אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

קאמבק: לנצ'יה מנסה להחזיר את הנשמה לכביש

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
ל-1 : לדעתי תגובתך קצת לא הוגנת
כל יצרניות הרכב ללא יוצא מן הכלל פועלות לפי שיטת "איחוד הפלטפורמות" . משמע, תכנון אותו מרכב משמש לייצור מספר דגמים הנבדלים זה מזה לעיתים רק בעיצוב ובמיצוב . דווקא במקרה של הדלתא\בראבו המצב מעט מסובך יותר וזאת משום שבסיס הגלגלים של הדלתא ארוך יותר, עניין שהוא חריג בתעשיית הרכב . בנוסף, המיצוב שונה . הלאנצ'יה היא אחת מחטיבות היוקרה של פיאט (ממוצבת בין אלפא-רומיאו למזראטי) ומכוניתיה נהנות ברוב המקרים מטכנולוגיה מעט עדיפה מזו של מכוניות פיאט "שגרתיות" . דוגמא היא מנוע הטווין-טורבו דיזל 1.9ליטר עם 190 כ"ס הבלעדי לדגם זה ואותו לא תמצא בבראבו של פיאט . אם תבדוק את המצב בשאר היצרניות, תראה תמונה דומה : לקסוס עושה שימוש בפלטפורמות של טויוטה, מאזדה בפלטפורמות של פורד, ביואיק במרכבים שמשמשים גם את שברולט וקדילאק, ניסאן משתמשת ברכיבים של רנו ולהיפך, וכמובן בקונצרן פולקסוואגן, בו שיתוף הפלטפורמות חוגג : פולקסוואגן פולו=A1 של אאודי=סיאט איביזה=שקודה פאביה ועוד ועוד ועוד . ההבדלים במיצוב (מתבטא במחיר...) ותו-לא . נ.ב. אינני נציג מטעם (יבואנית פיאט), כי-אם אדם המתעניין בתחום טכנולוגית תעשיית הרכב .
א | 12.10.10
2.
לנצ'יה אוטומטית
במשך שנים ארוכות היה ניתן להשיג בישראל כמעט את כל דגמי פיאט, אלפא רומאו, ולנצ'יה עם תיבות הילוכים אוטומטיות, שתפקדו בצורה מעולה, ובהרמוניה מלאה עם כלי הרכב. (המכונית האוטומטית האחרונה, היתה כמדומני פיאט פונטו 1.2ELX בשנת 2001 עם תיבת הילוכים רציפה מעולה (תוצרת יפן)-שכללה אף מצב טיפטרוניק!) מסיבות בלתי ברורות, נמנע היבואן לחלוטין מלהביא לישראל מכוניות עם ת"ה אוטומטיות בשנים האחרונות, בתירוצים שונים ומשונים. אין לי כל הסבר לתופעה, אך התוצאה הודאית היא שמכירות כל מותגי היבואן קרסו בשנים האחרונות לחלוטין. גם משהשכילו להבין את גודל הצרה, אימצו בקונצרן פיאט את הפתרון של ת"ה הרובוטית - והתוצאות ידועות. משמח לקרוא כי עתה מישהו החליט סוף סוף לשנות את המצב, ולהביא לישראל מכוניות איטלקיות עם תיבת הילוכים אוטומטית רגילה.
איתמר | 11.10.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת