אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שר התחבורה בנסיעת מבחן של הרכבת הקלה בירושלים: "זו בשורה לתל אביב"

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
אוטובוס היברידי
אם בדיוק באותו תוואי היו בונים כביש באותו רוחב עם אותן תחנות, רק ללא מסילה למטה עמודי חשמל באמצע וכבלי חשמל למעלה, היינו משקיעים בין 10 ל-20 אחוז ממחיר הסלילה וזמן הסלילה היה פחות מרבע. התוצאה היתה אוטובוס הרבה יותר שקט שיכול ליסוע בכל כביש, ללא בזבוז של 3 מיליארדי שקלים ומניעת הרס (מרכז) העיר. כדאי לתל אביבים לחשוב על זה. תחפשו איפה בנו רכבות קלות בחמישים השנים האחרונות ואיפה משתמשים באוטובוסים היברידים ותבינו מה קורה כאן. ולסיום: תודה רבה ל-א.א.
עמירם | 24.08.10
11.
אוטובוס היברידי
אם בדיוק באותו תוואי היו בונים כביש באותו רוחב עם אותן תחנות, רק ללא מסילה למטה עמודי חשמל באמצע וכבלי חשמל למעלה, היינו משקיעים בין 10 ל-20 אחוז ממחיר הסלילה וזמן הסלילה היה פחות מרבע. התוצאה היתה אוטובוס הרבה יותר שקט שיכול ליסוע בכל כביש, ללא בזבוז של 3 מיליארדי שקלים ומניעת הרס (מרכז) העיר. כדאי לתל אביבים לחשוב על זה. תחפשו איפה בנו רכבות קלות בחמישים השנים האחרונות ואיפה משתמשים באוטובוסים היברידים ותבינו מה קורה כאן. ולסיום: תודה רבה ל-א.א.
עמירם | 24.08.10
10.
עדיף כבר אוטובוס...
האמת נכון, ההמתנה לאוטובוסים מעצבנת במיוחד בקיץ בגלל החום (והעובדה שאתה יושב בתוך תנור), אבל (לפחות באשדוד) השירות לא רע, לא היו לי תלונות על השירות של אגד בנסיעות עירוניות. מזגנים עובדים מעולה, זמן נסיעה מהיר והשירות אדיב. רק להזכיר, לא נסעתי באוטובוסים בירושלים או בתל אביב ככה שאני לא יודע לגבי השירות בערים אחרות. אבל לאור הנתונים שמגיב מספר 1 מציג (והכתבה), הרכבת הקלה הינו ביזבוז של כסף וזמן (הרבה מאוד כסף וזמן).
DERKA | 23.08.10
8.
ירושלים צריכה רכבת תחתית ולא אוטובוס על מסילה
מה קורה לכם אנשים? עד מתי תתנו לממשלות האלה לטמטם אותכם? כשחופרים רכבת תחתית לא תוקעים את העיר ל-10 שנים וגם התמורה היא אחרת לגמרי. במקרה יצא לי לגור בעיר שחופרים בה רכבת תחתית ולא מרגישים את זה למעט בניית התחנות. חייבים לדרוש רכבת תחתית אמיתית לגוש דן הכוללת את ת"א, ר"ג, גבעתיים, ראשון, פתח תקווה והרצליה. למה ראשון, פ"ת והרצליה? כי רק שם ניתן להקים חניוני ענק בשביל תושבי הפריפריה. ואז פתאום מחירי הדירות בגוש דן ירדו ללא התערבות בריביות ושטויות. אבל כל זה כמובן לאולם לא יקרה, כיוון שנבחרי הציבור שלנו עושים קופה יפה על נכסי הנדל"ן שברשותם וזה כמו לירות לעצמך ברגל. בבחירות הבאות הם בוודאי ישלפו את השפנים הרגילים שלהם מהקובע כגון פלשתינאים, חזבאללה, סורים, איראנים ועוד כל מיני תופעות טבע מוזרות. העיקר שמשה ויוסי ימשיכו לריב ביניהם במשך שעתיים: האם לחלק ירושלים או לא בזמן ששניהם מחכים לאוטובוס שגם ככה לא יעצור בתחנה.
אליהו | 23.08.10
6.
ל - 4 - 20 קמ"ש - כן-כן 20 קמ"ש (וגם ל 3)
תקרא את המאמר: << המהירות המקסימלית של הרכבת תעמוד על כ-70 קמ"ש, אך ___רוב הזמן היא לא תחצה את גבול ה-20 קמ"ש ___>> ו למס' 3 - כמה עמדות למכירת כרטיסים יהיו בכת תחנה ? (קניית הכרטיס לא נעשית ברכבת - אלא לפני העלייה לרכבת) כמה אנשים יעמדו בתור בכל עמדה ? כמו שאני מכיר מפעילי קופות בישראל - תהייה קופה אחת - ויהיה תור של 10-15 איש, כך שיהיה צריך להגיע מספר דקות לפני הזמן הרצוי לנסיעה בכשי להצטייד בכרטיס. הליכה במהירות 3 קמ"ש ? מי הולך ב 3 קמ"ש ? - אולי אנשים מבוגרים - אדם נורמאלי הולך לפחות ב 4 קמ"ש בהליכה רגילה - לא מהירה. ו - לשבת ? ברכבת ?? נראה לך ? הם מתכננים 64 מקומות ישיבה - ו. . . תקרא טוב טוב - עוד 190 מקומות __בעמידה__ בכל קרון (ככתוב במאמר: <<כל קרון מכיל כ-250 מקומות: 64 מתוכם בישיבה, ושאר הנוסעים יצטרכו להעביר את הנסיעה בעמידה.>>) כך שעדיין - לא השתכנעתי בנחיצות של הדבר הזה, שעלה כ"כ הרבה כסף, ולא ברור אם הוא באמת יועיל למישהו או למשהו. ** ועוד שאלה - האת התוואי תוכנן בצורה כזו שיהיה באמת מועיל (לי אין מושג - האם מישהו יודע ?? )
 | 23.08.10
3.
למס' 1
יפה שאתה מעוות את הנתונים כדי להוכיח את הפואנטה שלך אבל ... -אני בטוח שהמתנה לקניית כרטיס לא תקח 5 דקות אלא 20 שניות כמו שמקובל לחכות היום כמשלמים לנהג באוטובוס. - ישנן 26 רכבות על תוואי של 13 ק"מ לכן ההמתנה צריכה להיות קצרה מאוד והתדירות בוודאי תהיה כל 2-3 דקות. - הרכבת ברוב הזמן לא תעבור את ה 20 קמ"ש אבל לעיתים כן, מה שמקצר את זמן הנסיעה (מספיק מקטע אחד של 600 מטר שבו היא מאיצה ל 60 קמ"ש כדי לקצר את זמן הנסיעה באופן משמעותי). - מצטער לנפץ לך את התיאוריה אבל הליכה במהירות 6 קמ"ש היא הליכה מהירה מאוד, וגם 5 קמ"ש היא הרבה יותר מהירה ממהירות ממוצעת של אנשים שהולכים ברחוב, המהירות הממוצעת צריכה לעמוד על כ 3 קמ"ש, מה שמאריך את זמן ההליכה ל 40 דקות. - הא וכמובן בל נשכח שברכבת אתה יושב בתוך קרון ממוזג ולא הולך ומזיע בחום (או נרטב בחורף). הליכה נעימה
יאצ'ק | 23.08.10
2.
איך מאפשרים לזכות במכרז ללא יכולת לממן אותו ?
איך יתכן שמתמודד זוכה במכרז שדורש מימון עצמי ללא שום יכולת לממן אותו ? יש לחייב את המתמודדים במכרזים לחתום על הסכמי מימון מחייבים שיכנסו לתוקף מיידיי במקרה של זכיה. אם הבנקים יכולים לתכנן הלוואות שיפרסו על עשרות שנים, לא צריכה להיות להם בעיה לחזות את תנאי המימון בשלב הגשת ההצעות. לא יתכן שעכשיו מי שזכה במכרז הרק"ל בת"א דורש הקלות וויתורים, אם היו נותנים לכולם את לוח הזמנים ואת ההקלות שהוא מקבל כבר בשלב הגשת ההצעות למכרז, אולי עוד קבוצות היו ניגשות אליו ומציעות הצעות טובות יותר. הקרב הבא יהיה על חילוט הערבויות ש MTS הפקידה, הם ינסו לשכנע את המדינה לוותר עליהן בתמורה לויתור מצידם על תביעות עתידיות נגד המדינה, אסור לוותר להם ושהם ישלמו על הנזקים האדירים שהם גרמו.
רועי | 23.08.10
1.
הממ . . . בואו נראה - רכבת קרקעית
שנוסעת ב 20 קמ"ש ועוצרת ל 20 שניות כל 500 מטר - בואו נחשב מסלול של שני קילומטר - זמן הנסיעה במסלול (כנסיעה רצופה ב 20 קמ"ש = 6 דקות) עכשיו - נוסיף תחנה 1 ב 500 מטר, תחנה שניה בקילומטר, ותחנה שלישית בקילומטר וחצי - כלומר 3 תחנות - בכל תחנה 20 שניות (בהנחה שלא יהיה אף אחד ש"ידחף בשניה האחרונה) - הוספנו עוד דקה - בסה"כ - 7 דקות נסיעה ל 2 קילומטר. וגם זה בהנחה שהרכבת לא עוצרת ברמזורים. עכשיו - נוסיף לזה המתנה בתחנה (מה התדירות המתוכננת ? - נניח כל 20 דקות) + הנתנה בקופה לקניית כרטיס = עוד 5 דקות = בגענו לסה"כ של: 12 דקות. בהנחה שאדם רגיל הולך במהירות ממוצעת של בין 4 ל 6 קמ"ש (נחשב לפי ממוצע של 5 קמ"ש) - הזמן שיקח בהליכה הוא - כ 20 דקות. חוץ מזה שהרכבת "כבולה" למסילה קבועה, ולא מביאה אותך ליעד המדוייק . . . . בקיצור - האם יש תועלת אמיתית ברכבת הזו ?
 | 23.08.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת