קו הפרדה רצוף ואלו שחושבים שהכביש של אבא שלהם או כאלו שנוסעים מפוצצים מאלכהול בושה למדינה שלנו שלא מפסיקה לסחוט אותנו כמו לימונים!!!
DOL | 17.08.10
164.
דוגמא מבריטניה
בבריטנה שממנה "משרת ישראל" "למדה" שמצלמות מורידות תאונות וזאת שאחרי שהתקינו בבריטנה מאות מצלמות מהירות ונוכחו לדעת שהכל לחינם, בזבוז כסף משווע, אך חוזים נחתמו וכת יש להשיב כספים לחברה המתקינה וכיצד עושים זאת בעזרת ה"מס העקיף" בבריטניה כמה מאות של מצלמות תג בהן הועבר ל"OFF " מסיבה פשוטה לא הוריד את מספר התאונות, נהפוך הוא בכבישים טובים (לא כמו אצלנו שהם הטובים בעולם) נוצרו פקקי ענק, רק שההבדל היחידי הוא שבבריטניה הנבחרים קשובים לנבחריהם, בדקו ומצאו שיש משהו בדבריהם (כמו נבחרינו שלא יודעים היכן הבלמים) לא יודעים לבלום עצמם בהצעות מטופשות ובמחקרים שלא נעשו ונבדקו ודאגו לשנות את התקנות, כיום נותרו רק מצלמות הרמזור שהן מתעדות את המסוכנות שתאונות
ישראל | 17.08.10
163.
רק כסף לא שום דבר אחר
מה הגיד לכם פשוט גועל נפש אני יתן לכם דוגמא אני נוסע בכביש 90 כביש הבקע מי שלא מכיר יושב לו שוטר משעומם ומחליט לעצור אותי על 13 כמ"ש מעל המותר מי נוסע בכביש הזה בכלל אין נפש חיה בכביש הזה על זה קיבלתי 750 ש"ח זה מוצדק סליחה על הביטוי אבל אם זבלים מה שמעניין אותם זה רק כסף לא חיי אדם ולא כלום רק כסף כסף כסף
טוני | 17.08.10
162.
קודם כל - אני בעד מצלמות מהירות!... אבל המיקום איננו יעיל
כמו שהגיבו לפני - שימו מצלמות מהירות בתוך הערים. תפחידו את אלה שנוסעים מהר באזורי מגורים. .. כי באזור הזה נהג הרכב נפגש עם הולך הרגל, הילד והאמא עם עגלת התינוק בנוסף לכך - הגיע הזמן שיגבילו את מהירות הנסיעה ל 30 קמש בכל הכבישים שעוברים ליד בתי ספר וגנים ציבורים. ככה זה מקובל בכל העולם והגיע הזמן שמישהו שם למעלה יפעיל את המוח במקום להתעניין רק במצלמות
י | 16.08.10
152.
כל התאונות בכביש החוף הם מכתיבת -SMS בנסיעה ולא פלאפון ומהירות
סירסתם אותנו . לאחר נסיעה של 5 שנים ברציפות בכביש החוף בין נתניה לת"א וחזרה נוכחתי שהבעיה של הפקקים היא הנסיעה האיטית שמגבילה את הנהגים ל-90 בהתחלה היה קשה לי לפענח את הסיבה לבסוף הצלחתי לפתור את התעלומה . הפקק נגרם בגלל 10 עד 20 נהגים שתופסים שלושה מסלולים ונוהגים במהירות של 90 ומקדימה להם המסלול ריק כמה קילומטרים לחלוטין. לו היו נוסעים בנתיב הימיני במהירות הזאת ומאפשרים לנהגים האחרים לעקוף כל הפקקים היו נעלמים. בעיניין הsms ומיילים שנכתבים בשעת הנסיעה שזה הגורם מספר אחד בתאונות כמעט פעם בחודש אני נוכח לראות מבעד לחלון הרכב שלי את הנהגים שמסמסים בנהיגה ומה הפלא לאחר 10 דקות הנהגים שסימסו עשו תאונה בכביש החוף ואת זה ראיתי במו עניי לפני התאונה איך הרכב שלהם סטה ממסלול למסלול ללא הבחנה. אבל בבעיה הזאת לא יודעים איך לטפל וכסף חייבים להכניס לקופה, אז כמובן מרמים את המחוקקים בגורם לתאונות וכך יוצא שמוצאים אותנו מתוסכלים ועבריינים בלי שאנו כאלה.
אבי | 13.08.10
149.
תגובה לתגובה 32
א צודק האיש (לדעתי ) ב100 אחוזהמהירות היא רק משנה את אופי התאונה נכון שבמהירות נמוכה נתן להקטין נזקים או לתקן טעויות אבל יש נהגים שגם במהירות אפסית יגרמו לתאונה חשוב ביותר להציב מצלמות מכמה כיוונים בהרבה צמתים שבהם יש מנהג כמעט קבוע לעבור רמזור אדום או לעקוף על קו הפרדה מי שנוהג ( לדוגמא )ברחובות תא כמו קינג גורג בוגרשוב או דזנגוף יכול לקב רושם שזה רחוב חד-סיטרי הקווי הפרדה הלבנים לא עושים רושם על אף אחד גם לא על שוטרים לעריה בטח לא יכפת מכיון שמדוח משטרה לא יוצא לה כלום !!!!
7777777 | 13.08.10
148.
מהירות זו לא הבעיה בכביש. ראו את כבישי חו"ל.
מהירות גבוהה בתוך הערים צריכה להיות מוגבלת, אך לא בכבישים בינעירוניים. כך לדוגמא בהרי האלפים בצרפת, ישנם כבישים מפותלים ביותר דוגמת כבישי הרי הצפון, והמהירות הרשמית שם הנה בין 80 ל-100, ומדובר בכביש עם נתיב אחד לכל כיוון כאשר מצד אחד תהום, ועם כל זה אנחנו מובילים במס' התאונות. מתי יקלטו את זה במדינה?
קובי, מודיעין עילית | 13.08.10
145.
הציפו את בית המשפט !
אם כל האנשים יבקשו ללכת לבית משפט , המערכת תקרוס והדוחות יבוטלו. הבעייה האמיתית היא שעבריינים אמיתיים גם יזוכו בדרך זו. אני מפחד להרדם על הכביש כשאסע 90 בשעות הקטנות של הלילה כשאין אף אחד על הכביש. צריך לנסוע לפי התנועה - אם יש פקק וכולם נוסעים 50 - לנסוע גם 50. אם הכביש פתוח וכולם נוסעים 110 לנסוע גם 110, אחרת אתה מעכב את התנועה! המדינה הולכת להיות פקק אחד עצום. ייקח לאנשים הרבה יותר זמן להגיע לעבודה, שעות מתות על הכביש - בזבוז כספים נוסף של המדינה.
ליסט | 13.08.10
143.
העובדות: כמות הנפגעים ירדה מאז שהפסיקו לאכוף מהירות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אני לא אשכח את הראיון עם המפכל הקודם שאמר עם כניסתו לתפקיד - אנחנו נפסיק להתמקד באכיפת מהירות כי הוכח שהיא מהווה רק כ 4% מהגורמים לתאונות. במקום זה הוצבו מצלמות בצמתים לתפוס נהגים שעוברים באדןם. התוצאה - ירידה דרסטית של 20% במספר הנפגעים בתאונות. והנה במקום להסיק את הלקח הנכון הטמטום חוזר. אני ארדם על ההגה במהירות של 90 קמש - אי אפשר לנהוג כל כך לאט במכוניות של היום ועובדה שאף אחד במדינה לא נוסע כחוק כולם נוסעים מהר יותר. מספיק להרוס לנו את החיים הגיע הזמן להתמודד עם הבעיות האמיתיות - הרבה אנשים ירדמו על ההגה וימותו בגלל המצלמות המטומטמות הללו.
לבטל את הפרוייקט המטורף הזה | 13.08.10
142.
פשוט שודדים בחסות החוק!!!
אני נוהג מעל 30 שנה בלי תאונה ומבלה לפחות 4 שעות על כבישי ישראל רוב הזמן בהתאם לתנאי הכביש במהירות הטבעית בארץ שהיא כ-110 קמש שזו גם המהירות הטיבעית של הרכבים . לו היו מכיילים את המצלמות למהירות זו הייתי אומר ניחא יעשו כסף על אלה שמישתוללים במהירות 90 יהפכו את כל הכבישים לפקק אחד גדול שלא לדבר שאת עצמם לגזלנים!! בל נישכח שזה המצב גם היום למה לשנות הוספתם מצלמות הוספתם אכיפה הוספתם מהירות פיתוח והודעה לנהג תשאירו את הצילום מכוייל ל110 שבת שלום
אילן | 12.08.10
140.
מצלמות המהירות
אכן, לחפש את האבידה מתחת לפנס הרחוב... במקום ללמד את הנהגים כיצד לנהוג במהירות - סבירה. במקום ללמד את הנהגים כיצד להתמודד עם מצבי חירום - מים בכביש - מזג אויר ... שמירת מרחק ובלימה נכונה- החלקה... - מציבים מצלמות בכבישים של 4 מסלולים ... הרי האסונות והסכנה קיימת בעיקר בדרכים בין ערוניות של 2 מסלולים נגדיים...אבל שם צריכים אכיפה - נוכחות מתוגברת. הרי חינוך לנהיגה חייבים ללמד מהגן - כיתה א' ובכול שלבי התפתחות הילוד עד קבלת הרשיון....אבל את זה קיצצו. לוקחים נער תמים, שזה עתה סיים והוסמך לנהוג ומשיבים לידו מבוגר...איש צדיק אך עם 100 הרשעות נהיגה...ומה תפקידו ? "לשמור " על הינוקה מספר חדשים..לאמור : ללמד אותו כיצד להיות עבריין תנועה סידרתי. חונך נהיגה חייב להיות מי שהוכשר לכך ולא מן דהו מבוגר. אבל...מי מבין ? נהיגה ב "סטייל" נאותה, מנומסת , יכולה להיות מהירה, בתנאי שיש הכשרה לכך, אבל בארץ ? אין מסלולים לזה, אין מדריכים, ואין חשיבה. מה יש ? : מצלמות בכבישים מהירים...נפלא, עוד דרך לאסוף כספי אגרה...אני ? רק מתבייש כיצד מדינה מרמה את עצמה ואת תושביה. נהיגה זה לימוד וחינוך. יש צורך באכיפה אך לא זאת הדרך. בכבישים מהירים חייבים לסוע מהר - ובמיומנות- מצלמות לא יחליפו את מה שלא לומדים. מה נותר ? לבלוע את זה, לסוע לאט וליצור פקקים. "מי שלמד לנהוג בחדרה בספטמבר - לא ראוי לנהוג בגליל בדצמבר"....חומר למחשבה.
רמי | 12.08.10
139.
המצלמות יספקו עוד כסף לקופת המדינה והשוטרים יעמדו ליד רמזור וירשמו דוחות
הזוי מה שקורה במדינה הזו ..... מציבים ניידת ושני שוטרים ליד רמזור להולכי רגל בכניסה לביטוח לאומי בבאר שבע והנ"ל רושמים דוחות לכל הזקנים והמסכנים שממהרים להגיע לתור בכדי לחתום , פשוט בושה וחרפה למשטרת התנועה !!! בשביל זה הוקמה היחידה ? בשביל זה אתם מקבלים כ"א 7000 ש"ח + קרן השתלמות וקופת גמל , מה נסגר עם המדינה ההולכת ומדרדרת הזאת , עכשיו מציבים עוד מצלמות כדי שיהיה להם יותר זמן בכמה ערים בארץ ?????????????????????????
יאיר | 12.08.10
136.
נמאס מכם!
אם מהירות היא בעיה,תחייבו את יבואני הרכב ביבוא רכב המוגבל ל90 קמש. כל רכב שגרתי בליסינג:מזדה 2 מזדה 3 יונדאיi30 סוזוקיsx4 ניסאן טידה מיצובישי לאנסר וכו,משייט בנוחות בין 120 ל 140 אין צורך בשום עשיה מודעת לעבור את 100 הקמש בכביש בין עירוני ישר בו התנועה זורמת או דלילה. המשטרה איננה חלק מתכנון הכנסות המדינה.תפקידה לספק ביטחון לאזרח. הפיכת חלק גדול מאיתנו למתוייגים כעבריינים,מבלי שיצרנו שום סיכון,גביית כסף בקנסות,באגרות משפט,ובהגדלת מחזורי הכספים בתחום דיני התעבורה,לא תקדם את ביטחון אף אזרח. במקום לייבא גאדג'טים מיושנים ,תובילו מהלך של הצבת מצלמות באזורי הסיכון הגבוהים ביותר סטטיסטית,שיחוברו לתוכנות ניתוח,שיזהו שינוי נתיב חדים,מהירות מעל המותר בכבישים עירוניים,מעבר קווים רצופים ועוד. תפסיקו להתבטל בחסות החוק וללעוס תבניות שהוכח מחקרית שאבד עליהן הכלח אני נוהג 26 שנה ומעולם לא הייתי מעורב בתאונה. ב7 השנים האחרונות אני נוהג כ5000 קמ בחודש.כך שלא מקרה שלא הייתי מעורב בתאונה. לעומת זאת פעמיים נשלל רשיוני על נהיגה ב125 קמש בכבישים בין עירוניים.ושילמתי אלפי שקלים על דוחות של מהירויות בין 110 ל120 קמש. תחזירו לי סובארו לאונה שנת 78 עם 4 הילוכים ואני מבטיח שלא אעבור את ה90
שמיר | 12.08.10
135.
טילתי ונסעתי 16 אלף ק"מ באוסטרליה
ומה אני זוכר במיוחד? את שלטי הדרכים המתריעים על המצאות מצלמות מהירות ואת ההתרעות שאם שותים לא נוהגים! ואני חייב לומר לכם, שזה מאוד אפקטיבי והאוסטרלים מקפידים על כך. והיה אם האוסטרלים מבלים במסיבה אצל חברים ושותים אלכוהול (ראיתם אוסטרלי שאינו שותה?), הם פשוט נשארים לישון שם עד הבוקר. ואם אם אין מקום בבית לכולם, אז הם פשוט ישנים ברכבים שלהם בחצר הבית.
 | 12.08.10
133.
בזבוז זמן וכסף
מה יהיה יותר יעיל? א. חמישים שוטרים *סמויים* שיסעו בכבישים הלוך ושוב. ב. לא יעמדו במקום אחד - אלא יסעו. ג. יעצרו אך ורק מתפרעים. אפילו שתהייה להם מצלמה בחזית הרכב שתצלם רצוף ותתעד את ההתפרעות. ד. התפרעות: סדרת עברות רצופה שמבוצעות במצח נחושה והן קטלניות - מעבר נתיב ללא איתות מעבר מכוון באור אדום נסיעה במהירות בלתי סבירה יחסית למהירות הנסיעה הנוכחית על הכביש - מה שגורר חיתוך מסלולים, אי שמירת מרחק, הבהובים באורות, גרימה לבלימת הנתיב אליו הם עוברים וכ'ו וכ'ו.... עוקבים אחריהם זמן מה ורואים שהם עושים את הכל בכוונה תחילה. שלילה מיידיית לצמיתות, והחרמת הרכב. אם תופסים אותם עושים את כל זה ללא רשיון, 3 שנים כלא. ואם רוצים גם הרתעה: שימו אות קלון. בכל כרטיס אשראי, תעודת זהות, בכל רכישה בכל חנות וכל פניה לחברת ביטוח או כל גורם אחר, תופיע כוכבית ליד השם שמעידה על כך שהוא עבריין מסוכן. עוזבים בשקט את מי שאולי טועה לפעמים. מפסיקים עם מארבי מהירות שנועדו למלאות את קופת המשטרה וגורמים להטרדת הציבור והרס תדמית המשטרה שגם ככה בקרשים. שיתחילו להבין שהם פה בשביל האזרחים ולא נגדם.
ליאור | 12.08.10
132.
פסיביות
כרגיל הרשויות והמשטרה פסיביים אין להם מענה לעברנים האמתיים זה בסך הכל עוד משאבת כסף לא מוצדקת מהנהגים. שקודם יורידו מהכביש את אלה שיש להם עשרות ויותר עבירות תנועה. במקום להתחבא מאחורי מצלמה ירק יעמדו בצמתים ששם רוב התאונות ויתפסו את העברנים או שיסעו בכבישים ויתפסו את העברנים. האח הגדול כבר בדרך לפה פשוט עוד החלטה חלמאית ומטופשת של כל הפקידים הללו שמעולם לא היו בשטח ולא מבינים דבר וחצי דבר. המהירות לא גורמת לרוב התאונות אלא כל שאר הדברים שקורים על הכבישים.
יעקב | 12.08.10
129.
הסיבה האמיתית למצלמות
מהירות לא גורמת לתאונות, מהירות רק מחמירה את התאונה. הגורם האמיתי לתאונות הוא התפרעות בכבישים, מעבר באדום, אי מתן זכות קדימה וכד'... לא מזמן פורסמה סטטיסטיקה שמראה שמהירות היא גורם ממש קטן בתאונות (כ5 אחוז אם אני לא טועה). הסיבה היחידה שהמשטרה משקיעה בזה כ"כ הרבה מאמצים זה בגלל שזאת עברה קלה, שממלאת את קופת המדינה. זה כסף טוב בשבילם ואין סיכוי שיוותרו עליו.
תומר | 12.08.10
125.
הטכניון כבר הוכיח בבדיקות סטטיסטיות...
שלמהירות מעל המותר בחוק השפעה שולית ביותר על כמות התאונות 0.7% אם נדייק. למשטרה נוח להגיד 60% מכיוון שהכי נוח לחפש את האבידה מתחת לפנס הרחוב ולא היכן שאבדה... כך לא צריך להיכנס להוצאות תשתית גדולות ובאמת להפחית את כמות התאונות... עדיף להצדיק את השיטה הנוחה ולהמשיך בה, להכניס כסף ולהנציח את מקור ההכנסה הזה! קיים נושא אחר הקשור למהירות אך אינו נבדק וכנראה שלא נכתבים דו"חות בגינו והוא: מהירות מופרזת בנסיבות העניין, להבדיל ממהירות מעל למהירות החוקית. מהירות מעל למהירות החוקית אומר נסעת במהירות העולה על המהירות המותרת על פי החוק באותו מקום דוגמה: מותר 90 ונסעת 101. מהירות מופרזת בנסיבות, זה כבר מורכב יותר, נניח שהמהירות המותרת במקום היא 60 והכביש מלא! במכוניות שזוחלות במהירות 30 את/ה נוסע/ת במהירות 45 שהיא מתחת למהירות המירבית המותרת במקום, אך בנסיעתך במהירות זו הנך מסכן/ת את עצמך ו/או את האחרים - הינך נוסע/ת במהירות מופרזת בנסיבות. זה הרבה יותר מסוכן מאשר לנסוע במהירות 130 בכביש ריק, כשמותר 90 על פי החוק!!! אבל למשטרה נוח לאכוף נסיעה מעל למהירות החוקית - ומאוד קשה לאכוף נסיעה במהירות מופרזת לנסיבות, זו בדיוק הסיבה לאותו עליהום שנעשה ע"י המשטרה בתקשורת לשטיפת מוח הציבור על הסכנה בעניין המהירות מעל למהירות החוקית... ובבניין ציון ננוחם.
Blue Meany | 12.08.10
124.
ל-19, תגיד, אתה רציני??
לא שמעת על הוצאה לפועל? על עיקול נכסים בלי לשאול אותך בכלל? על הקפאת חשבון בנק אפילו ששם יש לך פי 1000 יותר מהסכום שאתה חייב? אני לדוגמה הייתי חייב לעיריית תל אביב יותר מ-2000 ש"ח על חניה וגם אני חשבתי מה כבר אפשר לעשות לי? אז עיריית תל אביב הקפיאה לי את חשבון הבנק ולמרות שהתחננתי לבנקאי שייתן לי למשוך כספים ומצידי שיקפיא בצד סכום גדול הרבה יותר מהסכום שהייתי חייב לעיריית תל אביב הוא לא הסכים כי העירייה קיבלה צו מבית משפט. כמובן שהייתי צריך לשלם את הצו. שמעת על זה שאפשר לבטל לך את רשיון הנהיגה? שאפשר לעקל לך את האוטו? יש הרבה דרכים להוציא ממך את הכסף לפני שתראה את הסורגים.
לא מזגזג | 12.08.10
122.
"עברייני מהירות" - 91 קמ"ש ואכלתם מכה של 750 ש"ח. מדינה מושחתת
לא מספיק אני משלם מס הכנסה וביטוח לאומי. תאונות קטלניות כתוצאה ממהירות מתרחשות בשעות הקטנות של הלילה כאשר ילדים נוהגים שיכורים. תפסיקו לבלבל את מוח הרי אנשים נורמטיבים שומרי חוק יתפסו כאשר שומו שמיים הם נוהגים על 110 קמ"ש. נו באמת... שיגבילו את עבודת המצלמות מעל 125 קמ"ש. עד המהירות הזו אין הצדקה גם מבחינה ביטחותית לתת קנסות חוץ מכמובן להגדיל את הכנסות המדינה.
צביקי | 12.08.10
121.
למה לא מגבילים את מהירות המכוניות
היום עם כל הטכנולוגיה והמחשוב , אני משוכנע שניתן להגביל את מהירות המכונית לאיזה מגבלה שרוצים . אם כך מדוע מיבאים לארץ מכוניות שמסוגלות לנסוע מעל המהירות המותרת?. אפשר להגיד ליצרן שיגביל את מהירות המכונית ל100 קמ"ש , וזהו. לפחות מחוץ לעיר אף אחד לא יוכל לעבור את המהירות המותרת. האים יש סיבה שהמחוקק לא מבצע את זה , ובמקום זה מיבא מכוניות עם מהירות מופרזת ובגלל זה נהרגים אנשים. או שפשוט לא אכפת למחוקק מהבטיחות של הנוסעים בכביב ומעדיף מצלמות מהירות שמכניסות כסף למדינה.? ותחשבו על זה.
ישראל | 12.08.10
118.
חייבים לעלות את המהירות המותרת
ברוב הכבישים בארץ, במיוחד בכבישים הראשיים עליהם מדובר, יש תשתית מצוינת שבהחלט מאפשרת נסיעה בטוחה במהירות הרבה יותר גבוהה מ-90 קמ"ש. מה שכן, האכיפה של הרמזורים צריכה להיות מוחלטת, מעבר באור אדום זו סכנה מוחשית. זו סה"כ מחלבת כסף מהציבור ותו לא.
אני | 12.08.10
111.
פרוייקט מטומטם
התאונות לא נגרמות ממהירות, זה פשוט דרך לאמלל את התושבים ולעשות קופה על חשבונם. במקום להלחם באנשים שמתפרעים על הכביש, נהגים שיכורים, אנשים שחוצים קו הפרדה רצוף במקום להשקיע בתשתיות ולהעלים את כל הכבישים ללא הפרדה בין נתיבים (כמו כביש הערבה לדוגמא) מוצאים כאילו פתרון, זה לא יפתור כלום וזה לא יעזור לכלום, הכבישים ששמו בהם את המצלמות האלה הם כבישים יחסית בטוחים, אין בהם הרבה תאונות קטלניות למרות העומס הגדול והמהירויות הגבוהות. רוב התאונות הגדולות קרו בגלל נהיגה רשלנית ולא בגלל מהירות. בקיצור - עוד פרוייקט מטומטם שבא להציק לאזרח.
דני | 12.08.10
109.
מצויין !!! פתרו את בעית תאונות הדרכים
האם המצלמה הטיפשה של המשטרה החכמה (או ההיפך...) יודעת למשל גם בכביש 2, שם המהירות המותרת 90 קמ"ש, לצלם "בריון כביש" שנוסע רק 70 קמ"ש, אבל בשוליים, בזמן שכולם תקועים בפקק תנועה זוחל של 0-5 קמ"ש ? מדינה מגעילה עם שלטון דמגוגי שעושה את הכל מבפנים, בנוסף לאויבנו מבחוץ, כדי להמאיס את החיים כאן על התושבים. "מחפשים את המטבע מתחת לפנס"...... אם היו מכיילים את המצלמות לקנסות של 1,000 שח הניתנים מעל 50 קמ"ש, היו מורידים את כמות התאונות בארץ. אבל זה היה קורה לא בגלל המצלמות, אלא בגלל שכולם היו יורדים מהארץ......
PF001 | 12.08.10
107.
ל תגובה 6- אסור לנסוע 120
זה כל העיניין . נמאס לנסוע באיילון ולראות עבריינים שטסים 140 קמ"ש בכביש של 90. אנשים עולים על כבישים מהירים ופתאום נדפק להם משהו בקופסא בראש והם משתגעים. היום אם אתה נוסע 100 באיילון אתה נחשב צב אידיוט. 90 זוהי המהירות המותרת, לא מהירות מינימלית.
יוסי | 12.08.10
105.
חכמה בגויים - תאמין...- כנסו
בכדי להגיע לתוצאה הסופית והרצויה - הרתעה - הרי שהיו עושים בישראל מה שנעשה בכבישי אנגליה,ולמה הכוונה, באנגליה, היות ולא עומד להם בראש לדפוק את הנהג ולהוציא מכיסו קנסות מיותרים, ואז מצאו שיטה שכבר הוכיחה עצמה, מעבר לתמרורי אזהרה בדבר המהירות המותרת ותמרורי אזהרה על כך שלפניכם מוצבים מצלמות, הרי שהחוק האנגלי קובע שעל מנת שהאזרח יתחייב בקנס על מהירות, המצלמה חייבת להיות צבועה בצבע צהוב זוהר שהנהג יוכל לראותה מבעוד מועד..., ובנוסף כשכבר המצלמה נכנסת לפעולה היא מצלמת רק על שטח הכביש המסומן בפסים לבנים - שגם אותם רואה הנהג...! ובכל זאת הוכח שרוב נהגי אנגליה שמעניין אותם לא להוציא כסף מיותר... יכולים להיזהר ולא להיכשל, נכון, שבגלל זה כמות המצלמות באנגליה היא אדירה כאשר בכל יישוב קטן מוצבים המצלמות והנהג יודע שעליו להאיט ולכוון את מהירות נסיעתו על פי התמרורים. סליחה עם הקוראים שהארכתי, אך לו היו רוצים במדינת ישראל את טובת האזרח...היו נוקטים בשיטות אחרות מלבד השיטה לדפוק את הכיס בכל מחיר...!!
אבי | 12.08.10
103.
למה אי אפשר להודות אחת ולתמיד שיש אנשים שפשוט לא מגיע להם רשיון?
במדינה שלנו מתעסקים בשטויות במקום להודות על האמת - יש אנשים שאסור שיהיה להם רשיון. לא עכשיו, לא אחרי עשרים טסטים, לא אחרי מאתיים שיעורים - יש אנשים שההתנהגות שלהם בכביש היא אלימה, שאננה או סתם מטומטמת, ושלא מבינים את האחריות שבנטילת ההגה, עד שהם לא הורגים מישהו. האנשים האלה לא צריכים לקבל רשיון וזהו. יש איזו הנחת מוצא שכל אחד יכול לנהוג, כל אחד יכול להחזיק בכלי הנשק הזה שנקרא הגה, זו רק שאלה של כמה שיעורים הוא לקח. למה לא כל אחד יכול להיות רופא? או מאבטח? או כל מקצוע שמחזיק בידיים חיי אדם, ודווקא נהיגה יש רושם שכל אחד מותר לו?
אחת | 12.08.10
102.
הבעיה האמיתי היא תרבות נהיגה לא מהירות
נהגי שמאל שלא לצורך , מזגזגים בפקק, בולמי פתאומיות ללא סיבה או בדיקה אם מישהו מאחוריהם, דוברי הנייד, האוכלים, המתאפרים, המתמזמים, הלא מאותתים, הלא מסתכלים במראות. החותכים, העוברים באדום, חוצים קו לו, הנוהגים שלא בתנאי הדרך (שעוד איכשהו מתקשר למהירות), לא נותני זכות קדימה. לצערי הרב, נתקלתי בהכל מהכל, אבל עם הרבה זהירות מהם וחשדנות מנהגים אחרים נמנעתי מתאונה, שלא פעם איזה מטורף על הכביש ניסה לחסל אותי. אבל המדינה כמדינה, מנסה למצוא לעשות מיליארדים... למה ?
תרבות נהיגה | 12.08.10
100.
מהירות אולי לא גורמת לתאונות אבל היא גורמת לנפגעים כאשר
מתקיימת תאונה,אז כל החכמולוגים תבחינו בין מניעת תאונות ומניעת הרוגים מה שחשוב זה למנוע הרוגים ולא להוריד את מספר התאונות הסיבה היחידה להרוגים היא מהירות גבוהה ואת זה קבע ניוטון בחוקי המכניקה שלו (נכון שיש מקרים בהם הרכב נוסע 20 קמ"ש ויכול להרוג אדם,,,למשל משאית 20 טון שעולה על מישהו .....) חייבים להגביל את המהירות ובמיוחד בצמתים.
שמקה | 12.08.10
99.
ל68 ולעוד חברים
הוראות עידכון מצלמות מהירות - מתאים ל IGO8 . כנס ל"מצא", אחר כך ל"מצא קורדינטות", לחץ על החלון העליון והכנס את המספר הראשון שמופיע . צפ=צפון=N ,דר= דרום=S, מז=מזרח=E , מע=מערב=W . דוגמא: צ 31.816552 , הקלד על כיוון הנקודה," צ "במקרה שלנו, המשך ל:31 ואחר כך הקלד את סימן המעלות, המשך להקליד את הספרות ואל תשכח להקליד נקודה במקום שצריך. את המספר השני הכנס לחלון התחתון. בסיום לחץ על "אישור", עם פתיחת המפה לחץ על "אפשרויות נוספות" , לחץ על "הוסף מצלמת מהירות", בחלון שנפתח עדכן את פרטי המצלמה והמהירות המותרת. מקווה שעזרתי . הכי חשוב סע בזהירות . טיפ קטן : באופן אישי אני מכוון את המהירות ל10 קמ"ש פחות מהמותר.
איציק | 12.08.10
96.
מה שרוב יעשו...
אם אני אסע באוטו אז אני יבלום בחוזקה ברגע שתהיה התראה מהGPS וסיכוי שמישהו יכנס בי יגדל.... בסופש"ים, כשאני מטייל באופנוע אני אסע ללא לוחית כלל, אני מעדיף לספוג 250 ש"ח כנס ולא 750 וניקודות בנוסף. משטרע יכולה לקפוץ גבוה עם המצלמות האלה! סתם פרוייקט לסחיטת מזומן מהציבור! מגבלות המהירות כיום הם ממנדת הבריטי למי שלא ידע. ואם נסעו בזמנו בוויליסים ועגלות אחרות 90 קמ"ש, אין שום סיבה למנוע ממני לנסוע 110-120 ברכב מודרני!
אזרח | 12.08.10
95.
הכל בשביל ה$$$
על פי נתוני המשטרה מהירות היא גורם שולי ביותר מהתאונות וברור ש180 דוחות ביום זה אחלה $$$. כדי באמת לעזור לאזרחים יכלו לחצות לחצי את מחירי בטיוח החובה השערורתיים לדו גלגלי- להקל במיסים עליהם ולגרום ללחצי תנועה מופחתיםץ יכלו לשים מצלמות בעיקר בצמתים מרומזרים לא מתכוון להגר אבל זה לא אומר שלא נהיה יותר ויותר מגעיל לחיות כאן.
זאוס | 12.08.10
89.
180 דוחות ליום לפי איזו עדיפות? זה מקור לשחיתות
לפי מה יחליטו איזו מכונית לקנוס ואיזו לא? הרי יש יותר מ 180 עבריינים ביום. האם ב- 8:30 בבוקר תיגמר המכסה? במערכת אוטומטית קל לתכנת פטור מקנסות למקורבים, סתם לפי המספר של לוחית הרישוי. יש פה פתח לשחיתות בלי טיפת צורך במבוכה.
נהג פרייר | 12.08.10
88.
מדינת בננות = מדינת משטרה. התאונות לא מעניינות אותם, רק ההכנסות למדינה המושחתת והמעוותת
מבחינת המדינה: פחות השקעה בתשתיות, יותר כלי רכב על הכביש = מליארדים של הכנסות בגין: מהירות, תאונות (מיסוי על חלקי חילוף ומכוניות חדשות), פקקים (הוצאות גבוהות על דלק שיש עליו מיסוי מן הגבוהים בעולם). לעם מטומטם שממחזר את "מנהיגיו הפאשלונרים והמושחתים", אין כל סיבה לבוא בטענות ל"צעדים הגיוניים" של אותם "מנהיגים".
דויד | 12.08.10
87.
הכתבה מצויינת, הבשורה נוראית, פטיש בראש.
המדינה מצאה עוד דרך להכניס את ידה עמוק לכיס של האזרח, והנקודות, כחרב המתהפכת מעל הראש. ואם כל האכיפה הזאת תניב ירידה במספר ההרוגים השנתי, זה יהיה נס. אני משוכנע שאכיפה מסוג זה רק תגרום לתאונות נוספות. הרעיון במכוניות וכבישים, ותעבורה, זה שהתנועה לפני הכל, תזרום, ולא תזחל. המצלמות החדשות הם מתכון בטוח לזחילה ופקיקת הכבישים הפקוקים בלו הכי. מדינת חלם.
יהואש | 12.08.10
84.
בכביש שש מותר לנהוג במהירות 110. לא יהיו מצלמות ולכן המהירות אינה מוגבלת
נקודה למחשבה: האם שאלתם את עצמכם, אם מהירות היא הגורם מספר אחד לתאוות, איך זה שכביש שש לא זוכה למצלמות מהירות קבועות? כנראה שיש כאן משהו ניסתר שאיננו מבינים. כביש שש זוכה למהירות ממוצעת של 140 קמש ואף אחד לא קופץ. שאלתם את עצמכם למה? מדוע לא מציבים שם מצלמות?
כביש שש | 12.08.10
82.
למעשה מדובר בעוד מס עקיף לכל נהג
כולנו נקבל דוחות בזמן הקרוב, כי אנחנו מורגלים לנהיגה מסויימת בדררכים מסויימות, למעשה מדובר במס גבוה מאוד. צריך להכיר בעובדה שזו גזירה כלכלית...ולא חינוכית או בטיחותית, ושמקבלי ההחלטות לא מתחשבים באזרח הקטן. אני לא מאמין שמכוניות השרד יסעו במהירות המותרת....ואתם?
זיו | 12.08.10
80.
מהירות 80-90 בכביש החוף מרדימה והיא זו שתגרום לתאונות
כשאני נוסעת 90 בכביש מהיר זה משעמם ומרדים. גם הרגשה שדורכים במקום. אין פה שום מניעה של כלום. לעומת זאת נסיעה בשטח פתוח בכביש טוב במהירות 115 קמ"ש גורמת ליותר עירנות ולא מגבירה את הסיכון לתאונות!!! די לצדקנים שחושבים שהמהירות היא מקור התאונות. נראה את המשטרה נוסעת 90 קמ"ש בכביש החוף!!!!
יעל | 12.08.10
71.
רק 5% מתאונות הדרכים נגרמות עקב מהירות -
80% מתוכם בכבישים עירוניים כלומר תאונה אחת מכל 100 תאונות נגרמת בכבישים המהירים עקב המהירות המופרזת. ולכן מסקנה: כלח הלייזרים, המסוקים, הניידות וכו... נועדו רק לדבר אחד = רפורטים ובעיברית דוחות. ונשאלת השאלה מה זה מהירות מופרזת? 90 קמ"ש המכוניות של היום ובכבישים של היום ממש לא מופרז. 90 קמ"ש מכונית נוסעת עם בלם יד משוך ולכן חובה להגדיל את המהירות המותרת ל- 110 לפחות.
עמיר | 12.08.10
68.
ל45 - מהירות של 90 קמ"ש מקבילה ל55 מייל לשעה.
המהירות הנ"ל, נקבעה על פי בדיקות שנעשו בארה"ב, לאחר משבר הנפט של שנות ה-70. המהירות הנ"ל מסתבר, הכי חסכונית מבחינת צריכת הדלק. גילוי נאות: לא ידוע לי אם נעשו בחינות חדשות מאז, בהתחשב שהמכוניות של היום מתקדמות, חסכוניות ומשוכללות יותר. אולם וכפי שציינתי בתגובה נוספת, חושבני שיש להעלות את המהירות המותרת בכבישים "מהירים" ל-100 קמ"ש (עם מקדם סלחנות של 5 קמ"ש נוספים) ולקנוס בחומרה נהגים הנוסעים במהירות החורגת מ- 110 קמ"ש. במקביל, צריך להחמיר גם עם נהגים הנוסעים במסלול השמאלי במהירות אטית להחריד. הם מסוכנים, לא פחות מנהג הטס במהירות של 140.
לא מדויק! | 12.08.10
65.
ושוב כל מה שיש לנו לעשות זה לצפות איך חולבים אותנו. אין שום הצדקה לכך.
אין שום סיבה לנסוע ב-90 קמש באיילון או בגהה. ודאי אם מדובר בשעות בהן הכביש ריק. סתם גועל נפש ואין אדם , בעל השפעה, שיעיז להגיד: תפסיקו לבלבל את השכל. המהירות המירבית המותרת היא מגוחכת! שיאכפו את חוקי המהירות כשהם יהיו הגיונייים!! אני באמת ובתמים מייחלת לכך שאנשים שפועלים למען זה יכחדו מהעולם. שיפסיקו להתעלק ולמצוץ את הדם כבר. הלוואי והייתי מהקמים ועושים. אבל אני, כמו רובנו, יודעת רק להתבכיין, להתעצבן ולאכול את הלב. ובסתר ליבי באמת לאחל להם רע.
דיקלה | 12.08.10
64.
58 אתה צודק, הוצאת לי את המילים מהפה בלי שידעתי שזה קיים באנגליה
דבר נוסף, אם רוצים שלא ינהגו מהר,(ואני יודע שמהירות היא לא הגורם העיקרי לתאונות אבל לך תכניס את זה לראש של שוטרים ופוליטיקאים), אז לא צריכים להציב מצלמות, קחו למשל את כביש החוף, שימו שם 2 ניידות לכל כיוון (צפון ודרום שוטרים אם אתם לא מבינים ניווט) רק 3 ניידות שיסעו במהירות המותרת, וכל מי שיעקוף אותן יקבל דו"ח ,אז כמו שאתם רואים היום, אף אחד לא עוקף ניידת שנוסעת במהירות המותרת ואז אין מהירות מעל המותרת ואז אין אף דו"ח ואז נידפקות הכנסות המדינה ואז כל מיני אוכלי חינם לא יקבלו הקצבות.
נהג טוב | 12.08.10
62.
עם יד על הלב
למרות שאני טייס ואוהב לנסוע מהר מבחינה לוגית אני מאמין שהמהירות יכולה להשפיע על כמות הרוגים נכון שהסיבה הישירה לתאונות היא רק 3% בגלל המהירות אבל מרחק העצירה במהירות נמוכה הוא קטן יותר כך שיותר תאונות יכלו להימנע במהירות נמוכה יותר או שההתנגשות היתה חלשה יותר כי בזמן המגע בין 2 המכוניות המהירות אחרי הבלימה היתה נמוכה . גם חומרת התאונות תהיה קטנה יותר ואם כל רמת הבטיחות של המכוניות שיש היום אז לא יהיו במהירות נמוכה כמעט הרוגים. אם באופן תאורטי ממחר בבוקר יחליטו שאסור בכביש בין עירוני כלשהו לעבור את ה60 קמ"ש ובעיר לעבור את 30 הקמ"ש ויצליחו לעקוף את החוק אז ברמת הבטיחות של המכוניות היום לא יהיו כלל הרגוים חוץ מכמה מקרים בודדים בין רכב כבד למכונית להולכי רגל ולדו-גלגלי. השאלה אם העם יסכים להקריב את זמנו למען אנשים שינצלו
אבי | 12.08.10
58.
האם באמת דואגים לנן הנהגים...
אם באמת ריסון מהירות מופרזת או מהירות מעל המותר בחוק זו המטרה ולא עשיית קופה על חשבון הנהגים, אז למדו מהאנגלים והסקוטים, עזרו לנו להבחין מבעוד מועד במצלמות. כל מצלמת מהירות שם, דמה או אמיתית, מסומנת בפסים צהובים רחבים, זוהרים ובולטים למרחק רב. דבר הנותן שהות מספקת לנהגים להאט ולא פתאום לבלום כשאנו מבחינים בעמוד שבראשו מתנוססת הקופסה המרובעת מלאה או ריקה. תופעה זו נפוצה מאד שכלעצמה עלולה לגרום לתאונות רבות עקב ההפתעה בבלימת הרכב לפני העמודים המתגלים פתאום
גג | 12.08.10
57.
הבל הבלים
כסף כסף כסף לא הפחתת תאונות ולא סולר, עוד מסחטת כסף מהפרה החולבת = הנהג הישראלי. אני אף מוכן להתערב שכמות תאונות השרשרת באזורים אלו תכפיל את עצמה פי כמה כאשר נהגים שיזרמו עם התנועה יגלו שהם מעל המהירות המותרת וינסו להציל את הרישיון. כבר הוכח כי מהירות מהווה 5% מהגורם לתאונות מחד, ושריבוי מצלמות רק מוריד את החשש ומעלה את כמות התאונות מנגד (אנגליה) אז שלא יעבדו עליכם....הכל כסף.
הפרה הנחלבת  | 12.08.10
56.
40 למהירות ו- 20 מצלמות לאור אדום- היכן ההגיון ?
אה זה כי הרוב לא עובר באור אדום אזי זה פחות כסף לעומת זאת הרוב נוסע במהירות של 120 וזה אמצעי אדיר לחליבת כסף מהאזרחים. ומה יותר בעייתי ? אור אדום או 120 קמ"ש ? לכן חשבו שכדאי לתפוס את המעטים שעוברים באור אדום כי הם יותר מסוכנים !!!
אזרח מודאג | 12.08.10
55.
רעיון:למדוד מהירות ממוצעת הרבה יותר יעיל!
אם נמדוד מהירות ממוצעת ולא מהירות בנקודה מסוימת נוכל לחסוך הרבה כסף וגם לא ניתן להתחמק משיטת מדידה כזאת! בתחילת כל קטע ובסופו מציבים מצלמה,מצלמים את כולם ואז ניתן לחשב מי עבר על המהירות הממוצעת בנקודה מסוימת ההנחה כמובן שאנשים יעדיפו לנסוע במהירות קבועה של 90 לצורך העניין במקום לנסוע קטע אחד 50 וקטע אחר 130
נוחי | 12.08.10
54.
משטרת ישראל לא מסוגלת לאכוף את החוק בכביש אחד בארץ
בכביש זבוטינקי המחבר את פתח תקווה דרך בני ורמת גן לתל אביב. נוסעות מכוניות בנת"צ באופן חופשי לכל אורך הנתיב ולשני הכיוונים. משטרת התנועה על מאות שוטריה והניידות שברשותה - אינה מסוגלת לאכוף אפילו את החוק הפשוט והבסיסי הזה. באחד התיבים המרכזיים במדינה. אולי כדאי להחליף את כל השוטרים במצלמות אוטומטיות.....
שרגא | 12.08.10
51.
מפריסת המצלמות נראה שהשיקול היחיד הוא הכנסת כסף
הסתכלתי בטבלת הפריסה של המכמונות המצורפת לכתבה... מסתבר ש 5 מתוך 7 הקטעים הם בכבישים טובים שפנויים בד"כ בכל שעות היום ושנהגים יכולים לסוע בהם מהר ללא כל סכנה. זאת אומרת שהוספת המכמונות שם לא תמנע שום תאונה אך מצד שני תגדיל משמעותית את ההכנסות מדו"חות.
נהג ותיק | 12.08.10
50.
לדעתך המהירות מהווה 60% מהתאונות,לדעת מחקרים שנערכו 5% מהתאונות
במקום לזרוק מצלמות מהירות בכבישים מהירים שכולם נוסעים בהם מהר ולא קורה שם כלום, תתקעו את המצלמות בכבישים מסוכנים, גם אם מהירות הנסיעה המותרת שם היא לא גבוהה מדי.. אתם שמים מצלמה באיילון שמותר לנסוע 90, כאשר בפועל אפשר לנסוע שם גם 140 ולא יקרה כלום, אבל בכביש מסוכן ומלא עיקולים אתם לא תשימו מצלמה? תודו שאתם תוקעים את המצלמות בשביל הכסף ולא בשביל למנוע תאונות
 | 12.08.10
49.
מעולה , קדימה האח הגדול!
אני מברך את היוזמה וחושב שזה מעולה, תאונות שקורות ב-120 קמ"ש לא דומות לתאונה ב-100 קמ"ש. זהו צעד ראשון כדי להלחם דיגיטלית בנהגים פרועים וגם חולמנים וזקנים לא מפוקסים. מי שחותך ונוסע בפראות בוודאי גם עובר עברות "זוטרות" כמו חריגה במהירות וכך הוא יקנס בגדול עד שרשיונו נשלל. הצעות ליעול: התקנת קופסה שחורה בכל מכונית שתתעד כל נהג בזמן אמת דרך GPS על החלפת מסולולים מהירה, אי עצירה בעצור (כן זה אפשרי טכנולוגית!) האצה ובלימה דחופים. וכן מצלמות וידאו כל 3 ק"מ שיתעדו הכל!. השקעה גדולה מאוד ללא ספק , אבל כמה חיי אדם זה יציל וכמה פצועים שהלכו להם החיים. ובסופן של דבר זה גם ישתלם כלכלית בעתיד. קדימה האח הגדול!
אזרח שמח | 12.08.10
48.
בזיון
אני נוהג מעל המהירות המותרת כבר 10 שנים ומעולם לא הייתי מעורב בתאונה. יודעים למה? כי אני נוסע במהירות המתאימה לדרך ולרכבים שמסביבי. התנועה מכתיבה שאסע 60 קמ"ש? אסע 60 קמ"ש. התנועה מאפשרת לי לנסוע 120 קמ"ש? אסע 120 קמ"ש בנתיב שלי, בלי להפריע לאף אחד. רוב הנהגים בארץ נוהגים מעל המהירות המותרת בכבישים המהירים מהסיבה הפשוטה שהמהירות המותרת מגוחכת. למה לי לנהוג 90 קמ"ש בכביש שמאפשר לי להגיע ל-110 קמ"ש ולנהוג באותה רמת בטיחות (כי אני שומר על מרחק מתאים מהרכב שלפני)? בנוסף, להציב מצלמות מהירות זה קל, אבל להגיד שהמטרה היא להקטין את מספר תאונות הדרכים היא דמגוגיה זולה. האם דו"ח שמגיע 72 שעות אחרי כל עבירה מלמד את הנהג לקח? האם המצלמה תעצור את הנהג השיכור בצד ותיקח לו את הרשיון והרכב במקום כדי שלא ימשיך לסכן נהגים אחרים?
עומר | 12.08.10
38.
ראש אגף התנועה אומר "לדעתי" על מה שצריך להיות מחושב מדעית וידוע?
מה זאת אומרת "לדעתי 60% מהתאונות נגרמות בגלל מהירות". יש סטטיסטיקות וחקירות לגבי כל התאונות עם נפגעים והאדם הנכבד הזה שמקבל משכורת יפה מאוד צריך להכיר אותה. או שזה 60% או שזה לא 60% (בערך). מי שאומר לדעתי כנראה לא עשה שעורי בית. מה שבטוח הוא שככל שתהיינה יותר מצלמות כך גם יהיה יותר כסף מקנסות. חבל שהכסף הזה לא ילך לשיפור הכבישים ולהגדלת משטרת התנועה ואולי גם לרווחת הנהגים אלא יזרום להסכמים הקואליציונים הרגילים שכולנו מכירים.
בובו | 12.08.10
35.
אם כבר היחס צריך להיות 40 מצלמות לאכיפת אור אדום ו20 מצלמות למהירות.
העבריינים הגדולים הנם אלו החוצים את הצומת ברמזור אדום. בקטגוריה הנ"ל, ניתן לראות רכבים פרטים, מוניות, אוטובוסים ואופנועים. בקיצור כל רכב ממונע על גלגלים. ההתמקדות בנהג הנוסע בכביש מהיר במהירות של 5 - 10 ק"מ מהמותר מיותרת. במקום, אפשר להעלות את המהירות המותרת ואז להחמיר קשות עם העובר אותה. כמשל, אציין את כביש החוף. כמה מכם מצייתים למהירות של 90 קמ"ש? בודדים נכון? מרבית הנהגים, משייטים במהירות של 110 קמ"ש. ל16 ההשוואה לגרמניה לא במקום. הכבישים בגרמניה טובים משמעותית מכבישי ישראל והנהגים זהירים יותר. מצפיה בהתנהגות הנהגים בישראל, יש לי את הרושם שברגע שאדם עובר את הטסט, הוא "שוכח" את כל שלמד!!
מקדם בטיחות | 12.08.10
27.
כולנו בקורס נהיגה מונעת תוך שנתיים
בישראל יש 3.5 מיליון איש בעלי רישיון נהיגה. אם מצלמה אחת מצלמת 180 דוחות, כפול 60 מצלמות כפול 365 יום בשנה, יוצא כמעט 4 מיליון דוחות שכל אחד מהם הוא 10 נקודות. כלומר אחרי שנתיים לכל אחד מאיתנו יהיו 20 נקודות וקורס נהיגה מונעת. האמת, לא הגיוני בכלל. אולי הפוטנציאל של כל מצלמה הוא 180 דוחות. אבל בין פוטציאל למימוש יש כנראה פער עצום. בערך כמו שישראל תהיה אור לגויים...
 | 12.08.10
24.
חברי הכנסת דואגים לעצמם- ואנחנו יושבים בכורסה ומזפזפים
שימו לב למספר דברים: 1. בכביש מס 1 ירושלים-ת"א התקינו שני מצלמות אחרי שנים שלא היו שם שמצלמה אחת נמצאת במקום שמאוד קשה לעבור על המהירות. למה? כי זה הכביש של חברי הכנסת בכביש 6 אין מצלמות ...יודעים למה? כי זה יגדיל את הכנסות המדינה והטייקונים. 2. צריך יותר מצלמות ברמזורים ופחות בכבישים 3. עודף מצלמות בכבישים מאט את המהירות, דבר שיגדיל את העומס...יפגע בפריון העבודה ובהכנסות המדינה.... את מי זה מעניין? 4. אם מהירות זה כ"כ מסוכן למה לא מגבילים את מהירות הרכבים? 5. המכוניות של היום זה לא המכוניות של פעם, יותר בטוחות יותר יציבות....ולעומת זאת המהירות עלתה בשנים האחרונות רק ב10 קמ"ש ובכביש 6 ב20 קמ"ש
איש מין השורה | 12.08.10
20.
כמה טימטום--60% מהתאונות
ברור כל תאונה נעשית במהירות מסויימת הדרך היחידה למנוע תאונות כלל זה שכולם יעמדו בחנייה כמו ביום כיפור. הנתון האמיתי הוא שרק 5% מכלל התאונות קשור למהירות הרבה אחרי סטייה מנתיב,מעבר אור אדום וחציית קו רציף שלא לדבר ש11% מכלל הנפגעים הם בכלל הולכי רגל שמאתגרים את הנבגים בחצייה לא זהירה. הבל הבלים וכיסוי תחת של כל הממונים {עי מי} על הנושא.... תחנכו ותלמדו לנהוג באמת ולא רק כדי להגיע מפה לשם,תשפרו תשתיות ,תאכפו את שייטי המסלולים,דברני הטלפונים,והשיכורים,110 קמש בכביש החוף זאת לא מה שגורם לתאונה אלא אותו אידיוט שעבר נתיב בלי לאותת ובלי לבדוק שהמסלול פנוי וגם אם כן אז מבלי לתת זכות קדימה{או כבוד} לנהג האחר.
dave | 12.08.10
19.
אני קורא למרי אזרחי - אם 500 איש לא ישלמו ויסכימו ללכת לכלא - הפרויקט יקרוס
ביום ש-500 איש ילכו למשפט ויגידו בבית המשפט, אני לא מתכוון לשלם 500 שקל קנס ומבקש ממך אדוני השופט להטיל עלי מאסר בפועל במקום הקנס, פרויקט הגבייה הנאלח יקרוס. לא ניתן להכניס 500 איש לכלא. הליכי המשפט במדינת ישראל יקרסו. אני משוכנע לגמרי שמספר ההרוגים בכבישים לאחר הפעלת המצלמות דווקא יגדל. אבל למדינה לא אכפת אם נהרגו יותר או פחות, העיקר לגבות כספים מהציבור. הפתרון האמיתי לתאונות הוא שיפור התשתיות בכבישים.
ב.ק. | 12.08.10
18.
180 דוחות ביום למצלמה כפול 750 ש"ח מינימום לדו"ח 135 אלף ש"ח
המדינה חייבת כסף בגלל זה מצלמות המהירות ....כדי למנוע תאונות יש לסלול כבישים באיכות טובה , להוריד מהכביש מכוניות לא תקינות להוריד את המיסוי על מכוניות חדשות ולעודד את היבואנים להביא מכוניות עם אביזרי בטיחות (כריות אויר ,בקרת אחיזה,וכו) ולעודד נתיבים מיוחדים לאופנועים וקטנועים
כפיר | 12.08.10
17.
ושוב תודה על זה שבמקום למנוע תאונות משלשלים כסף לאוצר המדינה
הרי הוכח שוב ושוב שמהירות היא גורם שולי בתאונות אבל המשטרה והמדינה מתעקשות לאכוף דווקא את עבירה זו כי קל להוציא כסף מנהגים שנסעו בכביש פתוח לגמרי 15 קמש מעל למותר בגלל שמהירות של 90 קמש נחקקה לני 40 שנה לעומת זאת אי שמירת מרחק, עקיפות מסוכנות, התנהגות פרועה של הכביש זה משהו שהמשטרה לא תטרח לאכוף כי פשוט זה דורש מאמצים וקשה לה
בולבול הקבולבול | 12.08.10
9.
בולשיט 1 גדול, מצאו דרך טובה יותר לקחת כסף מאנשים....
זו הדרך הטובה והמהירה ביותר לקחת כסף מאנשים. במקום שיעשו את העבודה שלהם ויורידו את הפשע המדינה מתעסקים בשטויות. מהירות זה ממש לא הסיבה לתאונות אלא פשוט לימוד וחינוך נהיגה שהוא מצחיק ביותר. התרבות נהיגה והכבישים כאן הם מתחת לכל ביקורת וזו הסיבה לתאונות ולא מהירות. בכל מקום נורמלי בעולם יש תשתיות כמו שצריך ומותר לנסוע הרבה מעבר ל90-100 קמ"ש, רק פה מגבילים אותך למהירויות מצחיקות כדי שיוכלו לקחת ממך כסף ולהגיד שאתה לא יודע לנסוע....
אלי | 12.08.10
6.
במילים אחרות, משטרת התנועה ממשיכה להפריע תנועה...
אם עד היום נסעת בלילה, בכביש ריק...120קמ"ש והגעת תוך שעה מתל אביב לעפולה. מהיום זה ייקח לך שעה ורבע. - לגביי מצלמות רמזור..אין ויכוח, למעשה היו צריכים יותר מצלמות רמזור. נ.ב. - מישהו יודע אם אפשר לתכנת את המצלמות הללו לתפוס נהגים הנוסעים לבדם בנתיב השמאלי ? משהו שבאמת מהוה בעיה לתנועה ...
קרמר | 12.08.10
3.
חבורה של שקרנים ציניים.
המהירות מהווה 60% מהתאונות להערכתו האישית הבלתי מלומדת? ב-ו-ל-ש-י-ט וניו ספיק. אולי 60% מהתאונות היו נמנעות אם מהירות כל המכוניות הייתה אפס. עוד תירוץ למיסוי כל מי שנוסע 105 במקום 90 בלי לשים לב. אה, וסחתיין לתחקירנים שלכם על החשיפה של הנ"צ.
נמאס כבר | 12.08.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת