אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

דיבידנדים: בעלי היאכטות בישראל יוצאים למאבק

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
לכל מי שלא מבין
רוב בעלי היאכטות הם אנשים ממוצעים, חלק מהם גר בבתי דירות של 3-4 חדרים במקומות "הזוים" כמו פתח תקווה, רחובות ראשון ועוד. רוב היאכטות שאתם רואים במרינה נקנו בשותפות של 2-5 שותפים, דמי אחזקה של פחות מ 1000 ש"ח לאדם לחודש והשקעה של פחות מ 100 אלף שקל לשותף, בהחלט לא עשירון עליון וגם לא מאיון עליון. הטענה אינה הביקורת שחיל הים עושה, הביקורת היא מוצדקת ונכונה, הטענה היא שמדינת ישראל משאירה יאכטות בים, בניגוד לחוק הבינלאומי וללא סיבה חוקית אמיתית, תוך סיכון חיי אדם וללא כל צורך אמיתי, היאכטות עברו בידוק ביטחוני. מה שמקובל בעולם ומה שאומר החוק הבינלאומי שיאכטה כזאת תכנס למרינה לרציף סגור ונוסעיה אינם רשאים לרדת ממנה לפני ביקורת הגבולות. גם בת"א וגם בהרצליה יש רציפים כאלה שנמצאים בביקורת מתמדת של אנשי כוחות הביטחון השוהים במקום דרך קבע. מדינת ישראל עוברת על החוק במודע, והעובדה היא שבאחת הפעמים שחזרנו מחו"ל והים היה סוער נכנסנו לת"א למרות האיסור ועגנו במזח הנפרד מול תחנת המשטרה. איש לא הגיש נגד אף אחד מאיתנו כתב אישום כי הפרקליטות יודעת היטב שדינה של תביעה כזאת להדחות על הסף וזה יצור תקדים.
ימאי | 05.09.10
19.
מגיב 7
אתה לא הבנת את מהות העניין. אף אחד לא מתלונן על הבדיקות הביטחוניות אלה על סידורי משטרת הגבולות. הבדיקות הביטחוניות סבירות ומוצדקות בהחלט, הטענה היא שאם אין בקרית גבול היאכטה נאלצת להשאר בלב ים בלי שום הצדקה ובניגוד לכללים שהמדינה בעצמה קבעה. הסיפור מאחורי זה הוא שהמשטרה רוצה עוד הרבה תקנים למרות שניתן לפתור את הבעיה עם תקן אחד במשרה מלאה.
 | 05.09.10
18.
לכל מי שלא מבין
רוב בעלי היאכטות הם אנשים ממוצעים, חלק מהם גר בבתי דירות של 3-4 חדרים במקומות "הזוים" כמו פתח תקווה, רחובות ראשון ועוד. רוב היאכטות שאתם רואים במרינה נקנו בשותפות של 2-5 שותפים, דמי אחזקה של פחות מ 1000 ש"ח לאדם לחודש והשקעה של פחות מ 100 אלף שקל לשותף, בהחלט לא עשירון עליון וגם לא מאיון עליון. הטענה אינה הביקורת שחיל הים עושה, הביקורת היא מוצדקת ונכונה, הטענה היא שמדינת ישראל משאירה יאכטות בים, בניגוד לחוק הבינלאומי וללא סיבה חוקית אמיתית, תוך סיכון חיי אדם וללא כל צורך אמיתי, היאכטות עברו בידוק ביטחוני. מה שמקובל בעולם ומה שאומר החוק הבינלאומי שיאכטה כזאת תכנס למרינה לרציף סגור ונוסעיה אינם רשאים לרדת ממנה לפני ביקורת הגבולות. גם בת"א וגם בהרצליה יש רציפים כאלה שנמצאים בביקורת מתמדת של אנשי כוחות הביטחון השוהים במקום דרך קבע. מדינת ישראל עוברת על החוק במודע, והעובדה היא שבאחת הפעמים שחזרנו מחו"ל והים היה סוער נכנסנו לת"א למרות האיסור ועגנו במזח הנפרד מול תחנת המשטרה. איש לא הגיש נגד אף אחד מאיתנו כתב אישום כי הפרקליטות יודעת היטב שדינה של תביעה כזאת להדחות על הסף וזה יצור תקדים.
ימאי | 05.09.10
16.
הכל בגלל מריבה על תקציב. יש שוטרים 24/7 במרינה ת'א עם מחשב מקושר.
עד לפני כמה שנים הם ביצעו כניסות ויציאות. עכשיו המשטרה דורשת שהמרינה תממן בקרית במשרה מלאה. לכל המלעיזים - השוטרים במרינה היו יכולים לבצע את בקרת הגבולות. אין כאן שום ענין בטחוני כי לביטחון דואג חיל הים. כרגע יש שוטרת-בקרית במשרה מלאה,במימון המרינה, קייץ וחורף, יש או אין יאכטות זה לא משנה.רוב הזמן היא אינה עושה דבר.עם קצת רצון טוב היה ניתן לסדר במרינה, ליד תחנת המשטרה, שטח סטרילי מפוקח ע'י מצלמות המחוברות לתחנת המשטרה, ולפקח על יאכטה נכנסת בכל זמן שהוא עד שתגיע הבקרית למשמרת הבוקר שלה. מה יותר פשוט מזה בעידן המצלמות והמחשבים. אולי בג'צ יכניס קצת בינה בלב הבירוקרטים. ויותר מכך, יאכטות זרות שהיו יכולות להתארח בישראל, עוקפות אותנו כי שמע הקשיים התפשט בעולם השייטים.
יאכטונר שנכווה, מרינה ת'א | 03.09.10
15.
ל 13
יש בשדה דוב שתי בקריות במשרה מלאה, ביקשנו שכשסירה מגיעה הבקרית שדה דוב תיקח מונית למרינה בת"א (על חשבון בעל הסירה), היות וכמות הסירות היוצאות או המגיעות לארץ אינה גבוהה הרי זה אמור היה להיות פיתרון טוב ועד שהבקרית מגיעה תמתין הסירה ברציף המשטרה תחת השגחת השוטרים או שתמתין את הזמן עד שהבקרית תגיע מחוץ למרינה הרעיון נדחה בבוז על ידי המשטרה שרוצה להקים צוות בודקי גבולות לאותן חמש סירות שמגיעות בשבוע של קיץ (בחורף המספר נמוך משמעותית) דרך אגב , אם המדינה רוצה להכריז שיש לה 5 נמלי ים בינלאומיים עליה לעמוד בהגדרות שהיא עצמה הגדירה ולוודא כי יש להן כיסוי
 | 02.09.10
14.
המתנה בחוץ
מהכתבה עולה כאילו מדובר על המתנה של כחצי שעה אנחנו חזרנו עם הסירה מרודוס לפני כשבוע וחיכינו כמעט יממה בחוץ חיל הים חזר והדגיש בפני כי למרות שאני מתנדנד בחוץ אסור לי להכנס למרינה לפני השעה 7:00 בבוקר למזלי הים לא היה סוער וההמתנה הייתה נסבלת לא רוצה לחשוב מה קורה למי שמגיע ביום שישי בשעה 16:00 וצריך לחכות בחוץ עד יום ראשון בבוקר , במיוחד לא הייתי רוצה לחשוב עליהם אם הים קצת (או הרבה) סוער
רוני | 02.09.10
8.
לכל המלעיזים את בעלי היאכטות...
לא כולם עשירים כמו חלק מהשמות שהוזכרו בכתבה (שהם החלק הקטן). ומי אמר שלא תורמים???? הטענה היתה שאין טיפול הגון - תחשבו שבעל יאכטה (שעולה 70000 דולר), חוזר מהפלגה של שלושה ימים, וצריך לחכות שעות עד שמישהו "יקבל" את פניו לאישור כניסה - מתסכל משהו. הכתבה מציגה בעיה פשוטה שצריכה טיפול. בבקשה תפסיקו עם ההתלהמות הזו על הבוקר. שנה טובה.
עוזי | 02.09.10
7.
בידוק קשוח מדי? זו אמירה ליברלית נאבית הזוייה טיפוסית.
בנושא השמירה על הביטחון השוטף בכל התחומים מדינת ישראל היא בין המובילות בעולם. הבידוק שלנו בשדות התעופה הוא נושא להערצה וחיקוי, אלה שבמדינות ליברליות רופסות הוא נתפס כ-"גזעני" כי הוא מעז לקבוע פרופיל לאדם מעורר חשד. נושא היכולת של מחבלים להגיע אל מטרתם מכיוון הים מדיר שינה מאחראיים על הביטחון, אבל לא מדברים על זה הרבה. אפשר בקלי קלות להחדיר על יאכטה פצצות שונות ומשונות, מקונוונציונליות, דרך כימיות וביולוגיות ועד גרעיניות, למקם אותם במארינה קרובה למרכז אוכלוסין גדול, ולפוצץ. ישראל עושה את מה שצריך כדי למנוע תסריטים כאלו. המתלוננים על כך מגלים את הבורות האגוצנטרית שמאפיינת ליברלים "נאורים", שעסוקים בעיקר באיך לענג את עצמם ומוחים על כל הפרעה להנאה.
אייל | 02.09.10
3.
חיל הים
בתור חייל לשעבר בחיל הים בספינות הדבורים העובדה שחיל הים אינו מאפשר ליאכטות להיכנס למרינה הדבר פשוט אינו נכון. חיל הים מפליג ליד היאכטות ומתשאל את היאכטות על מנת לוודא שהפרטים שנמסרו ע"י בעלי היאכטות נכונים ואין על הסיפון גורמים עויינים. לאחר מכן מתירים ליאכטות להיכנס למרינות ברחבי הארץ. הבעיה האמיתית היא שמשטרת הגבולות לא מאיישת את העמדה שלהם בצורה מספקת. עוד פרט שאינו נכון הוא העבודה שישראל היא המדינה היחידה שבודקת יאכטות זרות ומקומיות. סינגפור מבצעת ביקורות הרבה יותר קפדניות מאיתנו וקשות מאיתנו. הכתבה פשוט לא נכונה
דניאל | 02.09.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת