אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הזוגות הצעירים של גינדי לא באמת קיימים

264 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

264.
מה יש לכם מת"א? גם אם ישלמו לי לא אגור בעיר הזאת אין על הצפון !
מעניין שאתם רוצים לנוח אתם מגיעים לצפון ? אז למה לא לגור שם ? כי אתם תל אביבים מפונקים וסנובים שחושבים שעבודה וחיים אפשר למצוא רק בת"א אז תתפלאו ותמשיכו להתלונן בדירות חדר וחצי שלכם ולקטר כי אתם מצויינים בזה. ואנחנו נמשיך לחיות בנחלות אדמה ובתים גדולים ומרווחים עם איכות חיים ואוויר נפלאים.
מיקי הצפוני | 10.10.10
263.
אם היה לי 500אלף שקל הייתי קונה דירת 4 חדרים בדרום תל אביב שהוא הלהיט הבא
לא מצליח להבין את התל אביבים מה הבעיה בדרום תל אביב הוא חצי מהמחיר המקובל בתל אביב והוא ממש בתוך תל אביב ממש אוצר נדלני ומי שקונה להשקעה תוך עשר שנים יכפיל את הכסף אל תשכחו שיש במדינה צפיפות אוכלוסין נוראית ורב אזרחי ישראל במשך הזמן עוברים לתל אביב כי כל החברות הגדולות רוצות להיות רק בתל אביב ורב העבודה היא בתל אביב אל תשכחו את ענין המאזן הדמוגרפי שהילודה רק הולכת וגדלה וכל הזמן באים עוד עולים חדשים ואין עוד מקומות בתל אביב שאפשר לבנות שמה כל הבניה היא מחוץ לתל אביב מי שבכלל יקנה בנינים שלמים בדרום תל אביב יוכל להשכיר את הדירות ויום אחד להרוס את הבנין בן 4 קומות ולבנות מגדל של 20 קומות תחשבו על זה אני מציעה את ההצעה הזאת כי אני רוצה לראות את המקום הזה ביהודים ווברגע שיתחילו להיות שם יהודים כל העובדים הזרים והערבים והפליטים והבתי בושת והנרקומנים יחפשו מקום אחר אם לא היה את כל זה שמה המחיר לא היה כזה זול מי שקודם זוכה אי אפשר לאכל את העוגה ולהשאיר אותה שלמה אם המקום היה איכותי לא היה המחיר כזה זול היתרון שהוא בלב תל אביב
מייק | 09.10.10
259.
אם הזוגות הצעירים הפראיירים בארץ לא היו משלמים מחירים מופקעים המחירים היו יורדים
לכל המגיבים שחושבים שהמחירים סבירים כי זה המרכז שיחקרו מה היו המחירים לפני 4 שנים - חצי!!! לא הגיוני כלכלית באף מדינה אחרת! והבעיה המרכזית שאנשים משלימים עם המצב, לוקחים הלוואות ענק והקבלנים חוגגים :(
איתי | 08.10.10
258.
מעבר לשומרון
אני סטודנט נשוי טרי ומעוניין לקנות דירה. הפרוייקט ה "ייחודי" הזה הוא פשוט מציאה ... אני רואה את עצמי כבר קונה דירה...ואז, התעוררתי מהחלום היפה הזה.. בושה וחרפה למדינה שלא מסוגלת לתת מענה לילדים שלה , בין אם זה צעירים או מבוגרים. דירה ב 2.2 מליון היא אוטופיה. דירה במליון היא אוטופיה. בעבר יכלו זוגות צעירים לקחת משכנתא (ולהורים לא היה כסף לעזרה). היום אם להורים אין כסף כדי לתת את הפוש הראשוני אין לשום זוג סיכוי לקנות דירה!!! ואני לא מגבר על ת"א בלבד . המחירים בשומרון אפילו הרקיעו שחקים. ראש ממשלה יקר...תתעורר!!!! אנחנו העתיד שלך !!! תן לנו עתיד טוב ותפסיק לחמם את הכיסא!!
יניב | 08.10.10
256.
איך אתה מעיז לנגח את ביבי
הוא עשה רק טוב לכולם , פעם האנשים לא ידעו לקרוא את דוחות הפנסיה שלהם , עכשיו בזכותו הם לא יודעים איפה הפנסיה שלהם. הוא דואג לשינצלו את משאבי הגז לרווחת תושבי המדינה העשירים , פעם זוגות צעירים לא העיזו לחלום על דירה , עכשיו הם יכולים לחלום. זה לא שיש לי משהו נגדו , נהפוך הוא.. .כן יש לי משהו נגדו
אין כמו ביבי | 07.10.10
255.
בכיינים נמאסתם
אתם כולכם בכיינים.... מה הבעיה רוצים לגור בתל אביב בפרוייקט יוקרה? או שתהיו גאונים תקימו סטרטאפ ותעשו מליונים, או שתשקיעו בבורסה ועם קצת שכל תעשו מספיק כסף או שתבלדו עשירים. לא אחת מהאפשרויות הללו? לכו לפרברים, תקנו בית אפילו בודד בשני שליש מהמחיר תחיו בכיף, תחזירו משכנתא, תתקדמו בעבודה, תתרווחו ותקנו את הדירה הבאה שלכם. ככה פעמיים שלוש ותגיעו גם לפרוייקט יוקרה. מה רציתם שביבי ייתן לכולכם דירות בתל אביב? אתם בדיוק כמו המערכון של הגשש על העולה שרוצה רק צפון תל אביב. לכל אלה שחושבים שאני מושתל וכו וכו... אז לא, אני מעמד ביניים, שכיר שעובד כמו חמור... עושה מילואים, משלם מיסים, נוסע לחול והכל מהיידים שלי (וכן גם ההורים עזרו כמיטב יכולתם... גם הם מעמד ביניים). קניתי דירה בפרברים, קוטג קטן וחמוד שמספיק לי עד שאני אוכל לקנות משהו יותר גדול. בכיינים נמאסתם
שכיר מעמד ביניים | 07.10.10
250.
בלי עזרה גם בפריפריה לא ניתן לקנות דירה!
יש כאן טעות איומה! כל הפוקוס הוא על זוגות צעירים בת"א אז שתדעו שלא כולם רוצים לגור בת"א! ושאין הם היחידים שאין באפשרותם לקנות דירה! אז אתם מציאים אלטרניטיבה לגור בפריפריה?!?! הלוואי! אנחנו זוג צעיר+2 שמרוויח מעל הממוצע והחלום לבית משלנו מתרחק מיום ליום!! בלי עזרה מהורים או אחר אי אפשר לחסוך!! אנו מתאמצים כל חודש שלא להיכנס למינוס שלא לדבר על חסכונות.... לקנות דירה ביישוב בשומרון בו אנחנו גרים יעלה 800 אלף עד מיליון ש"ח בתור מחירים התחלתיים! איך אנו אמורים לצבור הון עצמי על מנת לקנות דירה.....??? חוסכים כמה שאפשר, בלי כבלים, רכב אחד בן 10, כרטיס אשראי אחד, אז התרחקנו עד השומרון בשביל שכירות שפויה והיא עדיין חוצה את 25% מסך ההכנסות שלנו! אני תוהה מה עושים אנשים שמרוויחים משכורות ממוצעות או מינימום!? רוצים לגדל את ילדינו בבטחון של בית משלנו ולא להיות תלויים בתהפוכות של בעלי בית שעושים כרצונם, אני לא חושבת שזה יותר מידי לבקש.
 | 06.10.10
249.
תגובה לנושא דיור
קודם כל אני מבקשת פרטים על העמותה לזוגות צעירים,ודבר שני אני ממליצה לכל הזוגות שאינם יכולים לרכוש דירה וכל בוקר שהם קמים הדירה רכישת דירה מתרחקת מהם בעוד צעד לקום לצאת לרחובות ולזעוק לממשלה שלנו שהיא זאת שנותנת יד לכל העשירים להגדיל את נכסיהם,על חשבון הזוגות הצעירים שהממשלה תקח יוזמה ותצא עם פרויקטים שמתאמים לצעירים שלנו,אחרת נשאר ללא הצעירים שאני שומעת מסביבי לקום ולעזוב את המדינה שרק גובה מהם מיסים,ושרות בצבא,ואינה עוזרת בכלום לעזוב את הארץ המובטחת כמו עיזבו את הארץ בהמוניכם ואז תראו איך פתאום המדינה תרים גבה ותשאל מה קורה פה?אל תשתקו קומו ותפעלו למענכם,כי מי שמתמודד יום יום אם הקושי הכלכלי זה אתם ולא העשירים ולא מי שמייצג אתכם במדינה זו
שוש | 06.10.10
247.
ממשלה בקיפאון
המדינה יכולה לעשות את הדבר הפשוט ביותר שיכול להיות ,פשוט להוריד את מחירי הקרקעות שהיא משווקת,הרי עלות הבניה לא התייקרה מה שמקפיץ את מחירי הדירות זה המחירים המטורפים שבהם המינהל משווק את הקרקעות ושעליהם משלמים הקבלנים דהיינו הציבור בסוף המשוואה. ובנוסף הריבית הנמוכה שמקבל הציבור ומחפש אלטרנטיבות להשקעת הכסף. צריך להוריד את מחירי הקרקעות שהמינהל משווק,להטיל מס גבוה על דירות להשקעה, ולהטיל פיקוח על מחירי הדיור כך שהקבלנים לא יגזרו קופון ע"ח הציבור. כמה פשוט.....לא???? הנגיד פישר מודאג ממחירי הנדל"ן העולים ומעלה את הריבית מה שגורם לירידת הדולר ומזיק ליצואנים ולנו כאזרחי המדינה....ואולי פישר הוא לא זה שצריך לפתור את הבעיה והקונספציה שלו מוטעת ולא נכונה.... הרי אתמול שלשום הוא אמר שאין בועת נדל"ן אז מה השתנה.....שהוא פתאום מודאג ומעלה את הריבית... מחירי הנדל"ן הכפילו את עצמם ויותר והמדדים משום מה עולים ברבעי אחוז עד 2-3 אחוזים לשנה....האם זה הגיוני?????המדד הוא מדד מעוות שלא מציג את המציאות לאשורה אלא נוצר כדי למנוע שביתות ובקשות להעלאת משכורות..... יש כאן מצג שווא ממש כמו במלחמה.....
משה ג. | 06.10.10
244.
קניתי בגינדי!!!
כשהיינו צעירים ונשואים טריים, קנינו דירה קטנה בפריפריה. עם השנים של עבודה קשה, התקדמנו לדירה גדולה יותר- עדיין בפריפריה. זה היה נחמד ונעים. אבל כל השנים חלמנו על מגורים בתל אביב כשהילדים יגדלו. עכשיו, כשהילדים כבר בני עשרה ואנחנו בני ארבעים וחמש, הפרוייקט הזה נותן לנו אפשרות טובה להיות תושבי תל אביב. המחירים לא גבוהים, נוכל להסתפק באוטו אחד וללכת לסינמטק ולרוטשילד ברגל ולהינות קצת מהעיר... אז נכון, אם היינו זוג טרי לא היינו יכולים להרשות לעצמנו אבל הלו- קצת כבוד לכאלה שעבדו מאוד קשה בשביל הכסף הזה ומגיע להם בדיוק כמו לזוגות הצעירים!!!
ליאת | 06.10.10
243.
יש מספיק מושבים דתיים בטווח של רבע שעה מתל אביב
אבל כולנו רוצים את החיים התל אביביים ולא את הגישה לתל אביב. גם הזוגות הצעירים לא מוכנים להודות שהם מפונקים. שהם רוצים את הקפה שלהם בתל אביב אבל לשלם כאילו קנו בדימונה. זה נשמע מאוד פופוליסטי כשאתה כותב גדרה, כי לכולם ברור שגדרה זה מאוד רחוק ומכך אפשר להבין שכל דבר ברדיוס קרוב יותר - יקר יותר. אז זה לא באמת ככה, לא צריך לגור בהתנחלויות. אני אישית גר בחיפה וטוב לי (מיליון שקל דירה 4 חדרים) אבל זה לא מה שאני ממליץ, אבל חברים שלנו קנו ב 1.2 מיליון צמוד קרקע במושב דתי רבעי שעה מתל אביב. עכשיו נראה אותך גבר להמשיך להתבכיין על משכנתא בלתי אפשרית ועל זה שבחיים לא תהיה לך דירה. כי אתה לא באמת מוכן להתפשר, כי לגור ליד דתיים זה לא בא בחשבון מבחינתך, והם ממש לא מתנחלים. תאמין לי שאף אחד לא יבוא אליך וינסה לשים לך תפילין בבוקר. המצב נהיה אבסורדי, אז אם אתה אמיתי עם עצמך ובאמת מחפש דירה, ובהנחה שתרא את הטוקבק הזה (אחד ממאות), גש לאישתך וספר לה על הרעיון הזה, על הדרך תוסיף שאתה מעדיף לחכות שיהיו לכם 2.2 מיליון (עם המתנה של שלוש שנים בהצמדה למדד תשומות הבניה) לפני שאתה תהיה מוכן לקנות בית עם גינה ליד דתיים. בהצלחה. מצטער על כמות המלל, חצי מזוג צעיר.
לכל אלו שחייבים את המרכז | 06.10.10
242.
כולם כאן סתם מתברברים ומתבכיינים ולא עושים כלום
תארגנו אתר בפייסבוק או אתר רגיל. תרשמו כולכם. תחזירו פנקסי מילואים כולכם יחד. ואז תראו איך דברים משתנים מהר מאוד. יותר מהר משחשבתם. אם רק לחרדים מוצאים פתרונות דיור מוזלים אז שהחרדים ישרתו במילואים. רק התארגנות חזקה מסוג זה תעזור. לצערי, אני לא יודע אם יפרסמו את התגובה שלי. לאף אחד אין אינטרס שאנשים מהמגזר החילוני, אלו שנדפקים בכל התחומים במדינה והם היחידים שמחזיקים בכל העול במדינה, יתארגנו. תוכיחו להם שנגמרו הימים הטובים שבהם הייתם מוכנים לשאת בכל העול. לא עוד....
ירון | 06.10.10
238.
הם קנו קרקע של מנהל מקרקעי ישראל ( זה לא קרקע פרטית ) בהון עתק במיקום אורבני קלוקל.
זה לא מקום אורבני לזוגות צעירים שיגדלו בו ילדים. חוסר בתשתיות בסיסיות ומיקום בצומת אורבנית של רעש, זיהום אויר וכ'ו הם המינוסים של המקום. מיקום, מיקום ומיקום שלא שווים את המחיר האסטרונומי שרוצים עבור הנכסים הנ"ל. לראיה לכך ... השיווק האגרסיבי של ה"בלוף" הנ"ל. בהתחלה שיווקו הפרויקט לדיירי היטק וכשראו שזה לא מציאותי שינו פאזה. נקודה נוספת למחשה . . . עד שיקבלו אישורי בניה ויבנו את כל הפרויקט יחלפו שנים רבות. והזוגות הצעירים יהיו בגיל בתי אבות . . . : - ) החיפזון הוא מהשטן . . .ומי ששפ את כספו על קרן הצבי ... ילדיו ישלמו את המחיר של ה"בלוף".
אכן כן "בלוף" | 05.10.10
237.
כולכם משוגעים, בואו לחיפה!!
אני באמת לא מבין ממתי מחיר של 1.5 מליון לדירה הוא סביר, אני גם לא חושב שמחיר של מליון לדירת 3 חדרים בבת ים הוא סביר. בחיפה אפשר לקנות דירת 3 חדרים סבירה בחצי מיליון בערך, ובמיליון ש"ח אפשר לקנות 4 חדרים בשכונה ממש טובה. בקיצור: אם תפסיקו לחשוב שחייבים לגור במרכז, אז תוכלו להבין שיש גם פתרונות אחרים
entropy | 05.10.10
234.
גם לפני 20 ו-30 שנה זוג צעיר לא יכל לרכוש דירה
בלי עזרה מההורים ובלי משכנתא בטח לא בתל אביב. דבר שני- אף אחד לא קבע שחייבים לגור בתל אביב דווקא. דבר שלישי- גם במנהטן, מרכז לונדון או הרובע ה-16 בפריז אין דיור בר השגה לזוגות צעירים רק ששמה אנשים לא מתביישים לקנות בפרברים ולנסוע שעה ויותר בבוקר לעבודה (לידיעת כל המאיימים בירידה מהארץ).
אורי | 05.10.10
233.
כל הארץ בלה בלה בלה
הגיע הזמן שכל אזרחי הארץ יצאו לרחובות לא ייתכן שבמדינה מתוקנת (עלק לא מדינת עולם שלישי) המשכורות בושה המחירים חרפה ואי אפשר להמשיך כך יוצאים לרחובות מי שחרוץ שיארגן אותנו העם להפגנות ענק נגד הבירוקרטיה השקט שאנחנו מעניקים לבעלי ההון הרשויות והממשלה גוזל את כיסנו.... לרחובות עוד היום כי מחר כבר מאוחר!!!!!!!! אנחנו נקבע מי בונה איפה כמה ולמה לא אף אחד אחר
מאיר | 05.10.10
232.
כל אלה שאומרים 1.3 או 1.4...
אתם מדברים על מיליון 300-400 אלף שקל... כלומר משכנתאות של כמיליון שקל במקרה הטוב... איזה זוג צעיר עם ילד/שניים יכול לשלם את זה!!! ??? נראה לכם הגיוני שדירות בגדרה או פתח תקווה יעלו פי 2 ממה שהיה לפני 3 שנים? דירות פח בביניינים בני 40 בקומה 4 בלי מעלית, בלי חניה עולות 900 אלף. לאן הגענו? מי שהצליח לקנות לפני יותר מ3 שנים ניצל, אלה שלא.... עבדים יהיו.
יעקב | 05.10.10
230.
תבין שהשלטון לא רוצה שתזכה לדיור בר השגה
אפשר: להוריד מיסוי על רכישת (רוכש שזו דירתו הראשונה) דירות קטנות לעודד בנייני דירות קטנות להשכרה להשכיר לטווח ארוך לתכנן בעלות חלקית בשותפות עם בעלות עירונית (רוכש שזו דירתו הראשונה) להעלות מיסוי על דירות מעל 100 מ"ר למה זה לא קורה? כי חלק מהתכנית של השלטון זה להשאיר אתכם במצב שיעבוד תמידי. שכר המינימום תמיד יהיה נמוך. הדיור תמיד יהיה יקר ואתם תמיד תשארו עבדים להון.
הדייר | 05.10.10
229.
לא רק זוגות צעירים -יש לא מעט זוגות לא צעירים בגילאי ה- 40 שעדיין לא הצליחו לקנות בית
מה שמנחה אותנו בבחירת מקום מגורים זו מערכת החינוך, וה"קירבה" למקום העבודה שאומר נסיעה של עד שעה/שעה וחצי. וגם מחוץ לגבולות חדרה גדרה קשה לקנות בית לזוגות לא צעירים עם ילדים ועם משכורת מעל הממוצע.
יובל | 05.10.10
227.
2.2 מ' לדירה 4 ח' בת"א זה פרוטות
ת"א מיועדת לאמידים ואין מה לעשות,מי שלא יפנים את זה ימשיך להתבלבל ולאתאכזב. צעירים יכולים רק לשכור שם זה הכל זו עיר שמקבלת אליה צעירים , שואבת מהם את הכסף שלהם וזורקת אותם החוצה מי שרוצה להישאר בעיר שיכין פלוס מינוס 2-2.5 מ' מי שאי לא שלא יקנה בכוח,שיגור בחדרה ,חיפה וכו'
ערן | 05.10.10
219.
הבועה הנד"לנית שנסקה לשחקים בתקופה האחרונה קרובה יותר מתמיד להיתנפצות לרסיסים
אם נגיד הבנק סטנלי פישר הוא גאון פיננסי מדוע הוא נוקט בעת האחרונה בפעולות הכי שגויות שרק יכולות להיות.האם סטנלי פישר חושב שעל ידי העלאת הריבית במשק הוא יצלייח למתן את עליית מחירי הדיור בארץ.אין שום ק4שר בן הריביות במשק לתנופת הנייה המטורפת בארץ .רוב המשקעים סבורים שאפיק הנד"לן הוא המשתלם ביותר לכן רוב ההשקעות במשק מתועלות לנד"לן שאגב שם נמצאת מלכודת הדבש של המשקעים ובראשם הבנקים.המפולות לא רחוקות.והם כבר נראות לעיין המשק הישראלי לא נמצא בחוזק כזה .ואינו יכול לעמוד בהזרי משכנתא אסטרונומיים לאורך זמן.כאשר המגזר המיצג את רוב הרוכשים מצוי ברמה כלכלית של בינוני - והמצב ילך וידרדר.
זכריה דחרוג | 05.10.10
207.
ומישהו חושב על ההורים שמשעבדים את כספי הפנסיה על עזרה לילדים ?
אם בעבר משכנתא ממוצעת של זוג צעיר היתה סביב400,000 ש"ח. היום כבר לא מפתיע לשמוע על משכנתאות סביב ה 1,000,000 ש"ח. הורים שעבדו קשה כל חייהם כדי לחסוך כסף לפנסיה - נאלצים בלית ברירה לשעבד את עתידם ואת עתיד ילדיהם.
אייל | 05.10.10
206.
לא הבנתי מה הוא רוצה מנתניהו ?
נתניהו הבטיח לו דירה ? ראש ממשלה אחר הבטיח או נתן לו דירה ? האם ראש ממשלה צריך לתת דירה למישהו ? מה שכיף במדינה שלנו זה שאין דירה לזוגות צעירים כמו שאין דירה לג'ינג'ים או דירה ללובשי ג'ינס מה שכן יש לנו זה דירה לאנשים שיש להם 2.2 מיליון שקל ולא חשוב מה הגיל שלהם אז אם מישהו מבועס מזה שאים לו 2.2 מיליון שקל אז הוא בחברה טובה כי לרוב האנשים במדינה אין וזה בלי קשר לגיל יש זוגות צעירים עשירים מאוד ולא רק בזכות הוריהם אם מישהו לא מסתפק במה שיש לו אז שיפעל לשנות את זה רק שלא יתבכיין כי גם אנחנו הקוראים היינו רוצים יותר אבל לא מתבכינים
מישהו חייב לך משהו ? | 05.10.10
205.
ל-4 התשובה פשוטה: כי בד"כ זוג צעיר מחפש לקנות דירה ראשונה, ואילו בן 40 עפ"י רוב משפר דיור
הבנת את זה ברוך? עליית מחירי הנדל"נ משפיעה הרבה פחות על מי שרוצה לעבור מ-65 מ"ר ל-100 מ"ר כי בינתיים נולדו לו עוד 2-3 ילדים: הוא צריך רק להוסיף את ההפרש, שהוא ככה"נ קטן ביחס למחיר הדירה עצמו. הכי קשה זה כשאין לך כלום ואתה רוצה לקנות בפעם הראשונה דירה, בלי למכור את הישנה. אף אחד לא מגרש אותך לקוטב. אבל, כמו שאמרת בעצמך, לך כבר יש דירה (וערכה לבטח הכפיל עצמו מאז שקנית אותה)
 | 05.10.10
201.
קניתי דירה בראשל"צ 3.5 חדרים באיזור טוב (המערב הישן) ב-900,000 ש"ח,
אחרי שיפוץ היא תעלה מיליון ש"ח, אבל היא תהיה כמו חדשה.. זה איזור מעולה, שקט, ומרכזי (5 דקות הליכה ממרכז העיר), מרחק הליכה מההורים שלה. ההון העצמי שלנו כולל עזרה מההורים 350K ש"ח. לדעתי לרוב האנשים יש סכום כזה/קרוב לזה. אני בן 28, אשתי בת 26, ועכשיו נולד לנו תינוק. מרוויחים יחד 12K ש"ח נטו. אלו המחירים הריאליים, הם גבוהים, ובעבר היינו קונים דירת 4.5 חדרים משופצת בסכום דומה, אבל זה עדיין סביר לדעתי לזוג צעיר להתחיל ככה.. אשמח לתגובות..
טל | 05.10.10
200.
שימו לב לבדיחה של ברלוסקוני
יהודים משכירים דירה ליהודי במחיר מופקע ומספרים לו שהמלחמה עוד לא נגמרה, לצערי, הבדיחה של ברלוסקוני מצחיקה, זה בערך המצב בישראל, וכשעולה אידיוט תורן להגיב פה ולתרץ תירוצי תירוצים וביניהם משבח את המצב הכלכלי בישראל, הוא שוכח שכבר חצי מהציבור נשחק ונהרס ובריאותו בקאנטים לא הייתי מתאר זאת כהצלחה במצב הכלכלי בישראל.
תגובה לכתבה | 05.10.10
192.
המחירים עולים הממשלה והנדל"ן בלוף והסחר עבודה באותו מצב.
לגינדי צריך לשלם עבור הבתים שהם בעצמם בנו להורים וילדיהם וכפי שנרה לא נשאר להם כסף עז למה שצעירים יכלו לקנות להם דירה .....ובכלל האם ישראלי אשם בעצמו ... עם היתם רוצים לעשות עם זה משהוא ,אבל לא כולם ממתינים למתנת מהשמיים!!!! בכיצור רק דיבורים....
ולרי | 05.10.10
189.
אז אני אסביר לכם מה רע לגור בגדרה, ולמה אצלנו זה שונה ממדינות אחרות:
לא חושבת שאני מחדשת למישהו, אם אומר שבמדינתנו, ימי העבודה ארוכים מאשר ברוב העולם (פרט ליפן אולי). כשכירה שעובדת 10 - 12 שעות ביום, נטו, במרכז העסקים תל אביב, רכישת דירה מחוץ לת"א משמעה תוספת של 3 או 4 שעות בדרכים (הלוך וחזור), וכלומר: ימי עבודה של 14 - 16 שעות. את מעט הזמן הפנוי, אבלה, לא עם בן זוגי או עם הילדים, אלא בדרכים. אז לרצות לגור בת"א זו לא התפנקות, או התבכיינות, אלא צורך. אם היתה רכבת רגילה או קלה סבירה יותר, המצב אולי היה שונה...
תל אביבית | 05.10.10
186.
הבעיה - לפריפריות יש אופי קרתני שלא מקבל חריגים
מסתכלים על החריג במראו בלבושו או בדעותיו בצורה עקומה.בתל אביב הכל מקובל, במקום בו אני גרה היום (אזור ראשון) אם אני אתלבש כמו שהתלבשתי כשגרתי בת"א איפה שאני גרה היום, אשמיע בקול את המוזיקה שאני שומעת או חלילה אומר לאיזו מפלגה אני מצביעה יסתכלו עלי בתור המופרעת השכונתית. אני גרה באיזור נורמלי "יחסית" ולא איזו שכונת מצוקה ועדיין קובי פרץ ואופנת הפייטים שולטים פה. ומי שיקפוץ עכשיו ויאמר "מה לא בסדר בקובי פרץ בקולי קולות?" הוא בדיוק מי שאני לא רוצה לגור לידו.
תל אביבית לשעבר | 05.10.10
183.
מאז שנתניהו בשלטון המחירים רק עולים עולים
נתניהו ואריאל אטיאס הבטיחו להילחם במחירי הדירות ומאז המחירים רק עולים ועולים. בלתי אפשרי לזוג צעיר עם משכורת של יותר מעשרים אלף ביחד לקנות דירה נורמלית במיליון וחצי. אני לא מדבר על כאלו שמרוויחים פחות. המדינה הזאת נהיית יותר ויותר לעשירים בלבד. אחרכך לא מבינים למה פחות הולכים ללמוד ולמה יותר מעלימים מס ויורדים מהארץ. יש שכבה שגם עושה צבא, גם לומדת באוניבסיטה, גם משלמת מיסים וגם לא יכולה להתקיים. איזה מסקנה צריכה להיות לדורות הבאים?
רועי | 05.10.10
181.
גדרה זה טוב
אם תגיע פעם לגדרה ותראה כמה זוגות צעירים באו לשם לאחרונה בנוסף לאלה שכבר הגיעו מזמן, וכולם גרים שם בכיף, למרות שהם עובדים רחוק משם, תשקול שוב את הצהרתך ש"לא בא לי לגור בגדרה". אבל אם טוב לך לגור ב67 מ"ר או בשכירות מול בעל בית נודניק, ולזרוק כסף על שכ"ד לבריאות!
דני תגובתי | 05.10.10
180.
צודק לגמרי. דיור בר-השגה עכשיו! תל-אביב יש רק אחת, והיא נהרסת לנגד עינינו.
אין שום סיבה שאוכלוסיות חלשות יותר מבחינה כלכלית יעזבו את העיר. לכל שכבות האוכלוסייה יש את הזכות (כן, זכות!) להתגורר בעיר סואנת, רב-תרבותית, גדולה ובינלאומית. יש רק אחת כזאת בארץ והיא תל-אביב. אין שום סיבה שאנחנו נעבור מפה מפני שכמה מאות עשירים רוצים דירות קיט לא רחוק מחוף הים. בארצות אחרות יש לאנשים אולי עשרות עשרים לבחור מביניהן. תל-אביב יש רק אחת - בואו נשמור עליה!
י"ל | 05.10.10
177.
הבעיה ידועה, הפתרונות ישנם ורק הכתובת לתלונות שגויה
ביבי הוא אמנם ראש הממשלה אבל לא קוסם וכל עוד שיטת הממשל הקיימת מסרסת כל ממשלה וכל העומד בראשה, הפניות אליו (ואל אלו שלפניו ואלו שאחריו) הן "דיבורים למנורה". בעיית בועת הנדל"ן כיום בישראל היא ייחודית: הפערים בין הביקוש העצום לדירות לצעירים לבין ההיצע הקיים לדירות למיליונרים הם אלו שיוצרים את הבועה ואת הבעיות הרבות המועלות בכתבה. כל בלבול מוח על המשך עליית המחירים בגלל הביקוש הרב וההיצע הנמוך מתעלם מהעובדה שהביקוש הוא על ידי מיליונרים ותושבי חוץ שרוצים את הנכס היקר להשקעה ולא הביקוש של הזוגות והמשפחות הצעירות. הביקוש שלהן הוא לדירות במחיר סביר ונורמלי. וכל עוד מחירי הדירות ירקיעו שחקים לא בגלל הביקוש של המיליונרים אלא בגלל מחירי הקרקע הנקבעים על ידי המינהל וכן בגלל שהקבלנים יכולים להמשיך להרוויח מדירות למיליונרים אז למה להם לבנות לצעירים - כל עוד המצב הזה יימשך - שום ביבי לא יפתור אותו. הפתרונות פשוטים: הורדת מחירי הקרקעות על ידי המינהל (הרי המחירים שהוא קובע נובעים משמאות שהוא קובע על סמך מה שהוא יכול לקבל מהיזמים - זה פשוט מעגל של תאוות בצע שבראשו עומד המינהל), סבסוד או עידוד יזמים וקבלנים בדרך כזו או אחרת לבנות לצעירים או דירות להשכרה במחירים סבירים, מניעה (בחוק או בדרך כספית כלשהי) המשך השתוללות בניית הדירות למיליונרים בלבד.
גיא | 05.10.10
174.
אנשים יש רק פיתרון אחד - חרם
בכךל תחום בכל שטח בסלולר בלווין באינטרנט בהכל לא משדרגים ולא כלום לא חותמים ולא רוכשים תסתפקו במה שיש במינימום זה לא לכל החיים רק לתקופה של חודשים מספר או שנה שנתיים החברות הגדולות תקרוסנה אחת אחת או שברור שירדו במחיר אתם יודעים כמה רווח יש לו על כל דירה שנמכרת ב2.2 ? הרווח הוא יותר מ2 מיליון שח נקי כמו שלייצר מכונית במפעל עולה למפעל 2500 דולר אבל היא נמכרת בארץ ב150 אלף שח תראו את ההבדל (אני מתייחס לקבלן הבניה כאילו היה היצרן במפעל) חרם חרם חרם את הפירות של החרם המתוקים תראו בקרוב הזורעים בדמעה ברינה יקצורו
 | 05.10.10
173.
ל21 היקר - רק הבהרה קטנה
מיליוני זוגות צעירים נוסעים לעבודה שעה וחצי בכל העולם באמצעות מע' רכבות טובה. היינו בכל העולם. ראינו את זה. למה בישראל הפצפונת זה לא יכול לקרות?! אין שום סיבה טובה. זה או שנשקיע במע' רכבות שלא יקח 15 שנה (ע"ע הרכבת תקלה בירושלים) לבנות, או שנתחיל ללחוץ על מקבלי ההחלטות למצוא דרכים להוזיל את המחירים. זה לא יתכן להמשיך כך.
 | 05.10.10
169.
שכחנו את הבעיה האמיתית
הבעיה האמיתית היא מקומות עבודה ברגע שיצרו מקומותעבודה נורמלים גם בצפון וגם בדרום תל אביב כברלא תהיה כל כך מבוקשת והמחירים יצנחו... למדינה שלנו יש אינטרס להשאיר את המצב קיים. לבעלי יש עבודה בתל אביב. להגיע מהבית שלנו לעבודה בבוקר ברכב זו קטסטרופה. ובתחבורה הציבורית לוקח לו שעה וחצי. אם היו אופציות נורמליות יותר ליד מקום מגורינו מזמן הוא היה עובר עבודה!
אני | 05.10.10
167.
היי זה לא העניין של גדרה והחוצה, אלא שת"א מקבלת סגנון חיים שברוב הארץ הוא פסול
למשל: רק בתל-אביב בן אדם שהוא הומסקסואל יכול להרגיש חופשי, ולא לחטוף מבטים והסתייגות ללא הרף, ולדאבוני זוהי תעודת העניות של מדינת ישראל ותתעודת העושר של תל-אביב אשר לצערי הרב גורמת למחיר המצחין הזה של 2,200,000 ש"ח לדירה שפעם היינו פוסלים על הסף.
הסיבה למחיר הגבוה | 05.10.10
166.
מה באמת חשבתם לעצמכם...
אנו זוג באמצע שנות ה - 30 גרים באזור מרכז הארץ הורים ל- 2 ילדים ולא רואה את עצמי יכולה להרשות לעצמי אפילו לחלום לקנות דירה בפרויקט גינדי חבל שלא חושבים באמת על רוב הזוגות הצעירים בארץ שאין להם הורים שיכולים לעזור ולממן להם דירות... גם אנחנו נולדנו כאן, גם אנחנו למדנו כאן, גם אנחנו שירתנו בצה"ל וגם לנו מגיע לבנות ולהקים את ביתנו ומשפחתנו בלי הכאב ראש הזה שנקרא משכנתא כבדה ל - 20 - 30 השנים הבאות!!!
באמצע החיים  | 05.10.10
163.
לכל המסכנים שלא מוצאים דירה בתל אביב..
ממש לרחם עליכם שתצרכו לנסוע לעבודה בבוקר חצי שעה מוקדם יותר. יש מחוץ לתל אביב מספיק ערים שמציאות אפשרויות דיור ברות השגה. חוץ מזה, צריך גם לרחם עליכם שאין לכם מספיק כסף לקנות מרצדס או ב.מ.וו חדשה כי היא עולה כמעט מליון שקל שזה באמת יקר ואתם לא ממש רואים את עצמכם נוסעים במזדה שנת 2008 מיד ראשונה. באמת רחם..
עמיחי | 05.10.10
161.
תפסיק לבכות - לך תגור בעיר אחרת לא כולם חיייבים מרכז ת"א .
מרכז ת"א יקר ואכותי עולה כסף ,וגינדי עוד בונה באזור בעייתי - לך לעיר אחרת - רוב הזוגות בעיר תל אביב שהם בעלי דירות הם בני 40 ומעלה שהורים עזרו או לרובקבלו ירושות מהמשפחה . אבל למי שאין ,שיגור בראשון לציון ברחובות או בחדרה - מה יש זה בית וקורת גג .
תושב ת"א  | 05.10.10
158.
גם זוג צעיר בצרפת לא גר במרכז פריס!
זוגות צעירים גרים במקומות זולים יותר ובגילאי 35-45 עוברים למקום טוב יותר הפרוייקט של גינדי מתחיל ב-2 מליון ש"ח ולא 2.2 מיליון הוא לא מיועד לזוג צעיר שהחל דרכו אלא למעמד ביניים עם משכורת משפחתית של 20 אלף ש"ח מי ששילם שכירויות של 6,000 ש"ח בחודש עד היום-שווה לו לרכוש דירה בפרוייקט
ליאור | 05.10.10
155.
חכמים..
הענין הוא שהמחירים בשמים גם בבני ברק רמת גן אור יהודה וגם גדרה אז שיפסיקו להציג את זה כאילו אנשים יכולים לקנות דירה במקומות רחוקים ולא "חייבים" את תל אביב. המקומות היחידים שכל בן אדם ממוצע (ולא רק זוגות צעירים) יכולים לרכוש בו דירה זה דרומה מבאר שבע, וצפונה מהקריות וזה נראה לי, קצת יותר משעה נסיעה מהמרכז או מכל השאר בכלל...
באסה | 05.10.10
151.
תסמונת "תל אביב"...
כן, "לא ממש בא לי לגור בגדרה", המשפט מסביר לגמרי את מחירי הדירות המופקעים במעגלים הראשונים של המרכז. תסמונת "תל אביב", אני קורא לה. כש כל כך מפונקים ולא מוכנים לנסוע חצי שעה ברכב או רכבת לעבודה, כשחייבים בית קפה במרחק הליכה. אז נאלצים לשלם מחירים מופקעים, ואין מה לבכות על כך. בכל העולם, נחשב נורמאלי לגמרי לנשוע לעבודה כשעה: ארה"ב, קנדה, אירופה. משפחות לא גרות במרכזי הערים הגדולות אלה בפרוורים מרוחקים, ונוסעים לעבודה, כאן משום מה כום חייבים לגור בלב תל אביב, כאשר רמת גן נחשב לפרוור, פתח תקווה לפריפריה, ונתניה זה כבר חו"ל. אז אנשים יקרים, אני מזמין אתכם לצאת מהסרט, ולרכוש דירה בשרון או בשפלה הקרובה, במחירים פחות או יותר סבירים....
רומן | 05.10.10
150.
יש לי מילה אחת בשבילכם - חיפה
החיפאים שכאן מבינים על מה אני מדבר. עיר בצמיחה, יש היי טק והרבה,יערות הכרמל, ים, אוכלוסייה מצוינת (לפחות באזור הכרמל) ויש לאן לצאת. אלטרנטיבה שפויה לאיכות חיים אמיתית. אז כשהצעירים שברחו מהעיר יתחילו להתמסד ולהקים משפחות, הם יחזרו, ובגדול. תל אביב תלך ותזדקן בשנים הקרובות ותיהפך לעיר של עשירים ,זקנים וצרפתים ערומים באוגוסט, וכבר עכשיו בגלל המחירים, הצעירים שעושים את כל הקסם של העיר הזו, בורחים. מצביעים ברגליים. ואם כבר כן בחרתם לגור בתל אביב, אז איך לעזאזל אפשר להנות ממנה כשכל הנטו הולך למשכנתא?
 | 05.10.10
146.
ת"א היא עיר לעשירים כל השאר.. .. ייאלצו להגר לפרברים !
פרברים: כל מה שמחוץ למדינת תל אביב ( גדרה חדרה ) וגם כאן כ"א לפי יכולתו. מי לחיפה, מי לחדרה מי לב"ש מי לערד מי לק. גת דימונה ירוחם מצפה רמון וכדומה.. .. נ.ב. שימו לב כמה הצבעות תקבל הידיעה מכל אלו שלא מוכנים לעזוב את תל אביב וחושבים שהטוקבקים או ההצבעות ישנו את המחירים. הם לא מבינים שרק הביקושים קובעים את המחיר ובעצם כוח בידיהם. שנו את הביקוש ושיניתם את המחיר.. ..
המאושר במדבר | 05.10.10
141.
לשאול כותב הכתבה.יש לי הצעה אליך והיא.
א. מה דעתך על פ''ת? ב. אם זה נכון ואתה באמת מחפש דירה במרכז והכתבה שלך היא לא לשם הכתבה ואתה לא מאלה של ''שופוני יאנס''. אני מוכרת את הדירה שלי בפ''ת במקום חמוד דירת 4 חדרים בניין בן 25 שנה 3 כווני אויר, אני חושבת שלשם התחלה זה יכול להיות פתרון נחמד, אגב זה יכול להיות בכל עיר הקרובה לתל-אביב.
יון | 05.10.10
140.
אנחנו זוג צעיר (35 +2), שכירים, ויכולים לקנות הדירה, בלי משכנתא ובלי עזרה מההורים
איך? פשוט, שנינו עובדים בהיי-טק. זה שהכותב אינו בפלח השוק שמסוגל לקנות דירה במרכז ת"א לא אומר שאין בכלל אנשים כאלו. ראבאק, זו דירה חדשה באמצע ת"א. למה שתעלה זול? ואם תהיה זולה, איך יוחלט מי יזכה בה. הרי אם תעלה מליון שקל יהיו עליה מליון קופצים. מי ינצח? זה שיתקשר ראשון? זה עם העיניים היפות? מי שמקורב? כך זה במוצרים בכמות מוגבלת. הדרך לבחור מי יקבל אותם הוא מי שמוכן לשלם המקסימום עבורם
איתי | 05.10.10
139.
אנשי הנדל"ן יוצרים מציאות פיקטיבית - אנחנו לקראת פיצוץ הבועה, לפי כל חוקי השוק
המצב בארץ לא יכול להחזיק הרבה זמן - מי שמבין בכלכלת שוק רואה שאנחנו עכשיו בשיא ובמוקדם או מאוחר, לדעתי די בקרוב, כמו בכל שיא, יגיע שלב התפקחות ואיתו פיצוץ הבועה, עליות במחירי המשכנתא וירידות במחירי הדירות. כמובן שאלה שבאמת יאכלו אותה הם המשקיעים הקטנים ורוכשי הדירות, שבד"כ מצטרפים אחרונים. הגדולים כמעט אף פעם לא נדפקים ממש, מלבד הפסדים שהם יכולים לספוג. הבעיה היא שכל האנשים בתחום הזה, שהם גם בעלי האמצעים והקשרים, יוצרים מציאות פיקטיבית ועובדים על כולם שהשוק רק הולך לעלות כל הזמן, כי על זה הם חיים וזה טוב לעסקים שלהם. בפועל, מי שמכיר את הפרטים, רואה שהבנקים מזהים את שיא העלייה הזו, ולא נותן יותר הלוואות לפרוייקטים גדולים (גינדי היה האחרון) ואפילו לא להקמת מגדלים, מתוך חשש שהירידות יגיעו, קבלנים ורוכשים לא יצליחו להחזיר הלוואות והבנקים יפסידו מלא כסף. בגלל זה גם הקבלנים מתים להעיף את הדירות כמה שיותר מהר ולגלגל את החוב על הרוכש ולא עליהם (גם גינדי, בגלל זה השיווק המטורף הזה). בקיצור, אל תאכלו את הלב, זה לא יימשך עוד הרבה זמן המצב הזה. אני לא יודע מה יהיה אח"כ, אבל כללי המשחק הולכים להשתנות, ומי שייקנה עכשיו דירה מצטרף לגל מאוחר מדי וייתחרט כשהריביות יתחילו לזנק.
נדלי דונמי | 05.10.10
138.
בכיינות של חסרי מוח
יש לי משכורת של שר בממשלה, ובכל זאת לא הייתי מעז להתחייב על משכנתא לרכישת דירה פיצפונת במרכז תל אביב. יש עוד חיים חוץ מהדירה. ולכן באותה משכורת אני יכול להרשות לעצמי וילה חביבה 30 דקות מתל אביב, ואת יתרת הכסף להשקיע בעצמי או בעתיד שלי. אז די לבכיינות האינסופית הזו, ואיומים בירידה מהארץ. נראה אתכם קונים אותה דירה במרכז פריס......
מנחה היקום | 05.10.10
137.
מענה להורים לצעירים\ות
שלום רב. אני מבקש להסביר לכם שגורלכם בידכם בנושא הדיור,במדינת ישראל קיימים עתודות קרקע לבניה,אתם צריכים פשוט לקחת יוזמה,לכתוב לכל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר כולל משרד ראש הממשלה ובו דרישה להכשיר הקרקעות לאורך מסילות הרכבת הקיימות ולהוסיף מסילות לצפון נצרת ומעלה למטולה ולדן ואותו הדבר לדרום עד אילת[להזכירכם ישנה מסילה עד הפוספטים הקרובים לים המלח].כאשר אני אומר לכתוב זה מיליון פניות ביום וכאשר יגיע יום הבוחר לא לבחור עם לא ימולאו הבקשות. זו הדרך היחידה שממשלות ישראל מבינות. דירה של שלושה חדרים בגודל של 80 מ"ר תעלה לכם זוגות יקרים 600000 ש"ח.וכולם מרוויחים. רק על תצפו שאחרים יעשו את העבודה למענכם. שלכם אלג'ם משה.[אני גר בדירה בשטח של 56 מ"ר וגידלתי תאומים הם היום בני עשרים וארבע].
אלג'ם משה | 05.10.10
136.
אני מבין את האהבה לת"א במיוחד לאחר שיפוץ העיר אבל אתה כבר צריך לחשוב משפחה
הכל במחשבה לתובת הילד שיהיה לא מרחב לצאת לפראק בלי ליווי לשחק עם חברים שלו חשבתה על זה נכון אין לך מתחת לבית סופר AM PM אבל יש לך שקטטטטטטטטטטטט ואני תל אביבי לשעבר שעדיין קונה לחם בלחמים וגלידה בסיצילינית
 | 05.10.10
134.
הזוגות הצעירים של גינדי לא באמת קיימים
גינדי עם כל הכבוד פעם כבר ברח ממדינתינו בגלל "בעיות" כלכליות -הפרויקת החדש שלו כולו על הנייר-אין ספק שרעש וצילצולים הוא יודע לעשות ומי שיקנה הייתי מציע לא שיעשה חושבים ,כי הוא הצטרך כל יום להתפלל שהכן ימכרו הרבה דירות ושגינדי יסיים את הבניה-כי ערבות זה מילת קסם אבל לפעמים גם איתה לא הכל בטוח
אברהם | 05.10.10
133.
התאגדות צרכנית
הגיע הזמן להתאגד ולהחרים את קניית הדירות עד שמחירי הדירות והמשכנתאות ירדו למחירים סבירים... ת"א היא היוצא מהכלל:הסמן השלילי של בועת הנד"לן כמו גם בשאר הפרמטרים(רמת חיים,עומס,אוויר וכו'),עיר שהופכת לעשירים בלבד. בנוסף: הייתי יוצר איגוד שחברים בו כל מי שרוצה לקנות דירה וממנו בונה קבוצות רכישה יעודיות לאזור/מבנה/פרוייקט או קבוצות שקונות יחדיו דירות בפרוייקטים שהסתיימו ומנסה לקבל הנחות. גם האוצר שם לב שבורחים לו כמה שקלים ועד כמה שידוע לי החליט למסות גם את קבוצות הרכישה...
יואב | 05.10.10
132.
אנחנו טיפשים כי אנחנו קונים..!
אני לא מבין למה אנחנו קונים...ולמה אנחנו בכלל רוצים לקנות? בשביל מה? כדי להגיד יש לי...אין בזה שום הגיון כלכלי..כמו בכל מקום עם ביקוש ברור שהצעירים נזרקים מהעיר בבושת פנים ועוברים לגור ב outskirt מי ששולט בביקושים זה אנחנו ואסור לנו להתפתות עם כולנו לא נשלם המחיר ירד....
גל | 05.10.10
131.
אין חדש תחת השמש
גם כשאנחנו התחתנו לפני 30+ שנה רצינו להשאר בתל-אביב ולא היה לנו מספיק כסך ולא דודות עשירות שהורישו לנו ירושה כלשהיא, נאלצנו לעזוב את תל-אביב לכוון המעגלים הסובבים אותה ולא היה לנו רע כלל וכלל אלא ההפך ,כי לגדל ילדים בפריפריה הרבה יותר קל ורצוי ולמרות שעבדנו בתל-אביב נאלצנו לצאת ב-6.30 בבוקר לכוון תל-אביב ולהתחיל את העבודה ב-7.00 כדי לצאת חזרה מוקדם יותק ושוב לא ליפול לפקקים !!! אז נא להפסיק להתבכיין אתם יכולים להתאמץ קצת יותר ולהפסיק לחשוב שהכל מגיע לכם, אנחנו לא חשבנו כך !!!!!!!!!
אני | 05.10.10
129.
תעבור לגור במודיעין
תראה את כל פס הזיהום של אזור המרכז מהחלון בבוקר, פחות לחות, פחות צפיפות חצי שעה ברכבת ואתה בתחנת השלום/ארלוזרוב דירת 4 חדרים יד שנייה בת 10 - 1,300000 עם מחסן, חנייה, מרפסת 20 מטר דירת 4 חדרים על הנייר ב-1200000-1100000 אוכלוסיה צעירה והומוגנית להגיע בבוקר מתל ברוך צפון לאזור קרליבך/יגאל אלון זה כמו להגיע מפה עולה הרבה פחות
מ | 05.10.10
126.
פרויקט גינדי
כמה הערות לכתבה ולנושא בעקרון. 9 שנים בתפקיד מהנדס עיר נתנו להבין שאיש אינו מעוניין בפרויקטים לזוגות צעירים בארץ בכלל ובמרכזי הביקוש. שאף אחד לא ימכור לציבור לוקשים. במרכז הביקוש, גוש דן, יש קרקעות מינהל עליהן ניתן להקים 15,000 יחידות מגורים, שינוי היעוד של הקרקע יקח 2-4 שנים אם " הרשרויות" יתנו כתף. ראשי ערים, ראשי ועדות מקומיות עושים בקרקעות שבתחום הרשויות שלהם כאילו הקרקע שלהם. ךעניין פרויקט גינדי בת"א, הכנסו לרשת, חפשו אתרים בהם מוצגות תמונות של פרויקטים בתחום התחדשות מרכזי ערים, תגלו קונספציות תכנון חדשות שאינן נראות בארץ. בושה וחרפה מה שנעשה כאן בתחום זה.
דוד | 05.10.10
122.
לכל הקשקשנים שמשווים את מנהטן לתל אביב. תל אביב יותר יקרה ממנהטן!!!
תשוו את יחס השכר הממוצע בארה"ב לעלות דירה במנהטן ואפילו תשוו מחירי דירות לפי גודל ותראו שבהרבה מהמקרים ניתן להשיג דירה סוף הדרך במנהטן במחירים של 300000$ - חצי מליון דולר ובמיקומים מעולים. המחירים פה של 2 מליון שקל (חצי מליון דולר!!! ) הם מטורפים ובלי שום פרופורציה. תל אביב אינה אמורה להיות רק לעשירים כי בשביל זה יש את כפר שמריהו, הרצליה פיתוח, צפון תל אביב ועוד מקומות... כאחד שמרוויח משכורת מעל הממוצע, אני לא רואה דרך שבה אוכל לקנות דירה ב30 שנים הבאות אלא אם אזכה בלוטו וגם אז לא בטוח שהפרס יכסה עלות של דירה בתל אביב.
אדיר | 05.10.10
121.
תסלחו לי אבל אתם (ממרכז הארץ) דבילים לחלוטין
ב 2.2 מליון אני יושב על וילה 250 מטר, 10 דקות נסיעה יש ליואישתי עבודה עם שכר גבוה מאוד. 5 דקות נסיעה אני בלב מרכזי בילוי/מסחר/אקדמיה/אומנות.... אז נכון שאני לא יכול להגיד שאני גר בצפון ת"א אבל אני יכול לגור באיכות חיים מעולה במשכנתא הגיונית. אתם תמשיכו לנסוע בפקקים, בעשן, ברעש, ברדיפה האין סופית שלכם אחרי מותגים. אבל בחייכם, תעשו את זה בשקט שלא תפריעו לנו בנירוונה שלנו. דבילים!
דרומי | 05.10.10
120.
אני חושב שפספסתם אותו
האם לקחת משכנתא ל-30 שנה שבה אתה משלם 6000 ש"ח בחודש זה פתרון? בתור צעיר שניצב מול אותן דילמות אני אפילו לא מוכן לשקול את הפתרון הזה. אני אמשיך להשיר דירה עד שמשהו יקרה פה, או שאני לא יהיה פה. לקחת יותר מ50% מהמשכורת בשביל 120מ"ר? מה קורה אם אני לא עובד חצי שנה? אני גם בחוב של 100 אלף? לא תודה...
נדב | 05.10.10
118.
הפסד שלך שאתה לא רוצה לגור פה.
אני עובדת ברמת גן. גרה בבית פרטי בגדרה. קניתי אותו לפני שנתיים במליון מאתיים. היום עולה כמעט שני מיליון. יש לי חצר, גינה, תענוג. 40 ק"מ מתל אביב. 45 דקות (כולל רכבת) מהבית. טיפשים נשארים טפשים. תישארו במרכז עוד מעט לא יהיה לכם כסף לגור גם בגדרה.
גרה בגדרה | 05.10.10
117.
תעברו לדרום
חבר'ה אני קוראת פה את הדברים ואני מגיעה למסקנה אחת.... למה אתם מתעקשים לחיות במקום שהוא בלתי אפשרי לחיות בו..זה ממש הביצה והתרנגולת. תבואו לחיות בדרום, אני חייה בדירת 3 חדרים משופצת עם נוף לפארק.. וחנייה בשפע קניתי אותה עם הון עצמי של 70,000 ולקחתי משכנתא של 200,000 ש"ח אני מחזירה כל חודש 1,900 ש"ח לא בשמיים... וחייה עם מרחב ובאיכות חיים שאין שני לה...משום מה אתם מתעקשים לחיות במרכז...לשלם סכומי עתק לשכירות, קניית דירה היא בגדר חלום בלתי אפשרי ולא מספיק גם השירותיים העירוניים כמו חנייה, הן בגדר בדיחה. אז תפסיקו לייבב ותתחילו לארוז.
מגיע לכם | 05.10.10
116.
לא מתאים לך גדרה? יש המון אפשרויות אחרות
ראה - באר יעקב, ראשון לציון, רמלה, נס ציונה, פתח תקוה ועוד אינספור ישובים ומושבים שאמנם לא נמצאים בלב ת"א, אך בהחלט ניתן לרכוש בהם דירה מצוינת. האם חובה היא לקנות דירה חדשה? ומדוע לא לקנות דירה משומשת ומשופצת באיזורים מעט רחוקים יותר מרחוב קפלן? אך מה לו להולנדי המעופף, שרגיל לגור במרכז ת"א ולחכך פנחה במערכת העיתון, אך כנראה שבמחשבתם לא עוברת טובת הילד, אלא טובתם האישית בלבד. שהרי, לא יקומו ב-6:30 בבוקר רחמנא לצלן ויסעו חצי שעה לת"א, רק בשביל שלבנם תהיה איכות חיים, ילך לגן בטוח ולא ינשום אויר מזוהם. כל זאת למה? כדי שמר אמסטרדמסקי ההולל יוכל לרדת ב-2:30 לפנות בוקר כדי לקנות ריזלות לחבריו המעושנים בזמן שהם משחקים בפרו אבולושן 2011 בפלייסטיישן 3 שהם משחקים בדירתו המעופשת שעליה הוא משלם 4200 שקל שכירות עבור 32 מטר רבוע. הרי מה, לבכות כ"כ קל, אבל לעשות מעשה... אוי זה קשה. ------ גילוי נאות: הכותב בן 29, נשוי+1, רכש לפני שנה דירת 4 חדרים בבאר יעקב ומשלם משכנתא 3500 ש"ח בחודש, לאחר שקיבל מעט עזרה מההורים עם הון התחלתי של 100 אלף ש"ח.
אמסטרדמסקי מנציח תרבות המגיע לי | 05.10.10
113.
זו בכיינות לשמה....
אין לך כסף לגור בת"א - אל תגור שם!! אני מאוד רוצה לגור בקיסריה... נחש מה...? יש מגוון ערים הסובבים את ת"א וכולם במרחק חצי שעה נסיעה, אתה היכול לבחור לך ממגוון הדירות שעלותם היא סביב ה- 1,200,000 ש"ח לדירת 3 חדרים מרווחת (כ- 95 מטר) וזה עוד במקום איכותי באותם ערים.... אבל מה לעשות, אתה רוצה דירה בבנייני יוקרה... בת"א... ו-4 חדרים (כי צריך "חדר עבודה").... אז תתמודד עם המציאות....! יש משהו קטן וחשוב שלמדתי בחיים, על פלצנות משלמים, ולפעמים המחיר הוא מאוד יקר, רוצה לחיות ברווחה??? רד מהפלצנות שלך של לגור בת"א...!
אזרח | 05.10.10
111.
מעצבנים
תפסיקו לכתוב בכל הטוקבקים לאנשים שגדלו כל חייהם במרכז, ההורים והמשפחה במרכז ללכת לגור דרומה/צפונה ... אולי שאלו שגדלו שם יחזרו לשם?!?!?! אני לא בעד התבכיינות , אין ספק שתל אביב זאת לא האופציה היחידה- בהחלט אפשר לגור בסמוך אליה זוגות צעירים תתחילו מדירה קטנה יד 2 -תתקדמו ואז תרכשו דירה גדולה יותר ...
מורלימ | 05.10.10
110.
אני חושב שבכלל לא הבנתם את הבעייה
גם דירה בחדרה או פרדס חנה עולה מיליון ש"ח וזה בכלל מעגל חמישי אם לא שישי שנתיים של מגורים אצל ההורים שמעבירים לי ולאישתי המון כסף והצלחנו לחסוך רק מאה אלף ש"ח. כדי לקנות דירה שעולה מיליון שקל אני צריך לגור לפחות 8 שנים אצל ההורים כדי להיות זכאי למשכנתא. מתי אני אמור להביא ילדים לעולם? כשאני אביא ילדים לעולם, לא אצליח לחסוך את הסכומים האלה. חשוב לציין שאני ואשתי מלומדים ועובדים בעבודות מסודרות, מרוויחים יפה אבל כנראה שממש לא מספיק כדי לחיות. מעולם לא חשבתי שבגיל 30 אני עדיין אהיה אצל ההורים. ההורים שלי ממש לא אשמים שאין להם 400,000 ש"ח כדי שאני אקנה דירה. אולי הבעיה היא שלמדתי עד גיל 27 כדי להרוויח כסף, יכולתי לחסוך בזמן הזה הרבה מאוד כסף ולהשאר קצת פחות חכם, אבל יותר מאושר, כי פשוט יש לי יכולת להביא ילדים לעולם ויש לי דירה קטנה. זו ממש לא דרך, חייבים ללמוד, להתקדם ולהרוויח ע"פ ההשכלה. אין לי ספק שאני חייב להתחיל לחסוך לילדים שעדיין אין לי, כדי שעוד 30 שנה הם יוכלו לקנות דירת 2 חדרים ביקנעם או כל עיר אחרת
 | 05.10.10
109.
כמה הערות
1. לא הבנתם את הקמפיין. מדובר בפרוייקט שייקח 100 שנים לשלם אותו. 2. וברצינות, לא כתוב בשום מקום שחייבים לגור בת"א. בכל העולם מחירי הדיור במרכזי הערים הגדולות יקרים ביותר. גם השכירות. 3. פריפריה אינה מילת גנאי. מעבר לעובדה שבפחות כסף מקבלים הרבה יותר נדל"ן, ואולי אפילו גינה מדובר במקומות בהם איכות החיים גבוהה הרבה יותר. פארקים, מערכת חינוך, חניה ועוד. 4. עם התחבורה הציבורית (שיש לה עוד הרבה מה לשפר) אפשר לגור בפריפריה ולעבוד בתל אביב. ועוד סקופ. אפשר גם לעבוד שלא בתל אביב.
חיפאי | 05.10.10
108.
הגיע הזמן לפוצץ את הבועה!!!
ראש הממשלה והחברים שלו בקיסריה ובצפון ת"א מתעשרים על גב הצעירים. תל אביב הופכת לעיר המיליונרים. אני מקווה שיהיה משבר כמו בארה"ב, רק ככה יתעוררו כולם. יש לחוקק חוק לדיור בר השגה!!!, כולל בפרויקטים הפלצנים של גינדי וכמותם. כמו בלונדון וערים אחרות באירופה יש לקבוע מספר אחוזים מהבניין עבור צעירים שאינם מיליונרים.
רוי - זוג צעיר | 05.10.10
106.
הורים עשיריפ
במה פשעו הילדים להורים עשירים ? ומה חשבת שגינדי יממן את החסר לזוגות הצעירים שלא להורים עשירים ... גינדי הוא יזם ומחובתו להרוויח וכמה שיותר ! הוא משלם מסים ומפרנס מאות משפחות, די מחוסר פרגון הכרוני ו מ העיין הצרה שיש לכם !!! למי שיש שיקנה ולמי שאין שיגור בפריפריה,בגליל ובדרום. אלא כוחות השוק שמכתיבים את המחירים,לא ביבי,לא הריבית ולא שום דבר אחר רק : היצע וביקוש ! אין קרקעות במרכז ,שום תכנון אינו קיים לכן עליית המחירים רק תמשיך.
יוני | 05.10.10
105.
קודם כל שיקבלו היתרי בניה.ואישור מהבנקים שילוו את הפרויקט
מה אם בעיות התחבורה.ובעיות התשתיות של הביוב והחשמל.וגם בעלי העסקים באיזור שבטח לא יסכימו ללא קבלת פיצוי..וגם העבר של האחים גינדי שבעבר הסתבכו בחובות וברחו מהארץ עד שענין נרגע..החברה לקחה הלוואות עתק מהבנקים לרכישת השטח .מתי הם יתחילו לבנות ?אם בכלל קשה להאמין שבנקים ילוו פרויקט כזה מגולמני שכזה ...אבל אם ישנם אנשים שקונים על סמך סרטי תדמית כמו שמר לבייב מכר את הנדלן ברוסיה..וראינו מה קרה בסוף..
עזרא | 05.10.10
103.
אתה צודק !!
ביום שישי גם אני ראיתי את הכתבה ובא לי להקיא עליהם. ההתרברבות של אחד האחים שמעולם לא ניכשל באף עיסקה. מביאים לך כבס וגועל נפש אמיתי.במקום לבנות ולהשאר במקום ממנו הגיעו מפליצים איזה פרוייקט וחזון של מאה שנים. מי שבונה בתל אביב צריך להיות מחובר לעיר הזאת. מקימים מבני מגורים לעשירון עליון שבטח לא יגורו שם אך ורק למען."אנע שופוני". ולדור הצעיר וזוגות שנולדו בעיר הזאת יכולים רק להסתכל עליה כמו שאחד המתרברבים אמר בכתבה " מהטבעת הרביעית" . כדאי שמשהוא בבנק ישראל כמו הנגיד יתחיל להתעורר ולהנמיך את גודל הפלצנות והבועה הזאת.
אבישי  | 05.10.10
98.
לעידן הבת ימי - ועל חינוך לילדים שמעת?
מה לעשות, אני מעדיף לחנך את ילדיי בסביבת לימודים חיובית. כשאתה עובר ברחובות בת ים ורואה את הנוער שמסתובב שם (בגדים, שפה וכו') אתה מבין מהר מאד שזו לו הדרך בה אתה מעוניין לחנך את ילדיך (כמובן שמדובר בהכללה ואני בטוחה שיש גם בני נוער טובים שם אבל הם המיעוט). מבחינתי עדיף לגדל ילדים בדירת 3 חדרים קטנטונת ועם חינוך ערכי איכותי על פני 4 ואפילו 8 חדרים באזור שבו ילד שיאמר את המילה "מצויינות" יחטוף מכות ונערה שלא תלך עם סקיני / מיני / נצנצים / פאייטים תוגדר כמוזרה.
א | 05.10.10
95.
חבר יקר, תתפשר בדרישות ואל תבוא בטענות ליזמים
אף אחד לא ביקש ממך לגור בחדרה. העניין הוא פשוט: אם אתה רוצה לגור במרכז ת"א היכן שכל צעירי הארץ פחות או יותר רוצים לגור, תשלם. כמו בכל תחום שיש בו היצע וביקוש. אם הטענה שלך היא על הטעיה בפרסום, זה נשמע לי מתחסד. הרי כל פרסומת מגזימה ומציגה מוצר לא כמו שהוא בדיוק. גם גי'נס קסטרו לא הופך אותך לחטוב ונחשק, וגם פורד פוקוס לא באמת מרגשת ומאתגרת אותך כמו בפרסומות. אלא מה? קל ונעים להתמרמר על יזמים, חברות ושאר עשירי הארץ כאילו שהם אחראים לביקוש ההיסטרי לדירות בת"א. מי שאחראי למחירים המטורפים הם זוגות כמוכם (או שכמותכם) שמסכימים לשלם כל מחיר העיקר לגור בתוך לב ת"א. זה מוליד עליית מחירי קרקעות, שמולידה את עליית מחירי הדירות עצמן. הרי לא באמת מעניין אותך לדעת כמה שילמו גינדי על הקרקע וכמה עלו להם ההלוואות למימון רכישת הקרקע. ולכן חבר יקר, מצבך לא רע בכלל: אתה וזוגתך מתפרנסים, יש לכם 300K ש"ח, קח עוד 800K ש"ח משכנתא (בערך 3,700 ש"ח לחודש) ורכוש 3-4 חדרים בפתח תקווה, כפר סבא, גבעתיים וכל אותם מקומות שנמצאים בדיוק 15 דקות ממקום מגוריך השכור כיום.
א.ר | 05.10.10
94.
לא צריך להיות דרמטיים...
אז לא תוכל לקנות בתל אביב רמת גן כמו 99 אחוז מהאוכלוסייה, אבל אפשר לקנות דירה בשכונה בינונית ומעלה בפ"ת, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות- אלה ערים במרכז אבל גם אנשים פחות עשירים יכולים לרכוש שם דירה. שיהיה בהצלחה בכל אופן אני ויתרתי כבר על תל אביב רמת גן לפני שנתיים.
רועי | 05.10.10
92.
תל אביב יקר
נמעס לי מבכיינים. ת"א יקר לך? תעבור לפריפריה. אבללא ממש בא לך לגור בגדרה. לא לדבר בכלל על ב"ש או חיפה. אז אם אתה רוצה לגור רק עם עשירים, או שתהיה עשיר בעצמך, או שתפסיק להאשים את המדינה. לדעתי צריך לבנות רק בפריפריה ובמקביל לשפר את התחבורה ואת התעסוקה שם. צריכה ליהות מטרה אסטרטגית למדינה להעביר אוכלוסייה לשם. ההפך הגמור מהחלום הפלצני של דירה בת"א. ואם יש לך חלום כזה, תשלם.
ירון | 05.10.10
91.
לכל הצפונבונים - תסבלו
מספיק עם הקשקושים בכל עיר מרכזית בעולם המחירים מטורפים "לא בא לי לגור בגדרה" אומר הכתב... גם אני רוצה לגור במרכז טוקיו / ניו-יורק / לונדון וכו' יש מקומות נהדרים בראשון, נתניה וגם חדרה גדרה... תפסיקו לקטר כל הזמן צריך לדאוג לתחבורה ציבורית נורמלית (כמו שקיים כמעט בכל עיר מערבית מתוקנת) ואז מיקום העבודה פחות קריטי כל עוד חוק "ביקוש והיצע" מתקיים - ויש אנשים שישלמו - אז המחירים יעלו מי שמוכן למשכן את נשמתו אצל הבנקים - שיבושם לו...
ישראל | 05.10.10
88.
לקרוא ולא להאמין. תרבות ה"מגיע לי ומגיע לי ומגיע לי" לא מתאים לו לגור בגדרה הבנתם?
המחירים לא שפויים בת"א והמרכז זה נכון. קשה לחיות במדינה הזו זה נכון. אבל ראבאק, יש לך רק 300 אלף ש"ח ועדיין יש דירות בחולון בת ים ופתח תקווה בפחות ממליון ש"ח. לא הבנתי למה כולם חייבים לגור בת"א (כי ברור שכולם או לפחות הרוב ירצו לגור בת"א)? למה כולם חייבים ישר דירה של מעל 120 מטר מרובע כשיש להם רק מקסימום 2 ילדים? תאמין לי שאתה יכול להרשות לעצמך להתפשר קצת ולקנות דירה יפה קרוב ואפילו במרכז. הרי זה לא הגיוני שכל אחד יוכל לקנות בת"א, נכון? אני מקווה שזה באמת ברור לכולם כי מי שזה לא ברור לו, פשוט לא מבין מהחיים שלו כי איך ידחפו את כולנו לתוך תל אביב. המחירים עולים וזה ברור וזה רק בגלל שכולם רוצים לגור במרכז שלא יכולה להכיל את כולם.
קובי | 05.10.10
86.
למספר 4 - התשובה היא: "תיכנון החיים", אם היית מתכנן לא היית גר עם 3 ילדים ב-65 מ"ר
אלה ב- 65 מ"ר עם ילד אחד או בפריפריה ב- 300 מ"ר עם 5 ילדים! הכל נובע מתכנון.... אתה ורק אתה עשית את ההחלטות שלך והגכנסת את עצמך למצב הזה! צעירים המתכננים את דרכם נמצאים בצומת דרכים לאן פניהם מועדות והמדינה צריכה לעזור להם בבחירתם ולכן עזרה לצעירים! דבר נוסף, הם בשלב בחיים של בניית קריירה, שאצלך ואצל בת זוגתך אתם כבר אמורים להיות בשיא! אם לא, אז שוב אתה בבעיה ואל תבואו בטענות לאף אחד!
MOMO | 05.10.10
84.
בוא נהיה כנים
במצב הזה כולם אשמים נהינו מדינת עולם שלישי, בה יש את תל אביב, וזהו. אף אחד לא רוצה לזוז מתל אביב כי רב מקומות העבודה עדיין לא הפנימו כי משתלם לעוף מהמרכז. כולל צבא הגנה לישראל, אשר מחזיק בכמות שטח מטורפת במרכז הארץ. מצד שני הציבור חייב לבחור באפיקי תעסוקה אחרים, לשנות אורך חיים כך שניתן יהיה להגר למקומות בהם אין מצוקת דיור כה משמעותית.
אחד שמוכן לזוז | 05.10.10
83.
גם אני מסתכל ימינה ושמאלה ולא רואה כאלה שיקנו את הדירות
הפכנו למדינה פלצנית שבה למעמד הביניים אין כח. בכדי לחיות טוב ורגוע ולקנות דירה עם מיקום במרכז (לאו דווקא גוש דן) אתה צריך להרויח 30 אלף ברוטו (ולא אני לא מגזים). וסליחה נתניהו לא קשור כאן. הוא לא קשור לשום דבר שקורה במדינה שלנו.
גם אני מתוסכל | 05.10.10
82.
אז תקשיבו ותקשיבו טוב. הנה מה שלא מספרים לכם
זה פרויקט שיהיה מוכן במקרה הטוב בעוד חמש שנים....וגם אז (ואת זה הם מטשטשים היטב) הוא לא באמת יהיה גמור. שלב ב' של הפרויקט ייבנה במשך ארבע-חמש שנים נוספות. ארבעה מגדלים של ארבעים קומות במרחק יריקה מהמרפסת שאתם יושבים בה ומשקיפים על אתר בנייה בזמן שהחיים שלכם עוברים. חמש שנות מימון.... טוב, מדובר על הוצאה נוספת של לםחות כמה מאות אלפי שקלים. והעניין של המגדלים שבונים לך מול העיניים, על זה אין פיצוי אמיתי. ועוד לא התחלנו לדבר על העובדה שהפרויקט יושב על דרך פתח תקוה. זוועה שאין לתאר.
הרואה בכוכבים | 05.10.10
80.
המחירים הוגנים לכל הדעות תפסיקו להתבכיין
אתם לא גרים באירופה האפורה או בארה"ב הקורסת שאתם יכולים לרכוש שם דירה או בית במחיר של 150,000 דולר. אתם גרים בארץ הקודש. המקום בו צוו היהודים להצטופף, כמה שיותר על מטר רבוע. בשונה מאירופה וארה"ב שם הם חיים בשעמום ובטלה כאן יש אקשן ועל אקשן משלמים. תושבי ישראל צריכים להיות גאים שהם מתגוררים בדירות צפופות שמכוונים עליהם טילים מהחיזבאללה, חמאס, סוריה, איראן. איפה עוד תמצאו מקום מגניב כזה. מה שהכי מצחיק זה שאם איראן תתן אולטימטום גרעיני לישראל. אז ערב לפני עדיין יצטופפו בתור לרכוש דירות בפרויקטים של גינדי.
קובי | 05.10.10
77.
תמשיכו להתבכיין, לאכול את העשן של האגזוזים, ולגרד בפדחת
חלאס, חברים - רוצים לגור בצנטרום של הפיילה של העולם - שלמו. לא טוב לכם? בואו קבלו מתנות מהמדינה, תחיו באיזה חור, אבל תעבדו מהבית, תהיה לכם מערכת חינוך טובה+, בלי פקקים. די, די לבכות, שאול, אתה איש טוב, מגיע לך יותר.
אוריה | 05.10.10
75.
הכל בידיים שלנו.
אני חושב שהבעיה היא לא זה שמעלים את המחירים , וזה לא רק בת"א כמעט היום זוג שרק מתחיל את החיים שלו אין לו כמעט סיכויי לרכוש דירה. וכפי שציינתם קודם למה שלא יעלו את המחירים , במידה והציבור ממשיך לרכוש דירות אילו אין מחר אז תמיד יעלו את המחירים. אבל רק אם תנו רק תנסו חודש לא לבצע שום עסקה נדלנית המחירים יהיו חייבים לרדת. כדי להוריד מחירים צריכים לעשות משהו ולא רק לדבר. אני מוכן לקחת מושכות ( ושתבינו יש לי דירה , ואני כו מסודר ) ובמאצעותכם ניתן לבצע הפגנה המונית וכן להשפיע ולהוריד את המחירים. ואני מאד מאמין לא באחוזים אלא בעשרות אחוזים . תחשבו על זה שלפני 3 שנים הדירות היום עולות חצי.
יאיר מילשטיין | 05.10.10
73.
ומה עם דירות להשכרה?.....
אף אחד מהמגיבים לא דיבר על מחירי השכירות המטורפים שמתרוצצים בת"א. מעל 5000 ש"ח לדירת 3 חדרים. כמה אנשים צריכים להרוויח כדי לשלם את זה ועוד להתקיים? הפתרון - בניית דירות להשכרה במחירים בפיקוח (עד אחוז מסויים מהשכר הממוצע במשק למשל) ואז ייפסק אולי המרוץ המטורף אחרי הדירות הטובות המעטות שקיימות.
חתול בר מתורבת | 05.10.10
71.
יופי של כתבה
אני קניתי בית פרטי בת"א\ ב700Kש"ח לפני 3 שנים. היום הוא עולה, כך אומרים, כ2-2.5M ש"ח אין אבל אין מצב שהיום היתי יכול לקנות את הבית הזה, עם משכורת של היטקיסט. המדינה פשוט רוצה להוציא את הצעירים מהמרכז, כדי לפתח אזורים אחרים, אבל זאת לא אמורה להיות הדרך, ממש לא. ולא פלא שהרבה זוגות צעירים עוזבים את הארץ. חברים שלנו עזבו לקנדה, כאן הם עבדו שניהם, שני משכורות הייטק. אחרי 7 שנים, לא היה להם בית רק אוטו מהחברה (היום גם זה לא כדי) עכשיו, בקנדה, יש להם בית (משכנתא עולה פחות משכירות) יש להם שני מכוניות(טובות!) ו....ורק האשה עובדת, וכל זה רק אחרי שנתיים! אני בין שהדשא של השכן תמיד ירון יותר, אבל אלה הם עובדות! יכולה להיות לנו ארץ נהדרת.. אבל היא פשוט נהרסת... יום טוב שיהיה!
davidi | 05.10.10
67.
זה הפרוייקט שיפוצץ את הבועה,
לא שזה ירסק את גינדי או משהו .. למה כסף לא חסר להם אבל זה יפוצץ את הבועה יותר מידי דירות הם בנו במחירים האלה והמחיר לא שפוי . יש הלוואה של מיליארד שקל על הפרוייקט וכל חודש זה ריביות עצומות . אם האוכלוסיה חכמה אז פשוט לא לקנות וזה ירד דרמטי כי הם חייבים להחזיר את ההלואה. אבל בממלכת חלם ובמדינה שנשלטת על ידי 1000 משפחות זה מה שקורה.
אביב | 05.10.10
64.
כבר שכחתם?
דירה בפתח תקווה כבר עולה מעל 1,450,000 (ל4 חדרים באזור נורמלי). לאן לצאת? גם גדרה וחדרה יקרים מאוד. אין פרופורציה בין העלייה במחירי הדירות לעלייה בשכר. בסוף שנת 2009 ע"מ לקנות דירה צריך 125 משכורות ממוצעות (!!??!) לעומת 80 משכורות עד לפניי כמה שנים. אפשר, מותר וכדאי להתבכיין. אחרת להגיע לדירה (למי שאין עזרה) יהיה כמעט בלתי אפשרי (ועם סיכון עצום). אז, לכל החוכמולוגים שמספרים כמה קל לקנות מחוץ לת"א (כנראה שכבר קנו דירה, או שעוזרים להם) - תתעוררו. אני בכלל מעדיף לא לקנות בת"א. הבעיה שעם המחירים היום אפשר לקנות דירה רק בירוחם. עד שהממשלה לא תתעורר, תפשיר שטחים נוספים - לא נוכל לחיות בדירה משלנו.
מסנה לקנות דירה | 05.10.10
63.
חברה, זה כמו להגיד
"מכונית ספורט אקזוטית החל מ-2 מילון שקל! לאן הגענו? איך סטודנת ממוצע יקנה כזאת?" תרגעו חברים. אתם גם רוצים לגור בעיר המרכזית והכי אטרקטיבית של המדינה וגם מתלוננים על מחיר? אני לא רואה אסון אם זוג צעיר ישכור דירה במרחק שעה נסיעה מת"א (כולל פקקים) ויסע באוטו פשוט ולא בפורש.
 | 05.10.10
62.
תגובה 22 - אתה בכיין
הורים עשירים=הורים שעבדו. אני מאמין שאם הוריך היו עשירים, אתה, איש אציל שכמותך, היית מוותר על הכסף, והולך לגור בשדרות...יותר מזה, בטח היית מוכר את הbmw וקונה פיאט פונטו על מנת להזדהות אם קשי היום...איזה איש גדול מהחיים אתה!!!!! בהוליווד כבר כותבים תסריט
רועי | 05.10.10
59.
"דירות לזוגות צעירים"
הבלוף של המדינה זה דירות לזוגות צעירים.ואיך אומרת עדי אשכנזי "מה זה ה"חארטה"הזו. ויסלחו לי על העברית. לא ב2.2 מיליון ולא ב1.2 מיליון יכול זוג צעיר לקנות דירה.לא בתל אביב ולא בפתח תקווה או בהוד השרון. והכי מפתיע שהכניסו מושג "דירות בר השגה".איזה קבלן ירצה להפסיד על הדירות שלו ?רבותי בירושלים תפתחו עיניים .תנו תמריצים בפריפריה ואז אולי ילכו לשם הצעירים. ותורידו את מחירי הקרקעות ואז אולי זוגות יוכלו לקנות דירות.
אבי שמואלביץ | 05.10.10
58.
דרכון זר? בטח!
ובחו"ל הוא לא יגוד ב"גדרה" או במקבילה שלה? יגור. אנשים לא מפנימים שתל-אביב היא מטרופולין גדול וחשוב, בירה תרבותית, מרכז תיירות ועיר עם חוף לים התיכון. כל הדברים האלה הופכים אותה לנחשקת ולכן גם יקרה. ככה זה בכל עיר מרכזית בעולם. גם בפאריז זוגות צעירים לא יכולים לקנות דירה אלא אם הם שייכים לאלפיון העליון.
אבי | 05.10.10
56.
אל תתחצף יקירי, פן יסור חנך בעיני
אינני זוכר שאישרנו לך ושכמותך למחות בפומבי על תסכולך הילדותי וחלומות באספמיה. בנדיבותינו, העלמנו עין מרטינותכם במקומות העבודה השונים, שהרי צרות אופקיכם היא הסיבה שבגינה אינכם כשירים למשול בעצמיכם. הושענו אתכם מהרס עצמי, כשתיכננו את השוק לאחר נפילת הבורסה בשנות השמונים. לו הייתם ממשיכים בשלכם, הייתם מביאים אבדון על עם ישראל האהוב שלנו. המצב הנוכחי, בו כל משכורתך (המכובדת, אל תהיה חמדן) מתכלה בתשלום הלוואות נדל"ן והחכרת רכב, הותירה אתכם בלי יכולת להזיק לעצמיכם. בקטנותך, לא שקלת כי המחויבות הכלכלית המשותפת תותיר אותך ואת זוגתך נשואים, בעוד שאחרת, הייתם מתגרשים לבטח בעוד 10 שנים, כיאה לאימפולסיביות המאפיינת אתכם. כך או כך, טורים מסוג זה לא יועילו אלא רק יזיקו, וגם הגוי ששמתם "נגיד עליון" עליכם, לא יוכל להחריב את החומה שבנינו סביבכם, ולהגנתיכם. ------------------------ לראיה, אפילו אתה, כן אתה! לא הכותב, הגולש שקורא תגובה זאת כעת, לא מוכן להשקיע שניה אחת כדי להגיב בצורה מינימלית לתגובה זו, אז כיצד ייווצרו הפגנות הענק שיזיזו בנינים ומגדלים? כשהעכבר והמקלדת כבר הם כבדים מכדי לנועץץץ
גביר ואדון | 05.10.10
54.
חייבים לעשות סדר
יש מה לעשות, כנראה שאין מספיק רצון לעשות: 1. כבר אמרו לפני "הציבור מטומטם ולכן הציבור ישילם". הבעיה היא שמחירי הנדל"ן הם לא ראליים ביחס למשק הישראלי. תוך כ-3 שנים הנדל"ן עלה ב-80%, אם לא יותר, בעוד שרוב אזרחי המדינה ספק אם קבלו תוספת משמעותית לשכר. זה שהציבור מטומטם לא אומר שמי שאמור לנווט את הספינה הכלכלית יאפשר לתרחיש הנדל"ן האמריקאי לקרות גם כאן. ההחלטה של הממונה על הבנקים לאשר משכנתאות של עד 60% מוצדקת, אבל יש כל מיני קומבינות של "ביטוח למשכנתא" שמאפשרת הלוואה גדולה הרבה יותר. יעזור למשהו אם חברות הביטוח יקרסו ובעקבותיהם הבנקים? איפה הממונה על הביטוח? מניעת האפשרות של "טמטום הציבור" והבהלה לדירה בכל מחיר תבלום לבלימת ההסתערות הלא הגיונית. 2. השקעות זרות. נחמד שמי שגר במדינה זרה יכול לקנות פה דירות בכיף. רק מה, מי שגר פה זה מי שמחזיק את המדינה, אם בצבא ואם במיסים וצריך לקבל עדיפות. מיסוי דירות של תושבי חוץ צריך להיות גבוהה משמעותית משל אנשים שגרים כאן (למעלה מ-6 חודשים בשנה למשל). 3. גם המיסוי על קניית דירה חמישית, שישית, עשירית וכו, אמור להיות גבוה משמעותית מרכישת דירה ראשונה או שניה (בדומה למדרגות מס ההכנסה). יש עוד הרבה דרכים כדי לבצע את זה. המטרה היראשונה היא להפסיק את ההסתערות המגוחכת של קוני דירות במחירים לא ראלים, שחלק גדול מההון מגיע מהלואות שספק אם יוחלו להיות מוחזרות. זוג שמרויח טוב אם הורים שעוזרים מ-2 הצדדים (אבל לא עשירים) יכול לגייס במקרה הסופר אופטימי מיליון שקל. המציאות היום היא שבשביל דירת 4 חדרים באזור המרכז הוא צריך לקחת סכום דומה, אם לא יותר. נשמע למשהו הגיוני? אגב אחוז הזוגות האופטימלי הזה הוא זניח. ועדיין אנשים קוניםץ כנראה שהלואה של מיליון וחצי וצפונה קטן עליהם.
מישהו | 05.10.10
53.
כל כך צודק!
צודק לגמרי!! אין היום אפשרות לזוג צעיר שמשתכר שכר סביר מעל הממוצע במשק, לקנות דירה במרכז, בקרבת מקום העבודה. את נבחרי הציבור זה לא ממש מעניין, כי להם, אין בעיית דיור (וגם לא לצאצאיהם..). מודעות החוצות שמראות זוגות צעירים המתבוננים בהתפעלות על המיזם החדש תלושות מהמציאות. אולי הם מתבוננים בהתפעלות על משהו שלעולם לא יכלו להשיג. נראה כי אי פתרון באופק למצב הבלתי נתפס הזה, הפערים בין העשירים למעמד הבינוני רק ילכו ויגדלו ולנו לא נותר אלא להסתכל בהשתאות על הפרויקט של גינדי ולחלום...
קרן | 05.10.10
52.
ברור שאתה צודק
1. אותו המצב גם בי-ם. דירה נורמלית לזוג + ילד שרוצה לפחות דירת 4 חדרים או 4.5 חדרים + מרפסת וחנייה לדוגמא צריך להביא הון עצמי של לפחות 500,000 ש"ח שאני לא מאמינה שיש את הסכום הזה למישהו (גם אם ההורים עוזרים) 2. עוד בעיה היא שהזוגות הצעירים אף פעם לא היו בעדיפות, לכן ישנה גם הגירה שלילית מהעיר. 3. ממשלה יקרה לטיפולכם !!!!!!!!
אירית | 05.10.10
51.
אח שלי הקנאה הורגת אה? ראית לאחרונה כמה עולה דירת 4 חדרים בתל אביב?
2.2 זה וואחד מציאה -- ועוד במגדל -- על מה אתה מדבר בכלל? מה אתה רוצה שהם לא ירויחו? אתה רוצה דירה יותר זולה? לך תקנה דירה יד שניה קומה 4 בלי מעלית בלי חניה לא משופצת באלנבי מעל תחנת אוטובבוס בבניין שהוכרז כמבנה מסוכן. יש היום מבצע -- רק 1.8 מיליון דביל
דניאל קוברי | 05.10.10
46.
מה רע לגור בגדרה
מר שאול היקר במקום להתבכיין שאתה לא בן להורים עשירים ולבכות שהדירה במרכז תל אביב שלך קטנה תעבור לפרפריה, זה לא חייב להיות בגדרה (למרות שלא רע שם בכלל) בפרפריה תוכל לקנות דירה ב- 1.5 -1 מיליון ש"ח וככה : 1. תעזור לפוצץ את בועת הנדל"ן 2. הילד שלך יגדל במקום הרבה יותר מתאים לילדים מאשר ת"א 3. הדירה תתאים לגידול ילדים - אפילו ליותר מ- 2 ילדים 4. תשתמש בתחבורה ציבורית וככה תהיה ירוק יותר ואז גם תהיה לך סיבה אמתית להתבכיין  
ישראלי | 05.10.10
45.
היייי...... מה רע בגדרה???.....
לא צריך לחפש מקומות חניה ובטח לא לשלם או להסתכן בדוחות. לא צריך לשלם בכניסה של מועדון ובטח לא המחירים המופקעים של אלכהל בת"א. לא רוצה לחזור ב4-5 בבוקר ביום שישי ולראות את כל הזויי ת"א עייפים עם איפור מרוח (אחד הדברים מפחידים) לא רוצה את עזות מצח הברמנים שעל כל קנית משקה מבקשים את הכסף מייד ואת העודף מרמים מעל כוס של הטיפ כדי ל"דרבן" אותי לרצונם החומדני , אז ארד לפאב השכונתי ושם אשלם מחירים סבירים עם חברים טובים והברמן המוכר יתן לי שוט במתנה לא צריך לשלם על דירה של 4 חדרים ב2.2 מיליון אפשר להסתפק ב1.3 בגדרה ועם קצת חסכונות לשלם 2500 ש"ח בחודש משכנתא. לא מפחד שהילדים שלי מסתובבים אחרי הצהרים ברחובות.
 | 05.10.10
40.
יש ים נדל"ן בתל אביב. פשוט להרוס ולבנות עיר מודרנית והמחירים יצנחו
ובכל גוש דן אפשר להעמיס כמות תושבים גדולה פי כמה וכמה. השאלה אם זה חכם. אפשר לבנות מנהטן על פני כל הגוש דן ולהכיל את כל תושבי מדינת ישראל. אבל הטילים שינחתו על מדינת ישראל וישתקו במקרה שכזה את כל המדינה הופכים את כל הרעיון לגרוע מאוד וכדאי לנו מאוד לבזר ולהוציא גם את המטכל מאזור תל אביב. אבל אפשר וצריך לבנות לאורך כביש מספר 1 ואפשר לצריך להעיף את שדה התעופה לוד לכל הרוחות ובעיקר דרומה עם רכבת מהירה (מאוד של 400 קמש) שמחברת אליו. אפשר לעשות זינוק קדימה אם רק נרצה אבל אנחנו לא רוצים ואין לי מושג למה. אולי כי רבים לא מאמינים עמוק בפנים שנשרוד לאורך זמן כמדינה. אולי.
יניב | 05.10.10
39.
המטריד הוא שהם מגדירים דירה 2.2 מיליון ש"ח כדירת בר השגה לצעירים. כנראה הם לא מבינים
שרב הצעירים לא מסוגלים לשלם סכום כזה. יתכן והם שכחו שרב הצעירים לא נוהגים במרצדס, ולא נולדו בסביון או הרצליה פיתוח. קיימות היום שתי מדינות בישראל - העשירים מאוד, ומעמד ביניים קורס. כל הדירות בת"א ואיזור המרכז פונות למדינת העשירים. השאר כבר יקנו, במקרה הטוב, באשדוד.
ניר | 05.10.10
24.
אני מזמינה אתכם להצטרף לפעילות לדיור הוגן לצעירים
זה בדיוק הזמן להתחיל לפעול. עברנו את החגים. המציאות היא כאן ועכשיו. זוגות צעירים אינם יכולים לרכוש דירה במרכז. בואו והצטרפו לגוף שהוקם ואשר בכוונתו לפעול לפתרונות דיור הוגנים לזוגות צעירים. לא לכול אחד יש אבא ואימא עשירים שיכולים לרכוש לילד/ה שלהם דירה . המחירים היום בשמיים. אין הצדקה. אם הצעירים יצטרפו נוכל יחד להוות כוח מול הגורמים השונים הקשורים קשר ישיר למצב השורר כיום במדינה.
הראלה | 05.10.10
22.
הנטו שלי זה 10K בחודש. האם זה יעזור לי לקבל מהבנק משכנתא על סכום של מליון וחצי?
בהנחה שאת החצי מליון כבר יש לי? נראה לי שלא. איזה בנק נותן סכומים כאלה על דירות? ועוד בת"א? גינדי בלוף. מוכרים דירות לעשירים ולילדים של עשירים שמעולם לא עבדו אפילו יום אחד בחייהם ולא הרוויחו אגורה אחת לבד בעצמם. הם רק עובדים אצל אבא ואמא שלהם שעשו את הכסף הגדול. צרות של עשירים מפונקים עם מוצץ בפה.
עובד הייטק מצליח | 05.10.10
21.
תפסיק להתבכיין!!!!!!!
לא ממש בא לך לגור בגדרה? רחובות? חדרה? פתח תיקווה? תצטופף בדירה שכורה. תל אביב שייכת לעשירים, וכך גם בנותיה הקרובות. זה ככה בכל העולם המתוקן, וטוב מאוד שגם אצלנו. זה אומר שהכלכלה פורחת, יש כסף ואנשים שיש להם מגוון אפשרויות מגורים בעולם בוחרים להיות דווא פה. לרצות לגור באזור המרכז היום, משול לרצון לגור במנהטן או במרכז פריז או לונדון. לרצות אפשר, לשלם - רק אם אתה עשיר. מליוני זוגות צעירים בכל העולם נוסעים שעה וחצי לעבודה כל יום הלוך חזור. אז מה.
יקי איכבאום | 05.10.10
20.
מפונק על נווה שרת שמעת?
צפון תל אביב, שכונה שצמודה לצהלה ולרמת החייל, שכונה פחות טובה מכל השכונות בינתיים, אך בפברואר מתחיל פינוי בינוי, שיעלה את רמת המחירים מאד, כיום ניתן לקנות דירת 105 מ"R עם מעלית ב1,450,000 ש"ח (עיסקה אחרונה מהחודש), צמוד לצהלה במבנים של רחוב פילדלפיה. זה שכולכם מפונקים ורוצים דירה ברמת אביב, תל ברוך צפון או בפרוייקט של גינדי, שיהיה לכם בהצלחה.
אבי | 05.10.10
18.
די כבר
תוציאו כבר את הראש מהטוסיק שלכם, למה חייבים לגור בתל אביב רבתי? מה רע לצאת מגבולות חדרה גדרה? לגבי המחיר של הדירות במרכז אתם יכולים להאשים רק את עצמכם בגלל שאתם מתעקשים לגור במרכז אז תשלמו כל מחיר שידרשו הקבלנים אז הם מרביצים מחירים ואתם ממשיכים לשלם או במקרה הנ"ל ממשיכים לבכות.
צפוני | 05.10.10
10.
אתה ממש לא לבד
האמת, אני מסודר, אני הצלחתי לקנות בית פרטי לפני 3 שנים בעוטף המרכז אבל אז מהחירים היו נורמליים. במחירים של היום יכולתי לקנות דירת 3.5 חדרים בחולון במחיר הבית הפרטי שרכשתי לפני 3 שנים. הפתרון - לא לקנות, להמשיך ולהשכיר, להפעיל לחץ על נושא מיסוד השכירות לטווח ארוך בחוק. מי שקונה עכשיו הוא מתאבד בפוטנציה, מי שמוכן להמר על משכנתא של מעל 5500 ש"ח ל- 30 שנה הוא מטורף שצריך לאשפז
שאול | 05.10.10
9.
חברה, זה כמו להגיד
"מכונית ספורט אקזוטית החל מ-2 מילון שקל! לאן הגענו? איך סטודנת ממוצע יקנה כזאת?" תרגעו חברים. אתם גם רוצים לגור בעיר המרכזית והכי אטרקטיבית של המדינה וגם מתלוננים על מחיר? אני לא רואה אסון אם זוג צעיר ישכור דירה במרחק שעה נסיעה מת"א (כולל פקקים) ויסע באוטו פשוט ולא בפורש.
 | 05.10.10
6.
אפשר למצוא
דירות 3\4 חדרים במעגל הראשון ..בת ים,חולון ,אזור ,וגבעתיים במחירים שיחסית לתל אביב ממש מצוניים ...זה שלא בא לכם להיקרא חובתים זה כבר נושא אחר.... כי איכות חיים בהחלט יש אז עד שתפנימו.....תמשיכו להיות פראיירים ולשלם(-: כבר שמעתי מחברים המון פעמים מה אני אגור בבת ים??? כן בזמן שאתם נטחנים בדירת 2 חדרים שלכם אני גר מול הים בדירת 4 חדרים מרווחת במרחק ריצה לתל אביב... ( אני באמת רץ לטיילת 2 בשבוע) הפסקתי להיות פראייר
עידן | 05.10.10
5.
הבעייה שאף אחד לא סופר את הזוגות הצעירים
בואו נהיה הגיונים, ממחירי הדירות הגבוהים כולם מרוויחים (חוץ ממי שאין לו דירה). המנהל מוכר קרקע במחיר גבוה, האוצר מרוויח יותר מיסים, הבנקים נותנים הלוואות גבוהות יותר, הקבלנים בטח ובטח גוזרים קופון, ולמי שיש כבר דירה אז לא כ"כ קשה לשדרג. נשארו רק זוגות צעירים שאין להם דירה, כמה כאלו כבר יש? ומי סופר אותנו בכלל?
רונן | 05.10.10
4.
לא מבין את הזעם לגבי "צעירים" בת"א- ומה לגבי בני 40 עם 3 ילדים? אותם לא סופרים?
כולם נרעשים מהיכולת של זוגות צעירים לרכוש דירה בת"א.. מדובר בדירות של כ120 מ"ר- חמישה חדרים לובי וכו= ממש דירה לזוג בן 25 ... אז כולנו היינו צעירים, וחלקנו עדיין ככה גם בשנות ה40, והויכוח איכשהוא מפספס אותנו, איש לא נותן תשובה לגבי מה זה זוג צעיר? (20? 25? ילד בדרך או שניים בגן?) מה הצרכים של זוג צעיר? (דירת חדר? דירת 5 חדר? מרכז ת"א? צפון ת"א?), אני חי בת"א עם בת זוגי וארבעה ילדים בדירת 65 מ"ר - צעיר טרי לא יכול להסתפק בזה? למה הוא נולד למרחב ואני לצינוק?. וגם איש לא נותן תשובה ברמה הפילוסופית של למה דווקא לעזור לצעירים? מה יש בן 40 צריך להגר לקוטב? או אולי מישהו כאן מניח שבגיל 40 - אחרי עשור או שנים של עבודה ושלושה ארבעה ילדים- אתה מסוגל לשם את מחירי הפלצות? בקיצור הדיון בצעירים הוא דיון פופוליסטי לחלוטין.
צעיר לנצח | 05.10.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת