אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

סוללים הזדמנויות: מסע נדל"ני לאורך נתיבי התחבורה בצפון, במרכז ובדרום

49 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

48.
לעבוד במרכז
אני לא מבינה למה כ"כ חשוב לגור בתל אביב או לידה? מה, כל המדינה עובדת בת"א? אין חיים מחוץ לגוש דן הרעיל והמזוהם???? האמת שגם בתוכו אין כ"כ חיים גם כן, עם כל הפיח, הזוזמה, והפקקים. צריך לקחת צעד אחד או אפילו שניים אחורה, ולראות שהמצב במרכז הוא לא כזה מציאה. אם ההחלטה הייתה שלי בלבד ולא תלויה בשאר משפחתי המורחבת, בעל ושלושה ילדים, המזוודה שלי כבר הייתה ארוזה ליד הדלת מאתמול מחכה למעבר לאזור נידח יותר, אבל שקט ונקי עוד יותר.
שיר | 14.10.10
46.
אין לנו רכבת ותחתית כי זה יוריד את מחירי הדירות
שימו לב שרוב מסילות הרכבת זה מתקופת הטורקים או האנגלים במקרה הטוב... בתור פקיד ממשלתי שמחזיק כמה דירות להשקעה ברור לי שרכבת מבת-ים לדוגמה לרחוב שנקין בת"א תביא להורדת המחירים בת"א. לכן אני וחברי הקמנו עיר חדשה (תל אביב) ללא תחתית וללא רכבת נורמלית. תמשיכו לחלום...
פקיד בממשלה | 10.10.10
42.
מי שיש לו כסף לקנות דירה להשקעה בודאי יש לו כסף להשאיר אותה ריקה
דירה להשקעה בדרך כלל לא קונים עם משכנתא, ובודאי לא עם הלוואות חונקות כמו לזוגות צעירים. אנשים שקונים דירות להשקעה הם אנשים מבוססים! לכן הקשקוש על מיסוי כבד לבעלי דירות להשכרה ישאיר את השוכרים התמידיים לגור ברחוב! אי אפשר להכריח בעלי דירות להשכיר אותן. עם ההרס שבעלי דירות נאלצים להתמודד לאחר שדייר עוזב ועם בתי משפט שלא יודעים להגן על זכויותיו של המשכיר, מיסוי יגרום למשכירים לחשוב פעמיים ויותר אם הדבר כדאי. דירה ריקה שומרת על ערכה גם כשהיא ריקה. בבועה נדלנית אפשר למכור דירה במחיר מסוים ולמכור אותה ברווח תוך זמן קצר יחסית. דירות להשקעה הן משחק לעשירים, הן לא באו לפתור בעיות של שוכרים עניים.
בעלת נכסים מנוסה | 03.10.10
40.
מיסוי על שכר דירה יעלה את השכר דירה
כאילו מפגר מי שמציע למיסוי על השכר דירה... צריכים לעודד את זה שלאנשים יהיו סכומים גדולים (מליון) בבנק בהשקעות למינהם, כאלה שלא צריך להבין או לעבוד כדי להרוויח סכום. במקום המצב הנוכחי שכסף בבנק לא מרוויח כלום אלא אם כן אתה יודע מה לעשות. לעשות את הפלוס בבנק יותר משתלם להשכיר דירה, או אפילו משתלם קצת פחות אבל בלי הסיפור של לדאוג לדירה ושוכרים וכל העניינים. זה מה שיוריד את מחירי הדירות למכירה בשלב הראשון, ובהתאם את מחירי השכירות.
 | 19.09.10
39.
השפעות מוגבלות
מי שטחו עיניו מהמציאות יכול לשדר סיסמאות כאלה. השפעות כבישים כמו 6 ואחרים עם טווח השפעה מכסימאלי שטווחו לא ברור לגמרי אך סביר שיתכנס לאיזור בינימינה בצפון וקרית גת בדרום. מעבר לכך ההשפעה שולית לחלוטין. מי שיהיה מחוץ לטווח הדומה הוא הרוצה מגורים.תעסוקה.חינוך.בריאות ואיכות חיים במקומו ולא משאת נפשו הריצה במי מהאמצעים התחבורתיים למרכז. יהיו מעטים מאד שינסו יוממות למרחקים גדולים יותר אך משיתברר המובן מאיליו שהתדירות,הזמינות,האמינות והקישוריות בין מערכות ההסעה ההמונית לא כמצופה והעלויות שיקשרו לכך-בדרישות מבית לבית-הסיסמאות יתפוגגו. המעריך שבית שאן תפרח ותשגשג מהמר על סיכוי אפסי לכך.4 או 6 רכבות ליום לכיוון לא יהיו בעלי משמעות וגם הן תהינה רחוק ממלאות. מוטב שנבין קנה המידה האמיתי שלנו ולא נפריח סיסמאות לא אמיתיות ולא מציאותיות.
avi  | 19.09.10
38.
לבטל את הפטור ממס שבח ואת מס הרכישה
היום יש עיוות כאשר רווח ההון היחידי שלא ממוסה זה עליית מחירי הדירות. האוצר מפצה את עצמו ע"י גביית מס רכישה שהוא מעין מס מחזור על כמות העסקאות בנדל"ן. צריך לבטל את מס הרכישה ובמקביל את הפטור ממס שבח כך שלא תהיה העדפה מלאכותית להשקיע בדירות. ביחד עם זה יש להטיל מס של 20% על שכר דירה לאחר ניכוי הוצאות. כלומר גם הכנסה משכר דירה תמוסה כמו כל הכנסה בשוק ההון וכמובן ההוצאות שבהחלט קיימות למשכירים יוכרו. מי ששוכר דירה וגם משכיר יזכה לקיזוז ההכנסה מול ההוצאה וזאת כדי לעודד גמישות תעסוקתית וחברתית. בעתיד יש לשקול גם קיזוז של הוצאות שכר דירה ומשכנתא מול רווחי הון עתידיים.
ראש יהודי | 19.09.10
33.
למגיב מס' 24
אין לך מושג מה את מדבר. נכון רכבת זה "סקסי" אבל מה שקובע זה זמן הנסיעה מדלת לדלת ובמרחקים קצרים (כן 100 ק"מ זה קצר) עדיף רכב פרטי. הרכבת יקרה מאוד מאוד מאוד. היא לא ורסטילית ולא תופעל יום וחצי בשבוע זאת אומרת שגם אם לא תעלה עליה תשלם הרבה כסף בצורת סובסידיה (כפי שאנתה, אני ועוד רבים מסבסדים באמצעות האוצר את הרכבת לדימונה למשל). נכון לעכשיו ולעתיד הנראה לעין רמת המינוע עולה ככל שהמדינההופכת ל"עשירה"יותר כך זה היה, הווה וכאמור עתיד לקרות וחחכמינו חושבים שאם הם לא יסללו כבישים אז הם יבלמו את גידול צי הרכב - הם חושבים ואנחנו סובלים.
אדר | 19.09.10
32.
איזה "פרי"? ואיזה "פריה"" מה ה"קישקוש" על פריפריה [כמאמר הילדים] מי שישמע....
בסין יש עשרות ערים בכלות מספר תושבים גדול יותר מכל מדינתנו וגם בעולם הגדול לא כל כך "מתאשמים" מגודלנו ,רק אנחנו נותנים בהם סימנים [כמו בהגדה של פסח] לחלק מהערים הקטנות אנו קוראים "עירות פיתוח" למה? ככה. לעיר או עיירה במרחק ש חצי שעה נסיעה [בתל אביב מצפון לדרום משך הנסיעה ארוך יותר] קוראים "פריפריה" תוציאו את המילה הזאת ממצבור המילים ומה נשאר? עיר מגורים במרחק 30 דקות או 45 דקות נסיעה ותו לא - ואכן הגיע הזמן שלא נתאכז במקום אחד וביחד עם פיתוח הרכבות נוכל להגיע ממקום למקום תוך שעה שעה וחצי. בעולם הגדול זה "כאן ממול" ורק שיגמרו כבר לסלול את הכבישים ואת פסי הרכבת ושלא יעשו טעויות כמו שעשו ב"מטרופולין כפר סבא" שם יש שתי תחנותבמרחק כ 800 מטר אחת מהשניה [פחות ממרחק בלימה של הרכבת] ומה שיפה שאפילו יד אחת לא "רעדה" כשאישרו הקמתשתי תחנות במרחק כזה. ושיתחשבו גם בבתים שכבר קימים ושבמע"צ [הישנה החדשה או המשומשת] לא ישתמשו במילה "סטטוטורי" בכל פעם שיש ויכוח. במע"צ [הישנה/חדשה] משתמשים במפות [כנראה] מזמן הטורקים וכך הם מתכננים בתוך אזורי מגורים שיד אחרת אישרה [סטטוטרי אמרנו?] ובא לישראל גועל מ"הפריפריה"
אילן | 19.09.10
31.
איך להוריד מחיר הדירות בקלות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
רק להטיל מס הכנסה על שכר דירה ואפילו בשיעור 5% . לחייב כל בעל דירה להגיש דוח שנתי על הכנסות משכר דירה. תוך חודשים ירדו מחירי הדירות לפחות ב-20% - 10% . אנשי האוצר ובנק ישראל רק נסו ותווכחו . מדוע שכר דירה פטור ממס??? תעזרו להרבה זוגות צעירים. בסופו של דבר הבועה תתפוצץ גם ללא פעלוות האוצר ובנק ישראל ואז הפיצוץ יהיה " אטומי " . ראו וזכרו מאז ומעולם היו מחזורים בנושאי הנדל"ן וגם ישראל הקטנה.....
משה | 19.09.10
30.
למגיב מס' 13
אני לא יודע היכן בעולם "מפרקים כבישים" (אין דבר כזה !) אבל כשנגיע למצב של מדינות ה - oecd גם במצב של שטח הכבישים ביחס לכל מדד (אוכלוסיה, רמת מינוע, שטח המדינה) אולי גם כאן "יפרקו כבישים" בינתיים אנחנו רחוקים מזה כמו ממאדים. תואיל בטובך לבדוק כמה ק"מ כבישים יש בבלגיה, דנמרק והולנד ובעוד כמה מדינות "מפגרות" כאלה וכמה כאן אחר כך תבין היכן אנחנו. (בסוד אני יכול לגלות לך שאנחנו כלל לא על המפה.)
אדר | 19.09.10
29.
תגובות מבולבלות והזויות של אנשים מנותקים
1. בכל עיר מרכזית בעולם מחירי הנדל"ן בשמיים. כך דרכו של עולם, מי שיש ביכולתו, גר בלב העניינים (לונדון, פאריז, מנהטן, רומא, מוסקבה). מי שיש לו פחות - גר בפריפריה הקרובה או הרחוקה. 2. מערכת כבישים טובה עוזרת בעיקר למי שאין לו אמצעים. אם הוא לא יכול להתגורר בלב תל אביב אלא רק בפריפריה, שלפחות יוכל להגיע לעבודה בזמן הגיוני. 3. תחבורה ציבורית (רכבות קלות, תחתיות) בערים הגדולות זה יופי, אבל יש עם זה שתי בעיות: זה לא פותר את בעיית הפקקים (אלה נגרמים בגלל אנשי הפריפריה שמנסים להיכנס לעיר הגדולה) והעלות יקרה. מדינת ישראל לא יכולה להרים פרויקטים כאלה 0ראו מה קורה בירושלים ובתל אביב עם הרכבות הקלות). 4. שיפורים ברכבת ישראל, תחבורה ציבורית טובה (אוטובוסים ונתיבים לתחבורה ציבורית) מהפריפריה לתל אביב לחיפה ולירושלים - זה הפתרונות שצריך. רק אף אחד לא מקדם דבר בכיוון הזה, זה לא "סקסי" כמו רכבת קלה בתל אביב.
ארז | 19.09.10
28.
האם כותב המאמר מנבא צניחת מחירים במרכז?
יש כאן משוואה שלא ניתן להתעלם ממנה. אם הביקוש לדיור בפריפריה עולה פלאים, עד כי לטענתו המחירים שם יעלו, הרי שזה אומר שהביקוש במרכז יצנח באותו השיעור, והמחירים שם ירדו. מדוע אם כן אין כותרת המאמר "צניחת מחירים צפויה במרכז, בזכות בניית כבישים" וכו'? פשוט, משום שזאת עוד כתבה מגמתית שמטרתה לנפח את הבועה.
אורן | 19.09.10
27.
אני רואה שחור בעיניים
במקום לפתח את הפריפריה החלשה, מפתחים את התחבורה משם למרכז. גורמים לאזרחים לבזבז את הזמן שלהם ביוממות והיתקעות בפקקים (כי כבישים חדשים לא מקצרים בהרבה את הזמן, אלא בעיקר משנים את מיקום הפקקים), במקום לפתח איזורי תעסוקה שיאזנו ולו בקצת את המצב הנוראי שקיים היום בארץ - כולם נוהרים לתל-אביב. הזמן שהולך לאיבוד בדרכים פוגע בסופו של דבר בפריון, וחבל. המרכז רווי. הגיע הזמן לתמרץ את קרית-שמונה, קצרין ובאר-שבע, ולשנות פרדיגמה.
נעם ג. | 19.09.10
25.
מה שבאמת ברור זה שהציבור בפאניקה
ואין שום הנהגה. ימין ושמאל זה בדיוק אותו דרעק. שום מורה דרך שאומר לאן פנינו מועדות, מדיניות זו מילה גסה, לדעתי גם התקשורת לא הולכת עד הסוף בלהסביר מי באמת בשליטה במצב הזה ןלמי באמת יש אינטרס ליצור כזה רעב אגרסיבי לדבר כ"כ אלמנטרי כמו מגורים... אנחנו ארץ אוכלת יושביה. זו הבועה האמיתית והיא לא נוגעת רק למחדל הנדלני.
עידו | 19.09.10
23.
נדלן
יש ביקוש לנדלן זה נכון. רוב האנשים עדיין מעדיפים לקנות דירה אבל הביקוש מצטמצם, רוב נכבד מהאנשים היום כבר מבינים שהם לא יכולים להרשות לעצמם וגם כאלו שכן יכולים... הריבית עומדת לעלות ואז יכולה לגרור אותם למטה לפיגורים ואיבוד הדירה. הביקוש מגיע גם מצד משקיעים שכרגע מעדיפים משהו יותר סולידי (לא בורסה). אבל ברגע שהבורסה תתן יותר רווח מאשר הדירה (בעוד כמה שנים פלוס מינוס) הם יעדיפו למכור ולשים את הכסף בבורסה ואז השוק (יוצף?) בדירות אני לא מקצוען בתחום אבל יש משהו שאני מפספס? כי לפי מה שאני רואה (או מקווה) הוא שהשוק יקרוס. אמן שיקרוס, שדירה תעלה כמו בדימונה 45,000 שקל ל2.5 חדרים (או שאני לא מעודכן והמחירים בדימונה עלו) ואז כל אחד יוכל להרשות לעצמו דירה שעולה במחיר של רכב יד שניה ממוצע שחר2
שחר2 | 19.09.10
22.
לחוקרים ולכותבים- כנראה שלא קראתם את עבודותיו של פרופ' עודד הוכמן
סופה של תל אביב יהיה כסופו של חורים שחורים - מחירי נדל"ן גבוהים מאוד עד לסכומים לא רציונאליים , גודל הדירות ייקטן, השכירות מאוד גבוהה,ואנשים יעתיקו את מגוריהם לפריפריה ובתני שמחירי הנסיעה ומהירות ההגעה למרכז נמוכים. מכל הסיבות הנ"ל וכן עוד סיבות נוספות תל אביב יהפוך לעיר רפאים שאין באפשרות האנשים לגור בה והיא תאוכלס אך ורק במשרדים וכפועל יוצא - תהיה עוד יותר פקוקה בכניסה וביציאה ממנה, מלאה בשעות העבודה ושוממת כעיר רפאים בלילה.. היחידים שיוכלו לרכוש דירות מגורים בה יהיו בעלי הכנסות גבוהות מאוד שלא יגורו בה בכלל האם לזה אנחנו מייחלים ?
כלכלן | 19.09.10
20.
פשוט לא נכון
פתחתי את העיתון הבוקר ונראה שנעשתה עבודה רצינית רק שאף אחד לא חיבר את כל התמונה. בפועל עולה מהכתבה שהיתרון מתבטל כי בכל הישובים המחיר עולה, ואם יוצא שהמחיר עולה בכולם הרי שמתבטל יתרון הניידות. אנחנו עומדים בפני ירידת מחירים חדה בשנתיים הקרובות.
אלון | 19.09.10
19.
כרכור.כרוב לכביש 6 כרוב לכביש החוף ועם נגישות לרכבות !
ומחירי הנדל"ן שם עדיין יחסית נמוכים ניתן למצוא קוטג' 5 חדרים ב-1.4 מליון ש"ח ברמה סבירה מאוד על רבע דונם, בתים יוקרתיים יותר מגיעים שם ל-2.8 - 3.3 מליון ש"ח יושבים על חצי דונם עד 750 מטר ,ואם היו במרכז כמו הרצליה תל אביב היו שווים 5 מליון ש"ח.
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ | 19.09.10
17.
דירה =מגורים לא השקעה
הטירוף במחירי הדירות נובע קודם כול ממקלט המס הקיים (חוקי ומוכשר ) על הכנסה משכירות עד 4000 ש"ח . באזור בו אני מתגורר בראשל"צ רוב הדירות הן דירות מושכרות לדוגמא: בבנין שבו אימי מתגוררת ישנם סה"כ 16 דירות של 3 חדרים, מתוך 16 דירות 14 בשכירות . בבנין שכן המצב דומה מתוך 16 דירות 13 בשכירות . אני מדבר על שכונות שלמות של דירות של 3 חדרים בהם רוב הדירות בבעלות אנשים המחזקים לפחות עוד נכס אחד (ישנם אנשים עם 3-6 דירות ). לכן מחיר המחירה של דירה של 3 חדרים בבנין של 38 שנים בקומה 4 ללא מעלית מגיע ל850000 ש"ח ,כל דירה מהסוג הזה נרכשת מייד ,כמובן ע"י משקעים . במידה וישתחררו מאות דירות של 3 חדרים לשוק הדירות ,הרבה עולים חדשים יכלו להרשות לעצמם לקנות דירה מהסוג הזה ,מה שיגרור את כל השוק לירידת מחירים. עם דירה מהסוג הזה תעלה 550000 הון עצמי של 200000 ש"ח והיתרה במשכנתא ,גם אוכלוסיות שנאנקות תחת חיי היום יום עובדים מהבוקר עד הערב . יכלו לקנות דירה . אבל לאף אחד אין רצון אמיתי לשנות את המצב בעלי ההון והשליטון יחד בקונספרציה . על מנת שימשכו להתעשר על חשבון אותם אוכלסיות חלשות יותר ,בעיקר עולי חדשים .
דני | 19.09.10
12.
כך מנסים לייצא בועת נדל"ן לפריפריה
המחירים של היום גבוהים מאוד עד בלתי אפשריים גם בפריסת משכנתא ל - 30 שנה בכל הארץ. מי שקונה במחירים כאלה, דן את עצמו ואת משפחתו לפשיטת רגל כלכלית, טרם החל את חייו. העקיצה הזו תהיה הרסנית עבורכם. עם כביש , בלי כביש, יעלה ב - 50%, או יעלה ב - 5000%, פשוט לא לקנות.
כריך לילד חשוב מדירה | 19.09.10
10.
בולשיט! בלי תחבורה ציבורית הכבישים לא יעזרו לכלום
משנה לשנה אתה שורף יותר זמן על הכביש בדרך לעבודה גם מפתח תיקווה, נתניה או כפר סבא. עוד כבישים לא יעזרו כי בסוף כולם עומדים בכביש 4, כביש 5, שפירים או כביש החוף. משנה לשנה כמות המכוניות גדלה וככה גם גדול הפקקים בבוקר לכיוון תל אביב. הפקק בשפירים שמתחיל בנתב"ג, הפקק בכביש 5 שמתחיל כבר מעבר לקו הירוק, הפקק בכביש 4 מכפר סבא, הפקק בכביש החוף מנתניה. מה יעזור כביש 6, שכבר כיום פקוק, אם בסוף תתקע שעות בכביש 5 עד תל אביב?!? רק תחבורה ציבורית כמו בערים גדולות בעולם תפתח את הפקקים. עד אז יוצא או שאתה גר בתל אביב ומשלם יותר על שכר דירה אבל זה מתקזז עם הזמן ששורפים בפקקים ועל דלק, או שאתה גר מחוץ לתל אביב, שורף זמן ודלק בפקקים בשביל לשלם פחות שכר דירה אבל בפועל משלם יותר מצטבר.
סתם אחד | 19.09.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת