אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עמוק באדמה

64 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

55.
ב96 הצעתי באינטרנט לבנות מקלט אטומי לכל אורכה של ישראל שיכלול מבנים ציבוריים ומחסני מזון
מיכלי אוויר נקי לנשימה ועוד אבל בשום פנים לא מגורים !! בתקופה ההיא היה לי גם רעיון לבניין עצום בתוך הים מול חופי תל אביב בעומק של נניח 4 ק"מ שיתנשא לגובה של 3 ק"מ ויוכל לאכלס בו זמנית כ 3מיליון בני אדם לפי 20 מ"ר לאדם..כאשר הבניה שלו תהיה ייחודית שלוש עמודים/קורות ענק עליהם ישב הבניין ייבנו באופן מאוזן על הים ואז יורמו ע"י משיכה בתחתיתם בכבלים בהנעה חשמלית ..לאחר שיונחו במקומם על היסודות ניתן יהיה להתחיל לבנות מלמעלה ולמטה בו זמנית! דבר שאני חושב שלא ניסו אותו עד היום ! כמובן שהבניין יכיל איזורי תעשייה, בתי קולנוע, מוזאונים בתי חולים, משרדים, מגורים וכל מה שעיר גדולה כוללת בתוכה, בחלקו העליון יהיו טלסקופי ענק ציוד מכם וגם יכולת ליירט טילים ומטוסי אוייב ועוד..אחד היתרונות שלו הוא הנמל בתחתיתו..נכון שזה רעיון נפלא? אבל רק מלחשוב על איך יגשו לרעיון ..עדיף שסינים או יפנים ייבנו אותו אצלם !
מול הרקבת | 21.10.10
52.
מעניין אבל לא נחוץ
כתבה מאוד מעניינת, אבל זה לחלוטין לא נחוץ. וכל מי שנוסע בכבישי הארץ רואה את זה. יש שטחים עצומים שאינם בנויים, גם באשור המרכז. אפילו אם תסעו בכשישים ראשיים כמו ת"א-ירושליים, ת"א-חיפה, כביש 6 והרבה אחרים, תראו שרוב השטחים פנויים, וכמעט כל השטחים בבעלות המדינה. ואני לא מדבר על בנייה פרועה, בעיקר במגזר הערבי והבדואי, שתופסת שטחים עצומים. אם מדינת ישראל (באמצעות ממשלת ישראל) הייתה מעוניית בכך, המחירים היו יורדים בהרבה עשרות אלוזים, ומיידית. בשנה הקרובה. פשוט צריך להפשיר קרקעות (ובמחירים זולים), לעודד קבוצות רכישה ויוזמה פרטית, והשוק יעשה את שלו. אבל למה שיעשו את זה? הרי על דירה מיסים ישירים כמו מע"מ ומס רכישה, ומיסים עקיפים כמו רווחים על חברות הבנייה, מחיר המגרשים (שנמכרים על ידי המדינה), ועוד. קחו למשל דירה בינונית אזור המרכז, שעולה היום 2 מיליון ש"ח. המיסים מתוך זה הם כ- 50% (חישבתי), כלומר המדינה מקבלת מתוך זה מיליון ש"ח. אם המחיר של הדירה יירד למיליו ש"ח, אז המיסים שהמגדינה תקבל יהיו רק חצי מיליון. אז מה אכפת להם במשרד האוצר שזוג צעיר לא יכול אפילו לחלום על דירה משלו? מה זה בעייה שלהם? הם את הקופה שלהם עושים. תפסיקו להיות תמימים. תוכניות לבנות מתחת לקרקע כי אין יותר אדמות? נו באמת. מישהו באמת מאמין בזה?
דורון | 21.10.10
46.
בואו ל"כפר גנים הירוקה" -
תראו את שיא הטימטום. מדינה שמשלמים כל כך הרבה מסים והממשלה לא עושה כלום. דוגמה- רוב בניית רבי הקומות למגורים נעשו ללא חניה תת קרקעית!! הקרקע היא קרקע חולית(קלה לחפירה) השטח צפוף ביותר בבניה ונעשה צפוף עוד יותר כאשר החניה היא ליד הבניין!! תנסו לפתוח דלת של רכב בחניות הסרדינים הללו. היכן יחנו כל רכבי האורחים? היכן יחנו רכבים כאשר למשפחה יהיו 3 רכבים? האם לא מגיעה למדינה המאוימת בעולם שיבנו חניה תת קרקעית בכל בניין שתשמש כמקלט? תסלחו לי אנשים יקרים-אבל כרגיל מנצלים את האזרח הקטן לעשיית רווחים על חשבונו. בהצלחה לרוכשים,אני לא מקנא בהם..
ראסטיניאק | 21.10.10
44.
שטויות במיץ עגבניות
אם עד היום לא הצלחנו לבנות רכבת תחתית בגוש דן ובערים נוספות ( למעט חיפה..) אז יתחילו לבנות קניונים מתחת לאדמה?.. למיטב הבנתי בניה תת קרקאית מייקתר מאד את עלויות הבניה כך שזה בהרבה מקרים לא כלכלי. לפני שנבנה קניונים מתחת לאדמה בואו ננסה להכניס למשל את עמודי החשמל המכוערים אל מתחת לפני האדמה.. הכתבה הזאת מזכירה לי כתבה אחרת שהעלתה רעיון של הקמת איים מלאכותיים לאורך חופי הארץ. אז לפני שבונים איים מלאכותיים מה דעתכם לשקם שכונות עוני לאורך החופים ויש לא מעט כאלו בישראל...
doc | 21.10.10
42.
תגובה ל- 20
בתור מי שעבדה בביטוח, חברות ביטוח המשנה העולמיות (אלה המבטחות את חברות הביטוח עצמן) גובות סכומי עתק על ביטוח ביניינים בישראל שהם מעל ל- 7 קומות מכיוון שהם נחשביםלמסוכנים עקב הקרבה שלנו לשבר הסורי אפריקאי. יחד עם השכנים הלא נחמדים שלנו, לעשות בינייני מגורים של 50+ קומות יגרום להפלת מגדלי התאומים בארה"ב כמו סרטון חביב לעומת מה שעלול לקרות פה. יש הבדל בין לרדת מתחת לפני הקרקע לכמה שעות כדי לראות סרט או לחיות, מאשר ממש לגור שם, אבל גם לגור גבוה מידי זה לא מומלץ.
 | 21.10.10
37.
לא כל כך חכם
בנייה כזאת תגרום ליותר זיהום, כי בעומק אין אור וצריך לשים אור מלאכותי ויש גם את הבעיה הבריאותית של חוסר חשיפה לשמש כי חייבים כמה שעות של שמש. בעומק אין חמצן וצריך לדחוס חמצן , אין גם מים, להוריד מים זה לא יהיה בעיה, כוח המשיכה יעשה את זה, אבל איך יוציאו את המים של השירותים? הפלוס היחיד זה מיגון, אבל זה גם חסרון כי זה בעצם מראה שאין מה לעשות מול טילי קרקע-קרקע.
W | 21.10.10
31.
הפתרון: להגביל את הילודה.
פתרון הזוי. אין לנו שטחים בעודף, גם זה יגמר תוך זמן קצר. וזה יקר באופן מחריד!!!! פשוט צריך להתחיל לחשוב קדימה ולבדוק כמה תושבים אפשר להחזיק כאן. אני לא מאמין שיותר מ 10 מיליון תושבים יוכלו לחיות כאן בצורה נסבלת אלא אם גוש דן יהיה בין חדרה לגדרה בצפיפות של עזה. תתחילו להגביל את הילודה, אין מספיק קרקע, אין מספיק מים, אין מספיק שטחים ירוקים, אין מספיק אדמות לחקלאות, אין מספיק אויר לנשימה אין מספיק כבישים, אין מספיק רכבות אין מספיק ... יש יותר מדי תושבים, ותתחילו עם החרדים והבדואים!!
 | 21.10.10
30.
בשלב ראשון, תורידו את רח' ז'בוטינסרי מתחת לאדמה, אח"כ את דרך השלום.
המכה הכי גדולה לכל מי שעובד בתל אביב הם כבישי הרוחב המנקזים את פתח תקווה, ראש העין, בקעת אונו, רמת גן, מודיעין וכל המושבים והיישובים בסביבה. בעוד כביש החוף ואיילון היטיבו עם הערים מצפון ודרום לתל אביב, נותר למאות אלפי נהגים להישאר תקועים בדרך השלום, כביש 5, לה גארדיה והנורא מכל - ז'בוטינסקי. תתחילו בלהוריד אותם מתחת לאדמה.
משה | 21.10.10
28.
הפתרון האמיתי
כדי למצוא פתרון לבעיית הדיור יש לעשות מהלך משולב פיתוח הפריפריה כמקום עצמאי בלתי תלוי במרכז ולצורך כך יש לחזק את י-ם כמרכז המזרח את באר שבע כמרכז לדרום את חיפה כמרכז לצפון אין צורך שכל המדינה תישען על תל אביב זה מיותר ומזיק יש להשקיע באונברסיטאות בצפון דרום מזרח בתשתיות בכל רחבי הפריפריה להוציא את כל המוסכים מתל אביב ולהעביר אותם דרומה וצפונה דרומה מאשקלון וצפונה מחדרה את כל המפעלים להעביר לנגב ולגליל להקים שלוחות אונברסיטאות ושל מכללות בכל רחבי הפריפריה להעתיק את נתב"ג לנגב ובנתבג יהיה שרות טיסת פנים לנמ"ת נגב-ולאילת ובמקביל לסגור את שדה דב-הרצליה-חיפה טיסות יצאו מקרית שמונה-ראש פינה-נתב"ג לנמ"ת נגב-אילת החדש שיוקם בקרוב יש להקים חדרי מיון קידמיים בכל רחבי הפריפריה יש להעביר את מחנה הקריה ומשרד הביטחון לאיזור ערד תוך מתן שרותי טיסה לבכירי המשרד מנבטים למרכז וסלילת רכבת לערד לחיילים והעובדים שיגיעו מהמרכז יש להרחיב את כל הכבישים מקרית שמונה עד אילת ראשית 2 נתיבים בכל מסלול ובשלב הבא 3 נתיבים כל מסלול יש לחבר את כל מדינת ישראל ברכבת כבדה למטענים ונוסעים מקרית שמונה ועד אילת וחיבור לים המלח כמו כן רכבות קלות בכל רחבי הארץ איזוריות יש לבנות בית חולים חדש בנגב ובקריות יש להעביר את כל מחנות צהל לנגב וגליל יש להעביר לנגב את בסיס המוסד את בסיס השב"כ את בסיס הימ"מ את בית הספר לשוטרים את בית הספר לסוהרים את בתי הספר לאחיות להקים בית ספר לרפואה בנגב ולשלוח את כל הזכאים לדיור לנגב ולגליל כך יפתר בעיית קורת הגג לחסרי יכולת ולהקים ישובים וערים חדשות בכל רחבי הנגב והגליל
אליקו | 21.10.10
25.
לכו לראשון מערב, תראו איזה שטחים עצומים מבוזבזים על חניות.
רוב השטח של ראשון מערב הוא כבישים וחניות. מים לא מחלחלים לתוך האדמה, במקום גינון יש אבנים משתלבות או אספלט. וזה המצב בכל השכונות החדשות בארץ: בניינים גבוהים של 8 קומות ומעלה שתופסים שטח של מקסימום חצי דונם לבניין (4 דירות בקומה של 120 מ"ר בממוצע), עם חניה ל70-80 כלי רכב של 2 דונם (12.5 מ"ר לרכב + דרכי גישה). רק בבנייני יוקרה עושים חניונים תת קרקעיים.
יהודי חרד | 21.10.10
20.
לא עושים את זה. בונים לגובה לא לעומק
אין חלונות, אין אור טבעי וכשתהיה רעידת האדמה שמחכים לה... אף אחד לא בונה לעומק כולם בונים לגובה למה מנסים לתחמן סתם על חשבון הציבור? אפשר לבנות מגדלים כמו בניו יורק של 50+ קומות כולם עושים את זה, יש סטטיסטיקה, יש מידע של איך לבנות לרעידות אדמה, לרוחות חזקות, לפיצוצים, בניינים ירוקים. אף אחד לא בונה לעומק, למה הציבור צריך להיות שפן הנסיונות שלכם? תורידו את הכנסת מתחת לקרקע
שחר2 | 21.10.10
8.
מתקני חניה תת קרקעיים
רבותי, החניונים האוטומטיים התת קרקעיים תופסים תאוצה, כדאי לחשוב, לברר, ולהצליח . חניה תת קרקעית בשטחי חניה קיימים מאפשרת חניה מקורה בצל, אין גניבות, אין נזקים, והרכב מוגן. הרכבים שחונים על פני השטח נשארים כשהיו. יש כבר כמה חברות שפועלות בתחום בארץ עם ידע ונסיון מחו'ל.
מוטי | 20.10.10
2.
גם בארץ וגם יהודים
בארץ בדרום הר חברון עד היום חיים במערות חצובות - זו היתה שיטת בנייה מקובלת בעולם העתיק איפה שיש סלע קירטון רך שקל לחצוב בו. היו קהילות יהודיות בלוב שחיו במערות חצובות להקלה מחום הסחרה. בארץ צריך להתמקד בחניונים תת קרקעיים - שתהיה חצר מביב לבניינים ולא חניות
אביזו | 20.10.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת