אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ההבדל בין פנקס צ'קים לחופש אקדמי

66 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

66.
אני לא מתגעגע לשיטות של בן גוריון
בן גוריון היה דיקטטור אמיתי. רק בעלי פנקס אדום קבלו עבודה בממשל. הכרים את העולים לעבור על מצוות דתם עד היום הוא זכור לדראון עי עולי ארצות המזרח על הכפיה לזנוח את דת אבותם. תשאלו את משפחת לבון וידידיו על הדיקטטורות שהנהיג בן גוריון במדינה. לכן שמדובר על חופש אקדמי מצחיק להזכיר את בן גוריון כמודל לחקוי.
אזרח זוכר | 23.08.10
65.
הבעיה העיקרית של רוב המגיבים: הפרהדספוזיציה הפוליטית
המגיבים מהימין נסערים בקלות. אולי בגלל זה הם לא שמו לב שהמאמר לא נוקט בעמדה "שמאלנית". הוא הרי תוקף בלהט בפתיחה הנוקבת את "השוטים והעקרבים" הפוסטציוניים באקדמיה, השייכים מן הסתם ל"שמאל". המאמר מגן על החופש האקדמי בכל האוניבסטיאות, כולל החופש של "ימניים" באוניברסיטת בר אילן. למקרא המאמר, כולל האזכור הנוסטלגי של מנחם בגין ה"דמוקרט", כלשון המאמר, והמחמאה לנתניהו האב, "חוקר חשוב", מתגנב חשד ללב שהכותב הוא בכלל לא "שמאלן", אבוי...
מיומנה | 23.08.10
62.
תגובות מטעם של מי שלא מבינים מה זה חופש אקדמי
אני מניחה שבבוקר מישהו מטעם שלח לינק לחבריו ומאותו רגע מצייתים אנשי הימין לקול פקודה ומגדפים את המאמר. אלה אנשים שלא מבינים מה זה חופש אקדמי ועוד ויתר מה יהיה המחיר שהאוניברסיטאות והסטודנטים יצטרכו לשלם אם לא נשמור עליו. כל הכבוד ליואל אסתרון!
דנית  | 22.08.10
60.
"חופש אקדמי"
השמאל הרלבנטי כבר מזמן "איבד את עצמו לדעת". השמאל של פעם הוא המרכז של היום. אתם מתעקשים להיראות ולהישמע ולכן אתם מקימים כל צעקה על כל ניסיון אפילו להעביר עליכם ביקורת. "הכל שפיט, מלבד השמאל הרדיקלי" שרק לו מותר לבקר. הביקורת עליכם כבר מזמן הייתה צריכה להישמע, ועוד בראש חוצות. הגיע הזמן שהציבור ייחשף לכל הפעילות המחתרתית שאתם מבצעים, גם במוסדות האקדמים (שאגב ממומנים ממיטב כספינו). נכון ואף ראוי שמרצים יביעו את דעתם, אפילו הפוליטית, אך אסור שדעתם הפוליטית תנחה את ציבור הסטודנטים. לא ייתכן שכל הסילבויסים שלכם יתמקדו בחומר אנטי-ציוני.אתם יודעים לקפוץ ולצעוק: "הכל בשם החופש האקדמי" - כמובן עד שזה תלוי בכם.
יעקב | 22.08.10
59.
אלברט אינשטיין היה חתום על עצומה להחרמת בגין בארצות הברית - תחרימו אותו
האקדמיה במיטבה - אינשטיין, ארנדט, רורטי, דרידה, פוקו, ראסל, חומסקי, ולטר בינימין, אדורנו, אורוול ורבים אחרים היו מוחרמים בארץ. רוב גדולי הרוח של המאה העשרים היו שמאלנים, וכל גדולי הרוח היהודים היו שמאלנים. אם אינשטיין יכל לצאת כנגד המדינה היהודית ותמך בחרם על ביקורי בגין, יכולים גם שלושה מרצים ישראלים לתמוך בחרם על ישראל. מספיק עם השטויות. קודם תלמדו באוניברסיטה, אחר כך תהיו זכאים לבקר את מה שקורה בה.
יואל | 22.08.10
57.
על מקארטיזם וסטליניזם - מי הוא מי
אין שום איום רציני, חזור, שום איום רציני על החופש האקדמי בישראל. ההיסטריה במדעי החברה מובנת, כיוון שהם, הם ולא אחרים, בזים לחופש האקדמי של אנשים בעלי דיעות שונות, מונעים קידום שלהם (אם הצליחו איכשהו להסתנן ולקבל מינוי), וכעת, אבוי, מסתבר שיש גם תיאוריות אחרות, אקדמאיות לעילא, שמתנגשות בתיאוריות המעופשות והמקובלות (ישראל כדוגמא לקולוניאליזם ועוד זיבורית מן הזן הנחות הזה). רוב המייללים על סכנה לחופש האקדמי מזכירים בולשביקים זקנים שעדיין מגינים על מעשי סטאלין. קצת ויכוח בריא על תיאוריות סוציולוגיות הוא שיכניס משב רוח מרענן למחלקות האורתודוקסיות הללו, אז תפסיקו לבלבל את המוח על סכנה לחופש האקדמי. אין שום מדינה בעולם החופשי שהייתה מאפשרת לאנשים השוללים את עצם זכות קיומה של המדינה להיות מרצים באוניברסיטה הממומנת על ידי המדינה. ישראל, מהבחינה הזאת פתוחה יותר מכל המדינות האחרות.
יוסי מגבעתיים | 22.08.10
56.
יואל אסתרון מטיף מוסר על חופש ביטוי?נו באמת.בן גוריוןוחופש ביטוי?אוקסימורון
מה ליואל אסתרון ולאקדמיה. מה לו ולפלורליזם. להביא את בן גוריון כמופת בענין הזה זו חוסר ידיעה הסטורית או/ו עיוות מכוון של העובדות.גם המרצים שעליהם אסתרון היו זורקים אותו מכל המדרגות עם המופת המסולף הזה. בעיניהם בן גוריון הוא יוצר הבעיה הפלסטינאית,מגרש העם הפלסטינאי ויוצר הנכבה. בן גוריון דאג להוציא מהאקדמיה כל מתנגד ובימי שלטונו ,בבתים החביאו את כתבי זבוטינסקי ואצ"ג כדי לא להפסיד מקום עבודה. בן גוריון היה מנהיג וטוב שהיה אבל "חופש ביטוי " וסובלנות ופתיחות לא היו מנת חלקו
שיייקה | 22.08.10
54.
עצימת עיניים
אין ספק שהחופש האקדמי חשוב, אבל דיי לתרץ כל חרם על ישראל והאקדמיה כחופש אקדמאי. אין ספק שאנו אנשים עם דעות, אבל דעות פוליטיות אלו יש להשאיר לפוליטקאים. מרצה שמוכר את מדינת ישראל אינו מורם מעם . ולא צריך לדאוג לו כי אם הוא יפוטר הוא יקבל משכורת משונאי ישראל על ההרצאות בגנות ישראל אותם יעביר באירופה בזמנו החופשי.
ליאור | 22.08.10
53.
יש מקום לקוד אתי לאוניברסיטה:
זהו מוסד ציבורי אשר ממומן על ידי המדינה. יש מקום לחופש ביטוי, אין מקום להסתה, בודאי לא נגד המדינה, אין מקום למעשים נגד המדינה בודאי לא לקריאה לחרם וכו'. אין מקום למחקרים חתרניים נגד אושיות המדינה, כגון הכחשת השואה וכו' - את זה אפשר לעשות במספיק מדינות אחרות (ערב, אירופה וכו' - לא לאקדמיה העברית לממן זבל כזה!).
עמית | 22.08.10
52.
ברית שלום היו בעד מדינה דו לאומית, והם במקרה גם הקימו את האקדמיה
לכל המגיבים שאינם יודעים הסטוריה - האוניברסיטה הישראלית הוקמה על ידי שמאלנים שהיו בעד מדינה דו לאומית. גדולי הרוח של ישראל בקום המדינה כוללים את מאגנס, בובר, רוטנשטרייך, אנשי ברית שלום. בן גוריון תמך בהם וכיבד את עמדתם.
מאגנס | 22.08.10
49.
בן גוריון ושלוחיו המפאיניקים מנעו התקדמות ימנים באקדמיה.למשל, בן ציון נתניהו נאלץ לעזוב לארה"ב
בטח מאוד נעים לחיות בבועה של השמאל המזדעק להגן על החופש האקדמי. העובדות לא מבלבלות אותם ואמת שלהם תמיד , תמיד צודקת ומשרתת אותם.למה לא להתמודד עם השאלות העקרוניןת ש"אם תרצו" מעלה? מדוע לא נזעקים כותבי המאמרים ושואלים לגבי אותם מרצים הקוראים להחרים את ישראל ואת האקמיה הישראלית? הרי זה העניין האמיתי! לא המכתב שכתבה תנועה לא מימסדית. בזכות חופש הביטוי היא רשאית לעשות זאת. שרי הממשלה לא מחוייבים לנהוג כפי שמציע אסתרון וחבריו.
יעל  | 22.08.10
47.
הגבול של חופש אקדמי- שיביעו כל ביקורת אבל שלא יעדדו חרם.
נכון שחייבים לאפשר חשיבה כל שהיא אבל זה עדיין לא מצדיק יריה ברגל. הכותב מנסה להפוך את אם תרצו לארגון לא רלוונטי אבל באותה העט הוא כותב בגללם מאמר. גם אם הוא לא רוצה יש מספיק שרוצים ותומכים בארגון מה שמחייב אותו להתגונן. תודה ל"אם תרצו", בסוף הם אלה שמאפשרים פה את החופש האקדמי המיוחל, כזה שבאמת יש בו חופש גם לדעות שונות.
 | 22.08.10
45.
בישראל של 2010 אתה צריך לכתוב מה שהמרצה רוצה לשמוע, לא מה שאתה חושב, רק ככה תקבל ציון טוב
אז איזה חופש אקדמי בדיוק קיים פה?! החופש ללמוד 50% מרקס בתואר בסוציולוגיה? או החופש לא ללמד כמעט את גלנר אבל להקדיש חצי סמסטר לג'ון סטיוארט מיל? או אולי החופש לומר לסטודנטית שהיא לא יכולה להיות סוציולוגית טובה אם אין לה בעיה עם זה שמחלקים סופגניות בחנוכה?! או אולי החופש לשים לב שבאוני' ת"א אתה כמעט לא יכול להיות מרצה לפילוסופיה אם אתה ציוני?! החופש האקדמי הזה מנוצל יפה מאוד כשמרצים צועדים לשייח ג'ראח בשם היותם מרצים. הוא לא כל כך בא לידי ביטוי כאשר פתאום יש מישהו שחושב אחרת מהכנופיה הבולשביקית שיושבת במגדל השן של האקדמיה...
סטודנט למדע המדינה | 22.08.10
44.
חופש אקדמאי = החופש להתעמר בסטודנטים
חייבים לצמצם את הדבר האומלל הזה למחקר בלבד. מרצה מקבל קורס בסיס לשנה אחת, מחליט ללמד חומר אחר שלא נכלל בסילבוס של הקורס, ואי אפשר לעשות כלום כי יש לו 'חופש אקדמאי' דיי בעל המאה הוא בעל הדעה והגיע הזמן שהמדינה תעשה סדר באקדמיה.
גיל | 22.08.10
40.
מישהו מפחד מאם תרצו?
בא נפריד רגע...80 אחוז לפחות (ואני נזהר) מהמרצים הדגולים שמשמיצים אותנו ברחבי תבל ועל הדרך גוזרים קופון נאה של יוקרה כבוד הזמנה להרצאות ואולי אפילו מענקים אינם ממדעי הטבע..כל מיני פרופסורים למדעי המדינה,פוליטיקה וממשל,מדי פעם איזה אחד מהחוג להיסטוריה....סלחו לי אך תרומתם לא חשובה כמו שהכותב מנסה להציג,זה לא רפואה ולא נעליים...מעניין גם שבקרב החוקרים ממדעי הטבע אפשר לראות הרבה יותר איזון מבחינת הטייה פוליטית- שם גם אין קשר בין המחקר שלהם לנטיית לבם, בחוג למדעי המדינה באוניברסיטת בן גוריון סטודנט שבא מהמילואים עם המדים הועלב והואשם על ידי המרצה...שאלה פשוטה..האם סטודנטים ירגישו חופשיים לחקור ולהתפתח בצורה חופשית ומקורית כשהפרופסור המנחה שלהם מתנהג בבריונות שכזו בכיתה שלו?? החופש האקדמי נדרס ברגל גסה על ידי "החוקרים" האלה ולא על ידי אף אחד אחר 
מיכאל | 22.08.10
35.
גם לחופש אקדמי יש גבול
ברור שיש גבול ל"חופש אקדמי". מי שיוצא נגד המדינה שלו ומערער על זכותה להתקיים ברור שאסור שהמדינה תפרנס אותו. חוץ מזה מה הבעיה שלכם מ"אם תרצו" המרצים קראו לחרם וגם הם קוראים לחרם פתאום אסור לקרוא לחרם?? בנוסף, זה לא כמה מרצים מהשוליים זה מחלקות שלמות של שמאלנים קיצוניים שקוראים לחרם, כמו שאתה לא תתרום לאוניברסיטה באיראן עד שהם תנרמלו כך גם "אם תרצו" קוראת לחרם כספי על מי שיצא לגמרי מהקונצנזוס - ועובדה תורמים מתחילים לגלות עניין בזה.
נתנאל | 22.08.10
30.
מצד אחד אתה קובע שיש "כמה שוטים ועקרבים שחושפים את תכונותיהם כשהם מעלים הצעות מגונות"
וממשיך כאילו זה "בסדר" זה "מקובל" זה "הגיוני" אבל מתמקד על "כל מיני ארגוני שוליים מהבהבים, בעלי שמות יומרניים כמו "אם תרצו", לתקוף את האקדמיה הישראלית" אותו "אירגון שוליים מהבהב " לא יצא נגד "האקדמי" אלא ציין את שמות החוגים ואת שמות המרצים. אבל אתה בשלך - פוגעים "באקדמיה" מדוע "אסור" לנשיא האוניברסיטה לקבל את "תוכנית" ההרצאות? למה זה סודי? מי שקרא את כתבתו של בן דרור ימיני בעתון מעריב הבין במה מדובר. ועל הדבר הזה "קובלים המהבהבים" באם הייתי עוקב אחרי התגובות והמגיבים [באתרי החדשות] היית מוצא שיש המוני תומכים ב"מהבהבים" שמסכימים עם דעתם. ומדוע של "נבער" ונוציא את אותם "כמה שוטים ועקרבים" משדה האקדמיה ואז השדה יהיה "נקי" ???? בהמשך הכתבה ה"סלט" שאת מנסה ליצור הופך סתם ל"קישקוש" מי פוגע ב"חופש האקדמאי??" זה הרי מה שאותם "כמה שוטים ועקרבים" מפמפמים לתקשורת בניסיון "גס" להמשיך ואתה מר אסתרון וחבריך "כותבים ב"כאילו" נגד אבל ב"אמת" מסכימים אים. לדעתי במקרה זה "המהבהבים" צודקים.
אילן | 22.08.10
29.
איפה האינטגריטי?
למה צריך להיות הבדל בין מנהל בחברה מסחרית לבין מרצה באוניברסיטה? איפה האינטגריטי של המרצה? אם הוא קורא להחרים את האוניברסיטה שהוא עצמו עובד בה, ייכבד ויתפטר קודם כל מרצונו. ואגב פגיעה בחופש האקדמי, האם אין זו זכותו - וחובתו - של נשיא האוניברסיטה לוודא כי הסילבוסים הנלמדים באוניברסיטה שלו הם ראויים? אם מרצה באוניברסיטת בר אילן יבקש ללמד ל]י הספר של הרב ליאור, האם תאפשר זאת בטענה של "חופש אקדמי"?
יוני ג. | 22.08.10
28.
נו זה טריק ידוע, שחק אותה מהפכן, יחזיקו ממך בחוגים מסויימים
תראו את הסרטים הישראלים בחו"ל-אם תלכלך מספיק על ישראל, תתאר את הטראומה של הטרוריסטים כל מיני קישקושי אנדר דוג למיניהם-והופ אתה מועמד לאוסקר. ללכת עם המציאות לא מביא הרבה הצלחה בתחומי "מדעי" הרוח. שם ככל שאתה רחוק יותר מהמציאות ככה אתה נחשב יותר פורץ דרך-גם אם ברור לכולם שזאת דרך ללא מוצא, שאין בה תוכן.
אפי | 22.08.10
27.
לעומת גופים אחרים מתוקצבים - ההתגוששות בין "אם תרצו" לתומכי החרמת ישראל
1. לשמחתנו קבוצה קטנה שמהווה מיעוט שגורם לכעס מצד מרבית אזרחי המדינה הציוניים ומביאה לצער,ומבוכה . 2. לעומת זאת הייתי מציע (ללא נקיטת עמדה או ביקורת לא הגונה המושתת על עובדות ) לחברי הכנסת לבדוק את הקלות הבילתי נסבלת של קבלת החלטות כלכליות הנוגעות לתקציב הבטחון (המורחב הכולל את כל הסכומים , הידועים יותר והידועים פחות )הנשען על החלטות שמעטים בין חברי הכנסת והשרים בודקים ומחליטים . נוצר הרושם שהלובי החזק של הגנרלים בדימוס , חבריהם הממלאים תפקידים בגופים הממומנים ע"י תקציב הבטחון , מצליח לשעבד הרבה עשרות מיליארדים לתקציבים שמעטים בודקים לפני הוצאתם .
הלורד בלפור | 22.08.10
26.
אם בנפשם של הפרופסורים הנכבדים הוא הרבצת תורה בנושא שהם מומחים בו כך יאה.
אך אם פרופסור מרצה דווקא לתלמידיו הבשלים כבר פוליטית, דברי בלע נגד הציונות, שהיא נשמת אפה של אחיזתינו בארצינו היחידה והקטנה, אזי פרופסור "דגול" זה לא יבוא בין כותלי האוניברסיטה, וכל אוניברסיטה בארץ, כי במקום מכובד זה הסטודנטים אמורים לרכוש השכלה גבוהה ומשכילה בלבד. פוליטיקה בחוץ!!!
pini | 22.08.10
25.
אם ביבי מפקיר את שליט,הוא יפקיר גם את האוניברסיטאות.הפקר מבית מדרשו בכל תחום חיים כיום
כל מילה שלך נכונה. ביבי מתנהג כאדם פרטי בתפקיד ציבורי. כמו שלא השמיע את קולו בהסתה שהייתה על רבין בזמנו, כמו שמפקיר את שליט, או נותן לליברמן להתנהל כפי שהוא רוצה- בין אם במינויים או בשביתות במשרדו- מקרה יוון, כך הוא מפקיר את החינוך בידיו של סער ואת מחטפי החוקים בידי החוליגנים הקטנים מבית מדרשו. ואילו הוא - שה תמים.
דמוקרט | 22.08.10
24.
עצם ה"עליהום" שנעשה ל"אם תרצו" שלא קראו לפיטורים של אף אחד
(אתם יכולים לראות את נוסח המכתב שנשלח באינטרנט), מראה שבעצם השמאל הוא זה שמפעיל משטרת מחשבות, והשמאל הוא זה שחושב שהוא "מורם מעם", כאשר מרצה באוניברסיטת באר שבע אומר שאין לאף אחד זכות להעביר ביקורת, לא עליו, לא על דרך התנהלותו, לא על דרך מינוי המרצים, ולא על שום דבר, הוא-הוא זה שבעצם סותם פיות, ופועל בדרך שהיא אנטי-דמוקרטית.
 | 22.08.10
23.
לא יעלה על הדעת שמרצה באוניברסיטה יקרא בחו"ל לחרם על מקום עבודתו.
תארו לכם שעובד בכיר במפעל כלשהו יקרא לחרם על תוצרת המפעל שבו הוא מוצא את פרנסתו,מישהו יתן לא להשאר לעבוד שם?הוא לא רק יפוטר אלא יגורש משם בחרפה.תארו לכם שקצין בכיר בצבא כלשהו מעודד את האויב לנצח את הצבא שבו הוא משרת,הוא ישאר בצבא?הוא לא רק יגורש בחרפה אלא גם יועמד לדין ובמדינות מסוימות גם יועמד לקיר.מרצה באוניברסיטה ישראלית לא יכול לקרוא באוניברסיטאות בחו"ל להחרים את האוניברסיטה שבה הוא מלמד,אם הוא לא מסכים עם המדינה זכותו לעזוב אותה וללכת לאן שירצה או לאן שלא ירצה או עדיף שיילך לעזאזל.אי אפשר ולא הגיוני לתת לאחד כזה להשאר וללכלך את מקום עבודתו ואת מדינתו,יש לך ביקורת?תעלה אותה בבית אבל בשום פנים אל תירק לכוס ששתית ממנה.
דב בינדר | 22.08.10
22.
אתה טועה ומטעה
יואל אסטרון היקר- אתה מזכיר את בן גוריון וגדולתו כמנהיג, וכולנו מסכימים עמך. אבל אתה טועה שהוא היה נותן לאקדמאים שטיפח שיסיתו נגד המדינה ונגד הציונות. בזה הוא ואני ורבים כמוני לא חושבים כמוך שיש כאן 'חופש אקדמי' אלא הפקרות ממדרגה ראשונה. 'חופש אקדמי' שמסית להחרמה של האוניברסיטאות הוא חופש אקדמי בעיניך ? בדבריך אתה טועה וגם מטעה את האחרים. חופש אקדמי אמיתי לא מיועד למסיתים לחרם. החופש מיועד לכולם ולא לאלה המונעים מאחרים את חופש היצירה. כאן צריכים מנהיגי ההאוניברסיטאות להילחם באלה המונעים מאיתנו חופש אקדמי ע''י החרמות ושיקוצים.
מוטי | 22.08.10
21.
בן גוריון היה מעיף את המרצים המחרימים באותו יום
עתונאי נכבד, - היתה לי הזכות הגדולה לעבוד עם בן גוריון כאשר היה בשדה בוקר . אצל בן גוריון פרופסורים משמיצי ישראל, שדורשים את החרמת האקדמיה לא היו נשארים בתפדידם אפילו שעה אחת. צר לי, אבל ניכר שלא הכרת את המנהיג הדגול ואינך מכיר את תורתו עד היום הזה. השתמשת בשמו רק לתפארת המליצה. זה לא יאה ולא נאה לאיש כמוך.
פרופסור אמריטוס | 22.08.10
19.
"אם תרצו" מגנים על החופש האקדמי. מרצים ציוניים לא יכולים להתקדם בחלק מהמחלקות
אני לא יודע עד כמה גברת אסתרון מכירה את הנעשה בפקולטה למדעי החברה בבן גוריון. ישנן מחלקות בהם האווירה כנגד מרצים ציוניים היא קשה ביותר. מרצים כאלה מתקשים להתקדם בקריירה שלהם. הבון טון הוא אנטי-ציוני מובהק - מפלגת חד"ש, או שמאלה מכך.
אזרח שלא קשור ל"אם תרצו" | 22.08.10
18.
עלמא דשקרא
אני חוזר ונדהם לראות את הצביעות הזועקת והבולשביקית של תיקשורת אינטרסנטית. לא הבנתי את האהדה והעיוורון בו התיחסו הרבה "אינטלקטואלים" לסטאלין, אך היום אני מבין את המנגנון. ראיתי אתמול את הפרופסור הערבי לרוקחות מבן גוריון, בתוכנית של דן מרגלית. התגובות העלובות והמעליבות שלו מראות כנראה למה קשה ,בתרבות שלו ,להגיע להישגים אינטלקטואליים.
emilio | 22.08.10
17.
למה אתה מעוות את הדו"ח ש"אם תרצו" פרסמו ?
הם הרי לא אמרו להוציא את השמאל הקיצוני מהאוניברסיטאות. הם לא הצהירו שאת השמאל הקיצוני צריך להחרים ולהוציא אותם מנכסיהם. הם גם לא ביקשו לסלק לאלתר את הפרופסורים שקוראים לחרם. כל שאמרו הוא שאין שוויון בין הדעות במחלקות מסויימות באוניברסיטאות, ונתנו אולטימטום של 30 יום לבצע שוויון זה, קרי אם יש 12 מרצים, צריכים להיות כ 5-6 מרצים מכל צד. הם כן אמרו שכיום ישנם מצבים שיש 11 מרצים, ומתוכם 9 מרצים בעלי דעות שמאלניות קיצוניות, ה 2 הנותרים בעלי דעות שמאלניות עד ימניות קיצוניות (בכל הספקטרום), לא נשמע עקום ? הם כן אמרו שהסילבוס בעל תכנים אנטי ציונים וצריך לפקח עליו ! הם כן אמרו שהם יפעלו בכל הדרכים החוקיות שעומדות לרשותם! מה יותר מזה אתה רוצה ? מר יואל היקר, לצערי הפגנת בורות במאמר זה, ולצערי נראה שבכלל לא קראת את הדו"ח של "אם תרצו" ויותר מזה אפילו לא ניזונת מכתבות שבאו בצמוד לדו"ח, אלא רק בכתבות ביקורת שבאו כמה ימים אחרי, שלא הציגו ציטוטים מהדו"ח, ובכך הגעת לדעה כזו קיצונית...
עידו | 22.08.10
16.
מה לכל זה ולחופש אקדמי
פטנט חדש ישן: מותר להדיר אנשי אקדמיה ימניים מהאוניברסיטה, בגלל שהם מסיתים או בעלי דעות חשוכות (נניח, רואים בהומו סקסואלים נטייה לא בריאה או בעלי השקפות ימניות פוליטיות). מאידך, אסור לפטר אנשי אקדמיה אנטי ציוניים, שגורמים נזק עצום לאקדמיה ולמדינה ושקוראים לחרם על המוסד בו הם עצמם מועסקים, זאת בשם החופש האקדמי. לזאת יקרא יושר אינטלקטואלי. אדוני הנכבד, אתה באמת רוצה לדעת מה בן - גוריון עליו אתה כותב בהערצה, היה עושה למי שהיה מקדם חרם נגד מוסד אקדמי - ישראלי? אני מניח שאתה יודע כיצד נהג בן גוריון במי שראה כ"בוגד".
קשקשן | 22.08.10
14.
דעות פוליטיות אין חופש אקדמי
יש להבדיל בין חופש אקדמי (ללמד ולחקור נושאים שנוים במחלוקת) לבין הפגנת ופרסום דעות פוליטיות אלו ואחרות- המקרה השני הוא ניצול במה ולא חופש אקדמי. אסור לתת למשמיצים במה ממומנת בכפסי האוניברסיטה ומשלמי המיסים בטענת "חופש אקדמי" - אלו שטוענים כך אינם זכאים להקרא אקדמים (אם אינם מסוגלים להבדיל בין המושגים) ובוודאי שמקומם לא באוניברסיטאות כדי לטמטם דורות נוספים של סטודנטים.
 | 22.08.10
12.
כתבה חד צדדית
הכתבה כתובה בצורה טובה ומאירת עיניים. מה שמעניין אותי, אם הכתבה היתה נכתבת בראיה "ציונית" (לאו דווקא ימנית) אני משער איזה עליהום הכתב היה מקבל על דמגוגיה זולה וסהרוריות ימנית והתעלמות מופגנת מעוולות ישראל כלפי הפלשתינים. בשם "השוויון" ו"החופש האקדמי" נמנעים מרצים שלא רוצים להכפיש את ישראל (אגב, איזה כיבוש מדעי מושג על ידי הכפשת המדינה שלך עצמך?) מלחקור ולהביע את דעתם (החופשית, כאמור...) ואינם מקודמים רק על סמך דעתם הפוליטית ולא המדעית. למה כשקבוצות סהרוריות, פחות או יותר, מהצד השמאלי של המפה שמתחברות למרצים ופעילויות אקדמיות זה בסדר כבר שנים רבות אך כשארגון כמו "אם תרצו" (שאני לא נכנס לטיבו) מתריע על משהו שנכון *לו*, זה כבר מלחמה על החופש האקדמי. ותחשבו על זה.
אזרח | 22.08.10
11.
Academic Freedom
חופש אקדמי מובטח בנושאי מחקרם והתמחותם ששל הפרופסורים ואף אחד לא מתערב במחקרם אולם כאאשר הם מנסים לנצל את מעמדם להבעת דיעות פוליטטיות שהינן קיצוניות והם משתמשים בתירוץ של חופש אקדמי על מנת לנסות להשפיע פוליטית הם אלו שמנצלים לרעה את החחוופש וכאשר זה עובד כחררב פיפיות הם פונים לתקשורת להגנה, בושה.
Easy Rider | 22.08.10
7.
הסכנה אינה באוניברסיטאות אלא במקום אחר לחלוטין
התנועה הציונית ראויה לביקורת, ועל מעשים מרובים, אפילו להוקעה. האם יהפרופסורים באוניברסיטאות אשמים בכך? אין סכנה, אפילו לא קלה, בביקורת על הציונות ועל המדינה. ביקורת מטבעה מנערת ומאווררת מסורות חשיבה ואמיתות דוגמטיות ומעופשות. ככל שמנערים יותר, כך ייטב. הסכנה מצויה במקום אחר. בשבוע שעבר התכנס כנס ל"עצמאותה של תורה."בראש הפמפלט המזמן את ציבור החרדים לעצמאותה של תורה, מתנוסס לו הפסוק הבא: "לא תגורו מפני איש כי המשפט לאלוקים הוא." פסוק זה הוא המסגרת הרעיונית המכוונת את חייו של ציבור גדל והולך במדינה. זו קריאה חמורה כנגד שלטון החוק במדינת ישראל, שאיננה מדינת הלכה וספר חוקיה הוא אזרחי למהדרין . זו קריאה למרדנות ובעיטה באושיות המרקם החברתי עליו מבוססת החברה בישראל. על קריאה זו אין לעבור בשתיקה. קריאה זו יש להוקיע ולהעמידה אל מול הסילבוסים של החוגים באוניברסיטאות, בהם לא תמצא קריאה להפרת חוק המונית משום סוג, ולא תמצא בהם העמדת מערכת כללים ואמונות בלתי רציונאליים מעל חוקי המדינה. זו הסכנה המוחשית המידית.
זבולון הרצליכט | 22.08.10
6.
בן גוריון יש והיה רק אחד,מאידך לפרופסור המחרים אין אינטגרטי בכלל.
הגאונות והחזון של בן גוריון היו היסוד להקמת מדיטנת ישראל, מלבד האקדמיה הוא הקים את חמ"ד, ועוד דברים רבים ,הוא נפגש עם מנהיגי החרדים לדיון כמו החזון איש, ומאידך את אנשי תנועת השלום של מגנס וחבריו. אבל מה שעשה הפרופסור הנכבד מב"ש הוא הטלת חרם אקדמי מסיבה פוליטית לא אקדמית. אין בחרם שום דבר אקדמי מלבד שהחותם הוא מרצה באוניברסיטה, ומוביל מחלקה הדנהבנושא.ברגע שהביע את דעתו החרם הפוליטי ושתוף הפעולה האקדמי. הוא אינו יכול להעביר מידע אוביקטיבי אקדמי ולתת לתלמידיו את חופש הבחירה והמחקר. שלא יובן מכך שאני חושב שחרמות מצד אם תרצו מקובל. הטענות חייבות להבדק ע"י האוניברסיטה, כי המחקרים חייבים להיות אוביקטיבים למען שמה של האוניברסיטה והמחקרים הנערכים בה. כאשר למדתי באוניברסיטה העברית היו חוקרים שהיו במצפן אך הם הפרידו בין המחקר ובין דעותם הפוליטיות. כי המחקר מגיע לאמת , ופליטיקה משתנית כל הזמן.מטוטלת המשתנית כל הזמן.
מנחם | 22.08.10
2.
לא כל פרופסור הוא מדען
"אני בטוח שכוונתו של בן גוריון היתה שונה בתכלית לגבי המדענים והמדע. "הפרופסורים" האנטי-ציונים בטוח שאינם מדענים דגולים ותרומתם לחברה היא כאפס לעומת מקבליהים במדעי הטבע או ההנדסה, אל לנו לפתח פרופ' פולטים ואנטי-ציונים שמקווים לקבל הכרה עולמית באמצעות הפצת דמגוגיה זולה ע"ח הציבור הישראלי (תרתי משמע). אני בטוח שלמרות שהכותב מתיימר לנתח את פעולתיו של בן-גוריון, בן גוריון לא היה נותן יד לתופעה של דמונזציה של החברה וקריאה לחרם ולהשנאת עמנו, ע"י חבורה של אנשים קטנים המתהדרים בתואר "פרופסור" - להזכירכם גם אבו מרזוק מהחמאס ופתחי שקאקי-מיסד הג'יהאד האיסלאמי מתהדרים בתוארי דוקטור. מעבר לכך,לנו כציבור יש את הזכות ואף את החובה לבחון את עבודיתיהם של אנשי האקדמיה ושל אנשי המחלקה באונ' בן גוריון (שכנראה מגיסים בשיטת חבר מביא חבר) וטוב שסוף סוף תנועות ציוניות (בלי ציניות) מניחות על סדר היום נושאים חשובים כאלה !!
סטודנט  | 22.08.10
1.
מעניין שהזכרת את אבא של נתניהו
הוא הרי היה קורבן מוקדם של האקדמיה השמאלנית דאז שמנעה משרות אקדמיות מאקדמאים ימניים (רוויזיוניסטים דאז) כמו בן-ציון נתניהו ו"דחקה" אותו למשרות אקדמיות בארה"ב, כמו שאת פרופ' אלדד (שייב) אביו של חה"כ אלדד דחקו מה"עברית" למשרה בטכניון.
ערן | 22.08.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת