אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חיפה: המטרופולין הצפוני מתעורר

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
סוף כל סוף חיפה יוצאת מהתרדמת
המדינה הרדימה את חיפה 15 שנה הגיע הזמן שחיפה תתעורר. התלונות על הפרוייקטים בחיפה הם מכיוון שהפרוייקטים היו נכונים לפני 20 שנה היום הם קטנים מדי ולא רלוונטים ואכן פילים לבנים. דוגמא: * מנהרות הכרמל עד הצ'ק פוסט, כבר 10 שנים שהצ'ק פוסט לא השער כניסה לחיפה * מטרונית נעה על 2 צירים בלבד ומשרתת את הקריות בלבד, כבר 15 שנה שהקריות הן לא ערי שינה של חיפה. * עוקף קריות עד נעמן, הפקק לכיוון חיפה מתחיל לפני עכו. אני לא יודע אם אכן הפרוייקטים יצאו לדרך כי תמיד יש משהו יותר חשוב במדינת תל אביב. בסוף נאבד את העיר והצפון.
אבי | 28.09.10
18.
חיפה נקודות למחשבה
כדי שעיר הולדתי תחזיר לעצמה את מקומה ותהילתה חייבים: 1,להשקיע מתחת לאדמה את מסילת הברזל 2,לבנות תשתית של עוגנים כולל:מלונות,בתי מגורים,מסעדות,ורחבות של דקים להליכה ולבילוי דמוי נמל תל אביב כרצף מחוף שיקמונה לנמל הקישון 3,להכריז ולפרסם את חיפה כעיר מוטת תרבות נקיון ונוטה לפרגן לאוכלוסיתה הנוכחית: דהיינו,אוכלוסיה בוגרת המעדיפה תרבות,רוגע,ושירותים מוניציפלים ברמה גבוהה. 4,לפתוח צמתים בעייתים כמו:מרכז חורב."למנהר"השינויים הקוסמטייםלא פתרו את הפקקים 5,להפנים וללמוד את הפילים הלבנים כגון:מדרחוב נורדאו מתי לאחרונה ראש העיר ופמלייתו ביקרו שם אחרי 1900 פחד אלוהים!! 6,לנסות "להחיות" את ואדי סאליב ולא בפירמידה מגוחכת וכבישים שהורסים!! את המירקם היפהשל הואדי
אריק | 23.09.10
17.
רק תעסוקה מרוכזת ותחבורה ציבורית
חיפה צריכה גיווין תעשייתי ושירותים שיובילו לתעסוקה רחבה יותר לבוגרי האוניברסיטה והטכניון שליפסיקו לעבור לת"א. זה שורש הבעיה וכל הכבישים האלה הם בבל"ת. כיום למעט למהנדסים, לפתח קררירה בחיפה זה לא עסק משתלם ואין לאן להתקדם. במקום לפזר את התעסוקה, העיריה צריכה לפתח יותר את העיר התחתית, להוריד לשם כמה פקולטות מהאוניברסיטה ומהטכניון. טוב תעשה מדינת ישראל אם תתמרץ קונצרנים פרטיים וממשלתיים לעקור מהמרכז לחיפה, ע"מ שאחריהם יעברו נותני שירותים מקצועיים שכמעט לא קיימים בצפון כמו: משרדי רו"ח ועו"ד, יועצים, אנשי שיווק, פרסום, יח"צ, עיצוב ותקשורת. בנוסף העיריה וענקי התעשיה המקומית בעצמם משמתמשים בשירותים מהמרכז. כשכל המשרות האלט יעברו לרצועה שבין המושבה הגרמנית ללב המפרץ, יהיה לחיפה דאון טאון אמיתי שאפשר להגיע אליו בשלל אמצעי תחבורה ולהסתובב בתוכו ברגל וחיפה תתפקד כעיר במקום ככפר מבוזר גדול מלא קניונים ומחלפים. אסף
אסף | 22.09.10
16.
הבעיה של חיפה
המגיב מס' 2 צודק. מזה שנים רבות הבעיה האמיתית של חיפה טמונה בתעסוקה. למרות קיומם של 2 מוסדות בכירים להשכלה גבוהה, מתגלה בחיפה הגירה שלישית מזה שנים רבות. אני חיפאי במקור. עסקתי בעבר בתחום התכן התעופתי, ואפשרויות תעסוקתי היו מוגבלות לאלביט ורפא"ל. העיר יפהפיה, ועצוב שאינה מסוגלת לשמור על תושביה. תשקיעו בעסקים !!
נופי יפו | 20.09.10
13.
שכחתם רכבל לאוניברסיטה ולטכניון, כרמלית ועוד פרויקטים רבים בחיפה כדוגמת:
פארק תעשיות מדע בצק פוסט, הרחבת רמב"ם ושיפוץ בית חולים כרמל, מכללת כרמל ברחוב הנמל, אצטדיון כדורגל ומתחם בילוי ופנאי, הרחבת הטיילת בים, הרחבת נמל חיפה (נמל הכרמל) ובניה בכל פינה בחיפה... סוף סוף, משהו טוב קורה בחיפה, למעט בענייני ארנונה וזיהום אויר...
חיפאי | 19.09.10
10.
ל-9 חיפה לא מפגרת אחרי תל אביב, חיפה מפגרת אחרי חיפה
הבעיה לא ,כשכבר עושים משהו בחיפה" אלא הבעייה שעושים רק קונצים של תחבורה במקום לטפל בבעיות אמיתיות כמו תעסוקה, דיור לצעירים ואיכות החיים בעיר אז מרימים בלטות, שותלים פרחים ועסוקים במנהרות תשתיות. מוציאים מליארדים אבל לא על איכות החיים בעיר אלא בכבישים מחוץ לעיר ומחלפים מחוץ לעיר. לחיפה מה שנחוץ זה גיוון התעסוקה, שכונות לגובה עם דיור משופר, בתי ספר חדשים. את זה אין. במקום יש בתי אבות חדשים לצד הרבה הרבה כבישים חדשים.
טל | 19.09.10
9.
לכל הקוראים - חיפאים עם בכיין
לכל מי שקורא פה תגובות שליליות של חיפאים, דעו חוק: חייפאים עם בכיין. כשלא עושים כלום - חיפה מפגרת אחרי ת"א ב10 שנים. כשכן עושים משהו - חיפה וקברניטיה לא יודעים מה הם עושים, הם הורסים את חיפה היפה. בחיפה אין איפה לבלות (דבר שהוא משולל מהיסוד כיום) ואז פותחים עוד פאב - "בשביל מה אנחנו צריכים את זה, חיפה עיר שקטה" דרך פרויד פקוקה, בחורב אי אפשר לעבור, העיר למטה חורבה, אין סטודנטים כי אי אפשר להגיע לטכניון (שבוע באוטובוסים אולי תגיע) ואי אפשר ללמוד באוניברסיטה כי היא באמצע יער - אז עושים סוף סוף ומה יגידו תושבי חיפה? כמובן - בונים לנו פילים לבנים... כמובן שאפשר להמשיך. חיפאים - בתור חיפאי אני אומר לכם - יש לכם שתי אופציות: 1: אם אתה חכמים יותר מכולם, תתמודדו למועצת/רשות העיר ותשתתפו בוועדות (שפתוחות לכל הציבור אגב ויש מעט מאוד נוכחות, כי לבכות יותר קל). 2: תעשו לכולנו טובה, תעברו לת"א, הרי זו הנקודה שלכם להשוואה. (חיפה היא לא ת"א ולצא צריכה להיות ת"א, חיפה זו אווירה אחרת וטוב שכך). חיפה חוזרת להיות עיר העתיד של ישראל, זו עובדה בשטח, לא ברמת הרעיון.
רן | 19.09.10
8.
קמפוס למכוניות
מתי בפעם האחרונה ביקרתם ברח' העצמאות בחיפה. ליד המושבה הגרמנית בסמוך לחומה של דגון אין בכלל, אבל בכלל מדרכה, גם לא שוליים, והמכוניות נוסעות במהירות מטרופת. סכנת נפשות. כדי לעבור למדרכה שבצד השני - צריך יש להמתין רבע שעה או יותר לרמזור ירוק או - שוב, לסכן את חייך. למי מיועד קמפוס הנמל - למתאבדים ?
סטודנט | 19.09.10
7.
לכל אלו שלא מבינים - עלייה במחירים תתרחש בשל מעבר צעירים
זה לא שעכשיו צעירים עפים על חיפה בשל מחירים נמוכים. מחירים נמוכים = אף אחד לא רוצה לקנות. מחירים גבוהים = אנשים רוצים לגור שם. כל הפרויקטים הנ"ל יכולים להעלות את הניידות בצפון ולהביא אנשים לרצות ולגור באזור. אסור לאבד את העיר הזו לחרדים כמו שאיבדנו את י-ם.
דני | 19.09.10
5.
ניתוח מופרך
אפשר להבין עד כמה הניתוך של הכותב מופרך מהתבוננות בתרשים: היכן הוא צופה שהמחירים יעלו הכי הרבה? בשכונת אחוזה בחיפה. ומה הקשר בין אחוזה לכל אותם מיזמי תחבורה שהם כביכול הגורם לכל שינויי המחירים הנ"ל? שום כלום. אין קשר. תושבי אחוזה כמעט ולא ישתמשו במטרונית (שלא תעבור כלל בשכונתם), כמעט ולא השתמשו במנהרות הכרמל, ובטח שלא אכפת להם מכביש עוקף קריות. אז אולי המסקנה היא פשוט, שאין קשר בין העליות למיזמי תחבורה ספציפים אלו? המחירים עולים בכל הארץ, ובמיוחד בשכונות מבוקשות. אם אחוזה שכונה מבוקשת, המחירים בה עולים יותר. דניה, למשל, היא אחת השכונות בחיפה עם בעיות התחבורה הכי חמורות: אי אפשר ללכת ברגל (כל השכונה בנויה לאורך מדרון), אין תחבורה ציבורית נורמלית, יש יציאה אחת לשכונה והמון פקקים, ועוד - אך בכל זאת היא מבוקשת ולכן המחירים בה בשמיים.
חיפאי | 19.09.10
2.
חיפה עסוקה מעל הראש בתחבורה, במקום לדאוג להשקעה בתעסוקה, תרבות, חינוך וחזות העיר
פרויקטי התחבורה בחיפה מיותרים ברובם, כי העיר הציגה צמיחה שלילית של 10 אלף תושבים בעשור האחרון. מרבית הפרויקטים (מנהרות הכרמל כדוגמה בולטת, מחלפים וגשרים) הם לתחבורת כלי רכב ולא תחבורה ציבורית. פרויקט המטרונית אינו משפיע כלל עבור מרבית שכונות חיפה בכלל זה גם השכונות בהן עובר - מדובר לא ברכבת קלה אלא באוטובוסים שפועלים כבר היום, כך שאם תהיה עליית מחירים אין לה קשר לתחבורה. פרויקט הרכבל ומסוף התחבורה במפרץ מיותרים מכיוון שאלו לא מרכזי מגורים, ומדובר בהוצאות עתק על פילים לבנים עתידיים, על חשבון פיתוח העיר עצמה. מעסיקים גדולים כמו הנהלת הרכבת, מעבדות מכבי ואלביט עוזבים בהדרגה את חיפה, בנוסף לעודף גדול בדירות להשקעה שיורידו את שכר הדירה ותהיה לכך השפעה שלילית על מחירי הדיור בעיר.
ניתוח קצת אחר של מצב העיר | 19.09.10
1.
הערכה מקצועית של מחירי נדלן צפויים, לא מבצעים לפי מה ראש העיר חושב שיקרה
ברור שראש העיר יגיד בדיוק מה שמתאים לו להגיד, אחרי שהוציא על הפרויקט מאות מליונים. כעת כל שנותר לראות, הוא מה יקרה באמת. כביש אינו ערובה לעליית מחירים, ובעיקר לא בעיר כמו חיפה, המשופעת בעשרות שכונות שהן מובלעות שאינן מקושרות למרכזים העירוניים בתחבורה ציבורית הגונה ובנגישות קלה ומהירה
ג'ורה | 19.09.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת