אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ברגע האחרון: האוצר עיכב את הלאמת הרכבת הקלה

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
עדיף לבטל את כל הפרוייקט
עדיף לבטל את הפרוייקט החלמאי של בניית טראם(חשמלית)הקרויה "רכבת קלה".סעו לאתונה ולברצלונה לדוגמא וראו איך פתרו שם את בעיות התחבורה. הקמת הקו האדום שבעיקרו מקביל ממילא לקווי רכבת ישראל ולא אמור לחדור כלל למרכז ת"א לא יפתור דבר.צריך לתכננן לטווח רחוק קרי הקמת מספר קווים קצרים של רכבות תחתיות שיובילו הנוסעים מתחנות רכבת ישראל למרכז ת"א ולמרכזי ערי הלויין שלה.כל פיתרון אחר היא הוצאה מיותרת בבחינת יציאה לידי חובה ללא כוונה אמיתית להביא לפתרון.
צביקה הלרייך | 11.10.10
17.
למה נתע מבקשת מהמתמודדים במכרז 041/2010 לוותר על חוקי מדינת ישראל?
נ.ת.ע (הרקל"ה גוש דן) - מכרז מס' 041/2010 למתן שרותי תכנון קונסטרוקציה לשלושה פירי שילוח למכונת TBM עבור פרויקט הקו האדום ספטמבר 2010 במסגרת קידום עבודות להקמת הקו האדום הרקל"ה בגוש דן, יזמה נ.ת.ע את המכרז. לשון הסעיף המדובר במכרז נ.ת.ע (סעיף מס' 11.6): "המתכנן מצהיר כי היה ותבוטל ההתקשרות בינו לבין נ.ת.ע כאמור בסעיף 11 לעיל, הרי שהוא נותן בזאת את הסכמתו להעברת המשך מתן שרותי התכנון למתכנן אחר, וכי הסכמתו זו מהווה הסכמה לפי הוראות סעיף 12 (ב) לתקנות המהנדסים והאדריכלים (כללים בדבר התנהגות שאינה הולמת את כבוד המקצוע), התשנ"ה-1994." לא ברור למה המדינה יוזמת ויתור על תקנותיה? משונה ומסוכן.
פיליפ פרבו | 11.10.10
15.
אני כבר יודע מה יכתוב מבקר המדינה בדו"ח על הרכבת
הוא ישאל מדוע לא יכלו הזכייניות והמדינה להגיע לעמק השווה כשכל הפער ביניהן הי 2 אחוז בלבד, מדוע דחפו נערי האוצר הצעירים להלאים פרוייקט שלמדינה אין כל ידע ויכולת להקים, מדוע לתת פרוייקט עצום שכזה לחברה ממשלתית כמו נ.ת.ע, שאין לה בכלל מנהלים! והרי ברור שחברה ממשלתית תבזבז בסופו של דבר סכום גדול בהרבה מה-2 אחוז שהוא הפער בין המדינה לזכייניות. חלם, כבר אמרנו?
חלמאי | 11.10.10
10.
איך מאפשרים לזכות במכרז ללא יכולת לממן אותו ?
אם היו נותנים לכולם כבר בשלב הגשת ההצעות למכרז את לוחות הזמנים ואת ההקלות ש MTS דרשה, אולי עוד קבוצות היו ניגשות אליו ומציעות הצעות טובות יותר. הכל חלק מקרב על חילוט הערבויות ש MTS הפקידה ועל תביעות פיצויים והחזרי הוצאות. הם ינסו לשכנע את המדינה לוותר עליהן בתמורה לויתור מצידם על תביעות עתידיות נגד המדינה, אסור לוותר להם ושהם ישלמו על הנזק שהם גרמו למדינה. איך יתכן שמתמודד זוכה במכרז שדורש מימון עצמי ללא שום יכולת לממן אותו ? יש לחייב את המתמודדים במכרזים הדורשים יכולת מימון עצמית לחתום על הסכמי מימון מחייבים שיכנסו לתוקף מיידיי במקרה של זכיה ושיהיו מחייבים גם במקרה של משבר פיננסי. אם הבנקים יכולים לתכנן הלוואות שיפרסו על עשרות שנים למרות שיתכנו משברים כלכליים עתידיים, לא צריכה להיות להם בעיה לחזות את תנאי המימון כבר בשלב הגשת ההצעות למכרז.
יובל | 11.10.10
8.
ניהול לא נכון של פרויקט חשוב
בפרוייקט כל כך חשוב וארוך טווח צריך שיהיה סעיפי עמידה בלו"ז של נקודות ציון. כאשר אי עמידה בנקודת ציון אחת או שתיים , פרושו אי עמידה בתנאי הפרוייקט דבר שיאפשר הלאמתו וחילוט הערבויות. הבעייה שאת האוצר מנהלים ילדים ללא נסיון ולכן , מגיעים להסתבכות מסוג זה.
רונן | 11.10.10
2.
עזות המצח של MTS: גם לא לעשות כלום וגם להיות מספיק חצוף כדי לתבוע את המזמין
ל-MTS ניתנו מס' יעדי זמן לסיים את הפרוייקט, באף אחד מהיעדים היא לא עמדה. בהסכם שסגרו איתם הוסכם על חליטה של של הערבות במידה ולא יעמדו ביעד. לא רק שנתנו להם הארכות עד אינסוף, נתנו להם אין ספור הזדמנויות לתקן את דרך הזלזול שבה הם דבקו, עכשי החצופים עוד תובעים את המדינה. צריך לסגור להם את כל החברה ולא לקחת רק את הערבות. ידע כל קבלן שבעסקים הקשורים לכלל תושבי המדינה אין גאלות, רוצה להרוויח? תרוויח ביושר. רוצה לסבן את כל העולם? לא תתנייק.
 | 11.10.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת