אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"בשוויץ יש את קרדיט סוויס ורולקס. איזה מותג יש לישראל?"

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
אין לנו מותג אמיתי שכולם יקירו
למרות שיש לנו את טבע וצ׳ק פוינט הם עדיין לא מותג שכל אחד מכיר ולכן הסטודנטים צודקים. ההתמקדות שלנו היתה בעיקר ליצור ערך לתעשייה ולא לבנות מותג שיהיה ידוע לכל אדם בעולם גם חוסר ההתמקדות על מוצרי צריכה עושה את שלו כי אנו בעיקר ספקים לתעשיות. טבע היתה יכולה להיות אחרת אך טבע היכולות שלה לא מונעות בכיתור מותג אלא ביכולות יצור ואינטגרציה אנכית וזאת תוך כדי לוגיסטיקה מדהימה. זהו השוק הגנרי ברוב המדינות חוץ מגרמניה ויפאן שכולנו יודעים שטבע חלשה בהן. נראה מה קורה כאחר רכישת רציו פארם, אולי זה ישתנה במקצת.
הייטקיסט | 20.10.10
26.
הסיבה למה צמחו חברות ענק באירופה
אירופה הגנה בקנאות על החברות המקומיות והפתיחות שלהם היא די חדשה. כך למשל היה תקן לבננות, בננות מקופפות מדי לא נכנסו, למה? כדי להגן תוצרת ספרד וכו'. כנ"ל לגבי תקינת רכבים, יש תקינה שונה לרכבים אירופאים. ישראלים לעומת זאת לא תקעו את הראש בישבן ורצו לעשות שותפות עם אמריקאים בבורסה שלהם ורק הרוויחו. היום הענקים האירופאים סובלים: 1. נוקיה קורסת מול אפל. 2 פיליפס: מייצרת כל פיפס בסין. 3. יצרני רכבים אירופאים מזיעים מול יפנים וקוריאנים ומייצרים בטורקיה. השאלה מה ישאר עם המגזר היצרני באירופה כאשר הייצור הולך למקומות זולים כמו סין,טורקיה וכו'? הרי חברות ענק אירופאיות הן מעסיקות ענקיות באירופה וכאשר הן קורסות, הן משאירות בורות עמוקים. לגבי חברות ענק ישראליות, חלקן מסוות את עצמן, כך לדוגמה סאנדיסק עברה לאמריקה. דבר שני קל יותר להציג חברה כאמריקאית מעמק סיליקון מאשר ישראליות מפתח תקווה.
מישקפופר | 21.10.10
22.
נוגס: יוניליוור היא אכן חברה גנרית ולא מותג
אבל היא בעלים של עשרות מותגים מוכרים ברחבי העולם: קנור, הלמנס, דאב, ואזלין (כן כן!), ליפטון, בלו-בנד ועוד רבים אחרים. מעטות החברות הישראליות שהצליחו לייצר כאלה שמות מותג מוכרים, ובכך הוא צודק. זה לא עניין של כמה שנים קיימת החברה או המותג - נוקיה, נייקי או דאב הם לא מותגים שקיימים מאות שנים אלא כמה עשרות בודדות - אלא עניין של יכולות שיווקיות וחיזוק המותג בעולם. מישהו פה הזכיר את אהבה וזו באמת דוגמה טובה יחסית של מותג ישראלי שנבנה מלמטה ומתוחזק בשוק העולמי - אבל למישהו יש ספק שזה מותג חלש משמעותית ממותגים אחרים בשוק הקוסמטיקה? האמירה של הבחור השוויצרי היא אנטגוניסטית וקיצונית, אבל היא נכונה במידה רבה - אין לישראל מותגים בקנה מידה עולמי, כאלה שמוכרים למיליארדים של אנשים בעולם. וגם חברות שהתחילו טוב בבניית מותג - כמו בדיסק-און-קי המפורסם של אם-סיסטמס, נבלעות בסופו של דבר בתוך חברות גדולות שאינן ישראליות - במקרה דל הדיסק-און-קי - סאן דיסק.
מיכל | 19.10.10
21.
הצד החשוך והצד המואר
הסרטים שאלמוג ראה - זה מה ששגרירות ישראל בסין מספקת לחוג שבו הוא לומד. אם מישהו רוצה לעצב תדמית של מציאות אחרת, שישלח למדינה "הנדחת" כוח אדם איכותי, נציגים בעלי שאר רוח ויצירות תרבות, ושיערבב את כל זה ברוח התוססת והמשוחררת שמרחפת תחת שמי הים התיכון בישראל.
לאו-שי | 19.10.10
20.
מה הוא משווה אותנו לשוויץ מבחינת מותגים?!
החברות שצויינו הן חברות בעלות ותק של מעל ל- 100 ואף 150 שנה. כאשר "הותק" של ישראל הוא בסה"כ 62 שנים. כל החברות שציינו בתגובות (טבע, צ'ק פוינט, תפוזי ג'פה ואחרים) עדיין "צעירות" מכדי להיחשב למותג בינ"ל אמיתי ומוכר לציבור הרחב בעולם. אגב, יונילוור היא גם חברה גנרית (בתחום המזון, אבל גנרית - ללא מותג "יונילוור")
נוגס | 19.10.10
14.
יש ויש מותגים
אני תמה על הקביעה שלישראל אין מותגים עולמיים וחזקים - שלושה לפחות אני מעלה מזכרוני: צה"ל המוסד והשב"כ. ועכשו ברצינות. בכל הביקורים של בכירי הכלכלה של שוויץ בישראל הם לא מסתירים את קנאתם למראה רוח הייזמות הישראלית ותעשיית ההיי-טק המשגשגת כאן. שוויץ מתבססת בעיקר על תעשיית שירותים פיננסיים - בנקים בעיקר. תעשיה זו התבססה שנים על הסודיות הבנקאית השייווצרית - מודל שאינו תקף יותר בגלל רגולציות בינלאומיות ואכיפה אימתנית של שלטונות ארה"ב - ובעקובתיה בריחת הון עצומה מחשבונות בנק בשוויץ. המותג החזק ביותר של שוויץ חברת סוויס איר פשטה את הרגל לפני מספר שנים ונרכשה על ידי לופטהנזה.
בעל דעה | 18.10.10
12.
ל-10 תוספת
יש לציין שברמת מקרו כל נושא ההיי-טק הינו מותג על ישראלי ידוע ומקובל בעולם. לא בכדי נכתבים ספרים, מאמרים ותכניות לימוד ממוקדות התפתחות הענף בארץ. בשורה התחתונה לטעמי סיר הלחץ הישראלי הוא המנוע העיקרי שדוחף את הענף להצלחות שלו, ניהול עסקים שמרני כמו שנהוג במדינות כמו שוויץ וגם פינלנד הינו סממן של תרבות עסקית של מאות שנים. במדינה חדשה שבה ערבוב התרבויות היה כל כך מוחשי ופתאומי זה הפך לכור ההיתוך המושלם מבחינה עסקית
הארי | 18.10.10
10.
1 - לא, טבע היא לא מותג
טבע היא חברה גנרית, והיא מוכרת במקומות שונים בעולם תחת מותגים שונים כמו הרבה חברות שמייצרות מוצרי צריכה. קופקסון של טבע, שהוא תרופה אתית ולא גנרית, הוא מותג. גם אקמול הוא מותג - אבל קשה להניח שלזה בדיוק התכוון הסטודנט השוויצרי, נכון? הוא מחפש מותגי על, שמות שכולם מכירים וכאלה אין לישראל כמעט בכלל. אגב, אם אתה מחפש מה היה המותג הישראלי החזק ביותר אי פעם, אז נא להכיר: Jaffa כן, התפוזים ההם.
מיכל | 18.10.10
2.
"הסרטים שלכם מבטאים את הצד הפחות טוב של ישראל, את הצד החשוך".
אחח, הבעיה היא זו שהסרטים שלנו בכלל לא מציגים שום צד של ישראל. תעמולה מומצאת במוחם הקודח של אנשים חסרי זהות אשר חיים בבועה וממומנת ע"י אירופאים בעלי זהות חזקה ביותר. או לחילופין, ממומנת בחלקה גם מכספינו שלנו המפוקחים ע"י אותם האנשים שהשתחלו לתוך הביורוקרטיה בשיטת רוטציה וחבר מביא חבר.
 | 18.10.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת