אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מדד נדלניסט ליולי 2010: הקיפאון נמשך

55 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

54.
לא ברור לי איך אנשים חיים פה...
מחירי דירות מרקיעי שחקים,יוקר מחייה מטורף לעומת משכורות מאוד בינוניות ולא ריאליות למחייה. האם כולנו מרוויחים 20K ש"ח בחודש? מן הסתם ברור שלא... ולכן תסבירו לי איך ניתן לחיות פה בכבוד? איך ניתן להגיע לחיי רווחה כלכליים? אני כבר התייאשתי מהמדינה הזו,והחלטתי להגר מפה לחו"ל... ביי ושלום לכולם תחנקו במדינה העושקת אזרחייה הזו.
אנונימי | 16.08.10
50.
25 אתה מעריך שעוד 10 שנים השוק יתרסן??
אני לא יודע מה יהיה עם המדינה בעוד 10 שנים... בכל מקרה, טוב שאתה יוצא בהצהרה שהמחירים יתרסנו (כלומר לא יוסיפו לעלות) בעוד 10 שנים. ולדעתך עד אז המחירים ימשיכו לעלות באיטיות אני מבין?!? לדעתי השוק כבר עכשיו התרסן והעליות יהיו רק באיזורי ביקוש חזקים מאוד (תל אביב וערי לווין-ר"ג וגבעתיים) בעוד שבשאר הערים- אפילו בגוש דן- אני צופה התרסנות של השוק (או אפילו ירידה מעטה) תוך 3-5 שנים. דווקא בטווח הארוך מחירי הדירות יעלו בכל הארץ לדעתי אלא אם תהיה פה קטסטרופה בטחונית חו"ח שתשמיד את ישראל ובלי מדינה גם אין דירות כידוע :(
שימי | 15.08.10
47.
אכן אזור רוטשילד לכוון הישנה טס ועולה- יל פרץ דירה עלתה מ550 על הניר ל-מעל מליון!!
כל הרחוב מתמלא בניינים חדשים עם חבר'ה צעירים ...העיריה שותלת עצים....AMPM.....חמש דק הליכה מרוטשילד...חניה, 5 דק באוטו מעזריאלי , 10 שניות מבגין. וכיום - הבניינים החדשים - נמכרו כולם. אז מי שמספר שקל לקנות טועה.
ג | 15.08.10
44.
יאללה איזה נס צריך לקרות
כדי שמחירי הדירות יתחילו לרדת!! אי אפשר אפילו לחלום על קניית דירה!! אז מה שהריבית נמוכה מאיפה משיגים מיליו שקל??????גם אם חוסכים קצת כל חודש הכסף זה לא מגיעה לרבע ממחיר דירה כיום?! איך יתכן שדירות בירים מ]ורסמות יקרות וטובות יותר מציעות דירות במיחרים סבירים יותר מאשר במדינה הזו???איך התדרדרנו כך שאדם קונה 3 4 דירות רק בגלל שזו הזדמנות ולאחר אין כסף א]ילו לגשת למשהו שנראה כמו דירה!!!! תדעו לכם שבכל נושא הדיור אשם ביבי כשהיה שר אוצר בשנת 2003 שביטל את כל ההטבות שהיו כבר אז שנים!אז שלא יתממו כל האי...טים שהצביעו ביבי והיום הצביעו עבורו!! ראו הוזהרתם!!
אני | 15.08.10
42.
עליות בפתח
המשק יוצא מהאטה -כל חודש מספר המשרות הפנויות גדל... נכון שהעלאות הריבית משפיעות. אך המצב הכלכלי המשתפר גובר על כך... ההשפעה תבוא רק שנה לאחר הגעה לריבית סבירה - לפחות 4%... כלומר עליות מתונות בשנתיים הקרובות המגובות בעליות דמי השכירות. התייצבות בשנה שלאחר מכן. ירידה מתונה לאחר מכן. שלא תגידו שלא ידעתם
 | 15.08.10
40.
הכל עניין של היצע וביקוש
כאשר אין היצע אבל יש ביקוש מחירי הדירות לא ירדו. לדוגמה אשדוד, כמעט ואין בניה חדשה ואנשים חייבים לגור איפה שהוא, אז במקום לשלם שכר דירה 3500 עד 4000 אנשים משלמים משכנתא בסכום זה. כאשר ריבית תעלה גם שכר דירה יעלה, הכל פרופורציונלי אין מה לעשות.
מישהי | 15.08.10
34.
כשעולה - כולם קונים. ככה זה עם ישראל
מה לעשות. זאת עובדה שאין עליה עוררין. כשעולה - כולם קונים. כשנעצר - רק אלה שחייבים, וכשיורד אלה שבית משפט מחייב וכל היתר - ממתינים לשבע השנים הטובות. גם זאת זווית ראיה על שוק הנדל"ן. בכלכלה, לפחות, דבר אחד כולם מסכימים שהוא נכון - "מה שעולה - יורד". וזה חל על הנדל"ן, למרות אמונות טפלות של סבתא המופצות לכל עבר. אז נשאלת השאלה, שאלת מיליון הדולר, מתי תבוא הירידה? מתי תתפוצץ הבועה? בשביל שזה יקרה יש צורך במשבר חיצוני, כמו, אירן / פקיסטן / דרום קוריאה, התרסקות בבורסה, חיפוש הזדמנויות בניכר כאשר האבטלה מעפילה וכיוצא בזה.
אלי | 15.08.10
33.
איזה קיפאון ?
זה לא הקונים שהקפיאו את השוק אלא המוכרים שלא מסכימים להתפשר על המחיר . , אף מוכר שפוי לא ימכור היום במחיר נמוך כדי לקבל 1.5% ריבית אלא אם כן הוא מוכר כדי לקנות דירה אחרת . המוכרים לא יתפשרו במחירים עד שלא תהיה ריבית "נורמלית" ולכן ימשיכו להשכיר את הדירות במקום למכור . באיזהו שלב האסימון יפול לקונים ואז נראה התנפלות מחודשת על הדירות . רק תסתכלו בכמות התגובות של קונים שמעוניינים לקנות דירה ומחכים שהמחירים יירדו . ברגע שתהיה ירידה קלה במחירים הקונים הללו יכנסו לשוק , אף אחד מהם לא מאמין באמת בירידות של 40% . אל תטעו , מי שעיניו בראשו לא שמח על עליית המחירים והאינפלציה כיון שסופה תמיד הרסני , המחירים עולים פשוט כי ערך הכסף יורד ... ותודה לפישר על הריבית .
אני רק שאלה | 15.08.10
25.
מי שמבין רואה את תחילתו של הסוף ,,,,
בדר"כ זה מתחיל בקפאון, ולאחר דשדוש ואז קישקוש , ושמדברים אתכם על הצפת קרקעות- "משרד השיכון הכריזו על תוכנית להצפת השוק בקרקעות" מתבצעת רפורמה ענקית במינהל מקרקעי ישראל, בדר"כ כלל שהמדינה רוצה שיקרה משהו הוא קורה !!! ראו דוגמה ממש עכשוית שקל דולר . השוק יתהפך בשנים הקרובות יותר קרקעות פחות קונים , תפנימו המדינה שולטת בזה , וזה מה שהם רוצים להשיג ירידה במחירי הדיור !!! המדינה שולטת בקרקעות גם באיזורי הביקוש , כמובן שיש מחשבה רצינית מאחורי תהליכים כאלו והכל יתנהל בצורה איטית ומבוקרת , שוק הנדל"ן ממש לא יתרסק אך יתרסן מאוד אני מעריך בטווח של 10 שנים . עוד סתם סימן שאולי תפנימו יותר מהר , מכירים ימים כאלו שכולם בשוק המניות אבל כולם אפילו המוכר בפיצוציה , מה זה אומר ימים כאלו שעכשיו הזמן לעוף החוצה מהשוק או לבטח לא להיכנס, עכשיו תגידו לי המוכר בפיצוציה שלכם הוא לא מתווך ???
 | 15.08.10
23.
תגורו אצל ההורים או בדירת שני חדרים, גם ככה אתם רוב היום בחוץ, אל תהרסו את הבריאות.
עדיף לקנות דירת שני חדרים או מקסימום שלושה, ללא מעלית ו לא להרוס את החיים עם משכנתא ענקית ואם יש אפשרות לגור אצל ההורים, אז לגור אצל ההורים. ולכל הצעירים: אל תגורו בשכירות, יש לכם הזמנות לחסוך אם תגורו אצל ההורים זה חיסכון של 3,000 ש"ח כל חודש. תתחילו לחסוך מעכשיו, במקום להיזרק סתם בהודו ובתאילנד ולבזבז על שטויות.
ענת | 15.08.10
21.
לפחות בתל אביב הטבלה משקרת
במרכז העיר תל אביב אין סיכוי לרכוש דירה של 90 מר במחיר של 1800000 שח וגם לא ב-2000000 ש"ח אולי לכותב הכתבה יש מלאי דירות בלתי ידועות לי מה שכן מסתמן שמסביב לתל אביב התחילו להוריד מחירים בכ-100000 ש"ח והטבעת מתהדקת לכיוון בועה מתפוצצת
יורם וולף דירות"א | 15.08.10
18.
1 צודק-למרות שלא נעים לשמוע את זה-הסיפור שלי:
גם אני רוצה לקנות דירה ומחפש בנרות דירה במרכז זולה יחסית. בינתיים אני לא מוצא. לא מדבר על ת"א-ר"ג-גבעתיים-רמה"ש-הרצליה פיתוח-סביון. מדבר על חולון, פתח תקווה, ראשון לציון. לא רוצה לצאת מגוש דן ואני לא מפונק. חסכתי כבר חצי מיליון שקלים עם רעייתי, ועדיין המחירים במקומות טובים בערים שהזכרתי- עולים יותר מ 1.3 מיליון שקל. מקום טוב זה לא מרכז ת"א או מרכז רמת גן- אני מדבר על אם המושבות, ח-300 שהן יקרות אך נסבלות. יוצא שאני צריך לקחת יותר מ 800 אלף שקל משכנתא, ואני ואשתי חוששים לקנות גם כשלדעתי המחירים במרכז ימשיכו לעלות בעתיד. אז בינתיים אנחנו שוכרים בחולון אחרי שגרנו שנה אצל ההורים, ומקווים שהמחירים ירדו. אם המחירים לא ירדו ונצטרך לנדוד בשכירויות- אני מקווה שנצבור מספיק כסף כדי לקנות דירה במשכנתא מינימלית- אולי קצת יותר גבוהה מהיום אבל יהיה הון התחלתי גבוה יותר. ולפרוטוקול- אני איש הייטק בן 37 ואשתי עורכת דין בגילי.
רון | 15.08.10
15.
מחירי הדירות כרגע בהקפאה... אך המחירים רק יעלו לעולם לא ירדו. משלים לא כולם כל הזמן.
כל שנתיים יש הקפאה ואחרי שאנשים שכחו את עליית המחירים האחרונה, שוב מעלים להם את המחירים. שלא יזכרו את העליות הקודמות. על כל יש השהייה. אני ממליצה ממי שיכול להימנע מקניה, שישאיר את הכסף שלו אצלו. ולא להיקרע בכל מחיר בשביל לקנות דירה. עדיף לחיות בשכירות בדירה קטנה מאשר להיות באיומים כל חודש של החזר משכנתא. בשכירות לא נמצאים תחת חבל על הצוואר. אפשר תמיד לחזור אל ההורים. ולחסוך כסף. הבעיה של כל הישראלים שהם אנשים לא אחראים. בזבזנים כאלה. אחר כך בוכים למה אין להם כסף לכלום. אבל עושים פוזות שיש להם רכב מפה ועד הודעה חדשה. חוץ מזה, אתם לא אחרים ולא רציניים עם אורח חיים כזה מתהולל. חיי הוללות זה עבירה מן התורה. שאתם ממשיכים אותה. חיזרו לערכים, זו הבעיה היחידה שהיא הכי גדולה, ומשפיעה עליהם הכל התחומים. תתאפסו על עצמכם.
בולשיט | 15.08.10
12.
הצעת חוק להורדת מחירים: נשים בלבד יורשו לרכוש דירות
נשים הן בעלות המשפחה, הן אלה שמגדלות את הילדים שצריכים את אמא שלהם קרוב. נשים מוצאות עצמן בכל מקרה עם ילדים ללא גבר בשלב מסוים בחיים: אם חד הורית יותר נפוץ מאב חד הורי, גרושה עם ילדים - כי הילדים בגירושין תמיד נשארים אצל האמא, אלמנה - מכיון שנשים חיות יותר זמן. רווקים, גרושים ואלמנים לעומת זאת, לרוב ללא ילדים, גרים בדירות שלושה חדרים וזה ביזבוז כי הם יכולים לגור גם בדירת חדר ולא צריכים שהסביבה תהיה טובה בשביל החינוך לילדים שאין להם אישה עם ילדים לא יכולה לגור ברחוב אבל גבר יאמר לזכותו יכול להסתדר כמעט בכל מקום ובכל מצב. במקרה ורק הנשים יקנו דירות זה יחתוך בחצי את הביקוש לדירות ובכך יביא לירידת מחירים. זאת לא הרעה בתנאים של הגבר: בכל מקרה גבר שבבעלותו דירה לפני הנישואין משאיר את הדירה, אם זה מרצונו ומתוך קביעה של בית המשפט לדיני משפחה אצל האישה והילדים, כך שמקרה זה זה רק יקל עליו לגור בשכירות או אצל אימו עד החתונה והוא לא יצטרך לשלם הון תועפות על דירה שגם ככה הוא לא יגור בה.
אסנת | 15.08.10
10.
יש טירוף עליית מחירים בלתי סבירה. וילה הכי עלובה בצהלה, שטח 180 מ' מבקשים 4 מליון
זה סביר ? זה נראה כאילו אחד "סיפר" על עסקת מכר, בין אם נעשתה במחיר שאמר ובין אם לאו, ואחרים קפצו על המידע הבלתי מבוסס, וכעת, מנסים למכור נכסים עלובים ב 4 -5 מליון. ברור שאף אחד לא יקנה במחיר הזה, אבל זה לא מונע מכולם לחשוב שאם של השכן שווה 4 מליון, אני שיפצתי את המטבח, אז אבקש 5 מליון. פשוט אבסורד. משוגעים, תרדו מהגג, או שתקפצו ממנו יחד עם המתווכים .
צ'רלי | 15.08.10
8.
כמשקיע בתחום הנדל"ן אני מסכים עם תגובה מס' 1
אכן נראה שיש קיפאון בשוק הנכסים. מזה מס' חודשים אני מנסה למכור אחד מן הנכסים שלי אך ללא הצלחה. בינתיים יש איזושהי תחושה של אי וודאות. יש תנועה ערה של אנשים שבאים לראות את הנכס, אולם כולם מציעים מחירים הנמוכים בכ-10% לפחות מן המחיר שאני דורש בטענות כמו "עוד שנה זה יהיה שווה פחות". יכול להיות שיש אמת בטענותיהם, וייתכן שאני אאלץ להתפשר על המחיר, או לחילופין, להחזיר את הנכס למעגל השכירויות לתקופה של שנה/שנתיים ולראות אם תהיה התייצבות (תוך כדי סיכון שמא אני עלול להפסיד ממון רב). לעומת זאת, בשוק השכירות אני מרגיש תנועה מאוד ערה. כנראה שבגלל היות שוק המכירות בקיפאון, אנשים מעדיפים לגור בשכירות תקופה נוספת בהמתנה לירידת המחירים. כתוצאה מכך, אני יכול להרשות לעצמי להעלות את המחירים באחוזים ניכרים. רק לאחרונה העלתי את מחיר השכירות של 2 דירות 5 חדרים ו4 חדרים בכ-15%. עם זאת, אני חייב לציין כי נכסים השוכנים בפריפריה, בדירות של חדר וחצי ו 2 חדרים, המחיר ירד בשיעור דומה לשיעור שבו העלתי את המחירים במרכז. השערה שלי, שצעירים רווקים, שאין להם עדיין משפחה ו/או ילדים, הם בוחרים לגור בסמוך למקום העבודה בשכירות, או לחילופין, מעדיפים להמשיך ולגור אצל ההורים עד אשר יתייצבו העניינים בשוק הנדל"ן. * יש לציין שזוהי התחזית שאני רואה מניסיוני האישי. אני אינני בא להמליץ לאף אחד לכאן או לכאן. השתדלתי להיות אובייקטיבי בתגובתי- למרות שאני בעל אינטרס.
 | 15.08.10
7.
גם תיווך לא יכול להביא שוכר 4 ח' משודרגת רח' הרימון בראשל"צ-מסכים גם ב-3,500.
את אומרת 4,000 ש"ח ל-4 ח' במרכז,ברחוב הרימון מטר מרוטשילד,דירה עומדת כבר 3 חודשים ללא שוכר הפסד של יותר מ11,000 ש"ח ובנוסף ארונה וועד בית.גם ב-3,500 היה כדאי להשכיר לפני 3 חודשים ולא לחכות שיגיע מישהו ב-4,000 ש"ח-ולא מוצא גם ב-3,500.
אסף | 15.08.10
6.
ד"ר רות דגני מגיאוקרטוגרפיה חזתה שהמחירים ירדו ב 10 אחוזים
בינתיים אני לא רואה את זה קורה אבל ב 2011-2012 אני מאמינה שתהיה ירידה כפי שחזתה ד"ר דגני שהיא מקצוענית בתחום מסכימה עם 1 לגבי איזורי ביקוש "כבדים" כמו מרכז צפון ת"א ומרכז ר"ג וגבעתיים שם לא נראה כנראה ירידות בכלל אבל בכל שאר המקומות גם בגוש דן אני בטוחה שיהיו ירידות כפי שחזתה ד"ר דגני.
אורית | 15.08.10
3.
השוק חם אש אני מחפש בית כבר חצי שנה ולא מוצא כל מה שמציעים נחטף והמחירים עולים
אז שלא ייספרו לי סיפורים בגלל התיקשורת כל הזמן חיכיתי ובסוף נישארתי בלי בית ממש חבל אני מוכן כבר ליקנות כל דבר העיקר שיהיה לי נכס אני קונה והשוק רותח לפחות באיזור חוף הכרמל של המושבים
יקי | 15.08.10
1.
הרבה יושבים על הגדר ובשלב מסויים ירדו או ימשיכו לשכור
לדעתי הלא מקצועית מחירי הדירות האמירו מאוד בשנים האחרונות וצפוי תיקון של אחוזים בודדים- אולי לא בתל אביב-רמת גן אבל כן בחולון, ראשלצ, מודיעין ועוד. לדעתי תהיה ירידה של עד 10 אחוזים עד סוף 2011. מה שקורה כרגע זה קפאון הנובע מאי ודאות של הרוכשים החוששים לצאת "פראיירים"- במצב זה הם ימשיכו לשכור אך דווקא מחירי השכירות עולים כדי להדביק את מחירי הדירות (וראיה לכך ניתן למצוא במדד בסעיף הדיור העולה מדי חודש ומדבר על שכירות בלבד). ייתכן שיהיו אנשים שימאסו לשלם שכירות גבוהה בשלב מסויים ובכל זאת ירכשו דירה יד 2 או מקבלן (דווקא דירות חדשות זולות יותר מדירות ישנות עם מעלית וחניה באיזורי הביקוש החזקים כרגע) . בינתיים אני לא רואה באופק שמוכרי דירות יד 2 יתפשרו במחירים...מקסימום ישארו לגור בנכס שלהם, ומצד שני הריבוי הטבעי עולה כך שנדרשות יותר דירות ממה שנבנות כיום, כך שהישועה תבוא אולי משחרור מסיבי של דירות (לפחות 50000 יחידות דיור בשנה. מאוד לא פשוט בהעדר עתודות קרקע משמעותיות ובחסמים הבירוקרטים). בכל מקרה, מי שצופה ירידה של מעבר ל 10 אחוזים במחירים (גם בקפאון מוחלט בשוק) משלה את עצמו ואת סביבתו. לדעתי, המחירים ימשיכו לעלות באיטיות בשנים הקרובות או שירדו קצת ואח"כ תהיה עליה חדה. בכל מקרה, בטווח הארוך, מחירי הנדל"ן יעלו כפי שהיה מקום המדינה. לא סביר שמגמה זו תשתנה פתאום, לא חושבים?
אורן | 15.08.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת