אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שר התחבורה כץ: הכניסה למשאיות ורכב כבד לתל אביב תיחסם מתחילת ינואר 2011

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
די כבר עם ה BRT הזה
כל הזמן נותנים את הדוגמא של קוריטיבה בברזיל שבה יש מערך אוטובוסים יעיל. אז זהו שתל-אביב היא לא קוריטיבה! קוריטיבה זו עיר ענקית עם כבישים רחבים ומרובי מסלולים לכל אורך העיר כך שאין בעיה לסלול מסלולי אוטובוסים מהירים על חשבון כמה נתיבים. תל אביב מצד שני זו עיר מיניאטורית, כבישים צרים וצפופים, רובם בעלי נתיב אחד, בהחלט לא בנויה למערך של נתיבי BRT ! בנוסף, כל מי שגר בת"א יכול להעיד שהדבר הכי רועש בעיר זה האוטובוסים. כל פעם שאוטובוס מאיץ מתחנה הוא עושה רעש שאפשר למות, כנ"ל לגבי זיהום אויר. ה BRT הענקים האלה אולי יכולים להיות היברידים אבל הם עדיין יעשו הרבה רעש, הפתרון הוא או רכבת קלה (שקטה ולא מזהמת) ע"פ השטח, או מתחת לאדמה במקרה הצורך, מהסיבה הפשוטה - ת"א צפופה ועמוסה, אין מקוםםם!
יאצ'ק | 06.10.10
5.
שר התחבורה לא צריך ללכת רחוק, פשוט לשאול את ההולנדים כיצד הם עשו זאת.
ניתן ליישם את אותה תוכנית בארץ בפשטות, חסכון ויעילות רבה. העניין הוא למי שעדיין לא יודע או מכיר את התמונה הגדולה בארץ, יש פה מונופול ענק של כל מי שעוסק בתחום התחבורה בעלי אינטרסים מובהקים הפועלים כבר שנים רבות ועם קשרים מאוד חזקים כך שמצב זה יישאר וכמה שיותר זמן כך הם מרוויחים מזה המון כסף קל, כך אנו מפסידים מזה המון כסף וזמן יקר שלנו. התחבורה הציבורית בארץ לא מתרוממת לאף מקום ואפילו מפגרת בשנים רבות עקב אותו מנגנון של בעלי אינטרסים (חברות הדלק, הביטוח, מוסכים ועוד) כולל שרי תחבורה שונים מלבד הנוכחי. כל אלו תרמו רבות למצב המביש הזה שאנו נמצאים בו וייקח עוד כמה שנים לתקן זאת. לכן יש לשר התחבורה פתרון יפה מאוד שכבר עובד במדינה אחת ויותר והיא הולנד, סינגפור ועוד. יש לגשת וללמוד כיצד הם הצליחו לעשות זאת.
קובי | 06.10.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת