אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מחקר: מחיר וילה חדשה בנגב או בגליל שווה מחצית ממחיר דירת 3 חדרים ישנה במרכז

44 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

39.
מתי קברניטי המדינה יפסיקו
להתנהג כמו בעלי סירת חסקה .עד שלא יהיה תחבורה להמונים כלומר אוטובוסים ורכבות ללא שביתות ולכל מקום .אין פתרון אחר .כבישים טובים סתומים ורק יהיה יותר גרוע אנשים ילכו ברגל יותר מהר מי שחי במרכז יודע שאיילון פקוק גהה פקוק בתוך הערים פקוק .תתעוררו שם בממשלה וכנסת הנכבדה ותפסיקו להיות כבדים תתחילו לעשות את מה שמוטל עליכם ואני מתכון לא לחימום כסא מעור צבי
avilev | 11.10.10
38.
אין עבודה לאקדמאים! ואם מצאתה עבודה אז היא בשכר רעב ואי אפשר להתקדם!
לגביי עלויות הדירות בנגב ,בבאר שבע דירת בינונית במגדלי קרן נושקת ל1.2 מיליון ש"ח כמו בפתח תקווה בשכונת אם המושבות.... אכן יש דירות בחצי מיליון ש"ח בנגב בבאר שבע אך הן בשכונות מצוקה...... אז עדיף כבר לגור בלוד (לפחות תעבדו במרכז הארץ בשכר הולם עם אפשרויות קידום) אגב אין אפשרויות קידום מקצועיות בדרום ,אתה תקוע כל החיים באותו שכר ובאותו תפקיד והמשכורות גם נמוכות מהמרכז...... אל תתקרבו לדרום ! רכבת לוקח שעה וחצי מב"ש לת"א מרכז ועוד שעה וחצי לחזור ומי רוצה לבלות כל יום 3 שעות בנסיעות????!!!! המעמד הבינוני (האקדמאים) בישראל כבר נמצא על הקרשים ...... יאלצו בסוף לגור באוהלים או בקרוואנים .......
כלכלן ומהנדס תואר שני | 11.10.10
36.
לא לומדים מן העבר
לכל הצפוניים ובדרומיים, גם בשעות השיא פקק מראשון לציון לא לוקח שעה וחצי, וחוץ מזה ישרכבת שלוקח לה 15 דקות להגיע לתחנת ההגנה ו30 דקות לתחנת האוניברסיטה. ועכשיו קצת בהרחבה לגבי התוכנית של יישוב הנגב והגליל, כמובן שלא ניתן להתעלם מאופיה הפוליטי של התוכנית שמטרה ליצור רציפות יהודית בנגב ובגליל. או שכפי שניתן לומר ההיסטוריה חוזרת על עצמה. בשנות החמישים תוכניתו של האדריכל אריה שרון אשר עמד בראש משרד השכיון דיברה על פיזור האוכלוסייה, והקמתם של ערי פיתוח בניקודות אסטרטגיות את דרכו המשיך אריאל שרון ביישובי הכוכבים שלו, אשר נועדו למנוע רצף ערבי. לאחר שנים הגיעו וועדות התכנון השונות ביחד עם חוקרי הטכניון למסמך תמ"א 35 אשר מתאר את אסטרטגיית התכנון הכוללני של מידנת ישראל, תמ"א 35 המשיכה את המסמך האידיולוגי של ישראל 2020. אחד הנקודות המרכזיות בתמ"א הוא ריכוז האוכלוסיה ולא פיזורה. ישראל היא אחד הארצות הצפפות בעולם, ומתוך כך הגיעו להבנה שישנו צורך בתכנון ריכוזי ולא פיזורי. המהלך שקורה כרגע הוא ההפך המוחלט ממסקנות התמ"א. אנו לא לומדים מן ההסיטוריה וממשיכין לעשות את טעויות העבר. כאשר כל העולם עובר לחברות עירוניות אנו מנסים למכור את החלום האמריקאי הפרברי של שנות ה-60. איכות חיים, אוויר נקי . אני מצטרך להערה של אחד המגיבים לגבי מחירי הדלק הגבוהים אשר מצריכים מגורים בפרברים. אז שלא יספרו לנו שאין קרקעות במרכז, צריך פשוט להפשיר אותן.
אדריכל | 11.10.10
32.
אז ככה
מה לא נכון : 1.המחירים כי בית פרטי בעומר להבים או אפילו בית קמה עולה מעל ל 1.5 מיליון ש"ח כולל קרקע במקרה הטוב.ולהפתעתכם גם הרחבה של קיבוץ גבולות או מדרשת בן גוריון. 2.עבודה - אין ספק שקשה אבל מי שרוצה לעבוד עובד. 3.הזמנים - כמה זמן בדיוק עומדים בפקק לראשון לציון או לכפ"ס בשעות העומס.אולי בכל זאת עדיף שעה וחצי נסיעה בלי פקקים - הרופאים אומרים שזה מוריד לחץ דם אפילו. 4.חיי חברה.עד לפני 5 שנים בהחלט היה מדובר בישובים עם 60 משפחות מזדקנות.היום מדובר בחיי קהילה תוססים ותאמינו לי אני יוצא ומבלה הרבה יותר מחבריי התל אביבים. 5.זה לא כזה זול - מה לעשות דלק ותחזוקת רכב עולים כסף.הפרש של 2500 ש"ח במשכנתא עף לו בדלק ועוד הפרשי עלויות מבלי למצמץ. מה כן נכון : 1.העתיד הוא בפריפריה. 2.החינוך הוא טוב. 3.הילדים שלי לא מבלים בקניונים בזמן הפנאי שלהם - הם רואים חיים ונושמים טבע. 4.יותר קשה למצוא עבודה. 5.המשכורות יותר נמוכות עצמאים מרויחים פחות וביחס ישיר גם חלק מן העלויות. 6.צריך ביצים אבל זה כמו לקפוץ ביהודייה - בפעם הראשונה זה מפחיד אחר כך זה פשוט כיף (פעם כשעוד היה מיים כדי לקפוץ). אתם מוזמנים - אם לא אנחנו יש מי שכבר תופס את השטחים שנותרים פה.
רון | 10.10.10
29.
גם בזימבבואה אפשר
או באדיס אבבה אפשר לקנות המדינה בכוונה מזניחה את הדרום ולא מקשרת ברכבות ותחבורה סך הכל שעה ברכב פרטי נסיאה מהדרום לתל אביב חכמה בגויים תאמין לא בושה ללמוד מגרזיה אצלם הרכבות מפותחות כבר משנות ה50אבל בישראל חושבים על רווחים במיסוי רכבים דלק על זה נאמר כל דאלים גבר ישמין ישורון ויבעט בעלי זרוע שולטים בישראל הקטנה הדרום רדום יחי האפלייה
הגרוזיני | 10.10.10
25.
לא! שלא יבואו! אל תהרסו לנו.
אפשר לחשוב שמפתח תקווה אתם נוסעים 5 דקות לעבודה. אז נוסעים 45 דקות , מה קרה? מקבלים חזרה בריבית דריבית. כולם כמו מקהלה מתוזמנת היטב, כמו רפלקס פבלובי ישר "אין עבודה אין עבודה אין בתי חולים אין סופר אין תרבות"... אז נכון שצריך כמו כל דבר בחיים לוותר על קצת בשביל לקבל משהו אחר, ושכל אחד יעשה את החישוב שלו. אני עשיתי, ואני נוסע 45 דקות לעבודה (יש עבודה, לא לדאוג) , ומקבל איכות חיים נפלאה בחצי המחיר. לכל מקום יש את הבעיות שלו, אבל דעות קדומות לא יעזרו לאף אחד. אבל למה אני מנסה לשכנע? אל תבואו, תל אביבים, אל תהרסו לנו
ערן | 10.10.10
24.
ברגע שתהיה תחבורה ציבורית ראויה שתקרב אזורים אלה למרכז, נעבור לשם.
מה שהמדינה לא רוצה להבין, או יותר נכון נוח לה לא להבין (הרי ההכנסות ממיסוי על רכב ודלק מכניס הון לקופת המדינה) זה שברגע שתהיה תחבורה ציבורית ראויה, כבשאר מדינות המערב, הפריפריה תהיה אלטרנטיבה טובה למי שעובד במרכז - היינו רובנו, ולא נצטרך לבזבז רבע מהחיים שלנו על נסיעות.
רועי | 10.10.10
20.
ואם אתה גר בגליל או בנגב ואין לך אוטו חברה בליסינג ... אכלת אותה!!
אני לא מגזים, חייבים להחזיק 2 מכוניות (אם האישה יוצאת לעבוד) ובכל מכוניל לפחות 1,500 ש"ח רק על דלק כל חודש לכל דבר צריכים לנסוע. אוטובוס נכנס ליישוב רק בראש חודש (אדר א') . צריכים לנסוע לקניות בסופר צריך להסיע את הילדים לכל מקום, לחוגים לחברים בישובים אחרים , למסיבות כיתה וכו' וכו'.... אתם יודעים כמה עולה לנסוע להורים למרכז לסופ"ש. מיכל דלק שלם! 250 ש"ח! אז במקום כתבה רדודה ושטחית אני מציע למשרד לפיתוח הנגב והגליל באמת להשקיע במקומות עבודה קרובים, בישובים גדולים של 500-800 משפחות (ולא במצפים בקראש ההר של 60 משפחות מזדקנות) , ובעיקר בתחבורה נוחה ... ולגילוי נאות: אני גר בגליל כבר 8 שנים ונהנה מכל רגע, למרות המרחק וההוצאות הכרוכות בזה .... יש כאן אנשים נהדרים, חברה טובה, אוויר נקי, וחינוך מצויין לילדים . . . .
אלי איש הגליל  | 10.10.10
19.
המחירים לא שפויים בישראל
אני גר בפרבר מצויין של לונדון. ובמחיר של 250000 אלף פאונד (קצת פחות מ1.5 מליון ש"ח היום) תוכל לרכוש כאן בית פרטי (כולם כאן כאלה...) ,עם שלושה חדרי שינה , באזור מעולה עם חינוך נפלא ובמרחק של 30 דקות בתחבורה ציבורית ממרכז לונדון (מיקום מרבית העסקים). אז למה בישראל לא תוכל לקנות בית שכזה בשכונה טובה ברדיוס שכזה מהמרכז? לא ייתכן שבישראל שבה המשכורת הממוצעת וגם החציונית נמוכה בהרבה מזו שבאנגליה הכסף שלך עדיין יהיה שווה הרבה הרבה פחות.
שרון | 10.10.10
18.
כולנו עובדים וחיים טוב, לא לבכות, מי שרוצה מוצא ומי שבכיין שישאר במדינת תל-אביב
מה זה שוה שאתה מרויח יותר אבל גם משלם יותר על דיור, חניה, ארנונה וכו... ? אצלנו בגליל יש עבודה לכולם מהפועל ועד המדען (למה איפה רפאל ? לא בגליל ?, איפה אלביט ?לא בכרמיאל ?) חוץ מזה יש איכות חיים,אין עשן, יש אש של מנגל, יש חינוך טוב, אז מה עוד צריך ?
תושב משגב | 10.10.10
10.
גרה בדרום , מרוויחה טוב וגם בעלי כזה
שעה וחצי בכביש לעבודה זה בערך הזמן שלוקח למי שגר מחוץ לתל אביב להגיע לעבודה בזמן פקקים , תוסיפו בעיית חניה, לחות בלתי נסבלת, מסגרות לילדים יקרות פי שתיים נכון שיש מחיר לכך שגרים בדרום, אבל זה רחוק מהסיפורים שבמרכז מספרים לעצמם כדי להצדיק את מחיר החיים שמשלמים כל חודש
דרומית | 10.10.10
7.
כתבה ומנכ"ל נטולי בינה (גרסה מעודנת)
דרוש מנכ"ל עם מספיק שכל כדי להבין שלאנשים בצפון הארץ ובדרום אין איפה לעבוד ושהדרישה לנסוע שעה וחצי לעבודה לכל כיוון היא מוגזמת מה יעזור לי לגור בבית קרקע אם אני מחוץ לבית מ-6:00 עד 20:00 כל יום? דבר נוסף, אכן בבלי ול' הן שכונות יקרות אבל יש גם נס ציונה, חולון ונתניה. אלה ערים יקרות אך לא כמו צפון תל אביב ואפשרויות התעסוקה שם עולות על צפון ודרום הארץ. שלא תבינו לא נכון - אם היה אופק תעסוקתי הייתי עובר מחר. אבל אין כזה.
 | 10.10.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת